abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180102218
registreer om deze reclame te verbergen
Kinderen opvoeden is teamwerk, net zoals allerlei familiaire verplichtingen ook teamwerk kan zijn.

Als iets teamwerk is, dan speel je geen 2e viool maar sta je je man/vrouw aan zijn of haar zijde.

Elkaar helpen (dienstbaar zijn) is 1 van de 5 https://liefdestalen.nl

De andere 4 talen zijn trouwens ook in meer of mindere mate toepasbaar op kinderen in plaats van je partner. Het zal onderling vertrouwen zeker ten goede komen.

^O^
pi_180102465
Ja, opvoeding is teamwerk, waar allerlei mensen een (groot of minder groot) steentje aan bijdragen. Maar binnen dat team zijn er verschillende rollen en is er ook een hirarchie in autoriteit/gezag, liefde en loyaliteit. Op die punten zijn er duidelijke verschillen tussen de natuurlijke ouders (dwz de ouders die een kind vanaf de geboorte opvoeden en liefhebben) en stiefouders. En zeker in een situatie waarin de relatie nog behoorlijk pril is en er ook al andere stiefouders voorbij zijn gekomen die weer weggingen, is het duidelijk dat een stiefouder op een ander plan staat dan de natuurlijke ouder.

Zoals ik het heb ervaren staan zij in het midden van de cirkel en sta je als nieuwe stiefouder bij de rand van de cirkel en kun je heel langzaam, stukje bij beetje, meer in het midden terechtkomen, als alles goed gaat. Dat vereist een zeer lange adem. En daarnaast weet ik nu ook uit ervaring dat als je zelf geen kinderen hebt, en met een partner bent die wel kinderen heeft, er een stuk is in beleving waar je nooit helemaal bij kunt komen. Ook dat kan lastig zijn (hoeft niet, was het voor mij wel, maar dat had ook met mijn eigen kinderwens te maken).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')