abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180445929
registreer om deze reclame te verbergen
vocht haal je ook uit eten he. Dus fruit, yoghurt, groenten etc.

Ze verdrogen niet zo snel ;)
disclaimer
pi_180446000
Nee precies, er zit meer vocht in vanalles dan je denkt. En hoe genoeg water: altijd een rietjesbeker binnen bereik. Mijn oudste dronk er af en toe een minislokje uit (en drinkt nog steeds weinig) en mijn jongste valt er op aan. Langzaam een beetje zelf laten regelen dus.
Maar zo te horen kan die fles er echt wel af!
pi_180446016
Spinaziepoep, kan dat komen doordat J. (2 wkn) verkouden is?

Bij de oudste was het een teken dat hij echt te weinig bv binnen kreeg, maar J. poept vaak, heeft volle plasluiers en groeit goed.
pi_180446349
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:36 schreef coccinelle het volgende:
Spinaziepoep, kan dat komen doordat J. (2 wkn) verkouden is?

Bij de oudste was het een teken dat hij echt te weinig bv binnen kreeg, maar J. poept vaak, heeft volle plasluiers en groeit goed.
Groene poep kan door verkoudheid komen maar volgens mij ook door overproductie. Maar als hij verkouden is, is dat de meest aannemelijke reden.
disclaimer
pi_180447341
Thanks, ladies!
Rietjesbeker snapt ie niet, meestal drinkt ie zo uit een beker met enige hulp, want anders belandt er meer water door het hele huis dan in zijn mond :D .
Dan gaan we toch van 2 naar 1 flesje op werkdagen!
pi_180453553
Tolstoi, ik vroeg me af of het geen optie is om het je man gewoon uit te laten zoeken met de dreumes en de melk? Misschien vindt hij een (door jou uitgedacht) schema juist fijn, maar ik laat het zowel de crèche als Jacobs vader altijd gewoon maar uitzoeken met die melk.
Los daarvan kan ik me helemaal vinden in de rest, namelijk dat hij makkelijk op 1 flesje melk het zal redden naast al het eten en daarvoor/-na jou.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:27:18 #207
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180458768
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:44 schreef TolstoiFan het volgende:
Aangezien S. tijdens mijn werkdagen maar buitengewoon matig melk uit de fles drinkt vraag ik me af of we niet gewoon 1 fles weg kunnen laten.

Op werkdagen ziet het schema er ongeveer zo uit:

07:30 Live voeden
09:00 boterham + fruit + water
10:30 fles gekolfde BV (meestal wordt maar 50-60 ml. aangeboden, waarvan dan 20 ml. gedronken wordt)
slapen
12-13 uur boterham + water
14:30 fles gekolfde BV (meestal wordt rond de 80-100 ml. aangeboden, waarvan dan 50-70 ml. gedronken wordt)
slapen
17:30 live voeden na werkdag
18:30-19 eten
rond 20:00 live voeden voor slapen gaan

Tussendoor krijgt ie ook nog water aangeboden en een tussendoortje (rijstwafel, soepstengel of fruit).

Als ik gewoon thuis ben, voed ik ongeveer op de volgende momenten:
07:30-08:00
ergens tussen 12-13 uur
ergens tussen 16-17 uur
rond 20:00 voor slapen gaan
en dan 's avonds laat/'s nachts nog 1 of 2 keer

Tussendoor dan ook nog gewoon de maaltijden en water. Voedingsmomenten overdag worden wel wat korter.

Als we op mijn werkdagen maar 1 fles gaan doen, wat zou dan een handig tijdstip zijn. Ik dacht zelf aan rond de 12-13 uur en dan de boterham wat later doen, bv. rond de 14 uur?? Of toch rond 12 uur de boterham en rond 14 uur een flesje melk?
Bij thuiskomst na mijn werk rond 17:30 wil ie wel altijd graag even drinken aan de borst, dus flesje moet ook niet te dicht op die live voeding zitten denk ik.
Ik zou sowieso die fles van 10.30u eruit halen. Hij drinkt maar 20ml, dus echt behoefte heeft hij er niet aan en bij jou drinkt hij blijkbaar ook niet om die tijd.

Verder zou ik me niet zo'n zorgen maken om het vocht. Ik geloof echt niet dat die kleintjes zich laten uitdrogen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180464114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 19:58 schreef Lemijn het volgende:
Tolstoi, ik vroeg me af of het geen optie is om het je man gewoon uit te laten zoeken met de dreumes en de melk? Misschien vindt hij een (door jou uitgedacht) schema juist fijn, maar ik laat het zowel de crèche als Jacobs vader altijd gewoon maar uitzoeken met die melk.
Los daarvan kan ik me helemaal vinden in de rest, namelijk dat hij makkelijk op 1 flesje melk het zal redden naast al het eten en daarvoor/-na jou.
Zo sta ik er ook in. Het handige van voeden op verzoek is dat ik totaal niet hoef na te denken wat wanneer, zo'n schema kan ik dan ook echt niet oplepelen. Maar dat betekent dat man en gastouder ook gewoon kunnen handelen naar wat dreumes aangeeft. Ik vind het maar ingewikkeld, die tijdspaden. Net wiskunde :D
pi_180466005
En het mes snijdt aan 2 kanten wat mij betreft: hij weet echt beter dan ik hoe te handelen op zo’n dag. Zij hebben een eigen ritme en eigen gewoontes. Dat is hier misschien sterker omdat we weinig hele dagen met z’n drieën doorbrengen, maar ik vind het wel mooi en het heeft hem veel zelfvertrouwen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')