abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:38:21 #1
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_179777897
Sinds begin dit maand heb ik een Galaxy S9. Daarvoor liep ik rond met een Nexus 5.

Het is mij opgevallen dat ik vanaf de eerste dag dat ik met de S9 rondloopt op willekeurige momenten van de dag steken in mijn hoofd voel. Afgelopen weekend besloot ik om weer mijn Nexus 5 te gebruiken om te testen of de steken weggaan. En ja, in het weekend heb ik er geen last van gehad, tot gisteren eigenlijk. Maar nu begint het weer...

Vind dit een beetje eng. Wat denken jullie? Kan het door de S9 komen?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:45:15 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179777959
Schade door mobiele telefoons is nooit echt echt ECHT bewezen en ook al zou het wel schadelijk zijn dan had je het ook bij de Nexus moeten hebben lijkt me, hebben beide dezelfde soort zenders en ontvangers in zich.

Je zou eventueel kunnen kijken of de samsung s9 sterkere signalen heeft dan de Nexus 5, geen idee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179778008
Als je heel de dag dat ding tegen je hoofd aan hebt, kan ik het me voorstellen dat je op den duur inderdaad last krijgt. Bij normaal gebruik zou het niks uit moeten maken.

Zembla heeft ooit een uitzending gehad over telefoonstraling. Misschien het kijken waard?
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:51:46 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179778030
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:49 schreef DevFreak het volgende:
Als je heel de dag dat ding tegen je hoofd aan hebt, kan ik het me voorstellen dat je op den duur inderdaad last krijgt. Bij normaal gebruik zou het niks uit moeten maken.

Zembla heeft ooit een uitzending gehad over telefoonstraling. Misschien het kijken waard?
Ook wel een goede, het ligt in geval van lokale schadelijkheid wel aan de plek dat je de smartphone hebt :P. Waarschijnlijk ben ik dan al 6 jaar onvruchtbaar omdat ik dat ding altijd in mijn broekzak heb ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179778124

Meeste video's van hem zijn de moeite waard om te kijken.
Vsauce is ook een van mijn favorieten, hij heeft veel leuke onderwerpen.
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:38:56 #6
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179780117
Ik heb dat zonder verklaring ook een poos gehad met een oude Samsung telefoon. Verkocht, en daarna geen last meer van gehad bij andere telefoons. Strange.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179780119
Elke vorm van straling is op den duur schadelijk natuurlijk, van telefoons is het nooit 100% bewezen volgens mij omdat de straling te laag maar ook te beperkt is qua afstand dat het kan reiken.

Aan de andere kant, tests met wifi en planten(zaadjes) bewijst wat mij betreft onomstotelijk dat het op z'n minst niet bepaald gezond is of kan zijn.
pi_179782493
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Aan de andere kant, tests met wifi en planten(zaadjes) bewijst wat mij betreft onomstotelijk dat het op z'n minst niet bepaald gezond is of kan zijn.
Bedoel je dit bewijs?
https://kloptdatwel.nl/20(...)t-zo-best-onderzoek/
quote:
Als je het rapportje leest, is er duidelijk sprake van bias, een vooringenomenheid in de richting van één specifieke uitkomst,
pi_179787530
Dit soort dingen kun je hooguit aantonen met een dubbelblind onderzoek.

Zo had ik vroeger zogenaamd hoofdpijn al ik een magnetrondeur open zag staan met de deur open.
Later kwam ik erachter dat magnetrons dan afgezet worden, en ik heb apparatuur wasrmee ik dit kan nameten.

Resultaat: nooit meer hoofdlijn bij open magentrons. :')
Het menselijk brein is perfect voor het maken van denkfouten, verkeerde aannames, en valse associaties.
pi_179788348
Stop je hoofd dagelijks in een magnetron. Natuurlijk is het slecht. Je moet ook niet 24/7 willen bellen. Net zoals je geen alcoholist of kettingroker wil wezen.
pi_179789019
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Elke vorm van straling is op den duur schadelijk natuurlijk, van telefoons is het nooit 100% bewezen volgens mij omdat de straling te laag maar ook te beperkt is qua afstand dat het kan reiken.

Een mobiele telefoon moet contact kunnen maken met een zendmast die zich heel goed op enkele honderden meters afstand of zelfs op meer dan een kilometer afstand kan bevinden. Terwijl je belt, houd je het toestel tegen je hoofd of in ieder geval heel dicht in de buurt van je hoofd. Hoe kun je dan beweren dat de straling te laag maar ook te beperkt is qua afstand dat het kan reiken?

Het gaat natuurlijk om de veldsterkte die het toestel in werking produceert op een bepaalde afstand van hooguit enkele centimeters, en die veldsterkte is te meten. De overheid heeft blootstellingslimieten voor elektromagnetische straling die door zendmasten wordt gegenereerd. Maar als het gaat om mobiele telefoons blijken die limieten plotseling niet meer te gelden en worden ze ruimschoots overschreden. Die overschrijding wordt goedgepraat met zwakke argumenten, bijvoorbeeld door erop te wijzen dat niet het gehele lichaam wordt blootgesteld aan limiet overschrijdende veldsterktes.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 10:52:19 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179821390
Mobiele telefoons zijn zeer algemeen alweer langer dan 20 jaar. Waar is de stijging van ziektes die dit tot gevolg zou hebben? Zijn het aantal mensen met hersentumoren vertienvoudigd?
Nee dus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 11:16:15 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179821711
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:52 schreef Riparius het volgende:

[..]

Een mobiele telefoon moet contact kunnen maken met een zendmast die zich heel goed op enkele honderden meters afstand of zelfs op meer dan een kilometer afstand kan bevinden. Terwijl je belt, houd je het toestel tegen je hoofd of in ieder geval heel dicht in de buurt van je hoofd. Hoe kun je dan beweren dat de straling te laag maar ook te beperkt is qua afstand dat het kan reiken?
Omdat het te zwak is om op enige manier invloed te kunnen hebben, het gaat letterlijk door je heen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179824929
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Mobiele telefoons zijn zeer algemeen alweer langer dan 20 jaar. Waar is de stijging van ziektes die dit tot gevolg zou hebben? Zijn het aantal mensen met hersentumoren vertienvoudigd?
Nee dus
Zeiden 'ze' vroeger ook over wonen-onder-hoogspanningdsleidingen; neee, het kan absoluut geen kwaad.
Totdat er na decennia een significante toename van Leukemie bleek te zijn bij mensen (ik dacht vnl. kinderen, maar weet niet zeker) die daar onder woonden.
Geloof je overheid niet en ook niet het TNO is mijn ervaring :P
pi_179824957
Ja man lekkere dikke cancer in your hoofd.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 14:40:06 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179825150
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:28 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Zeiden 'ze' vroeger ook over wonen-onder-hoogspanningdsleidingen; neee, het kan absoluut geen kwaad.
Totdat er na decennia een significante toename van Leukemie bleek te zijn bij mensen (ik dacht vnl. kinderen, maar weet niet zeker) die daar onder woonden.
Geloof je overheid niet en ook niet het TNO is mijn ervaring :P
Goed argument
:O

Deens en Brits onderzoek spreekt relatie tussen hoogspanning en kinderleukemie tegen.
http://www.kennisplatform(...)-tijd-af-tot-normaa/

http://www.kennisplatform(...)hoogspanningslijnen/

[ Bericht 11% gewijzigd door Pietverdriet op 16-06-2018 16:04:50 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 14:44:58 #17
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179825261
Over het algemeen houd je een telefoon geen uren en uren achter elkaar tegen je hoofd aan dus met die straling zal het nog wel meevallen.

Ik heb nog steeds niemand gehoord die bewezen iets kreeg van een mobiel
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 16 juni 2018 @ 14:51:35 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179825446
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:44 schreef karr-1 het volgende:
Over het algemeen houd je een telefoon geen uren en uren achter elkaar tegen je hoofd aan dus met die straling zal het nog wel meevallen.

Ik heb nog steeds niemand gehoord die bewezen iets kreeg van een mobiel
Mensen zijn selectief bang voor dit soort zaken. Analoge tv werkte met miljoenen maal het vermogen van gsm masten, maar hoorde ik nooit iemand over.
Hoorde ook nooit iemand over de electromagnetische straling van de dect telefoons, van beeldbuis tv’s, van lampenversterkers of radio’s, van cpu’s, grafische kaarten, van de ontsteking van auto’s etc etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 15:22:10 #19
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179826470
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat het te zwak is om op enige manier invloed te kunnen hebben, het gaat letterlijk door je heen.
Alleen zijn je hersenen een en al elektronica, geleiders en elektrolyten, en dan heb je alle wetten van het elektromagnetisme die een wisselwerking voorspellen, en je hebt de wetten van resonantie en harmonischen.
De straling is idd zwak misschien heeft Samsung het opgevoerd.

ts:
misschien zat je voorheen altijd op 3g en nu op 4g, misschien eens 3g forceren of zonder sim proberen (maar ws blijft radio aan).
pi_179827811
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen zijn selectief bang voor dit soort zaken. Analoge tv werkte met miljoenen maal het vermogen van gsm masten, maar hoorde ik nooit iemand over.
Daar hoorde je niemand over omdat je bewering niet klopt. Het zendvermogen van GSM masten is inderdaad gering, in de orde van enkele tientallen watts, maar het is lastig daarover betrouwbare gegevens te vinden. In ieder geval werkte analoge TV niet met vermogens die, zoals jij beweert, 'miljoenen malen' hoger waren. De VHF zender in Lopik voor Nederland 1 (op kanaal 4) werkte met 100 kW en de UHF zenders in Lopik voor Nederland 2 en 3 (resp. op kanaal 27 en kanaal 30) werkten met 1000 kW.

Hierbij moet je echter niet vergeten dat masten voor analoge TV (en radio) altijd in dunbevolkte gebieden werden neergezet. Niet vanwege vermeende gezondheidsrisico's, maar vooral om storingen in consumentenapparatuur door de hoge veldsterktes in de directe nabijheid van de zendinstallaties te vermijden. Met GSM masten is dat heel anders, die bevinden zich vooral in drukbevolkte gebieden en ze staan ook vaak op daken van flatgebouwen terwijl pal daaronder mensen wonen.
quote:
Hoorde ook nooit iemand over de elektromagnetische straling van de dect telefoons
Nee, want DECT telefoons werken, anders dan GSM's met een extreem laag vermogen omdat ze alleen contact hoeven te maken met het basisstation in dezelfde woning.
quote:
, van beeldbuis tv’s,
Voor beeldbuis TV's bestonden strenge richtlijnen. Een fabrikant mocht een toestel in Europa niet op de markt brengen tenzij dit type was goedgekeurd. Ik herinner me nog dat er bij dergelijke toestellen in de handleiding een verklaring was bijgevoegd van de instantie die het toesteltype had goedgekeurd. Dat werd gedaan omdat kathodestraalbuizen indien ze onjuist waren geconstrueerd of verkeerd (buiten hun specificaties) werden gebruikt röntgenstraling kunnen produceren. Ik herinner me overigens ook dat zwangere vrouwen om deze reden werd afgeraden te dicht bij de TV te gaan zitten.
quote:
van lampenversterkers of radio’s,
Dit is een interessante. Kun je toelichten waarom volgens jou apparatuur met elektronenbuizen meer elektromagnetische straling zou produceren dan apparatuur met louter transistoren of geïntegreerde schakelingen?
quote:
van cpu’s, grafische kaarten, van de ontsteking van auto’s etc etc etc
Al dit soort apparatuur waarin met hoge frequenties wordt gewerkt produceert in de onmiddellijke omgeving elektrosmog, maar de veldsterkte daarvan blijft zeer beperkt. Je kunt dit trouwens heel eenvoudig vaststellen als je nog een draagbaar radiootje hebt met middengolf ontvangst. Zet de radio aan op een frequentie waarop geen zender is te horen (niet zo moeilijk omdat er in Nederland overdag nauwelijks nog iets is te horen op de middengolf) en breng het radiootje in de buurt van een werkende desktop computer ...
  zaterdag 16 juni 2018 @ 16:13:39 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179828066
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:04 schreef Riparius het volgende:

[..]

Daar hoorde je niemand over omdat je bewering niet klopt. Het zendvermogen van GSM masten is inderdaad gering, in de orde van enkele tientallen watts, maar het is lastig daarover betrouwbare gegevens te vinden. In ieder geval werkte analoge TV niet met vermogens die, zoals jij beweert, 'miljoenen malen' hoger waren. De VHF zender in Lopik voor Nederland 1 (op kanaal 4) werkte met 100 kW en de UHF zenders in Lopik voor Nederland 2 en 3 (resp. op kanaal 27 en kanaal 30) werkten met 1000 kW.

Hierbij moet je echter niet vergeten dat masten voor analoge TV (en radio) altijd in dunbevolkte gebieden werden neergezet. Niet vanwege vermeende gezondheidsrisico's, maar vooral om storingen in consumentenapparatuur door de hoge veldsterktes in de directe nabijheid van de zendinstallaties te vermijden. Met GSM masten is dat heel anders, die bevinden zich vooral in drukbevolkte gebieden en ze staan ook vaak op daken van flatgebouwen terwijl pal daaronder mensen wonen.
Wereld is groter dan alleen Nederland. In Berlijn, Parijs, London stonden TV antennes midden in de stad
quote:
[..]

Nee, want DECT telefoons werken, anders dan GSM's met een extreem laag vermogen omdat ze alleen contact hoeven te maken met het basisstation in dezelfde woning.

[..]
Piekvermogen is ongeveer gelijk
LTE telefoon 200 mW
UMTS Telefoon 125–250 mW
DECT 250 mW
quote:
Voor beeldbuis TV's bestonden strenge richtlijnen. Een fabrikant mocht een toestel in Europa niet op de markt brengen tenzij dit type was goedgekeurd. Ik herinner me nog dat er bij dergelijke toestellen in de handleiding een verklaring was bijgevoegd van de instantie die het toesteltype had goedgekeurd. Dat werd gedaan omdat kathodestraalbuizen indien ze onjuist waren geconstrueerd of verkeerd (buiten hun specificaties) werden gebruikt röntgenstraling kunnen produceren. Ik herinner me overigens ook dat zwangere vrouwen om deze reden werd afgeraden te dicht bij de TV te gaan zitten.

Ga maar eens met een teslameter voor een beeldbuis staan.
quote:
Dit is een interessante. Kun je toelichten waarom volgens jou apparatuur met elektronenbuizen meer elektromagnetische straling zou produceren dan apparatuur met louter transistoren of geïntegreerde schakelingen?
Deze produceren bv ioniserende straling zoals Röntgen in kleine hoeveelheden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 16:19:16 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179828162
Als dat zo zou zijn zouden antennemonteurs toch ook met de bosjes neer moeten vallen?
And so is the past
  zaterdag 16 juni 2018 @ 16:28:05 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179828480
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als dat zo zou zijn zouden antennemonteurs toch ook met de bosjes neer moeten vallen?
Een van mijn klanten, een mobile operator hier in Duitsland had een locatie waar antennes getest werden op weersinvloeden.
Mast zag er indrukwekkend uit met heel veel antennes

Buurtbewoners klaagden, werden er ziek van, doodziek, vreselijk, niemand wilde luisteren naar hun klachten.
Sleepten de operator voor de rechter. Prima, lieten de rechter zien dat er helemaal niets was aangesloten. Waren niets meer dan gewone antennes zonder dat er een zender aan hing.

Buurtbewoners konden dat ook zien, maar sommigen bleven volhouden, was weggehaald voor het schouwen. Wij worden echt ziek van deze mast....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:07:30 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179829592
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als dat zo zou zijn zouden antennemonteurs toch ook met de bosjes neer moeten vallen?
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat antennemonteurs heeeeeeel erg voorzichtig zijn met die antenne's. Die rechte gaan nog wel, maar de beams (die ronde) zijn wel degelijk gevaarlijk en heel erg schadelijk als je ervoor staat.

Het is niet alleen de sterkte van de zender, maar voornamelijk de frequentieband waarop het spul opereert, dat ligt heel dicht bij de frequentie van de eerder genoemde magnetron. Je foon doet natuurlijk geen 800watt, maar toch is het een mini magnetronnetje, en het ding is de hele dag bezig om contact te houden met de zendmasten om je heen. De eerste puls is high power, en zodra hij contact heeft neemt dat af tot 'onschadelijk' niveau.. daarom gaat je batterij ook een stuk harder als je in gebieden bent waar de dekking wat minder is.

Het is allemaal binnen een bepaalde norm, maar wie bepaalt die norm? en op basis van wat precies?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:15:15 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179829759
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat antennemonteurs heeeeeeel erg voorzichtig zijn met die antenne's. Die rechte gaan nog wel, maar de beams (die ronde) zijn wel degelijk gevaarlijk en heel erg schadelijk als je ervoor staat.

Het is niet alleen de sterkte van de zender, maar voornamelijk de frequentieband waarop het spul opereert, dat ligt heel dicht bij de frequentie van de eerder genoemde magnetron. Je foon doet natuurlijk geen 800watt, maar toch is het een mini magnetronnetje, en het ding is de hele dag bezig om contact te houden met de zendmasten om je heen. De eerste puls is high power, en zodra hij contact heeft neemt dat af tot 'onschadelijk' niveau.. daarom gaat je batterij ook een stuk harder als je in gebieden bent waar de dekking wat minder is.

Het is allemaal binnen een bepaalde norm, maar wie bepaalt die norm? en op basis van wat precies?
Die ronde zijn straalantennes die sterke microgolf verbindingen doen. Die garen je.
Zo hebben ze bij de marine radars die, als ze een sweep doen meeuwen die dan langsvliegen doe exploderen omdat het water in de meeuw in stoom wordt omgezet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:16:49 #26
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_179829790
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:38 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Sinds begin dit maand heb ik een Galaxy S9. Daarvoor liep ik rond met een Nexus 5.

Het is mij opgevallen dat ik vanaf de eerste dag dat ik met de S9 rondloopt op willekeurige momenten van de dag steken in mijn hoofd voel. Afgelopen weekend besloot ik om weer mijn Nexus 5 te gebruiken om te testen of de steken weggaan. En ja, in het weekend heb ik er geen last van gehad, tot gisteren eigenlijk. Maar nu begint het weer...

Vind dit een beetje eng. Wat denken jullie? Kan het door de S9 komen?
Is bij elk mens anders sommige zijn er meer gevoelig voor.
Gebruik oortjes of zet het op luidspreker.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:17:40 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179829811
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:16 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Is bij elk mens anders sommige zijn er meer gevoelig voor.
Gebruik oortjes of zet het op luidspreker.
Bluetooth oortjes? :P
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:18:30 #28
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_179829831
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bluetooth oortjes? :P
Hahaha met draad natuurlijk.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 18:27:05 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179831357
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die ronde zijn straalantennes die sterke microgolf verbindingen doen. Die garen je.
Zo hebben ze bij de marine radars die, als ze een sweep doen meeuwen die dan langsvliegen doe exploderen omdat het water in de meeuw in stoom wordt omgezet.
I know, tientallen van die masten verbouwd met die mannen samen toen we naar 3G gingen, en ook naar 4G.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179841003
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed argument
:O

Deens en Brits onderzoek spreekt relatie tussen hoogspanning en kinderleukemie tegen.
http://www.kennisplatform(...)-tijd-af-tot-normaa/

http://www.kennisplatform(...)hoogspanningslijnen/
Jij werkt vast voor één v/d energiekabelaars c_/
Kopje koffie; word je wakker van en blijf je er een beetje bij :Y
  zondag 17 juni 2018 @ 08:53:24 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179842306
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 01:23 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Jij werkt vast voor één v/d energiekabelaars c_/
Kopje koffie; word je wakker van en blijf je er een beetje bij :Y
Je hebt geen argumenten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 juni 2018 @ 16:58:13 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179856658
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb je links naar twee wetenschappelijke onderzoeken gegeven en jij komt hiermee?
:D
Blijft het argument onverrlet;

Bij twijfel niet inhalen
:)
pi_179885035
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:55 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Blijft het argument onverrlet;

Bij twijfel niet inhalen
:)
Dan blijf je de rest van je leven achter een paard en wagen rijden.
pi_179885328
quote:
99s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dan blijf je de rest van je leven achter een paard en wagen rijden.
Niks daarvan; dat is de dooddoener van de maand!

Politiek en bedrijfsleven. VVD en Rutte, HA!
Ik wed om een kratje bier dat jij geen huis gaat huren/kopen onder een hoogspanningsleiding :P
pi_179885521
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:17 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Niks daarvan; dat is de dooddoener van de maand!

Politiek en bedrijfsleven. VVD en Rutte, HA!
Ik wed om een kratje bier dat jij geen huis gaat huren/kopen onder een hoogspanningsleiding :P
Ik bedoelde het meer in het algemeen. Als je alles 100% zeker wilt weten dan kom je nooit vooruit.

Nee, ik koop geen huis onder een hoogspanningsleiding omdat daar niet gebouwd mag worden. Er heel kort bij levert ook aantoonbare problemen op, b.v. met verlichting die door de veldsterkte gaat branden enzo. Op 100 meter zou ik geen enkel probleem vinden afgezien van het zicht erop. Die veldsterkte is van een wel even andere orde dan een telefoonmast op je flatgebouw of de wifi router in je huis.
pi_179885637
Ja 100% wel schadelijk.

niet met dat ding in bed, internet uit.
pi_179899128
quote:
6s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:32 schreef Salvad0R het volgende:
Ja 100% wel schadelijk.

niet met dat ding in bed, internet uit.
Heb je ook iets meer onderbouwing dan je onderbuik alleen?
pi_179899285
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb je ook iets meer onderbouwing dan je onderbuik alleen?
Alles maar geloven wat je leest van de geldschieters. Natuurlijk is dat schadelijk. Waarom denk je dat één op de drie kanker krijgt in dit land. Alles draait om geld. Natuurlijk is het schadelijk als je een "mini magnetron" tegen je oor aan zet.
pi_179899428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:21 schreef Karig_Hutje het volgende:
Waarom denk je dat één op de drie kanker krijgt in dit land.
Was dit land 25 jaar geleden kankervrij? Wifi en mobieltjes waren en nauwelijks in die tijd.

https://www.nu.nl/algemee(...)s-krijgt-kanker.html
Hé, begin deze eeuw is er iets over kanker geschreven.
pi_179899610
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Was dit land 25 jaar geleden kankervrij? Wifi en mobieltjes waren en nauwelijks in die tijd.

https://www.nu.nl/algemee(...)s-krijgt-kanker.html
Hé, begin deze eeuw is er iets over kanker geschreven.
Geloof maar wat je wilt geloven. Toendertijd rookten mensen nog hun longen uit hun lijf. Was gezond. Zelfs volgens de doktoren.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 17:38:52 #43
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_179899677
Dan gaat dus iedereen dood aan kanker binnenkort want iedereen zit op hun telefoon.

:')
pi_179899763
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:38 schreef RickoKun het volgende:
Dan gaat dus iedereen dood aan kanker binnenkort want iedereen zit op hun telefoon.

:')
Ja iedereen. We gaan er allemaal aan.Wat moet je nu op zo een domme reactie als antwoord geven? :') Mensen zijn ziende blind. In alles.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 17:53:06 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179900005
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:55 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Blijft het argument onverrlet;

Bij twijfel niet inhalen
:)
Zei hij achter zijn computer zittend, met mobieltje in zijn zak, internet via WiFi hebbende
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179904615
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb je ook iets meer onderbouwing dan je onderbuik alleen?
pi_179911153
quote:
99s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik bedoelde het meer in het algemeen. Als je alles 100% zeker wilt weten dan kom je nooit vooruit.

Nee, ik koop geen huis onder een hoogspanningsleiding omdat daar niet gebouwd mag worden. Er heel kort bij levert ook aantoonbare problemen op, b.v. met verlichting die door de veldsterkte gaat branden enzo. Op 100 meter zou ik geen enkel probleem vinden afgezien van het zicht erop. Die veldsterkte is van een wel even andere orde dan een telefoonmast op je flatgebouw of de wifi router in je huis.
Oké.
Wetenschappelijk onderzoek berust op het kunnen controleren van de bevindingen van de een of andere malloot.
Lukt dat, dan wordt die bevinding als waar gezien, totdat... het tegendeel wordt bewezen.
Is een trage vooruitgang, maar wel een zekere.
Dat is de reden dat er nu o.a. deeltjesversnellers bestaan.(CERN) Waanzinnig gewoon :P
pi_179911263
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zei hij achter zijn computer zittend, met mobieltje in zijn zak, internet via WiFi hebbende
_O-
Ik rook ook nog :P
pi_180129869
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Elke vorm van straling is op den duur schadelijk natuurlijk,
Dat is niet waar. Soms is de energie gewoonweg te zwak om een interactie aan te gaan met, in dit geval, weefsel. 'Op den duur' is dan niet van toepassing.

In andere gevallen is de energie wel toereikend om interacties aan te gaan met weefsel (DNA), ook wel 'ioniserende straling' genoemd. Met deze vorm gaat het, tot een bepaalde drempeldosis, om kans. Uiteraard vergroot je de kans op schade aan weefsel door de tijd van blootstelling te verlengen, maar dan nog blijft het kans.

Boven bepaalde doses, deze verschillen per soort straling, spreek je van 'deterministische effecten', of ook wel 'weefselreacties'. Hierbij is de reactie (schade) heftiger naarmate de dosis toeneemt. Als het gaat om 'de kans' op een effect, spreek je van 'stochastische effecten'. Hierbij wordt de kans op schade groter naarmate de dosis toeneemt.

Ik werk op een nucleair geneeskundige afdeling in een ziekenhuis, waar we ook werken met CT-scanners. Hierbij worden maandelijks onze stralingsbadges uitgelezen, en m'n collega's en ik zitten vrijwel elke maand op ongeveer 1/10 van wat wij per maand mogen ontvangen. Wat wij mogen ontvangen is 20 mSv per jaar.

Om het even in perspectief te zetten:
Als gewone Nederlander vang je gemiddeld aan achtergrondstraling jaarlijks ongeveer 2.0 mSv.
In de VS is dit aandeel ongeveer 3.0 mSv.
Een standaard CT-brein (CT draagt het meeste bij aan de achtergrondstraling) geeft je een gemiddelde effectieve dosis van zo'n 2.0 mSv.

Ik heb nog nooit iemand gehoord over hoofdpijn na een CT-brein, dus trek je eigen conclusies over de mobiele telefoon.

Er zijn wel studies met WiFi gedaan, om hetzelfde effect te meten. Opvallende uitkomst was dat bij een paar van deze studies de deelnemers te horen kregen dat er een modem in de wachtruimte aanstond, waar zij zaten. Toen hadden heel veel deelnemers last van hoofdpijn. Er was uiteraard helemaal geen modem aanwezig.
Tweede deel van de test, waar wel een modem aanstond in de wachtruimte met de deelnemers, maar de deelnemers wisten dit niet, gaf een aanzienlijk kleiner deel van de mensen aan last te hebben.
(Geen zin om nu te gaan zoeken, maar deze staan ergens op PubMed)

Niet om hier meteen keiharde conclusies uit te trekken hoor, maar dit vond ik gewoon grappig. Verder is er nog te weinig hard bewijs om iets te zeggen over de mobiele telefoon in deze context.
Ook dat je een shitload aan dubieuze sites tegenkomt zodra je op het onderwerp googled, moet je al aan het denken zetten.

Zoals de anti-straling-sticker voor op je telefoon :')
"What seems to be the officer, problem?"
pi_180137761

De straling is levensgevaarlijk, ze hebben er zelfs apparaten voor.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_180166653
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:06 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

De straling is levensgevaarlijk, ze hebben er zelfs apparaten voor.
Is dat de opvolger van de Biostabiel 2000. Bij nader inzien wil ik geen Biostabiel 2000 want die veroorzaakt ook magnetische straling en dat nog wel vlak bij je hart en longen.
  zondag 1 juli 2018 @ 18:15:04 #52
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180167365
Ik zet altijd als ik ga slapen wifi en data/4g uit ze kunnen me bereiken via SMS of bellen. Puur voor nachtrust
  zondag 1 juli 2018 @ 18:22:30 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180167585
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:06 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

De straling is levensgevaarlijk, ze hebben er zelfs apparaten voor.
Lange Frans? Die kerel is ook ver afgezakt zeg :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180171293
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 18:15 schreef KingRadler het volgende:
Ik zet altijd als ik ga slapen wifi en data/4g uit ze kunnen me bereiken via SMS of bellen. Puur voor nachtrust
daar heb ik gewoon een knopje voor, zodat hij geen geluid meer maakt, veel effectiever
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')