abonnement Unibet Coolblue
pi_179762467
Voor de Spaanse bondscoach Julen Lopetegui is het WK al voorbij voordat het is begonnen. De Spaanse voetbalbond heeft de trainer twee dagen voor de openingswedstrijd van Spanje tegen Portugal ontslagen.

Het ontslag volgt een dag na de bekendmaking van Lopetegui dat hij na het WK de nieuwe trainer wordt van Real Madrid. Dat is bij de Spaanse voetbalbond niet in goede aarde gevallen. Volgens voorzitter Luis Rubiales kan Lopetegui, die zijn contract bij de Spaanse voetbalbond in mei nog verlengde, niet meer onafhankelijk zijn.

Onaangenaam verrast
Rubiales geeft aan dat de bond pas op het allerlaatste moment op de hoogte is gebracht van de interesse van 'De Koninklijke' voor de bondscoach. "De onderhandelingen hebben plaatsgevonden zonder dat wij daarvan wisten", zei hij woensdag op een inderhaast belegde persconferentie. "Pas vijf minuten voor het persbericht van Real Madrid kwam, zijn wij ingelicht. Dat is niet zoals het hoort."

Toch wenst de voorzitter zijn bondscoach het beste bij Real. "Ik bewonder en respecteer hem. Ik zie hem als een toptrainer, het was dan ook erg moeilijk om deze beslissing te nemen."

Dit zal ons sterker maken
Rubiales geeft aan dat het Spaanse elftal nu wel voor een voldongen feit staat. "Dit is een heel complexe situatie. We zitten twee dagen voor onze eerste wedstrijd op het WK en er is veel werk te doen. De spelers en staf gaan er alles aan doen om zo ver mogelijk te komen. Uiteindelijk zal dit ons sterker maken."

Wie tijdens het WK bij Spanje de scepter gaat zwaaien is nog niet bekend. Vrijdag speelt de ploeg om 20.00 uur zijn eerste duel in groep B op het WK. Europees kampioen Portugal is dan de tegenstander. Verder komen de Spanjaarden Iran (20 juni) en Marokko (25 juni) tegen in de groepsfase.

Lopetegui maakte dinsdag bekend dat hij de opvolger is van Zinedine Zidane als trainer van Real Madrid.

De voormalig doelman nam bij het Spaanse elftal na het EK in 2016 het stokje over van Vicente del Bosque. Onder zijn leiding bleef Spanje ongeslagen in de kwalificatie voor het WK in Rusland.

De 51-jarige Lopetegui heeft een verleden bij de Madrilenen. De voormalige doelman stond eind jaren tachtig onder contract bij Real Madrid en trainde tien jaar terug korte tijd de reserves.

https://nos.nl/wk2018/art(...)or-wk-ontslagen.html
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 13:00:09 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179762475
_O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179762490
Typfout in de TT trouwens :')
pi_179762713
Las het net ergens anders al ja, bizarre situatie. Misschien kan Spanje Louis nog laten invliegen
pi_179762717
ontslaag whaha
pi_179762909
Net als de selectie moet de bondscoach voor een bepaalde datum zijn aangemeld. Hiermee overtreed Spanje de regels van de FIFA en kunnen ze worden uitgesloten van het WK. Nederland is 1e op de reserve lijst. Dit zal wel niet gebeuren op zo'n korte termijn, maar ik hou hoop! :D
pi_179762929
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:30 schreef sneakydesert het volgende:
Net als de selectie moet de bondscoach voor een bepaalde datum zijn aangemeld. Hiermee overtreed Spanje de regels van de FIFA en kunnen ze worden uitgesloten van het WK. Nederland is 1e op de reserve lijst. Dit zal wel niet gebeuren op zo'n korte termijn, maar ik hou hoop! :D
Lekker zonder voorbereiding een WK in, zie het al helemaal voor me
pi_179762944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:30 schreef sneakydesert het volgende:
Net als de selectie moet de bondscoach voor een bepaalde datum zijn aangemeld. Hiermee overtreed Spanje de regels van de FIFA en kunnen ze worden uitgesloten van het WK. Nederland is 1e op de reserve lijst. Dit zal wel niet gebeuren op zo'n korte termijn, maar ik hou hoop! :D
Zal vast wel ergens een of andere uitzondering in de statuten staan.
pi_179762945
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:32 schreef LCMS het volgende:

[..]

Lekker zonder voorbereiding een WK in, zie het al helemaal voor me
Scores van 35-0 _O-
pi_179762948
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:30 schreef sneakydesert het volgende:
Net als de selectie moet de bondscoach voor een bepaalde datum zijn aangemeld. Hiermee overtreed Spanje de regels van de FIFA en kunnen ze worden uitgesloten van het WK. Nederland is 1e op de reserve lijst. Dit zal wel niet gebeuren op zo'n korte termijn, maar ik hou hoop! :D
Serieus? Dat zou wel een mega stunt zijn.
pi_179762951
Wat een belachelijke onzin dit allemaal. Waarom zou je in hemelsnaam nu die man gaan ontslaan? Het is volkomen onlogisch. Dat je niet blij bent als bond zijnde met de gang van zaken begrijp ik, maar in het belang van het land stel dat uit tot na het WK.
pi_179762958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:30 schreef sneakydesert het volgende:
Net als de selectie moet de bondscoach voor een bepaalde datum zijn aangemeld. Hiermee overtreed Spanje de regels van de FIFA en kunnen ze worden uitgesloten van het WK. Nederland is 1e op de reserve lijst. Dit zal wel niet gebeuren op zo'n korte termijn, maar ik hou hoop! :D
nee
pi_179762969
En hoe kom je erbij dat Nederland op een reservelijst zou staan.
pi_179762986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:33 schreef Dejannn het volgende:
Wat een belachelijke onzin dit allemaal. Waarom zou je in hemelsnaam nu die man gaan ontslaan? Het is volkomen onlogisch. Dat je niet blij bent als bond zijnde met de gang van zaken begrijp ik, maar in het belang van het land stel dat uit tot na het WK.
Het was ook geen handige actie, krijg je dadelijk weer gezeik tussen Barcelona en Real Madrid spelers.
Gewoon WK afmaken met de assistent, heb je in ieder geval nog continuïteit in je speelstijl en spelers.
pi_179763049
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:30 schreef sneakydesert het volgende:
Net als de selectie moet de bondscoach voor een bepaalde datum zijn aangemeld. Hiermee overtreed Spanje de regels van de FIFA en kunnen ze worden uitgesloten van het WK. Nederland is 1e op de reserve lijst. Dit zal wel niet gebeuren op zo'n korte termijn, maar ik hou hoop! :D
Ik hoop, hoe graag ik erbij zou zijn, van niet want ons elftal zou niet eens door de groepsfase komen. Daarbij zit volgens mij iedereen al lekker vakantie te vieren ergens op een resort.
pi_179763051
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:35 schreef Adames het volgende:

[..]

Het was ook geen handige actie, krijg je dadelijk weer gezeik tussen Barcelona en Real Madrid spelers.
Gewoon WK afmaken met de assistent, heb je in ieder geval nog continuïteit in je speelstijl en spelers.
Ik zou niet weten waarom. Zelfs met de aanstelling vind ik weinig mis. Men had zeker kunnen wachten tot na het WK, maar ik zie er geen erg in. Ik geloof dat Conte toch ook dat EK draaide met Italie toen het al bekend was dat hij aan de slag ging bij Chelsea? Nu is die situatie natuurlijk iets anders, maar het komt op hetzelfde neer.

Ik denk niet dat de aanstelling bij Real het probleem is, wel hoe de Spaanse bond hiermee omgaat, enorm dom en het is simpelweg de eigen ruiten ingooien :).
pi_179763073
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom. Zelfs met de aanstelling vind ik weinig mis. Men had zeker kunnen wachten tot na het WK, maar ik zie er geen erg in. Ik geloof dat Conte toch ook dat EK draaide met Italie toen het al bekend was dat hij aan de slag ging bij Chelsea? Nu is die situatie natuurlijk iets anders, maar het komt op hetzelfde neer.

Ik denk niet dat de aanstelling bij Real het probleem is, wel hoe de Spaanse bond hiermee omgaat, enorm dom en het is simpelweg de eigen ruiten ingooien :).
Italie en Chelsea staan wat verder van elkaar af dan Spanje en Real
En dat was toen ook wat opener gegaan.
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 13:45:34 #18
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_179763160
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:30 schreef sneakydesert het volgende:
Net als de selectie moet de bondscoach voor een bepaalde datum zijn aangemeld. Hiermee overtreed Spanje de regels van de FIFA en kunnen ze worden uitgesloten van het WK. Nederland is 1e op de reserve lijst. Dit zal wel niet gebeuren op zo'n korte termijn, maar ik hou hoop! :D
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_179763266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:32 schreef LCMS het volgende:

[..]

Lekker zonder voorbereiding een WK in, zie het al helemaal voor me
Het werkte voor Denemarken.
pi_179763317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:30 schreef sneakydesert het volgende:
Net als de selectie moet de bondscoach voor een bepaalde datum zijn aangemeld. Hiermee overtreed Spanje de regels van de FIFA en kunnen ze worden uitgesloten van het WK. Nederland is 1e op de reserve lijst. Dit zal wel niet gebeuren op zo'n korte termijn, maar ik hou hoop! :D
In zo'n Twittergrapje trappen :')
pi_179763318
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:30 schreef sneakydesert het volgende:
Net als de selectie moet de bondscoach voor een bepaalde datum zijn aangemeld. Hiermee overtreed Spanje de regels van de FIFA en kunnen ze worden uitgesloten van het WK. Nederland is 1e op de reserve lijst. Dit zal wel niet gebeuren op zo'n korte termijn, maar ik hou hoop! :D
Ze hebben hem toch op tijd aangemeld? Ze ontslaan hem nu alleen. Net zoals er wel eens spelers vertrekken (Gullit)... Klinklare onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2018 13:53:17 ]
pi_179763367
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:38 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik hoop, hoe graag ik erbij zou zijn, van niet want ons elftal zou niet eens door de groepsfase komen. Daarbij zit volgens mij iedereen al lekker vakantie te vieren ergens op een resort.
Nah, in deze poule worden we 'gewoon' tweede achter Portugal.
De grote kraker tegen Marokko word dan beslissend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 13:59:10 #23
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_179763410
Wel heel apart je bondscoach ontslaan terwijl hij verder goed zijn werk doet.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_179764566
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:32 schreef LCMS het volgende:

[..]

Lekker zonder voorbereiding een WK in, zie het al helemaal voor me
edit, reactie was al eerder gegeven.
pi_179764588
Treurige Spanjaarden met hun overdreven emotionele gedrag.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:06:18 #26
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_179765424
Haha ja..ook wel echt dom van de bondscoach
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:17:04 #27
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_179765598
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wel heel apart je bondscoach ontslaan terwijl hij verder goed zijn werk doet.
Alleen maar omdat hij op een kut moment laat weten dat hij volgend seizoen trainer van Real Madrid is. Lekker boeie lijkt mij?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_179765904
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:06 schreef Parafernalia het volgende:
Haha ja..ook wel echt dom van de bondscoach
Dat vind ik niet. Natuurlijk gaat die voor deze kans, dat zou zo ongeveer elke trainer hebben gedaan. Het probleem is vooral de reactie van de Spaanse bond op dit gebeuren.
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:16:25 #29
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_179770904
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat vind ik niet. Natuurlijk gaat die voor deze kans, dat zou zo ongeveer elke trainer hebben gedaan. Het probleem is vooral de reactie van de Spaanse bond op dit gebeuren.
ja goed hangt er beetje vanaf wat hij wil :) ik had het toch over het wk geen getild :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:24:12 #30
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_179779078
Die Lopetegui zou niet meer onafhankelijk kunnen zijn nu hij bij Real Madrid trainer is. Kortom, ze zijn bang dat hij een voorkeur heeft voor spelers van Real.

Ondertussen maken ze nu de technisch directeur bondscoach. Iemand die bijna zijn hele carierre voor Real Madrid heeft gespeeld en als een echt Galactico wordt gezien. Zijn ze dan niet bang dat hij wel een voorkeur heeft?
Wel opvallend dat de man die over de bondscoach beslist (technisch directeur) hem ineens opvolgt. Beetje raar verhaal.

Lijkt mij dat die spelers professioneel genoeg zijn om zich daar overheen te zetten en de trainer professioneel genoeg is om spelers van zijn nieuwe club geen voorrang te geven. Zou ook dom zijn als je WK wil worden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_179789323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:24 schreef Komakie het volgende:
Die Lopetegui zou niet meer onafhankelijk kunnen zijn nu hij bij Real Madrid trainer is. Kortom, ze zijn bang dat hij een voorkeur heeft voor spelers van Real.

Ondertussen maken ze nu de technisch directeur bondscoach. Iemand die bijna zijn hele carierre voor Real Madrid heeft gespeeld en als een echt Galactico wordt gezien. Zijn ze dan niet bang dat hij wel een voorkeur heeft?
Wel opvallend dat de man die over de bondscoach beslist (technisch directeur) hem ineens opvolgt. Beetje raar verhaal.

Lijkt mij dat die spelers professioneel genoeg zijn om zich daar overheen te zetten en de trainer professioneel genoeg is om spelers van zijn nieuwe club geen voorrang te geven. Zou ook dom zijn als je WK wil worden.
Voorzitter heeft dit besloten, TD neemt het over
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:21:30 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_179798285
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:05 schreef Adames het volgende:

[..]

Voorzitter heeft dit besloten, TD neemt het over
Zal best, maar het blijft raar. :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')