abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179777175
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 06:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geloof dat ze alleen betaald krijgen als die op het adres is afgeleverd toch?
Apart wel dan.
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 10:12:37 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179778902
Nope niet echt aardig, al probeer ik het wel te zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:16:28 #53
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_179778952
Doorgaans ben ik best aardig. Vwb pakketjes kan ik zowat 'PostNl afhaalpunt' bij mijn deur hangen :') omdat die bezorgers er zo belabberd voor betaald worden inderdaad.

Ik ben zelfs zo lief geweest een jongen uit een grote vechtpartij te redden waardoor ik nu al jaren lang belletjestrek gezeik heb. Vwb kattenkwaad hab ik daardoor een low-tolerance of eerder no-tolerance niveau. Dan komt mijn inner draak los. :(
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_179779429
Privé ben ik wel aardig, hier ben ik een klootzak.

Dat is bewust.
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:13:32 #55
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179779786
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Nope niet echt aardig, al probeer ik het wel te zijn.
Dude je bent een menselijke golden retriever.
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 11:16:51 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179779850
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:13 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dude je bent een menselijke golden retriever.
Ik heb anders nog nooit pakjes aangenomen voor mijn buren :) ( en al helemaal niet ondergekwijld)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:22:25 #57
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179779925
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb anders nog nooit pakjes aangenomen voor mijn buren :) ( en al helemaal niet ondergekwijld)
Jup maar je gaat nooit van het slechte uit bij anderen en staat ten aller tijden anderen uitgebreid te woord. Is redelijk sociaal en vriendelijk gedrag.
pi_179780120
Frappant dat het hele pakketjes aannemen zo'n ding is. Leven jullie naast mensen die er dagelijks 10 krijgen ofzo? Mijn buren zijn hartstikke aardige oudere mensen en nemen met enige regelmaat pakketjes aan. Wij helpen dan weer eens met het vervangen van een lamp, of met tv-problemen. En met vakanties even de plantjes en post verzorgen over en weer. Dat is toch allemaal een kleine moeite, maar het zorgt voor een veel betere sfeer. Je woont naast elkaar, dan is het imo veel fijner om eens een praatje te maken enzo dan om maar chagrijnig te zijn.

Het is niet zo dat ik naar iedereen meteen hartstikke aardig ben, maar waarom zou je per definitie een lul naar vreemden moeten zijn? Of dat nu in de winkel is of whatever; wat schiet je ermee op? Sure, als iemand jou niet goed behandelt zou ik dat ook niet doen. Maar om nu per definitie kut om iemand te reageren die het goed bedoeld "omdat je aan het relaxen bent" vind ik wel erg triest.
pi_179780164
Ik ben superaardig in een gesprek met iemand, altijd lachen en vrolijk en kan met iedereen overweg alsof ik ze al 10 jaar ken bij wijze van spreken, maar om te zeggen dat ik heel behulpzaam ben als mij om hulp word gevraagd.. nee eigenlijk niet. :P

Ligt ook aan de persoon soms maar over het algemeen geloof ik niet zo in dingen doen voor anderen zonder dat het mij iets oplevert. :@

Andersom is mijn schoonfamilie juist super behulpzaam tot in het extreme.
Altijd klaarstaan voor een ander, maar daar staat tegenover dat ze dat ook altijd verwachten van een ander.

En oh wee als je nee zegt.. dan lullen ze achter je rug om allerlei nare opmerkingen en dingen.

Dus tja wat is aardig?
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:46:08 #60
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179780223
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
Frappant dat het hele pakketjes aannemen zo'n ding is. Leven jullie naast mensen die er dagelijks 10 krijgen ofzo? Mijn buren zijn hartstikke aardige oudere mensen en nemen met enige regelmaat pakketjes aan. Wij helpen dan weer eens met het vervangen van een lamp, of met tv-problemen. En met vakanties even de plantjes en post verzorgen over en weer. Dat is toch allemaal een kleine moeite, maar het zorgt voor een veel betere sfeer. Je woont naast elkaar, dan is het imo veel fijner om eens een praatje te maken enzo dan om maar chagrijnig te zijn.

Het is niet zo dat ik naar iedereen meteen hartstikke aardig ben, maar waarom zou je per definitie een lul naar vreemden moeten zijn? Of dat nu in de winkel is of whatever; wat schiet je ermee op? Sure, als iemand jou niet goed behandelt zou ik dat ook niet doen. Maar om nu per definitie kut om iemand te reageren die het goed bedoeld "omdat je aan het relaxen bent" vind ik wel erg triest.
Goede verstandhouding met de buren is wel een beetje een teamsport natuurlijk. Hier op mijn verdieping is iedereen wel wat op zichzelf op een praatje maken na of inderdaad de gewraakte pakketjes aannemen. Ik zal niet snel me met hun zaken bemoeien maar als ze een even stel handen nodig hebben oid zal ik wel helpen als ik niet druk ben.
pi_179780289
Ik ben over het algemeen wel aardig en behulpzaam of dit nu een vreemde betreft of iemand die ik goed ken. Dat maakt me niks uit.
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 13:15:12 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179781612
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
Frappant dat het hele pakketjes aannemen zo'n ding is. Leven jullie naast mensen die er dagelijks 10 krijgen ofzo?
Nee mijn buren krijgen nooit pakketjes ;( dan kan ik ze ook niet aannemen. Trouwens nemen ze voornamelijk pakketjes voor mij aan omdat ik er nooit ben, dus al zouden ze pakketjes krijgen dan nemen ze die zelf aan. Gaat mijn mogelijkheid om aardig te zijn.

Heb ze wel een keer een doosje bonbons gegeven omdat ze zo vaak pakketjes voor mij aannemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:40:04 #63
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179782029
Waarom zou ik?
"Hoka Hey!"
pi_179782086
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:40 schreef matspontius het volgende:
Waarom zou ik?
Waar doet het pijn als je aardig doet?
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:46:13 #65
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179782122
Ja hoor, mijn basis instelling is in principe aardig. En als iemand onmiddelijke hulp nodig heeft of iets specifieks vraagt dan help ik graag, ik ben wel iets minder met het mezelf aanbieden om te helpen of niet specifiek gevraagde hulp aan te bieden. Dus iemand heeft een lastige periode en dan komt het niet echt in mij op om die persoon op sleeptouw te nemen naar iets leuks of een keer te gaan stappen etc.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 14:21:17 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179782683
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:46 schreef jogy het volgende:
Ja hoor, mijn basis instelling is in principe aardig. En als iemand onmiddelijke hulp nodig heeft of iets specifieks vraagt dan help ik graag, ik ben wel iets minder met het mezelf aanbieden om te helpen of niet specifiek gevraagde hulp aan te bieden. Dus iemand heeft een lastige periode en dan komt het niet echt in mij op om die persoon op sleeptouw te nemen naar iets leuks of een keer te gaan stappen etc.
Dat laatste heb ik ook. Ik merk ook dat ik zelden mensen vraag hoe het gaat ook als ik weet dat ze een probleem hebben. Omdat ik van mening ben dat als iemand het ergens over wil hebben hij of zij er wel over begint. Er naar vragen voelt voor mij dan veel te nieuwsgierig.

Alleen heb ik nu van meerdere mensen al te horen gekregen dat heel veel mensen er nooit zelf over zullen beginnen maar een soort van uitnodiging nodig hebben of een vrijbrief om er over te mogen praten. Voor mensen die dat idee hebben zal ik veel minder aardig overkomen dan mijn bedoeling is, mijn intentie is wel aardig maar het resultaat verre van.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179782791
Neem wel eens pakketjes aan voor buren vind dat niet zo'n probleem. Maar laatst kwam er een buur van een paar huizen verder aan de deur of ik zijn pakketje had. Ik had niks ontvangen dus zei dat tegen hem, zat ie mij heel argwanend aan te kijken... volgens mij denkt hij nu dat ik dat pakketje van hem gejat heb ofzo :')
pi_179791084
Af en toe een pakketje aan nemen van iemand vind ik niet erg, maar ik ga niet thuis zitten wachten om andermans pakketje met open armen te ontvangen. Heb wel betere dingen te doen in mijn leven. Of ik aardig ben of niet laat ik maar aan anderen over
you only get one shot, do not miss your chance to blow
pi_179791481
Hangt er van af. Wat het pakjesverhaal betreft, ik vind het prima om voor mijn directe buren af en toe een pakje aan te nemen maar wordt liever geen pakketpunt of bezorgdienst.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 14 juni 2018 @ 21:58:44 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179793137
Wat een stelletje antisociale figuren hier zeg. Al te beroerd zijn om een pakje aan te nemen of om gewoon normaal te doen tegen vreemden. :')

Ik ben doorgaans een vriendelijk en open persoon. Dat is gewoon de basishouding. Als het even kan help ik een ander graag en ik ben ook nieuwsgierig naar nieuwe mensen, En dat werpt ook vruchten af want mensen gaan graag met mij om en gunnen me wat. :)

Onaardig wordt ik pas als iemand anders me daar een reden voor geeft. Daoordat die persoon mij onaardig behandelt of zich op een andere manier als hork gedraagt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hexagon op 14-06-2018 22:08:34 ]
  donderdag 14 juni 2018 @ 22:02:16 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179793281
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:13 schreef Jaume_I het volgende:

Maar ik erger me snel aan mensen. Ben redelijk individualistisch en als ik mijn dag (of vrije uurtjes) ook maar een klein beetje moet aanpassen op iemand, vind ik dat al hoogst irritant.

Laatst lag ik bijvoorbeeld lekker op bed te laptoppen, belt er iemand aan mijn deur (normaal intercom dus deze was al in het complex). Was een buurman die in het bestuur van de VVE was gegaan en die zich kwam voorstellen.

Ik denk dan : rot gvd even lekker op man en kom niet ongevraagd aan mijn deur, ik lag net lekker languit op de bank met mijn laptop na een dag werken. Ik probeerde wel aardig te doen maar het kan niet andes dan dat mijn irritatie door mijn woorden heen bleek.

Tering man, dit is wel megatriest.

Buurman steekt zn nek uit om een van de meest ondankbare klusjes te doen die bestaat. Voor jou, want de VVE betreft ook jouw belangen. En dan ben jij nog te beroerd om met je luie reet van de bank te komen om die man even normaal te woord te staan.

Zo ga je vast veel nieuwe vrienden maken en draag je bij aan een maatschappij waar actief bugerschap wordt beloond :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 14-06-2018 22:17:00 ]
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 22:15:25 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179793710
Als buren langskomen heb ik altijd het idee dat ik iets verkeerds heb gedaan. Laatst kwam een buurvrouw zeggen dat ze ziek was en dicht bij de deur sliep of daar rekening mee wilden houden. Natuurlijk wil ik daar rekening mee houden maar ik denk dan gelijk, ze zal wel extreem veel last van ons hebben, wat hebben we allemaal verkeerd lopen doen, etc etc. Anders ga je toch niet speciaal lopen vragen of wij ergens rekening mee willen houden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179794358
Goed topic. Ik heb hetzelfde als jij en het lijkt steeds erger te worden. Het leven draait om macht, eigenlijk is wat men "aardig". Noemt gewoon een voortvloeisel van de macht die iemand heeft. Soms kan het zijn dat iemand verplicht is aardig te zijn uit onmacht, soms heeft iemand het zo goed voor elkaar dat diegene door een combinatie van een goed humeur en schuldgevoel/medelijden geen reden heeft om onaardig te zijn. Aardigheid wordt een keuze zodra de positie verbetert. Al het gedrag is te verklaren vanuit macht/onmacht en genetische voordelen/nadelen. Maar dat verbergt men achter vage waarde oordelen als "aardig" en "onaardig" om dat te ontkennen denk ik. Ben je tevreden met hoe je leven is/de doelen die je hebt bereikt?
Trouwens ik vond ts niet triest de ts doet gewoon een maatschappelijke plicht, alleen met tegenzin. Het is dis wel sociaal gedrag alleen geen sociale gevoelens.

[ Bericht 13% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 14-06-2018 22:55:08 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 14 juni 2018 @ 23:06:05 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179795155
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Trouwens ik vond ts niet triest de ts doet gewoon een maatschappelijke plicht, alleen met tegenzin. Het is dis wel sociaal gedrag alleen geen sociale gevoelens.
Dat is wel heel erg triest. Een gezonde samenleving drijft op mensen die naar elkaar omkijken en wat voor elkaar over hebben. Op die manier krijgen ouderen nog wel eens wat hulp en aandacht. En op die manier wordt er wel eens vrijwilligerswerk gedaan. En op die manier komen mensen niet in een isolement. Als de medemens je kennelijk geen ene moer kan verdommen en je anderen slechts als overlast ziet dan is er echt iets grondig misgegaan.

Het gedrag van sommigen in dit topic is de nagel aan de doodskist van de maatschappij. Daarvoor zouden ze zich best mogen schamen.
pi_179795534
Ik zou mezelf niet direct als aardig beschouwen, in de zin dat ik geen contact heb, of hoef met mijn buren. Wel doe ik vrijwilligers werk (gedeeltelijk ook omdat ik graag wil reïntegreren vanwege uitval door ziekte) al doe ik eigenlijk al een jaar of tien vrijwilligerswerk. Verder neem ik pakketjes aan voor buren, komt zo eens in de maand voor en vind ik geen punt.

Al ligt er nu inmiddels al wel 2 maanden een pakketje van een buur die ik nooit zie of spreek en die ook niet aan de deur is geweest. Misschien toch maar eens terugsturen ofzo.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')