abonnement Unibet Coolblue
pi_179724069
Ik heb altijd al met simpele Hema balpennen geschreven. Doe je een maandje mee, niet navulbaar en gaan makkelijk kapot.

Voor mijn verjaardag heb ik van iemand een Parker balpen gekregen. Bleek dat deze pen 20 euro kostte, waarvan ik eerlijk gezegd wel schrok. _O-

Dit heeft mijn interesse gewekt. Zo kwam ik pennen van Mont Blanc tegen van wel 500 euro. Waar zit deze prijs hem in? Is het op papier te zien of je handtekening met een Hema pen is gezet of met een dure Mont Blanc vulpen?

Nu snap ik dat voor dingen als kalligrafie, je wellicht wat betere pennen nodig hebt. Maar voor een normale brief?

Snap ook niet dat mensen preferabel met vulpen schrijven, gezien het ongemak van de inkt :')
pi_179724116
¤500 is niet zo duur voor een Mont Blanc :P

Een goede vulpen met een goede punt gaat over tijd naar je hand staan, wat een stuk soepeler en prettiger schrijft. En zo'n ding gaat letterlijk je leven lang mee.

Daarnaast heeft het ook een hoge pats-factor, net als een duur horloge. En dat zeg ik als iemand met een paar dure vulpennen ;)
pi_179724156
Vulpennen zijn voor veel mensen ook verzamelobjecten die je toevallig kunt gebruiken. Daar spelen fabrikanten op in natuurlijk.
pi_179724168
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:04 schreef Azreal het volgende:
¤500 is niet zo duur voor een Mont Blanc :P

Een goede vulpen met een goede punt gaat over tijd naar je hand staan, wat een stuk soepeler en prettiger schrijft. En zo'n ding gaat letterlijk je leven lang mee.

Daarnaast heeft het ook een hoge pats-factor, net als een duur horloge. En dat zeg ik als iemand met een paar dure vulpennen ;)
Nu gaat het wellicht om een hele dure pen.

Maar wat is nou het verschil in mijn Parker van 20,- en een Hema balpen?

De Parker ligt tot nu toe beter in mijn hand en voelt wat duurzamer aan, maar dat is ook alles.
  maandag 11 juni 2018 @ 11:18:13 #5
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179724284
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:08 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Nu gaat het wellicht om een hele dure pen.

Maar wat is nou het verschil in mijn Parker van 20,- en een Hema balpen?

De Parker ligt tot nu toe beter in mijn hand en voelt wat duurzamer aan, maar dat is ook alles.
Volgens mij zit het verschil 'm in de penpunt, ik kan me voorstellen dat die van Parker beter is dan een basic HEMA-vulpen.
Natuurlijk betaal je voor een duurdere vulpen voor het merk maar er is serieus een kwalitatief verschil te merken in de punt.

Vulpennen O+
With the stars as her umbrella
  maandag 11 juni 2018 @ 11:39:28 #6
476709 Ik2
Gradueel
pi_179724571
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:18 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Volgens mij zit het verschil 'm in de penpunt, ik kan me voorstellen dat die van Parker beter is dan een basic HEMA-vulpen.
Natuurlijk betaal je voor een duurdere vulpen voor het merk maar er is serieus een kwalitatief verschil te merken in de punt.

Vulpennen O+
dit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_179724810
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:08 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Nu gaat het wellicht om een hele dure pen.

Maar wat is nou het verschil in mijn Parker van 20,- en een Hema balpen?

De Parker ligt tot nu toe beter in mijn hand en voelt wat duurzamer aan, maar dat is ook alles.
Met een parker kun je toch op zijn kop blijven schrijven, dat lukt niet met standaard balpennen. Verder heb ik vaak ook wel het gevoel dat een parkervulling wat soepeler schrijft.
  maandag 11 juni 2018 @ 11:58:19 #8
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_179724884
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:08 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Nu gaat het wellicht om een hele dure pen.

Maar wat is nou het verschil in mijn Parker van 20,- en een Hema balpen?

De Parker ligt tot nu toe beter in mijn hand en voelt wat duurzamer aan, maar dat is ook alles.
Wat is het verschil met een horloge van 1 euro of een rolex van 25k ? Op beide kan je de tijd zien... zo betedeneer jij.

Het is gewoon zo van: Ben je graag een pauper of niet ?
  Moderator maandag 11 juni 2018 @ 12:03:09 #9
45833 crew  Fogel
pi_179724958
Ik verbaas me er vooral over dat er nog mensen zijn die hele brieven schrijven met een pen :D

Voor een handtekening voldoet op zich iedere pen, maar voor dikke contracten (waar vaak de andere partij tijdens het tekenen aanwezig is) kan ik me goed voorstellen dat een mooie/dure pen beter is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 11 juni 2018 @ 12:16:08 #10
13250 Lod
Sapere aude!
pi_179725159
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Maar wat is nou het verschil in mijn Parker van 20,- en een Hema balpen?

De Parker ligt tot nu toe beter in mijn hand
Je zegt het toch zelf al? Als je veel schrijft is het prettig om een pen te hebben waar je fijn mee schrijft. Maar daar betaal je voor.

En de initiële kosten lijken misschien meer, maar ik heb Parker pennen waar ik pas na een jaar de vulling van hoef te vervangen. En dus niet elke maand een nieuwe Hema balpen, zoals jij zelf aangeeft. Op de lange termijn ben je dus goedkoper uit.

Doet mij denken aan een discussie die ik, vorige eeuw nog, had met een klasgenoot. Ik kocht/kreeg altijd dure schoenen van 300 gulden en hij kocht altijd goedkope Scapino schoenen van 70 gulden. Hij vond het ook maar raar dat ik zo'n dure schoenen had. Maar ik deed ruim 4 jaar met mijn schoenen terwijl hij elk half jaar nieuwe moest kopen. Dus op de lange termijn was ik veel goedkoper uit.
GNU Terry Pratchett
pi_179725176
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met een parker kun je toch op zijn kop blijven schrijven, dat lukt niet met standaard balpennen. Verder heb ik vaak ook wel het gevoel dat een parkervulling wat soepeler schrijft.
op z’n kop?
  maandag 11 juni 2018 @ 12:19:39 #12
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179725225
quote:
2s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:39 schreef Ik2 het volgende:

[..]

dit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Is dat jouwnes?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
With the stars as her umbrella
  maandag 11 juni 2018 @ 12:31:37 #13
476709 Ik2
Gradueel
pi_179725437
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:19 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Is dat jouwnes?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wasmaarwaar

ik vind ze gewoon ook O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_179725525
Ik heb een montblanc balpen gewoon, vind een parker fijner schrijven. Gebruik hier dan ook dagelijks gewoon een parker pen en die montblanc zit voor de sier maar in mijn tas.
pi_179730705
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:08 schreef LurkJeRot het volgende:
Vulpennen zijn voor veel mensen ook verzamelobjecten die je toevallig kunt gebruiken. Daar spelen fabrikanten op in natuurlijk.
En natuurlijk voor leerlingen op de basisschool.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 11 juni 2018 @ 19:45:48 #16
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_179731672
quote:
2s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:16 schreef Lod het volgende:

[..]

Je zegt het toch zelf al? Als je veel schrijft is het prettig om een pen te hebben waar je fijn mee schrijft. Maar daar betaal je voor.

En de initiële kosten lijken misschien meer, maar ik heb Parker pennen waar ik pas na een jaar de vulling van hoef te vervangen. En dus niet elke maand een nieuwe Hema balpen, zoals jij zelf aangeeft. Op de lange termijn ben je dus goedkoper uit.

Doet mij denken aan een discussie die ik, vorige eeuw nog, had met een klasgenoot. Ik kocht/kreeg altijd dure schoenen van 300 gulden en hij kocht altijd goedkope Scapino schoenen van 70 gulden. Hij vond het ook maar raar dat ik zo'n dure schoenen had. Maar ik deed ruim 4 jaar met mijn schoenen terwijl hij elk half jaar nieuwe moest kopen. Dus op de lange termijn was ik veel goedkoper uit.
hollandse boy
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_180108832
vullingen zijn duurder dan voorheen, denk dat de vraag ook stuk minder is. Vroeger had iedere boeken/sigaren winkel wel een pennenhoek, zie je amper nog.
  donderdag 28 juni 2018 @ 23:13:21 #18
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180112560
Er zit wel degelijk verschil in de kwaliteit van pennen. De kosten zullen in het merk zitten en in het gebruikte materiaal (gouden pen bijvoorbeeld).

Onlangs al mijn pennen thuis vervangen door de xiaomi pen. Een paar dollar via Aliexpress en man wat een fijne pennen!
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')