abonnement Unibet Coolblue
pi_179761541
Hoi allemaal!

Ik heb jullie hulp nodig om antwoord te weten of ik in mijn recht sta zodat ik weet wat ik het beste kan doen.

1,5 jaar geleden heb ik op Charles de Gaulle een wereldstekker gekocht (http://go-travelproducts.com/electricals/adapters/worldwide-usb) - overigens met vouchers omdat mijn vlucht vertraagd was maar dat doet niets af aan het verhaal 😉. Nu blijkt 2 weken geleden dat de plug aan de voorkant waar je eigen stekker in moet het niet meer doet ... dus ik kan het ding nog maar gedeeltelijk gebruiken (de USB poorten doen het nog wel).

Ik heb de fabrikant gemaild (want terug naar de plaats van aankoop is wat moeilijk) voor garantie, maar zij zeggen dat de garantie termijn maar 1 jaar is. Nu was ik in de veronderstelling dat de garantietermijn altijd 2 jaar is in Europa, deze fabrikant zit in de UK... ik krijg deze mail:

...
Thank you for your email,

We are sorry to hear that you have experienced a problem with your go Travel USB adaptor.

From your description it sounds like your adaptor has blown its fuse. Could you please what adaptor you have and also what you had plugged into the device.

As for the warranty all of our products are supplied with a warranty of 12 months. unfortunately on this occasion your adaptor is outside of its warranty.

Although i am unable to replace this for you I will try my best to advise,

I look forward to hearing from you,

Kind regards,


...

Klopt het dat het twee jaar moet zijn of heb ik gewoon pech? Ik kan niet letterlijk aantonen dat ik er geen 380 volt dingen in heb gedaan, maar de kans dat iemand zoiets meeneemt op vakantie is niet zo groot. Ding is dus alleen gebruikt voor opladen van telefoon ed ...
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 12:06:09 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179761645
In mijn optiek is het beste wat je kunt doen geen gevecht aan gaan wat je niet kunt winnen, omdat je simpelweg niet kunt aantonen dat er NOOIT een apparaat op aangesloten is wat meer vroeg dan het ding kan leveren.

Daarnaast heb je dat ding 1,5 jaar geleden gekocht en het kost iets van...25 euro? Dan zou ik me al helemaal de moeite besparen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179761734
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:06 schreef CoolGuy het volgende:
In mijn optiek is het beste wat je kunt doen geen gevecht aan gaan wat je niet kunt winnen, omdat je simpelweg niet kunt aantonen dat er NOOIT een apparaat op aangesloten is wat meer vroeg dan het ding kan leveren.

Daarnaast heb je dat ding 1,5 jaar geleden gekocht en het kost iets van...25 euro? Dan zou ik me al helemaal de moeite besparen.
Dit.

Enneh, dit soort spul laten we gewoon vanuit China overkomen. Bestel er daar dus vast een paar voor de volgende vakantie. Dan hoef je niet meer op het laatste moment op een vliegveld 5x zoveel te betalen.
pi_179761774
Koop gewoon een nieuwe voor bijna gratis en lig niet te zeiken. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:14:06 #5
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_179761804
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:11 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dit.

Enneh, dit soort spul laten we gewoon vanuit China overkomen. Bestel er daar dus vast een paar voor de volgende vakantie. Dan hoef je niet meer op het laatste moment op een vliegveld 5x zoveel te betalen.
Volgens mij had TS vouchers gekregen vanwege een vertraging en heeft hij daarmee de stekker gekocht.

Geef nog ff het model door en kijk wat er komt, anders gewoon laten passeren
pi_179762006
Jij hebt minimaal 2 jaar garantie bij jou aankooppunt en hebt niets te maken met de fabrikant/leverancier (kan ook geen garantie verlenen bijv.) Daarachter.
pi_179762128
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:59 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb de fabrikant gemaild (want terug naar de plaats van aankoop is wat moeilijk)
Is vrij makkelijk, best goed bereikbaar en zat vluchten elke dag.

Maar de fabrikant heeft er natuurlijk weinig mee te maken dat jij niet naar je aankooppunt kan/wil voor de garantieclaim.

Verlies nemen, dit ga je nooit winnen want je hebt geen gelijk.
pi_179762285
Openmaken en nieuwe zekering in zetten geen optie?
pi_179762338
zal wel een glaszekering inzitten, zou daar even naar kijken.
Die dingetjes kosten nl maar 25 cent ofzo.
Do what you love, love what you do!
pi_179762660
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:59 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Klopt het dat het twee jaar moet zijn of heb ik gewoon pech? Ik kan niet letterlijk aantonen dat ik er geen 380 volt dingen in heb gedaan, maar de kans dat iemand zoiets meeneemt op vakantie is niet zo groot. Ding is dus alleen gebruikt voor opladen van telefoon ed ...
Je maakt een vergissing: de 2 jaar termijn waar jij denkt aanspraak op te kunnen maken is garantie door de winkel waar je het product gekocht hebt. Fabrieksgarantie is iets heel anders, daar zijn volgens mij niet zoveel standaard regeltjes voor (omdat je het als consument meestal toch via de winkelier speelt met deze regeling ook niet nodig).

Daarnaast denkt de fabrikant misschien dat het puur een doorgebrande zekering is. Dat heeft perse met een andere spanning dan 230V te maken, maar meer met een te hoge stroom (ampere). Net zoals de zekeringen in je meterkast.
pi_179762924
https://europa.eu/youreur(...)/france/index_en.htm

If the product is defective, who is responsible for putting things right?
The seller

Who has to prove the presence/absence of a defect and how long do they have to do this?
For new goods, the seller must prove that the item was not defective ("reversal of burden of proof") for the entire duration of the 2-year legal guarantee.

Dus: contact opnemen met de verkoper, en aan de hand van het antwoord de stekker opsturen, langs brengen, een nieuwe kopen of een andere oplossing die de verkoper aanbiedt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179763116
alleen al het bellen kost meer als een nieuw zekeringetje :')
Mits dat het is natuurlijk
Do what you love, love what you do!
pi_179764716
Oke, dank allen!

Deze was daar 40 euro, maar is een absurde prijs. Hadden gewoon de vouchers over dus was mooi om te kopen.

Dan ga ik er nog even op reageren en anders gewoon een nieuwe kopen ergens!
pi_179764993
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Oke, dank allen!

Deze was daar 40 euro, maar is een absurde prijs. Hadden gewoon de vouchers over dus was mooi om te kopen.

Dan ga ik er nog even op reageren en anders gewoon een nieuwe kopen ergens!
Waarom een nieuwe kopen?
Waarschijnlijk hoef je alleen het zekeringetje te vervangen!
Ga gewoon met dat ding naar een Plentyparts of Onderdelenhuis of een of andere electronicazaak ergens in de buurt, en vraag om een nieuw zekeringetje. Kost een euro ofzo en willen ze er vast zo even voor je inzetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')