Hoi allemaal!
Ik heb jullie hulp nodig om antwoord te weten of ik in mijn recht sta zodat ik weet wat ik het beste kan doen.
1,5 jaar geleden heb ik op Charles de Gaulle een wereldstekker gekocht (
http://go-travelproducts.com/electricals/adapters/worldwide-usb) - overigens met vouchers omdat mijn vlucht vertraagd was maar dat doet niets af aan het verhaal 😉. Nu blijkt 2 weken geleden dat de plug aan de voorkant waar je eigen stekker in moet het niet meer doet ... dus ik kan het ding nog maar gedeeltelijk gebruiken (de USB poorten doen het nog wel).
Ik heb de fabrikant gemaild (want terug naar de plaats van aankoop is wat moeilijk) voor garantie, maar zij zeggen dat de garantie termijn maar 1 jaar is. Nu was ik in de veronderstelling dat de garantietermijn altijd 2 jaar is in Europa, deze fabrikant zit in de UK... ik krijg deze mail:
...
Thank you for your email,
We are sorry to hear that you have experienced a problem with your go Travel USB adaptor.
From your description it sounds like your adaptor has blown its fuse. Could you please what adaptor you have and also what you had plugged into the device.
As for the warranty all of our products are supplied with a warranty of 12 months. unfortunately on this occasion your adaptor is outside of its warranty.
Although i am unable to replace this for you I will try my best to advise,
I look forward to hearing from you,
Kind regards,
...
Klopt het dat het twee jaar moet zijn of heb ik gewoon pech? Ik kan niet letterlijk aantonen dat ik er geen 380 volt dingen in heb gedaan, maar de kans dat iemand zoiets meeneemt op vakantie is niet zo groot. Ding is dus alleen gebruikt voor opladen van telefoon ed ...