abonnement Unibet Coolblue
pi_179778313
Hallo FOK!kers,

Ee is gister ochtend 230 euro van mijn Paypal rekening afgeschreven deze 230 euro zou naar een persoon in Rusland gaan.
Ik heb natuurlijk meteen Paypal gebeld en die vertelde mij dat ze een onderzoek zouden doen naar een ongeautoriseerde betaling.
En vannacht kreeg ik email dat er niks verdachts aan de hand is met mijn account en ik dus mijn geld niet terug krijg van hun.

Ze zeggen wel dat ik eventueel contact met de "verkoper" kan opnemen als ik niet tevreden ben over mijn "bestelde product" :')
Ik heb natuurlijk meteen mijn wachtwoord en dergelijken gewijzigd..
Het geld is nog niet van mijn bankrekening gehaald.. Maar dat zal wel vandaag of morgen gebeuren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nu nog eventueel doen om het geld toch terug te krijgen?
pi_179778330
Aangeven bij de politie? Iemand uit je kenniskring die verstand heeft van dit soort misstanden om hulp vragen?
pi_179778391
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:16 schreef Max-Westerman het volgende:

Het geld is nog niet van mijn bankrekening gehaald.. Maar dat zal wel vandaag of morgen gebeuren.

Dat kan je storneren... (krijg je wel gezeik met PayPal...)
pi_179778431
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Aangeven bij de politie? Iemand uit je kenniskring die verstand heeft van dit soort misstanden om hulp vragen?
Ik wil wel aangifte ofzo doen maar de kans dat ze er iets mee is doen is klein..
En ik ken persoonlijk niemand die dit ook al eens heeft meegemaakt vandaar dit topic :)
Ik heb wel een beetje op Google gezocht en dan lees ik toch ook redelijk veel dat mensen kunnen fluiten naar hun geld


quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:23 schreef jroz het volgende:

[..]

Dat kan je storneren... (krijg je wel gezeik met PayPal...)
Daar zat ik idd ook aan te denken maar dan krijg je ook weer gezeik ja :(
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:32:13 #5
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_179778481
Wat raar. Wat voor bedrijf is het..? Of zegt Paypal dat niet?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_179778509
Niks verdachts? De ‘aankoop’ is dus gedaan vanaf een Nederlands IP-adres? Is het jouw ip-adres (in het geval van statisch ip-adres).

Zou dan je wachtwoorden wijzigen vanaf een andere computer/device. Heeft Paypal geen officiële klachtenprocedure?
pi_179778520
Kun je de betaling niet via Paypal betwisten en je geld terug claimen ?
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_179778755
Max, je kunt niet bij je bank regelen dat het niet wordt afgeschreven? (ik heb er gen verstand van).
Ik lees dat meer mensen dit overkomen is, paypall zegt dat de opdracht tot overboeking via account en IPadres van gedupeerde gedaan is dus is er niets mis mee.
Waar gaat dit fout? Een hack?
pi_179778853
Ik heb zojuist weer eens gebeld, en de medewerker van Paypal vindt het ook allemaal maar raar..
Ze gaan nu weer een nieuw onderzoek doen, ben benieuwd.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:32 schreef Zihuatanejo het volgende:
Wat raar. Wat voor bedrijf is het..? Of zegt Paypal dat niet?
Het geld is overgemaakt naar een vrouw uit Rusland waar ik de naam en het email adres van heb.
Maar deze persoon heeft hier misschien ook helemaal geen weet van en is zij slachtoffer van identiteitsfraude?

Ik weet niet hoe en wat of het een hack is en wat voor hack.
Ik heb wel gister alles gescand met een virusscanner en malware scanner maar daar was niks schokkends bij gevonden.
Mijn laptop stond toen dit gebeurde ook uit.
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:26:19 #10
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_179779116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:08 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb zojuist weer eens gebeld, en de medewerker van Paypal vindt het ook allemaal maar raar..
Ze gaan nu weer een nieuw onderzoek doen, ben benieuwd.

[..]

Het geld is overgemaakt naar een vrouw uit Rusland waar ik de naam en het email adres van heb.
Maar deze persoon heeft hier misschien ook helemaal geen weet van en is zij slachtoffer van identiteitsfraude?

Ik weet niet hoe en wat of het een hack is en wat voor hack.
Ik heb wel gister alles gescand met een virusscanner en malware scanner maar daar was niks schokkends bij gevonden.
Mijn laptop stond toen dit gebeurde ook uit.
Nou Rusland is wel een land waarvan ik zoiets van zou verwachten....
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_179779317
Grootste kans is dat je slachtoffer bent van fishing of dat je dat wachtwoord bij een andere dienst gebruikt en dat die gehackt is.

https://passwordsgenerator.net gebruiken, per account een ander wachtwoord genereren van minimaal 16 tekens lang en op papier (op een veilige plek) bewaren.
pi_179779395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:08 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb zojuist weer eens gebeld, en de medewerker van Paypal vindt het ook allemaal maar raar..
Ze gaan nu weer een nieuw onderzoek doen, ben benieuwd.

[..]

Het geld is overgemaakt naar een vrouw uit Rusland waar ik de naam en het email adres van heb.
Maar deze persoon heeft hier misschien ook helemaal geen weet van en is zij slachtoffer van identiteitsfraude?

Ik weet niet hoe en wat of het een hack is en wat voor hack.
Ik heb wel gister alles gescand met een virusscanner en malware scanner maar daar was niks schokkends bij gevonden.
Mijn laptop stond toen dit gebeurde ook uit.
Hoe goed ken je die persoon? Online ontmoet? Ik zou als ik jou was via een andere computer alle belangrijke wachtwoorden van alle websites aanpassen (met een password generator).

Ooit een verzonden bijlage etc geopend van deze mevrouw?

Als paypal het geld toch afschrijft van de bank zou ik het gewoon storneren, meestal staat paypal best sterk voor de koper.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179779425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:38 schreef MaGNeT het volgende:
Grootste kans is dat je slachtoffer bent van fishing of dat je dat wachtwoord bij een andere dienst gebruikt en dat die gehackt is.

https://passwordsgenerator.net gebruiken, per account een ander wachtwoord genereren van minimaal 16 tekens lang en op papier (op een veilige plek) bewaren.
Dan zou nog altijd duidelijk moeten zijn dat de betaling niet vanaf het IP van TS gedaan is...
pi_179779433
Ik lees net ergens dat je ook kan instellen dat je een sms bericht kan krijgen van paypall bij een opdracht, had je dat ingesteld?, wellicht mosterd/maaltijd.
pi_179779507
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:45 schreef DjMark het volgende:

[..]

Dan zou nog altijd duidelijk moeten zijn dat de betaling niet vanaf het IP van TS gedaan is...
Dat bestrijd ik ook nergens.
pi_179779611
Persoonlijk kan ik via een andere computer (of nieuwe) niet inloggen voordat ik een sms krijg als 2step verificatie.

Maar ik heb het wel uitstaan iedere keer als ik een betaling wil doen, omdat het vaak niet goed werkt. (soms zit je letterlijk 10min te wachten op dat smsje.. heel raar)
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:09:14 #17
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_179779723
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:43 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hoe goed ken je die persoon? Online ontmoet? Ik zou als ik jou was via een andere computer alle belangrijke wachtwoorden van alle websites aanpassen (met een password generator).

Ooit een verzonden bijlage etc geopend van deze mevrouw?

Als paypal het geld toch afschrijft van de bank zou ik het gewoon storneren, meestal staat paypal best sterk voor de koper.
_O-
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:21:16 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179779912
Wat vervelend, ik hoop dat je je geld terugkrijgt.
Ik heb meteen de sms-code aangezet. De verificatie ging prima dus hopelijk levert dat geen problemen op.
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:30:20 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179780022
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:27 schreef Max-Westerman het volgende:
Daar zat ik idd ook aan te denken maar dan krijg je ook weer gezeik ja
Hoezo gezeik? Je laat je toch niet naaien door 1 of ander kutbedrijf?

Stel nou dat Paypal er een enorm probleem van maakt, dan laat je het gewoon voorkomen. Laat Paypal maar bij kantongerecht uitleggen dat jij het echt was.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_179780071
Ik snap niet dat je je zo met een kluitje in het riet laat sturen.

Gewoon direct opheldering eisen van paypal en zorgen dat ze de betaling terugdraaien en anders storneren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_179780934
Ok wacht.
Er gaat helemaal niks van mijn bankrekening geschreven worden omdat ik er net achter kom dat ik nog 279,95 euro op mijn Paypal rekening had :') (ik was dit helemaal vergeten en normaal laat ik dit ook altijd direct naar mijn bankrekening overmaken)
Daar is dus 230 euro van gestolen, de overige 49,95 heb ik inmiddels op mijn bankrekening laten overmaken.. Waarschijnlijk dachten ze laten we 230 euro stelen dan valt het niet zo op :')

En voor de rest ik ken deze persoon helemaal niet, ik ken helemaal geen Russen en ik heb ook geen vage bijlagen van e-mails of wat dan ook geopend

Als het nodig is dat ik weer moet bellen ga ik natuurlijk om details vragen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2018 12:38:46 ]
pi_179781127
kijk, deze gast heeft zijn geld terug, helemaal raar, lijkt me dus geen dief degene die het terugstortte.
lang verhaal, veel zeikerds:
https://radar.avrotros.nl(...)36&t=185219&start=20
excuus, je komt op bladz twee uit.
pi_179781600
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:45 schreef DjMark het volgende:

[..]

Dan zou nog altijd duidelijk moeten zijn dat de betaling niet vanaf het IP van TS gedaan is...
Dat zegt natuurlijk geen drol meer nu iedereen mobiel internet heeft, overal en nergens op (public) wifi netwerk gaat verbinden en iedereen tegenwoordig VPN's gebruikt vanwege "privacy" en dus net zo makkelijk een Russisch, US of een IP uiot verweggistan heeft als zijn "eigen" ip van de ISP.
pi_179782533
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:47 schreef paulowna het volgende:
kijk, deze gast heeft zijn geld terug, helemaal raar, lijkt me dus geen dief degene die het terugstortte.
lang verhaal, veel zeikerds:
https://radar.avrotros.nl(...)36&t=185219&start=20
excuus, je komt op bladz twee uit.
raar dat die het geld gewoon terugstort :')
  donderdag 14 juni 2018 @ 20:51:28 #25
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_179791476
Volgende keer twee traps verificatie instellen, dan moet je een SMS code invoeren bij elke betaling.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_179800887
Ik heb het geld toch teruggekregen w/
Bedankt voor jullie reacties en medeleven :*
pi_179827194
Snel geregeld dan :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')