abonnement Unibet Coolblue
pi_179763737
quote:
LPF Eindhoven verliest motie: Witte de Withstraat wordt hernoemd naar Ottomaanse admiraal

De Witte de Withstraat in Eindhoven zal binnenkort hernoemd worden naar de Ottomaanse zeevaarder Barbaros. De LPF verloor een motie in de raad waarin het pleitte voor het behoud van de naam.

Ook de straatnamencommissie van de Brabantse stad verzet zich tegen de nieuwe naam, die werd ingediend door een inwoner toen in 2008 mensen namen mochten insturen voor nieuwe straatnamen.

“Toen een bewoner de naam Barbaros indiende, werden onze bezwaren opzij geschoven”, zegt voormalig lid van de straatnamencommissie Louis den Brok tegen het Eindhovens Dagblad. “Er moest en zou een ‘buitenlandse’ zeeheld benoemd moeten worden, gezien de nieuwe samenstelling van de wijk.”

Hondenhok
“Toen er in 2008 straatnamen moesten komen, mocht iedereen meedenken”, aldus Den Brok tegen de krant.

“De gekste ideeën kregen we binnen: bijvoorbeeld ‘hondenhok’, omdat de eerste radio daar op leek. Kennelijk kwam een van de bewoners met het idee voor Barbaros.”

Barbaros
Hayreddin Barbarossa (1478-1546), die in het Turks Barbaros Hayreddin Paşa heet, was in de zestiende eeuw een belangrijke admiraal voor het Ottomaanse Rijk: tijdens de Slag bij Preveza versloeg hij een christelijke coalitie, waardoor de Ottomanen de macht over de Middellandse Zee overnamen.

Pas in 1571, ver na zijn dood, werd het gebied weer overgenomen door een coalitie van Spanjaarden en Venetianen.
https://wnl.tv/2018/06/13(...)ottomaanse-admiraal/
Gaan we dit in andere steden straks ook zien? :r
blablablabla
pi_179763761
Wat was er mis met de naam dan?
pi_179763774
Weet je hoeveel leed deze man de christenen heeft toegedaan? Verheerlijking van een moordenaar, ik zeg het je!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weggegaan en opgerot
pi_179763854
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:23 schreef TheJanitor het volgende:
Wat was er mis met de naam dan?
denk dat ze het problematisch vinden dat in Turkse zeevaarder met slavernijverleden wel mag, maar de Nederlandse niet...

quote:
In 1543 volgde een nieuw offensief. Barbarossa's schepen plunderden Reggio di Calabria en er brak paniek uit in Rome. Op uitnodiging van Frankrijk, dat in het voorgaande jaar opnieuw in oorlog met Spanje was geraakt, vestigde Barbarossa zijn hoofdkwartier in Toulon, waar de Turkse vloot nu overwinterde. Tot afgrijzen van christelijk Europa werd Toulon zo voor enige tijd een Turkse stad. Franse dorpen in de omgeving werden overvallen om boeren gevangen te nemen voor dienst op de galeien, en in de stad werden openlijk slavenmarkten gehouden waar christelijke slaven werden verkocht.[bron?] In het najaar veroverden de Fransen en de Turken gezamenlijk Nice, waarbij de stad geplunderd en in brand gestoken werd. Turkse eskaders plunderden eveneens steden en dorpen aan de Spaanse kust. In verlegenheid gebracht door dit alles kocht de Franse koning, Frans I, in 1544 het bondgenootschap met de Turken af.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_179763888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:28 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

denk dat ze het problematisch vinden dat in Turkse zeevaarder met slavernijverleden wel mag, maar de Nederlandse niet...

[..]

Ja, maar dat is toch extreem hypocriet?
pi_179763968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch extreem hypocriet?
Tja, zo kun je het ook zien, maar waarom zou je Nederlandse schandvlekken weghalen uit het straatbeeld in Nederland en ze vervangen door Turkse? We zijn toch in Nederland als we dan fout bezig zijn dan gewoon met Nederlanders O-)

Hieruit blijkt gewoon wederom dat iedere cultuur/volk/etc.etc. wel ergens een schandvlekken heeft. Gewoon niet over zeuren en laten zoals het is...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_179763990
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:35 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Tja, zo kun je het ook zien, maar waarom zou je Nederlandse schandvlek weghalen uit het straatbeeld in Nederland en ze vervangen door Turkse? We zijn toch in Nederland.

Hieruit blijkt gewoon wederom dat iedere cultuur/volk/etc.etc. wel ergens een schandvlekken heeft. Gewoon niet over zeuren en laten zoals het is...
Ik bedoel als de reden om het te veranderen is omdat deze man een slavernijverleden heeft en dan de straat hernoemt naar een andere man met een slavernijverleden... De mensen die daar aan meewerken sporen dan toch niet? Dan ben je toch knettergek?
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:42:22 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_179764065
Het interesseert me geen reet hoe een straat genoemd wordt maar dit is natuurlijk van de zotte.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:42:30 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179764067
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik bedoel als de reden om het te veranderen is omdat deze man een slavernijverleden heeft en dan de straat hernoemt naar een andere man met een slavernijverleden... De mensen die daar aan meewerken sporen dan toch niet? Dan ben je toch knettergek?
Jup. Een naamsverandering is op zich nog wel te begrijpen met veranderende tijdsgeesten en de hele rambam, ben het er persoonlijk ook niet mee eens want ook de minder smetteloze mensen moet je kunnen benoemen en behouden als erfgoed. Maar het zij zo.

om dan maar één of andere slavenhandelende zeebarbaar te gebruiken die zo mogelijk nog veel meer narigheid op zijn kerfstok heeft is gewoon echt het allerdomste wat je kan doen.

Op zich wel hilarisch. Dat dan wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179764070
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik bedoel als de reden om het te veranderen is omdat deze man een slavernijverleden heeft en dan de straat hernoemt naar een andere man met een slavernijverleden... De mensen die daar aan meewerken sporen dan toch niet? Dan ben je toch knettergek?
ah duidelijk, maar zo denk ik er ook over inderdaad.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:47:08 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179764127
Wow, er krijgt een straat een nieuwe naam, in Eindhoven nog wel. Daar gaat onze beschaving!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179764131
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup. Een naamsverandering is op zich nog wel te begrijpen met veranderende tijdsgeesten en de hele rambam, ben het er persoonlijk ook niet mee eens want ook de minder smetteloze mensen moet je kunnen benoemen en behouden als erfgoed. Maar het zij zo.

om dan maar één of andere slavenhandelende zeebarbaar te gebruiken die zo mogelijk nog veel meer narigheid op zijn kerfstok heeft is gewoon echt het allerdomste wat je kan doen.

Op zich wel hilarisch. Dat dan wel.
Ja, precies. :') Zou wel eens met dat soort mensen willen praten en hun uitleg horen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:49:38 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179764165
Maar die andere zeevaarder had wel een kerfloze kerfstok? :')
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:50:02 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179764174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, precies. :') Zou wel eens met dat soort mensen willen praten en hun uitleg horen.
Of er is gewoon iemand binnen de straatnamencommissie het ook totaal niet eens met het hernoemen van de witte de wit straat en is dit zijn stille protest en heeft hij het er gewoon door kunnen varen (whehe).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179764271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:23 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Weet je hoeveel leed deze man de christenen heeft toegedaan? Verheerlijking van een moordenaar, ik zeg het je!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet geklikt op spoilers. Verder kutreactie.
U MAD?
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:57:36 #16
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179764286
Als ik het goed begrijp wordt de straatnaam witte de with niet vervangen voor barbaros, maar worden er nieuwe straten aangelegd waar nieuwe namen voor bedacht moesten worden. Barbaros is één van die namen.

Wat me niet helemaal duidelijk is, is wat er precies met de witte de withstraat gebeurt. Die vervalt, maar of die hernoemd wordt of onderdeel uit gaat maken van een bestaande straat wordt niet echt duidelijk aangegeven. Ook niet in andere bronnen.

Dat lijkt me wel van enige relevantie voor we weer allemaal gek worden over iets dat, voor de meesten hier, niet eens in onze eigen gemeemte plaatsvindt.
pi_179764289
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:56 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Niet geklikt op spoilers. Verder kutreactie.
De spoilers zijn belangrijke factoren bij het interpenetreren van mijn mening.
Weggegaan en opgerot
pi_179764321
Moderne Beeldenstorm... Zucht
Aai nooit een brandende hond.
pi_179764322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:21 schreef Elan het volgende:
Gaan we dit in andere steden straks ook zien? :r
Absoluut niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:01:59 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179764354
"Gezien de nieuwe samenstelling van de wijk".

Dit ga je vaker zien.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_179764411
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:42 schreef jogy het volgende:
Een naamsverandering is op zich nog wel te begrijpen met veranderende tijdsgeesten en de hele rambam
als ik het goed begrijp verdwijnt gewoon die hele straat in Oud Woensel, los ervan hoe die heet, maar wegens een herinrichting van die buurt, het is nogal een afgezakte agnebbbis buurt die ze hopen juist weer nieuw leven in te blazen door een renovering, waarbj dus ook bepaalde straten verdwijnen

Is onderdeel van het bestemmingsplan 'IV Eindhoven binnen de Ring (Vredesplein e.o.)' uit 2011
http://www.ruimtelijkepla(...)0772.80294-0301.html

het is nogal een beetje erbij gezocht om te gaan roepen dat die straat enkel weggehaald zu zijn wegens 'problemen' met de naamgever, en dat te verbinden aan een ander plan om in een ander bouwgebied dus kennelijk een straat te vernoemen naar een andere zeevaarder (overigens niet binnen dit bestemmingsplan, maar in een andere buurt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:09:12 #22
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179764439
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als ik het goed begrijp verdwijnt gewoon die hele straat in Oud Woensel, los ervan hoe die heet, maar wegens een herinrichting van die buurt, het is nogal een afgezakte agnebbbis buurt die ze hopen juist weer nieuw leven in te blazen door een renovering, waarbj dus ook bepaalde straten verdwijnen

Is onderdeel van het bestemmingsplan 'IV Eindhoven binnen de Ring (Vredesplein e.o.)' uit 2011
http://www.ruimtelijkepla(...)0772.80294-0301.html

het is nogal een beetje erbij gezocht om te gaan roepen dat die straat enkel weggehaald zu zijn wegens 'problemen' met de naamgever, en dat te verbinden aan een ander plan om in een ander bouwgebied dus kennelijk een straat te vernoemen naar een andere zeevaarder (overigens niet binnen dit bestemmingsplan
Ik had WNL een stuk hoger zitten trouwens. De verdraaiing van feiten als in dit nieuwsbericht past meer bij geenstijl.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:19:55 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179764571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:23 schreef TheJanitor het volgende:
Wat was er mis met de naam dan?
Het is raar dat in Nederland Turkse zeehelden straten naar zich vernoemd krijgen. Dat sowieso.

Verder heeft deze Barbarossa gewoon uitgebreide genocide gepleegd op Christenen langs de kusten. Witte de Wit was vergeleken met hem een lieverdje.

Mijn bezwaar is dat dit weer een mini-ministapje is naar Turkificering. Misschien te bagatelliseren an sich, zal ook vast gebeuren, maar 10.000 van die stapjes samen is heel veel.

Waarom vinden we het volstrekt begrijpelijk dat er in Ankara geen Witte de Witstraat komt, maar doen wij omgekeerd wel een Barbarossastraat in Eindhoven. Wat is de band tussen Barbarossa en Eindhoven eigenlijk?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:22:24 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179764607
quote:
. In 1537 vertrok Barbarossa met een nieuwe vloot uit Istanboel, nu met het doel Italië aan te vallen. Barbarossa verwoestte in dat jaar een groot gebied rondom Otranto en viel vervolgens de kolonies van Venetië aan. De bevolking van talloze kuststreken en havenstadjes in de Ionische en Egeïsche zee werd uitgeroeid of in slavernij afgevoerd
Bron: Wikipedia.nl
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:23:13 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179764625
quote:
Barbarossa verlegde daarop zijn operaties naar de Griekse eilanden in de Ionische Zee. Hij slaagde er niet in Korfoe in te nemen, maar grootschalige aanvallen en plunderingen dwongen de eilanden in te stemmen met zware jaarlijkse schattingen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Redactie Sport woensdag 13 juni 2018 @ 15:24:38 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_179764656
50 jaar geleden zijn de straatnamen in de wijk daar ook veranderd, ging toen ook iedereen janken?

Al is dit wel een dómme naamsverandering.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:24:45 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179764659
Zijn biografie lezende op wikipedia vraag ik me overigens af of het een Griek of een Turk was, gezien zijn geboorteplaats op Lesbos en zijn uiterlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179764731
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:09 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik had WNL een stuk hoger zitten trouwens. De verdraaiing van feiten als in dit nieuwsbericht past meer bij geenstijl.
Ik denk dat de LPF heel bewust gepoogd heeft die verwarring te scheppen, hun motie stelde voor de witte-de-with-naam van de te verdwijnen straat direkt te blijven gebruiken voor de nieuw gebouwde straat die nu gepland is om naar Barbarossa vernoemd te worden (op basis van een aantal toen gekozen namen die in 2008 vastgelegd zijn, iets wat toentertijd gebeurde op basis van burger-inspraak)..

Dat diekt hernoemen kan uit puur praktische gronden eerder problemen opleveren, waardoor bv mensen met routeplanners (net iets verouderde) erg makkelijk de verkeerde richting ingestuurd worden als ze zo'n straat opzoeken en meestal is dat niet gebruikelijk ome enzelfde straatnaam die op de ene plek verdwijnt te verplaatsen naar een andere plek...

Natuurlijk heeft de LPF best een punt dat die naam van de Barbarossa-straat misschien geen erg goede keuze is, een straat te vernoemen naar een zeevaarder die ook een slecht en negatieve reputatie heeft en ook veel slechte daden gedaan heeft.
Maar dat staat los van de keuze bij die herindeling rond het vredesplein in woensel die strat weg te halen (waardoor dus die straatnaam verdwijnt)

Maar, die discussie rondom die Barbarossa-straat is dus kennelijk in 2008 al gevoerd en toen heeft men dit al besloten, het is ook niet heel gebruikelijk om die eenmaal afgesloten discussie te blijven ophalen.
(alhoewel ik het ook geen erg goed gekozen naam vind, dat hij toen een ronde van publieke inspraak en het afstemmen door kennelijk een groot aantal bewoners toen wél ervoor waren vind ik eerder een zwakke afweging, maar helaas juist onder populisten een vaak gebruikt argument, ook juist om zulke bezwaren af te wijzen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179764741
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is raar dat in Nederland Turkse zeehelden straten naar zich vernoemd krijgen. Dat sowieso.

Verder heeft deze Barbarossa gewoon uitgebreide genocide gepleegd op Christenen langs de kusten. Witte de Wit was vergeleken met hem een lieverdje.

Mijn bezwaar is dat dit weer een mini-ministapje is naar Turkificering. Misschien te bagatelliseren an sich, zal ook vast gebeuren, maar 10.000 van die stapjes samen is heel veel.

Waarom vinden we het volstrekt begrijpelijk dat er in Ankara geen Witte de Witstraat komt, maar doen wij omgekeerd wel een Barbarossastraat in Eindhoven. Wat is de band tussen Barbarossa en Eindhoven eigenlijk?
Was, ik bedoelde de Witte de Withstraat. Wat was er mis mee, dat ze het hernoemen naar een slavenhandelaar.
pi_179764812
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Was, ik bedoelde de Witte de Withstraat. Wat was er mis mee, dat ze het hernoemen naar een slavenhandelaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik denk dat de LPF heel bewust gepoogd heeft die verwarring te scheppen, hun motie stelde voor de witte-de-with-naam vand e verdwenen straat direkt te blijven gebruiken voor de nieuwe straat die nu gepland is om Barbarosse vernoemd te worden...

dat kan uit puur praktische gronden eerder problemen opleveren, waardoor bv mensen met routeplanners (net iets verouderde) erg makkelijk de verkeerde richting ingestuurd worden als ze zo'n straat opzoeken en meestal is dat niet gebruikelijk ome enzelfde straatnaam die op de ene plek verdwijnt te verplaatsen naar een andere plek...

Natuurlijk heeft de LPF best een punt dat die naam van de Barbarossa-straat misschien geen erg goede keuze is, een straat te vernoemen naar een zeevaarder die ook een slecht en negatieve reputatie heeft en ook veel slechte daden gedaan heeft.
Maar dat staat los van de keuze bij die herindeling rond het vredesplein in woensel die strat weg te halen (waardoor dus die straatnaam verdwijnt)

Maar, die discussie rondom die Barbarossa-straat is dus kennelijk in 2008 al gevoerd en toen heeft men dit al besloten, het is ook niet heel gebruikelijk om die eenmaal afgesloten discussie te blijven ophalen.
(alhoewel ik het ook geen erg goed gekozen naam vind, dat hij toen een ronde van publieke inspraak en het afstemmen door kennelijk een groot aantal bewoners toen wél ervoor waren vind ik eerder een zwakke afweging, maar helaas juist onder populisten een vaak gebruikt argument, ook juist om zulke bezwaren af te wijzen)
Het blijkt nu geen nieuwe benaming voor dezelfde straat te zijn.

Maar dan nog blijft het gebruik van die naam raar in het licht van alle huidige ophef rondom onze eigen zeevaarders....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_179764827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Was, ik bedoelde de Witte de Withstraat. Wat was er mis mee, dat ze het hernoemen naar een slavenhandelaar.
Opdat we niet vergeten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:40:03 #32
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179764973
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk dat de LPF heel bewust gepoogd heeft die verwarring te scheppen, hun motie stelde voor de witte-de-with-naam van de te verdwijnen straat direkt te blijven gebruiken voor de nieuw gebouwde straat die nu gepland is om naar Barbarossa vernoemd te worden (op basis van een aantal toen gekozen namen die in 2008 vastgelegd zijn, iets wat toentertijd gebeurde op basis van burger-inspraak)..

Dat diekt hernoemen kan uit puur praktische gronden eerder problemen opleveren, waardoor bv mensen met routeplanners (net iets verouderde) erg makkelijk de verkeerde richting ingestuurd worden als ze zo'n straat opzoeken en meestal is dat niet gebruikelijk ome enzelfde straatnaam die op de ene plek verdwijnt te verplaatsen naar een andere plek...

Natuurlijk heeft de LPF best een punt dat die naam van de Barbarossa-straat misschien geen erg goede keuze is, een straat te vernoemen naar een zeevaarder die ook een slecht en negatieve reputatie heeft en ook veel slechte daden gedaan heeft.
Maar dat staat los van de keuze bij die herindeling rond het vredesplein in woensel die strat weg te halen (waardoor dus die straatnaam verdwijnt)

Maar, die discussie rondom die Barbarossa-straat is dus kennelijk in 2008 al gevoerd en toen heeft men dit al besloten, het is ook niet heel gebruikelijk om die eenmaal afgesloten discussie te blijven ophalen.
(alhoewel ik het ook geen erg goed gekozen naam vind, dat hij toen een ronde van publieke inspraak en het afstemmen door kennelijk een groot aantal bewoners toen wél ervoor waren vind ik eerder een zwakke afweging, maar helaas juist onder populisten een vaak gebruikt argument, ook juist om zulke bezwaren af te wijzen)
Ik vind het ook niet slim en de argumentatie zwak. Maar wat dit nieuwsbericht beweert was echt idioot geweest.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:49:15 #33
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179765141
Aan de ene kant vind ik het vreselijk, aan de andere kant ben ik wel voorstander van meer lokale autonomie van kleine gemeenschappen. MAAR het moet dan ook kunnen voor blanke bewoners om bijv. de Nelson Mandelastraat te hernoemen naar de Cecil Rhodes-straat. Om maar iets te noemen.
pi_179765185
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:28 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

denk dat ze het problematisch vinden dat in Turkse zeevaarder met slavernijverleden wel mag, maar de Nederlandse niet...

[..]

Dat laat alleen maar zien dat het ze niet gaat om het slavenverleden, maar om het feit dat het een NLe blanke was met een slavenverleden.

Dat een Barbarossa de kusten plunderde om christenslaven te roven is geen probleem. In Istanbul wordt hij er ook nog om geëerd met een mausoleum en boulevard:
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179765252
Als witte Nederlander zou ik daar dus nooit van mijn leven gaat wonen. Racisme ten top tegen ons witmenschen
pi_179765269
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:47 schreef Ringo het volgende:
Wow, er krijgt een straat een nieuwe naam, in Eindhoven nog wel. Daar gaat onze beschaving!
:')

Echt.

De extreme hypocrisie is zeker geen probleem he?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179765299
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:23 schreef LXIV het volgende:

[..]



Inclusief en divers ^O^
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179765318
Helemaal van de pot gerukt daar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179765333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:57 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:')

Echt.

De extreme hypocrisie is zeker geen probleem he?
Je hebt hele topic gelezen?

Dan heb je dus ook gelezen dat de LPF twee losstaande zaken aan mekaar koppelt zoals gewoonlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk dat de LPF heel bewust gepoogd heeft die verwarring te scheppen, hun motie stelde voor de witte-de-with-naam van de te verdwijnen straat direkt te blijven gebruiken voor de nieuw gebouwde straat die nu gepland is om naar Barbarossa vernoemd te worden (op basis van een aantal toen gekozen namen die in 2008 vastgelegd zijn, iets wat toentertijd gebeurde op basis van burger-inspraak)..

Dat diekt hernoemen kan uit puur praktische gronden eerder problemen opleveren, waardoor bv mensen met routeplanners (net iets verouderde) erg makkelijk de verkeerde richting ingestuurd worden als ze zo'n straat opzoeken en meestal is dat niet gebruikelijk ome enzelfde straatnaam die op de ene plek verdwijnt te verplaatsen naar een andere plek...

Natuurlijk heeft de LPF best een punt dat die naam van de Barbarossa-straat misschien geen erg goede keuze is, een straat te vernoemen naar een zeevaarder die ook een slecht en negatieve reputatie heeft en ook veel slechte daden gedaan heeft.
Maar dat staat los van de keuze bij die herindeling rond het vredesplein in woensel die strat weg te halen (waardoor dus die straatnaam verdwijnt)

Maar, die discussie rondom die Barbarossa-straat is dus kennelijk in 2008 al gevoerd en toen heeft men dit al besloten, het is ook niet heel gebruikelijk om die eenmaal afgesloten discussie te blijven ophalen.
(alhoewel ik het ook geen erg goed gekozen naam vind, dat hij toen een ronde van publieke inspraak en het afstemmen door kennelijk een groot aantal bewoners toen wél ervoor waren vind ik eerder een zwakke afweging, maar helaas juist onder populisten een vaak gebruikt argument, ook juist om zulke bezwaren af te wijzen)
Wat niet wil zeggen dat het raar is om een straat naar een Ottamaanse zeevaarder/slavenhandelaar/etc.etc. te vernoemen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_179765361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:01 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Je hebt hele topic gelezen?

Dan heb je dus ook gelezen dat de LPF twee losstaande zaken aan mekaar koppelt zoals gewoonlijk.

[..]

Wat niet wil zeggen dat het raar is om een straat naar een Ottamaanse zeevaarder/slavenhandelaar/etc.etc. te vernoemen.
Aan de ene kant moeten NLe 'omstreden historische figuren' verdwijnen want niet inclusief en divers en ze hadden slaven en zo.

En wat doe je in diezelfde wijk: tada: een Turkse slavenhandelaar en slachter een straat geven, want dat is wel inclusief en divers.

Dat is niet raar. Dat is pure NLer-haat.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179765405
Kan ik aangifte doen ergens?
pi_179765441
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:05 schreef kurk_droog het volgende:
Kan ik aangifte doen ergens?
Dat ligt aan je Opression-Points.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:07:28 #43
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179765446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:02 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Aan de ene kant moeten NLe 'omstreden historische figuren' verdwijnen want niet inclusief en divers en ze hadden slaven en zo.

En wat doe je in diezelfde wijk: tada: een Turkse slavenhandelaar en slachter een straat geven, want dat is wel inclusief en divers.

Dat is niet raar. Dat is pure NLer-haat.
Alleen wordt er als verklaring voor het verdwijnen van de eerste straatnaam nergens gerept over inclusiviteit of slavernij.
pi_179765472
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:07 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Alleen wordt er als verklaring voor het verdwijnen van de eerste straatnaam nergens gerept over inclusiviteit of slavernij.
De naam Witte de With is al vaker gevallen in dat licht he: https://www.volkskrant.nl(...)e-zeeheld-~b7db7137/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179765544
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:01 schreef ender_xenocide het volgende:

Wat niet wil zeggen dat het raar is om een straat naar een Ottamaanse zeevaarder/slavenhandelaar/etc.etc. te vernoemen.
als je mn post lees staat dat er letterlijk ook in.

maar die motie van de LPF ging daar verder niet over, maar stelde enkel voor de te verdwijnen witte-de-withstraat dus op een andere plek te gaan behouden, door een andere straat zo te gaan benoemen.

Dat is eerder onzinnig en geen goed idee en dat zal de grond zijn dat de meerderheid in de eindhovense raad tegen die motie stemde...
Een straat die op de ene plek verwijnt vrijwel gelijktijdig op een andere plek in die stad te gaan invoeren is een idee dat verwarring schept.

Beweringen dat de witte de withstraat zou moeten verdwijnen wegens vermeende klachten over het verleden van die persoon die de naamgever is zijn onzin, die hele buurt wordt heringericht en dat betekent ook dat bepaalde straten ophouden te bestaan, dat staat juist los van de straatnamen en deze strat wordt ook niet 'omgenoemd'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:14:47 #46
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_179765562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je mn post lees staat dat er letterlijk ook in.

maar die motie van de LPF ging daar verder niet over, maar stelde enkel voor de te verdwijnen witte-de-withstraat dus op een andere plek te gaan behouden, door een andere straat zo te gaan benoemen.

Dat is eerder onzinnig en geen goed idee en dat zal de grond zijn dat de meerderheid in de eindhovense raad tegen die motie stemde...

Beweringen dat de witte de withstraat zou moeten verdwijnen wegens vermeende klachten over het verleden van die persoon die de naamgever is zijn onzin, die hele buurt wordt heringericht en dat betekent ook dat bepaalde straten ophouden te bestaan, dat staat juist los van de straatnamen en deze strat wordt ook niet 'omgenoemd'
Waarom is het onzinnig om zo'n nieuwe straat dan te noemen naar een oude straat die verdwijnt maar helemaal normaal om deze nieuwe straat te noemen naar een slachter/slavenhandelaar uit Turkije?

De logica :N
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:21:37 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179765691
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
Als ik het goed begrijp wordt de straatnaam witte de with niet vervangen voor barbaros, maar worden er nieuwe straten aangelegd waar nieuwe namen voor bedacht moesten worden. Barbaros is één van die namen.

Wat me niet helemaal duidelijk is, is wat er precies met de witte de withstraat gebeurt. Die vervalt, maar of die hernoemd wordt of onderdeel uit gaat maken van een bestaande straat wordt niet echt duidelijk aangegeven. Ook niet in andere bronnen.

Dat lijkt me wel van enige relevantie voor we weer allemaal gek worden over iets dat, voor de meesten hier, niet eens in onze eigen gemeemte plaatsvindt.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als ik het goed begrijp verdwijnt gewoon die hele straat in Oud Woensel, los ervan hoe die heet, maar wegens een herinrichting van die buurt, het is nogal een afgezakte agnebbbis buurt die ze hopen juist weer nieuw leven in te blazen door een renovering, waarbj dus ook bepaalde straten verdwijnen

Is onderdeel van het bestemmingsplan 'IV Eindhoven binnen de Ring (Vredesplein e.o.)' uit 2011
http://www.ruimtelijkepla(...)0772.80294-0301.html

het is nogal een beetje erbij gezocht om te gaan roepen dat die straat enkel weggehaald zu zijn wegens 'problemen' met de naamgever, en dat te verbinden aan een ander plan om in een ander bouwgebied dus kennelijk een straat te vernoemen naar een andere zeevaarder (overigens niet binnen dit bestemmingsplan, maar in een andere buurt)
Ah, bedankt heren. Dit schetst al een heel ander beeld. Mijn onderbuik is weer rustig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179765916
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:21 schreef jogy het volgende:

[..]

[..]

Ah, bedankt heren. Dit schetst al een heel ander beeld. Mijn onderbuik is weer rustig.
Nou nee. Het feit blijft dat een naam van een NLe zeeheld, die al een tijdje in het politiek correcte beeldenstormdebat onderwerp van discussie is verdwijnt maar een veel ergere Turkse zeeheld annex slavendrijver opeens verschijnt in het straatnaambeeld. Of het nu EXACT die straat is of niet, kalmeert den onderbuik hier iig niet.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179765938
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je mn post lees staat dat er letterlijk ook in.

maar die motie van de LPF ging daar verder niet over, maar stelde enkel voor de te verdwijnen witte-de-withstraat dus op een andere plek te gaan behouden, door een andere straat zo te gaan benoemen.

Dat is eerder onzinnig en geen goed idee en dat zal de grond zijn dat de meerderheid in de eindhovense raad tegen die motie stemde...
Een straat die op de ene plek verwijnt vrijwel gelijktijdig op een andere plek in die stad te gaan invoeren is een idee dat verwarring schept.

Beweringen dat de witte de withstraat zou moeten verdwijnen wegens vermeende klachten over het verleden van die persoon die de naamgever is zijn onzin, die hele buurt wordt heringericht en dat betekent ook dat bepaalde straten ophouden te bestaan, dat staat juist los van de straatnamen en deze strat wordt ook niet 'omgenoemd'
Dus het is onzinnig en geen goed idee om een straatnaam te hergebruiken van een NLe zeeheld maar het is niet onzinnig en wel een goed idee om een straatnaam voor het eerst te benoemen naar een Turkse slavenrover?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:37:04 #50
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179765982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De naam Witte de With is al vaker gevallen in dat licht he: https://www.volkskrant.nl/nieuws-
/kunstencentrum-witte-de-with-in-rotterdam-wil-af-van-naam-van-foute-zeeheld-~b7db7137/
Klopt en hoe zijn het kunstcentrum in Rotterdam en de gemeente Eindhoven precies verbonden?
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:37:32 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179765988
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou nee. Het feit blijft dat een naam van een NLe zeeheld, die al een tijdje in het politiek correcte beeldenstormdebat onderwerp van discussie is verdwijnt maar een veel ergere Turkse zeeheld annex slavendrijver opeens verschijnt in het straatnaambeeld. Of het nu EXACT die straat is of niet, kalmeert den onderbuik hier iig niet.
Jij hebt geen zeggenschap over mijn onderbierbuikje.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179765996
quote:
8s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Jij hebt geen zeggenschap over mijn onderbierbuikje.
Mijn bijnaam is yakult.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:38:50 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179766004
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Mijn bijnaam is yakult.
Blergh.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179766008
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:37 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Klopt en hoe zijn het kunstcentrum in Rotterdam en de gemeente Eindhoven precies verbonden?
Nou, ik denk doordat ze beide NLe steden zijn en dat gemekker door heel NL gaat. Het is ook dezelfde persoon.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:42:43 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_179766071
Als we deze gebeurtenissen extrapoleren, dan hebben we over 10 jaar de eerste Erdolflaan. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_179766137
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dus het is onzinnig en geen goed idee om een straatnaam te hergebruiken van een NLe zeeheld maar het is niet onzinnig en wel een goed idee om een straatnaam voor het eerst te benoemen naar een Turkse slavenrover?
De LPF heeft zijn eigen glazen ingegooid door zaken door elkaar te halen die los van elkaar stonden.

Als ze dat niet hadden gedaan en de juiste argumenten hadden gebruikt was het misschien wel gelukt.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_179766333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:46 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

De LPF heeft zijn eigen glazen ingegooid door zaken door elkaar te halen die los van elkaar stonden.

Als ze dat niet hadden gedaan en de juiste argumenten hadden gebruikt was het misschien wel gelukt.
Wat een onzin. Dat doet toch niets eraan af hoe dubbel het is?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:01:26 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179766427
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:28 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

denk dat ze het problematisch vinden dat in Turkse zeevaarder met slavernijverleden wel mag, maar de Nederlandse niet...

[..]

Nergens staat dat het niet mag. Het is gewoon ingediend en geaccepteerd.

Maar allemaal weer huilen huilen huilen :~
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:03:15 #59
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179766450
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou, ik denk doordat ze beide NLe steden zijn en dat gemekker door heel NL gaat. Het is ook dezelfde persoon.
Dezelfde persoon? Wie is er dan verantwoordelijk voor het gemekker dat geleid heeft tot deze stratenherindeling?

En het kunstcentrum in Rotterdam is een Nederlandse stad ja?
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:06:08 #60
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_179766499
Weg met Nederland!! Leve het ottomaanse rijk dat meer dan 100 miljoenen mensen vermoord heeft.
pi_179766676
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:46 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

De LPF heeft zijn eigen glazen ingegooid door zaken door elkaar te halen die los van elkaar stonden.

Als ze dat niet hadden gedaan en de juiste argumenten hadden gebruikt was het misschien wel gelukt.
Ik denk dat het ze eerlijk gezegd geen bal kon schelen of het wel of niet zou lukken. Rechtse partijen als de LPF hebben vaak heel erg goed door hoe beeldvorming in de politiek werkt en voor het beeld dat zij willen kweken ("de linkse/progressieve partijen zijn er alleen voor [insert hier een of andere minderheidsgroep], zij geven niets om de gewone Nederlander") werkt het eigenlijk zelfs beter als het gewoon doorgaat.
pi_179766906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch extreem hypocriet?
Dat mensen de witte de withstraat niet vinden kunnen, maar de barbarosstraat wel oke vinden?

Ja typisch linkse hypocrisie inderdaad. Gelukkig is rechts nog principieel genoeg om te zeggen: als je dan namen gaat veranderen, dan ook geen moordenaars van andere landen.
pi_179766937
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dezelfde persoon? Wie is er dan verantwoordelijk voor het gemekker dat geleid heeft tot deze stratenherindeling?

En het kunstcentrum in Rotterdam is een Nederlandse stad ja?
Zelfde Witte de With ja. Dat is een persoon.

Maar nee joh het staat volledig los van elkaar, die discussie. :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:43:09 #64
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179767014
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:43 schreef Drugshond het volgende:
Weet niet wat ze gerookt hebben, maar ik wil het recept wel hebben.
Welke plant het ook was, er is duidelijk veel pokon gebruikt.
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:46:41 #66
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179767043
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zelfde Witte de With ja. Dat is een persoon.

Maar nee joh het staat volledig los van elkaar, die discussie. :')
Op die fiets. Het is dezelfde meneer De With inderdaad, maar de reden van verdwijning is natuurlijk heel anders. Hoezo ben jij er zo zeker van dat de gemeente Eindhoven tegen Nederlandse zeehelden is? In de gemeente Urk bijvoorbeeld wil men juist meer nieuwe straten naar zeehelden vernoemen. Er zijn dus meerdere visies in dit land.

In dezelfde buurt ligt er nog steeds een van speijkstraat en een van heemskerckstraat.

  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 17:50:24 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179767090
Dit is van dat gezeik wat niemand boeit, maar waarmee je dus wel een boel mensen in het harnas kan jagen door het door te drukken. Debiliteit ten top.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:54:20 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179767138
Geslaagde trollactie van die ene buurtbewoner die deze naamsuggestie gaf.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:57:36 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179767182
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:46 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Op die fiets. Het is dezelfde meneer De With inderdaad, maar de reden van verdwijning is natuurlijk heel anders. Hoezo ben jij er zo zeker van dat de gemeente Eindhoven tegen Nederlandse zeehelden is? In de gemeente Urk bijvoorbeeld wil men juist meer nieuwe straten naar zeehelden vernoemen. Er zijn dus meerdere visies in dit land.

In dezelfde buurt ligt er nog steeds een van speijkstraat en een van heemskerckstraat.
En nog een aantal figuren zoals Tromp, van Brakel, Doorman, van "dan liever de lucht in" Speijk, Kinsbergen, de Ruijter en Kortenaer...

En dan is er 1 prutssteegje wat ze Barbaros noemen... :') _!
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:58:36 #70
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_179767199
Als ze de betreffende wijken nou hernoemen van Zeeheldenbuurt naar Zeeschurkenbuurt zijn we snel van alle gezeik af.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:05:22 #71
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179767281
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:46 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Op die fiets. Het is dezelfde meneer De With inderdaad, maar de reden van verdwijning is natuurlijk heel anders. Hoezo ben jij er zo zeker van dat de gemeente Eindhoven tegen Nederlandse zeehelden is? In de gemeente Urk bijvoorbeeld wil men juist meer nieuwe straten naar zeehelden vernoemen. Er zijn dus meerdere visies in dit land.

In dezelfde buurt ligt er nog steeds een van speijkstraat en een van heemskerckstraat.

[ afbeelding ]
Jezus, we hebben het over een ielepiele klein straatje met vier woningen ofzo. Wat een gejank wederom :N.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:46:39 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179767852
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:57 schreef De_Onnoembare het volgende:
:')

Echt.

De extreme hypocrisie is zeker geen probleem he?
Jeuk aan je zak tijdens een staande vergadering, dat is een probleem.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:05:36 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179768159
Deze Barbarossa kende ik trouwens niet.
Wel die andere Roodbaard, Frederik de Eerste, keizer van het Heilige Roomse Rijk van 1155 tot 1190.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Keizer_Frederik_I_Barbarossa
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:08:09 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179768203
Operatie Barbarossa, de aanval van Nazi-Duitsland op de Sovjet-Unie, is naar hém vernoemd. Vast ook geen lieve jongen!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:13:26 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179768269
Roodbaardstraat. Dat klinkt beter. Hollandser ook.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179768344
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:09 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik had WNL een stuk hoger zitten trouwens. De verdraaiing van feiten als in dit nieuwsbericht past meer bij geenstijl.
WNL is van de Telegraaf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:17:52 #77
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179768349
Schitterend staaltje weg met ons mentaliteit.

Dit land is hartstikke gek geworden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:19:37 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179768377
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:17 schreef Harvest89 het volgende:
Schitterend staaltje weg met ons mentaliteit.

Dit land is hartstikke gek geworden.
Ja nou!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:20:01 #79
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179768381
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:17 schreef Harvest89 het volgende:
Schitterend staaltje weg met ons mentaliteit.

Dit land is hartstikke gek geworden.
Het is verschrikkelijk
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179768385
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:13 schreef Ringo het volgende:
Roodbaardstraat. Dat klinkt beter. Hollandser ook.
Dan denk ik juist aan

Past beter in de stripheld straten... :Y
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 19:21:20 #81
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179768398
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:17 schreef Harvest89 het volgende:
Schitterend staaltje weg met ons mentaliteit.

Dit land is hartstikke gek geworden.
Overdrijven is ook een kunst he
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:22:05 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179768411
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:20 schreef ender_xenocide het volgende:
Dan denk ik juist aan [ afbeelding ]

Past beter in de stripheld straten... :Y
Naast de Sjimmiesteeg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179769263
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:35 schreef ender_xenocide het volgende:
Tja, zo kun je het ook zien, maar waarom zou je Nederlandse schandvlekken weghalen uit het straatbeeld in Nederland en ze vervangen door Turkse? We zijn toch in Nederland als we dan fout bezig zijn dan gewoon met Nederlanders O-)
Dit. Deze Barbaros(sa) was minstens zo gewelddadig als Witte de With.

De politiek-correcte activisten die zo graag namen als Witte de With wilden schrappen, zullen echter geen krimp geven nu de straat naar een dubieuze Turk wordt vernoemd. Integendeel: de vlag gaat uit. De vraag is alleen nog van welk land die vlag is; de Nederlandse is het geheid niet.
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:20:31 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179769574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
Integendeel: de vlag gaat uit. De vraag is alleen nog van welk land die vlag is; de Nederlandse is het geheid niet.
Deze natuurlijk:

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179769724
Ah de straat mag niet vernoemd zijn naar een Nederlandse piraat keurige kaper maar wel naar een Ottomaanse piraat keurige kaper.

Dit land wordt echt steeds raarder.

Wat zal onze Neo-Ottomaanse vriend Erdogan blij zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179769771
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Overdrijven is ook een kunst he
Nee hoor, hij heeft gelijk. Dit is namelijk het begin van het einde. Je geeft ze een vinger en vervolgens nemen ze je hele hand.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2018 20:29:15 ]
pi_179769774
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:59 schreef Munktar het volgende:
Moderne Beeldenstorm... Zucht
Yip. barbaros kan natuurlijk ook echt niet. Sowieso vind ik dat je straatnamen lekker moet laten. Dadelijk gaat greenprace de kolensteeg ook willen veranderen, seashepherd de walvisvaardersbuurt in Amsterdam, er is een zeeheldenkwartier in Den Haag, slopen. En natuurlijk gaan we alle straten met verwijzingen naar vlees en slagers verwijderen omdat ander wakker dier zielig is.

Dit gaat echt nergens over. Straatnamen zelf zijn niet zo belangrijk, maar wat hier achter zit wel. We gaan de geschiedenis uitvlakken oid?
Whatever...
pi_179769787
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:35 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Tja, zo kun je het ook zien, maar waarom zou je Nederlandse schandvlekken weghalen uit het straatbeeld in Nederland en ze vervangen door Turkse? We zijn toch in Nederland als we dan fout bezig zijn dan gewoon met Nederlanders O-)

Hieruit blijkt gewoon wederom dat iedere cultuur/volk/etc.etc. wel ergens een schandvlekken heeft. Gewoon niet over zeuren en laten zoals het is...
Ach dat het uitgerekend een Turk moet zijn vind ik met eeuwenlang imperialisme, slavenhandel en een genocide erg lange wandeling voor bepaalde bevolkingsgroepen als toetje toch echt wat eigenaardig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 13-06-2018 20:38:46 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 juni 2018 @ 20:31:07 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179769829
Even de coalitie in Eindhoven bekeken...

quote:
Het college van burgemeester en wethouders voor de periode 2014-2018 wordt gevormd door een coalitie van PvdA, SP, D66 en GL
Goh... dat maakt deze beslissing plots wat minder vreemd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:53:58 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:56:47 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:57:36 #92
471419 Otger
Reconquista
pi_179770487
Wat mij betreft mogen de lokale Turken heus wel in de Barbarossastraat wonen. Zolang de straat ernaast vernoemd is naar deze meneer
pi_179770509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:58 schreef Kopiko het volgende:
Als ze de betreffende wijken nou hernoemen van Zeeheldenbuurt naar Zeeschurkenbuurt zijn we snel van alle gezeik af.
:D
pi_179770778
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:57 schreef Otger het volgende:
Wat mij betreft mogen de lokale Turken heus wel in de Barbarossastraat wonen. Zolang de straat ernaast vernoemd is naar deze meneer
[ afbeelding ]
Stel je voor
Adolf Hitlerstraat
Jozef Stalinstraat
Kim Jong Ilstraat
Maostraat
Bin Ladenstraat
Ghengis Khanstraat
Pol Potstraat
pi_179770878
Eigen piraten eerst!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:18:12 #96
471419 Otger
Reconquista
pi_179770958
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Stel je voor
Adolf Hitlerstraat
Jozef Stalinstraat
Kim Jong Ilstraat
Maostraat
Bin Ladenstraat
Ghengis Khanstraat
Pol Potstraat
Stel je de namen van lokale faciliteiten voor.

"Zeg Henkie bij welke voetbal club zit jij? "
"Bij de Hitler jeugd man."
pi_179771160
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:18 schreef Otger het volgende:

[..]

Stel je de namen van lokale faciliteiten voor.

"Zeg Henkie bij welke voetbal club zit jij? "
"Bij de Hitler jeugd man."
Ik moest lachen :') :@
pi_179771172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:24 schreef LXIV het volgende:
Zijn biografie lezende op wikipedia vraag ik me overigens af of het een Griek of een Turk was, gezien zijn geboorteplaats op Lesbos en zijn uiterlijk.
Een Albanees van een christelijke moeder. De Albanezen moeten zich diep schamen dat zij van zichzelf crypto-turken hebben gemaakt.
pi_179771220
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat ligt aan je Opression-Points.
Als etnische Armeen in Nederland ( Waarin de Armeense genocide erkent wordt ) scoor ik veel opression punten dat ze een genocidale Ottomaan willen eren hier in Nederland. Waar kan ik mijn bezwaar tekenen?
pi_179771231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:57 schreef Otger het volgende:
Wat mij betreft mogen de lokale Turken heus wel in de Barbarossastraat wonen. Zolang de straat ernaast vernoemd is naar deze meneer
[ afbeelding ]
Vlad _O_
pi_179771355
Ik heb het eens even uitgezocht, raad eens wie de wethouder is van Eindhoven die hierover gaat?

https://www.eindhoven.nl/yasin-torunoglu-0

Yasin Torunoglu, een Turk gaat hierover _O- Hoeveel wil je wedden dat hij ook de Armeense genocide ontkent?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2018 21:33:53 ]
pi_179771637
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:18 schreef Otger het volgende:

[..]

Stel je de namen van lokale faciliteiten voor.

"Zeg Henkie bij welke voetbal club zit jij? "
"Bij de Hitler jeugd man."
"En jij? Bij welke club zit jij?"
"Bij de Pol Potenrammers".
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 21:44:16 #103
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179771659
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

"En jij? Bij welke club zit jij?"
"Bij de Pol Potenrammers".
Klassen hernoemen naar einsatzgruppen 1 tm 8.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:49:57 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179771794
Tja, als we anti-SJW straatnamen willen behouden dan mogen degenen van Turkse afkomst er natuurlijk ook wel een paar hebben.
pi_179771832
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Klassen hernoemen naar einsatzgruppen 1 tm 8.
_O- Laten we onze luchtmacht dan ook maar vernoemen naar de Luftwaffen. Als we nog tanks hadden gehad, hadden we ook een Rommel brigade kunnen hebben.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:03:12 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179772256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit. Deze Barbaros(sa) was minstens zo gewelddadig als Witte de With.

De politiek-correcte activisten die zo graag namen als Witte de With wilden schrappen, zullen echter geen krimp geven nu de straat naar een dubieuze Turk wordt vernoemd. Integendeel: de vlag gaat uit. De vraag is alleen nog van welk land die vlag is; de Nederlandse is het geheid niet.
Er waren anders helemaal geen politiek correcte activisten die de Eindhovense Witte de With-straat weg wilden.

Sterker nog, als politiek correcte activisten nu gaan lopen jammeren over straatnamen van dubieuze figuren heb je nu ook nog eens Turkse medestanders.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:10:39 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_179772576
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

_O- Laten we onze luchtmacht dan ook maar vernoemen naar de Luftwaffen. Als we nog tanks hadden gehad, hadden we ook een Rommel brigade kunnen hebben.
Wat wij hebben aan tanks is anders ook maar rommel, dus dat kan ermee door.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179772647
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er waren anders helemaal geen politiek correcte activisten die de Eindhovense Witte de With-straat weg wilden.

Sterker nog, als politiek correcte activisten nu gaan lopen jammeren over straatnamen van dubieuze figuren heb je nu ook nog eens Turkse medestanders.
Het ineens schrappen van een bestaande straatnaam komt echt niet zomaar uit de lucht vallen. Het heeft alles te maken met initiatieven van groepen als De Grauwe Eeuw, direct gelieerd aan het extreem-linkse Kick Out Zwarte Piet. En het is steeds "gewoon links" dat zich laat opslokken door zulke figuren.

En let wel: dit gaat niet over nieuwe straatnamen, dit gaat om het wijzigen van een bestaande straatnaam. De motie van de LPF om de naam te behouden, heeft het niet gehaald. Andere partijen in de gemeenteraad hebben daar dus voor gezorgd.

En nu het in hun straatje past, is - ondanks een negatief advies van de straatnamencommissie - ineens ook burgerparticipatie van belang. Dezelfde partijen - ik zal geen namen noemen - die, als het ze beter uitkomt, net zo gemakkelijk hun reet afvegen met democratie en de mening van burgers.
pi_179772825
Echt ongehoord dit.. Diefstal van onze Nederlandse identiteit.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:21:12 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179772961
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het ineens schrappen van een bestaande straatnaam komt echt niet zomaar uit de lucht vallen. Het heeft alles te maken met initiatieven van groepen als De Grauwe Eeuw, direct gelieerd aan het extreem-linkse Kick Out Zwarte Piet. En het is steeds "gewoon links" dat zich laat opslokken door zulke figuren.

En let wel: dit gaat niet over nieuwe straatnamen, dit gaat om het wijzigen van een bestaande straatnaam. De motie van de LPF om de naam te behouden, heeft het niet gehaald. Andere partijen in de gemeenteraad hebben daar dus voor gezorgd.

En nu het in hun straatje past, is - ondanks een negatief advies van de straatnamencommissie - ineens ook burgerparticipatie van belang. Dezelfde partijen - ik zal geen namen noemen - die, als het ze beter uitkomt, net zo gemakkelijk hun reet afvegen met democratie en de mening van burgers.
Het is wel degelijk een nieuwe straat
NWS / LPF Eindhoven verliest motie: Witte de Withstraat wordt hernoemd

Het is dus niet zo dat mensen die in de Witte de With straat wonen ineens adreswijzigingen moeten gaan sturen. Die straat bestaat gewoon fysiek niet meer.

Los daarvan is er geen enkele aanwijzing dat de gemeente zich heeft laten influisteren door politiek correcte activisten. Want dan zouden Michiel de Ruyter en Maarten Tromp ook wel zijn verdwenen.

Dus ja, straatnamen die de SJW toets niet doorstaan mogen bij mij van harte blijven. En dan gun ik onze Turkse Nederlanders er ook wel eentje.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 22:27:35 #111
74056 crew  ToT
pi_179773183
"tijdens de Slag bij Preveza versloeg hij een christelijke coalitie, waardoor de Ottomanen de macht over de Middellandse Zee overnamen."

Ach, zo moedig je bepaalde types in Nederland ook ff lekker aan he....
pi_179773204
Ja maar de rest van de namen komt wel terug. Dan is Witte de Withstraat toch in ieder geval verwijderd?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 22:28:50 #113
74056 crew  ToT
pi_179773225
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat laat alleen maar zien dat het ze niet gaat om het slavenverleden, maar om het feit dat het een NLe blanke was met een slavenverleden.

Dat een Barbarossa de kusten plunderde om christenslaven te roven is geen probleem. In Istanbul wordt hij er ook nog om geëerd met een mausoleum en boulevard:
[ afbeelding ]
*O* Weg met ons! *O*
pi_179773239
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En let wel: dit gaat niet over nieuwe straatnamen, dit gaat om het wijzigen van een bestaande straatnaam.
Waarom herhaal je nu de leugen van WNL/LPF?
pi_179773352
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:33 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb het eens even uitgezocht, raad eens wie de wethouder is van Eindhoven die hierover gaat?

https://www.eindhoven.nl/yasin-torunoglu-0

Yasin Torunoglu, een Turk gaat hierover _O- Hoeveel wil je wedden dat hij ook de Armeense genocide ontkent?
Is er bekend wie deze naamssuggestie heeft ingediend?
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:34:33 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179773424
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is wel degelijk een nieuwe straat
NWS / LPF Eindhoven verliest motie: Witte de Withstraat wordt hernoemd

Het is dus niet zo dat mensen die in de Witte de With straat wonen ineens adreswijzigingen moeten gaan sturen. Die straat bestaat gewoon fysiek niet meer.

Los daarvan is er geen enkele aanwijzing dat de gemeente zich heeft laten influisteren door politiek correcte activisten. Want dan zouden Michiel de Ruyter en Maarten Tromp ook wel zijn verdwenen.
Nou, dat ligt wel een beetje genuanceerder hoor, een bericht van januari dit jaar:

quote:
LPF pleit na drie jaar voor zeeheld in Eindhoven

EINDHOVEN - Waarom een Turkse piraat binnenhalen en een echte Nederlandse zeeheld afvoeren? De LPF komt alsnog in actie.

Een van de eerste dingen die ambtenaren van de gemeente dit nieuwe jaar moeten doen is het archief induiken voor de LPF. Al in mei 2013 was bekend dat in het gebied Vredesplein en omgeving - dat door sloop en nieuwbouw een ander stratenpatroon krijgt - een paar straatnamen zouden vervallen en veranderen. Nu pas komt de eenmansfractie Lijst Pim Fortuyn (LPF) met raadsvragen hierover.

LPF-raadslid Rudy Reker wil van het college weten waarom er destijds voor gekozen is de Nederlandse zeeheld Witte de With te laten sneuvelen, terwijl op een andere plek in de zeeheldenbuurt de Barbarosstraat erbij komt. ,,Witte de With heeft als zeeheld en vlootvoogd een belangrijke rol in onze vaderlandse geschiedenis gespeeld", aldus Reker. Terwijl Barbaros volgens hem ,,een Ottomaans-Turkse admiraal en kaper was die in de zestiende eeuw christelijke slaven verhandelde op de slavenmarkt in de Franse plaats Toulon en de stad Nice liet plunderen en in brand stak." De LPF wil dat het college beide besluiten terugdraait.
Discussie recent

Waarom de LPF hier nu mee komt, terwijl het besluit al zeker drie jaar oud is? ,,Dat kan wel jaren geleden besloten zijn, maar de discussie over Witte de With is nu recent door politiek correctelingen in meerdere steden in Nederland begonnen", reageert Reker. Ook wijkbewoners zouden hier nu vragen over stellen bij zijn fractie. Reker verwijst met zijn opmerking naar het kunstinstituut Witte de With Center. Dat besloot in september vorig jaar (2017) dat het een andere naam wilde, na protesten van een aantal kunstenaars tegen het 'koloniale' karakter ervan.

Op de site Eindhoven-in-beeld. nl werd al in mei 2013 een kaartje met de nieuwe straatnamen gezet. Uit een reactie die Gerard Strijards toen hieraan toevoegde blijkt dat de Turkse 'inbreng' toch wat minder vreemd is dan op het eerste gezicht lijkt. ,,De Ottomanen en die Staten-Generaal hadden onder het motto 'Liever Turcks dan Paapsch' een wederzijds maritiem verbond gesloten, waarbij kaapvaartbrieven, uitgegeven door de Turkse regering te Constantinopel tevens golden als kapersbrieven ten behoeve van de Hollandse vloot", aldus Gerard Strijards. ,,De kaperkapitein gold als gezagvoerder van een hulpkruiser die daden van geweld mocht ondernemen tegen de vijand van de vloot van de Heeren Staten-Generaal. Michiel de Ruyter is zo ook begonnen, via kapersbrieven."

Strijards is onder meer buitengewoon hoogleraar internationaal strafrecht. Hij schreef eerder een boek over de historie van Woensel.
AD.nl

Oftewel, dat SJW geneuzel heeft achteraf wel degelijk meegespeeld.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:41:31 #117
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_179773697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als we anti-SJW straatnamen willen behouden dan mogen degenen van Turkse afkomst er natuurlijk ook wel een paar hebben.
Prima hoor, thematische buurten vind ik altijd wel leuk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:41:45 #118
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179773708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, dat ligt wel een beetje genuanceerder hoor, een bericht van januari dit jaar:

[..]

AD.nl

Oftewel, dat SJW geneuzel heeft achteraf wel degelijk meegespeeld.
Voor de LPF en haar stemmers ja, niet voor de stratenherindeling. Dat staat er letterlijk.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:41:54 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179773714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, dat ligt wel een beetje genuanceerder hoor, een bericht van januari dit jaar:

[..]

AD.nl

Oftewel, dat SJW geneuzel heeft achteraf wel degelijk meegespeeld.
De LPF begint er zelf over te miepen. Er was in Eindhoven niemand die de Witte de With straat weg wilde.

Zou ook wel een beetje raar zijn als SJW's een wijk vol politiek incorrecte zeehelden ineens goed vinden als er een vervangen is door een Turkse.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:43:16 #120
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179773766
Heeft de Eindhovense politiek geen belangrijkere dingen te doen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179773804
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:43 schreef Falco het volgende:
Heeft de Eindhovense politiek geen belangrijkere dingen te doen?
De platte kar hoeft pas volgende lente weer tevoorschijn te worden gehaald.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:46:14 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179773862
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:43 schreef Falco het volgende:
Heeft de Eindhovense politiek geen belangrijkere dingen te doen?
Je zou zeggen van wel maar de LPF denkt er anders over
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:46:38 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179773897
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is wel degelijk een nieuwe straat
NWS / LPF Eindhoven verliest motie: Witte de Withstraat wordt hernoemd

Het is dus niet zo dat mensen die in de Witte de With straat wonen ineens adreswijzigingen moeten gaan sturen. Die straat bestaat gewoon fysiek niet meer.

Los daarvan is er geen enkele aanwijzing dat de gemeente zich heeft laten influisteren door politiek correcte activisten. Want dan zouden Michiel de Ruyter en Maarten Tromp ook wel zijn verdwenen.

Dus ja, straatnamen die de SJW toets niet doorstaan mogen bij mij van harte blijven. En dan gun ik onze Turkse Nederlanders er ook wel eentje.
Het blijft evengoed idioot. In een buurt met Nederlandse zeehelden ligt straat ineens een straat die naar een dubieuze Turkse piraat is vernoemd. En inderdaad: je hoeft jezelf niet meer door politiek-correcte activisten te laten influisteren als die manier van denken en handelen inmiddels diep is doorgedrongen tot de lokale politiek.

quote:
Ondanks de bezwaren van de straatnamencommissie, werd de straatnaam Barbaros gekozen. ,,Toen een bewoner de naam Barbaros indiende, werden onze bezwaren opzij geschoven. Er moest en zou een 'buitenlandse' zeeheld benoemd moeten worden, gezien de nieuwe samenstelling van de wijk", zei Louis den Brok, voormalig lid van de straatnamencommissie, eerder tegen het Eindhovens Dagblad.
Het hele idee dat er een buitenlandse zeeheld vernoemd moet worden "gezien de samenstelling van de wijk" is natuurlijk volslagen krankzinnig. Alleen poco's bedenken zoiets. Realisten weten dat Turken uit vrije wil in Nederland wonen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:47:46 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179773918
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:41 schreef PiyeReloaded het volgende:

Voor de LPF en haar stemmers ja, niet voor de stratenherindeling. Dat staat er letterlijk.
Dus het heeft achteraf wel degelijk meegespeeld. Los van welke kant het komt.
pi_179773951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom herhaal je nu de leugen van WNL/LPF?
Dat de straat zelf verdwijnt, maakt de bewering niet onjuist. Er verdwijnt een bestaande straatnaam, die straks niet meer terugkeert. In plaats daarvan komt er wel een Barbarosstraat.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:49:53 #127
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179773993
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus het heeft achteraf wel degelijk meegespeeld. Los van welke kant het komt.
In het gezeik achteraf ja. Dat is toch geen nuancering op de uitspraak dat er geen aanwijzing is dat ze zich hebben laten influisteren door sjw-activisten?
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:51:14 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179774031
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarom is ie ook weg...
Ja, omdat de huizen gesloopt zijn en de straat opgebroken :')
pi_179774075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De LPF begint er zelf over te miepen. Er was in Eindhoven niemand die de Witte de With straat weg wilde.

Zou ook wel een beetje raar zijn als SJW's een wijk vol politiek incorrecte zeehelden ineens goed vinden als er een vervangen is door een Turkse.
Tuurlijk is het dan wel goed. Dan is het immers inclusief en divers en geen witte man. Dus dan is het goed.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179774079
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat de straat zelf verdwijnt, maakt de bewering niet onjuist. Er verdwijnt een bestaande straatnaam, die straks niet meer terugkeert. In plaats daarvan komt er wel een Barbarosstraat.
Dat die bewering onjuist is maakt de bewering echter wel degelijk onjuist.
Je zou best een aardig punt gehad kunnen hebben als je het gewoon bij de feiten had gehouden, dus vraag ik me oprecht af waarom jij (en de LPF en de krant van zwakker Nederland) het toch nodig vinden om te gaan liegen?
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:53:31 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179774081
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:51 schreef Hexagon het volgende:

Ja, omdat de huizen gesloopt zijn en de straat opgebroken :')
Met het resultaat dat er eoa Turkse zeerover als naam gekozen wordt... Ik weet niet hoor, maar de punten verbinden lijkt me dan niet heel erg lastig.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:54:37 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179774108
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:49 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

In het gezeik achteraf ja. Dat is toch geen nuancering op de uitspraak dat er geen aanwijzing is dat ze zich hebben laten influisteren door sjw-activisten?
Er is ook geen aanwijzing dat het niet gebeurd zou zijn.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:56:42 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179774169
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het blijft evengoed idioot. In een buurt met Nederlandse zeehelden ligt straat ineens een straat die naar een dubieuze Turkse piraat is vernoemd. En inderdaad: je hoeft jezelf niet meer door politiek-correcte activisten te laten influisteren als die manier van denken en handelen inmiddels diep is doorgedrongen tot de lokale politiek.

[..]

Het hele idee dat er een buitenlandse zeeheld vernoemd moet worden "gezien de samenstelling van de wijk" is natuurlijk volslagen krankzinnig. Alleen poco's bedenken zoiets. Realisten weten dat Turken uit vrije wil in Nederland wonen.
Wat is er politiek correct aan om een buurt vol politiek incorrecte zeehelden te hebben waarvan er eentje Turks is?

Het is meer een kwestie van je Turkse buurman ook eens wat gunnen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:59:32 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179774251
Je hebt een hekel aan NLse geschiedenis en slavernij, dus doop je een straatnaam om naar een lid van de geschiedenis die niet de onze is en ook slavendrijver en moordenaar was?

Wat politiek correct dit (y)

Hypocriete idioten. Helemaal de weg kwijt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:01:37 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179774309
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Tuurlijk is het dan wel goed. Dan is het immers inclusief en divers en geen witte man. Dus dan is het goed.
Dus als het een niet witte man is ben je ineens SJW?
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:02:55 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179774344
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De platte kar hoeft pas volgende lente weer tevoorschijn te worden gehaald.
Dan is ie te laat voor het carnaval hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:05:08 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179774412
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus als het een niet witte man is ben je ineens SJW?
Zeg hexagon, je kan wel moeilijk gaan lopen doen, maar vorige week op bnr was er nog een item dat er te weinig straten naar vrouwen en zwarten zijn genoemd en dat dat veranderd moet worden... Alles zou goed zijn als het maar geen blanke man was, want die straten zijn er al te veel. Weet je van wie?

Raad maar. Maar kap eens met die ontwijkende vragen te stellen, want je hebt geen punt daartoe in deze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179774422
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is wel degelijk een nieuwe straat
NWS / LPF Eindhoven verliest motie: Witte de Withstraat wordt hernoemd

Het is dus niet zo dat mensen die in de Witte de With straat wonen ineens adreswijzigingen moeten gaan sturen. Die straat bestaat gewoon fysiek niet meer.

Los daarvan is er geen enkele aanwijzing dat de gemeente zich heeft laten influisteren door politiek correcte activisten. Want dan zouden Michiel de Ruyter en Maarten Tromp ook wel zijn verdwenen.

Dus ja, straatnamen die de SJW toets niet doorstaan mogen bij mij van harte blijven. En dan gun ik onze Turkse Nederlanders er ook wel eentje.
De rest van die namen komt toch wel terug?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179774433
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:59 schreef Red_85 het volgende:
dus doop je een straatnaam om
Vind je je punt niet sterk genoeg wanneer je het bij de feiten houdt?
pi_179774463
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat die bewering onjuist is maakt de bewering echter wel degelijk onjuist.
Je zou best een aardig punt gehad kunnen hebben als je het gewoon bij de feiten had gehouden, dus vraag ik me oprecht af waarom jij (en de LPF en de krant van zwakker Nederland) het toch nodig vinden om te gaan liegen?
Ik heb niet gelogen en al helemaal niet bewust. Ik was in de veronderstelling dat het een bestaande straat betrof waarvan de naam wordt veranderd. Er staat namelijk een Google Maps-foto van de straat bij het artikel.

Nu blijkt dat die straat wordt opgebroken. Maar het punt blijft: een bestaande straatnaam verdwijnt, terwijl in dezelfde wijk een straatnaam wordt toegevoegd die naar een Turk wordt vernoemd.
pi_179774475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat is er politiek correct aan om een buurt vol politiek incorrecte zeehelden te hebben waarvan er eentje Turks is?h

Het is meer een kwestie van je Turkse buurman ook eens wat gunnen.
Wat? Een straat vernoemen naar een Turkse slavendrijver die toen je vijand was is wat gunnen?

Wat hebben jullie toch een verwrongen gedachtengang.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:08:26 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179774504
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De rest van die namen komt toch wel terug?
Gezien de discussie over 'zeehelden' de laatste jaren, us dit een hele rare. Alles is 'slavernij' en 'criminelen uit het verleden' en 'moeten uit het straatbeeld verdwijnen', maar zodra het er zo een is uit een buitenland waar toevallig veel allochtonen vandaan komen die hier wonen, is het wel prima?

Dat is het punt hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179774512
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb niet gelogen en al helemaal niet bewust. Ik was in de veronderstelling dat het een bestaande straat betrof waarvan de naam wordt veranderd. Er staat namelijk een Google Maps-foto van de straat bij het artikel.

Nu blijkt dat die straat wordt opgebroken. Maar het punt blijft: een bestaande straatnaam verdwijnt, terwijl in dezelfde wijk een straatnaam wordt toegevoegd die naar een Turk wordt vernoemd.
Dus hoewel je veronderstelling onjuist blijkt en je het dus bij het verkeerde eind had, heb je toch niet gelogen?
Misschien kun je de politiek in, dan kun je wellicht alsnog deze situatie terugdraaien :')
pi_179774513
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:01 schreef Hexagon het volgende:
Dus als het een niet witte man is ben je ineens SJW?
Jij hanteert dit taalgebruik uit extreem-linkse kringen ook al?

Je illustreert hiermee trouwens precies het soort buigen waar ik eerder al op doelde. Poco's of andere activisten hoeven niks meer in te fluisteren; hun werk is voltooid.
pi_179774518
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus als het een niet witte man is ben je ineens SJW?
Als een blanke zeerover niet kan maar een Turkse slavendrijver wel kan en inclusief en divers is dan ben je SJW.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:09:55 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179774552
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vind je je punt niet sterk genoeg wanneer je het bij de feiten houdt?
Straat gaat tegen de vlakte, nou en? komt een andere straat voor terug, nou en? Waarom die 'nieuwe' anders benoemen? Infeite blijft die straat bestaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179774561
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als een blanke zeerover niet kan maar een Turkse slavendrijver wel kan en inclusief en divers is dan ben je SJW.
Hey hey hey alleen blanken kunnen slavendrijver zijn he o|O
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_179774646
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus hoewel je veronderstelling onjuist blijkt en je het dus bij het verkeerde eind had, heb je toch niet gelogen?
Misschien kun je de politiek in, dan kun je wellicht alsnog deze situatie terugdraaien :')
Welk deel van mijn toelichting begrijp je niet? Ik leg uit dat ik niet op de hoogte was van de herinrichting van de wijk. Dat komt mede omdat er een foto van de bestaande Witte de Withstraat (van Google Maps) bij het artikel staat. Als je niet thuis bent in Eindhoven en de lokale politiek daar, kun je dan - ten onrechte - de indruk krijgen dat een bestaande straat een andere naam krijgt.

Dat is dus niet het geval, maar wat gewoon een feit blijft, is dat een bestaande straatnaam straks niet meer terugkeert, terwijl deze naam gewoon opnieuw aan een straat in die wijk had kunnen worden gegeven. Dat gebeurt niet, maar er wordt wél een straat vernoemd naar een Turk. En dat in een buurt met verder alleen Nederlandse zeehelden.
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:13:16 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179774652
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De rest van die namen komt toch wel terug?
Omdat die straten intact blijven of verlengen zijn van bestaande straten. De Witte de With straat verwijnt daarentegen helemaal van de kaart.
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:14:36 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179774691
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als een blanke zeerover niet kan maar een Turkse slavendrijver wel kan en inclusief en divers is dan ben je SJW.
Jawel hoor. Nog zat blanke zeerovers over in die buurt
pi_179774730
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Straat gaat tegen de vlakte, nou en? komt een andere straat voor terug, nou en? Waarom die 'nieuwe' anders benoemen? Infeite blijft die straat bestaan.
Nee, dat blijft hij niet. De nieuwe straat komt op een andere plek. Het lijkt je totaal niet verwarrend (bijvoorbeeld met het oog op navigatie) om dezelfde straatnaam vanaf datum Y op een andere plek te hanteren dan tot en met datum X.
Dus nogmaals de vraag, waarom kom jij hier een leugen herhalen die allang ontkracht was?
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:17:15 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179774755
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij hanteert dit taalgebruik uit extreem-linkse kringen ook al?

Je illustreert hiermee trouwens precies het soort buigen waar ik eerder al op doelde. Poco's of andere activisten hoeven niks meer in te fluisteren; hun werk is voltooid.
Welk werk? Dat ik vind dat er politiek incorrecte straatnamen mogen zijn?
pi_179774782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, dat blijft hij niet. De nieuwe straat komt op een andere plek. Het lijkt je totaal niet verwarrend (bijvoorbeeld met het oog op navigatie) om dezelfde straatnaam vanaf datum Y op een andere plek te hanteren dan tot en met datum X.
Dus nogmaals de vraag, waarom kom jij hier een leugen herhalen die allang ontkracht was?
Noem hem dan de nieuwe Witte de Withstraat, of de verlengde Witte de Withstraat, of Witte de Withlaan. Mogelijkheden zat.
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:18:27 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179774785
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, dat blijft hij niet. De nieuwe straat komt op een andere plek. Het lijkt je totaal niet verwarrend (bijvoorbeeld met het oog op navigatie) om dezelfde straatnaam vanaf datum Y op een andere plek te hanteren dan tot en met datum X.
Dus nogmaals de vraag, waarom kom jij hier een leugen herhalen die allang ontkracht was?
Idd, beter had de LPF gepleit voor een Witte de With plantsoen oid in dat wijkje. Was kansrijker geweest.
pi_179774792
Liever Turks dan Paaps.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179774836
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Welk deel van mijn toelichting begrijp je niet? Ik leg uit dat ik niet op de hoogte was van de herinrichting van de wijk.
DAT deel begrijp ik niet. Als je uiterst stellig iets gaat roeptoeteren dan neem ik aan dat je eerst de feiten in je opneemt, maar dat vind jij blijkbaar niet nodig.
Als een straat tegen de vlakte gaat, verdwijnt die naam. Dan is het nogal verwarrend om diezelfde naam aan een nieuwe straat te geven. Dat dat niet gebeurt is dus niet meer dan logisch.
pi_179774867
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Idd, beter had de LPF gepleit voor een Witte de With plantsoen oid in dat wijkje. Was kansrijker geweest.
Of een Kapitein Ortegastraat, want ik denk dat zijn verhaal best eens waar kan zijn.
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:54:53 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179775911
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Straat gaat tegen de vlakte, nou en? komt een andere straat voor terug, nou en? Waarom die 'nieuwe' anders benoemen? Infeite blijft die straat bestaan.
Dat gebeurt dus bij de andere straten met zeehelden wel, de Witte de Withstraat verdwijnt gewoon helemaal. Niet echt praktisch om op een andere plek deze straat terug te laten komen wel? Nieuwe straten naar oude gesloopte straten op een andere plek vernoemen is niet echt de gewoonte.

Soms kan iets ook gewoon praktisch zijn, niet achter alles hoeft een grote politiek correcte gedachte achter te zitten. ;)
  donderdag 14 juni 2018 @ 00:31:26 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179776044
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, dat blijft hij niet. De nieuwe straat komt op een andere plek. Het lijkt je totaal niet verwarrend (bijvoorbeeld met het oog op navigatie) om dezelfde straatnaam vanaf datum Y op een andere plek te hanteren dan tot en met datum X.
Dus nogmaals de vraag, waarom kom jij hier een leugen herhalen die allang ontkracht was?
Een leugen nogwel :')

Navigatie, wat een onzinsmoes. Navigatie update je en dan is er niks meer aan de hand. Hoe krijg je anders de turksemoordenaarstraat er in?

Waarom geen nl'se zeeheld, maar wel een turkse slavendrijver? Waarom dat goedpraten en het er uberhaupt voor opnemen?

Ga daar eens over nadenken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179776074
Dus in 2013 is gekozen een straat te verwijderen bij een herinrichtingsplan....


En dat zou toen gedaan zijn wegens een sjw-discussie die 4 jaar later zou gaan plaatsvinden in een ander deel van het land (over een kunstinstituut dat an sich ook geen relatie tot die figuur had maar ooit toevallig zo genoemd was wegens de straatnaam van het pand waarin ze gevestigd werden)


Nee dat is erg logisch en geloofwaardig, die stealthdiscussie is door backtothefuturende sjwers gevoerd zonder dat toen iemand iets merkte....
En nu moeten we paniekpeeuwpeeuwen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179776097
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Gaan we dit in andere steden straks ook zien? :r
Ik denk dat je daar gevoeglijk wel van uit mag gaan ja.

-O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179777570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:34 schreef RM-rf het volgende:
Dus in 2013 is gekozen een straat te verwijderen bij een herinrichtingsplan....

En dat zou toen gedaan zijn wegens een sjw-discussie die 4 jaar later zou gaan plaatsvinden in een ander deel van het land (over een kunstinstituut dat an sich ook geen relatie tot die figuur had maar ooit toevallig zo genoemd was wegens de straatnaam van het pand waarin ze gevestigd werden)

Nee dat is erg logisch en geloofwaardig, die stealthdiscussie is door backtothefuturende sjwers gevoerd zonder dat toen iemand iets merkte....
En nu moeten we paniekpeeuwpeeuwen.
Waarom heeft een straat in Eindhoven de naam nodig van een Turkse zeeheld, gaat nergens over, geen connectie met Nederland.
pi_179777580
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als we anti-SJW straatnamen willen behouden dan mogen degenen van Turkse afkomst er natuurlijk ook wel een paar hebben.
In Turkije ja, niet in Nederland, kromme vergelijking.
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:26:09 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179777797
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 07:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

In Turkije ja, niet in Nederland, kromme vergelijking.
Waarom niet, ze maken deel uit van onze samenleving. Ik gun ze dan wel een straat naar een van hun politiek incorrecte zeehelden.

We hebben ook een van de belangrijkste uitvalswegen vernoemd naar een seksverslaafde, corrupte en roekeloze Amerikaanse president. Doet ook niemand moeilijk over.
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:27:40 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179777814
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:34 schreef RM-rf het volgende:
Dus in 2013 is gekozen een straat te verwijderen bij een herinrichtingsplan....

En dat zou toen gedaan zijn wegens een sjw-discussie die 4 jaar later zou gaan plaatsvinden in een ander deel van het land (over een kunstinstituut dat an sich ook geen relatie tot die figuur had maar ooit toevallig zo genoemd was wegens de straatnaam van het pand waarin ze gevestigd werden)

Nee dat is erg logisch en geloofwaardig, die stealthdiscussie is door backtothefuturende sjwers gevoerd zonder dat toen iemand iets merkte....
En nu moeten we paniekpeeuwpeeuwen.
En bijzonder dat ze ineens heel SJW blijken te zijn wanneer een politiek incorrect figuur van een andere afkomst een straatnaam krijgt.
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:30:26 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179777834
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:27 schreef Hexagon het volgende:
En bijzonder dat ze ineens heel SJW blijken te zijn wanneer een politiek incorrect figuur van een andere afkomst een straatnaam krijgt.
De term SJW is dan ook multi-interpretabel, dat is het mooie ervan. Het wringt soms een beetje, maar uiteindelijk past het altijd. Min of meer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_179779181
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dus het is onzinnig en geen goed idee om een straatnaam te hergebruiken van een NLe zeeheld maar het is niet onzinnig en wel een goed idee om een straatnaam voor het eerst te benoemen naar een Turkse slavenrover?
Geen idee, ik bepaald dat verder niet..
Daarover is in 2011 een periode van burgerinspraak geweest waar juist die keuze straatnamen te hernoemen dus kennelijk besproken is en naar het schijnt juist vanuit de bewoners het verzoek gekomen is...

7 jaar later opeens heel betweterig dat te gaan aanvallen op basis van onjuist beweringen, bv dat de naam van witte de with weg moest wegens een issue dat in 2017 in rotterdam speelde is nogal belachelijk...

Overigens, er zijn twee zeehelden wiens naam als staatnaam verdwijnen in dit plan, zowel de witte de with-straat als de piet heinstraat verdwijnt binnen die herinrichting...
Waarom zoveel ophef maken over Witte de With, en de evengoed hooggeschatte Nederlandse Zeeheld Piet Hein hier stiekem te gaan wegmoffelen in het geklaag? is de LPF niet trots op Piet Hein?

Wat mij betreft is het overigens ook een beetje nutteloos die paar meter tussensteegje speciaal als straat te gaan benoemen (dat stukje dat ze dus nu schjnbaar naar Barbarossa gaan vernoemen), en die keuze voor een ottomaanse zeeheld komt me ook een beetje gezocht over, maar als dat besluit 7 of 8 jaar terug genomen is vind ik het ook onzin daarover te blijven miepen en overdreven te gaan huilen.
(evengoed zou ik et ook onzinnig zijn dat steegje dan naar witte de with of piet hein te gaan vernoemen omdat die straat verdwijnt in het herinrichtingsplan, juist zoiets lost snel verwarring op, het 'verlaatsen' van een straatnaam naar een andere plek en heel andere adressen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:34:58 #169
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_179779272
‘tijdens de Slag bij Preveza versloeg hij een christelijke coalitie’

Ooit een vijand, nu bewonderen we hem.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_179780952
Haha wat stom om die naam te veranderen, alsof j de geschiedenis ermee verandert.
En dan ook nog een dubieuze nieuwe naam kiezen. :') Dom volk.
pi_179781022
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:39 schreef HenkieVdV het volgende:
Haha wat stom om die naam te veranderen, alsof j de geschiedenis ermee verandert.
En dan ook nog een dubieuze nieuwe naam kiezen. :') Dom volk.
Nogmaals, de naam wordt niet veranderd, dom volk dat niet kan lezen...
pi_179781061
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:43 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nogmaals, de naam wordt niet veranderd, dom volk dat niet kan lezen...
Oke gefeliciteerd. :)
pi_179795775
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:23 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Weet je hoeveel leed deze man de christenen heeft toegedaan? Verheerlijking van een moordenaar, ik zeg het je!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom in de eerste plaats van naam veranderen dan. ;(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179795959
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:43 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nogmaals, de naam wordt niet veranderd, dom volk dat niet kan lezen...
Nuja, als je naar de oorspronkelijke kaart kijkt en het herinrichtingsplan is er idd wel een straat die bijna exact oo dezelfde plek komt te liggen als de huidige witte-de-withstraat...


Je kunt dus stellen dat deze idd hernoemd is, maar dan naar de Van Heemskerkstraat...
De van heemskerkstraat zelf ligt iets meer westelijk nu, maar zal bij de herinrichting wèl verdwijnen, net als de Piet Heinstraat...

Natuurlijk kan je je afvragen wasrom de van heemskerkstraat zo graag behouden moest worden dat men daarvoor de wittedewithstraat opgaf...

Maar die beslissing is dus al 7 jaar terug genomen en ergens is het vreemd om nu opeens er ophef over te gaan schoppen, waar het voorheen niemand interesseerde
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179797202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom niet, ze maken deel uit van onze samenleving. Ik gun ze dan wel een straat naar een van hun politiek incorrecte zeehelden.

We hebben ook een van de belangrijkste uitvalswegen vernoemd naar een seksverslaafde, corrupte en roekeloze Amerikaanse president. Doet ook niemand moeilijk over.
Turkije maakt geen deel uit van onze samenleving, dat staat niet 1-op-1 met het hebben van een grote Turkse gemeenschap in Nederland, als je een Turk zou kiezen die zowel iets zou hebben met Nederland als de Nederlandse waarden zou dat al heel anders zijn, een Attaturk bijvoorbeeld zou je nog kunnen overwegen [net als Amerikaanse presidenten die natuurlijk veel dichterbij Nederland staan], maar een Turkse zeeheld zonder enige Nederlandse connectie en dan ook nog een dubieus verleden met het verhandelen van Christelijke (!!) slaven dat is natuurlijk vreemd.
pi_179797241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Geen idee, ik bepaald dat verder niet..
Daarover is in 2011 een periode van burgerinspraak geweest waar juist die keuze straatnamen te hernoemen dus kennelijk besproken is en naar het schijnt juist vanuit de bewoners het verzoek gekomen is...

7 jaar later opeens heel betweterig dat te gaan aanvallen op basis van onjuist beweringen, bv dat de naam van witte de with weg moest wegens een issue dat in 2017 in rotterdam speelde is nogal belachelijk...

Overigens, er zijn twee zeehelden wiens naam als staatnaam verdwijnen in dit plan, zowel de witte de with-straat als de piet heinstraat verdwijnt binnen die herinrichting...
Waarom zoveel ophef maken over Witte de With, en de evengoed hooggeschatte Nederlandse Zeeheld Piet Hein hier stiekem te gaan wegmoffelen in het geklaag? is de LPF niet trots op Piet Hein?

Wat mij betreft is het overigens ook een beetje nutteloos die paar meter tussensteegje speciaal als straat te gaan benoemen (dat stukje dat ze dus nu schjnbaar naar Barbarossa gaan vernoemen), en die keuze voor een ottomaanse zeeheld komt me ook een beetje gezocht over, maar als dat besluit 7 of 8 jaar terug genomen is vind ik het ook onzin daarover te blijven miepen en overdreven te gaan huilen.
(evengoed zou ik et ook onzinnig zijn dat steegje dan naar witte de with of piet hein te gaan vernoemen omdat die straat verdwijnt in het herinrichtingsplan, juist zoiets lost snel verwarring op, het 'verlaatsen' van een straatnaam naar een andere plek en heel andere adressen)
Het ligt er een beetje aan door wie Piet Hein vervangen gaat worden he, een Marokkaanse zeeheld, dat zou natuurlijk schandalig zijn.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 06:00:07 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179797589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:26 schreef Hexagon het volgende:
We hebben ook een van de belangrijkste uitvalswegen vernoemd naar een seksverslaafde, corrupte en roekeloze Amerikaanse president. Doet ook niemand moeilijk over.
Kennedylaan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179797617
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:42 schreef Twiitch het volgende:
Het interesseert me geen reet hoe een straat genoemd wordt maar dit is natuurlijk van de zotte.
Ja moet je iedereen een verhuisbericht sturen terwijl je blijft wonen waar je al zat
5 Ferrari's op videoband!
pi_179797634
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 06:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ja moet je iedereen een verhuisbericht sturen terwijl je blijft wonen waar je al zat
Ik mag toch hopen dat die mensen hun huis verlaten op het moment dat het gesloopt wordt, lijkt me beter voor hun gezondheid.
pi_179797653
Dus dit is geen geintje. 8)7
Waar is de regering?
pi_179797673
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 06:25 schreef Loekie1 het volgende:
Dus dit is geen geintje. 8)7
Waar is de regering?
De regering is al jaren in Den Haag.
5 Ferrari's op videoband!
pi_179797714
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:34 schreef hollandia02 het volgende:
‘tijdens de Slag bij Preveza versloeg hij een christelijke coalitie’

Ooit een vijand, nu bewonderen we hem.
Vijand nog wel, uitgerekend in de tijd dat Nederland en Turkije elkaar sympathiek begonnen te vinden ja?
pi_179797721
Waarom is deze barbaar wel goed en Witte de With niet?
  vrijdag 15 juni 2018 @ 06:58:26 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179797743
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 06:52 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom is deze barbaar wel goed en Witte de With niet?
Omdat je het topic niet goed leest
pi_179797761
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 02:56 schreef DeParo het volgende:
een Turkse zeeheld zonder enige Nederlandse connectie
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk, Ottomaanse Sultan Suleiman heeft meerdere malen in Ottomaanse archieven Barbaros tochten bevolen om de Spaanse druk op de protestanten te verlichten. Dat 'Holland' in de Ottomaanse archieven bij naam wordt genoemd om zijn sympathie te uiten is niet incidenteel. Sterker nog, kort er na maakt de Vlaams-Ottomaanse-Joodse vizier het zo goed als officieel dat er Ottomaanse hulp richting de Nederlanden gaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2018 07:05:30 ]
  vrijdag 15 juni 2018 @ 07:06:55 #186
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179797773
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:18 schreef Tanatos het volgende:
Liever Turks dan Paaps.
Eh nee.

Papen boven Turken dan kies je de beter schurken
Turken boven Papen dat worden hele gare rapen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_179797846
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 06:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vijand nog wel, uitgerekend in de tijd dat Nederland en Turkije elkaar sympathiek begonnen te vinden ja?
Dezelfde sympathie die de VS en de USSR voor elkaar voelden tijdens WO2 ja.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179797852
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dezelfde sympathie die de VS en de USSR voor elkaar voelden tijdens WO2 ja.
Nee, het was meer dan een gezamenlijke vijand.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 07:46:15 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179797974
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
Precies. En ook nu nog: alles is beter dan dat zooitje hier. Kapot moet het.
Tot de laatste letter! (Inclusief slot-h, want die vergeten de meesten.)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:20:05 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179798275
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 02:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Turkije maakt geen deel uit van onze samenleving, dat staat niet 1-op-1 met het hebben van een grote Turkse gemeenschap in Nederland, als je een Turk zou kiezen die zowel iets zou hebben met Nederland als de Nederlandse waarden zou dat al heel anders zijn, een Attaturk bijvoorbeeld zou je nog kunnen overwegen [net als Amerikaanse presidenten die natuurlijk veel dichterbij Nederland staan], maar een Turkse zeeheld zonder enige Nederlandse connectie en dan ook nog een dubieus verleden met het verhandelen van Christelijke (!!) slaven dat is natuurlijk vreemd.
Tja je kunt er heel ver over gaan doordenken. Maar ik zie het probleem niet zo.

Gemeente richt een wijk opnieuw in. Er ontstaan nieuwe straten. Gemeente vraagt buurtbewoners om ideeen. Een paar Turken zeggen "Hee we wonen in een buurt met oude zeeschuimers. Wij hebben ook nog wel eentje uit onze geschiedenis. Is er plek om die een naambordje te geven?" Gemeente: "Even kijken, ja dat kan wel in dat nieuwe steegje. Wat leuk dat jullie meedenken!" Bewoners blij, gemeente blij en verder niemand die er last van heeft.

En vervolgens moet vijf jaar later ineens heel onderbuiknederland schuimbekken over een straatje waar ze nooit komen. Want het is een groot complot tegen ze.
pi_179798292
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En vervolgens moet vijf jaar later ineens heel onderbuiknederland schuimbekken over een straatje waar ze nooit komen. Want het is een groot complot tegen ze.
Ja het is allemaal toeval, onderbuik en helemaal geen voorval in een grotere trend.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:23:30 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179798298
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:22 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja het is allemaal toeval, onderbuik en helemaal geen voorval in een grotere trend.
Ja het is een grotere trend dat er in Nederland mensen van Turkse afkomst wonen en die ook wel eens een idee hebben over de openbare ruimte.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:43:45 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179798484
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is een grotere trend dat de hurdurdur blanke witte man heel slecht en boos en onderdrukkend is en dat vervangen moet worden door de bloemtjes en utopiebrengende inclusieve en diverse ellende.
1. Er wordt niets vervangen. Die straat is volstrekt nieuw

2. Barbarossa is niet bepaald een bloemetjesfiguur dat bij de SJW wereld past
pi_179798520
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja het is een grotere trend dat er in Nederland mensen van Turkse afkomst wonen en die ook wel eens een idee hebben over de openbare ruimte.
Ik zou het zien als teken van integratie. Dat ze zich dus niet "slechts op bezoek" voelen.
pi_179798825
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:43 schreef Hexagon het volgende:

2. Barbarossa is niet bepaald een bloemetjesfiguur dat bij de SJW wereld past
Je begrijpt het niet. De SJW wereld wil helemaal niet dat discutabele figuren weggepoetst worden, de SJW wil dat blanke figuren en hun iconen weggepoetst worden.

Dus Witte de With moet weg. Barbarossa is top.

Coen is verschrikkelijk, Mohammed is top.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:28:05 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179798958
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. De SJW wereld wil helemaal niet dat discutabele figuren weggepoetst worden, de SJW wil dat blanke figuren en hun iconen weggepoetst worden.

Dus Witte de With moet weg. Barbarossa is top.

Coen is verschrikkelijk, Mohammed is top.
Met verzonnen sprookjesverhalen kan ik me ook wel overal druk om gaan maken.

Maar kennelijk is alles dat niet in jouw straatje past meteen onderdeel van een groot complot tegen jou zodat je lekker in de slachtofferrol kan gaan rollen.

De Witte de With straat is er niet meer omdat de huizen gesloopt zijn en het wegdek weggehaald. De Barbarossastrata is er omdat er een nieuw straatje is en enkele buurtbewoners van Turkse afkomst dat een leuk idee vonden. Ieder ander verhaal dat je hier loopt te verkondigen zijn pure leugens voor de propagandacampagne van jou en je politieke soortgenoten om momentum te vinden voor jullie dictatuur-ideeen.
pi_179798975
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met verzonnen sprookjesverhalen kan ik me ook wel overal druk om gaan maken.

Maar kennelijk is alles dat niet in jouw straatje past meteen onderdeel van een groot complot tegen jou zodat je lekker in de slachtofferrol kan gaan rollen.

De Witte de With straat is er niet meer omdat de huizen gesloopt zijn en het wegdek weggehaald. De Barbarossastrata is er omdat er een nieuw straatje is en enkele buurtbewoners van Turkse afkomst dat een leuk idee vonden. Ieder ander verhaal dat je hier loopt te verkondigen zijn pure leugens voor de propagandacampagne van jou en je politieke soortgenoten om momentum te vinden voor jullie dictatuur-ideeen.
Ja hoor. Het heeft totaaaal niets te maken met oa het gezeik op alle NLe tradities, de nieuwe beeldenstorm mbt historische figuren. Allemaal puur toeval!

Als volgende maand de Coentunnel hernoemd gaat worden, is dat ook puur toeval en heeft het er niets mee te maken!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:30:58 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179798983
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou het zien als teken van integratie. Dat ze zich dus niet "slechts op bezoek" voelen.
Ach en het bedenken van allerlei complotten tegen zichzelf is wel iets dat de Turkse regering tot kunst heeft verheven. In die zin zijn degenen die hier een complot in zien wel een beetje verturkst.
pi_179798992
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach en het bedenken van allerlei complotten tegen zichzelf is wel iets dat de Turkse regering tot kunst heeft verheven. In die zin zijn degenen die hier een complot in zien wel een beetje verturkst.
Niets met een 'complot' te maken, het is een ontwikkeling die speelt. Waar nb JOUW partij ACTIEF mee bezig is: https://www.elsevierweekb(...)witte-mannen-589116/

Maar dat is een 'complot' natuurlijk.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:33:08 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179798997
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja hoor. Het heeft totaaaal niets te maken met oa het gezeik op alle NLe tradities, de nieuwe beeldenstorm mbt historische figuren. Allemaal puur toeval!
Nee, kom maar met bewijzen voordat je allerlei complotten gaat verzinnen om daarmee deze buurt te gijzelen.

quote:
Als volgende maand de Coentunnel hernoemd gaat worden, is dat ook puur toeval en heeft het er niets mee te maken!
Inderdaad, de gemeente Eindhoven heeft niets met de Coentunnel te maken
pi_179799018
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, kom maar met bewijzen voordat je allerlei complotten gaat verzinnen om daarmee deze buurt te gijzelen.

quote:
D66 Rotterdam wil minder straten vernoemen naar ‘witte mannen’
De Rotterdamse fractie van D66 wil in de toekomst minder namen van ‘witte mannen’ op straatnaambordjes zien prijken. De partij pleit in de gemeenteraad voor een ‘diverser’ straatnamenbeleid.
quote:
Inderdaad, de gemeente Eindhoven heeft niets met de Coentunnel te maken
Inderdaad! Het is niet zo dat het een landelijk en zelfs internationale discussie is! Alles houd op bij de gemeentegrens! :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:35:46 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179799019
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Niets met een 'complot' te maken, het is een ontwikkeling die speelt. Waar nb JOUW partij ACTIEF mee bezig is: https://www.elsevierweekb(...)witte-mannen-589116/

Maar dat is een 'complot' natuurlijk.
1. Ik lees niet dat ze straatnamen weg willen. Alleen wat diversere namen bij nieuwe straten. Dus er blijven zelfs witte mannen bij komen.

2. De fractie van D66 Rotterdam heeft niets te schaften met wijkvernieuwing in Eindhoven
pi_179799024
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

1. Ik lees niet dat ze straatnamen weg willen.
quote:
De Rotterdamse fractie van D66 wil in de toekomst minder namen van ‘witte mannen’ op straatnaambordjes zien prijken.
Water is niet nat zeker? Het is vandaag geen vrijdag?

Er wordt LETTERLIJK gezegd dat ze minder namen willen van een bepaald RAS! Inclusief en divers!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:40:20 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179799055
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

Inderdaad! Het is niet zo dat het een landelijk en zelfs internationale discussie is! Alles houd op bij de gemeentegrens! :')
De gemeente gaat zelf over zijn straatnamenbeleid en stemt dat af met de buurt. Niet met wat jankerds op het internet of met allerlei zogenaamde machtige SJW's.

quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

Water is niet nat zeker? Het is vandaag geen vrijdag?

Er wordt LETTERLIJK gezegd dat ze minder namen willen van een bepaald RAS! Inclusief en divers!
Ja er komt een nieuwe wijk. In plaats van 50 namen van witte mannen komen er 20 namen van gekleurde mannen en 30 namen van witte mannen.

Dikke boehoe!!
pi_179799108
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De gemeente gaat zelf over zijn straatnamenbeleid en stemt dat af met de buurt. Niet met wat jankerds op het internet of met allerlei zogenaamde machtige SJW's.

[..]

Ja er komt een nieuwe wijk. In plaats van 50 namen van witte mannen komen er 20 namen van gekleurde mannen en 30 namen van witte mannen.

Dikke boehoe!!
Dat bevestigt toch precies wat ik zei?

SJW: blanke mannen is fout. Niet-blanken is goed.

En je gebruikt nu nb zelf de links-extremistische activistentaal!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2018 @ 10:13:16 #206
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_179799437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is raar dat in Nederland Turkse zeehelden straten naar zich vernoemd krijgen. Dat sowieso.

Verder heeft deze Barbarossa gewoon uitgebreide genocide gepleegd op Christenen langs de kusten. Witte de Wit was vergeleken met hem een lieverdje.

Mijn bezwaar is dat dit weer een mini-ministapje is naar Turkificering. Misschien te bagatelliseren an sich, zal ook vast gebeuren, maar 10.000 van die stapjes samen is heel veel.

Waarom vinden we het volstrekt begrijpelijk dat er in Ankara geen Witte de Witstraat komt, maar doen wij omgekeerd wel een Barbarossastraat in Eindhoven. Wat is de band tussen Barbarossa en Eindhoven eigenlijk?
+10
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:29:15 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179799653
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat bevestigt toch precies wat ik zei?

SJW: blanke mannen is fout. Niet-blanken is goed.

En je gebruikt nu nb zelf de links-extremistische activistentaal!
Nee, jij verzint er meteen van alles bij. Er blijven gewoon straten met blanke mannen bij komen.

Maar kennelijk zijn bij jou niet-blanken niet goed dus begin je meteen in de slachtofferrol te draaien om de discussie te gijzelen.
pi_179799775
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is raar dat in Nederland Turkse zeehelden straten naar zich vernoemd krijgen. Dat sowieso.

Verder heeft deze Barbarossa gewoon uitgebreide genocide gepleegd op Christenen langs de kusten. Witte de Wit was vergeleken met hem een lieverdje.

Mijn bezwaar is dat dit weer een mini-ministapje is naar Turkificering. Misschien te bagatelliseren an sich, zal ook vast gebeuren, maar 10.000 van die stapjes samen is heel veel.

Waarom vinden we het volstrekt begrijpelijk dat er in Ankara geen Witte de Witstraat komt, maar doen wij omgekeerd wel een Barbarossastraat in Eindhoven. Wat is de band tussen Barbarossa en Eindhoven eigenlijk?
Als er in Ankara massa's mensen van Nederlandse afkomst zouden wonen, zou het ook best logisch zijn als daar iemand een Witte de Withstraat zou voorstellen.
pi_179799784
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, jij verzint er meteen van alles bij. Er blijven gewoon straten met blanke mannen bij komen.

Maar kennelijk zijn bij jou niet-blanken niet goed dus begin je meteen in de slachtofferrol te draaien om de discussie te gijzelen.
Onzin. Er staat gewoon LETTERLIJK dat blanke-namen MINDER MINDER MINDER moeten voor de 'diversiteit'. :')

Het is een cult geworden, een halve religie, die 'diversiteit en inclusiviteits'-gekken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179799929
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Inderdaad! Het is niet zo dat het een landelijk en zelfs internationale discussie is! Alles houd op bij de gemeentegrens! :')
Ja, inderdaad.

In Rotterdam, waar meer dan de helft van de inwoners van buitenlandse komaf is, willen ze "diversere" straatnamen. En in Urk willen ze dat juist niet. Prima toch? Waarom zouden mensen in Urk zich met Rotterdamse straatnamen moeten bemoeien, of Rotterdammers met straatnamen in Urk?
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:52:52 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179800042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Onzin. Er staat gewoon LETTERLIJK dat blanke-namen MINDER MINDER MINDER moeten voor de 'diversiteit'. :')

Het is een cult geworden, een halve religie, die 'diversiteit en inclusiviteits'-gekken.
Kom jij nou maar eens met de bron dat er in Rotterdam straatnamen hernoemd gaan worden.

Vooralsnog lees ik vooral dat er bij het benoemen van nieuwbouwstraten de verhouding verschuift ten gunste van niet blanke mannen. Waar je je al niet druk om kan maken.
pi_179801423
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eh nee.

Papen boven Turken dan kies je de beter schurken
Turken boven Papen dat worden hele gare rapen.
:D
Die kende ik nog niet.
Ik vind het zo ironisch dat het zich uitgerekend in Brabant afspeelt.
En dat na eeuwenlang als standaard slagveld te hebben gediend.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179801454
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:20 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Culture verandering is onderdeel van de geschiedenis toch... om het nou gelijk omvolking te gaan noemen

Zijn we nou bataven, germanen, romeinen, hunnen, kelten, saksen, fransen, spanjaarden etc.etc.etc.
Grappig hoe je dat na wat massamoorden en verkrachtingen niet meer kan weten hé? Al jouw culturele veranderingen gingen gepaard met een hoop geweld en vaak ook met wat ik een achteruitgang in de moraal van onze regio zou noemen. Het geweld valt nu nog wel mee, maar ik durf wel te stellen dat de Nederlandse normen en waarden verreweg superieur zijn aan wat het MO ons te bieden heeft.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:42:03 #214
33189 RM-rf
1/998001
pi_179801574
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:32 schreef Tanatos het volgende:
na eeuwenlang als standaard slagveld te hebben gediend.
inderdaad, het standaard slagveld Brabant, waar bv de hele dertigjarige oorlog, de Krim-oorlog (schattig dorje waar dus een enorme oorlog om gevoerd werd), negenjarige oorlog, dertienjarige oorlog gevoerd zijn....

zelfs de amerikaanse burgeroorlog vond plaats rondom het dorp America (dat dan wel in Limburg ligt, maar ook dat eigenlijk een soort van Brabant)...

Slag op de Kouwensteinsedijk, never forget!


Overigens wel grappig dat ze in Eindhoven de Witte-de-with-straat en Piet-hein-straat dus weghalen, maar de Jan-van-Speijk-straat liever willen behouden....
Jan van Speijk, die bekend is van de beroemde uitspraak:
quote:
... eerder nog boot en kruit en mij de lugt in gaat, dan immer een infaame Brabander te worden of het vaartuig over te geven.


[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 15-06-2018 12:50:50 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179802039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:23 schreef TheJanitor het volgende:
Wat was er mis met de naam dan?
Witte de with heeft niet bepaald een schoon verleden, dat je de naam wilt veranderen kan ik beste accepteren, al zou het mijn keus niet zijn, maar dan hernoemen naar een turkse zeevaarder, nee.
speak only if it improves the silence.
pi_179802163
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Grappig hoe je dat na wat massamoorden en verkrachtingen niet meer kan weten hé? Al jouw culturele veranderingen gingen gepaard met een hoop geweld en vaak ook met wat ik een achteruitgang in de moraal van onze regio zou noemen. Het geweld valt nu nog wel mee, maar ik durf wel te stellen dat de Nederlandse normen en waarden verreweg superieur zijn aan wat het MO ons te bieden heeft.
Wat heeft het M-O er nou weer mee te maken? Turkije ligt niet in het Midden-Oosten.
pi_179802369
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk, Ottomaanse Sultan Suleiman heeft meerdere malen in Ottomaanse archieven Barbaros tochten bevolen om de Spaanse druk op de protestanten te verlichten. Dat 'Holland' in de Ottomaanse archieven bij naam wordt genoemd om zijn sympathie te uiten is niet incidenteel. Sterker nog, kort er na maakt de Vlaams-Ottomaanse-Joodse vizier het zo goed als officieel dat er Ottomaanse hulp richting de Nederlanden gaat.
Leuk hoe de Ottomanen de US v/d 16e eeuw waren.
Uiterst vermakelijk.
Ik ben benieuwd wat ze tijdens de 30-jarige oorlog allemaal bekokstoofd hebben.

Vlaams-Ottomaanse-Joodse vizier:

Quote:
"Als joodse hoveling werd hij aangesteld als heer van Tiberias met als doel het opnieuw vestigen van Joden in Palestina en het bevorderen van de plaatselijke economie."
:D
Nog leuker.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179802862
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is wel degelijk een nieuwe straat
NWS / LPF Eindhoven verliest motie: Witte de Withstraat wordt hernoemd

Het is dus niet zo dat mensen die in de Witte de With straat wonen ineens adreswijzigingen moeten gaan sturen. Die straat bestaat gewoon fysiek niet meer.
De OP rammelt idd nogal.
Maar ik blijf het raar vinden dat een wijk vol Nederlandse piraten wordt aangevuld met 1 Ottomaanse piraat.
Het is niet of alsof er een gebrek aan Nederlandse piraten is of zo.
quote:
Los daarvan is er geen enkele aanwijzing dat de gemeente zich heeft laten influisteren door politiek correcte activisten. Want dan zouden Michiel de Ruyter en Maarten Tromp ook wel zijn verdwenen.
De naam lijkt tot stand te zijn gekomen via burgerparticipatie en ik kan de leden van de straatnamencommissie niet terugvinden.
Ergo het is niet duidelijk of dat het geval zal zijn geweest.
Er is natuurlijk wel buitensporig veel aandacht voor een klein groepje SJW's die zich over zulke zaken bovenmatig druk maken, dus hebben ze buitensporig veel invloed.
Grappig genoeg voornamelijk via de anti-SJW's.

Ik had geen idee dat dit via burgerparticipatie gebeurde, dat beloofd nog veel vermaak in de toekomst.
quote:
Dus ja, straatnamen die de SJW toets niet doorstaan mogen bij mij van harte blijven. En dan gun ik onze Turkse Nederlanders er ook wel eentje.
Doe dan een hele wijk met allemaal Ottomaanse imperialistische helden/plunderaars/veroveraars.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179803022
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Als er in Ankara massa's mensen van Nederlandse afkomst zouden wonen, zou het ook best logisch zijn als daar iemand een Witte de Withstraat zou voorstellen.
Het lijkt me vrij duidelijk dat dat in nationalistisch Turkije niet zal/zou gebeuren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179803217
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat heeft het M-O er nou weer mee te maken? Turkije ligt niet in het Midden-Oosten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Midden-Oosten#Landen
pi_179803218
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja het is een grotere trend dat er in Nederland mensen van Turkse afkomst wonen en die ook wel eens een idee hebben over de openbare ruimte.
:+
Laten we alle tokkies uit alle landen de straatnamen in hun buurt laten kiezen.

Of beter nog de hele bevolking, kun je aan de straatnamen de "identiteit" v/d buurt proeven.
Wel graag in het Latijnse alfabet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179803249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach en het bedenken van allerlei complotten tegen zichzelf is wel iets dat de Turkse regering tot kunst heeft verheven. In die zin zijn degenen die hier een complot in zien wel een beetje verturkst.
Het zijn dezelfde soort mensen die zich graag de weg laten wijzen door "sterke" leiders
pi_179803259
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou het zien als teken van integratie. Dat ze zich dus niet "slechts op bezoek" voelen.
Als teken van integratie?
Lijkt meer op heimat-heimwee.

Op zich vind ik het trouwens best hoor maar dan wel graag een hele buurt en niet 1 straat.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179803384
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:09 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het lijkt me vrij duidelijk dat dat in nationalistisch Turkije niet zal/zou gebeuren.
Want?

Er is een heel wijk naar het Nederlandse Almelo genoemd in Denizli



Verder heb je Nijmegen boulevard



Verder heb je de

Konrad Adenauer Caddesi, Mahat Magandi (Ghandi) Caddesi, Can F. Kenedi (kennedy) Caddesi, Dö Gol (du gaulle) Caddesi (straten) om maar een paar op te noemen.
pi_179803475
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want?

Er is een heel wijk naar het Nederlandse Almelo genoemd in Denizli

[ afbeelding ]

Verder heb je Nijmegen boulevard

[ afbeelding ]

Verder heb je de

Konrad Adenauer Caddesi, Mahat Magandi (Ghandi) Caddesi, Can F. Kenedi (kennedy) Caddesi, Dö Gol (du gaulle) Caddesi (straten) om maar een paar op te noemen.
Kijk eens aan, dat valt me alles mee.
Mijn aanname was duidelijk overdreven.
Dank je voor de correctie.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179804256
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want?

Er is een heel wijk naar het Nederlandse Almelo genoemd in Denizli

[ afbeelding ]

Verder heb je Nijmegen boulevard

[ afbeelding ]

Verder heb je de

Konrad Adenauer Caddesi, Mahat Magandi (Ghandi) Caddesi, Can F. Kenedi (kennedy) Caddesi, Dö Gol (du gaulle) Caddesi (straten) om maar een paar op te noemen.
Omdat daar zoveel Turken wonen ja. Niet omdat ze er zo gek op zijn.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 15:17:46 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179804307
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]

:+
Laten we alle tokkies uit alle landen de straatnamen in hun buurt laten kiezen.

Of beter nog de hele bevolking, kun je aan de straatnamen de "identiteit" v/d buurt proeven.
Wel graag in het Latijnse alfabet.

Prima, als er een Marokkaanse ouwe zeeschuimer een staatnaam ergens in een nieuwbouwwijk krijgt, kan ik daar inderdaad ook niet wakker om liggen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:23 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Het zijn dezelfde soort mensen die zich graag de weg laten wijzen door "sterke" leiders
Inderdaad, de Turkse regering is een prima voorbeeld van waarom we dat soort lui niet aan de macht willen
  vrijdag 15 juni 2018 @ 15:18:04 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179804313
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 15:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
Omdat daar zoveel Turken wonen ja. Niet omdat ze er zo gek op zijn.
Stel je toch niet zo aan, huilebalk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2018 @ 16:22:38 #229
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_179805676
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch extreem hypocriet?
Joh, misschien hebben de Turken in Ankara wel een Witte de Withstraat, je weet het niet....
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_179805901
Feministen willen meer vrouwelijke straatnamen

Een nieuwe storm over de herbenoeming van straatnamen laait op. Het feministische collectief De Bovengrondse wil meer vrouwelijke straatnamen. Slecht 12 procent van de ruim tweeduizend Amsterdamse straten is vernoemd naar een vrouw. Dat meldt Het Parool. Journalist Bregje Hofstede trekt samen met de groep feministen van De Bovengrondse aan de bel.

Aankomende zomer wordt er een zogenaamde ’straatnamennacht’ georganiseerd, waarin de groep zoveel mogelijk Amsterdamse straten een vrouwelijke naam wil geven. Hofstede zegt tegen Het Parool dat veel vrouwen zichzelf geen feminist durven te noemen „omdat ze bang zijn dat GeenStijl achter hen aankomt. Maar als je iets wilt veranderen moet je je uitspreken.”

Volgens Hofstede zijn er genoeg belangrijke vrouwen die een straatnaam verdienen. Tevens is Hofstede van mening dat we „subtiel maar sterk” worden beïnvloed door de mannennamen.
https://www.telegraaf.nl/(...)uwelijke-straatnamen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 15 juni 2018 @ 16:44:48 #231
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179805995
Kenauplein.
Avenue Eucalypta.
Truttensteeg.
Vulvalaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179806040
Harde werkers hoor...die Neederlandsche ambtenaeren
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_179806447
Waar blijft de Adolf Hitler boulevard en het Benito Mussolini plantsoen?
pi_179806835
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 15:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat daar zoveel Turken wonen ja. Niet omdat ze er zo gek op zijn.
In Turkije wonen heel veel Turken ja, dat heb je goed gezien. :')
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:11:15 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179808803
Over dubbele standaard gesproken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:14:05 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179808874
LPF had natuurlijk liever gehad dat het de Turkenweg werd genoemd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179809945
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Feministen willen meer vrouwelijke straatnamen

Een nieuwe storm over de herbenoeming van straatnamen laait op. Het feministische collectief De Bovengrondse wil meer vrouwelijke straatnamen. Slecht 12 procent van de ruim tweeduizend Amsterdamse straten is vernoemd naar een vrouw. Dat meldt Het Parool. Journalist Bregje Hofstede trekt samen met de groep feministen van De Bovengrondse aan de bel.

Aankomende zomer wordt er een zogenaamde ’straatnamennacht’ georganiseerd, waarin de groep zoveel mogelijk Amsterdamse straten een vrouwelijke naam wil geven. Hofstede zegt tegen Het Parool dat veel vrouwen zichzelf geen feminist durven te noemen „omdat ze bang zijn dat GeenStijl achter hen aankomt. Maar als je iets wilt veranderen moet je je uitspreken.”

Volgens Hofstede zijn er genoeg belangrijke vrouwen die een straatnaam verdienen. Tevens is Hofstede van mening dat we „subtiel maar sterk” worden beïnvloed door de mannennamen.
https://www.telegraaf.nl/(...)uwelijke-straatnamen
De wieheefthetlontjevanjouwtamponaangestokenstraat.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 20:12:42 #238
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179810444
Wat heeft Witte de With met slavernij te maken? Niks volgens Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_de_With

Of zit het in de naam? Wanneer ik zie hoe emotioneel reageert wordt op het woord 'zwart' dan zal het woord 'wit' ook reactie kunnen oproepen.

https://www.adformatie.nl(...)ch-black-bastard-bbq
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2018 @ 21:18:05 #239
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_179812223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:12 schreef MrRatio het volgende:
Wat heeft Witte de With met slavernij te maken? Niks volgens Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_de_With

Of zit het in de naam? Wanneer ik zie hoe emotioneel reageert wordt op het woord 'zwart' dan zal het woord 'wit' ook reactie kunnen oproepen.

https://www.adformatie.nl(...)ch-black-bastard-bbq
Dat vermoeden heb ik ook heel sterk, dat speelt gewoon gevoelsmatig mee.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:27:05 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179812453
De witter dan witstraat, het is ook echt schofterig natuurlijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179812593
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Turkije wonen heel veel Turken ja, dat heb je goed gezien. :')
Weer MEER Turken.
pi_179812701
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:31 schreef Tem het volgende:

[..]

Weer MEER Turken.
Regions with significant populations
Turkey 57,500,000–61,500,000[3]
Uzbekistan 25,200,000[4]
Iran 15,000,000[5]
Russia 12,751,502[6]
Kazakhstan 12,300,000[7]
China 11,647,000[8]
Azerbaijan 10,000,000[9]
European Union European Union 5,876,318[citation needed]
Turkmenistan 4,500,000[10]
Kyrgyzstan 4,500,000[11]
Afghanistan 3,500,000[12]
Iraq 1,500,000[13]
Tajikistan 1,200,000[14]
United States 1,000,000+[15]
Syria 800,000-1,000,000+[16]
Bulgaria 590,661[citation needed]
Ukraine 398,600[17]
Northern Cyprus North Cyprus 313,626[18]
Australia 293,500[citation needed]
Georgia 305,539[19]
Saudi Arabia 224,460
Mongolia 202,086[20]
Lebanon 200,000[21][22][23][24]
Moldova 154,461[25]
Macedonia 81,900[26]
Greece 49,000 (official estimate)–130,000 g[›][27][28][29][30]
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:41:07 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179812835
Maar goed, Witte de Wit is dus fout omdat hij nogal heeft huis gehouden op de Molukken, okay, is lang geleden maar goed. De straat hernoem je dan naar een andere oorlogsmisdadiger, logisch.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 22:22:04 #244
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179814048
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, Witte de Wit is dus fout omdat hij nogal heeft huis gehouden op de Molukken, okay, is lang geleden maar goed. De straat hernoem je dan naar een andere oorlogsmisdadiger, logisch.
Dit is dus niet aan de hand, WNL heeft de feiten verdraaid. :r

Er verdwijnen door een nieuwe indeling in de buurt een (of meerdere) stra(a)t(en). Waaronder de 'witte-de-wit'-straat. Dat was geen SJW-geneuzel, dat komt gewoon zo uit..

Verderop wordt een nieuwe wijk gebouwd, en komen dus ook nieuwe straten. De mensen in de buurt konden namen inbrengen/stemmen. Daar kwam die nieuwe naam uit.

Dit alles is jaaaren terug - los van elkaar - allemaal al eens afgesproken.

De LPF wilde nu dat die nieuwe straten de "Witte de Withstraat" naam weer moest krijgen. En die motie hebben ze verloren.

Waarom precies? geen idee. Misschien waren alle straten al van namen voorzien (project loopt immers al jaren). Lijkt me ook heel onhandig om een straatnaam te laten te verdwijnen en een stuk verderop weer te gaan gebruiken, dat wordt een chaos met veel van die navigatiesystemen, en postbezorgers.

Dit is ook al meerdere keren uitgelegd in dit topic, maar blijkbaar leest vrijwel niemand dat.. En zitten we nu alweer op pagina 10 verontwaardigd te doen met z'n allen :')
nee, jij dan!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 22:22:40 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179814070
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, Witte de Wit is dus fout omdat hij nogal heeft huis gehouden op de Molukken, okay, is lang geleden maar goed. De straat hernoem je dan naar een andere oorlogsmisdadiger, logisch.
Er is geen straat hernoemd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 15 juni 2018 @ 22:22:55 #246
33189 RM-rf
1/998001
pi_179814072
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, Witte de Wit is dus fout omdat hij nogal heeft huis gehouden op de Molukken, okay, is lang geleden maar goed.
Tegen 90.000 kruidnagelbomen ja.

Maar om nu te gaan doen dat dat een grote oorlogsmisdaad is, is ook ruimschoots overdreven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 15 juni 2018 @ 22:31:35 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179814308
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:12 schreef MrRatio het volgende:
Wat heeft Witte de With met slavernij te maken? Niks volgens Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_de_With

Of zit het in de naam? Wanneer ik zie hoe emotioneel reageert wordt op het woord 'zwart' dan zal het woord 'wit' ook reactie kunnen oproepen.

https://www.adformatie.nl(...)ch-black-bastard-bbq
Nee het zit er in dat de straat opgebroken is en de huizen gesloopt. Gewoon weg dus.

Maar kennelijk wil dat niet tot de botte koppen van velen hier doordringen.
pi_179814340
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Regions with significant populations
Turkey 57,500,000–61,500,000[3]
Uzbekistan 25,200,000[4]
Iran 15,000,000[5]
Russia 12,751,502[6]
Kazakhstan 12,300,000[7]
China 11,647,000[8]
Azerbaijan 10,000,000[9]
European Union European Union 5,876,318[citation needed]
Turkmenistan 4,500,000[10]
Kyrgyzstan 4,500,000[11]
Afghanistan 3,500,000[12]
Iraq 1,500,000[13]
Tajikistan 1,200,000[14]
United States 1,000,000+[15]
Syria 800,000-1,000,000+[16]
Bulgaria 590,661[citation needed]
Ukraine 398,600[17]
Northern Cyprus North Cyprus 313,626[18]
Australia 293,500[citation needed]
Georgia 305,539[19]
Saudi Arabia 224,460
Mongolia 202,086[20]
Lebanon 200,000[21][22][23][24]
Moldova 154,461[25]
Macedonia 81,900[26]
Greece 49,000 (official estimate)–130,000 g[›][27][28][29][30]
Dit is nogal Neo-Ottomaanse Erdogan retoriek (/statistiek), best onwenselijk.
Vertel me, willen al die "Turken" "Turks" worden?
Wat dat allemaal ook betekend.

---
Weet je nog die oproep tot meer kinderen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179814417
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:32 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dit is nogal Neo-Ottomaanse Erdogan retoriek (/statistiek), best onwenselijk.
Vertel me, willen al die "Turken" "Turks" worden?
Wat dat allemaal ook betekend.

---
Weet je nog die oproep tot meer kinderen?

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij heeft Erdogan geen invloed gehad op dat ze op wikipedia worden weggezet als 'Turkic', on the flipside.. Blijft wiki je weet het maar nooit.
pi_179814502
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij heeft Erdogan geen invloed gehad op dat ze op wikipedia worden weggezet als 'Turkic', on the flipside.. Blijft wiki je weet het maar nooit.
Nee, maar ze willen claimen als "Turkse" "Turken" dan weer wel.
Heel raar megalomaan "nationalisme".
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179814593
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:38 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Nee, maar ze willen claimen als "Turkse" "Turken" dan weer wel.
Heel raar megalomaan "nationalisme".
Je hebt geen Turkse, Syrische, Russische Turken in het Turanisme, je hebt simpelweg alleen 'Turk'. Het zijn juist de Turkse Turken die een brug willen slaan naar hun 'roots'.
pi_179814732
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt geen Turkse, Syrische, Russische Turken in het Turanisme, je hebt simpelweg alleen 'Turk'. Het zijn juist de Turkse Turken die een brug willen slaan naar hun 'roots'.
Hun roots?
Vertel me eens over je Seltjoekse over-over-over-over-grootvader?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179814762
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:45 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Hun roots?
Vertel me eens over je Seltjoekse over-over-over-over-grootvader?
Hoe kom je erbij dat ik afstam van de Seltjoeken?
pi_179814790
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik afstam van de Seltjoeken?
Tja, daar heb je gelijk in.
De retoriek blijft problematisch.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 15 juni 2018 @ 22:47:59 #255
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179814798
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik afstam van de Seltjoeken?
Heel relevant ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_179814860
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heel relevant ook.
Doet je toch afvragen..
Je hebt in Nederland plaatsnamen als Turkije, in Turkije plaatsnamen als 'Hollanda'.
In Nederland heb je dan de 'vergulden Turk', in Turkije heb je dan weer 'Busbeg' ( Busbecq, Nederlandse diplomaat ). Is dit weer een vorm van laten we rellen en janken om iets selectiefs?
pi_179814934


  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 15 juni 2018 @ 22:55:04 #258
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179814954
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Doet je toch afvragen..
Je hebt in Nederland plaatsnamen als Turkije, in Turkije plaatsnamen als 'Hollanda'.
In Nederland heb je dan de 'vergulden Turk', in Turkije heb je dan weer 'Busbeg' ( Busbecq, Nederlandse diplomaat ). Is dit weer een vorm van laten we rellen en janken om iets selectiefs?
Nou ja, het is natuurlijk een non issue, maar het is wel een beetje gek om het ene besmeurde historische figuur in te ruilen voor een ander.

Daarnaast.. Ik denk dat je ergens in Nederland een hoogbejaarde vrouw kan vinden die Ali Turk heet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_179815007
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nou ja, het is natuurlijk een non issue, maar het is wel een beetje gek om het ene besmeurde historische figuur in te ruilen voor een ander.

Daarnaast.. Ik denk dat je ergens in Nederland een hoogbejaarde vrouw kan vinden die Ali Turk heet.
True, daar kan geen rationeel objectieve rechtvaardiging voor zijn. Tenzij je enige motivatie het plezieren van bijv Molukkers is.

"Alie hé, ik ben geen Turk". Hoor je dan vaak. :'(
pi_179815257
quote:
Ik zou graag een Orhan Pamuk straat oid zien.
De juiste nationaliteit interesseert me geen snars, de juiste ethiek daarentegen...(en later uiteraard een andere...sorry...)
(Wat ook een problematisch standpunt is.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 15-06-2018 23:41:27 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179819369
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:35 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Tja, zo kun je het ook zien, maar waarom zou je Nederlandse schandvlekken weghalen uit het straatbeeld in Nederland en ze vervangen door Turkse? We zijn toch in Nederland als we dan fout bezig zijn dan gewoon met Nederlanders O-)

Hieruit blijkt gewoon wederom dat iedere cultuur/volk/etc.etc. wel ergens een schandvlekken heeft. Gewoon niet over zeuren en laten zoals het is...
...anders kan je alle geschiedenisboeken ook wel gaan herschrijven, Zo van "Nederlanders hebben nooit iets fout gedaan." Klaar.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:29:16 #262
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_179906465
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:01 schreef SpecialK het volgende:
"Gezien de nieuwe samenstelling van de wijk".

Dit ga je vaker zien.
Hoezo? Nederland islamiseert toch helemaal niet?
Dat is toch pure opruijerij?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_179907484
quote:
Waarom eigenlijk een sinaasappel. Die komen uit Spanje, Marokko etc. Waarom dan niet een wortel? Of verkopen ze die niet in Turkije? Toegegeven daar prik je niet zo makkelijk in met een botermesje.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179908127
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:01 schreef habitue het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk een sinaasappel. Die komen uit Spanje, Marokko etc. Waarom dan niet een wortel? Of verkopen ze die niet in Turkije? Toegegeven daar prik je niet zo makkelijk in met een botermesje.
Omdat 'Oranje' ook wel in volksmond 'portakal rengi' wordt genoemd. (sinaasappel kleur )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2018 22:28:09 ]
pi_179908505
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat 'Oranje' ook wel in volksmond 'portakal rengi' wordt genoemd. (sinaasappel kleur )
Ah, zo leer je nog eens wat.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')