abonnement Unibet Coolblue
pi_179762888
Hallo mensen.

Vorig jaar had ik voor het eerst vreemde kevers gezien in mijn huis, ze zijn uiteindelijk weggegaan maar nu weer na een maand of 8 terug, zie fotos:




Ik kan niet thuisbrengen welke soort dit kan zijn, sorry voor de wat matige kwaliteit maar ik kan het niet scherper krijgen!

Waar ik woon is wel een nieuwbouw complex van appartementen en de beestjes zijn ook te zien in de hal en algemene ruimten dus het is een soort plaag in het algemeen alleen is de vraag waarom komen ze naar binnen?
pi_179763344
Ik denk de junikever. Google maar eens.
U MAD?
pi_179763374
Foto's zijn niet heel scherp maar ik dacht meteen aan de taxuskever.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:03:39 #4
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_179763471
Lijkt mij een meeltor of een kortschildkever.
pi_179763536
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:56 schreef Karstman het volgende:
Foto's zijn niet heel scherp maar ik dacht meteen aan de taxuskever.
Na zoeken op Google lijkt dit het meest dicht in de buurt te komen, ze zijn ook vooral 's nachts actief en vliegen doen ze niet
pi_179765510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:09 schreef v.lienen het volgende:

[..]

Na zoeken op Google lijkt dit het meest dicht in de buurt te komen, ze zijn ook vooral 's nachts actief en vliegen doen ze niet
Ja taxuskever, zit niet alleen op taxus.
De vraag is, wat doen ze binnen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_179765771
Die komen af op plakplinten.
  donderdag 21 juni 2018 @ 09:55:31 #8
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_179938754
Lijkt een beetje op een snuitkever: http://omroepleo.nl/snuitkever-knaagt-zuiderburen/
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_187983936
Ze zijn weer teruggekomen sinds een aantal weken en ik bevraag mij echt stief af waarom ze niet buiten blijven, er is binnen niets te eten en toch willen ze graag in het gebouw komen?

Ik heb zelfs een aantal keer gezien dat er eentje in mijn waterkoker zat (met water gevuld), dus ik snap er geen donder van?
pi_187983975
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:36 schreef v.lienen het volgende:
Ze zijn weer teruggekomen sinds een aantal weken en ik bevraag mij echt stief af waarom ze niet buiten blijven, er is binnen niets te eten en toch willen ze graag in het gebouw komen?

Ik heb zelfs een aantal keer gezien dat er eentje in mijn waterkoker zat (met water gevuld), dus ik snap er geen donder van?
Waarschijnlijk boktor.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 18 juli 2019 @ 11:41:16 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187983979
Koop een paar gekko's en je bent zo van je keverprobleem af.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_187984112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:40 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk boktor.
Ik weet dat het wel om de taxus/lapsnuitkever gaat dat is vastgesteld door een hovenier die op mijn verzoek polshoogte kwam nemen, heb geen planten in huis en ramen zijn dicht.
pi_187991589
Ik heb ze ook sinds een paar weken en mijn huiskamer staat vol met planten ;(
Net zitten googelen en als je planten hebt met hapjes eruit, komt dat van die kever. Zag er net een naast de voordeur zitten en kijk verder, er zijn wat hapjes uit de hortensia. Ik snapte al niet hoe ze binnenkwamen, heb overal horren behalve bij de voordeur :')

Ik word een beetje gestoord van alle ongedierteshit. De buxusmot heeft de buxus te pakken gehad, mijn kersenboom in kaal gesnoeid vanwege de gewone luis, de hortensia zat vol wolluis en heb ik lieveheersbeestjeslarfjes voor besteld en nu krijgen we dit.

We hebben sinds een paar weken een nieuwe dwerghamster, dacht dat het misschien door de bodembedekking kwam (katoenspul) dus gister de kooi verschoont en nu lees ik dit topic.
Ik baaaaaal ;(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_188002799
Als je planten hebt in je woning snap ik het nog wel dat ze naar binnen komen maar ik heb helemaal niets, ze kunnen wel door de kleinste kieren komen, zag er laats nog eentje zich volledig bepletten onder mijn mok, dus mijn vermoeden is dan ook dat ze door de ventilatie roosters komen en ook eventuele andere routes, heel apart?

Er zijn wel inderdaad hapjes uit de bladeren van de ligusterhaag die rondom het appartementsgebouw ligt, daar komen ze voor zover ik weet ook allemaal vandaan.
pi_188010772
Heb jij ff mazzel dat je geen kamerplanten hebt, al snap ik sowieso niet wat die krengen binnen doen. Heb ze nog niet in de buurt van mijn kamerplanten gezien, wel in de slaapkamer al heb ik geen idee wat ze daar te zoeken hebben. Staat alleen een kunstplant...

Zouden ze serieus door de roosters boven het raam komen? Zou wel de torren in de slaapkamers verklaren. Die roosters kun je afdekken met horgaas. Had ik ooit op de bovenste verdieping gedaan vanwege kleine vliegjes. Bleef goed zitten en werkte ook. Tot zwager met de hogedrukspuit de boel dacht schoon te spuiten... :')

Wel mooi k*t dat ik nu ook op de kamerplanten moet gaan letten }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_188011354
Breng net mijn zoon naar bed en ik zie een torretje onder het raam waar het rooster zit. Zo komen ze dus idd binnen.
Morgen maar weer met horgaas aan de slag.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_188011381
Ik heb ook last van een kleine keverplaag. Het betreft hier ook nieuwbouw. Vorig jaar in juli zag ik ze afentoe heen en weer lopen tussen trapkast en het versgelegde laminaat langs de muur. Ik heb er toen talloze gedood en dacht er vanaf te zijn. Ze waren ongeveer een centimeter groot. Nu komen ze terug maar waarom?
Het zijn nu kleintjes.



Ik hoor ze snachts op de vloer vallen op de eerste etage snap er niks van. Wat te doen?
pi_188011456
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Heb jij ff mazzel dat je geen kamerplanten hebt, al snap ik sowieso niet wat die krengen binnen doen. Heb ze nog niet in de buurt van mijn kamerplanten gezien, wel in de slaapkamer al heb ik geen idee wat ze daar te zoeken hebben. Staat alleen een kunstplant...

Zouden ze serieus door de roosters boven het raam komen? Zou wel de torren in de slaapkamers verklaren. Die roosters kun je afdekken met horgaas. Had ik ooit op de bovenste verdieping gedaan vanwege kleine vliegjes. Bleef goed zitten en werkte ook. Tot zwager met de hogedrukspuit de boel dacht schoon te spuiten... :')

Wel mooi k*t dat ik nu ook op de kamerplanten moet gaan letten }:|
Van Ikea toevallig? Die nepplantjes hebben een kunstmatige geur.. zou dit..?
pi_188011604
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:58 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:
Ik heb ook last van een kleine keverplaag. Het betreft hier ook nieuwbouw. Vorig jaar in juli zag ik ze afentoe heen en weer lopen tussen trapkast en het versgelegde laminaat langs de muur. Ik heb er toen talloze gedood en dacht er vanaf te zijn. Ze waren ongeveer een centimeter groot. Nu komen ze terug maar waarom?
Het zijn nu kleintjes.

[ afbeelding ]

Ik hoor ze snachts op de vloer vallen op de eerste etage snap er niks van. Wat te doen?
AAAARRGGGGH! Het zijn nu kleintjes. Worden ze nog groter dan?! Dat zijn de kevers die ik ook heb }:|
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 21:02 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Van Ikea toevallig? Die nepplantjes hebben een kunstmatige geur.. zou dit..?
Volgens mij niet van Ikea, deze staat er ook al 14 jaar, zal geen geur meer afgeven denk ik ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 19 juli 2019 @ 21:11:02 #20
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_188011629
Als ze binnen zijn leggen ze eitjes lijkt mij?

Hier gehad met vlooien die in de naden van de houten vloer eitjes hadden gelegd. Maandje strak bijhouden qua stofzuigen en met stevige anti insectenspray en nooit meer last van gehad.
pi_188011647
...en wat te doen? Het schijnt dat je deze krengen amper kunt bestrijden. Ze komen bij mij dus via de voordeur en via de raamroosters. Die roosters ga ik morgen met horgaas afdekken. Die van Action of Xenos met dat plakband waar je het gaas moet opplakken. Werkte toen wel tegen vliegjes, zal kevertjes ook wel tegenhouden dan.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_188011732
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 21:11 schreef RamboDirk het volgende:
Als ze binnen zijn leggen ze eitjes lijkt mij?

Hier gehad met vlooien die in de naden van de houten vloer eitjes hadden gelegd. Maandje strak bijhouden qua stofzuigen en met stevige anti insectenspray en nooit meer last van gehad.
Met vlooien is dat wel weg te stofzuigen, deze krengen zijn nog valser. Las dat de larven in de aarde tussen de wortels gaan zitten en zo de plant leegzuigen tot ie het loodje legt. Het is dus ook niet zo dat als de plant verwijderd wordt, je zomaar weer iets nieuws kan planten. Oh, ze houden niet van knoflookplanten. Geen idee of gemalen en gedroogde knoflook iets doet. Denk dat ik maar even ga malen zo...
Ben hier dus als de dood dat ze aan mijn kamerplanten beginnen. heb er een paar en die zijn al bijna 30 jaar oud en nog van mijn mams gekregen. Moet er niet aan denken... :'(

Ga er voor mijn eigen gemoedsrust maar even vanuit dat ik ze tot nu toe allemaal gezien heb en ze geplet heb. Scheelt stress O-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_188012152
https://arnhem.groei.nl/index.php?id=60159

Hier staat hoe je een knoflookmengsel maakt.

Heb net met de knoflookmolen de voorkant van het huis bewerkt en meteen over de hortensia gestrooid. Geen idee of dat ook werkt maar het stinkt nu wel flink naar knoflook buiten. Ben benieuwd of er nog iets binnenkomt >:)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_188012764
O mijn god zo een had ik laatst op mijn washand en ik had het niet in de gaten en d8 wat is dat voor hards op mijn gezicht, tot ik dat beest zag. Ik helemaal in paniek natuurlijk en door het doucheputje gespoeld. Maar vond ik toch eigenlijk wel zielig want hij klemde zijn/haar eigen zo vast aan het randje van het putje zo van ik wil niet.
Gelukkig was dat de enige keer (ff afkloppen), en het was boven, overal horren voor en geen planten. Hoogstwaarschijnlijk door de ventilator binnen gekomen.
pi_188075508
Torrenscrub :{ . Vond er hier 3 op het matras van zoonlief :'(

Heb ondertussen de roosters boven de ramen afgeplakt met horgaas en had ze al 2 dagen niet gezien. Tot net: er kwamen er twee door de huiskamer marcheren en een andere kwam net onder de voordeur gekropen. Er zit idd een kier onder de voordeur als ie niet op slot zit. Deur maar op slot gedraaid ;(
Zag in de voortuin ook dat twee andere planten hapjes uit bladeren hebben, alle twee groenblijvers en ik las juist dat ze daar niet opkomen. Lees wel meer tegenstrijdigheden erover dus wat ik nou moet geloven...
Heb iig biologische knoflook bij appie besteld. De teentjes ga ik in de aarde bij de planten zetten, ze houden niet van knoflookplanten, en ik denk dat ik toch maar aaltjes bestel.
Echt, ik krijg hier de zenuwen van :'(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')