abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:17:41 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179762728
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ketting met groeibrilliant was het toch? Tenzij er een inscriptie in zat is dat denk ik moeilijk terug te vinden.
Misschien gaat de dealer die het als betaling heeft aangenomen nog dealtje sluiten met OM
Als hij zo met haar heeft lopen slepen kan het ook nog gewoon waar zijn dat hij niet weet waar die sieraden zijn, genoeg mogelijkheden om ze te verliezen, en hij is ook niet bepaald behoedzaam met haar omgegaan, toen ze leefde al niet, dus ik heb niet de illusie dat hij haar lichaam wel met respect behandeld heeft toen ze was overleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179762745
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij zo met haar heeft lopen slepen kan het ook nog gewoon waar zijn dat hij niet weet waar die sieraden zijn, genoeg mogelijkheden om ze te verliezen, en hij is ook niet bepaald behoedzaam met haar omgegaan, toen ze leefde al niet, dus ik heb niet de illusie dat hij haar lichaam wel met respect behandeld heeft toen ze was overleden.
De oorbellen waren weg, terwijl er op de oorlellen geen schade zichtbaar was. Dus die ringetjes zijn los gemaakt en uitgedaan, als dat met geweld was gebeurd (door slepen) was dat zichtbaar geweest.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179762802
Ik denk niet dat ie ze verkocht heeft, het plan was onvindbaarheid, zijn hele leven had hij ingericht op dit gebeuren, vriendin, kind in aantocht, weinig incidenten en dan zijn favoriete gruweldaad begaan en nooit zou iemand weten waar het lijk was en hij zou niet verdacht zijn.
Dan kon hij niet het risico lopen om de sieraden te gaan verkopen. Weggooien kan, in een sloot oid, maar begraven is ook een optie, voor later. Hoewel ook later verkopen een enorm risico zou betekenen. Ik denk dus eerder: weggegooid.
pi_179762844
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:23 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat ie ze verkocht heeft, het plan was onvindbaarheid, zijn hele leven had hij ingericht op dit gebeuren, vriendin, kind in aantocht, weinig incidenten en dan zijn favoriete gruweldaad begaan en nooit zou iemand weten waar het lijk was en hij zou niet verdacht zijn.
Dan kon hij niet het risico lopen om de sieraden te gaan verkopen. Weggooien kan, in een sloot oid, maar begraven is ook een optie, voor later. Hoewel ook later verkopen een enorm risico zou betekenen. Ik denk dus eerder: weggegooid.
Ja dat denk ik ook, of zelf houden als soort van trofee..

Ik besef nu wel dat het niet veel heeft gescheeld of ze hadden hem nooit gepakt. Als hij haar kleding beter had weggestopt (verbrand ofzo) dan hadden ze haar echt nooit gevonden.

Dat schrijvende besef ik ook dat er nog ontzettend veel vrouwen zomaar zijn verdwenen en zijn nooit meer gevonden...echt bizar en een onmenselijk lijden voor de nabestaanden...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179762852
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook, of zelf houden als soort van trofee..

Ik besef nu wel dat het niet veel heeft gescheeld of ze hadden hem nooit gepakt. Als hij haar kleding beter had weggestopt (verbrand ofzo) dan hadden ze haar echt nooit gevonden.
Des te onbegrijpelijker dat ze hier geen voorbedachte rade van kunnen maken.
pi_179762863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Des te onbegrijpelijker dat ze hier geen voorbedachte rade van kunnen maken.
Het maakt voor de maximum straf niets uit of het moord is of gekwalificeerde doodslag. Dan kan je beter voor het laatste kiezen wat beter te bewijzen is. Al weet ik zeker dat hij met voorbedachte rade op pad is gegaan. Wie neemt nou tiewraps, mes etc mee en doet zijn mobiel vooraf uit...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179762875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het maakt voor de maximum straf niets uit of het moord is of gekwalificeerde doodstraf. Dan kan je beter voor het laatste kiezen wat beter te bewijzen is.
Kan wel zijn maar een beetje nuchterheid leidt tot het inzicht dat dit voorbedachte rade is en als ze dat al niet inzien gaat mijn vertrouwen in de rechtspraak er niet op vooruit.
pi_179762885
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kan wel zijn maar een beetje nuchterheid leidt tot het inzicht dat dit voorbedachte rade is en als ze dat al niet inzien gaat mijn vertrouwen in de rechtspraak er niet op vooruit.
zie mijn toevoeging
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179762904
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:23 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat ie ze verkocht heeft, het plan was onvindbaarheid, zijn hele leven had hij ingericht op dit gebeuren, vriendin, kind in aantocht, weinig incidenten en dan zijn favoriete gruweldaad begaan en nooit zou iemand weten waar het lijk was en hij zou niet verdacht zijn.
Dan kon hij niet het risico lopen om de sieraden te gaan verkopen. Weggooien kan, in een sloot oid, maar begraven is ook een optie, voor later. Hoewel ook later verkopen een enorm risico zou betekenen. Ik denk dus eerder: weggegooid.
Coke, hoeren... hij zal dat ergens van moeten betalen. Zie hem er gerust voor aan dat het wel heeft verkocht. Als ie werkelijk zo berekenend was, had ie met vervoer ook wel minder risico genomen. Hij reageert in veel gevallen gewoon best impulsief als je het mij vraagt.
pi_179762905
Wat ik mij dan wel afvraag he..stel je gaat bewust van huis om iemand te verkrachten en vermoorden. Waarom verwacht je dan rond 18:00 uur tijdens de regen een meisje tegen te komen in een bos...het tegenkomen van het slachtoffer moet toch gewoon toevallig zijn geweest.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:30:37 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179762913
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

De oorbellen waren weg, terwijl er op de oorlellen geen schade zichtbaar was. Dus die ringetjes zijn los gemaakt en uitgedaan, als dat met geweld was gebeurd (door slepen) was dat zichtbaar geweest.
Ik draag nooit oorringetjes, maar ik weet wel dat de achterkantjes van mijn oorbellen wel eens losgaan doordat ik er raar tegenaan kom, of in mijn slaap bijvoorbeeld.
Maar goed, dat dat met beide oorbellen zou gebeuren is dan weer erg onaannemelijk.

Aan de andere kant zou het me niets verbazen als hij ze aan zijn vriendin gegeven heeft, en zij niets zegt.
Niks verbaast me meer in deze zaak.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:33:31 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179762957
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kan wel zijn maar een beetje nuchterheid leidt tot het inzicht dat dit voorbedachte rade is en als ze dat al niet inzien gaat mijn vertrouwen in de rechtspraak er niet op vooruit.
Dat zien ze wel in, maar je moet het ook kunnen bewijzen...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:34:26 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179762968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:29 schreef Patroon het volgende:
Wat ik mij dan wel afvraag he..stel je gaat bewust van huis om iemand te verkrachten en vermoorden. Waarom verwacht je dan rond 18:00 uur tijdens de regen een meisje tegen te komen in een bos...het tegenkomen van het slachtoffer moet toch gewoon toevallig zijn geweest.
Ik denk niet dat hij bewust van huis is gegaan om iemand te verkrachten/vermoorden, ik denk wel dat hij er op voorbereid was, en wie weet hoe vaak hij al eerder op jacht is geweest.
Juist tegen het begin van de avond en in de regen heb je kans dat als iemand alleen is, je deze persoon ook makkelijker kunt overmeesteren, omdat het dan rustiger is in het bos vanwege het weer.

Dus ik denk niet dat hij op dat moment bewust van huis ging om iemand te verkrachten/vermoorden, maar ik denk wel dat hij bewust van huis ging met de mogelijkheid iemand te verkrachten/vermoorden. Ik denk ook niet dat het de eerste keer was dat hij dat deed, het was alleen de eerste keer dat het lukte.
Tenminste, daar gaan we dan maar vanuit :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:37:29 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179763027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kan wel zijn maar een beetje nuchterheid leidt tot het inzicht dat dit voorbedachte rade is en als ze dat al niet inzien gaat mijn vertrouwen in de rechtspraak er niet op vooruit.
Dus jij eist liever iets dat moeilijker te bewijzen is, en waar je als OM wellicht nat op gaat (met alle gevolgen van dien), dan iets wat beter aannemelijk is (dan wel te bewijzen) en wat eenzelfde maximale straf kent?

Weet je wel wat de gevolgen zijn als je hem vervolgt voor moord en de rechtbank acht dat niet onomstotelijk bewezen? En dat bewijzen hangt dan allemaal af van die voorbedachte rade?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179763056
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus jij eist liever iets dat moeilijker te bewijzen is, en waar je als OM wellicht nat op gaat (met alle gevolgen van dien), dan iets wat beter aannemelijk is (dan wel te bewijzen) en wat eenzelfde maximale straf kent?

Weet je wel wat de gevolgen zijn als je hem vervolgt voor moord en de rechtbank acht dat niet onomstotelijk bewezen? En dat bewijzen hangt dan allemaal af van die voorbedachte rade?
Je kan ook meerdere misdrijven aangeven he. Primair moord, subsidiair gekwalificeerde doodslag.

quote:
Letterlijk betekent subsidiair 'in plaats tredend'. De primaire tenlastelegging bevat het zwaarste delict. Subsidiair kan dan een minder ernstig delict ten laste worden gelegd, voor het geval dat de rechter het primaire tenlastegelegde niet bewezen verklaard acht. Bijvoorbeeld wanneer het Openbaar Ministerie primair moord ten laste legt en subsidiair doodslag. Moord is een zwaarder delict dan doodslag. Wanneer de rechter moord niet bewezen verklaard acht, kan de verdachte alsnog voor het subsidiaire ten laste gelegde worden veroordeeld, namelijk doodslag.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:42:49 #216
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_179763117
Hoeveel bewijs zullen ze eigenlijk hebben voor dat Michael P. alleen heeft gehandeld? Zie weinig reden voor hem om niet te zeggen waar die sieraden zijn tenzij er een tweede bij betrokken is geweest,
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:45:01 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179763151
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je kan ook meerdere misdrijven aangeven he. Primair moord, subsidiair gekwalificeerde doodslag.

[..]

Ja, maar Loekie is boos dat er geen moord geëist is, want dat moet het OM wel even kunnen bewijzen, terwijl het simpelweg heel lastig is moord te bewijzen, dat is het al als het om bekenden van elkaar gaat, maar in een geval als dit is het nog veel moeilijker.

Als mijn man vreemdgaat en ik help zijn buitenechtelijke rommeltje om zeep is het al lastig, tenzij ik de zaak zeer goed voorbereid heb, maar als er geen motief is om iemand te vermoorden is het gewoon moeilijk. Het dubbele hierbij is dat hij zowel droomde van het plegen van de perfecte moord als het feit dat hij die moord nu gepleegd lijkt te hebben om een ander misdrijf (verkrachting) te verdoezelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179763243
Hier een afbeelding van het kettinkje
https://www.rtlnieuws.nl/(...)inkje-van-anne-faber
pi_179763403
Hij kon die dag toch de auto van zijn moeder lenen?
Die jas die hij daar gedropt heeft, was een risico, maar het was in zijn ogen een noodzakelijk dwaalspoor want ze zouden heus wel bij hem terechtkomen als verdachte. Dat snapte hij ook wel. Gelukkig stond hij bekend als modelpatient. (Gisteren bij Jinek.) Hij zal zich verkneukeld hebben toen ze de vijver gingen leegpompen.

Wat ik ook niet begrijp is waarom levenslang en tbs niet mogelijk. Als levenslang betekent: na 25 jaar misschien gratie, dan kun je er toch tbs aan vastplakken voor de meest gevaarlijke figuren?

[ Bericht 8% gewijzigd door Loekie1 op 13-06-2018 14:05:40 ]
pi_179763462
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:42 schreef Bayswater het volgende:
Hoeveel bewijs zullen ze eigenlijk hebben voor dat Michael P. alleen heeft gehandeld? Zie weinig reden voor hem om niet te zeggen waar die sieraden zijn tenzij er een tweede bij betrokken is geweest,
Levert dat geen extra aanklacht op?
pi_179763480
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:42 schreef Bayswater het volgende:
Hoeveel bewijs zullen ze eigenlijk hebben voor dat Michael P. alleen heeft gehandeld? Zie weinig reden voor hem om niet te zeggen waar die sieraden zijn tenzij er een tweede bij betrokken is geweest,
Waarom zou hij moeten zeggen wat hij met de sieraden heeft gedaan? Hij heeft er niks mee te winnen.
pi_179763490
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:04 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Waarom zou hij moeten zeggen wat hij met de sieraden heeft gedaan? Hij heeft er niks mee te winnen.
Als je beweert dat je het verschrikkelijk vindt voor de familie, zou je kunnen zeggen wat je ermee gedaan hebt.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:08:02 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179763524
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:58 schreef Loekie1 het volgende:
Hij kon die dag toch de auto van zijn moeder lenen?
Die jas die hij daar gedropt heeft, was een risico, maar het was in zijn ogen een noodzakelijk dwaalspoor want ze zouden heus wel bij hem terechtkomen als verdachte. Dat snapte hij ook wel. Gelukkig stond hij bekend als modelpatient. (Gisteren bij Jinek.) Hij zal zich verkneukeld hebben toen ze de vijver gingen leegpompen.

Wat ik ook niet begrijp is waarom levenslang en tbs niet mogelijk. Als levenslang betekent: na 25 jaar misschien gratie, dan kun je er toch tbs aan vastplakken voor de meest gevaarlijke figuren?

Hij heeft de volgende dag de auto van zijn moeder geleend, niet die dag dat hij haar tegenkwam.
En het is nog maar de vraag of ze wel bij hem terechtgekomen waren als ze zijn DNA op haar jas en shirt niet gevonden hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:10:13 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179763547
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je beweert dat je het verschrikkelijk vindt voor de familie, zou je kunnen zeggen wat je ermee gedaan hebt.
Oh okay, je verwacht van iemand die in staat is 2 meisjes gruwelijk te verkrachten (onder dreiging van een wapen ook), en die tijdens het uitzitten van die straf nog een vrouw verkracht en haar ook vermoordt dat hij op een of andere manier genoeg fatsoen heeft om dan ineens wel rekening te houden met de gevoelens van de nabestaanden?
Heb je gelezen hoe hij haar toegetakeld heeft? Hij heeft geen fatsoen en hij houdt geen rekening met gevoelens van mensen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179763559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:58 schreef Loekie1 het volgende:

Als levenslang betekent: na 25 jaar misschien gratie, dan kun je er toch tbs aan vastplakken voor de meest gevaarlijke figuren?

Die optie bestaat niet.
pi_179763564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je beweert dat je het verschrikkelijk vindt voor de familie, zou je kunnen zeggen wat je ermee gedaan hebt.
Dat zegt hij natuurlijk alleen uit eigen gewin.

Er zijn al lugubere details over de aanwezige verminkingen op het lijk van Anne naar buiten gekomen. Dat krijg je echt niet gedaan als je ook maar een greintje empathisch vermogen hebt.
pi_179763702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij heeft de volgende dag de auto van zijn moeder geleend, niet die dag dat hij haar tegenkwam.
En het is nog maar de vraag of ze wel bij hem terechtgekomen waren als ze zijn DNA op haar jas en shirt niet gevonden hadden.
Ik denk dat ze hem sowieso verhoord zouden hebben. Maar hij was modelpatient dus hij had niets te vrezen.
pi_179763747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die optie bestaat niet.
Dat klopt en iemand heeft bedacht dat dat niet mogelijk is. Ik zou de argumentatie wel eens willen horen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:22:50 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179763755
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:20 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hem sowieso verhoord zouden hebben. Maar hij was modelpatient dus hij had niets te vrezen.
Enig idee hoeveel instellingen daar in de buurt zijn? En hoeveel figuren met een verleden met seksueel geweld?
Ik denk helemaal niet dat ze hem sowieso verhoord zouden hebben, als er niets van haar gevonden was wat aan hem gekoppeld kon worden dan had ze nu nog in Zeewolde begraven gelegen en had de familie nog steeds tegen beter weten in hoop gehad dat ze wellicht ooit weer voor de deur zou staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179763764
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:10 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Dat zegt hij natuurlijk alleen uit eigen gewin.

Er zijn al lugubere details over de aanwezige verminkingen op het lijk van Anne naar buiten gekomen. Dat krijg je echt niet gedaan als je ook maar een greintje empathisch vermogen hebt.
Hij probeert tegenstrijdigheden te voorkomen maar hier heb je een tegenstrijdigheid waar rechters over zouden kunnen doorzagen maar dat doen ze niet helaas.
pi_179763782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel instellingen daar in de buurt zijn? En hoeveel figuren met een verleden met seksueel geweld?
Ik denk helemaal niet dat ze hem sowieso verhoord zouden hebben, als er niets van haar gevonden was wat aan hem gekoppeld kon worden dan had ze nu nog in Zeewolde begraven gelegen en had de familie nog steeds tegen beter weten in hoop gehad dat ze wellicht ooit weer voor de deur zou staan.
En jij denkt dat ze die niet allemaal gaan bezoeken als een meisje vermist is en nergens te vinden is?
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:24:48 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179763787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:22 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat klopt en iemand heeft bedacht dat dat niet mogelijk is. Ik zou de argumentatie wel eens willen horen.
Dat levenslang in NL geen gegarandeerd levenslang meer is komt door de uitspraak van het EHRM dat er zicht op invrijheidstelling moet zijn, dat is een vrij recente uitspraak.
TBS is gericht op terugkeer in de samenleving, waarom zou je iemand die levenslang gekregen heeft (wat in NL dus werkelijk levenslang was) voorbereiden op terugkeer in de samenleving.
En waarom stel je allerlei van dit soort idiote zaken als je kennelijk niet de moeite neemt je in de materie te verdiepen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:25:24 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179763795
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En jij denkt dat ze die niet allemaal gaan bezoeken als een meisje vermist is en nergens te vinden is?
Ja dat denk ik, ze gaan iig zeker niet iedere bewoner ondervragen cq verhoren.
Dat jij denkt dat ze dat wel zouden doen geeft vooral aan dat je geen flauw idee hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179763807
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat denk ik, ze gaan iig zeker niet iedere bewoner ondervragen cq verhoren.
Ik zeg niet iedere bewoner.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:26:53 #235
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_179763825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel instellingen daar in de buurt zijn? En hoeveel figuren met een verleden met seksueel geweld?
Ik denk helemaal niet dat ze hem sowieso verhoord zouden hebben, als er niets van haar gevonden was wat aan hem gekoppeld kon worden dan had ze nu nog in Zeewolde begraven gelegen en had de familie nog steeds tegen beter weten in hoop gehad dat ze wellicht ooit weer voor de deur zou staan.
Als op fok al een aantal keren deze instelling is genoemd voor vondst jas zal de politie zeker al de instelling in het vizier hebben gehad. Was geloof ik 3 bushaltes van Altrecht naar de vijver. Die instelling was op zeker doorgespit gaan worden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_179763842
Verblijfplaats Michael P. was hemelsbreed paar honderd meter van het laatste signaal van Anne af. Het is eigenlijk maar goed ook anders had hij die jas nooit een eind verder als dwaalspoor neergelegd, met dat minieme beetje DNA maar precies genoeg.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:32:21 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179763924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:22 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat klopt en iemand heeft bedacht dat dat niet mogelijk is. Ik zou de argumentatie wel eens willen horen.
Lucia de B heeft ooit levenslang en TBS opgelegd gekregen.

De Hoge Raad heeft toen in cassatie geoordeeld dat dit niet mogelijk is.
Voor de argumentatie: https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:HR:2006:AU5496
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179763982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij probeert tegenstrijdigheden te voorkomen maar hier heb je een tegenstrijdigheid waar rechters over zouden kunnen doorzagen maar dat doen ze niet helaas.
Wat details zijn tijdens de zitting(en) behandeld maar daar zegt hij dan simpelweg 'geen idee' of 'zou kunnen' op. Daar kun je dus niet zo veel mee.

Zodra het over details ging hield hij zijn mond dicht. Simpelweg omdat hij er niks mee te winnen heeft om het daar over te hebben. Sorry of verschrikkelijk zeggen helpt daarentegen potentieel wel.
pi_179764039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Wat details zijn tijdens de zitting(en) behandeld maar daar zegt hij dan simpelweg 'geen idee' of 'zou kunnen' op. Daar kun je dus niet zo veel mee.

Zodra het over details ging hield hij zijn mond dicht. Simpelweg omdat hij er niks mee te winnen heeft om het daar over te hebben. Sorry of verschrikkelijk zeggen helpt daarentegen potentieel wel.
Daarom moet je ook vragen stellen waar hij niet 'ik weet het niet' op kan antwoorden.
pi_179764051
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Daarom moet je ook vragen stellen waar hij niet 'ik weet het niet' op kan antwoorden.
Dat hebben ze ook geprobeerd maar dan deed P. een beroep op zijn zwijgrecht.
pi_179764074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Daarom moet je ook vragen stellen waar hij niet 'ik weet het niet' op kan antwoorden.
_O-
pi_179764080
Hij heeft het verhoor misschien al drie jaar ingestudeerd en op antwoorden geoefend.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:44:06 #243
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179764092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:43 schreef Loekie1 het volgende:
Hij heeft het verhoor misschien al drie jaar ingestudeerd en op antwoorden geoefend.
Ja, want hij had dit exacte scenario al drie jaar in zijn achterhoofd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_179764103
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, want hij had dit exacte scenario al drie jaar in zijn achterhoofd.
Dat kan heel goed.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:51:40 #245
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_179764197
Misschien aan z’n dealer de sieraden gegeven in ruil voor drugs. Die gaat echt niet praten
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_179764236
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:44 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat kan heel goed.
Zo indrukwekkend is het niet allemaal toch?

Hij heeft wel goed door hoe het systeem werkt en hoe hij zijn zorgverleners om de tuin kan leiden.

In grote lijnen klopt het wat hij verklaard heeft waarschijnlijk. Maar alle lugubere details laat hij achterwege of liegt hij over (verkrachtings-, moord- en onthoofdingsfantasien die hij in uitvoering wilde brengen enz) door het niet aan te geven bij het onderzoek naar ontoerekeningsvatbaarheid bijv.

Ook dat hij uit voorbedachte raden heeft gehandeld gaat hij natuurlijk niet zeggen, vooral omdat hij weet/vermoed dat onvoldoende (technisch) bewijs of getuigen zijn die dat kunnen bevestigen.

Door de DNA match, overig bewijs en getuigenverklaringen dat hij bijv. gezien is kort na de moord in Zeewolde heeft hem er toe gedwongen te bekennen aan verkrachting en moord (omdat hij niet anders kon). Daarmee is alles wel gezegd denk ik.
pi_179764266
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, want hij had dit exacte scenario al drie jaar in zijn achterhoofd.
hij heeft zich wel goed voorbereid om buiten handen van justitie te blijven. Verkrachting had hij zeker in achterhoofd. En voorhoofd
pi_179764320
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien aan z’n dealer de sieraden gegeven in ruil voor drugs. Die gaat echt niet praten
zeker wel, als die gepakt wordt en deal kan sluiten.
Maar geloof ook wel dat Micheal het ergens weggegooid heeft om sporen te vernietigen
pi_179764436
Ik vind het wel onrustbarend dat er figuren zijn die via filmpjes op internet gruwelfantasieën ontwikkelen, waarschijnlijk door steeds verder te gaan, hun prikkelsysteem went eraan en het lustcentrum gaat zich eraan koppelen. Dan zoeken ze een willekeurige vrouw om die fantasie uiteindelijk uit te voeren. Het is onnatuurlijk en wij hebben dit zelf geschapen door internet te ontwikkelen. Peter Madsen keek filmpjes waarin vrouwen op de vreselijkste manieren vermoord worden en Michael P. bekeek onthoofdingsfilmpjes van IS.
De gevolgen zijn zo verschrikkelijk - ze zeggen het zelf tijdens het proces: het was verschrikkelijk - dat ik denk dat er maatregelen nodig zijn om internet op te schonen.

En sowieso zou er een meldsysteem moeten komen waar mensen die iemand kennen die dergelijke fantasieën ontwikkelt, dat kunnen melden. Het is net zo erg als terrorisme.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:09:28 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179764444
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hij heeft zich wel goed voorbereid om buiten handen van justitie te blijven. Verkrachting had hij zeker in achterhoofd. En voorhoofd
De grootste fout is ook nog steeds dat mensen hem onderschatten. Hij is niet zo dom als sommige mensen denken.
Hij weet de begeleiders bij Altrecht ook prima om de tuin te leiden, en waarschijnlijk niet alleen daar.
Dit is er een die genezen verklaard gaat worden en weer net zo hard dezelfde misdrijven gaat plegen, alleen volgende keer maakt hij niet meer zo'n foutje als met die jas en het shirt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:11:04 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179764464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:09 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het wel onrustbarend dat er figuren zijn die via filmpjes op internet gruwelfantasieën ontwikkelen, waarschijnlijk door steeds verder te gaan hun prikkelsysteem went eraan en het lustcentrum gaat zich eraan koppelen. Dan zoeken ze een willekeurige vrouw om die fantasie uiteindelijk uit te voeren. Het is onnatuurlijk en wij hebben dit zelf geschapen door internet te ontwikkelen. Peter Madsen keek filmpjes waarin vrouwen op de vreselijkste manieren vermoord worden en Michael P. bekeek onthoofdingsfilmpjes van IS.
De gevolgen zijn zo verschrikkelijk - ze zeggen het zelf tijdens het proces: het was verschrikkelijk - dat ik denk dat er maatregelen nodig zijn om internet op te schonen.
Misschien zou je een briefje moeten sturen naar Postbus 51.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:11:27 #252
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179764468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:09 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het wel onrustbarend dat er figuren zijn die via filmpjes op internet gruwelfantasieën ontwikkelen, waarschijnlijk door steeds verder te gaan, hun prikkelsysteem went eraan en het lustcentrum gaat zich eraan koppelen. Dan zoeken ze een willekeurige vrouw om die fantasie uiteindelijk uit te voeren. Het is onnatuurlijk en wij hebben dit zelf geschapen door internet te ontwikkelen. Peter Madsen keek filmpjes waarin vrouwen op de vreselijkste manieren vermoord worden en Michael P. bekeek onthoofdingsfilmpjes van IS.
De gevolgen zijn zo verschrikkelijk - ze zeggen het zelf tijdens het proces: het was verschrikkelijk - dat ik denk dat er maatregelen nodig zijn om internet op te schonen.
Ja nu je het zegt, voor het inernet werden er nooit mensen vermoord.
pi_179764500
In Engeland wil men wel maatregelen treffen, dat was nadat een meisje bij haar vriendelijke buurman in de auto was gestapt om naar huis te rijden en deze man had ook via internet een dergelijke obsessie ontwikkeld, meisje heeft het niet overleefd.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:19:33 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179764562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:14 schreef Loekie1 het volgende:
In Engeland wil men wel maatregelen treffen, dat was nadat een meisje bij haar vriendelijke buurman in de auto was gestapt om naar huis te rijden en deze man had ook via internet een dergelijke obsessie ontwikkeld, meisje heeft het niet overleefd.
En welke maatregelen willen ze treffen dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179764856
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En welke maatregelen willen ze treffen dan?
Door gruwelijke martelfimpjes van internet te verwijderen. Ik begrijp sowieso niet waarom dit niet al lang gebeurd is.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:50:01 #256
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179765150
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Door gruwelijke martelfimpjes van internet te verwijderen. Ik begrijp sowieso niet waarom dit niet al lang gebeurd is.
Waarschijnlijk omdat je niet snapt hoe internet werkt. ;)

Hoe gaat Engeland filmpjes van internet halen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179765244
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:09 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het wel onrustbarend dat er figuren zijn die via filmpjes op internet gruwelfantasieën ontwikkelen, waarschijnlijk door steeds verder te gaan, hun prikkelsysteem went eraan en het lustcentrum gaat zich eraan koppelen. Dan zoeken ze een willekeurige vrouw om die fantasie uiteindelijk uit te voeren. Het is onnatuurlijk en wij hebben dit zelf geschapen door internet te ontwikkelen. Peter Madsen keek filmpjes waarin vrouwen op de vreselijkste manieren vermoord worden en Michael P. bekeek onthoofdingsfilmpjes van IS.
De gevolgen zijn zo verschrikkelijk - ze zeggen het zelf tijdens het proces: het was verschrikkelijk - dat ik denk dat er maatregelen nodig zijn om internet op te schonen.

En sowieso zou er een meldsysteem moeten komen waar mensen die iemand kennen die dergelijke fantasieën ontwikkelt, dat kunnen melden. Het is net zo er als terrorisme.
Like, what?
I´m back.
pi_179765428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Door gruwelijke martelfimpjes van internet te verwijderen. Ik begrijp sowieso niet waarom dit niet al lang gebeurd is.
meteen de reden dat je blij moet zijn dat dat achterlijke eiland de eu verlaat
pi_179765458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:14 schreef Loekie1 het volgende:
In Engeland wil men wel maatregelen treffen, dat was nadat een meisje bij haar vriendelijke buurman in de auto was gestapt om naar huis te rijden en deze man had ook via internet een dergelijke obsessie ontwikkeld, meisje heeft het niet overleefd.
Ik denk dat je het bekijken van zulke filmpjes icm zieke ideeen moet zien als gevolg, niet als oorzaak. Iemand die al fantaseerde over het martelen/vermoorden van mensen zal waarschijnlijk ook kicken op zulke filmpjes, en ze dus uit zichzelf opzoeken. Een normaal persoon komt niet per toeval zulke beelden tegen en gaat dan van walging naar "Mmm, best een leuk idee van IS eigenlijk, dat onthoofden en in brand steken. Ik weet wat ik dit weekend ga doen!".

Anders gesteld: als ik een filmpje bekijk over bromfietsen, dan heb ik dat filmpje opgezocht omdat ik daarvoor al geinteresseerd was in bromfietsen. Het is niet zo dat ik dat mij zomaar een filmpje van bromfietsen in m'n gezicht werd gedrukt en ik daardoor een niet te stuiten obsessie met die dingen opgedrongen kreeg.
pi_179765559
Verschil is natuurlijk wel dat een bromfiets onderhouden hele normale handeling is en onthoofden, martelen en verkrachten strafbare feiten zijn.
De onthoofding filmpjes staat meen ik gewoon op YouTube?
pi_179765635
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En welke maatregelen willen ze treffen dan?
De Brexit
pi_179766173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:58 schreef Loekie1 het volgende:
Hij kon die dag toch de auto van zijn moeder lenen?
Die jas die hij daar gedropt heeft, was een risico, maar het was in zijn ogen een noodzakelijk dwaalspoor want ze zouden heus wel bij hem terechtkomen als verdachte. Dat snapte hij ook wel. Gelukkig stond hij bekend als modelpatient. (Gisteren bij Jinek.) Hij zal zich verkneukeld hebben toen ze de vijver gingen leegpompen.

Wat ik ook niet begrijp is waarom levenslang en tbs niet mogelijk. Als levenslang betekent: na 25 jaar misschien gratie, dan kun je er toch tbs aan vastplakken voor de meest gevaarlijke figuren?

Die wet is er nog niet doorheen. Zou betekenen dat iemand na 27 jaar een review krijgt.
Zou hij nu levenslang krijgen dan is het levenslang, denk ik.
I´m back.
pi_179766226
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:42 schreef Bayswater het volgende:
Hoeveel bewijs zullen ze eigenlijk hebben voor dat Michael P. alleen heeft gehandeld? Zie weinig reden voor hem om niet te zeggen waar die sieraden zijn tenzij er een tweede bij betrokken is geweest,
Ik denk dat hij dan ook nog een aanklacht voor roofmoord krijgt.
pi_179766244
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:20 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hem sowieso verhoord zouden hebben. Maar hij was modelpatient dus hij had niets te vrezen.
Zonder DNA zouden ze an sich geen aanknopingspunt hebben gehad om vrij snel naar die inrichting te gaan. Misschien op den duur wel, misschien pas over paar jaar als cold case, als veel andere mogelijkheden van recherche iig uitgeput zouden zijn. En dan hadden ze wrs geen reden gehad om hem extra te verdenken, ik bedoel niemand in die inrichting had kennelijk ook iets verdachts opgemerkt rondom hem.
I´m back.
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:11:58 #265
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179766631
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:14 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Verschil is natuurlijk wel dat een bromfiets onderhouden hele normale handeling is en onthoofden, martelen en verkrachten strafbare feiten zijn.
De onthoofding filmpjes staat meen ik gewoon op YouTube?
Youtube blokkeert de boel al bij een tepel. Is weinig schokkends te zien.

Liveleak is waar je alle gruwelheden kan vinden.

Maarja, op Liveleak zijn ook video's gepost in het verleden die gruwelijkheden vanuit het Amerikaanse leger aankaartte. Als zulke sites dus meteen geblokkeerd worden zullen zulke misstanden ook minder vaak aan het daglicht komen. Het heeft dus ook een keerzijde.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:53:35 #266
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179767129
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die wet is er nog niet doorheen. Zou betekenen dat iemand na 27 jaar een review krijgt.
Zou hij nu levenslang krijgen dan is het levenslang, denk ik.
Nope ;) Iedereen die tegenwoordig levenslang krijgt, krijgt die herbeoordeling na 27 jaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Drekkoning op 13-06-2018 18:03:03 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:18:35 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179767445
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nope ;) Iedereen die tegenwoordig levenslang krijgt, krijgt die herbeoordeling na 27 jaar.
Juist omdat het om mensenrechten gaat is het idd niet iets wat alleen maar voor nieuwe gevallen zal gelden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179767760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:09 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het wel onrustbarend dat er figuren zijn die via filmpjes op internet gruwelfantasieën ontwikkelen, waarschijnlijk door steeds verder te gaan, hun prikkelsysteem went eraan en het lustcentrum gaat zich eraan koppelen. Dan zoeken ze een willekeurige vrouw om die fantasie uiteindelijk uit te voeren. Het is onnatuurlijk en wij hebben dit zelf geschapen door internet te ontwikkelen. Peter Madsen keek filmpjes waarin vrouwen op de vreselijkste manieren vermoord worden en Michael P. bekeek onthoofdingsfilmpjes van IS.
De gevolgen zijn zo verschrikkelijk - ze zeggen het zelf tijdens het proces: het was verschrikkelijk - dat ik denk dat er maatregelen nodig zijn om internet op te schonen.

En sowieso zou er een meldsysteem moeten komen waar mensen die iemand kennen die dergelijke fantasieën ontwikkelt, dat kunnen melden. Het is net zo erg als terrorisme.
Is het niet zo dat dergelijke types dit soort dingen toch wel doen. Met of zonder filmpjes? Ze krijgen hoogstens inspiratie of leren ervan.

Overigens staat Netflix vol met extreem geweld. En horrofilms zitten vol met gruwelijke martelingen etc. Dus tsja. Ik weet het niet.

Aan de andere kant is het zo dat het ook maar duidelijk moet zijn wat IS uitspookt. Pas toen veel mensen die filmpjes zagen begrepen ze pas hoe erg IS eigenlijk is. Nogal dubbel dus. Ook vind dat we de waarheid ook wel moeten laten zien.

Om maar een analoog te trekken. De mooie zwarte bakjes in de supermarkt waar jij je vlees in koopt... Als je alleen dat ziet dan zou je nog denken dat al die vrolijke varkens op de verpakking echt zo leven. Ik vind eigenlijk dat elke vleeseter zelf eens zou moeten slachten en liefst een keer een slachthuis bezoeken. Dan denk je toch anders over vlees eten.

Maar ongetwijfeld zullen de sadistenndie dit doen er juist van genieten. Ik geloof niet dat je sadisme kunt ontwikkelen door naar lijden te kijken.
Whatever...
pi_179767769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die wet is er nog niet doorheen. Zou betekenen dat iemand na 27 jaar een review krijgt.
Zou hij nu levenslang krijgen dan is het levenslang, denk ik.
Maar is wel al in zeker twee gevallen (deels) toegepast en in beide gevallen werd het (eerste) advies van Dijkhoff gepasseerd.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:15:56 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179768308
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar is wel al in zeker twee gevallen (deels) toegepast en in beide gevallen werd het (eerste) advies van Dijkhoff gepasseerd.
Het is zelfs zo dat in eerste aanleg de broers B. niet tot levenslang werden veroordeeld omdat dat volgens de rechter in strijd zou zijn met de uitspraken van het EHRM.

Echter, in de tussentijd werd het 'nieuwe levenslang' ingevoerd (met herbeoordeling), waardoor levenslang weer voldoet aan de eisen van hem EHRM.

Toen werd in hoger beroep alsnog levenslang opgelegd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:21:32 #271
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_179768403
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar is wel al in zeker twee gevallen (deels) toegepast en in beide gevallen werd het (eerste) advies van Dijkhoff gepasseerd.
Welke gevallen?
pi_179769020
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:21 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Welke gevallen?
Ik weet niet meer uit mijn hoofd bij welke twee personen dat was, maar je kan de documenten van o.a. Kamervragen daarover terugvinden op de website van www.rijksoverheid.nl. Als ik er later vanavond nog tijd voor heb, zal ik het anders zelf nog even terugzoeken. :)
pi_179769079
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is zelfs zo dat in eerste aanleg de broers B. niet tot levenslang werden veroordeeld omdat dat volgens de rechter in strijd zou zijn met de uitspraken van het EHRM.

Echter, in de tussentijd werd het 'nieuwe levenslang' ingevoerd (met herbeoordeling), waardoor levenslang weer voldoet aan de eisen van hem EHRM.

Toen werd in hoger beroep alsnog levenslang opgelegd.
Ja, het geldt voor nog meer strafzaken dat daar op de een of andere manier mee is gewacht tot het voor de rechters duidelijk was dat het opleggen van levenslang niet meer in strijd zou zijn met het EVRM. Al zijn er ook nu nog steeds geluiden dat we daar ook met dit nieuwe wetsvoorstel nog niet aan zouden voldoen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:07:07 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179769246
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Al zijn er ook nu nog steeds geluiden dat we daar ook met dit nieuwe wetsvoorstel nog niet aan zouden voldoen.
Klopt inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:09:16 #275
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179769314
Het is wel duidelijk nu overigens, dat als P. De kledingstukken etc beter had verborgen, de politie nooit bij hem was uitgekomen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:43:32 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179770140
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:09 schreef Bugno het volgende:
Het is wel duidelijk nu overigens, dat als P. De kledingstukken etc beter had verborgen, de politie nooit bij hem was uitgekomen.
Grote kans dat het dan een onopgeloste moord was gebleven en Michael ondertussen vrij rond had gelopen. :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179770159
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:09 schreef Bugno het volgende:
Het is wel duidelijk nu overigens, dat als P. De kledingstukken etc beter had verborgen, de politie nooit bij hem was uitgekomen.
Idd, de politie op een "dwaalspoor" brengen heeft hem uiteindelijk genekt.
pi_179773278
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:21 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Welke gevallen?
Edwin S. is er één van. Dijkhoff was het niet eens met verlof voor deze levenslanggestrafte, maar de RSJ wilde dat hij een nieuwe beslissing zou nemen met oog op het nieuwe beleid:
https://www.rijksoverheid(...)te-op-verlof-mag.pdf
pi_179774225
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Edwin S. is er één van. Dijkhoff was het niet eens met verlof voor deze levenslanggestrafte, maar de RSJ wilde dat hij een nieuwe beslissing zou nemen met oog op het nieuwe beleid:
https://www.rijksoverheid(...)te-op-verlof-mag.pdf
https://nl.m.wikipedia.or(...)deelden_in_Nederland
Je hoeft dus geen massamoordenaar te zijn voor levenslang
Schoot in Badhoevedorp een echtpaar neer dat hem in hun huis betrapte. De man overleed en de vrouw raakte levensgevaarlijk gewond. Hij was tevens verantwoordelijk voor eerdere, soortgelijke gewelddadige overvallen
pi_179775009
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.or(...)deelden_in_Nederland
Je hoeft dus geen massamoordenaar te zijn voor levenslang
Schoot in Badhoevedorp een echtpaar neer dat hem in hun huis betrapte. De man overleed en de vrouw raakte levensgevaarlijk gewond. Hij was tevens verantwoordelijk voor eerdere, soortgelijke gewelddadige overvallen
Alex L. kreeg dertig jaar en TBS eind vorig jaar.

- Doodslag op vriendin
- Verkrachting stiefdochter
- Moord op stiefdochter
- Bezit kinderporno

https://www.omroepflevola(...)doden-manon-en-fleur

Over 20 jaar op proefverlof. _O_
pi_179778542
Zo, hele discussie hier over het handelen van de politie tijdens het verhoor.

Die gek wilde een spelletje spelen, mond houden en Anne verstoppen. Politie doet mee met zijn spelletje, en pakt hem aan en dan nu gaan zitten janken dat het niet eerlijk was...

Ook deze gek heeft recht op zelfmoord, geef die man een stevige haak en een sterk touw in zijn cel.
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:46:10 #282
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179779428
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Zo, hele discussie hier over het handelen van de politie tijdens het verhoor.

Die gek wilde een spelletje spelen, mond houden en Anne verstoppen. Politie doet mee met zijn spelletje, en pakt hem aan en dan nu gaan zitten janken dat het niet eerlijk was...

Ook deze gek heeft recht op zelfmoord, geef die man een stevige haak en een sterk touw in zijn cel.
Keur je martelen om zwijgrecht te doorbreken goed voor iedereen die ergens van verdacht is? Of alleen bij Michael P.?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:57:22 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179779564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Keur je martelen om zwijgrecht te doorbreken goed voor iedereen die ergens van verdacht is? Of alleen bij Michael P.?
Dat hij stelt dat hij gemarteld is betekent niet dat dat wat gebeurd is ook onder martelen valt hè....
Hij stelt ook dat het min of meer de eigen schuld van Anne was dat hij haar verkracht heeft, want doordat zij een opmerking over verkrachten maakte kreeg hij een waas voor zijn ogen omdat hij vastzat voor een verkrachting, zoals hij haar ook "moest vermoorden" omdat ze ging schreeuwen toen er een andere fietser aankwam.
Zijn beoordelingsvermogen is verre van zuiver, en hij vindt zichzelf vooral zielig en slachtoffer, dus het overdrijven van de gebeurtenissen waar hij "slachtoffer" van was zal hem ook niet vreemd zijn.
Vraag hem eens of hij Anne gemarteld heeft. Ben benieuwd naar het antwoord van de man die stelt haar één keer een vuistslag in het gezicht te hebben gegeven, terwijl ze een paar dozijn verwondingen heeft.

Punt is dat ze op dat moment nog in leven had kunnen zijn, en er dus andere maatregelen nodig waren om haar zo rap mogelijk te vinden, want het laatste wat je wil is dat een ontvoeringsslachtoffer een hongerdood sterft omdat je de ontvoerder op het politiebureau hebt zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:00:21 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179779622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat hij stelt dat hij gemarteld is betekent niet dat dat wat gebeurd is ook onder martelen valt hè....
Hij stelt ook dat het min of meer de eigen schuld van Anne was dat hij haar verkracht heeft, want doordat zij een opmerking over verkrachten maakte kreeg hij een waas voor zijn ogen omdat hij vastzat voor een verkrachting, zoals hij haar ook "moest vermoorden" omdat ze ging schreeuwen toen er een andere fietser aankwam.
Zijn beoordelingsvermogen is verre van zuiver, en hij vindt zichzelf vooral zielig en slachtoffer, dus het overdrijven van de gebeurtenissen zal hem ook niet vreemd zijn.
Vraag hem eens of hij Anne gemarteld heeft. Ben benieuwd naar het antwoord van de man die stelt haar één keer een vuistslag in het gezicht te hebben gegeven, terwijl ze een paar dozijn verwondingen heeft.
Hij is in ieder geval fysiek mishandeld. Zoveel is duidelijk toch?

Overigens snap ik de frustratie en ernst van de verdenkingen. En ook dat je zo snel mogelijk info over Anne wilt hebben in zo een situatie. Kan ook geen medelijden met hem hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:04:17 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179779662
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hij is in ieder geval fysiek mishandeld. Zoveel is duidelijk toch?

Overigens snap ik de frustratie en ernst van de verdenkingen. En ook dat je zo snel mogelijk info over Anne wilt hebben in zo een situatie.
Dat staat ter discussie, ze stellen zelf dat hij niet zo hard omhoog is getrokken aan zijn handboeien.
En ik sluit ook niet uit dat hij zichzelf letsel toebrengt om een ander in diskrediet te brengen.

Maar goed, we hebben het hier over iemand waarvan ze inmiddels wisten waartoe hij in staat was (verkrachtingen in Nijkerk waren bijzonder sadistisch), dus het valt voor mij in de categorie vuur met vuur bestrijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:10:52 #286
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179779745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat staat ter discussie, ze stellen zelf dat hij niet zo hard omhoog is getrokken aan zijn handboeien.
En ik sluit ook niet uit dat hij zichzelf letsel toebrengt om een ander in diskrediet te brengen.

Maar goed, we hebben het hier over iemand waarvan ze inmiddels wisten waartoe hij in staat was (verkrachtingen in Nijkerk waren bijzonder sadistisch), dus het valt voor mij in de categorie vuur met vuur bestrijden.
Nouja, uit onderzoek blijkt dat vanaf hogerhand is toegezegd dat er pijnprikkels gebruikt moesten worden omdat de verdachte zijn zwijgrecht gebruikte. Neem aan dat dat ook gebeurd is.

Met Michael zelf heb ik ook geen medelijden. Ben het wat dat betreft met je eens. Maar mensenrechten zijn absoluut. Maak me wel zorgen om het feit OM/politie blijkbaar zelf een enorm belangrijk mensenrecht zelf aan de kant mag zetten. Ik vermoed dat de rechter hier ook wel iets van vindt, maar dat zullen we zien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:17:51 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179779865
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nouja, uit onderzoek blijkt dat vanaf hogerhand is toegezegd dat er pijnprikkels gebruikt moesten worden omdat de verdachte zijn zwijgrecht gebruikte. Neem aan dat dat ook gebeurd is.

Met Michael zelf heb ik ook geen medelijden. Ben het wat dat betreft met je eens. Maar mensenrechten zijn absoluut. Maak me wel zorgen om het feit OM/politie blijkbaar zelf een enorm belangrijk mensenrecht zelf aan de kant mag zetten. Ik vermoed dat de rechter hier ook wel iets van vindt, maar dat zullen we zien.
Ik ga er vanuit dat men gesteld heeft dat pijnprikkels gebruikt mochten worden.
Overigens is niet iedere "pijnprikkel" een vorm van marteling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:20:17 #288
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179779905
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat men gesteld heeft dat pijnprikkels gebruikt mochten worden.
Overigens is niet iedere "pijnprikkel" een vorm van marteling.
Pijnprikkels om zwijgrecht van een verdachte te doorbreken vind ik al snel in die categorie vallen, maar dat is vooral een semantische discussie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179782148
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Keur je martelen om zwijgrecht te doorbreken goed voor iedereen die ergens van verdacht is? Of alleen bij Michael P.?
In deze case wel ja, ik mag dat ook vinden want ik ben geen rechter.
pi_179782260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nouja, uit onderzoek blijkt dat vanaf hogerhand is toegezegd dat er pijnprikkels gebruikt moesten worden omdat de verdachte zijn zwijgrecht gebruikte. Neem aan dat dat ook gebeurd is.

Met Michael zelf heb ik ook geen medelijden. Ben het wat dat betreft met je eens. Maar mensenrechten zijn absoluut. Maak me wel zorgen om het feit OM/politie blijkbaar zelf een enorm belangrijk mensenrecht zelf aan de kant mag zetten. Ik vermoed dat de rechter hier ook wel iets van vindt, maar dat zullen we zien.
moesten worden of konden worden?

Ik heb een beetje moeite met "mensenrechten", de verkrachte dames hebben ook rechten. Anne had ook het recht op een fatsoenlijke begrafenis, nabestaanden hebben ook het recht op een afscheid. Anne had het recht gevonden te worden.

Hij koos ervoor te zwijgen en zo een spel te spelen. Want waar zijn haar sierraden? Politie speelt het duidelijk, geeft hem opties, hij wilde dit zo. Dus dan ook niet zeuren achteraf.
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:04:12 #291
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179782391
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

moesten worden of konden worden?

Ik heb een beetje moeite met "mensenrechten", de verkrachte dames hebben ook rechten. Anne had ook het recht op een fatsoenlijke begrafenis, nabestaanden hebben ook het recht op een afscheid. Anne had het recht gevonden te worden.

Hij koos ervoor te zwijgen en zo een spel te spelen. Want waar zijn haar sierraden? Politie speelt het duidelijk, geeft hem opties, hij wilde dit zo. Dus dan ook niet zeuren achteraf.
Ben je dan ook tegen het zwijgrecht an sich?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:21:25 #292
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179782685
Ik vind dit toch iets heel vreemds.

https://drimble.nl/bedrijf/zeist/30074568/altrecht-panhuis.html

Er is op het adres van de kliniek Altrecht een bedrijf gevestigd dat aan voedingspreparaten doet met de naam Panhuis. Is gewoon toeval?

Er is overigens wel een deskundige op dat gebied Peter van Panhuis, die er bijvoorbeeld zeker van is dat Volkert niet meer de fout in zal gaan

https://drimble.nl/bedrijf/zeist/30074568/altrecht-panhuis.html

maar dat zal er wel niets mee te maken hebben

[ Bericht 34% gewijzigd door Knip op 14-06-2018 14:30:36 ]
Non possumus non loqui
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:31:48 #294
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179782810
quote:
OK, wel een bizar toeval dan.
Non possumus non loqui
pi_179782936
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat hij stelt dat hij gemarteld is betekent niet dat dat wat gebeurd is ook onder martelen valt hè....
Hij stelt ook dat het min of meer de eigen schuld van Anne was dat hij haar verkracht heeft, want doordat zij een opmerking over verkrachten maakte kreeg hij een waas voor zijn ogen omdat hij vastzat voor een verkrachting, zoals hij haar ook "moest vermoorden" omdat ze ging schreeuwen toen er een andere fietser aankwam.
Zijn beoordelingsvermogen is verre van zuiver, en hij vindt zichzelf vooral zielig en slachtoffer, dus het overdrijven van de gebeurtenissen waar hij "slachtoffer" van was zal hem ook niet vreemd zijn.
Vraag hem eens of hij Anne gemarteld heeft. Ben benieuwd naar het antwoord van de man die stelt haar één keer een vuistslag in het gezicht te hebben gegeven, terwijl ze een paar dozijn verwondingen heeft.

eens Leandra.
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:46:19 #296
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_179783021
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ben je dan ook tegen het zwijgrecht an sich?
Weet je, je hebt gewoon gelijk, maar ik denk niet dat hier veel mensen het gebruikte geweld tegen dhr Panhuis gaan afkeuren, simpelweg omdat ze hem liever vandaag dan morgen tussen zes plankjes zien liggen.
Gevoelsmatig vind ik het gebruikte geweld tegen hem geoorloofd, omdat A)Hij al bekend stond als verkrachter en B)Zijn DNA op haar rugzak zat. Op dat moment telde iedere seconde, en hij was 99% zeker de dader, dus dan gaat de kans op overleving voor Anne gevoelsmatig voor op Michaels rechten.

Dat gezegd hebbende snap ik jouw punt ook wel, en zijn de regels er niet om gebogen te worden als de situatie zich daarvoor leent.
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:50:53 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179783104
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:46 schreef Stoffa het volgende:

[..]

Weet je, je hebt gewoon gelijk, maar ik denk niet dat hier veel mensen het gebruikte geweld tegen dhr Panhuis gaan afkeuren, simpelweg omdat ze hem liever vandaag dan morgen tussen zes plankjes zien liggen.
Gevoelsmatig vind ik het gebruikte geweld tegen hem geoorloofd, omdat A)Hij al bekend stond als verkrachter en B)Zijn DNA op haar rugzak zat. Op dat moment telde iedere seconde, en hij was 99% zeker de dader, dus dan gaat de kans op overleving voor Anne gevoelsmatig voor op Michaels rechten.

Dat gezegd hebbende snap ik jouw punt ook wel, en zijn de regels er niet om gebogen te worden als de situatie zich daarvoor leent.
Ik begrijp het sentiment ook heel goed hoor, en kan ook geen schrijntje medelijden hebben met iemand als Michael.

Wat mij alleen stoort is het grotere plaatje; dat blijkbaar de opsporingsinstantie zelf mag besluiten om het zwijgrecht te negeren en sterker nog, pijn mag toedienen met als doel iemand te dwingen zijn zwijgrecht op te geven.
Zonder tussenkomst van een rechter (en zelfs dan...).
Als de opsporingsinstantie dat helemaal zelf mag besluiten kun je net zo goed het zwijgrecht opheffen. Het zwijgrecht is er juist om een verdachte te beschermen tegen de opsporingsinstantie. Dat heeft dan geen waarde meer.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:52:05 #298
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_179783119
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik begrijp het sentiment ook heel goed hoor, en kan ook geen schrijntje medelijden hebben met iemand als Michael.

Wat mij alleen stoort is het grotere plaatje; dat blijkbaar de opsporingsinstantie zelf mag besluiten om het zwijgrecht te negeren en sterker nog, pijn mag toedienen met als doel iemand te dwingen zijn zwijgrecht op te geven.
Zonder tussenkomst van een rechter (en zelfs dan...).
Als de opsporingsinstantie dat helemaal zelf mag besluiten kun je net zo goed het zwijgrecht opheffen. Dat heeft dan geen waarde meer.
Met je eens, het is zeker merkwaardig te noemen ja.
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:59:38 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179783237
Wat ik overigens wel dramatisch zou vinden, is als het invloed gaat hebben op de strafmaat van Michael. Dat voelt gewoon niet juist aan.

Pak dan degene aan die het besluit heeft genomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 juni 2018 @ 15:06:58 #300
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_179783371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:59 schreef Drekkoning het volgende:
Wat ik overigens wel dramatisch zou vinden, is als het invloed gaat hebben op de strafmaat van Michael. Dat voelt gewoon niet juist aan.

Pak dan degene aan die het besluit heeft genomen.
Wat ik vooral jammer vind is dat het lijkt alsof hij onder voorbedachte rade gaat weten uit te komen, terwijl het in mijn ogen 100% gepland is op pad te gaan om een meisje te verkrachten en te vermoorden. Gozer heeft zelfs nog gegoogled op sex hebben met een lijk for crying out loud.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')