abonnement Unibet Coolblue
pi_179780207
Hallo iedereen,

Een familielid studeert eind augustus af en zal dan de studentenwoning waar zij op staat ingeschreven moeten verlaten. Tot eind december moet zij een tijdelijke woning vinden, maar voor zo'n korte periode met inschrijving is erg lastig.

Wij zijn nu aan het kijken of voor die periode haar kunnen laten inschrijven bij mijn ouders, met of een woonadres of briefadres. Zijn er hier mensen met ervaring daar mee? Ze zal niet bij mijn ouders gaan inwonen voor die periode (misschien 2 weken, maar meer niet). Naar mijn inziens is een briefadres beter? Zij heeft dit nodig voor haar part-time baan, post te kunnen blijven ontvangen van overheid en te kunnen solliciteren naar een andere baan.

Mensen die hier ervaring mee hebben? Het is dus alleen voor een korte termijn. We hebben gekeken naar laten inschrijven op het adres, maar staan er niet welwillend tegenover door de financiële risico's en consequenties. Daarnaast is het natuurlijk strafbaar als men zich inschrijft op een woonadres, maar er niet woont.

Edit: Het gaat dus voornamelijk om BSN nummer te behouden om ingeschreven te blijven staan bij in de Basisregistratie Personen (BRP)

[ Bericht 3% gewijzigd door Donnie-Brasco op 14-06-2018 12:07:31 ]
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:51:13 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179780287
Alleen de overheid gebruikt het bij de gemeente geregistreerde adres, voor de rest kan je je post laten bezorgen waar je maar wil.

Dus voor haar werk kan ze prima het adres van je ouders opgeven en bij het solliciteren geeft ze zelf een adres op in de brief.
So we just called him Fred
pi_179780311
Een postadres hoef je nergens in te schrijven of aan te melden. Kan ze gewoon doorgeven aan de partijen die dat adres moeten weten

Familielid
p/a straatnaam XX
postode
woonplaats

Het is me alleen niet duidelijk waar ze dan wel gaat wonen in die tussenliggende periode en waarom ze dat adres niet gebruikt?
pi_179780326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:52 schreef manifold het volgende:
Een postadres hoef je nergens in te schrijven of aan te melden. Kan ze gewoon doorgeven aan de partijen die dat adres moeten weten

Familielid
p/a straatnaam XX
postode
woonplaats

Het is me alleen niet duidelijk waar ze dan wel gaat wonen in die tussenliggende periode en waarom ze dat adres niet gebruikt?
Een tijdelijke onderhuur van een kamer in Amsterdam, maar zonder inschrijving.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_179780371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:52 schreef manifold het volgende:
Een postadres hoef je nergens in te schrijven of aan te melden. Kan ze gewoon doorgeven aan de partijen die dat adres moeten weten

Familielid
p/a straatnaam XX
postode
woonplaats

Het is me alleen niet duidelijk waar ze dan wel gaat wonen in die tussenliggende periode en waarom ze dat adres niet gebruikt?
Maar voor de overheid heb je toch een inschrijving of briefadres nodig? En een postbus mag geen briefadres zijn.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 14 juni 2018 @ 12:11:08 #6
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_179780579
Vergeet dat het gevolgen heeft voor de bewoners mbt uitkering, toeslagen etc.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_179780708
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:11 schreef Zihuatanejo het volgende:
Vergeet dat het gevolgen heeft voor de bewoners mbt uitkering, toeslagen etc.
Inschrijving als woonadres ja, maar een briefadres toch niet?

Quote: "Staat iemand op uw adres ingeschreven bij de gemeente, maar is dat alleen als postadres? Dan is die persoon niet uw medebewoner."

Voor toeslagen, uitkeringen etc word alleen gekeken naar medebewoners.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 14 juni 2018 @ 12:21:20 #8
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_179780748
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:19 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Inschrijving als woonadres ja, maar een briefadres toch niet?

Quote: "Staat iemand op uw adres ingeschreven bij de gemeente, maar is dat alleen als postadres? Dan is die persoon niet uw medebewoner."

Voor toeslagen, uitkeringen etc word alleen gekeken naar medebewoners.
Correct. Ik doelde op woonadres.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_179782107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:45 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Hallo iedereen,

Een familielid studeert eind augustus af en zal dan de studentenwoning waar zij op staat ingeschreven moeten verlaten.
Op grond van wat? Sinds wanneer beeindigd een huurcontract bij het beindigen van een studie?
quote:
Naar mijn inziens is een briefadres beter?
Fiscaal gezien wel. Om gebruik te maken van de sociale voorzieningen minder. Al zou ik zelf als ik de keuze had tussen een (fictief) briefadres en een fictief woonadres, voor het briefadres gaan.
quote:
Mensen die hier ervaring mee hebben? Het is dus alleen voor een korte termijn. We hebben gekeken naar laten inschrijven op het adres, maar staan er niet welwillend tegenover door de financiële risico's en consequenties. Daarnaast is het natuurlijk strafbaar als men zich inschrijft op een woonadres, maar er niet woont.
Hetzelfde geldt voor een briefadres: melden dat je geen woonruimte hebt en wel gewoon woonruimte tot je beschikking hebben.
quote:
Edit: Het gaat dus voornamelijk om BSN nummer te behouden
Daar hoef je niet bang voor te zijn. De belastingdienst int immers graag geld.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179782151
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:52 schreef manifold het volgende:
Een postadres
Het gaat hier om een briefadres. En het is wel degelijk belangrijk om dit te hebben. Als handelingsbekwame kun je immers eiser of gedaagde zijn bij een gerechtelijk proces. Nogal belangrijk dus dat er in de registers een aantekening is omtrent het verblijf van burgers.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179782165
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:58 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Maar voor de overheid heb je toch een inschrijving of briefadres nodig? En een postbus mag geen briefadres zijn.
Bij een briefadres ga je samen met de bewoner van een ander adres naar de gemeente en vul je een formulier in.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179782186
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:19 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Inschrijving als woonadres ja, maar een briefadres toch niet?
Nee, al kan er onderzoek plaatsvinden als je een briefadres opgeeft. Niet slim om dan op dat onderzoek je intrek te nemen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179782275
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Op grond van wat? Sinds wanneer beeindigd een huurcontract bij het beindigen van een studie?

[..]

Waarschijnlijk betreft het een zogenaamd campuscontract: https://www.woonbond.nl/w(...)huren/campuscontract
pi_179782284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Op grond van wat? Sinds wanneer beeindigd een huurcontract bij het beindigen van een studie?
Campuscontracten zijn tegenwoordig gewoon toegestaan. De huurder heeft de normale huurbescherming, maar alleen tot een half jaar na afstuderen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_179782342
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:56 schreef manifold het volgende:

[..]

Waarschijnlijk betreft het een zogenaamd campuscontract: https://www.woonbond.nl/w(...)huren/campuscontract
Even gelezen. Lijkt me toch dat je daar een aantal mogelijkheden hebt om een paar maanden tijd te rekken. Mits het familielid van de TS nu nog geen gebruik maakt van dergelijke mogelijkheden, zou ik dat toch als eerst onderzoeken. Sowieso belachelijk dat dergelijke contracten bestaan.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179792627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Even gelezen. Lijkt me toch dat je daar een aantal mogelijkheden hebt om een paar maanden tijd te rekken. Mits het familielid van de TS nu nog geen gebruik maakt van dergelijke mogelijkheden, zou ik dat toch als eerst onderzoeken. Sowieso belachelijk dat dergelijke contracten bestaan.
Waarom is het belachelijk om studentenwoningen na (x maanden na) afstuderen van de laatste huurder weer beschikbaar te maken voor studenten? Een student hoeft geen woning met campuscontract te aanvaarden, dat is uit vrije wil.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_179792819
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:43 schreef baskick het volgende:

[..]

Waarom is het belachelijk om studentenwoningen na (x maanden na) afstuderen van de laatste huurder weer beschikbaar te maken voor studenten?
Huurbescherming. Mensen hebben recht op woonruimte en als ze daar gewoon netjes voor betalen en geen overlast veroorzaken moet dat niet belemmert worden.
quote:
Een student hoeft geen woning met campuscontract te aanvaarden, dat is uit vrije wil.
In het kader van de krapte op de woningmarkt is die vrije wil nogal beperkt. Het heeft dan ook een verstorende werking om bepaalde groepen burgers rechten toe te kennen ten koste van andere burgers. Bovendien zorgt het bevoordelen van bepaalde groepen burgers voor een hoge concentratie van de bewuste groepen op een bepaalde locatie, wat weer segregratie in de hand werkt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179805791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Huurbescherming. Mensen hebben recht op woonruimte en als ze daar gewoon netjes voor betalen en geen overlast veroorzaken moet dat niet belemmert worden.

[..]

In het kader van de krapte op de woningmarkt is die vrije wil nogal beperkt. Het heeft dan ook een verstorende werking om bepaalde groepen burgers rechten toe te kennen ten koste van andere burgers. Bovendien zorgt het bevoordelen van bepaalde groepen burgers voor een hoge concentratie van de bewuste groepen op een bepaalde locatie, wat weer segregratie in de hand werkt.
Is het niet zo dat de verhuurder moet opzeggen op groend van 'dringend eigen gebruik' (waaronder studenten) en dat als de huurder niet instemt, alleen de rechter kan beëindigen?

Verhuren aan studenten valt daar - als voldaan wordt aan de voorwaarden - toch onder op grond van artikel 7:274 BW?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_179808058
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:56 schreef manifold het volgende:

[..]

Waarschijnlijk betreft het een zogenaamd campuscontract: https://www.woonbond.nl/w(...)huren/campuscontract
Yes
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_179808240
Een BSN nummer vervalt toch niet zo snel?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179810160
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Is het niet zo dat de verhuurder moet opzeggen op groend van 'dringend eigen gebruik' (waaronder studenten) en dat als de huurder niet instemt, alleen de rechter kan beëindigen?
:Y
quote:
Verhuren aan studenten valt daar - als voldaan wordt aan de voorwaarden - toch onder op grond van artikel 7:274 BW?
En dat vind ik dus belachelijk, zoals ik uiteenzette in het bericht dat je zojuist citeerde.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179810258
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:54 schreef ITrade het volgende:
Een BSN nummer vervalt toch niet zo snel?
Nee. Verder kunnen wergevers gewoon mensen zonder vaste woon of verblijfsplaats in dienst nemen, mits deze het Nederlandse staatsburgerschap hebben of hun verblijfstitel betaalde arbeid toestaat.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179817426
Een briefadres is een adres waar overheidsinstanties post naar toe sturen. Natuurlijk mag je zelf aan allerlei bedrijven etc, een correspondentie-adres/postadres opgeven dat niet hetzelfde is als je woonadres. Maar een correspondentie-adres/postadres heeft een andere betekenis dan een briefadres.

Een briefadres is alleen mogelijk als kan worden aangetoond dat de persoon die het briefadres aanvraagt nergens woont (dakloos is) of verblijft in een instelling, zoals ziekenhuis, verpleeghuis of gevangenis. En dan nog is het niet per definitie zo dat een briefadres mogelijk is. Een briefadres kan het adres van een familielid of vriend zijn. De hoofdbewoner van het adres moet toestemming geven en is verplicht om post aan degene voor wie het briefadres is door te geven.

Op basis van de info van TS komt het familielid niet in aanmerking voor een briefadres omdat ze via onderhuur ergens gaat wonen. Waar iemand feitelijk woont, zal die persoon dan ook ingeschreven moeten worden.

TS: Kijk eens voor nuttige informatie op de website van de gemeente waar het familielid het briefadres wil (zoek op: briefadres). Dan heb je direct de juiste informatie.
pi_179817899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:03 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

:Y

[..]

En dat vind ik dus belachelijk, zoals ik uiteenzette in het bericht dat je zojuist citeerde.
Jij vindt dat nieuwe studenten prima thuis kunnen blijven wonen omdat goedkope studio's en kamers die speciaal voor hen gebouw zijn bezet blijven door veel meer verdienende afgestudeerden?
Daar is de wetgever het met je oneens. En ik ook. En de rechter ook gelukkig :).
dag
pi_179819235
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 01:20 schreef Peter het volgende:
omdat goedkope studio's en kamers
Waar heb je het over? Die goedkope studio's en kamers kosten evenveel als een sociale huurwoning.
quote:
die speciaal voor hen gebouw zijn
Niet voor hen, maar voor de woonruimtespeculanten met dank aan de VVD huisjesmelklobby.
quote:
Daar is de wetgever het met je oneens. En ik ook. En de rechter ook gelukkig :).
De rechter spreekt recht volgens de wet, dus die mag je wel uit je betoog laten. De wetgeving is tot stand gekomen mede doordat onze volksvertegenwoordigers zich door de lobby hebben laten beinvloeden. En dat jij jouw mening hebt, is prima en je goed recht. Al vind ik dat wel jammer, gezien de huidige demografische problemen in Nederland en de bijdrage die het woonruimte tekort daaraan geeft, voortkomende uit een pervers systeem dat gestoeld is op individuele belangen en niet op het collectieve belang.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')