abonnement Unibet Coolblue
pi_179796581
Hij is iets om zes over elf vanavond overleden. Hij deed plotseling z'n ogen open en richtte zich op. Hij zei niks, maar keek 5 minuten lang de kamer rond. Iedereen aan. Daarna ging hij liggen, ogen dicht en had hij nog een aantal minuten een zwakke polsslag. Toen was hij dood. Ik denk: toch maar even posten. Maar ook: waarom in godsnaam heb ik dit topic überhaupt geopend. Ben er helemaal kapot van en dat had ik niet verwacht. En ik snap niet waarom hij zijn ogen nog open deed en heel even de oude leek. Het was duidelijk geen stuiptrekking, want het duurde zo lang. Het was magisch bijna.
pi_179796617
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:48 schreef DePen het volgende:
Hij is iets om zes over elf vanavond overleden. Hij deed plotseling z'n ogen open en richtte zich op. Hij zei niks, maar keek 5 minuten lang de kamer rond. Iedereen aan. Daarna ging hij liggen, ogen dicht en had hij nog een aantal minuten een zwakke polsslag. Toen was hij dood. Ik denk: toch maar even posten. Maar ook: waarom in godsnaam heb ik dit topic überhaupt geopend. Ben er helemaal kapot van en dat had ik niet verwacht. En ik snap niet waarom hij zijn ogen nog open deed en heel even de oude leek. Het was duidelijk geen stuiptrekking, want het duurde zo lang. Het was magisch bijna.
Ja gek hè.... Mijn oma ook, aankijken en hand stevig vasthouden... Die nam ook afscheid en was daar helder bij.
Heel bijzonder... Magisch ;) en niks mis met je topic man! Mooi verhaal. Thx for sharing
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 15 juni 2018 @ 06:32:09 #28
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179797669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:48 schreef DePen het volgende:
Hij is iets om zes over elf vanavond overleden. Hij deed plotseling z'n ogen open en richtte zich op. Hij zei niks, maar keek 5 minuten lang de kamer rond. Iedereen aan. Daarna ging hij liggen, ogen dicht en had hij nog een aantal minuten een zwakke polsslag. Toen was hij dood. Ik denk: toch maar even posten. Maar ook: waarom in godsnaam heb ik dit topic überhaupt geopend. Ben er helemaal kapot van en dat had ik niet verwacht. En ik snap niet waarom hij zijn ogen nog open deed en heel even de oude leek. Het was duidelijk geen stuiptrekking, want het duurde zo lang. Het was magisch bijna.
gecondoleerd! Speciaal is het.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 15 juni 2018 @ 06:44:36 #29
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179797704
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:48 schreef DePen het volgende:
Hij is iets om zes over elf vanavond overleden. Hij deed plotseling z'n ogen open en richtte zich op. Hij zei niks, maar keek 5 minuten lang de kamer rond. Iedereen aan. Daarna ging hij liggen, ogen dicht en had hij nog een aantal minuten een zwakke polsslag. Toen was hij dood. Ik denk: toch maar even posten. Maar ook: waarom in godsnaam heb ik dit topic überhaupt geopend. Ben er helemaal kapot van en dat had ik niet verwacht. En ik snap niet waarom hij zijn ogen nog open deed en heel even de oude leek. Het was duidelijk geen stuiptrekking, want het duurde zo lang. Het was magisch bijna.
Gecondoleerd.
Hopelijk brengt het je en je familie wat rust.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:22:23 #30
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179798896
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:48 schreef DePen het volgende:
Hij is iets om zes over elf vanavond overleden. Hij deed plotseling z'n ogen open en richtte zich op. Hij zei niks, maar keek 5 minuten lang de kamer rond. Iedereen aan. Daarna ging hij liggen, ogen dicht en had hij nog een aantal minuten een zwakke polsslag. Toen was hij dood. Ik denk: toch maar even posten. Maar ook: waarom in godsnaam heb ik dit topic überhaupt geopend. Ben er helemaal kapot van en dat had ik niet verwacht. En ik snap niet waarom hij zijn ogen nog open deed en heel even de oude leek. Het was duidelijk geen stuiptrekking, want het duurde zo lang. Het was magisch bijna.
Gecondoleerd. Goed dat jullie er voor hem waren op het moment dat dat nodig was.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179798995
Gecondoleerd. Veel sterkte de komende periode.
pi_179798999
Gecondoleerd en sterkte.
  Spellchecker vrijdag 15 juni 2018 @ 11:37:28 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179800725
Dit zijn bijzondere momenten om samen mee te maken. Sterkte!
  Moderator vrijdag 15 juni 2018 @ 11:48:25 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179800856
Gecondoleerd en sterkte! Altijd lastig momenten als iemand heengaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179801449
Gecondoleerd kerel. Sterkte.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:18:24 #36
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_179895140
Gecondoleerd. 90 jaar is oud.Hopelijk waren zijn laatste jaren nog relatief prettig geweest desondanks zijn gezondheid.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_179895339
Dude.. heftig! Maar inderdaad ook bijzonder en zeker ook voor je opa om zo te gaan. Het is altijd moeilijk om een dierbaar iemand te verliezen. Hoe oud ze ook zijn. Al is het rationeel gezien denk ik wel makkelijker verwerken als je weet dat ie een mooi en lang leven heeft gehad :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_179930057
Mijn opa is vandaag gecremeerd. Ik denk niet dat iemand echt boeit (want jullie kennen hem natuurlijk niet en vrijwel iedereen heeft wel sterfgevallen meegemaakt), maar ik wou het topic toch even afmaken. We hadden een niet religieuze dienst, alleen met foto's, zijn favoriete muziek en verhalen over zijn leven. Het was enorm emotioneel. Wat ik nog niet had gezegd heb is dat hij dement was. Al meer dan tien jaar. Langzaam veranderde hij in een kind. Een heel leuk en positief, maar soms bang kind. Aan het einde applaudiseerde de hele zaal voor hem (voor zijn kist) om hem te bedanken voor zijn aanwezigheid in ons leven.
pi_179930293
kan weg
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179930369
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:48 schreef DePen het volgende:
Hij is iets om zes over elf vanavond overleden. Hij deed plotseling z'n ogen open en richtte zich op. Hij zei niks, maar keek 5 minuten lang de kamer rond. Iedereen aan. Daarna ging hij liggen, ogen dicht en had hij nog een aantal minuten een zwakke polsslag. Toen was hij dood. Ik denk: toch maar even posten. Maar ook: waarom in godsnaam heb ik dit topic überhaupt geopend. Ben er helemaal kapot van en dat had ik niet verwacht. En ik snap niet waarom hij zijn ogen nog open deed en heel even de oude leek. Het was duidelijk geen stuiptrekking, want het duurde zo lang. Het was magisch bijna.
Ik ken iemand die ook dement was, maar op het sterfbed nog net opa was geworden (voor 't eerst). Ondanks zijn dementie leek het alsof hij de mededeling begreep.
Ben daar zelf trouwens niet bij geweest, natuurlijk. Maar het verhaal heb ik onthouden, en jouw verhaal van het "de kamer inkijken" heeft wellicht iets soortgelijks. Dat je op de drempel van de dood nog even een helder moment kunt krijgen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179930411
Mijn oma, zijn partner, leeft trouwens nog. Zij is 88. Pas 9 maanden (!) geleden brak ze en kon ze echt, echt niet meer voor de liefde van haar leven zorgen. Ook niet met dagelijkse hulp van de familie. Haar echtgenoot moest helaas in een verzorgingshuis worden opgesloten. Zij had ook gewaakt. Maar ze geloofde niet dat hij zou overlijden. Een uur nadat ze uitgeput ging slapen stierf hij. Toen het haar de volgende ochtend werd verteld gilde ze het uit van ellende en paniek. Gelukkig lijkt ze de afgelopen dagen wat op te bloeien. We waren doodsbang dat ze een hartaanval zou krijgen (ze heeft zware hartproblemen), maar vandaag zei ze: het is beter zo. Hopelijk bloeit ze op.
pi_179930514
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dat je op de drempel van de dood nog even een helder moment kunt krijgen.
Ja, dat zal waarschijnlijk wetenschappelijk te verklaren zijn (ik ben agnost).
Maar het had iets magisch en dan wil je geloven dat er nog iets is na de dood.
pi_179930518
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:18 schreef DePen het volgende:
Mijn opa is vandaag gecremeerd. Ik denk niet dat iemand echt boeit (want jullie kennen hem natuurlijk niet en vrijwel iedereen heeft wel sterfgevallen meegemaakt), maar ik wou het topic toch even afmaken. We hadden een niet religieuze dienst, alleen met foto's, zijn favoriete muziek en verhalen over zijn leven. Het was enorm emotioneel. Wat ik nog niet had gezegd heb is dat hij dement was. Al meer dan tien jaar. Langzaam veranderde hij in een kind. Een heel leuk en positief, maar soms bang kind. Aan het einde applaudiseerde de hele zaal voor hem (voor zijn kist) om hem te bedanken voor zijn aanwezigheid in ons leven.
Ja hoor dat boeit zeker wel. Ik vind je topic mooi, ondanks dat het natuurlijk heel triest is. Je hebt iets meegemaakt wat je als mens verder vormt. Het klinkt als een mooi afscheid van je opa, ik hoop dat je daar troost uit kunt putten.

De dood is de enige zekerheid die we hebben in het leven. De vraag is alleen wanneer die zekerheid komt.

Ik las laatst een mooie spreuk: “ sterven is een verhuizing naar de harten van de mensen die van je houden”. Vond ik mooi.
Alius aliud dicit
pi_179930719
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:27 schreef Mrmime het volgende:
De dood is de enige zekerheid die we hebben in het leven. De vraag is alleen wanneer die zekerheid komt.
Klopt. Dit is de eerste keer dat ik een sterfgeval binnen de familie meemaak. En ik ben een dertiger. Dus ik mag me echt gelukkig prijzen. En het zet dingen wel in perspectief. Bovendien: het was beter zo. De week voordat hij stierf was hij vergeten hoe hij moest lopen. Dus dan snap je hoe erg hij eraan toe was geestelijk. En bedankt voor wat je daarvoor zei.
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:33:42 #45
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179930768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:18 schreef DePen het volgende:
Mijn opa is vandaag gecremeerd. Ik denk niet dat iemand echt boeit (want jullie kennen hem natuurlijk niet en vrijwel iedereen heeft wel sterfgevallen meegemaakt), maar ik wou het topic toch even afmaken. We hadden een niet religieuze dienst, alleen met foto's, zijn favoriete muziek en verhalen over zijn leven. Het was enorm emotioneel. Wat ik nog niet had gezegd heb is dat hij dement was. Al meer dan tien jaar. Langzaam veranderde hij in een kind. Een heel leuk en positief, maar soms bang kind. Aan het einde applaudiseerde de hele zaal voor hem (voor zijn kist) om hem te bedanken voor zijn aanwezigheid in ons leven.
Heel mooi ;( O+
With the stars as her umbrella
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:34:57 #46
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179930813
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:27 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ja hoor dat boeit zeker wel. Ik vind je topic mooi, ondanks dat het natuurlijk heel triest is. Je hebt iets meegemaakt wat je als mens verder vormt. Het klinkt als een mooi afscheid van je opa, ik hoop dat je daar troost uit kunt putten.

De dood is de enige zekerheid die we hebben in het leven. De vraag is alleen wanneer die zekerheid komt.

Ik las laatst een mooie spreuk: “ sterven is een verhuizing naar de harten van de mensen die van je houden”. Vond ik mooi.
:'(
With the stars as her umbrella
pi_179930998
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:26 schreef DePen het volgende:

[..]

Ja, dat zal waarschijnlijk wetenschappelijk te verklaren zijn (ik ben agnost).
Maar het had iets magisch en dan wil je geloven dat er nog iets is na de dood.
Je moet geen spijt hebben dit topic te hebben geopend. Ik vind het een mooi verhaal. En een bron voor mooie dialogen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179931113
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:34 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

:'(
Ja dat had ik ook toen ik die spreuk las. Maar wel helemaal waar O+ :'(
Alius aliud dicit
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:43:32 #49
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179931146
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:42 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook toen ik die spreuk las. Maar wel helemaal waar O+ :'(
Klopt! Ik vind het een heel mooie, thanks O+
With the stars as her umbrella
pi_179931171
In het Nederlands zegt men: “Hij is gegaan” en in het Twents zegt men “ hij is uit de tijd gekomen”. Dan weet je dat ie veilig aangekomen is O+ Ook erg mooi.

Sterkte TO!
Alius aliud dicit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')