abonnement Unibet Coolblue
pi_179778641
Gisteren speel ik via mijn telefoon een nummer op de radio in de auto.
Iets daarna zette ik de gewone radio aan. Was hetzelfde nummer op.
Sometimes when I close my eyes, I can't see.
pi_179778976
Ik en mijn familie hebben een Christelijke achtergrond. Het is dus gewoonte dat er een kerkdienst wordt gehouden bij een begrafenis en dat er op de kaart en in die dienst een bijbeltekst staat en besproken wordt.

bij mijn opa was dit psalm 91 vers 2:
"Ik getuig daarvan en zeg tegen de Here,
U bent mijn toevlucht,
bij u ben ik veilig en geborgen,
U bent mijn God en ik vertrouw alleen op U."

Deze tekst heeft hij zelf uitgekozen en opgeschreven samen met wat liederen. Op de dag dat hij overleed werd die brief dus geopend (voor het samenstellen van een liturgie).

Nu heb ik op mijn telefoon een app die elke dag een bijbeltekst laat zien, op de dag dat mijn opa overleed was dit Psalm 91 vers 1. De tekst voor "zijn" tekst dus.

"Wie schuilt bij God, de Allerhoogste kan rustig slapen,
want de Here beschermt hem."


Dit was de tekst waarmee mijn oma (zijn vrouw) jaren geleden werd begraven.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179793427
Onze supermarkt heeft een muntjes telmachine bij de kassa. Papiergeld geef je aan de kassamiep en muntgeld gooi je in die bliepmiep. Het muntgedeelte van je wisselgeld komt na afloop ook uit dat ding. Sinds ik mijn "verzameling" kleingeld een beetje beu ben, gooi ik elke keer een hand vol muntjes (compleet willekeurig, inclusief 1 en 2 cent muntjes) in dat ding. Dat ding ratelt/bliept dan vrolijk een minuutje door terwijl de boodschappen gescand worden. Het verschilt per keer, maar tussen de 4 en 8 euro is normaal. Een briefje van 50 erbij, 3 muntjes wisselgeld terug en klaar.

Vorige week dezelfde routine. Hand met muntjes erin wat na een minuut ratelen 6,38 euro blijkt te zijn. Kosten boodschappen: 56,38 euro. Mijn willekeurige hand muntjes klopte precies (op 50 euro na dan). Grappig, maar nou ook weer niet wereldschokkend.
Wat het een stuk toevalliger maakt (maar nog steeds niet echt boeiend), is dat ik nu net (eerste keer sinds vorige week) precies hetzelfde had. 4,79 euro in dat ding, kassabon 44,79 euro.

Twee keer opvolgend, zonder te letten op wat ik in mijn mandje of dat ding gooi.

Het zal niemand zijn reet roesten wat ik hier heb meegemaakt, maar ik vond het wel toevallig.
Oh wacht, de toevalligheden moesten ook bijzonder zijn voor dit topic? Mijn fout... sorry.
  donderdag 14 juni 2018 @ 22:12:53 #29
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179793613
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:07 schreef Dally het volgende:
Onze supermarkt heeft een muntjes telmachine bij de kassa. Papiergeld geef je aan de kassamiep en muntgeld gooi je in die bliepmiep. Het muntgedeelte van je wisselgeld komt na afloop ook uit dat ding. Sinds ik mijn "verzameling" kleingeld een beetje beu ben, gooi ik elke keer een hand vol muntjes (compleet willekeurig, inclusief 1 en 2 cent muntjes) in dat ding. Dat ding ratelt/bliept dan vrolijk een minuutje door terwijl de boodschappen gescand worden. Het verschilt per keer, maar tussen de 4 en 8 euro is normaal. Een briefje van 50 erbij, 3 muntjes wisselgeld terug en klaar.

Vorige week dezelfde routine. Hand met muntjes erin wat na een minuut ratelen 6,38 euro blijkt te zijn. Kosten boodschappen: 56,38 euro. Mijn willekeurige hand muntjes klopte precies (op 50 euro na dan). Grappig, maar nou ook weer niet wereldschokkend.
Wat het een stuk toevalliger maakt (maar nog steeds niet echt boeiend), is dat ik nu net (eerste keer sinds vorige week) precies hetzelfde had. 4,79 euro in dat ding, kassabon 44,79 euro.

Twee keer opvolgend, zonder te letten op wat ik in mijn mandje of dat ding gooi.

Het zal niemand zijn reet roesten wat ik hier heb meegemaakt, maar ik vond het wel toevallig.
Oh wacht, de toevalligheden moesten ook bijzonder zijn voor dit topic? Mijn fout... sorry.
Ik vind dat best bijzonder, zeker omdat het twee keer achter elkaar gebeurde.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_179793662
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 07:55 schreef Bot13 het volgende:
Kom ik thuis. Zeg ik "ik heb samen gereisd met iemand die ook uit [jouw gemeente/wijk] kwam.". Zegt zij: "Ivo?" Ik: "Holy shit, ja?". Zegt ze "Die kwam als kind altijd bij ons in de tuin schommelen". _O-
En daarom altijd vragen of een persoon uit een ander land een bepaald iemand toevallig kent.
"Je komt uit Italië? Leuk! ken je toevallig Orlando? Die komt daar ook vandaan."
pi_179800751
Ik keek ooit die film met mister Bean, waar hij in een museum werkt. Die hele film draait om het schilderij "Whistler's mother".

Ik nam aan dat dat allemaal verzonnen was, want nog nooit van de schilder of dat schilderij gehoord. Is de film afgelopen, zap ik naar een andere zender, val ik precies middenin een documentaire over exact dat schilderij.

En ooit gehad (ruim voor de mobiele telefoons) dat ik tot drie keer toe een vriend probeerde te bellen, maar steeds in gesprek. Toen maar opgegeven. Paar minuten later telefoon, die vriend. "Eindelijk, ik probeerde je al drie keer te bellen maar je was steeds in gesprek"
pi_179801226
Een paar maanden terug ging ik naar m'n ouders met de trein. Toen ik het station binnen liep, dacht ik: Dat wordt een saaie rit, vroeger reisde ik tenminste nog samen met die ene klasgenoot.
Letterlijk 5 seconden later toen ik bij de roltrap aankwam, zag ik die klasgenoot ook bij de roltrap aankomen.
pi_181929174
Even een upje, ben wel benieuwd naar meer verhalen
pi_181934239
Is al weer tijdje terug, ik moest een implementatie doen voor het downloaden van een ringtone, hele dag met een gast lopen mailen over technische dingetjes. s'avonds ga ik nog even een drankje doen en kom in gesprek met een kerel, dus praten een beetje over wat voor werk we doen en toen kwamen we er achter dat we dus hele dag met elkaar hadden lopen mailen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_181939620
Wij waren op vakantie in New York vorig jaar. Mijn vriendin was op dat moment 20 weken zwanger. Wij liepen in een kleding/sneaker zaak een beetje rond te kijken. Ik had een paar sneakers gevonden en die was ik aan het passen. De verkoper was de hele tijd met ons aan het praten en vroeg waar we vandaan kwamen, of we op vakantie waren en hoe lang mijn vriendin al zwanger was.

Op een gegeven moment vraagt de jongeman aan ons of wij wisten of we een jongen of meisje kregen en welke naam we haar wilde gaan geven. Aangezien mijn vriendin en ik op dat moment nog geen naam bedacht hadden, slechts 1 waar we nog niet 100% zeker over waren, namelijk phileine, maar dit wist de verkoper niet, keek hij mij aan, en legde zijn hand op mijn schouder en, keek omhoog en zei precies de naam die wij in gedachten hadden. Phileine. Ik keek hem aan en zei dat kan niet. Wij hadden 1 naam in gedachten maar waren er nog niet zeker van, en jij, iemand die we totaal niet kennen, 6000km verderop, zegt precies dezelfde naam.

Na het afreken riep ie ons, en waren alle andere verkopers samen gekomen en die konden hun oren niet geloven.
*genoemde naam is fictief.
pi_181950105
In 2012 ging ik met mijn familie naar Amerika om daar met een camper rond te trekken. De avond voordat we vertrokken ben ik naar de kroeg gegaan in mijn dorpje. Ik reed naar een vriend van mij en haalde hem thuis op. Zijn moeder zei: "Misschien kom je onze Elle wel tegen in Amerika" Waarop ik zei: "Nou, Amerika is groot hoor. Dat zal niet gebeuren."

Enkele weken later liepen we over de strip in Las Vegas en, ookal was het er super druk. Kwamen we Elle en haar vriend daar dus tegen.

Heeeeel toevallig ;)
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:40:23 #37
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_181986074
Ik kwam laatst een oude vriend van school tegen in de supermarkt.
AZ
ALKMAAR
pi_181986239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:40 schreef Durmada het volgende:
Ik kwam laatst een oude vriend van school tegen in de supermarkt.
Dat meen je niet. Zo zie je maar weer: de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:16:49 #39
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181988586
Is geen toeval maar gewoon een glitch in de matrix
Man of Steal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')