abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 12 juni 2018 @ 15:40:06 #201
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179745959
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

als de situatie in de tussentijd veranderd is en hij weet hoe ze er nu over denkt dan is dat niet hypocriet maar terecht imho
Dan hoef je nog steeds niet kwaad te worden om een grapje.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179746096
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:28 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Het gaat niet per se om sterke verhalen/anekdotes.

Meer over wat voor dingen ik doe in het leven. Wat wat ik ook bereik, het lijkt allemaal een beetje in het niet te vallen bij moeder worden. Wat mijn nichten allemaal wél doen.

Win ik de Nobelprijs, dan glimt ze van trots. Ongetwijfeld. Maar vertel ik haar dat ik een kindje ga krijgen, dan zou ze spontaan in huilen uitbarsten. Puur geluk. Toch een heel andere orde.

Kan ze natuurlijk niks aan doen, dat ze het zo voelt. En dat verwijt ik haar ook niet. Maar het is niet altijd even leuk.
Dit herken ik wel
Misschien kom ik ook gewoon nog uit een traditionele omgeving maar het krijgen van kinderen is toch wel het ultieme wat je in de ogen van mijn moeder, en zeker in de ogen van mijn schoonouders, kunt doen

Alles wat ik allemaal doe in het dagelijks leven vinden ze wel leuk maar ze snappen mijn keus echt niet
Mijn moeder heet het gelukkig opgegeven het er over te hebben (na 1 heel serieus gesprek van 'je wil het echt niet?') maar aan de andere kant van de familie lijkt het kwartje gewoon niet te vallen
maar dat komt omdat ze het zich echt echt niet in kunnen beelden
En dus ook niet dat wij wel gelukkig zijn zo
pi_179746197
Ik heb gelukkig wel wat mensen in mijn omgeving die eerlijk zijn over kinderen krijgen/hebben.
Sommige zouden heel erg graag met ons ruilen als ze de tijd terug konden draaien.
pi_179746670
M'n oudste nicht is ook kindvrij, dus aan die kant van de familie wordt er totaal niet om gemaald. Alleen toen mijn grootvader op zijn sterfbed lag, begon hij er nog even over dat er in mijn gezin geen achterkleinkinderen waren en dat ik geen vriend had, alsof we hem hadden teleurgesteld ofzo :') Heel fijn.
Tap tap tap
  dinsdag 12 juni 2018 @ 16:23:32 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179746754
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:18 schreef CherryLips het volgende:
M'n oudste nicht is ook kindvrij, dus aan die kant van de familie wordt er totaal niet om gemaald. Alleen toen mijn grootvader op zijn sterfbed lag, begon hij er nog even over dat er in mijn gezin geen achterkleinkinderen waren en dat ik geen vriend had, alsof we hem hadden teleurgesteld ofzo :') Heel fijn.
Misschien had die beste man het idee dat jij gelukkiger zou zijn als het wel zo was geweest.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179747041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:47 schreef Allures het volgende:

[..]

Dit herken ik wel
Misschien kom ik ook gewoon nog uit een traditionele omgeving maar het krijgen van kinderen is toch wel het ultieme wat je in de ogen van mijn moeder, en zeker in de ogen van mijn schoonouders, kunt doen

Alles wat ik allemaal doe in het dagelijks leven vinden ze wel leuk maar ze snappen mijn keus echt niet
Mijn moeder heet het gelukkig opgegeven het er over te hebben (na 1 heel serieus gesprek van 'je wil het echt niet?') maar aan de andere kant van de familie lijkt het kwartje gewoon niet te vallen
maar dat komt omdat ze het zich echt echt niet in kunnen beelden
En dus ook niet dat wij wel gelukkig zijn zo
Mijn moeder is verder heel geëmancipeerd. Maar het is een gevoel bij haar. En dat kun je niet dwingen.
pi_179747076
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb hem en haar ook nooit over kinderen gehoord ^O^
Nee, nogal wiedes, jij zit altijd met je koptelefoon op.

Enfin, hier nog iemand bewust kinderloos. Kan er weinig inhoudelijks over kwijt, behalve dat ik a.) nimmer de behoefte heb gevoeld kinderen te verwekken, b.) ik een leuk leven heb zonder kinderen en c.) ik erg gesteld ben op mijn persoonlijke vrijheid en ruimte. Ik heb ook veel me-time nodig. Bovendien run ik een eigen business, ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen kinderen op te voeden, overal en nergens vandaan op te halen en naar toe te brengen et cetera.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 16:50:29 #208
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179747234
Meld, hier ook vanaf jongs al dat ik het niet wil. Het geeft mij voornamelijk een gevoel dat ik beperkt zou worden in mijn doen en laten.
  Moderator dinsdag 12 juni 2018 @ 16:52:04 #209
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179747262
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:41 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Nee, nogal wiedes, jij zit altijd met je koptelefoon op.

Enfin, hier nog iemand bewust kinderloos. Kan er weinig inhoudelijks over kwijt, behalve dat ik a.) nimmer de behoefte heb gevoeld kinderen te verwekken, b.) ik een leuk leven heb zonder kinderen en c.) ik erg gesteld ben op mijn persoonlijke vrijheid en ruimte. Ik heb ook veel me-time nodig. Bovendien run ik een eigen business, ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen kinderen op te voeden, overal en nergens vandaan op te halen en naar toe te brengen et cetera.
Hij's fijn.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179751126
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:20 schreef Brandaris01 het volgende:

In familie-apps is het ook altijd goed te merken. Post iemand een leuk niet-kleinkind-gerelateerd nieuwtje dan is het van ‘leuk!’ en 'nice'.

Post iemand een random foto van een kleinkind dan gaat meteen de hele app op tilt.

Zozo, een hele kerel alweer!
Wat schattig!
Net zo’n bolle toet as zijn pa!
En zo nog een stuk of vijf reacties...
Hetzelfde als dat bijv een persoon gewond raakt of sneuvelt voor het vaderland en de persoon achteraf of de familie als helden worden onthaald. Het lijden wordt dan door anderen, die blij zijn dat ze zelf nog gezond zijn/nog leven of in dit geval geen kinderen hebben, zogenaamd verminderd door aandacht en eer.
Natuurlijk vindenensen het vast ook gewoon leuk, maar bij overdreven aandacht speelt er meer denk ik. Als het zelf ouders zijn dan willen ze de cultus gewoon in stand houden
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 12 juni 2018 @ 22:25:18 #211
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179754345
Zijn er mannen van eind 20 hier die geen kinderen willen? Hoe ervaren jullie het daten? Heb het idee dat veel dames van mijn leeftijd die nog single zijn zo snel mogelijk iemand willen die met ze trouwt en ze bezwangert. En meisjes van begin 20 beginnen uit mijn league te raken volgens mij. :') Zelf wil ik dus geen kinderen en ook geen serieuze relatie. Wil op datinggebied gewoon nog steeds leven als een 21-jarige. :') Voor zover ik nog tijd heb om te daten, that is.
pi_179761332
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hetzelfde als dat bijv een persoon gewond raakt of sneuvelt voor het vaderland en de persoon achteraf of de familie als helden worden onthaald. Het lijden wordt dan door anderen, die blij zijn dat ze zelf nog gezond zijn/nog leven of in dit geval geen kinderen hebben, zogenaamd verminderd door aandacht en eer.
Natuurlijk vindenensen het vast ook gewoon leuk, maar bij overdreven aandacht speelt er meer denk ik. Als het zelf ouders zijn dan willen ze de cultus gewoon in stand houden
Het zijn vaak de mensen die wel kinderen hebben.
  woensdag 13 juni 2018 @ 11:55:12 #213
441440 aquawoman
Bitch please
pi_179761496
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:47 schreef Allures het volgende:

[..]

Dit herken ik wel
Misschien kom ik ook gewoon nog uit een traditionele omgeving maar het krijgen van kinderen is toch wel het ultieme wat je in de ogen van mijn moeder, en zeker in de ogen van mijn schoonouders, kunt doen

Alles wat ik allemaal doe in het dagelijks leven vinden ze wel leuk maar ze snappen mijn keus echt niet
Mijn moeder heet het gelukkig opgegeven het er over te hebben (na 1 heel serieus gesprek van 'je wil het echt niet?') maar aan de andere kant van de familie lijkt het kwartje gewoon niet te vallen
maar dat komt omdat ze het zich echt echt niet in kunnen beelden
En dus ook niet dat wij wel gelukkig zijn zo
Het is ook gewoon een kwestie van wennen en tijd.

Ik heb ook geen kinderwens maar ben wel een enorme suikertante voor mijn neefjes en kinderen zijn dol op mij en ik op hen. Dus vonden veel mensen het jammer en dan met name mijn ouders dat ik zelf geen kinderen wil. Toen mijn zusje wel kinderen kreeg ging dat al een beetje weg.

Maar in het begin vertoonden ze wel veel gedrag dat hier ook genoemd wordt - ik voelde me bijna een lagere diersoort en totaal oninteressant omdat ik geen kinderen had. Maar inmiddels is dat helemaal bijgetrokken en gaat het allemaal vrij gladjes en naar ieders wens. Dus ik zou ook aanraden om gewoon maar een beetje geduld te hebben tot mensen een beetje gewend zijn aan het idee en de situatie.

Inmiddels ben ik 41 en kan het ook bijna niet meer, dus hebben ze ook niet echt een keuze :D

Dat laatste is overigens wel een gek iets - toen ik me besefte dat ik binnenkort ook niet meer de keuze zou hebben om toch een kind te nemen voelde dat wel vervelend omdat het redelijk definitief voelt. Maar zelfs toen voelde ik geen wens om alsnog aan kinderen te beginnen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_179761651
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:25 schreef Gary_Oak het volgende:
Zijn er mannen van eind 20 hier die geen kinderen willen? Hoe ervaren jullie het daten? Heb het idee dat veel dames van mijn leeftijd die nog single zijn zo snel mogelijk iemand willen die met ze trouwt en ze bezwangert. En meisjes van begin 20 beginnen uit mijn league te raken volgens mij. :') Zelf wil ik dus geen kinderen en ook geen serieuze relatie. Wil op datinggebied gewoon nog steeds leven als een 21-jarige. :') Voor zover ik nog tijd heb om te daten, that is.
Ik heb wel een zwaar vermoeden dat dat een dingetje zal worden als het ooit weer tot daten gaat komen ja :')
pi_179762656
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:25 schreef Gary_Oak het volgende:
Zijn er mannen van eind 20 hier die geen kinderen willen? Hoe ervaren jullie het daten? Heb het idee dat veel dames van mijn leeftijd die nog single zijn zo snel mogelijk iemand willen die met ze trouwt en ze bezwangert. En meisjes van begin 20 beginnen uit mijn league te raken volgens mij. :') Zelf wil ik dus geen kinderen en ook geen serieuze relatie. Wil op datinggebied gewoon nog steeds leven als een 21-jarige. :') Voor zover ik nog tijd heb om te daten, that is.
Als je dit topic leest, zie je dat er genoeg vrouwen zijn die geen kinderen willen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179763346
Sinds ik iets vasts heb met een andere man vraagt gelukkig niemand meer wanneer er kinderen komen.
pi_179763383
En wanneer tijdens daten geef je aan dat je geen kinderwens hebt? :D na een half jaar of na de eerste date of als het hoofdje al staat ofzo?
Tap tap tap
pi_179763516
Ja, een "ik wil bewust geen kinderen" topic: Juich *O*.

Ik heb zó geen behoefte om zelf kinderen te krijgen. Past niet bij mij, wil ik niet.

Paar nare ervaringen gehad mbt kinderen.

Mbt daten, tja, best lastig, de meeste dames (tot +- 35 jaar) willen graag, maar ik écht niet. Maakt die uitdaging om iemand te zoeken die ook geen kinderen wil een stuk groter.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:04:14 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179767270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:57 schreef CherryLips het volgende:
En wanneer tijdens daten geef je aan dat je geen kinderwens hebt? :D na een half jaar of na de eerste date of als het hoofdje al staat ofzo?
:')
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:40:06 #220
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179767767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:57 schreef CherryLips het volgende:
En wanneer tijdens daten geef je aan dat je geen kinderwens hebt? :D na een half jaar of na de eerste date of als het hoofdje al staat ofzo?
Ligt eraan. In mijn online profiel staat t gewoon. Wanneer ik iemand irl ontmoet en het klikt en we gaan daten dan bij de eerste of tweede date al. Dat is misschien vroeg, maar hoe eerder hoe beter imo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179768437
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ligt eraan. In mijn online profiel staat t gewoon. Wanneer ik iemand irl ontmoet en het klikt en we gaan daten dan bij de eerste of tweede date al. Dat is misschien vroeg, maar hoe eerder hoe beter imo.
Vind ik ook!
Het was, toen ik nog geen relatie had, een van de eerste gespreksonderwerpen met potentiële partners.
"Hoi, ik ben -bloempjuh- en ik ben geen meisje-meisje. Ook wil ik nooit kinderen." ;)
Mon 'en!
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:37:36 #222
456432 Kamina
Tenacious!
pi_179768691
Heb al een tijdje niet gedate, maar ik zou het wel vrij snel even bespreken dat ik geen kinderwens heb.

Overigens zou ik er prima mee kunnen leven als mijn toekomstige partner zwanger zou worden.

Ik heb geen wens voor kinderen, maar heb ook niets tegen ze.
1 + 1 = blauw
pi_179770730
Ff volgen. Interessant topic. Zelf nooit echt sterke kinderwens gehad, maar heb nu al wel 13 jaar co-ouderschap met man over zijn dochter.
Zij was twee toen ik haar leerde kennen. Ben heel blij met haar O+ .
Maar ik vraag me wel eens af of mijn kinderwens was gaan opspelen als ik haar niet had gehad.
Alius aliud dicit
pi_179771786
Ik weet al heel lang dat ik geen kinderen wil, in eerste instantie vooral uit angst dat ik een kind aan zou doen wat mij is overkomen. Nu ben ik daar zelf wel overheen gekomen, maar nog steeds zou ik er niet aan moeten denken.
Verder helpt het ook wel dat ik behoorlijk lui ben en partners trof die ook kinderloos wilden zijn.
Verder ook nooit de rammelende eierstokken gehad.

Rationeel zie ik al helemaal geen goede reden om aan kinderen te beginnen. Behalve je tijd, energie, geld en de vervuiling door de mensheid, zijn mensen die ouder (vooral moeders) worden, ècht geen leuke mensen. Zo wil ik niet zijn.

-Edit-
Ik heb een broer. Die heeft een zoontje. Mijn moeder heeft wel eens te kennen gegeven dat als ze mocht kiezen, liever een kindje van mij te hebben gehad, maar ze is wel blij met de kleinzoon die ze heeft.

In mijn omgeving wanneer het erover gaat wel eens 'jij geen kinderen? Ook geen wens?' maar daar blijft het vaak bij. Heb niet het gevoel dat mensen het vragen uit 'het hoort', meer uit nieuwsgierigheid naar hoe ik mijn leven leidt/vorm geef'.

[ Bericht 27% gewijzigd door Panthera1984 op 13-06-2018 21:53:17 (Toevoeging) ]
And the druids turn to stone...
pi_179773628
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:25 schreef Gary_Oak het volgende:
Zijn er mannen van eind 20 hier die geen kinderen willen? Hoe ervaren jullie het daten? Heb het idee dat veel dames van mijn leeftijd die nog single zijn zo snel mogelijk iemand willen die met ze trouwt en ze bezwangert. En meisjes van begin 20 beginnen uit mijn league te raken volgens mij. :') Zelf wil ik dus geen kinderen en ook geen serieuze relatie. Wil op datinggebied gewoon nog steeds leven als een 21-jarige. :') Voor zover ik nog tijd heb om te daten, that is.
Daarom jonger daten of een leeftijdsgenoot met dezelfde wensen.
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 23:08:15 #226
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179774495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:57 schreef CherryLips het volgende:
En wanneer tijdens daten geef je aan dat je geen kinderwens hebt? :D na een half jaar of na de eerste date of als het hoofdje al staat ofzo?
_O-

"Ja nee, dit wilde ik dus niet. Duw maar weer naar binnen!"
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:18:32 #227
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179774787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik heb wel een zwaar vermoeden dat dat een dingetje zal worden als het ooit weer tot daten gaat komen ja :')
Dude, waarom is daten eigenlijk altijd zo moeilijk voor jou? :D

quote:
12s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als je dit topic leest, zie je dat er genoeg vrouwen zijn die geen kinderen willen.
Ik ga nooit meer met FOK!sters daten. _O- _O- _O- Vrienschappelijk meeten prima, maar daten niet.

quote:
12s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:39 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Daarom jonger daten of een leeftijdsgenoot met dezelfde wensen.
Ik wil ook jonger daten, maar die beginnen out of my league te raken. En wil eigenlijk (nog) geen leeftijdsgenoten. :@ Wil zo'n jong blaadje. Ook als ik 70 ben. Of 80.
pi_179774815
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:18 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dude, waarom is daten eigenlijk altijd zo moeilijk voor jou? :D

[..]

Ik ga nooit meer met FOK!sters daten. _O- _O- _O- Vrienschappelijk meeten prima, maar daten niet.

[..]

Ik wil ook jonger daten, maar die beginnen out of my league te raken. En wil eigenlijk (nog) geen leeftijdsgenoten. :@ Wil zo'n jong blaadje. Ook als ik 70 ben. Of 80.
Ik zoek op de verkeerde plekken ofzo. En Fok werkt niet meer, want ik doe altijd stom hier ;(
pi_179774817
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:18 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dude, waarom is daten eigenlijk altijd zo moeilijk voor jou? :D

[..]

Ik ga nooit meer met FOK!sters daten. _O- _O- _O- Vrienschappelijk meeten prima, maar daten niet.

[..]

Ik wil ook jonger daten, maar die beginnen out of my league te raken. En wil eigenlijk (nog) geen leeftijdsgenoten. :@ Wil zo'n jong blaadje. Ook als ik 70 ben. Of 80.
Maar als je geen serieuze relatie wil, wat boeit het dan of de ander een kinderwens heeft of niet?
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:21:25 #230
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179774853
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:19 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik zoek op de verkeerde plekken ofzo. En Fok werkt niet meer, want ik doe altijd stom hier ;(
FOK! werkt best prima hoor. Maar dat van jou heb je dus aan jezelf te danken. :P Nieuw account een optie?

quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:19 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar als je geen serieuze relatie wil, wat boeit het dan of de ander een kinderwens heeft of niet?
Naalden door condooms prikken. :'(
pi_179775032
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:21 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

FOK! werkt best prima hoor. Maar dat van jou heb je dus aan jezelf te danken. :P Nieuw account een optie?

[..]

Naalden door condooms prikken. :'(
Altijd je eigen condooms gebruiken een optie? Maar iemand kan ook zeggen geen kinderwens te hebben en dus per se eigen condooms te willen gebruiken en dat dat dan een hoax is en ze ze stiekem doorgeprikt heeft. Ergens moet je een keer iemand vertrouwen als je ermee wil neuken.
Your opinion of me is none of my business.
pi_179775039
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:21 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

FOK! werkt best prima hoor. Maar dat van jou heb je dus aan jezelf te danken. :P Nieuw account een optie?

[..]

Naalden door condooms prikken. :'(
Nee, de juiste prikt daar doorheen O+

Maar oke, afwezigheid van kinderwens lijkt me inderdaad lastig als je ouder bent. Als je 20 oid bent komt zoiets nog niet aan de orde. Ben je al 2 relaties verder voordat het pas relevant wordt ofzo.
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 23:34:01 #233
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179775123
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:29 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nee, de juiste prikt daar doorheen O+

Maar oke, afwezigheid van kinderwens lijkt me inderdaad lastig als je ouder bent. Als je 20 oid bent komt zoiets nog niet aan de orde. Ben je al 2 relaties verder voordat het pas relevant wordt ofzo.
Of nooit :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 14 juni 2018 @ 00:00:14 #234
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179775621
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:29 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Altijd je eigen condooms gebruiken een optie? Maar iemand kan ook zeggen geen kinderwens te hebben en dus per se eigen condooms te willen gebruiken en dat dat dan een hoax is en ze ze stiekem doorgeprikt heeft. Ergens moet je een keer iemand vertrouwen als je ermee wil neuken.
Je kent me: ik ben al hartstikke paranoïde van mezelf. _O- Dadelijk gebruik ik nog eens een afgeknipte binnenband als je zo doorgaat. :')

[ Bericht 32% gewijzigd door Samzz op 16-06-2018 12:48:11 ]
pi_179776293
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:00 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je kent me: ik ben al hartstikke paranoïde van mezelf. _O- Dadelijk gebruik ik nog eens een afgeknipte binnenband als je zo doorgaat. :')

[..]
Ja, maar dan lijkt me dat eerder de beperkende factor voor je dan een eventuele kinderwens bij de ander.
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 14 juni 2018 @ 01:09:08 #236
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179776348
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 01:00 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja, maar dan lijkt me dat eerder de beperkende factor voor je dan een eventuele kinderwens bij de ander.
Ik cockblock mezelf, I know. :P Maar ok, het is laat. Genoeg lopen geinen. :+
  zaterdag 16 juni 2018 @ 12:12:44 #237
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_179822465
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:29 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Altijd je eigen condooms gebruiken een optie? Maar iemand kan ook zeggen geen kinderwens te hebben en dus per se eigen condooms te willen gebruiken en dat dat dan een hoax is en ze ze stiekem doorgeprikt heeft. Ergens moet je een keer iemand vertrouwen als je ermee wil neuken.
Of jezelf onvruchtbaar laten maken!

Zit ik serieus te overwegen om (weer) eens aan de huisarts te vragen...
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_179822641
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 12:12 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Of jezelf onvruchtbaar laten maken!

Zit ik serieus te overwegen om (weer) eens aan de huisarts te vragen...
Als vrouw is dat best moeilijk voor elkaar te krijgen though. :{
Your opinion of me is none of my business.
pi_179822835
Je bent met een mirena toch praktisch onvruchtbaar? Daarnaast amper meer menstruatie. Om de 5/6 jaar een kwartiertje pijn en 2 dagen gerommel. Uitzonderingen daar gelaten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 16 juni 2018 @ 12:50:15 #240
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179823068
Het datingtopic is een eindje verderop, daar kun je praten over onvermogen een date te scoren. Hier graag ontopic blijven.

Posts verwijderd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179823291
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 12:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je bent met een mirena toch praktisch onvruchtbaar? Daarnaast amper meer menstruatie. Om de 5/6 jaar een kwartiertje pijn en 2 dagen gerommel. Uitzonderingen daar gelaten.
Ik ben ook heel blij met m'n mirena. Maar ik kan 'm zelf niet controleren en stiekem zorgt dat nog weleens voor stress. Minder dan met de pil, maar nog steeds wel een beetje, af en toe.
Your opinion of me is none of my business.
pi_179824515
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 13:03 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik ben ook heel blij met m'n mirena. Maar ik kan 'm zelf niet controleren en stiekem zorgt dat nog weleens voor stress. Minder dan met de pil, maar nog steeds wel een beetje, af en toe.
Hoezo niet controleren? Voel jij je draadjes niet?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179825275
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 13:54 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoezo niet controleren? Voel jij je draadjes niet?
Nee, die moesten worden afgeknipt tot in de baarmoeder, omdat de gynaecoloog ze oorspronkelijk iets te kort had geknipt, ze daardoor niet omkrulden mijn vriend er last van had.
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 15:24:09 #244
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_179826564
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 12:24 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Als vrouw is dat best moeilijk voor elkaar te krijgen though. :{
Klopt. Daarom heb ik het al eerder gevraagd en laten opnemen in mijn dossier, als bewijsmateriaal dat het geen opvlieging is. Ik ben nou een stukje ouder, misschien wil het nu wel. Al had ik dan niet in de bible belt moeten gaan wonen. _O-

En alle vormen van anticonceptie zitten (voor mij) nadelen aan. Sterilisatie lijkt me zo ideaal.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_179826940
Ik wil zelf geen kinderen.
Ik ben draagster van het Fragiele X-syndroom. Dat betekent dat ik grote kans heb op het krijgen van kinderen met dit syndroom (ik ben zelf overigens niet gehandicapt).
Ik heb zelf jaren met veel liefde en plezier in de gehandicaptenzorg gewerkt en in mijn familie zijn er wel patiënten. Dat heeft mij doen inzien dat ik zelf mijn leven niet zou willen toewijden aan zo'n kind. Je moet daar echt veel voor opgeven, om het kind goede zorg te bieden. En ik zou absoluut niet willen dat mijn kind in een woongroep zou gaan wonen. Je kunt natuurlijk in de zwangerschap al onderzoeken of je baby patiënt is, maar wat doe je dan als blijkt van wel? Om deze reden wil ik daar niet aan beginnen. Ik hoop niet dat dit egoïstisch over komt....

Verder heb ik de behoefte ook niet om kinderen te krijgen, ga ik liever nog reizen etc. etc. Maar misschien is dat gevoel er ook wel vanwege bovenstaande.
Ik ben nog jong, wie weet denk ik er over 5 jaar anders over.

[ Bericht 90% gewijzigd door Daniane op 16-06-2018 15:43:44 ]
Striving to be more than average.
pi_179845124
Lijkt me zwaar als de beslissing voor je gemaakt wordt.

Ben ik de enige die an sich wel nieuwsgierig is naar óf het zou kunnen? Lichamelijk dan. Of je dus uberhaupt wel vruchtbaar bent?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 17 juni 2018 @ 12:07:08 #247
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179845245
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lijkt me zwaar als de beslissing voor je gemaakt wordt.

Ben ik de enige die an sich wel nieuwsgierig is naar óf het zou kunnen? Lichamelijk dan. Of je dus uberhaupt wel vruchtbaar bent?
Ik weet dat ik vruchtbaar ben, dus die nieuwsgierigheid heb ik niet. Maar ik denk zeker niet dat jij de enige bent.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179845267
Hoe weet je dat? Nevermind indien way te persoonlijke vraag.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 17 juni 2018 @ 12:09:53 #249
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179845313
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 15:36 schreef Daniane het volgende:
Ik wil zelf geen kinderen.
Ik ben draagster van het Fragiele X-syndroom. Dat betekent dat ik grote kans heb op het krijgen van kinderen met dit syndroom (ik ben zelf overigens niet gehandicapt).
Ik heb zelf jaren met veel liefde en plezier in de gehandicaptenzorg gewerkt en in mijn familie zijn er wel patiënten. Dat heeft mij doen inzien dat ik zelf mijn leven niet zou willen toewijden aan zo'n kind. Je moet daar echt veel voor opgeven, om het kind goede zorg te bieden. En ik zou absoluut niet willen dat mijn kind in een woongroep zou gaan wonen. Je kunt natuurlijk in de zwangerschap al onderzoeken of je baby patiënt is, maar wat doe je dan als blijkt van wel? Om deze reden wil ik daar niet aan beginnen. Ik hoop niet dat dit egoïstisch over komt....

Verder heb ik de behoefte ook niet om kinderen te krijgen, ga ik liever nog reizen etc. etc. Maar misschien is dat gevoel er ook wel vanwege bovenstaande.
Ik ben nog jong, wie weet denk ik er over 5 jaar anders over.
Knap dat je die keuze voor jezelf kunt maken. Ik vind het juist niet egoïstisch er zo in te staan, maar heel doordacht. Je moet ook gewoon heel veel opgeven.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179845331
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lijkt me zwaar als de beslissing voor je gemaakt wordt.

Ben ik de enige die an sich wel nieuwsgierig is naar óf het zou kunnen? Lichamelijk dan. Of je dus uberhaupt wel vruchtbaar bent?
Soms wel nieuwsgierig, heb zelf altijd al een 'slecht' gevoel over gehad
  zondag 17 juni 2018 @ 12:11:14 #251
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179845338
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe weet je dat? Nevermind indien way te persoonlijke vraag.
Is niet erg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179845745
Ik vind kinderen best leuk, ze vinden mij ook leuk, maar het is zo fijn dat ik ieder moment kan zeggen 'zo, ik stap weer eens op' en ze vervolgens kan achterlaten bij de ouders :D Heb er totaal geen trek in dat een kind mijn leven gaat bepalen voor de komende 20 jaar. Ik zou al beter voor mezelf kunnen zorgen, laat staan dat ik ook nog eens een kind in leven moet houden. Nooit meer op vakantie wanneer ik wil, maar wanneer het onderwijs het wil, vervolgens ook geen geld hebben voor al die verre reizen omdat het op gaat aan je kind en bovendien wil je bij dat soort rondreizen ook liever niet een kind op sleeptouw hebben, althans niet als ze nog erg jong zijn.

Schijnt ook dat je meer dan een ton kwijt bent om 1 kind op te laten groeien :')

Ik blijf wel de leuke oom uithangen, ik vind het prima.
pi_179845928
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:29 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Altijd je eigen condooms gebruiken een optie? Maar iemand kan ook zeggen geen kinderwens te hebben en dus per se eigen condooms te willen gebruiken en dat dat dan een hoax is en ze ze stiekem doorgeprikt heeft. Ergens moet je een keer iemand vertrouwen als je ermee wil neuken.
Daarom moet de man dus bepalen welk condoom erom gaat, het is de enige echte controle die mannen hebben. Vrouwen hebben al genoeg middelen om kinderen te voorkomen, wij hebben alleen het condoom (ja of vasectomie, maar die krijg je lastig als je nog geen gezin hebt en niet bejaard bent)

[ Bericht 2% gewijzigd door Fleischmeister op 17-06-2018 12:56:06 ]
pi_179846206
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:50 schreef Henno het volgende:

[..]

Daarom moet de man dus bepalen welk condoom erom gaat, het is de enige echte controle die mannen hebben. Vrouwen hebben al genoeg middelen om kinderen te voorkomen, wij hebben alleen het condoom (ja of vasectomie, maar die krijg je lastig als je nog geen gezin hebt en niet bejaard bent)
Wat een onzin. Je hóéft geen seks te hebben hoor. En toen ik ze nog gebruikte was ik er altijd vrij kritisch op dat we mijn condooms gebruikten omdat ik snel uitslag krijg van glijmiddelen en van deze wist ik zeker dat ik er geen reactie van zou krijgen. En als de gast 't daar niet mee eens was, even goede vrienden, maar dan ging ik gewoon weer naar huis. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_179846703
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:12 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je hóéft geen seks te hebben hoor. En toen ik ze nog gebruikte was ik er altijd vrij kritisch op dat we mijn condooms gebruikten omdat ik snel uitslag krijg van glijmiddelen en van deze wist ik zeker dat ik er geen reactie van zou krijgen. En als de gast 't daar niet mee eens was, even goede vrienden, maar dan ging ik gewoon weer naar huis. :)
Tuurlijk hoef je geen seks te hebben, maar als je ook nog eens de controle over het condoom als anticonceptie bij de man weg gaat halen, dan voelen de voorwaarden voor seks wel erg oneerlijk. Dan moeten mannen inderdaad de vrouw maar vertrouwen als ze seks willen, maar omgekeerd hoeft dat niet per se.
Tijd voor de mannenpil ;)
pi_179846742
Ik zie mijn leeftijdsgenoten (25j) ook opeens allemaal trouwen en kort erop kinderen krijgen. En soms zelfs als ze nog geen jaar samen zijn.... dat begrijp ik dan volledig niet.
Nu date ik meestal mannen tussen 30-35 en dan komen hun kinderwensen ook wel aan bod.
Ik kan niet beloven dat ik ooit een kinderwens ga hebben, komende 5 j zal het toch niets worden.

Mijn ex had een grote kinderwens en had al een lijstje met mooie namen gemaakt. :') Hij smolt ook altijd bij zijn neefje of de kleuter van zijn buurman. Ergens vind ik dat wel altijd lief om te zien bij mannen...
Ik heb nu gewoon echt niets met kinderen/baby's. Soms als ik alleen word gelaten met een kind, blijft die intens naar mij staren tot ik hen aandacht geef. "Kom nu moet jij je verstoppen/kom we gaan met lego spelen" en denk ik "muh, ik zat net op mijn gemak... }:| " Of als ze ergens opkruipen, dan denk ik "ok ik zal je erop helpen en op je passen want nu ben je echt gevaarlijke dingen aan het uitsteken. :{
“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
pi_179846947
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:41 schreef Henno het volgende:

[..]

Tuurlijk hoef je geen seks te hebben, maar als je ook nog eens de controle over het condoom als anticonceptie bij de man weg gaat halen, dan voelen de voorwaarden voor seks wel erg oneerlijk. Dan moeten mannen inderdaad de vrouw maar vertrouwen als ze seks willen, maar omgekeerd hoeft dat niet per se.
Tijd voor de mannenpil ;)
De voorwaarden voor seks zijn ook oneerlijk, want ik ben degene met een baby in m'n buik als 't mis gaat. :') Deze instelling vind ik dus echt super moeilijk om mee om te gaan, stiekem. Als een man zegt dat 'ie geen kinderen wil, gelooft iedereen 'm. Maar ben je een vrouw, dan is er altijd wel iemand die denkt dat je dat alleen maar zegt omdat X reden, of dat het tijdelijk is, of whatever.
Your opinion of me is none of my business.
pi_179846984
Ik ga dadelijk op babybezoek bij mijn jongere zusje. Vind ik niet zo leuk, want dan moet ik die kruimel vasthouden enzo... Maakt me kei-nerveus.

Toen ik dat tegen mijn partner (39 en onvruchtbaar) vertelde, zei hij: "Hee, dat heb ik ook! Baby's vasthouden is echt doodeng!"

Ik ben ZO blij dat we geen kinderen (kunnen) krijgen :D :D
Mon 'en!
pi_179847525
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:59 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ga dadelijk op babybezoek bij mijn jongere zusje. Vind ik niet zo leuk, want dan moet ik die kruimel vasthouden enzo... Maakt me kei-nerveus.

Toen ik dat tegen mijn partner (39 en onvruchtbaar) vertelde, zei hij: "Hee, dat heb ik ook! Baby's vasthouden is echt doodeng!"

Ik ben ZO blij dat we geen kinderen (kunnen) krijgen :D :D
Misschien maar beter ook zo
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_179847659
Ik heb ook een hekel aan baby's vasthouden, die priemende ogen van de ouders erop gericht bij elke beweging die je maakt, en ben altijd bang dat ik ze laat vallen of commentaar krijg als het hoofdje te scheef ligt o.i.d. :')
pi_179851331
Meld, al vind ik het nog wat vroeg om het definitief te maken. Maar ik zie mijzelf niet als moeder. Kinderen kunnen leuk zijn, maar als ik ze in het openbaar tegenkom vind ik ze vooral vervelend en zeurderig. Om over het gekrijs en gejank maar te zwijgen, plus de constante aandacht die een kind vraagt. En de verantwoordelijkheid. Ik vind het niet oke een kind te nemen dat 5 dagen per week op de opvang zit, maar ik ben niet bereid om werk op te geven om voor een kind te gaan zorgen. Dat zou ik alleen doen als het me energie zou geven, en laat dat nou net niet het geval zijn. Kinderen zijn net parasieten: ze zuigen alle energie uit je. Voor even kan het leuk zijn, maar niet voor lang achter elkaar.

Ik zou het geloof ik niet erg vinden om tante te zijn, maar van het idee van eigen kinderen word ik niet bepaald warm. Verder vind ik dat de wereld al te veel mensen kent, ik draag liever niet bij aan nog meer overbevolking.

Wel jammer van de reacties van mensen idd, maar gelukkig zie ik om mij heen steeds meer vrouwen die er niet aan willen beginnen. Dat geeft wel steun.
pi_179851341
Dat is de reden dat ik nichtjes en neefjes zo'n 10% van de keren dat ik ze zie vasthoudt en niet iedere keer. Dan is het meteen "zie je wel hoe leuk" en hoeveelheden kwijl en opletten enzo. Brrr. En ik heb ook niet zoveel met iemand waarmee ik niet kan communiceren of interactie mee kan hebben. Kindje van mijn zus ligt dan maar wat en thats it. Als ik straks met dat kindje kan knutselen ofzo vind ik wel anders.
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 20:35:23 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_179855879
Ik word ook zo vaak gevraagd naar "waarom wij nog geen kinderen hebben"... Het is toch een soort verantwoording die je moet afleggen elke keer, je moet er een verklaring voor geven. Je voldoet kennelijk niet aan de verwachting.

Maar het is gewoon niet voor mij. Ik ben af en toe al trots dat we onszelf in leven houden :@

Nou klinkt dat wat dramatisch, maar ik zie gewoon niet in hoe ik een kind in ons leven zou moeten passen. Daar zouden we dusdanig veel aanpassingen voor moeten doen die het ons niet waard zijn.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179858794
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 10:46 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ben begonnen toen ik een jaar of 23 was. Nu achteraf kan ik idd nog begrip hebben voor de nee. Ik vond t alsnog kut, daar niet van.

Mijn tweede poging was bij een nieuwe arts, toen rond 25 - 26 was geloof ik... Tot de gyn gekomen en die wilde het uiteindelijk niet doen. Daar heb ik heel lang mee gezeten.

Mijn laatste poging was ik 29-30 even uit m'n hoofd. En dat was ook een nee uiteindelijk. En dat was wel echt zuur en begrijp ik niet.

Ben ook echt nog niet zo ver om het voor de vierde keer te proberen.

Ik heb t verdrongen of zo :').
Kun je niet via (feministische) belangenorganisaties, internet of lotgenoten een arts vinden waarvan bekend is dat ie openstaat voor zulke ingrepen? Zodat je alleen maar hoeft te zorgen voor een doorverwijzing daarheen?
pi_179863907
Ik kom even meelezen, ga zo bij de eerste post beginnen :)

Ik ben er nog niet over uit wat ik van kinderen vind, nu sowieso nog niet, maar ben eigenlijk ook zo bang voor alles rond bevallen dat ik regelmatig denk "...no way in hell dat ik dat ooit ga doen". Ik was er ook nooit echt mee bezig, maar ben sinds een half jaar als anticonceptie de temperatuurmethode gaan doen en zo steeds meer op pagina's over vruchtbaarheid/zwangerschap/baby's gekomen.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
  maandag 18 juni 2018 @ 09:10:38 #266
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179865331
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:31 schreef Henno het volgende:
Ik heb ook een hekel aan baby's vasthouden, die priemende ogen van de ouders erop gericht bij elke beweging die je maakt, en ben altijd bang dat ik ze laat vallen of commentaar krijg als het hoofdje te scheef ligt o.i.d. :')
Ik krijg altijd kramp als ik dat doe :') Geen beweging durven maken omdat je bang bent iets fout te doen. Daarom doe ik het ook maar niet meer :P
Don't let my username fool you...
  maandag 18 juni 2018 @ 09:12:51 #267
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179865355
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:49 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Kun je niet via (feministische) belangenorganisaties, internet of lotgenoten een arts vinden waarvan bekend is dat ie openstaat voor zulke ingrepen? Zodat je alleen maar hoeft te zorgen voor een doorverwijzing daarheen?
Dat zou nog een optie zijn ja :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179871409
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Is niet erg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoe pastte dat in je kindervrijwens?

Een oepsy of later van gedachten veranderd?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179871742
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 15:36 schreef Daniane het volgende:
Ik wil zelf geen kinderen.
Ik ben draagster van het Fragiele X-syndroom. Dat betekent dat ik grote kans heb op het krijgen van kinderen met dit syndroom (ik ben zelf overigens niet gehandicapt).
Ik heb zelf jaren met veel liefde en plezier in de gehandicaptenzorg gewerkt en in mijn familie zijn er wel patiënten. Dat heeft mij doen inzien dat ik zelf mijn leven niet zou willen toewijden aan zo'n kind. Je moet daar echt veel voor opgeven, om het kind goede zorg te bieden. En ik zou absoluut niet willen dat mijn kind in een woongroep zou gaan wonen. Je kunt natuurlijk in de zwangerschap al onderzoeken of je baby patiënt is, maar wat doe je dan als blijkt van wel? Om deze reden wil ik daar niet aan beginnen. Ik hoop niet dat dit egoïstisch over komt....

Verder heb ik de behoefte ook niet om kinderen te krijgen, ga ik liever nog reizen etc. etc. Maar misschien is dat gevoel er ook wel vanwege bovenstaande.
Ik ben nog jong, wie weet denk ik er over 5 jaar anders over.
ik heb ook zoiets, maar dan anders erfelijk probleempje

Het is ook niet zeker dat ik het door geef, maar de kans is er wel. Daardoor is het misschien voor mij minder 'eenzijdig' dat ik ze niet wil

Ik wil ze niet, omdat ik ze hier voor wil behoeden. En omdat ik vrijheid wil etc. Maar wat was er eerst? Dat weet ik niet
Misschien zou ik er totaal anders over denken als er niet zo'n erfelijke component bij zat

En misschien dat ik daarom soms wel dingen denk als 'misschien heb ik later spijt'
pi_179871991
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:18 schreef Allures het volgende:

[..]

ik heb ook zoiets, maar dan anders erfelijk probleempje

Het is ook niet zeker dat ik het door geef, maar de kans is er wel. Daardoor is het misschien voor mij minder 'eenzijdig' dat ik ze niet wil

Ik wil ze niet, omdat ik ze hier voor wil behoeden. En omdat ik vrijheid wil etc. Maar wat was er eerst? Dat weet ik niet
Misschien zou ik er totaal anders over denken als er niet zo'n erfelijke component bij zat

En misschien dat ik daarom soms wel dingen denk als 'misschien heb ik later spijt'
Ja, dit helemaal. Ik wil mijn verrotte genen ook niet doorgeven en ik vraag me ook af wat er eerst was: het niet willen doorgeven van mijn genen of het niet kiezen voor kinderen?
Maar volgens m'n moeder was ik er zelf al heel jong van overtuigd dat ik geen kinderen wilde :')
Tap tap tap
  maandag 18 juni 2018 @ 15:36:32 #271
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179872181
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:18 schreef Allures het volgende:

[..]

ik heb ook zoiets, maar dan anders erfelijk probleempje

Het is ook niet zeker dat ik het door geef, maar de kans is er wel. Daardoor is het misschien voor mij minder 'eenzijdig' dat ik ze niet wil

Ik wil ze niet, omdat ik ze hier voor wil behoeden. En omdat ik vrijheid wil etc. Maar wat was er eerst? Dat weet ik niet
Misschien zou ik er totaal anders over denken als er niet zo'n erfelijke component bij zat

En misschien dat ik daarom soms wel dingen denk als 'misschien heb ik later spijt'
Erfelijk dingetje is hier ook deel van de reden (naast dat ik niet de tijd/ruimte/enz heb om ze op te voeden) dat ik ze niet wil. Voor mij ook de doorslaggevende reden dat ik er ook niet na toe werk.

Moet zeggen dat ik overigens best wel redelijk wat mensen ken die ook geen (sterke) drang tot vermenigvuldigen hebben. Hebben jullie dat helemaal niet?
pi_179872217
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:36 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Erfelijk dingetje is hier ook deel van de reden (naast dat ik niet de tijd/ruimte/enz heb om ze op te voeden) dat ik ze niet wil. Voor mij ook de doorslaggevende reden dat ik er ook niet na toe werk.

Moet zeggen dat ik overigens best wel redelijk wat mensen ken die ook geen (sterke) drang tot vermenigvuldigen hebben. Hebben jullie dat helemaal niet?
ik ben wel benieuwd hoe een kind van mij zou zijn
Maar niet benieuwd genoeg om er daarna nog een leven lang mee te zitten :P

En ik ben totaaaaaal niet benieuwd naar bevallen :D
pi_179872248
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:38 schreef Allures het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd hoe een kind van mij zou zijn
Maar niet benieuwd genoeg om er daarna nog een leven lang mee te zitten :P
Dit vat het voor mij eigenlijk wel kort samen ja. Leuk om een kleine Hosti te mentoren en mijn wijsheden (die er nogal wat zijn) door te geven, maar weegt niet op tegen allemaal die jaren die je er kwijt aan bent.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_179872261
Ik heb eigenlijk nooit een kinderwens gehad. Echt nooit. Ook nooit gedacht:"later als ik kinderen heb" oid.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 18 juni 2018 @ 15:48:46 #275
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179872420
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:38 schreef Allures het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd hoe een kind van mij zou zijn
Maar niet benieuwd genoeg om er daarna nog een leven lang mee te zitten :P

En ik ben totaaaaaal niet benieuwd naar bevallen :D
Dan ben je als verkeerde soort geboren. Fazanten enzo laten de kuikens volgens mij snel gaan nadat ze uit het ei gekomen, iets om over na te denken als er zoiets als een volgend leven is.
  maandag 18 juni 2018 @ 17:30:10 #276
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179874675
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En hoe pastte dat in je kindervrijwens?

Een oepsy of later van gedachten veranderd?
Niet. Het was een ongelukje, condoom scheurde en de map heeft niet gedaan wat ie moest doen kwam ik achter toen ik met helse pijn op de pot zat.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 juni 2018 @ 17:33:15 #277
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179874743
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit een kinderwens gehad. Echt nooit. Ook nooit gedacht:"later als ik kinderen heb" oid.
Ik ook niet.

Vroeger op school had je van die vriendschapsboekjes. Daar kon je dan allemaal dingetjes invullen. Bij alle meisjes stond bij beroep: moeder. Bij mij patholoog anatoom :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 juni 2018 @ 17:42:53 #278
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179875046
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ook niet.

Vroeger op school had je van die vriendschapsboekjes. Daar kon je dan allemaal dingetjes invullen. Bij alle meisjes stond bij beroep: moeder. Bij mij patholoog anatoom :').
Serieuze vraag: ben je dat laatste nu ook geworden?
  maandag 18 juni 2018 @ 17:44:29 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179875090
quote:
11s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Serieuze vraag: ben je dat laatste nu ook geworden?
Nee, ik was niet slim genoeg.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 juni 2018 @ 17:46:01 #280
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179875130
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, ik was niet slim genoeg.
Oh, jammer. -O-
pi_179876668
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet. Het was een ongelukje, condoom scheurde en de map heeft niet gedaan wat ie moest doen kwam ik achter toen ik met helse pijn op de pot zat.
Oeh, ook heftig zeg!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 18 juni 2018 @ 20:06:15 #282
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179878675
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit een kinderwens gehad. Echt nooit. Ook nooit gedacht:"later als ik kinderen heb" oid.
Dit idd.
Of wanneer ik kinderen van anderen zag dat ik dacht, wow leuk!
Nee altijd van, blijf uit m'n buurt, geen idee wat ik met jullie moet :+

En dat beeld is nooit veranderd.
  maandag 18 juni 2018 @ 20:07:08 #283
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179878704
Wel ben ik soms eens jaloers op 't gezinsleven van anderen. Maar dat komt ook omdat ik vanuit m'n eigen gezin het niet op die manier ken.

Alleen is dat geen reden genoeg om kinderen voor te nemen :P
pi_179879062
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:07 schreef Cue_ het volgende:
Wel ben ik soms eens jaloers op 't gezinsleven van anderen. Maar dat komt ook omdat ik vanuit m'n eigen gezin het niet op die manier ken.

Alleen is dat geen reden genoeg om kinderen voor te nemen :P
*liefde*

Ik kan die van mij af en toe achter het behang plakken, maar de pure liefde voor een medemens zal ik bij niemand anders kunnen vinden dan bij mijn kinderen. Maar goed, dat is persoonlijk.

En dat is op zich wel apart, omdat ik normaliter niks met kinderen heb. Zelfs het kindje van mijn zusje, waar ik een sterke band mee heb, doet mij eigenlijk niet zo veel. Ook de vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen mijdt ik opzichtig. Het is hoi, doei, en eindelijk ben je opgerot :@

Daarom snap ik jullie ook wel hoor :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_179879632
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:07 schreef Cue_ het volgende:
Wel ben ik soms eens jaloers op 't gezinsleven van anderen. Maar dat komt ook omdat ik vanuit m'n eigen gezin het niet op die manier ken.

Alleen is dat geen reden genoeg om kinderen voor te nemen :P
ja dit heb ik ook wel sterk
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 20:38:31 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_179879716
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:36 schreef Allures het volgende:

[..]

ja dit heb ik ook wel sterk
Ik denk dat dit voor kinderlozen vaak ook nog wel een reden is. M'n zusje zei ooit eens "als ik zie hoe dat vroeger bij ons thuis ging, daar ga ik niet aan beginnen"
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179879795
Gelukkig kan ik die pure liefde gewoon bij mijn man vinden

Verder kom ik uit een hecht gezin e zie mijn ouders nog 2 a 3x per week
Dus dat 'gemis' heb ik ook niet
  maandag 18 juni 2018 @ 22:17:21 #288
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179883493
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:18 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

*liefde*

Ik kan die van mij af en toe achter het behang plakken, maar de pure liefde voor een medemens zal ik bij niemand anders kunnen vinden dan bij mijn kinderen. Maar goed, dat is persoonlijk.

En dat is op zich wel apart, omdat ik normaliter niks met kinderen heb. Zelfs het kindje van mijn zusje, waar ik een sterke band mee heb, doet mij eigenlijk niet zo veel. Ook de vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen mijdt ik opzichtig. Het is hoi, doei, en eindelijk ben je opgerot :@

Daarom snap ik jullie ook wel hoor :)
Snap dat 't met iets eigens anders kan zijn. Maar als ik naar m'n eigen ouders kijk valt 't best mee (al houden ze van me hoor, zijn lieve mensen verder).

Begonnen aan katten, toch iets in huis, kijken of ik een bepaalde band dan met hen op zou bouwen. Want je ziet wel eens mensen doen alsof het hun kinderen zijn. Of er alles voor over hebben etc etc.
Maar ook bij hen heb ik dat niet. Zijn schatten van beestjes, maar als ze weglopen, ga ik geen posters ophangen. Of als ze in moeten slapen, zie ik me er niet enorm om treuren (ja vind het wel jammer en zielig enzo).

Ergens mis ik een gen ofzo denk ik wel eens :+
pi_179884182
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:17 schreef Cue_ het volgende:

Ergens mis ik een gen ofzo denk ik wel eens :+
Dat is bij mij per abuis geactiveerd op het moment dat ik onverwacht- en ongepland vader werd ;) Dus ik begrijp je patstelling :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_179884249
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:40 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dit vat het voor mij eigenlijk wel kort samen ja. Leuk om een kleine Hosti te mentoren en mijn wijsheden (die er nogal wat zijn) door te geven, maar weegt niet op tegen allemaal die jaren die je er kwijt aan bent.
Zo te horen heb je aan jezelf eerst wel genoeg. Als dat al niet valt te coachen zou ik geen enkele speler of een heel team bijelkaar neuken.
  maandag 18 juni 2018 @ 22:44:18 #291
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179884332
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:39 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Dat is bij mij per abuis geactiveerd op het moment dat ik onverwacht- en ongepland vader werd ;) Dus ik begrijp je patstelling :)
En om dat gokje jou te wagen nee dank je.
Mocht ik onverwachts zwanger worden, dan mogen die hormonen wel heel snel hun werk gaan doen, anders wordt het ook gewoon weggehaald.
pi_179884401
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dit idd.
Of wanneer ik kinderen van anderen zag dat ik dacht, wow leuk!
Nee altijd van, blijf uit m'n buurt, geen idee wat ik met jullie moet :+

En dat beeld is nooit veranderd.
Ik heb echt met kinderen om moeten leren gaan, dat ging in het begin niet van harte. Ik vind ze wel vaak 'leuk' maar wil er nog geen 10 minuten voor verantwoordelijk zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179884601
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zo te horen heb je aan jezelf eerst wel genoeg. Als dat al niet valt te coachen zou ik geen enkele speler of een heel team bijelkaar neuken.
Prima te doen, maar ik wil een hoop vrijheid die ik nu heb niet kwijtraken iig.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_179886292
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Prima te doen, maar ik wil een hoop vrijheid die ik nu heb niet kwijtraken iig.
Bij de belastingdienst helpen ze je daar ook graag bij.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:43:25 #295
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179904624
Ik kan van kinderen genieten en het lijkt me heel bijzonder om ze zelf te creëren en te zien groeien, ze te kunnen opvoeden volgens mijn waarden en heb dus ergens wel een emotionele wens om kinderen te krijgen, maar uiteindelijk wil ik het absoluut niet want:

- Ik heb (veel) tijd alleen nodig. Met een kind moet je bereid zijn al je tijd toe te wijden aan en door te brengen met hem of haar. Ik heb veel ervaring met oppassen en merk dat als het relatief kort is het prima gaat en ik me compleet kan wijden aan het kind, maar als het langer is word ik het zat, zeker als ik moe ben. Dan wil ik gewoon met rust gelaten worden. Nu waren dat niet mijn eigen kinderen en zou het kunnen dat ik die van mezelf niet zo snel zat zou zijn omdat die waarschijnlijk meer op mij zouden lijken en ik ze dus beter zou begrijpen (denk ik) en dus kunnen ondersteunen en misschien minder snel geïrriteerd zou zijn, maar dat kan ik niet zeker weten van tevoren.
- Ik ben psychisch labiel. Daardoor zal ik niet elk moment een goede ouder kunnen zijn en dat kan enorme negatieve effecten hebben op de ontwikkeling van het kind. Deze reden heeft een grotere plek ingenomen sinds ik een vak heb gevolgd dat zich onder andere richtte op deze kwestie. Al denk je zelf dat het wel meevalt, kan de impact echt enorm zijn. Het is gewoon onverantwoord. Ik heb ook als oppas periodes gehad dat ik eigenlijk echt niet in staat was om op te passen maar het toch deed :@ . Dat dat eigenlijk verkeerd was ben ik later pas gaan beseffen. Tevens zijn mijn psychische issues deels aangeboren, een gevolg van mijn karakter en vind ik mezelf walgelijk dus wil ik mijn genen niet doorgeven. Verder wil ik de vrijheid houden om zelfmoord te kunnen plegen. Dat kan natuurlijk ook nadat je kinderen hebt gekregen maar als je van tevoren al niet zeker weet of je wilt blijven bestaan is dat wel extra stom. Dat kun je ze niet aandoen.
- Ik wil geen relatie. Het kan best zijn dat ik daar ooit anders over denk als ik een geweldig persoon ontmoet, maar voor nu moet ik er niet aan denken mijn 'mij-plekjes' te delen met een ander. Nu is een relatie niet noodzakelijk om kinderen fatsoenlijk te kunnen grootbrengen maar ik vind het toch wel een belangrijk punt.
- Ik vind het leven en de wereld kut en verwijt het mijn moeder dat ik besta dus lijkt het me heel stom om dan nog extra leven te gaan creëren. Ik vind overigens ook dat minstens 90% van de mensen niet geschikt is om kinderen groot te brengen.
- Ik denk ook wel dat ik zou falen als ouder en ik het niet zou kunnen doen zoals ik zou willen.

Ik switch tussen hier vrede mee hebben (vooral vanwege het eerste punt) en het een beetje pijnlijk vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 19-06-2018 21:25:01 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_179924820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:43 schreef kuolema het volgende:
Ik switch tussen hier vrede mee hebben (vooral vanwege het eerste punt) en het een beetje pijnlijk vinden.
Hoezo? Er zouden wel meer mensen zo mogen denken. Zou een hoop ellende op de wereld en ellendige kindertijden schelen. Elke idioot poept maar kinderen uit, echt om je kapot te schamen gewoon. Als iedereen nou eens dacht zoals jij was de wereld een stuk beter.
pi_179925222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoezo? Er zouden wel meer mensen zo mogen denken. Zou een hoop ellende op de wereld en ellendige kindertijden schelen. Elke idioot poept maar kinderen uit, echt om je kapot te schamen gewoon. Als iedereen nou eens dacht zoals jij was de wereld een stuk beter.
Dit
Ik hoorde ook iemand deze manier van redeneren (niet vanuit je eigen (mogelijke) wens, maar vanuit het belang van het kind dat nog niet bestaat) zorg dragen voor je ongeboren kind. Dus het kind bestaat misschien niet maar voor wat het zou zijn draag jij zo veel zorg en daar heb je juist zo veel voor over dat je het niet doet omdat dat het beste is voor dat kind; niet geboren worden
Als iemand nog snapt wat ik bedoel

Dat is alleen maar heel sterk en goed
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:56:31 #298
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179925260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:54 schreef Allures het volgende:

[..]

Dit
Ik hoorde ook iemand deze manier van redeneren (niet vanuit je eigen (mogelijke) wens, maar vanuit het belang van het kind dat nog niet bestaat) zorg dragen voor je ongeboren kind. Dus het kind bestaat misschien niet maar voor wat het zou zijn draag jij zo veel zorg en daar heb je juist zo veel voor over dat je het niet doet omdat dat het beste is voor dat kind; niet geboren worden
Als iemand nog snapt wat ik bedoel

Dat is alleen maar heel sterk en goed
Ja. En ik ben het volledig met je eens.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:01:27 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179925345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:54 schreef Allures het volgende:

[..]

Dit
Ik hoorde ook iemand deze manier van redeneren (niet vanuit je eigen (mogelijke) wens, maar vanuit het belang van het kind dat nog niet bestaat) zorg dragen voor je ongeboren kind. Dus het kind bestaat misschien niet maar voor wat het zou zijn draag jij zo veel zorg en daar heb je juist zo veel voor over dat je het niet doet omdat dat het beste is voor dat kind; niet geboren worden
Als iemand nog snapt wat ik bedoel

Dat is alleen maar heel sterk en goed
Maar degene die daar baat bij heeft (het ongeboren kind) zal daar nooit baat bij hebben want die zal nooit bestaan.

Ik vind het een beetje wankel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179925504
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar degene die daar baat bij heeft (het ongeboren kind) zal daar nooit baat bij hebben want die zal nooit bestaan.

Ik vind het een beetje wankel.
Nou ja, je kiest ervoor om niet aan kinderen beginnen omdat dat beter zou zijn voor het kind. Mensen die willens en wetens kinderen op de wereld zetten terwijl de kans groot is dat ze ziek worden/zijn, vind ik niet bepaald sjofel.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')