abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180078038
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 03:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dapper van je om op FOK! toe te geven dat je borderline hebt ;)
Ze heeft geen borderline, er wordt vermoed dat ze borderline heeft. Dat is nogal een verschil.

De psychiater zal de diagnose stellen. Er zijn nogal wat stoornissen die er op lijken namelijk: ADHD, bipolaire stoornis, autisme spectrum stoornis of schizo´de persoonlijkheidsstoornis.
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_180082614
quote:
4s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:56 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ze heeft geen borderline, er wordt vermoed dat ze borderline heeft. Dat is nogal een verschil.

De psychiater zal de diagnose stellen. Er zijn nogal wat stoornissen die er op lijken namelijk: ADHD, bipolaire stoornis, autisme spectrum stoornis of schizo´de persoonlijkheidsstoornis.
Ik refereerde meer naar hoe negatief er op FOK! vaak op gereageerd wordt.
pi_180082828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:18 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb ervaring met het hebben van een relatie met een persoon die BPD heeft, wil je wat weten DM maar, inzicht van de andere kant kan ook misschien wel handig zijn.
Je beseft dat de persoon waar je een relatie mee had heel anders kan zijn dan anderen?
pi_180101114
quote:
12s.gif Op woensdag 27 juni 2018 17:19 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik refereerde meer naar hoe negatief er op FOK! vaak op gereageerd wordt.
Dat typte je niet :)
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_180102071
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat typte je niet :)
Ik dacht dat het wel duidelijk was.

Als jij zou typen "ik heb een relatie met iemand met borderline" zal je geheid reacties krijgen "Run Forest, run!!!!!"

Maar ja, de meeste mensen beoordelen anderen op het gedrag wat het meeste opvalt, maar willen verder niet onderzoeken waar dat nou eigenlijk vandaan komt. Tuurlijk is het moeilijk om met borderliners om te gaan. Maar voor henzelf is het ook allemaal niet leuk. Het slachtoffergedrag en de schuld op anderen afschuiven is het gevolg van dat ze zich totaal machteloos voelen om zelf sturing te geven aan hun leven, want ze zijn ervan overtuigd dat het toch wel weer verkeerd zal gaan. Ook al is het soms niet te zien; de meeste mensen met borderline voelen zich wel degelijk heel erg schuldig over de pijn en het verdriet die ze een ander aan hebben gedaan.

En dat is bijvoorbeeld de reden waarom ze besluiten hulp te zoeken. Als ik voor mezelf spreek, ik had mij aangemeld voor een langdurig behandeltraject omdat ik 100% wilde dat het allemaal anders moet gaan. Als het zou helpen, zou ik ook bereid zijn in een strafkamp te zitten en heel erg te lijden.

Ik vind de antipathie naar borderline op FOK! wel heel typisch eerlijk gezegd. Buiten FOK! om stuit ik ook weleens tegen onbegrip, maar bijlange niet in die mate als ik op FOK! aantref. Het lijkt wel een soort trend hier om mensen met borderline 100% negatief af te schilderen.
pi_180103006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 17:26 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Je beseft dat de persoon waar je een relatie mee had heel anders kan zijn dan anderen?
das common sense, neemt niet weg dat TS misschien wat wilt weten.

maar ik snap je punt.

EDIT: overigens zal ik niet "run forest run roepen"
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 28 juni 2018 @ 17:02:42 #57
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_180104168
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 14:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Als jij zou typen "ik heb een relatie met iemand met borderline" zal je geheid reacties krijgen "Run Forest, run!!!!!"

Maar ja, de meeste mensen beoordelen anderen op het gedrag wat het meeste opvalt, maar willen verder niet onderzoeken waar dat nou eigenlijk vandaan komt. Tuurlijk is het moeilijk om met borderliners om te gaan. Maar voor henzelf is het ook allemaal niet leuk. Het slachtoffergedrag en de schuld op anderen afschuiven is het gevolg van dat ze zich totaal machteloos voelen om zelf sturing te geven aan hun leven, want ze zijn ervan overtuigd dat het toch wel weer verkeerd zal gaan. Ook al is het soms niet te zien; de meeste mensen met borderline voelen zich wel degelijk heel erg schuldig over de pijn en het verdriet die ze een ander aan hebben gedaan.

En dat is bijvoorbeeld de reden waarom ze besluiten hulp te zoeken. Als ik voor mezelf spreek, ik had mij aangemeld voor een langdurig behandeltraject omdat ik 100% wilde dat het allemaal anders moet gaan. Als het zou helpen, zou ik ook bereid zijn in een strafkamp te zitten en heel erg te lijden.

Ik vind de antipathie naar borderline op FOK! wel heel typisch eerlijk gezegd. Buiten FOK! om stuit ik ook weleens tegen onbegrip, maar bijlange niet in die mate als ik op FOK! aantref. Het lijkt wel een soort trend hier om mensen met borderline 100% negatief af te schilderen.
Welkom op het internet, zo gaat dat met alle discussies; niet alleen over borderline.
WFPB!
pi_180115301
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:18 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb ervaring met het hebben van een relatie met een persoon die BPD heeft, wil je wat weten DM maar, inzicht van de andere kant kan ook misschien wel handig zijn.
Ik dm je morgen
pi_180122536
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 14:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

so true dat stukje!

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 04:01 schreef Elevengirl het volgende:

[..]

Ik dm je morgen
life happens while you're pusing the throttle.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')