abonnement Unibet Coolblue
pi_179718035


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowdestate (CET), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lenderspender, peer-to-peer lending
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horeca Crowdfunding Nederland
Waarde voor je Geld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_179718067
Oops vergeten TT aan te passen in iets anders :')

quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:20 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Welke software is dat? en welke platformen worden ondersteund bij het binnen halen van de gegevens?

Ik heb zelf wel iets gebouwd waarmee ik statistieken van GvE in mijn excel kan importeren, maar uitbreiding / verbeteringen zijn altijd welkom!
Zelfgeschreven scrapers voor de websites. Importeert het in een volwaardige database en vervolgens trek ik er grafieken en andere dingen van.
pi_179718766
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je post zo te zien al een heel lange tijd mee in deze reeks. Je zou moeten weten dat wij geen zinnig antwoord kunnen geven zonder zoveel mogelijk info over dit mogelijke project.
Zeker al een flinke tijd actief, maar dan als investeerder :) Het gaat nu om de andere kant van het verhaal... wat is een goed platform met lage rentes vanuit de leningnemer gezien?

Maar ik ga de kennis in kwestie aanmoedigen hier z'n eigen account aan te maken, dan krijgen we allemaal betere info :)
pi_179719107
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:45 schreef aborren het volgende:

[..]

Zeker al een flinke tijd actief, maar dan als investeerder :) Het gaat nu om de andere kant van het verhaal... wat is een goed platform met lage rentes vanuit de leningnemer gezien?

Maar ik ga de kennis in kwestie aanmoedigen hier z'n eigen account aan te maken, dan krijgen we allemaal betere info :)
De laagste rentes zal je bij SiG krijgen, maar die doen alleen in vastgoed en daar komt zijn project niet voor in aanmerking.

Verder is de laagste rente echt niet het belangrijkste voor een ondernemer. Er zijn veel meer variabelen waar je als ondernemer rekening mee moet houden. Hoe snel wil je je lening binnenhalen? Welk risico wil je lopen om je project in eerste instantie mis te lopen? Hoeveel kosten ben je bereid te betalen voor een geslaagd project? Hoeveel ben je bereid om te betalen bij een vervroegde aflossing? Welke zekerheden ben je bereid in te brengen?

Niemand hier kan een zinnig antwoord geven zonder deze informatie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179724195
SUMO HILVERSUM HCN staat open, status al >40% door voorinvest *O*
pi_179724748
quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:11 schreef peterc het volgende:
SUMO HILVERSUM HCN staat open, status al >40% door voorinvest *O*
En 40% erbij in krap een uur... nog meer Sumo's on the horizon?
pi_179725074
quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:11 schreef peterc het volgende:
SUMO HILVERSUM HCN staat open, status al >40% door voorinvest *O*
Ik pak hem ook even mee.
pi_179727445
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:40 schreef ML45 het volgende:
Ik denk er nog even over na en hoor graag jullie mening.
Ik heb antwoord van GVE, ik snap niet helemaal hoe het EV wordt verhoogd maar de bankgarantie lijkt hard dus beter kun je het niet hebben lijkt mij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179727789
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb antwoord van GVE, ik snap niet helemaal hoe het EV wordt verhoogd maar de bankgarantie lijkt hard dus beter kun je het niet hebben lijkt mij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet ook hogere bedragen dan het andere leningdeel. 17 investeerders leggen totaal E 300.000 in (van de 450.000 tot nu toe)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179727805
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb antwoord van GVE, ik snap niet helemaal hoe het EV wordt verhoogd maar de bankgarantie lijkt hard dus beter kun je het niet hebben lijkt mij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het nog zo net niet naar mijn inzien erg wollige pitch, d'r moet ergens wel een addertje zitten..?
pi_179727959
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
ik snap niet helemaal hoe het EV wordt verhoogd maar de bankgarantie lijkt hard dus beter kun je het niet hebben lijkt mij.
Nou...een project waarbij je wel snapt hoe het in elkaar zit en waarbij de geboden zekerheden uiteindelijk niet nodig blijken, misschien? ;)
pi_179728276
Lohuis Esco Finance B.V. (Financiering Led Verlichting 2; KoM) heeft deze tranche netjes afbetaald
pi_179729152
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb antwoord van GVE, ik snap niet helemaal hoe het EV wordt verhoogd maar de bankgarantie lijkt hard dus beter kun je het niet hebben lijkt mij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat dus om een totaal zinloos project. Geld wordt geleend alleen om geld te hebben en niet om er iets mee te doen. Het is alleen een boekhoudkundig truukje. De betaalde rente is voor het bedrijf gewoon weggegooid geld.

[ Bericht 3% gewijzigd door bubbels234 op 11-06-2018 16:48:59 ]
  maandag 11 juni 2018 @ 16:42:18 #14
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179729214
Het is toch puur om het (garantie)vermogen op te krikken?
Dan lijkt dit geen verkeerde investering. Mits natuurlijk aan de looptijd wordt voldaan en niet vrij snel is afgelost tegen een minimale vergoeding.
pi_179729347
De SGR staat dan volgens mij garant voor de vakantie mocht het cruisebedrijf failliet gaan, daarom eisen ze een vermogen van 20%, als ze dat niet hebben dan zullen ze het keurmerk niet mogen voeren en dus klanten kwijtraken.
pi_179729380
"Het is toch puur om het (garantie)vermogen op te krikken?"
Ja maar dat vermogen is geen eigen vermogen waar men over kan beschikken.
pi_179729582
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:52 schreef Red_arrow het volgende:
De SGR staat dan volgens mij garant voor de vakantie mocht het cruisebedrijf failliet gaan, daarom eisen ze een vermogen van 20%, als ze dat niet hebben dan zullen ze het keurmerk niet mogen voeren en dus klanten kwijtraken.
Precies. Er wordt zeer creatief omgegaan met de 20% eigen vermogen eis. Als het misgaat dan draait de SGR (lees: wij consumenten) op voor de schade, want er kan niet worden ingeteerd op het eigen vermogen.
pi_179730428
Heidestraat 35 heeft het hoogste bedrag ooit opgehaald bij SiG bereikt.

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 11-06-2018 19:47:34 ]
pi_179730488
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 17:07 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Precies. Er wordt zeer creatief omgegaan met de 20% eigen vermogen eis. Als het misgaat dan draait de SGR (lees: wij consumenten) op voor de schade, want er kan niet worden ingeteerd op het eigen vermogen.
Is deze constructie wel toegestaan? Ik wil niet het risico lopen dat door deze constructie de bankgarantie met terugwerkende kracht wordt ingetrokken.

Voor nu heb ik een bijdrage gedaan, want investeren zonder zelf risico te lopen is altijd mooi.
pi_179730581
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 18:19 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Is deze constructie wel toegestaan? Ik wil niet het risico lopen dat door deze constructie de bankgarantie met terugwerkende kracht wordt ingetrokken.

Voor nu heb ik een bijdrage gedaan, want investeren zonder zelf risico te lopen is altijd mooi.
Reactie GvE lijkt me duidelijk:
quote:
De bankgarantie wordt door een Nederlandse grootbank afgegeven, loopt gedurende de volledige looptijd van de lening, en is onvoorwaardelijk en onherroepelijk
Ik heb hem ook meegenomen voor een hoger bedrag dan normaal.
pi_179731503
NPFC: de mensen die op een betaling van augustus 2017 zitten te wachten, komen binnenkort eindelijk aan de beurt.
Bij mij loopt met het slot van de julibetaling een project gelijk af (was 6mnd looptijd).
Voorlopig ben ik niet meer aan de beurt, ik heb niets te ontvangen in augustus of september 2017.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179732007
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 19:34 schreef lykkefund het volgende:
NPFC: de mensen die op een betaling van augustus 2017 zitten te wachten, komen binnenkort eindelijk aan de beurt.
Bij mij loopt met het slot van de julibetaling een project gelijk af (was 6mnd looptijd).
Voorlopig ben ik niet meer aan de beurt, ik heb niets te ontvangen in augustus of september 2017.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alhoewel het zonder rente is, vind ik het natraject redelijk netjes in vergelijking met andere platformen. Vind dat het toch gezegd mag worden.
  maandag 11 juni 2018 @ 20:26:15 #23
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_179732252
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Alhoewel het zonder rente is, vind ik het natraject redelijk netjes in vergelijking met andere platformen. Vind dat het toch gezegd mag worden.
Vind ik ook. Elke maand druppelt er wat binnen. Geen gezeur van: wachten tot er een volle termijn betaald kan worden. Meteen doorsluizen wat ontvangen is.
Alleen: mijn laatste afbetaling stond gepland voor november 2019. Dat zal dus wel "een aanvulling op het pensioen" worden. Als het geld tegen die tijd nog wat waard is. ;(
pi_179732465
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:26 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Vind ik ook. Elke maand druppelt er wat binnen. Geen gezeur van: wachten tot er een volle termijn betaald kan worden. Meteen doorsluizen wat ontvangen is.
Alleen: mijn laatste afbetaling stond gepland voor november 2019. Dat zal dus wel "een aanvulling op het pensioen" worden. Als het geld tegen die tijd nog wat waard is. ;(
hehe of je bent al zo oud of... :)

Maar niets waard is beter dan niets :D

Zojuist mijn gegevens geupload naar SiG. Mail klaar staan om te verzenden waarin ik verzoek tot verwijdering van alle data welke zij van mij verwerkt hebben. Tevens verzoek klaar staan voor 1 maand later om alle data die ze van mij verwerkt hebben op te vragen.

Ik heb nog geen rente, die toko meer dan zat. Hopen dat ze mij net zo vergeten als ik hen.

[ Bericht 14% gewijzigd door investeerdertje op 11-06-2018 20:46:16 ]
pi_179733781
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 18:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Reactie GvE lijkt me duidelijk:

[..]

Ik heb hem ook meegenomen voor een hoger bedrag dan normaal.
Ik ga voor de cruise 😁 al win ik toch nooit wat......🤔
Pecunia non olet
pi_179734027
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ga voor de cruise 😁 al win ik toch nooit wat......🤔
Ook ik heb geïnvesteerd. De gekozen constructie komt in eerste instantie, ook bij mij, wat duister over maar bij nader inzien is de constructie bij mij helder en duidelijk.
  maandag 11 juni 2018 @ 23:54:39 #27
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_179737304
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

hehe of je bent al zo oud of... :)

Maar niets waard is beter dan niets :D
:) Pensioenleeftijd (of liever: AOW leeftijd) blijft voorlopig nog een verrassing, dus ik ben meer van 5 jaar daar vandaan.
Verrassing blijft ook hoeveel er betaald wordt door NPFC.
Maar er komt nog wat binnen! In het huidige tempo: ook over 5 jaar.
pi_179738876
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:54 schreef crowd-fundi het volgende:
Verrassing blijft ook hoeveel er betaald wordt door NPFC.
Maar er komt nog wat binnen! In het huidige tempo: ook over 5 jaar.
Ik ga er vanuit dat toch wel sneller gaat. Er vallen steeds projecten uit die zijn terugbetaald. Uiteindelijk zal het wel weer wat tijd teruggehaald worden. Ook omdat er geen nieuwe NPFC projecten bijkomen. Mijn laatste reguliere terugbetaling staat trouwens gepland in Jan 2020, maar het meeste van mijn nog te ontvangen bedragen hoop ik de komende 12 maanden te ontvangen.

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 12-06-2018 07:15:07 ]
pi_179738878
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:54 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

:) Pensioenleeftijd (of liever: AOW leeftijd) blijft voorlopig nog een verrassing, dus ik ben meer van 5 jaar daar vandaan.
Verrassing blijft ook hoeveel er betaald wordt door NPFC.
Maar er komt nog wat binnen! In het huidige tempo: ook over 5 jaar.
Aah! Ja sorry kende het tempo niet. Ik heb zelf niets bij NPFC. Maar hey, dan hoef je tenminste niet te beknibbelen met je pensioen 😂
pi_179739812
https://www.crowdestate.n(...)complex-crimmitschau

Bij aankoop een overwaarde van 110.000. Mis ik iets?
Zonder deze overwaarde een LtV van ongeveer 90%. Dan is 5% rente laag zeker zonder HA.
pi_179740535
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 08:34 schreef bubbels234 het volgende:
https://www.crowdestate.n(...)complex-crimmitschau

Bij aankoop een overwaarde van 110.000. Mis ik iets?
Zonder deze overwaarde een LtV van ongeveer 90%. Dan is 5% rente laag zeker zonder HA.
Deze laat ik dan ook maar aan mij voorbij gaan; bij SiG krijg je veel betere zekerheden. Wat zou het een verademing zijn als SiG zou 'fuseren' met crowdestate, zodat iig de administratie klopt, en de website wat beter functioneert. Wat mij betreft vissen ze in dezelfde investeerders vijver, maar is er geen overlap in de soort proposities die wordt aangeboden. Daarmee zouden beide partijen kunnen profiteren van de fusie.
pi_179740960
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ga voor de cruise 😁 al win ik toch nooit wat......🤔
Er azen er meer op. Op dit moment een kans van 0,46% :7

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 12-06-2018 10:20:55 ]
pi_179741089
Ondanks de brand afgelopen december bij Standpaviljoen Zwoel (HCN) is de annuïteit alle maanden netjes betaald ^O^ : https://www.ad.nl/westlan(...)kenenrsquo~a5626d76/

Inmiddels staat er een nieuwe zaak: http://www.wos.nl/zwoel-m(...)/nieuws/item?1074731
Vandaag ook weer de maandelijkse annuïteit mogen ontvangen.
pi_179741665
Het geld van bb zwolle is binnen bij KoM. Goed nieuws, al zou ik graag wel meer duidelijkheid willen hebben over de oorzaak van de vertraging; waarom kon dit niet zonder deurwaarder geregeld worden?
pi_179741745
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank voor het navragen!

Ben ik nu de enige die het oprecht een schandelijke vertoning vindt dat SiG ook weer in de pitch van dit project volstrekt niet duidelijk maakt waarop je nu precies een hypotheekrecht krijgt als investeerder? Zonder keer op keer navragen is het eigenlijk een sprong in het diepe o|O
Nee, ik weet zeker dat er meerdere zijn die er zo over denken. Zelf ben ik 3 mnd geleden gestopt met SiG voor precies de redenen die jij aangeeft. Ik heb een paar keer gesproken met Gijs van SiG. Mooie verhalen over hoe er keer op keer komt dat dingen onjuist in de pitch staan. Belofte van verbeteringen en de volgende pitch klopt dan weer niet. Vooral baal ik er van dat ik bij deze lage rente geen idee heb waar ik nu precies een hypotheek op krijg. Ongehoord en ik weet zeker dat als er projecten in de problemen komen de directie van SiG nog wel eens persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen gaan worden als ze in de pitch andere zekerheden hebben toegezegd dan dat er uiteindelijk door de notaris zijn geregistreerd. #helemaalklaarmee
  dinsdag 12 juni 2018 @ 11:32:14 #36
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179741948
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 10:15 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er azen er meer op. Op dit moment een kans van 0,46% :7
Naast de kans op de cruise is de 10% versie toch wel een grote gok.
Zijn er meerdere die hier zijn ingestapt?
pi_179742342
Ik heb de 10% voor het minimum bedrag meegenomen. Uitsluitend als gokje voor de cruise idd, niet dat ik die zelf zou willen maken maar kan er vast iemand een plezier mee doen.
pi_179742550
Ik heb de annuiteit ook voor het minimum meegepakt. Ik heb er genoeg vertrouwen in. 2017 was een goed Cruisejaar en ik denk dat ze wel weten hoe ze het bedrijf moeten runnen.
pi_179742604
Geldvoorelkaar is ook aan het rommelen met de betalingen deze week...mijn laatste betalingen zijn van 8 juni, en volgens het overzicht zouden er gisteren ook betalingen moeten zijn geweest, maar die zijn nu weer teruggetrokken uit het overzicht :?
pi_179742973
Garagedeuren op IVM:
https://www.investormatch(...)ches/460-multi-deur/
3x HA, met kans op boetevrije aflossing
pi_179743469
7 ondeugden in top van crowdfunding
Gepubliceerd op 12 juni 2018



Lex van Teeffelen
Lex van Teeffelen

Professor and Chair of Finance and Firm Acquisition

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 100% gewijzigd door peterc op 12-06-2018 13:20:16 ]
pi_179743636
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:36 schreef djh77 het volgende:
Garagedeuren op IVM:
https://www.investormatch(...)ches/460-multi-deur/
3x HA, met kans op boetevrije aflossing
240k banklening, 289k negatief EV, en het lijkt erop dat ze met het opgehaalde geld de lening van de directie van 141k gaan aflossen. Ik pas.
pi_179744564
Zojuist van SiG te horen gekregen dat een printscreen van de GBA (mijn.overheid.nl) geen door de overheid uitgegeven bewijs is van adres. Nu is dit een van de weinige toko's die uberhaupt een bewijs wil van adres maar oké. Zo kom je nooit van dat volk af. Wat een beroerde tent is dat zeg.

Nog steeds geen rente van de javastraat maar ik zal wel gek zijn. Direct ook maar op grond van de AvG verzocht om inzicht in de van mij verwerkte gegevens.
pi_179744673
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:15 schreef investeerdertje het volgende:
Zojuist van SiG te horen gekregen dat een printscreen van de GBA (mijn.overheid.nl) geen door de overheid uitgegeven bewijs is van adres.
Deze zullen geaccepteerd moeten worden:
• rekening van energieleverancier
• bankrekeningafschrift
• aanslagbiljet
• ID-bewijs met pasfoto
• hypotheekdocument
• uittreksel uit het kiezersregister
• correspondentie met betrekking tot de uitbetaling van uitkeringen bijv. rente, werkloosheid, huursubsidie, etc.)
pi_179744826
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze zullen geaccepteerd moeten worden:
• rekening van energieleverancier
• bankrekeningafschrift
• aanslagbiljet
• ID-bewijs met pasfoto
• hypotheekdocument
• uittreksel uit het kiezersregister
• correspondentie met betrekking tot de uitbetaling van uitkeringen bijv. rente, werkloosheid, huursubsidie, etc.)
Even zonder gekheid, ze zijn het enige bedrijf die hier om vraagt. Het ID-bewijs met pasfoto hebben ze reeds gekregen. Het kiezersregister is vast iets Belgisch. Bankafschriften, aanslagbiljetten en hypotheekdocumenten krijgen ze logischerwijs niet van mij in onaangepaste vorm. De rekening van de energieleverancier is net zo eenvoudig te vervalsen als een print van mijn.overheid.nl. Oh wat een brak bedrijf is dit zeg. Blij dat ik er straks in ieder geval vanaf ben.

Laat maar, maak het zsm in orde en dan kan die toko tot het verleden behoren.
pi_179744953
quote:
Deze laat ik graag aan een ander.
pi_179744994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:36 schreef djh77 het volgende:
Garagedeuren op IVM:
https://www.investormatch(...)ches/460-multi-deur/
3x HA, met kans op boetevrije aflossing
Dhr. Zijlstra, een van de kredietnemers, is volgens mij de tweede algemeen directeur sinds 2016: in 2016 is het bedrijf overgenomen door 2 investeerders, en een algemeen directeur, dhr. van der Heiden. Blijkbaar is de overname in eerste instantie niet zo goed gegaan als gepland...

3x H.A. klinkt leuk, maar ik doe niet mee met zulke negatieve cijfers gecombineerd met binnenkort-gaat-alles-fantastisch verhalen.
pi_179745460
Cruise travel zit vol:
• 227 investeerders in beide projecten (kans op cruise = 0,44%); gem. investering E 3.100; grootste investering E 100.100
• 244 investeerders alleen in annuïteit; (kans op cruise = 0,0%); gem. investering E 840; grootste investering E 50.000
• 81 investeerders alleen in aflossingsvrij; (kans op cruise = 0,0%); gem. investering E 1.700; grootste investering E 10.000

Van de 227 investeerders in beide projecten hebben 41 investeerders in het annuïteiten deel een hogere inleg dan in het aflossingsvrije deel

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 12-06-2018 15:18:20 ]
pi_179745789
Weer een hoger rendementje bij LaH:
https://www.lendahand.com/nl-NL/projects/5974-upowa-3
pi_179746418
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:26 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
het lijkt erop dat ze met het opgehaalde geld de lening van de directie van 141k gaan aflossen
Als ik de balans cijfers lees zou het ook zomaar kunnen dat de 141.4K Kortlopende schulden: directie, participanten" samen met de 50K die ze nog zouden investeren bij de post "Achtergestelde en converteerbare leningen" komt te staan en dus niet afgelost wordt. Maar dat staat dus verder nergens, jammer, want door helder in dat soort zaken te zijn kun je misverstanden en/of een verkeerd beeld voorkomen, nu blijft het helaas weer wat onduidelijk.
pi_179747054
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:06 schreef tnhb het volgende:
Als ik de balans cijfers lees zou het ook zomaar kunnen dat de 141.4K Kortlopende schulden: directie, participanten" samen met de 50K die ze nog zouden investeren bij de post "Achtergestelde en converteerbare leningen" komt te staan en dus niet afgelost wordt.
Ik denk dat je gelijk hebt, goed opgemerkt.
pi_179747233
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb de 10% voor het minimum bedrag meegenomen. Uitsluitend als gokje voor de cruise idd, niet dat ik die zelf zou willen maken maar kan er vast iemand een plezier mee doen.
Afgaande op die 10% zou je een heel groot risico vermoeden, maar ik denk dat dat wel meevalt. Ik heb er een bedragje ingestopt maar uiteraard wel een stuk lager dan het aflossingsvrije verhaal.

Is trouwens al bekend waar die cruise heen gaat? Hopelijk is het geen riviercruise van Cochem naar Koblenz v.v. :) Ik wil minimaal naar de Malediven c_/

[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 12-06-2018 16:59:43 ]
Pecunia non olet
pi_179747412
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 18:13 schreef djh77 het volgende:
Heidestraat 35 heeft het hoogste bedrag ooit opgehaald bij SiG bereikt.
Ik heb 'm inmiddels ook meegepakt. Schijf 1 lijkt me weinig risicovol voor die 5,5% rente.
Pecunia non olet
pi_179748399
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:50 schreef obligataire het volgende:
Is trouwens al bekend waar die cruise heen gaat? Hopelijk is het geen riviercruise van Cochem naar Koblenz v.v. :) Ik wil minimaal naar de Malediven c_/
Middellandse zee.
pi_179748586
quote:
Dank voor het delen. Betreft wel een directe investering voor 4 jaar.
pi_179748647
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:09 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dank voor het delen. Betreft wel een directe investering voor 4 jaar.
Correct, alleen ik vind LaH een verkapte variant van aan het goede doel geven. Met hun track record krijg ik er dan alleen ook nog iets voor terug :)
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:26:11 #58
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_179762851
Nieuwe op TRINE
Vitalite, Zambia
¤ 190000
5,1%
vanaf ¤ 1000: 7,1%
60% bescherming uitstaand bedrag hoofdsom door SIDA
pi_179762928
https://nl.linkedin.com/p(...)de-lex-van-teeffelen

Schijnt dat de outlook ook dalende is van div. crowdfunding bedrijven en bij KoM de groei er echt wel uit is.
pi_179763422
Van de HCN website:

Update Cantina e Cucina Leidsche Rijn Centrum

13-06-2018 11:26
Ondanks de eerder geplaatste vooraankondiging van Cantina e Cucina in Leidsche Rijn Centrum, kunnen wij het project nog niet openbaar maken. Voor het project Cantina e Cucina in Leidsche Rijn Centrum zijn wij nog in afwachting van enkele aanvullende documenten. Wij dienen het volledige dossier op orde te hebben alvorens wij het project aan u aanbieden.

Excuses voor de vertraging.

Team Horeca Crowdfunding

(door innercircle/fok nu al 38.250 ingelegd, dat bedrag is sinds ongeveer 1 juni niet meer veranderd volgens mij)
pi_179764134
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179764141
Nieuwe Big Bread kitchten op KOM, dit keer Breda

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hypothecaire zekerheid. Maar... hoe moet ik dit nu lezen in combinatie met de eerdere projecten. Er is overwaarde, maar zit er ook een volgorde in afhandeling in? Gaat het eerste project voor het tweede project? Wat als breda omvalt en de zekerheid moet worden uitgewonnen... etc etc... lastig weer. Uiteindelijk raak je het overzicht over de zekerheden en daarmee de zekerheid kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179764173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:47 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe Big Bread kitchten op KOM, dit keer Breda

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hypothecaire zekerheid. Maar... hoe moet ik dit nu lezen in combinatie met de eerdere projecten. Er is overwaarde, maar zit er ook een volgorde in afhandeling in? Gaat het eerste project voor het tweede project? Wat als breda omvalt en de zekerheid moet worden uitgewonnen... etc etc... lastig weer. Uiteindelijk raak je het overzicht over de zekerheden en daarmee de zekerheid kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las het inderdaad ook al zo, zou handiger zijn lijkt me als eerst de ene afgelost word; voordat er weer een andere aangegaan word of zie ik dat verkeerd? :X
pi_179764249
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179764366
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:55 schreef Crowdfunder87 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:R oO/ :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179764510
Mooie indeling van het risicoprofiel :? :

Is dit nog te begrijpen
pi_179765070
quote:
Hadden ze nog crowdfunds lopen dan?
pi_179765126
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:49 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ik las het inderdaad ook al zo, zou handiger zijn lijkt me als eerst de ene afgelost word; voordat er weer een andere aangegaan word of zie ik dat verkeerd? :X
Of een 2e hypotheek. Dat is ook duidelijk

quote:
Hypothecair (verhoging van huidige hypothecaire dekking door Kapitaal Op Maat) op een pand met een WOZ-waarde van EUR 502.000
Dit kan niet pand Steenderen of pand Brakel zijn. De waardes liggen stukken lager. Beide panden samen zou wel E 502.000 kunnen zijn.
Als het risico opeens weer toeneemt, wordt je als investeerder in deze projecten niet vrolijk van. Het is erg onduidelijk over welk pand ze het hebben :'(

[ Bericht 29% gewijzigd door djh77 op 13-06-2018 16:05:40 ]
pi_179765711
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hadden ze nog crowdfunds lopen dan?
Daar lijkt het wel op, ik vind op oneplanetcrowd een convertible loan, 60 maanden 6%, streefbedrag 400k, toegezegd 1.140k.
pi_179765800
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Of een 2e hypotheek. Dat is ook duidelijk

[..]

Dit kan niet pand Steenderen of pand Brakel zijn. De waardes liggen stukken lager. Beide panden samen zou wel E 502.000 kunnen zijn.
Als het risico opeens weer toeneemt, wordt je als investeerder in deze projecten niet vrolijk van. Het is erg onduidelijk over welk pand ze het hebben :'(
Als je de ptich lees zou je inderdaad begrijpen dat de 1e hypotheek verhoogd wordt, wat principieel niet juist is. Wanneer leert KoM nou eens zulke onduidelijke/onjuiste constructies te vermijden?
Beter stapelen van hypotheken (dan is het tenminste duidelijk wie er aan de eerste tiet zit, en wie aan de laatste) dan dit soort breiwerk van projecten en hypotheken!
Overigens is de vraag al gesteld of de zekerheid als 2e hypotheek bevestigd wordt - ben benieuwd naar het antwoord.
pi_179765920
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:22 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op, ik vind op oneplanetcrowd een convertible loan, 60 maanden 6%, streefbedrag 400k, toegezegd 1.140k.
auw
pi_179766012
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hadden ze nog crowdfunds lopen dan?
Ouch hier zat ik in. Helaas, het blijft een van de mooiere projecten die ik heb zien langs komen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179766021
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Of een 2e hypotheek. Dat is ook duidelijk

[..]

Dit kan niet pand Steenderen of pand Brakel zijn. De waardes liggen stukken lager. Beide panden samen zou wel E 502.000 kunnen zijn.
Als het risico opeens weer toeneemt, wordt je als investeerder in deze projecten niet vrolijk van. Het is erg onduidelijk over welk pand ze het hebben :'(
Behalve dat je daar niet vrolijk van wordt, denk ik dat het voldoende is om een zaak bij het Kifid aanhangig te maken want dat is achteraf veranderen van de zekerheden.
pi_179766204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hadden ze nog crowdfunds lopen dan?
GVE ook, 38/60

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:39 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ouch hier zat ik in. Helaas, het blijft een van de mooiere projecten die ik heb zien langs komen.
Eens, mooie goede doelen project was het.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_179766511
quote:
Was dat niet die, die de rechtzaak tegen booking.com gewonnen had? :(
pi_179766543
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:06 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Was dat niet die, die de rechtzaak tegen booking.com gewonnen had? :(
Volgens mij wel.

Let op mijn woorden. Nu komen de huil verhalen dat ze er allemaal niets aan konden doen.
pi_179766573
Ze hebben het nog langer volgehouden dan ik had verwacht. 3 jaar ongeveer?
pi_179766576
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:08 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Volgens mij wel.

Let op mijn woorden. Nu komen de huil verhalen dat ze er allemaal niets aan konden doen.
Yup, het was inderdaad die!
pi_179766826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:02 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

:R oO/ :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ene dag stuur je een deurwaarder op ze af, en minder dan een week later wil je gewoon weer geld van de crowd aan hen toe vertrouwen.
pi_179767653
https://www.nu.nl/onderne(...)a-waka-failliet.html

Zooo geen goeie dag voor gve 500.000 toch
pi_179767863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:32 schreef brulaap112 het volgende:
https://www.nu.nl/onderne(...)a-waka-failliet.html

Zooo geen goeie dag voor gve 500.000 toch
Erg jammer maar blijkbaar was deze club het ene gat met het andere gat aan het vullen, en dat ging fout toen de laatste emissie mislukte.

Zoals gebruikelijk bij GvE, meteen helemaal afschrijven dan maar.
Pecunia non olet
pi_179768098
Horeca crowdfunding is erg actief de laatste weken:
nu 5 sterren tegen 7,5% voor pianobar (Oubaha Beheer)
zie: https://www.horecacrowdfu(...)Piano-Bar-Arnhem.pdf
pi_179769339
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:49 schreef CaLeX het volgende:

[..]

GVE ook, 38/60

[..]

Eens, mooie goede doelen project was het.
37/48 termijnen betaald. Dit was één van mijn eerste projecten. Mede op basis van de risicokwalificatie van GvE en het goede doelen karakter een redelijk bedrag ingelegd. Daar baal ik nu van. Ook nog geen zekerheden in die tijd.
Natuurlijk is het allemaal mijn eigen verantwoording. Maar vanaf maart 15 heb ik in 41 projecten van GVE geinvesteerd. Inmiddels 5 defaults waarvan 3 in 2018. Mijn overall rendement vanaf de start bij GVE is nu slechts 0,75%.
Ondanks dat ik verschillende keren met meneer Adams heb gesproken nog een totaal gebrek aan informatie over defaultprojecten. Zelfs niet eens per half jaar! Verder nog geen cent revovery gezien. Voor mij nu definitief. Ik ben klaar met GVE. Ik investeer geen cent meer daar.
pi_179770690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:01 schreef bridgetofar het volgende:
Horeca crowdfunding is erg actief de laatste weken:
nu 5 sterren tegen 7,5% voor pianobar (Oubaha Beheer)
zie: https://www.horecacrowdfu(...)Piano-Bar-Arnhem.pdf

Vraag me af waarom deze beheer bv verbouwingen niet gewooon uit eigen middelen kan financieren. Je weet dat je afachrijft op een inrichting, dus dan kan het ook geen kwaad om een buffer aan te leggen lijkt me zo. Desalniettemin lijkt me dit een prima investering.
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:22:43 #87
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_179771097
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:10 schreef CFrealist het volgende:

[..]

37/48 termijnen betaald. Dit was één van mijn eerste projecten. Mede op basis van de risicokwalificatie van GvE en het goede doelen karakter een redelijk bedrag ingelegd. Daar baal ik nu van. Ook nog geen zekerheden in die tijd.
Natuurlijk is het allemaal mijn eigen verantwoording. Maar vanaf maart 15 heb ik in 41 projecten van GVE geinvesteerd. Inmiddels 5 defaults waarvan 3 in 2018. Mijn overall rendement vanaf de start bij GVE is nu slechts 0,75%.
Ondanks dat ik verschillende keren met meneer Adams heb gesproken nog een totaal gebrek aan informatie over defaultprojecten. Zelfs niet eens per half jaar! Verder nog geen cent revovery gezien. Voor mij nu definitief. Ik ben klaar met GVE. Ik investeer geen cent meer daar.
Er lijkt idd geen rooie cent meer terug te komen bij al die projecten, terwijl het soms om nog vrij kleine bedragen gaat en ze soms alweer een baan hebben.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_179771203
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:06 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Vraag me af waarom deze beheer bv verbouwingen niet gewooon uit eigen middelen kan financieren. Je weet dat je afachrijft op een inrichting, dus dan kan het ook geen kwaad om een buffer aan te leggen lijkt me zo. Desalniettemin lijkt me dit een prima investering.
I doe hieraan wel mee. Heb automatische investering al aangezet hiervoor.
pi_179773572
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:06 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Vraag me af waarom deze beheer bv verbouwingen niet gewooon uit eigen middelen kan financieren. Je weet dat je afachrijft op een inrichting, dus dan kan het ook geen kwaad om een buffer aan te leggen lijkt me zo. Desalniettemin lijkt me dit een prima investering.
Het ziet er goed uit, ook al leidt het blijkbaar niet tot méér omzet. Wat me wel enigszins verontrust is dat dit al het 8e project is in relatief korte tijd en dat in feite alles onder één holding valt, dus met meerdere investeringen zit je daar nogal fors in.
Ik vraag me ook af hoe scherp de scheidslijnen tussen de verschillende bv's zijn en of al het geld daar terecht komt zoals ze aangeven. Bij die frietzaak bijvoorbeeld had ik nu niet bepaald de indruk dat daar enorm in geïnvesteerd was, zag er vrij simpel uit allemaal.
Pecunia non olet
pi_179775388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:32 schreef Ron1986 het volgende:
https://nl.linkedin.com/p(...)de-lex-van-teeffelen

Schijnt dat de outlook ook dalende is van div. crowdfunding bedrijven en bij KoM de groei er echt wel uit is.
Het artikel waarnaar je hebt gelinkt gaat over Q1 2017. Dat zegt niet zoveel over Q1 2018.
pi_179776640
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het ziet er goed uit, ook al leidt het blijkbaar niet tot méér omzet. Wat me wel enigszins verontrust is dat dit al het 8e project is in relatief korte tijd en dat in feite alles onder één holding valt, dus met meerdere investeringen zit je daar nogal fors in.
Ik vraag me ook af hoe scherp de scheidslijnen tussen de verschillende bv's zijn en of al het geld daar terecht komt zoals ze aangeven. Bij die frietzaak bijvoorbeeld had ik nu niet bepaald de indruk dat daar enorm in geïnvesteerd was, zag er vrij simpel uit allemaal.
Het verschil met andere leningen is dat bij alle andere zaken de inventaris werd vernieuwd en of er werd een verbouwing gedaan bij een zaak die men al in bezit heeft. De friterie werd overgenomen zodat het te investeren bedrag ook overname bestaande inventaris betrof inclusief voorraad en goodwill. Het voordeel bij Horecacrowdfund is dat pandaktes altijd worden betekend en dat er ook bij deze groep een akte is dat aandelen overgaan naar hen bij deconfitures oid. Dus Horeca crowdfund is voor mij een van de betere zo niet de beste om in horeca te investeren..
pi_179776755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 02:52 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Het verschil met andere leningen is dat bij alle andere zaken de inventaris werd vernieuwd en of er werd een verbouwing gedaan bij een zaak die men al in bezit heeft. De friterie werd overgenomen zodat het te investeren bedrag ook overname bestaande inventaris betrof inclusief voorraad en goodwill. Het voordeel bij Horecacrowdfund is dat pandaktes altijd worden betekend en dat er ook bij deze groep een akte is dat aandelen overgaan naar hen bij deconfitures oid. Dus Horeca crowdfund is voor mij een van de betere zo niet de beste om in horeca te investeren..
Hoe werkt zo'n automatische investering, dan kun je niet met ¤250 mee doen of vergis ik me?
pi_179776894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 03:31 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Hoe werkt zo'n automatische investering, dan kun je niet met ¤250 mee doen of vergis ik me?
Klopt. Minimum is 500. Vind zelf ook een beetje jammer. 250 per project bij hcn vind ik wel genoeg. Bij 500 wil ik meer zekerheden zoals een 1e hypotheek. Dan maar inschrijven met een geheime link of na publicatie. Meestal lukt dat wel.
pi_179777909
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:47 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe Big Bread kitchten op KOM, dit keer Breda

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hypothecaire zekerheid. Maar... hoe moet ik dit nu lezen in combinatie met de eerdere projecten. Er is overwaarde, maar zit er ook een volgorde in afhandeling in? Gaat het eerste project voor het tweede project? Wat als breda omvalt en de zekerheid moet worden uitgewonnen... etc etc... lastig weer. Uiteindelijk raak je het overzicht over de zekerheden en daarmee de zekerheid kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opnieuw zekerheid voor pand Steenderen:
quote:
Het pand voor de hypothecaire zekerheid betreft J.F. Oltmansstraat 6 te Steenderen.
Hypotheek zou gedeeld worden met investeerders Steenderen, Zwolle en Breda. Wordt een feestje wanneer dit niet goed gaat.... Risico voor investeerders in de oudere projecten neemt steeds toe met een nieuwe financiering. Lijkt me niet de bedoeling.

Edit: Er komt een 2e hypotheek:
quote:
Er zal een tweede hypotheekrecht gevestigd worden op het pand in Steenderen om een duidelijke scheiding te behouden tussen de lopende projecten en zekerheden.
Gelukkig maar...

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 14-06-2018 10:07:37 ]
pi_179778334
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Er lijkt idd geen rooie cent meer terug te komen bij al die projecten, terwijl het soms om nog vrij kleine bedragen gaat en ze soms alweer een baan hebben.
Ik hoop dat iedereen die denkt dat er nog geld terug kan komen regelmatig een email stuurt naar GVE. Je krijgt zeer weinig updates over de defaults als je er zelf niet om vraagt. Ik heb laatst een email gestuurd over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of de mevrouw in kwestie nog steeds iedere maand haar toegezegde bedrag overmaakt en wanneer we een termijn kunnen verwachten, gelukkig betaalt deze mevrouw nog steeds volgens GVE, maar eerst moeten de proceskosten en deurwaarderskosten betaald worden en daar krijg je dan niet voldoende informatie over hoe ver ze daar ondertussen mee staan.
pi_179778882
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:39 schreef djh77 het volgende:

[..]

Opnieuw zekerheid voor pand Steenderen:

[..]

Hypotheek zou gedeeld worden met investeerders Steenderen, Zwolle en Breda. Wordt een feestje wanneer dit niet goed gaat.... Risico voor investeerders in de oudere projecten neemt steeds toe met een nieuwe financiering. Lijkt me niet de bedoeling.
Gedeeld? Nieuwe investeerders kunnen toch gewoon achteraan sluiten?

Als je een pand hebt van 100 en er zitten 3 leningen op, van 50, 30 en 40 (in die volgorde) Dan hebben de leners van de 40 het risico (van 20 in dit geval). Het e.e.a. moet dan natuurlijk wel vast gelegd zijn.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_179778916
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:11 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Gedeeld? Nieuwe investeerders kunnen toch gewoon achteraan sluiten?

Als je een pand hebt van 100 en er zitten 3 leningen op, van 50, 30 en 40 (in die volgorde) Dan hebben de leners van de 40 het risico (van 20 in dit geval). Het e.e.a. moet dan natuurlijk wel vast gelegd zijn.

Inmiddels duidelijk dat er een 2e hypotheek gevestigd gaat worden. Was vooraf bij KoM niet duidelijk dat dit zou moeten omdat alle investeerders onder de Stichting Derdengelden vallen. Na publicatie is dit pas uitgezocht met de notaris. De crowd moet dit weer aankaarten. Voor ons zijn dit soort zaken logisch, maar bij KoM moet je altijd oppassen...
pi_179779346
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:18 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Ik hoop dat iedereen die denkt dat er nog geld terug kan komen regelmatig een email stuurt naar GVE. Je krijgt zeer weinig updates over de defaults als je er zelf niet om vraagt. Ik heb laatst een email gestuurd over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of de mevrouw in kwestie nog steeds iedere maand haar toegezegde bedrag overmaakt en wanneer we een termijn kunnen verwachten, gelukkig betaalt deze mevrouw nog steeds volgens GVE, maar eerst moeten de proceskosten en deurwaarderskosten betaald worden en daar krijg je dan niet voldoende informatie over hoe ver ze daar ondertussen mee staan.
Ik irriteer me ook aan het feit dat de mails vanuit noreply verzonden worden alsof je daar niet op mag reageren. Ook staat er naar mijn inzien bewust niet in indien er nog vragen etc. zijn neem contact op enkel zodra we meer informatie hebben nemen we contact met u op, zonder een datum te hebben etc.
pi_179779568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:39 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ik irriteer me ook aan het feit dat de mails vanuit noreply verzonden worden alsof je daar niet op mag reageren. Ook staat er naar mijn inzien bewust niet in indien er nog vragen etc. zijn neem contact op enkel zodra we meer informatie hebben nemen we contact met u op, zonder een datum te hebben etc.
Er staat ook altijd: "Het doel is per kwartaal of half jaar u een update te sturen"... nou volgens mij krijg je niets zonder er zelf om te vragen. Zoveel moeite is het toch niet om ieder kwartaal even een email de deur uit te doen met een update over de recovery.
pi_179779816
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:57 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Er staat ook altijd: "Het doel is per kwartaal of half jaar u een update te sturen"... nou volgens mij krijg je niets zonder er zelf om te vragen. Zoveel moeite is het toch niet om ieder kwartaal even een email de deur uit te doen met een update over de recovery.
Vorige keer was t we zijn net bezig met een update, toen ik ze belde :X en prompt kwam er 10 min later een update, zeg dan gewoon we zijn t vergeten te communiceren.
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:36:25 #101
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_179780087
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:18 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Ik hoop dat iedereen die denkt dat er nog geld terug kan komen regelmatig een email stuurt naar GVE. Je krijgt zeer weinig updates over de defaults als je er zelf niet om vraagt. Ik heb laatst een email gestuurd over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of de mevrouw in kwestie nog steeds iedere maand haar toegezegde bedrag overmaakt en wanneer we een termijn kunnen verwachten, gelukkig betaalt deze mevrouw nog steeds volgens GVE, maar eerst moeten de proceskosten en deurwaarderskosten betaald worden en daar krijg je dan niet voldoende informatie over hoe ver ze daar ondertussen mee staan.
Misschien duurt het ook allemaal wel gewoon zo lang maar dat is nu lastig in schatten ja. Ze zouden eigenlijk eens een keer moeten laten zien hoe zo'n default project in z'n werk is gegaan bij 1 van de projecten ofzo. Dan weet je een beetje van hoe lang elke fase duurt en of het wel alemaal goed gaat.

Maar bij 1 project krijg ik nu 1 maandbetaling per jaar dus ben ik er nog 20 bezig ofzo dat heeft dan ook geen nut eigenlijk.

Heb in elk geval nu meer defaults dan geslaagde projecten 21 om 20
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_179780549
https://www.investormatch(...)ches/460-multi-deur/

Deze is hier nog niet voorbijgekomen toch?

Ziet er op het eerste gezicht wel redelijk uit, alleen zie ik bij "financieringsomschrijving" dat het geld onder ander gebruikt wordt voor een reorganisatie waarbij geoutsourced wordt, in het tabelletje eronder ("de investeringsbegroting") staat dit vervolgens wat verborgen en zie ik niet direct hoeveel er voor die reorganisatie nodig is.

Wat denken jullie hiervan?
pi_179780696
quote:
12s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:09 schreef escortmk2 het volgende:
https://www.investormatch(...)ches/460-multi-deur/

Deze is hier nog niet voorbijgekomen toch?

Ziet er op het eerste gezicht wel redelijk uit, alleen zie ik bij "financieringsomschrijving" dat het geld onder ander gebruikt wordt voor een reorganisatie waarbij geoutsourced wordt, in het tabelletje eronder ("de investeringsbegroting") staat dit vervolgens wat verborgen en zie ik niet direct hoeveel er voor die reorganisatie nodig is.

Wat denken jullie hiervan?
Is al voorbijgekomen, vrij uitgebreid zelfs. Kijk ff terug in dit draadje, vanaf dinsdag.
pi_179781951
ah, had ik even gemist. bedankt. op mijn telefoon kon ik niet direct alle bijlages goed bekijken, maar er zit dus mogelijk wel een addertje onder het gras. Het viel me wel op dat deze al heel snel voor >50% is volgeschreven, dat gaat de laatste tijd niet meer zo hard bij IVM.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:58:08 #105
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_179782306
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:57 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Er staat ook altijd: "Het doel is per kwartaal of half jaar u een update te sturen"... nou volgens mij krijg je niets zonder er zelf om te vragen. Zoveel moeite is het toch niet om ieder kwartaal even een email de deur uit te doen met een update over de recovery.
Zelfs dat staat er niet altijd bij. Dan wordt de suggestie gewekt dat het binnenkort opgelost zal zijn. Zo is de eerste en tegelijk de laatste mail over OAMKB Tiel verzonden op 25 augustus 2017.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U hoort nooit meer wat van ons maar merkt vanzelf dat er ooit een vreemd bedrag op uw rekening staat. :'(
pi_179782790
Lendahand probleem.

Niet prettig, maar duidelijke en snelle communicatie en een duidelijk en eerlijk plan van aanpak. Zou een voorbeeld voor andere platforms moeten zijn. Vergoeding voor late betaling en je eigen betaling als platform achterstellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179782904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:30 schreef Frandderouw het volgende:
Lendahand probleem.

Niet prettig, maar duidelijke en snelle communicatie en een duidelijk en eerlijk plan van aanpak. Zou een voorbeeld voor andere platforms moeten zijn. Vergoeding voor late betaling en je eigen betaling als platform achterstellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg nette communicatie en daarbij eveneens een juiste wijze van benadering in het oogpunt van het sociaal financieren. Deze had ik toen gemist (te laat met investeren, zat al vol). Even afwachten dus voor de mensen die er wel in zitten :)
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:50:46 #108
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_179783102
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:30 schreef Frandderouw het volgende:
Lendahand probleem.

Niet prettig, maar duidelijke en snelle communicatie en een duidelijk en eerlijk plan van aanpak. Zou een voorbeeld voor andere platforms moeten zijn. Vergoeding voor late betaling en je eigen betaling als platform achterstellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch ook weer een kleine wijziging = verbetering in de aanpak: NPFC-leners krijgen geen vergoeding voor gemiste rente.

[ Bericht 0% gewijzigd door crowd-fundi op 14-06-2018 14:57:54 ]
pi_179786227
Autobedrijf met 1e hypotheek op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/auto-van-dijk/
pi_179786790
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:02 schreef djh77 het volgende:
Autobedrijf met 1e hypotheek op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/auto-van-dijk/
Niet verkeerd.
pi_179786855
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:02 schreef djh77 het volgende:
Autobedrijf met 1e hypotheek op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/auto-van-dijk/
als er een investeringslinkje bekend is, houd ik me aanbevolen
pi_179787478
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:02 schreef djh77 het volgende:
Autobedrijf met 1e hypotheek op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/auto-van-dijk/
WOZ waarde maar 203k???
pi_179787480
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:30 schreef Frandderouw het volgende:
Lendahand probleem.
Daar zit ik ook in, maar had geen mail.... even wat verder gekeken: Deze partij heeft meerdere tranches waarvan er dan 1 nu in de problemen zit? Ik zit in #5, benieuwd of dat los staat van elkaar?
pi_179787550
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

WOZ waarde maar 203k???
Is dat niet alleen het woonhuis? WOZ van bedrijven zijn meestal niet openbaar
quote:
De marktwaarde van de woning is in april 2018 door een geregistreerd taxateur bepaald op ¤ 315.000,-. Het bedrijfspand is op hetzelfde moment getaxeerd op ¤ 480.000,-.
pi_179787648
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:53 schreef aborren het volgende:

[..]

Daar zit ik ook in, maar had geen mail.... even wat verder gekeken: Deze partij heeft meerdere tranches waarvan er dan 1 nu in de problemen zit? Ik zit in #5, benieuwd of dat los staat van elkaar?
Mijn ervaring met LaH: stel ze de vraag en krijg het antwoord 😁 ze zijn er wel open
  donderdag 14 juni 2018 @ 19:29:19 #116
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_179789768
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mijn ervaring met LaH: stel ze de vraag en krijg het antwoord 😁 ze zijn er wel open
Ik heb ook geen bericht gehad, maar krijg pas volgende maand weer iets terug. Uit de bovenstaande mail begrijp ik dat ze verwachten dat het dan is opgelost. Lijkt me wel wat optimistisch. Maar goed, we gaan het zien.
pi_179789880
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:29 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik heb ook geen bericht gehad, maar krijg pas volgende maand weer iets terug. Uit de bovenstaande mail begrijp ik dat ze verwachten dat het dan is opgelost. Lijkt me wel wat optimistisch. Maar goed, we gaan het zien.
Bij het uitkomen van zulke berichten kan je gewoon een mail sturen of dit gevolgen heeft :)
pi_179792074
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:56 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is dat niet alleen het woonhuis? WOZ van bedrijven zijn meestal niet openbaar

[..]

Aha, top!
Nu nog even een linkje... Iemand? :P
pi_179792524
Er komt weer een nieuwe https://www.zonnepanelend(...)1e3cc3d032-250850577, doen hier nog mensen aan mee?
pi_179792966
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:40 schreef crowdiefunder het volgende:
Er komt weer een nieuwe https://www.zonnepanelend(...)1e3cc3d032-250850577, doen hier nog mensen aan mee?
Nee, ik heb mij voorgenomen om zonnepanelen enkel te doen bij LaH waar ze ook bijdragen aan een sociaal economisch aspect :-). Mijn persoonlijke ontwikkelingshulp zeg maar.
pi_179794471
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Aha, top!
Nu nog even een linkje... Iemand? :P
Enige is dat ik mij het wegzetten van 800 auto's nog niet echt kan voorstellen.

Ze hebben circa 10 occasions...
pi_179794493
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Aha, top!
Nu nog even een linkje... Iemand? :P
https://www.collincrowdfu(...)098f737b79377af118dc
pi_179795828
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:40 schreef impact9 het volgende:

[..]

Enige is dat ik mij het wegzetten van 800 auto's nog niet echt kan voorstellen.

Ze hebben circa 10 occasions...
Ik denk dat door de internethandel de meeste auto's de showroom niet halen.
pi_179797103
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:40 schreef impact9 het volgende:

[..]

Enige is dat ik mij het wegzetten van 800 auto's nog niet echt kan voorstellen.

Ze hebben circa 10 occasions...
Als de opgegeven omzet van 4.599k klopt is dit een gemiddelde verkoopprijs van 5700 euro per auto wat best wel aannemelijk is. Is toevallig nog iemand in de faillissementen gedoken of daar nog rare dingen te vinden waren aangezien er ook wat strubbelingen met de bank waren/zijn?
pi_179799120
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 02:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als de opgegeven omzet van 4.599k klopt is dit een gemiddelde verkoopprijs van 5700 euro per auto wat best wel aannemelijk is. Is toevallig nog iemand in de faillissementen gedoken of daar nog rare dingen te vinden waren aangezien er ook wat strubbelingen met de bank waren/zijn?
https://www.acm.nl/sites/(...)ellio-2014-02-13.pdf

https://www.dommerholt.nl(...)verslag.pdf?download

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=145691

Zie onderste post, de familie blijkt een hoop mensen te hebben opgelicht.
No1deals BV stond op naam van moeder. (hoop klachten over oplichting, tientallen klachten over het niet leveren van goederen)
Interventas BV op naam van zoon. (failliet, tevens oplichting en niet leveren. Zelfs een officiele waarschuwing van ACM, schuld van bijna 300k achtergelaten)

Samenvattend is dit niet echt een familie waar je graag zaken mee doet...
Tevens brengt het lezen van hun recensies (Auto van Dijk) ook interessante klachten aan het licht

edit: nu snap ik dat de bank geen zaken meer met deze familie doet

[ Bericht 6% gewijzigd door impact9 op 15-06-2018 09:58:24 ]
pi_179799265
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:47 schreef impact9 het volgende:

[..]

https://www.acm.nl/sites/(...)ellio-2014-02-13.pdf

https://www.dommerholt.nl(...)verslag.pdf?download

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=145691

Zie onderste post, de familie blijkt een hoop mensen te hebben opgelicht.
No1deals BV stond op naam van moeder. (hoop klachten over oplichting, tientallen klachten over het niet leveren van goederen)
Interventas BV op naam van zoon. (failliet, tevens oplichting en niet leveren. Zelfs een officiele waarschuwing van ACM, schuld van bijna 300k achtergelaten)

Samenvattend is dit niet echt een familie waar je graag zaken mee doet...
Tevens brengt het lezen van hun recensies (Auto van Dijk) ook interessante klachten aan het licht

Goed uitgezocht. We zouden toch mogen verwachten dat CCF dit ook moet weten en zo'n project niet moet uitgeven.
pi_179799344
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:47 schreef impact9 het volgende:

[..]

https://www.acm.nl/sites/(...)ellio-2014-02-13.pdf

https://www.dommerholt.nl(...)verslag.pdf?download

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=145691

Zie onderste post, de familie blijkt een hoop mensen te hebben opgelicht.
No1deals BV stond op naam van moeder. (hoop klachten over oplichting, tientallen klachten over het niet leveren van goederen)
Interventas BV op naam van zoon. (failliet, tevens oplichting en niet leveren. Zelfs een officiele waarschuwing van ACM, schuld van bijna 300k achtergelaten)

Samenvattend is dit niet echt een familie waar je graag zaken mee doet...
Tevens brengt het lezen van hun recensies (Auto van Dijk) ook interessante klachten aan het licht

edit: nu snap ik dat de bank geen zaken meer met deze familie doet

Dank je voor het uitzoeken!

Ondanks de geboden zekerheden die er niet verkeerd uitzien ga ik mijn geld niet laten gebruiken voor dergelijke praktijken en laat hem dus aan mij voorbij gaan.
pi_179799572


[ Bericht 100% gewijzigd door Mynheer007 op 15-06-2018 10:24:21 ]
pi_179799755
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank je voor het uitzoeken!

Ondanks de geboden zekerheden die er niet verkeerd uitzien ga ik mijn geld niet laten gebruiken voor dergelijke praktijken en laat hem dus aan mij voorbij gaan.
Idem. Complimenten aan Impact voor het uitzoeken.
Pecunia non olet
pi_179799948
Rechtsbackje toch nog bedankt voor de link
Impact 9 bedankt voor het uitzoeken.

Jammer zag er goed uit maar ook ik geef deze personen geen geld.
pi_179800059
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:47 schreef impact9 het volgende:
edit: nu snap ik dat de bank geen zaken meer met deze familie doet
En ik dus ook niet. Dank je wel voor het uitzoeken. Inmiddels mijn investering teruggetrokken. Zekerheden of niet, ga geen mensen steunen met een oplichtingsverleden
pi_179800096
Voor de geïnteresseerden innercrowd link kapper CCF:
https://www.collincrowdfu(...)2c375fb89dd1c81721a8
pi_179800243
Freaky Piano Bar (Oubaha beheer) op HCN staat nu open

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179800468
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:06 schreef Frandderouw het volgende:
Freaky Piano Bar (Oubaha beheer) op HCN staat nu open

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top ik heb mijn bijdrage d'r ook in gedaan :Y
pi_179800591
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:06 schreef Frandderouw het volgende:
Freaky Piano Bar (Oubaha beheer) op HCN staat nu open

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind dat die Khalid Oubaha ondertussen wel erg veel aan het lenen is. Ik sla over, zit al in 2 projecten van hem. Mocht iets fout gaan heb je kans dat alles wordt meegetrokken.

[ Bericht 4% gewijzigd door erniee op 15-06-2018 11:30:07 (Geen) ]
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_179800607
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:28 schreef erniee het volgende:
quote][ afbeelding ] Op vrijdag 15 juni 2018 11:06 schreef Frandderouw het volgende:
Freaky Piano Bar (Oubaha beheer) op HCN staat nu open

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind dat die Khalid Oubaha ondertussen wel erg veel aan het lenen is. Ik sla over, zit al in 2 projecten van hem. Mocht iets fout gaan heb je kans dat alles wordt meegetrokken.
[/quote]

persoonlijk pak ik per bedrijf maar 1 project max mee, maar ieder z'n eigen strategie.

Ter info:
https://www.missethoreca.(...)aha-beheer-101304867
pi_179801881
wellness met 2e hypotheek op GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18298
pi_179801896
quote:
Bedankt!! ^O^
Edit: maar nu ik gelezen over de praktijken van deze mensen, ga ik toch niet investeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door TisIk op 15-06-2018 13:10:08 ]
pi_179801959
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:47 schreef impact9 het volgende:

[..]

https://www.acm.nl/sites/(...)ellio-2014-02-13.pdf

https://www.dommerholt.nl(...)verslag.pdf?download

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=145691

Zie onderste post, de familie blijkt een hoop mensen te hebben opgelicht.
No1deals BV stond op naam van moeder. (hoop klachten over oplichting, tientallen klachten over het niet leveren van goederen)
Interventas BV op naam van zoon. (failliet, tevens oplichting en niet leveren. Zelfs een officiele waarschuwing van ACM, schuld van bijna 300k achtergelaten)

Samenvattend is dit niet echt een familie waar je graag zaken mee doet...
Tevens brengt het lezen van hun recensies (Auto van Dijk) ook interessante klachten aan het licht

edit: nu snap ik dat de bank geen zaken meer met deze familie doet

Mooi om de impact van dit topic te zien. Sinds je dit gepost hebt, is er per saldo ongeveer 5k teruggetrokken _O_
pi_179802335
De top 10 van week 24:
pi_179803263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:05 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Mooi om de impact van dit topic te zien. Sinds je dit gepost hebt, is er per saldo ongeveer 5k teruggetrokken _O_
Zo helpen we elkaar;)
Ik heb ook veel aan de bijdragen van jullie!

ps. de woordgrap kan ik waarderen :9
pi_179804159
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:47 schreef impact9 het volgende:

[..]

https://www.acm.nl/sites/(...)ellio-2014-02-13.pdf

https://www.dommerholt.nl(...)verslag.pdf?download

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=145691

Zie onderste post, de familie blijkt een hoop mensen te hebben opgelicht.
No1deals BV stond op naam van moeder. (hoop klachten over oplichting, tientallen klachten over het niet leveren van goederen)
Interventas BV op naam van zoon. (failliet, tevens oplichting en niet leveren. Zelfs een officiele waarschuwing van ACM, schuld van bijna 300k achtergelaten)

Samenvattend is dit niet echt een familie waar je graag zaken mee doet...
Tevens brengt het lezen van hun recensies (Auto van Dijk) ook interessante klachten aan het licht

edit: nu snap ik dat de bank geen zaken meer met deze familie doet

Dank!
pi_179804214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 15:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank!
Goed voorbeeld van het nut & noodzaak van het forum, keep on going fokkers, + wederom aandachtspuntje voor de platformen, transparantie & volledige info, de info komt toch boven *O* w/
pi_179805126
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:05 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Mooi om de impact van dit topic te zien. Sinds je dit gepost hebt, is er per saldo ongeveer 5k teruggetrokken _O_
Tsja een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken, kijk maar naar die dierenvoerhandel bij KOM. Denk dat ze bij CCF inmiddels wel wat zweetoksels hebben gekregen na het lezen van de bijdragen hier.
Pecunia non olet
pi_179805356
SiG schijnt eindelijk de rente overgeboekt te hebben. Ik kan het nu niet controleren, maar gelukkig duurde het maar weken.
pi_179805631
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:25 schreef djh77 het volgende:
De top 10 van week 24:
[ afbeelding ]
Cantina Del Patron Willemstad? Heb ik iets gemist, een 2e tranche of zo?
Pecunia non olet
pi_179805722
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:03 schreef investeerdertje het volgende:
SiG schijnt eindelijk de rente overgeboekt te hebben. Ik kan het nu niet controleren, maar gelukkig duurde het maar weken.
Ja staat in de wallet. :)
  vrijdag 15 juni 2018 @ 16:50:08 #150
454405 escortmk2
petrolhead
pi_179806080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Cantina Del Patron Willemstad? Heb ik iets gemist, een 2e tranche of zo?
Yep

https://horecacrowdfundin(...)n-curacao-2-b4447789

Ik doe relatief veel bij HCN maar heb deze (evenals de eerste tranche) bewust overgeslagen.
pi_179806255
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:50 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Yep

https://horecacrowdfundin(...)n-curacao-2-b4447789

Ik doe relatief veel bij HCN maar heb deze (evenals de eerste tranche) bewust overgeslagen.
Als ik me goed herinner staat er een grote kapitaalkrachtige groep achter, zelfde reden als waarom ik met Perron 22 heb meegedaan..........
Pecunia non olet
  vrijdag 15 juni 2018 @ 17:01:13 #152
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179806286
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 15:13 schreef peterc het volgende:

[..]

Goed voorbeeld van het nut & noodzaak van het forum, keep on going fokkers, + wederom aandachtspuntje voor de platformen, transparantie & volledige info, de info komt toch boven *O* w/
Bij volk uit Klazienaveen moet je sowieso oppassen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179806758
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:24 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Ja staat in de wallet. :)
thnx
pi_179806943
Na de extra informatie heb ik mijn investering in het autobedrijf ook terug getrokken. Heeft iemand Collin al gewezen op deze informatie? (waarschijnlijk lezen ze wel mee, maar ik wil graag voorkomen voor mijn mede investeerder dat ze zich achter onwetendheid kunnen verschuilen mocht het mis gaan).

Nog maar 3k over aan investeringen, en dat geeft wel aan dat de innercrowd die mensen ook geen cent toe vertrouwd.
pi_179807170
Update FNC:

Bruidsmodeketen (C) - Openstaand : 56.12%
quote:
De incasso van mei is geslaagd. Zoals eerder bericht, hebben wij een afspraak met de ondernemer om de achterstand niet te laten oplopen. Wij hebben periodiek contact om te kijken wanneer hij het verschuldigde bedrag van de belastingsdienst zal ontvangen en daarmee de achterstand zal inlossen.
Manage (A) - Openstaand : 55.53%
quote:
Onze nieuwe Recovery Accountmanager heeft het dossier in behandeling. Wij dringen nu aan bij de Gemeente om nadere informatie te verstrekken. Helaas hebben wij wederom niet mogen vernemen van de kredietnemers. Wij verwachten deze maand meer duidelijkheid te kunnen verschaffen, al dan niet via de gemeente.
Groothandel (D) - Openstaand : 92.54%
quote:
Afgelopen maand hebben wij contact gehad met een familielid van de Kredietnemer. De zaak is ontruimd en de Kredietnemer zal de schuldsanering in gaan. Wij hebben nog geen contact gehad met de gemeente, maar verwachten deze maand wel meer informatie te krijgen. Wij zullen hier geen afwachtende houding aannemen, maar actief contact met de gemeente zoeken om tot een oplossing te komen.
Eetcafé & Frituur (E) - Openstaand : 58.07%
quote:
De incasso van mei is niet geslaagd. Wij hadden een toezegging gekregen van de kredietnemer, echter is hij deze niet nagekomen. Wij hebben reeds een akkoord voor een nieuw afbetalingsplan maar blijven het formele incassoproces volgen met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand : 69.25%
quote:
Helaas hebben wij niet tijdig een betaling mogen ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben afgelopen maand een huisbezoek laten afleggen door EDR Creditservices. Ondanks meerdere pogingen hebben zij de kredietnemer niet aangetroffen op zijn adres. Tevens is het niet gelukt om contact met hem op te nemen. Wij zullen de lening nu per direct opzeggen. Normaliter proberen wij altijd een minnelijke oplossing te bereiken, maar aangezien wij niet over contactgegevens beschikken en wij de kredietnemer niet kunnen bereiken, zullen wij het dossier direct overdragen aan de Deurwaarder. Deze zal een vooronderzoek doen naar de verhaalsmogelijkheden en nog een maal contact zoeken met de kredietnemer om tot een oplossing te komen. Indien dit niet slaagt, zullen wij tot dagvaarding overgaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Payroll Bedrijf (C) -Openstaand : 84.02%
quote:
De incasso van mei is niet geslaagd. Wij hebben een toezegging dat de achterstallige termijn zal worden ontvangen samen met de volgende incasso. Wij volgen dit nauwgezet op zodat de afspraken nageleefd worden.
Onderhoudsbedrijf Hefbruggen (E) - Openstaand : 100%
quote:
De incasso van mei is niet geslaagd. Wij hebben contact met de kredietnemer, maar wij hebben nog geen betaling of toezegging ontvangen. Wij hebben derhalve het formele incasso proces opgestart met als doel de betaling alsnog zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
Stucadoors (C) - Openstaand : 55.14% (Meer dan 1 jaar achterstand
quote:
De Deurwaarder heeft inmiddels zijn vooronderzoek afgerond. Hij trof onroerend goed aan in het bezit van de kredietnemer in een nette woonwijk. Mede op basis hiervan is er een gerede kans dat wij verhaal kunnen halen. Wij hebben de Deurwaarder zojuist verzocht om een Gerechtelijk vonnis te halen, zodat wij vervolgstappen kunnen nemen om uw vordering te incasseren. Aankomende maand zullen wij de benodigde stukken hiervoor met de Deurwaarder bespreken en zal de dagvaarding worden uitgebracht.
Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand : 53.20% (meer dan 1 jaar achterstand)
quote:
De Deurwaarder heeft ons bericht dat wij deze week nog een betaling van EUR 1.000,- zullen ontvangen van de kredietnemer, indien deze zijn belofte nakomt. Tevens wordt er dan een voorstel gedaan aan de Deurwaarder voor een verdere betalingsregeling. Indien hij dit niet zal doen, of indien de voorgestelde betalingsregeling niet stipt wordt nagekomen, dan hebben wij reeds nu al toestemming gegven om een dagvaarding uit te brengen.
uitzendprojecten (A) - Openstaand : 35.05%
quote:
Inmiddels zijn alle stukken verzameld. Wij hebben niets meer vernomen van de Borg en zullen overgaan tot dagvaarding van de Borg, indien er geen gehoor wordt gegeven aan onze laatste sommatie. Voordat wij definitief kunnen overgaan tot dagvaarding van de Borg, moeten wij ons er wel van verzekeren dat de aanmaningsbrieven zijn ontvangen door de Borg. Wij zullen de Deurwaarder derhalve opdracht geven om het adres van de Borg op te sporen. Een Deurwaarder heeft toegang tot de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens, waarmee zij een adres kunnen herleiden. Daarna zullen wij, indien de Borg niet meer reageert, overgaan tot dagvaarding. Gezien het verleden, achtten wij de kans echter klein dat de Borg zal reageren en is het waarschijnlijk dat wij over moeten gaan tot dagvaarding.
pi_179807427
Lenderspender bied op dit moment 5.5% rente (4.5% na kosten). Begint een erg interessant medium te worden.
pi_179807577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:08 schreef investeerdertje het volgende:
Lenderspender bied op dit moment 5.5% rente (4.5% na kosten). Begint een erg interessant medium te worden.
Als je eventueel mij wil helpen;

https://www.lenderspender.nl/r/mud8gmd

Je krijgt gratis 25¤ als je binnen 6 maanden 1000¤ investeerd.

;)
pi_179807630
+ 10 euro bij aanmelding bij lenderspender: https://www.lenderspender.nl/r/wynkzyh
pi_179807735
20.000 investering teruggetrokken bij bouw kantoorpand Purmerend.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17815
pi_179807974
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:27 schreef djh77 het volgende:
20.000 investering teruggetrokken bij bouw kantoorpand Purmerend.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17815
Volgens mij niet, de verdeling is aangepast, staat in voetnoot. Deze lening 20k erbij, andere 20k eraf.

Maar 120 maanden en laag percentage en dan ook nog kosten, ik doe niet mee.
pi_179807996
Haha, ik heb al een leuk bedrag bij L&S staan, als iemand liever mijn link heeft... xD
pi_179808165
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:40 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Volgens mij niet, de verdeling is aangepast, staat in voetnoot. Deze lening 20k erbij, andere 20k eraf.

Maar 120 maanden en laag percentage en dan ook nog kosten, ik doe niet mee.
Je hebt gelijk. Ik keek Verkeerd. Ik doe ook niet mee vanwege het risico tot oplevering.
pi_179808185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:08 schreef investeerdertje het volgende:
Lenderspender bied op dit moment 5.5% rente (4.5% na kosten). Begint een erg interessant medium te worden.
4.5% is netto wel erg mager. Looptijd tot 5 jaar en nog geen zicht op afschrijvingen. Er hoeft maar een heel klein gedeelte afgeschreven te worden en je rendement is snel 0.
pi_179808211
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner staat er een grote kapitaalkrachtige groep achter, zelfde reden als waarom ik met Perron 22 heb meegedaan..........
Curaçao heeft geen link met het bedrijf achter Perron, Collins en daan&lot: http://www.immensus.com/portfolio/
pi_179808413
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:51 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

4.5% is netto wel erg mager. Looptijd tot 5 jaar en nog geen zicht op afschrijvingen. Er hoeft maar een heel klein gedeelte afgeschreven te worden en je rendement is snel 0.
Risico valt mee door de grote spreiding. Bij 1000 euro investeer je 2 euro per Lening. Bovendien zijn ze al een tijd bezig en nog geen default. Ook Fijn is het automatisch herinvesteren waardoor je geen renteverlies hebt bij een terug betaling.
pi_179808646
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:56 schreef djh77 het volgende:

[..]

Risico valt mee door de grote spreiding. Bij 1000 euro investeer je 2 euro per Lening. Bovendien zijn ze al een tijd bezig en nog geen default. Ook Fijn is het automatisch herinvesteren waardoor je geen renteverlies hebt bij een terug betaling.
De spreiding mag dan wel prima zijn, maar het blijft maar de vraag of je winst gaat maken. Ik heb 1000 euro uitstaan, wat gespreid is over een paar honderd leningen. Volgens de statistieken zijn er nog geen problemen. Ik geloof dat eigenlijk niet dat al die honderden mensen netjes op tijd betalen. Lijkt me eerder dat ze net zoals GvE in haar begindagen defaults uit eigen zak betaalt om zo vertrouwen te kweken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mynheer007 op 15-06-2018 19:17:17 ]
pi_179808946
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:51 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

4.5% is netto wel erg mager. Looptijd tot 5 jaar en nog geen zicht op afschrijvingen. Er hoeft maar een heel klein gedeelte afgeschreven te worden en je rendement is snel 0.
Er zijn op dit moment 500 leningen openstaand. Als je er 1000 euro in stopt dan is het risico per individuele investering om en nabij de 2 euro. Dan moeten er 22 leningen afgeschreven worden voordat je een rendement van 0 hebt. Als ik hier rond kijk dan lopen hier genoeg mensen rond die bij de hoger rendement financieringen (SiG, GVE, KOM) riant meer verloren zijn. Tot op heden is de kans op vervroegde aflossingen hoger dan op defaults.
pi_179808994
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:04 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

De spreiding mag dan wel prima zijn, maar het blijft maar de vraag of je winst gaat maken. Ik heb 1000 euro uitstaan, wat gespreid is over een paar honderd leningen. Volgens de statistieken zijn er nog geen problemen. Ik geloof dat eigenlijk niet dat al die honderden mensen netjes op tijd betalen. Lijkt me eerder dat ze net zoals GvE in haar begindagen defaults uit eigen zak betaalt om zo vertrouwen te kweken.
Bij de gemiddelde financiering van 500 euro is dat 115 euro per maand. Om heel eerlijk te zijn vermoed ik niet dat hier heel veel wanbetalers tussen kunnen zitten die gezien vaste contracten e.d. er niet uit komen. Voor de papertrail deze vraag gewoon even bij de dames en heren van L&S neergelegd.
pi_179809148
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:52 schreef djh77 het volgende:
Update FNC:

Bruidsmodeketen (C) - Openstaand : 56.12%

[..]

Manage (A) - Openstaand : 55.53%

[..]

Groothandel (D) - Openstaand : 92.54%

[..]

Eetcafé & Frituur (E) - Openstaand : 58.07%

[..]

Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand : 69.25%

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Payroll Bedrijf (C) -Openstaand : 84.02%

[..]

Onderhoudsbedrijf Hefbruggen (E) - Openstaand : 100%

[..]

Stucadoors (C) - Openstaand : 55.14% (Meer dan 1 jaar achterstand

[..]

Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand : 53.20% (meer dan 1 jaar achterstand)

[..]

uitzendprojecten (A) - Openstaand : 35.05%

[..]

Is deze informatie ook ergens te achterhalen op de site van FNC of hoe kom je hier aan ?
pi_179809425
Ik kreeg vandaag ook de mail, ze sturen elke maand een overzicht van de projecten in de problemen.
pi_179809479
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:38 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik kreeg vandaag ook de mail, ze sturen elke maand een overzicht van de projecten in de problemen.
Die waar Jij in zit of alles
pi_179809714
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Die waar Jij in zit of alles
Je ontvangt alleen informatie omtrent projecten met een achterstand waarbij jezelf in hebt geinvesteerd.
pi_179809717
Kreeg net een goed nieuws email van One planet crowd toegezonden, over hoe goed het gaat en dat Elon Musk in een Urker zonnepanelenbedrijf gaat investeren.
En dat zelfs WakaWaka sterk groeide tot aan het faillissement en al aan een doorstart wordt gedacht. Omdat ze vragen om feedback op hun mail leidde dat tot de volgende reactie van mij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd hoe ze reageren.
pi_179811197
Update FNC:

Onderhoud aan Eigen Vastgoed (D) - Openstaand: 11.14%
quote:
De incasso van mei is niet geslaagd. Wij hebben contact gehad met de kredietnemer en hebben een betalingstoezegging mogen ontvangen voor de nieuwe incasso. De kredietnemer verontschuldigd zich hiervoor en gaf aan dat vanaf juli de incasso's steeds zullen slagen.
Promotie Actie Supermarkt (D) - Openstaand: 44.55%
quote:
De incasso van mei is niet geslaagd. Wij staan in nauw contact met de kredietnemer en hebben een betaalafspraak met hem gemaakt. De achterstallige termijn zal in 2 termijnen worden voldaan waarvan wij reeds de eerste betaling hebben mogen ontvangen. Wij blijven dit nauwgezet volgen zodat de kredietnemer deze betaalafspraken ook nakomt.
Voorraadvergroting Primera (D) - Openstaand: 75.88%
quote:
De achterstand is in mei weer opgelopen omdat de incasso mislukt is. Wij hebben vervolgens op verschillende manieren contact gezocht met de Kredietnemer. Wij hebben hem één keer telefonisch weten te spreken. In het telefoongesprek gaf hij aan in een zeer problematische situatie te bevinden. Hij zou dagelijks gebeld worden door schuldeisers en zijn faillissement zou zijn aangevraagd. Tegelijkertijd was hij bezig het faillissement te voorkomen door zijn andere onderneming te verkopen. Wij hebben inmiddels gezien dat zijn faillissement is uitgesproken op 12 juni 2018. Wij zullen onze vordering indienen bij de curator. Tevens zullen wij onderzoek doen naar de zaak die is overgedragen.
Bedrijfsovername IJsproducent (C) - Openstaand: 77.72%
quote:
De incasso van mei is niet geslaagd. Wij hebben een betalingstoezegging ontvangen om de achterstallige termijn te ontvangen voor de volgende incasso. Wij volgen dit nauwgezet op zodat de afspraken nageleefd worden.
pi_179811789
Zijn er mensen aanwezig die CF actief gebruiken voor hun strategie om financieel onafhankelijk te worden?
pi_179811794
Update van KoM over de wijnhandel:

Beste investeerders,
De ondernemer heeft zich de afgelopen periode aan de betalingsafspraken gehouden. Inmiddels zijn er weer drie termijnen voldaan. Gisteren is aan de deelnemers in de procedure vanuit de Stichting Zekerheden Kapitaal op Maat naar rato van hun investering uitgekeerd. Met deze laatste uikering is inmiddels 18% van de restschuld verhaald op ondernemer. Rijnland gerechtsdeurwaarder meldt daarentegen dat het echtpaar ** alsnog is toegelaten tot de WSNP (Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen). Het restant van de vordering (nog 70% van de oorspronkelijke hoofdsom) is ingediend bij de bewindvoerder. Zodra bekend is hoe het proces zich vanaf nu voortzet, meldt KOM zich weer.
pi_179812466
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:00 schreef investeerdertje het volgende:
Zijn er mensen aanwezig die CF actief gebruiken voor hun strategie om financieel onafhankelijk te worden?
Ja, dat is wel mijn uiterlijk doel om 5 tot 10 jaar eerder met pensioen te kunnen.

Tevens heb ik daarnaast ook aandelen, fondsen en wil ik in een later stadium aan fysiek vastgoed beginnen.

Het geld uit crowdfunding probeer ik vrijwel direct te herinvesteren plus extra nieuw geld.

Wel zit ik net iets boven de AFM regel op dit moment pak en beet 16%.

In elk project heb ik het minimale bedrag zitten op 3 eerste projecten naar maar ook niet veel meer. En probeer een juiste mix te hebben van sectoren risico en platformen (ook in het buitenland).

GvE heeft op dit moment de zwaarste weging, daar stop ik even mee zodat ik ook bij ander kan inleggen.

Funding Circle weet ik niet wat ik daar mee aan moet wellicht de Duitse een keer proberen bij de NL versie te veel onduidelijkheid en zekerheden. Overigens wel een paar projectjes daar lopen.

Collin vind ik de inleg te hoog om goed risico’s te kunnen spreiden.
pi_179813737
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:27 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel mijn uiterlijk doel om 5 tot 10 jaar eerder met pensioen te kunnen.

Tevens heb ik daarnaast ook aandelen, fondsen en wil ik in een later stadium aan fysiek vastgoed beginnen.

Het geld uit crowdfunding probeer ik vrijwel direct te herinvesteren plus extra nieuw geld.

Wel zit ik net iets boven de AFM regel op dit moment pak en beet 16%.

In elk project heb ik het minimale bedrag zitten op 3 eerste projecten naar maar ook niet veel meer. En probeer een juiste mix te hebben van sectoren risico en platformen (ook in het buitenland).

GvE heeft op dit moment de zwaarste weging, daar stop ik even mee zodat ik ook bij ander kan inleggen.

Funding Circle weet ik niet wat ik daar mee aan moet wellicht de Duitse een keer proberen bij de NL versie te veel onduidelijkheid en zekerheden. Overigens wel een paar projectjes daar lopen.

Collin vind ik de inleg te hoog om goed risico's te kunnen spreiden.
heeft collin niet een minimum van 100 euro net als meer platformen?

Maar oke, ik ben dus niet de enige met dit doel :)
pi_179813858
Nee Collin en capital circle hebben minimaal 500 euro. Hcn heeft 250.
pi_179815699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:14 schreef crowdiefunder het volgende:
Nee Collin en capital circle hebben minimaal 500 euro. Hcn heeft 250.
Ah, meende 100. Maar heb ook eigenlijk alleen via Knab bij Collin
pi_179819398
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:14 schreef crowdiefunder het volgende:
Nee Collin en capital circle hebben minimaal 500 euro. Hcn heeft 250.
SiG, Bouwaandeel en Newfunding hebben ook 250 als minimum. Crowdestate meestal 500, soms 1000
pi_179820064
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:00 schreef investeerdertje het volgende:
Zijn er mensen aanwezig die CF actief gebruiken voor hun strategie om financieel onafhankelijk te worden?
Jup, ook ik ben daar actief mee bezig
  zaterdag 16 juni 2018 @ 09:22:38 #183
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_179820494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:00 schreef investeerdertje het volgende:
Zijn er mensen aanwezig die CF actief gebruiken voor hun strategie om financieel onafhankelijk te worden?
Jazeker. Via crowdfunding bouw ik een fundamenteel bedrag op om tussen FO en AOW/pensioen van te leven. Daarnaast doe ik ook andere dingen zoals zorgen dat het huis afbetaald is, consuminderen/ontspullen, een meer zelfvoorzienende lifestyle, sjacheren (handeltjes wandeltjes en dienstbaarheden) en kamerverhuur.

Ik word overal steeds meer bedreven in en vind het erg leuk om mee bezig te zijn. Het FO worden is voor mij een lifestyle geworden. Terugkijkend begon het met mss wel met beginnen te crowdfunden in 2011.

Als single kan ik daarin doen en laten wat ik wil. Gisteren moest ik ergens een fiets ophalen. 4 uur onderweg terug gefietst (een ander had de trein gepakt met de fiets). Lunchen onderweg was natuurlijk sowieso uit den boze. Dus eigen drinken en eten mee. Ik ben dus al aardig vrekkig geworden (lees: kosten bewust ;-) )

[ Bericht 17% gewijzigd door dubbeltjez op 16-06-2018 09:32:04 ]
pi_179820524
Ik zit ook wel boven de richtlijn van de afm, denk 25% in CF. Daarnaast los ik af op de hypotheek en hou ik het gewoon op een spaarrekening. Aandelen e.d. vind ik nu wat aan de dure kant.

Voor mijn dochter "spaar" ik de kinderbijslag via Triodos fair share fund.

Consuminderen krijg ik er hier thuis niet doorheen :)

[ Bericht 12% gewijzigd door crowdiefunder op 16-06-2018 09:39:27 ]
pi_179820658
Ben inmiddels FO.

Vanaf mijn eerste loonsverhoging de helft altijd opzij gezet. Later zelfs 80% van iedere verhoging. Dan gaat het hard. Het mes snijdt aan twee kanten dan. Als je minder uitgeeft heb je ook minder nodig om FO te zijn. Het meeste verdien je door het niet uit te geven.

Het is de boodschap die ik zoveel mogelijk probeer mee te geven aan mensen aan het begin van hun loopbaan. Dan beslis je of je mee gaat rennen in het meer, meer en nog meer spelletje en je jezelf op laat hangen aan financiële verplichtingen. Kies je de andere weg, dan voel je je vrijer en ben je uiteindelijk zelfs FO. :-)
  zaterdag 16 juni 2018 @ 09:43:54 #186
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179820668
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wat hier uitkomt. Ondernemer zit nu op de helft van de lening.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 09:49:56 #187
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179820723
Ben nog lang geen FO, maar heb het gevoel dat ik wel zo kan leven. Voor onverwachte uitgaven een aardige buffer opgebouwd. Met crowdfunding investeer ik het bedrag wat ik maandelijks ook ontvang, mits de projecten daar naar zijn. Maandelijks leg ik een bedrag in op mijn eigen beheerde beleggingsportefeuille en een deel naar de spaarrekening. De komende jaren wil ik nog wel aanpassingen doen binnen het huis; dakkapel, nieuwe keuken, CV ketel..

Dit forum voor crowdfunding helpt mij echt. Zo heb ik wat informatie via andere fora ingewonnen voor het beleggen. Een echte big spender ben ik nooit geweest, tevens werkzaam in de financiele sector, wellicht helpt dat ook om nooit in geld problemen te komen.
pi_179821442
Voor de liefhebbers van een gokje komt er weer een pareltje aan op KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samenvatting: starter in de horeca, neemt locatie over die een huidige omzet heeft van ruim 200K. Hij begroot voor dit jaar (1-7 t/m 31-12) een omzet van 350K, voor volgend jaar ruim 1Mio.
Winst na belasting volgend jaar 366K, toename E.V. volgend jaar 60K.
Wel prettig dat finstage de waarde van de zekerheden kwantificeerd: inventaris geschat op 6K, voorraad op 2K. H.A. van morele waarde.

Onderneming richt zich op de top van het hoge segment...

Wat mij betreft een project met een levensverwachting van max. 1 jaar.
pi_179821639
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 10:55 schreef ETphonehome het volgende:
Onderneming richt zich op de top van het hoge segment...

Wat mij betreft een project met een levensverwachting van max. 1 jaar.
De onlosmakelijke hogere prijzen maken duidelijk dat er gekozen wordt voor het hogere segment.
Een grote groep die het concept eveneens aanspreekt op dinsdag, woensdag en donderdag zijn studenten uit Rotterdam.

8)7 _O-
pi_179822147
Ik vind het prettig om te lezen hoe andere mensen met financieel onafhankelijk worden bezig zijn. Ikzelf ben er, anders vroeg ik het waarschijnlijk niet, ook mee bezig. Voor mijn berekeningen hiervan houd ik alleen rekening met crowdfunding. Ik heb hiernaast wel belegd in fondsen en ik spaar natuurlijk (ik spaar de afschrijving van al mijn meubels e.d. elke maand).

Mijn eerste doel van mijn crowdfunding portefeuille is om zo spoedig mogelijk hypotheek vrij te zijn. Dit doel komt al aardig in zicht. Hierna is het doel om de maandelijkse boodschappen er van te kunnen gaan betalen. Ik vond het te lastig om mijzelf gemotiveerd te houden, en mijn partner te overtuigen, om deze levenswijze aan te gaan nemen als ik in een keer voor 3000 euro rendement per maand ging investeren. Daarom heb ik besloten om dit in stapjes te doen, dat maakt het allemaal iets overzichtelijker als je het mij vraagt :)
  zaterdag 16 juni 2018 @ 12:04:24 #191
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_179822368
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:51 schreef investeerdertje het volgende:
Ik vind het prettig om te lezen hoe andere mensen met financieel onafhankelijk worden bezig zijn. Ikzelf ben er, anders vroeg ik het waarschijnlijk niet, ook mee bezig. Voor mijn berekeningen hiervan houd ik alleen rekening met crowdfunding. Ik heb hiernaast wel belegd in fondsen en ik spaar natuurlijk (ik spaar de afschrijving van al mijn meubels e.d. elke maand).

Mijn eerste doel van mijn crowdfunding portefeuille is om zo spoedig mogelijk hypotheek vrij te zijn. Dit doel komt al aardig in zicht. Hierna is het doel om de maandelijkse boodschappen er van te kunnen gaan betalen. Ik vond het te lastig om mijzelf gemotiveerd te houden, en mijn partner te overtuigen, om deze levenswijze aan te gaan nemen als ik in een keer voor 3000 euro rendement per maand ging investeren. Daarom heb ik besloten om dit in stapjes te doen, dat maakt het allemaal iets overzichtelijker als je het mij vraagt :)
Al hartstikke goed bezig dus!
Ik merk zelf dat ik in alles steeds een stapje verder ga.
Nu heb ik bijvoorbeeld bedacht om een apart crowdfunding potje te maken van buitenlandse platforms (zoals mintos) om daar net zo lang in te investeren en te herinvesten in kleine stapjes, tot ik van het rendement mijn boodschappen kan doen (circa 200-250,- per maand). Ik spreid over meerdere platforms aangezien ik wel een gevaar in die buitenlandse platforms zie. Zodra het bedrag gehaald is - en het gaat veel sneller dan verwacht-, zal ik een extra buffertje maken en/of het surplus een andere bestemming gaan geven. Het kan natuurlijk ook zijn dat er een platform omvalt en ik mijn geld daar kwijt ben.
pi_179822968
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 10:55 schreef ETphonehome het volgende:
Voor de liefhebbers van een gokje komt er weer een pareltje aan op KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samenvatting: starter in de horeca, neemt locatie over die een huidige omzet heeft van ruim 200K. Hij begroot voor dit jaar (1-7 t/m 31-12) een omzet van 350K, voor volgend jaar ruim 1Mio.
Winst na belasting volgend jaar 366K, toename E.V. volgend jaar 60K.
Wel prettig dat finstage de waarde van de zekerheden kwantificeerd: inventaris geschat op 6K, voorraad op 2K. H.A. van morele waarde.

Onderneming richt zich op de top van het hoge segment...

Wat mij betreft een project met een levensverwachting van max. 1 jaar.
Deze tent gaat niet eens open.
Echt ronduit belachelijk dat dit online komt
pi_179825681
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:51 schreef investeerdertje het volgende:
Ik vind het prettig om te lezen hoe andere mensen met financieel onafhankelijk worden bezig zijn. Ikzelf ben er, anders vroeg ik het waarschijnlijk niet, ook mee bezig. Voor mijn berekeningen hiervan houd ik alleen rekening met crowdfunding. Ik heb hiernaast wel belegd in fondsen en ik spaar natuurlijk (ik spaar de afschrijving van al mijn meubels e.d. elke maand).

Mijn eerste doel van mijn crowdfunding portefeuille is om zo spoedig mogelijk hypotheek vrij te zijn. Dit doel komt al aardig in zicht. Hierna is het doel om de maandelijkse boodschappen er van te kunnen gaan betalen. Ik vond het te lastig om mijzelf gemotiveerd te houden, en mijn partner te overtuigen, om deze levenswijze aan te gaan nemen als ik in een keer voor 3000 euro rendement per maand ging investeren. Daarom heb ik besloten om dit in stapjes te doen, dat maakt het allemaal iets overzichtelijker als je het mij vraagt :)
Geen idee of je het al volgt maar op tweakers is er een heel topic over.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1799895/223

Verder vind ik je approach wel apart door zo op crowdfunding te focussen. Je weet dat de up beperkt is (max de rente waarvoor je het wegzet) en de down ook gewoon gehele bedrag kwijt (ik vind de recovery bizar slecht).
Fondsen hebben in theorie geen max en een vergelijkbare down (zolang je het gewoon basic houdt)

Waarom kies je er dan voor dat je focust op crowdfunding? In je voorbeeld van je boodschappen, kijk je dan alleen naar de ontvangen rente en investeer je de aflossing opnieuw (vermoed ik)? Zo niet hoe zie je dit na ong 5jaar wanneer de projecten afgelopen zijn? Zo wel wat als er geen geschikte projecten zijn die maand? En hou je rekening met defaults?
pi_179826142
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:58 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Geen idee of je het al volgt maar op tweakers is er een heel topic over.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1799895/223

Verder vind ik je approach wel apart door zo op crowdfunding te focussen. Je weet dat de up beperkt is (max de rente waarvoor je het wegzet) en de down ook gewoon gehele bedrag kwijt (ik vind de recovery bizar slecht).
Fondsen hebben in theorie geen max en een vergelijkbare down (zolang je het gewoon basic houdt)

Waarom kies je er dan voor dat je focust op crowdfunding? In je voorbeeld van je boodschappen, kijk je dan alleen naar de ontvangen rente en investeer je de aflossing opnieuw (vermoed ik)? Zo niet hoe zie je dit na ong 5jaar wanneer de projecten afgelopen zijn? Zo wel wat als er geen geschikte projecten zijn die maand? En hou je rekening met defaults?
Lekker toontje in je bericht.
pi_179826160
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Curaçao heeft geen link met het bedrijf achter Perron, Collins en daan&lot: http://www.immensus.com/portfolio/
Klopt en dat bedoelde ik ook niet te zeggen (al leek het er wel op :)) De mensen achter het Curacao project hebben ook meerdere bedrijven en activiteiten , vandaar dat ik er een bescheiden bedrag in heb gestoken.
Pecunia non olet
pi_179826695
[quote]0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:51 schreef investeerdertje het volgende:
Ik vind het prettig om te lezen hoe andere mensen met financieel onafhankelijk worden bezig zijn. Ikzelf ben er, anders vroeg ik het waarschijnlijk niet, ook mee bezig. Voor mijn berekeningen hiervan houd ik alleen rekening met crowdfunding. Ik heb hiernaast wel belegd in fondsen en ik spaar natuurlijk (ik spaar de afschrijving van al mijn meubels e.d. elke maand).

.

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 16-06-2018 20:28:56 ]
Pecunia non olet
pi_179827447
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 15:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Lekker toontje in je bericht.
Ik zeg alleen dat ik je approach apart vind en vraag naar je gedachtegang in specifieke gevallen. Geen flauw idee wat je met dat toontje bedoelt
pi_179827926
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 15:50 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik je approach apart vind en vraag naar je gedachtegang in specifieke gevallen. Geen flauw idee wat je met dat toontje bedoelt
Je post komt aardig belerend over. Ik zou vanavond even uitgebreider reageren wat mijn volledige strategie is
pi_179829718
Ik lees ook al jaren mee op tweakers, echter is iedereen daar verontwaardigd als je aangeeft > 1000 euro per maand aan boodschappen doet en > 500 euro per maand aan kleding. Er blijft nog over om te investeren en af te lossen, duurt de weg alleen wat langer maar dat is ook prima. Als je partner niet het fo gedachte heeft moet je maar een middenweg nemen.
pi_179830049
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:13 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik lees ook al jaren mee op tweakers, echter is iedereen daar verontwaardigd als je aangeeft > 1000 euro per maand aan boodschappen doet en > 500 euro per maand aan kleding. Er blijft nog over om te investeren en af te lossen, duurt de weg alleen wat langer maar dat is ook prima. Als je partner niet het fo gedachte heeft moet je maar een middenweg nemen.
Precies de reden waarom ik niet van het topic op tweakers houd. Behoorlijk doorgeslagen.
pi_179830234
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:13 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik lees ook al jaren mee op tweakers, echter is iedereen daar verontwaardigd als je aangeeft > 1000 euro per maand aan boodschappen doet en > 500 euro per maand aan kleding. Er blijft nog over om te investeren en af te lossen, duurt de weg alleen wat langer maar dat is ook prima. Als je partner niet het fo gedachte heeft moet je maar een middenweg nemen.
Het is voor veel daar inderdaad een race to the bottom.
Er zitten toch ook wel een aantal tussen die het interessant aanpakken en een behoorlijk NW en cashflow hebben (vooral degene met vastgoed).
Maar zo nu en dan is het inderdaad een terugkerende discussie dat elke uitgave te veel is.
Wat ander geluid zou het interessant houden voor meerderen en ik vind persoonlijk dat bij het vergaren van inkomsten (vooral via beleggen) snel wordt afgekapt door mods.
Maar (naar mijn weten) bij gebrek aan andere fora wel leuk om te volgen
pi_179830384
Ik volg het ook altijd, al is het maar voor de inspiratie.
pi_179830668
Het zat er natuurlijk aan te komen maar Mondygo is failliet. Van de projecten die ik nog heb zal het nu wachten zijn tot Wingman gaat.
pi_179831008
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:00 schreef investeerdertje het volgende:
Zijn er mensen aanwezig die CF actief gebruiken voor hun strategie om financieel onafhankelijk te worden?
Ik gebruik crowdfunding om financieel onafhankelijk te blijven.
Daarbij is het aandeel crowdfunding redelijke beperkt (~10%).
Regel 1, 2 en 3 van goed beleggen zijn m.i. sowieso spreiden, spreiden en spreiden en crowdfunding zie ik nog steeds als risicovol en redelijk experimenteel.
Er zijn trouwens heel goede blogs/websites over hoe financieel onafhankelijk te worden en te blijven.
pi_179864759
Lender&Spender heeft hun platform geupdate. In het dashboard is nu zichtbaar dat er 0,72% is met een achterstand van 1 betalingstermijn.

Overigens ben ik niet tevreden over dit dashboard (geen overzicht toekomstige terugbetalingen etc.).
pi_179864921
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:05 schreef investeerdertje het volgende:
Lender&Spender heeft hun platform geupdate. In het dashboard is nu zichtbaar dat er 0,72% is met een achterstand van 1 betalingstermijn.

Overigens ben ik niet tevreden over dit dashboard (geen overzicht toekomstige terugbetalingen etc.).
Lijkt wel of ze iets hebben aangepast. Afgelopen weekend had ik nog een .csv export kunnen maken met de te verwachting betalingen, maar kan hem nu niet meer maken/vinden. Excel was helemaal beroerd die maakte er allerlei verkeerde getallen van.

Inderdaad bij mij staat er ook 0,72% achterstand nu.
Ben enkel begonnen voor die 10 euro bonus daar, met het minimum bedrag. Voor de rest is de rente gewoonweg te laag vind ik.
pi_179864937
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:23 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Lijk wel of ze iets hebben aangepast. Afgelopen weekend had ik nog een .csv export kunnen maken met de te verwachting betalingen, maar kan hem nu niet meer maken/vinden. Excel was helemaal beroerd die maakte er allerlei verkeerde getallen van.

Inderdaad bij mij staat er ook 0,72% achterstand nu.
Ben enkel begonnen voor die 10 euro bonus daar, met het minimum bedrag. Voor de rest is de rente gewoonweg te laag vind ik.
Overigens is de grafiek ook niet meer informatief. Zo maar eens contact met ze opnemen
pi_179864955
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Overigens is de grafiek ook niet meer informatief. Zo maar eens contact met ze opnemen
+/- een goede 3 weken geleden was mijn bedrag over 408 leningen gespreid nu over 500.
Dan zou ik toch 0,2% achterstand moeten hebben i.p.v. 0,72% als elk bedrag evenredig gespreid is of vergis ik me?
pi_179865018
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:29 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

+/- een goede 3 weken geleden was mijn bedrag over 408 leningen gespreid nu over 500.
Dan zou ik toch 0,2% achterstand moeten hebben i.p.v. 0,72% als elk bedrag evenredig gespreid is of vergis ik me?
Ik zie nu in het "Mijn vorderingen" aspect dat het bedrag niet evenredig gespreid is, maar dat het procentueel evenredig gespreid is. Dit is niet hoe men het mij ooit aangegeven heeft. Ik ga hier zeker even lastige vragen over stellen. Een van de achterstanden is 10k en een is 7,5k en ik beiden heb ik een vergelijkbaar percentage. Tegenwoordig te zien op de deze pagina
pi_179865155
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:29 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

+/- een goede 3 weken geleden was mijn bedrag over 408 leningen gespreid nu over 500.
Dan zou ik toch 0,2% achterstand moeten hebben i.p.v. 0,72% als elk bedrag evenredig gespreid is of vergis ik me?
Nee, op het moment dat een achterstand ontstaat wordt de lening niet meer automatisch verdeeld. Je houdt je leningdeel van het moment dat de termijn betaald had moeten worden. Dat dit 0,72% is, is een indicatie dat dit al een tijdje geleden betaald had moeten worden. Dat je dit nu pas ziet zou kunnen betekenen dat het een tijd kan duren voordat een achterstand ook zichtbaar wordt gemaakt in je overzicht.
Dit is wat mij betreft een te complex product voor de crowd. Ze kunnen niet uitleggen hoe het precies in elkaar zit. Dan zouden ze het ook niet moeten verkopen.
pi_179865247
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik zie nu in het "Mijn vorderingen" aspect dat het bedrag niet evenredig gespreid is, maar dat het procentueel evenredig gespreid is. Dit is niet hoe men het mij ooit aangegeven heeft. Ik ga hier zeker even lastige vragen over stellen. Een van de achterstanden is 10k en een is 7,5k en ik beiden heb ik een vergelijkbaar percentage. Tegenwoordig te zien op de deze pagina
Als ik bij mijn vorderingen kijk staat 3 drie op achterstand:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit bij jou ook het geval?
pi_179865248
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:54 schreef Benger het volgende:

[..]

Nee, op het moment dat een achterstand ontstaat wordt de lening niet meer automatisch verdeeld. Je houdt je leningdeel van het moment dat de termijn betaald had moeten worden. Dat dit 0,72% is, is een indicatie dat dit al een tijdje geleden betaald had moeten worden. Dat je dit nu pas ziet zou kunnen betekenen dat het een tijd kan duren voordat een achterstand ook zichtbaar wordt gemaakt in je overzicht.
Dit is wat mij betreft een te complex product voor de crowd. Ze kunnen niet uitleggen hoe het precies in elkaar zit. Dan zouden ze het ook niet moeten verkopen.
Er is maar 1 maand achterstand, dus het tijdje opgebouwd is niet waar. Daarbij is het dus zo dat dit percentage voor elke lening geld, niet alleen voor de defaults. Het is dus geen absolute spreiding in euro's (1000/500 = 2 euro) maar een absolute spreiding in procenten :(

Hierover ook zojuist vragen gesteld.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:02 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Als ik bij mijn vorderingen kijk staat 3 drie op achterstand:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit bij jou ook het geval?
Klopt. Dit is bij mij ook het geval.
pi_179865341
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Er is maar 1 maand achterstand, dus het tijdje opgebouwd is niet waar. Daarbij is het dus zo dat dit percentage voor elke lening geld, niet alleen voor de defaults. Het is dus geen absolute spreiding in euro's (1000/500 = 2 euro) maar een absolute spreiding in procenten :(

Hierover ook zojuist vragen gesteld.

[...]
Het lijkt me logisch dat iedereen een evenredig deel van elke lening krijgt. Anders wordt het onmogelijk om het totale uitstaande bedrag te financieren met de inleg van de investeerders. Het sommetje klopt op deze manier. Het is wel misleidend, omdat investeerders de indruk hebben dat hun geld optimaal over de leningen gespreid is, wat dus niet het geval is als er meer geld zit in grotere leenbedragen.
pi_179865390
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:11 schreef Benger het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat iedereen een evenredig deel van elke lening krijgt. Anders wordt het onmogelijk om het totale uitstaande bedrag te financieren met de inleg van de investeerders. Het sommetje klopt op deze manier. Het is wel misleidend, omdat investeerders de indruk hebben dat hun geld optimaal over de leningen gespreid is, wat dus niet het geval is als er meer geld zit in grotere leenbedragen.
Wat ook vreemd is, is dat je vordering hebt op leningen kan hebben die pas gestart zijn nadat de laatste keer geïnvesteerd heb. Bij een gemiste betaling is iedereen de dupe. Ook als de investeringsmodus op pauze staat.
pi_179865438
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wat ook vreemd is, is dat je vordering hebt op leningen kan hebben die pas gestart zijn nadat de laatste keer geïnvesteerd heb. Bij een gemiste betaling is iedereen de dupe. Ook als de investeringsmodus op pauze staat.
Dit punt ben ik het zeker mee eens.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:11 schreef Benger het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat iedereen een evenredig deel van elke lening krijgt. Anders wordt het onmogelijk om het totale uitstaande bedrag te financieren met de inleg van de investeerders. Het sommetje klopt op deze manier. Het is wel misleidend, omdat investeerders de indruk hebben dat hun geld optimaal over de leningen gespreid is, wat dus niet het geval is als er meer geld zit in grotere leenbedragen.
En toch heeft men mij letterlijk aangegeven dat ze het bedrag spreiden over alle financieringen. Redelijk bijzonder.
pi_179865653
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:20 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dit punt ben ik het zeker mee eens.

[..]

En toch heeft men mij letterlijk aangegeven dat ze het bedrag spreiden over alle financieringen. Redelijk bijzonder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijken dezelfde personen, gezien de gegevens..?
Beetje vreemd dat dit niet tot een lening gebundeld word dan?
pi_179865741
Op HCN aankondiging van nw Sumo Groningen, 8% 36mnd 285k bedrag,

De franchisegever aan het cashen? Wie is de verkoper?

De recensies van Groningen zijn gemiddeld. De recensies van het restaurant in Hengelo zijn goed, De Tambour en de Waard zijn gewone snackbarren. Kan je ook goed mee verdienen, zondermeer.. Locatie op de vismarkt lijkt altijd oke, alhoewel het terras niet super is. Groningen studentenstad, dus all you can eat past wel.

Wat meer achtergrond info lijkt mij nuttig.

[ Bericht 39% gewijzigd door peterc op 18-06-2018 10:10:16 ]
pi_179865876
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:36 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijken dezelfde personen, gezien de gegevens..?
Beetje vreemd dat dit niet tot een lening gebundeld word dan?
Er zit 12 dagen tussen, dus ergens lijkt mij dat sterk.
pi_179866057
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Er zit 12 dagen tussen, dus ergens lijkt mij dat sterk.
Naar mijn idee net weer niet transparant genoeg, wekt te veel vragen op..
Welke vragen heb je gesteld trouwens? Heb je een mail gestuurd?
pi_179866295
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:01 schreef Ron1986 het volgende:

Naar mijn idee net weer niet transparant genoeg, wekt te veel vragen op..
Welke vragen heb je gesteld trouwens? Heb je een mail gestuurd?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179867032
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:01 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Naar mijn idee net weer niet transparant genoeg, wekt te veel vragen op..
Welke vragen heb je gesteld trouwens? Heb je een mail gestuurd?
Ook een antwoord op mijn eerdere vraag gekregen mbt zelf financieren van defaults:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179867087
quote:
12s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:44 schreef peterc het volgende:
Op HCN aankondiging van nw Sumo Groningen, 8% 36mnd 285k bedrag,

De franchisegever aan het cashen? Wie is de verkoper?

De recensies van Groningen zijn gemiddeld. De recensies van het restaurant in Hengelo zijn goed, De Tambour en de Waard zijn gewone snackbarren. Kan je ook goed mee verdienen, zondermeer.. Locatie op de vismarkt lijkt altijd oke, alhoewel het terras niet super is. Groningen studentenstad, dus all you can eat past wel.

Wat meer achtergrond info lijkt mij nuttig.

Wederom lijkt het een ervaren team te zijn dat is samengesteld voor de overname met een forse eigen inbreng. Doen ze toch wel goed lijkt het.

Iemand al een linkje of datum-tijdstip? :)
pi_179868330
Afgelopen weekend een bezoekje gebracht aan de Beren Bleiswijk om mijn incentive te verzilveren. Leuke tent met goed jong personeel. Ook even met de eigenaar gesproken die inmiddels de Collin lening vervroegd afgelost heeft en ook eigenaar is van een tweede Beren vestiging in Alphen aan de Rijn. Ten tijde van de overname van het filiaal Alpen a/d Rijn is de bank naar hem toegekomen met een mooi financieringsaanbod voor beide vestigingen. Vandaar de vervroegde aflossing van de Collin lening.
Dus Succesvol project dat toen het grootste risico er uit was door de bank is overgenomen. Deels komt dit natuurlijk ook door de goedkope manier dat leningnemers bij Collin vervroegd kunnen aflossen.
pi_179868704
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:53 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Wederom lijkt het een ervaren team te zijn dat is samengesteld voor de overname met een forse eigen inbreng. Doen ze toch wel goed lijkt het.

Iemand al een linkje of datum-tijdstip? :)
Hij staat open:
https://horecacrowdfundin(...)o-groningen-ea84b5ee
pi_179869021
quote:
Dank! Zit al voor 2/3 vol. Heb mijn bijdrage dus nog kunnen doen.
pi_179869289
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank! Zit al voor 2/3 vol. Heb mijn bijdrage dus nog kunnen doen.
Insgelijks!
pi_179869428
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Verslag FNC investeerders bijeenkomst 6 juni.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot zover mijn naar ik hoop objectieve maar wel onvolledige verslag.
Inmiddels mail gehad naar aanleiding van de avond, voor diegene die niet aanwezig waren in de mail zat een link naar de presentatie die op de avond gegeven is. http://marketing-resource(...)rsavond_06062018.pdf

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook is er een link naar de FAQ geplaatst waar de vragen die schriftelijk gesteld zijn zouden moeten zijn beantwoord. https://www.fundingcircle(...)tent=investorevening
Helaas heb ik moeten constateren dat de FAQ rubriek nog ongeveer gelijk is aan de FAQ voor de investeerdersavond.
Gaandeweg zou men de FAQ verder uitbreiden. Naar het lijkt een mooie term om het beantwoorden van de gestelde vragen op de lange baan te schuiven en voorlopig niet schriftelijk te beantwoorden.
Een vervelende zaak zeker als men schrijft: " Wij zijn continu op zoek naar tips om beter te begrijpen wat u als investeerder van ons verwacht, zodat wij u beter kunnen bedienen."
Overigens dit zijn de vragen die ik schriftelijk voor de bijeenkomst heb ingediend en die tot op heden niet of nauwelijks beantwoord zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wanneer en of de antwoorden nog komen van FNC en dan wel op een wijze dat alle investeerders er kennis van kunnen nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-06-2018 13:13:31 ]
  maandag 18 juni 2018 @ 17:25:46 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179874530
Goed werk van GvE betreffende Noizezz ^O^
pi_179875028
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:25 schreef leolinedance het volgende:
Goed werk van GvE betreffende Noizezz ^O^
Wat is er te melden?
Pecunia non olet
  maandag 18 juni 2018 @ 18:18:52 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179876008
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat is er te melden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179876821
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreemd, ik heb niets gehoord
pi_179876963
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb niets gehoord
Komen geleidelijk aan binnen zoals vaker krijgt een project eerder bericht als de andere. Zou wel met de mailserver te maken hebben, zodat ze geen spam relay hebben ofzo. ik zit in 2, kreeg eerst de ene een half uur later de andere.
pi_179877599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:53 schreef aborren het volgende:

[..]

Daar zit ik ook in, maar had geen mail.... even wat verder gekeken: Deze partij heeft meerdere tranches waarvan er dan 1 nu in de problemen zit? Ik zit in #5, benieuwd of dat los staat van elkaar?
LAH geeft bij navraag aan dat de Biogas leningen gewoon van 1 partij zijn, dus (zoals verwacht) alle leningen hier mogelijk door getroffen kunnen zijn. Echter communiceren ze pas bij/rond de terugbetaaldata in de hoop dat het tegen die tijd al opgelost is. Ik hoop het voor en met allen die erin zitten!

[ Bericht 0% gewijzigd door aborren op 18-06-2018 19:23:50 (typo) ]
pi_179877618
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:23 schreef aborren het volgende:

[..]

LAH geeft bij navraag aan dat de Biogas leningen gewoon 1 partij is, dus (zoals verwacht) alle leningen hier mogelijk door getroffen kunnen zijn. Echter communiceren ze pas bij/rond de terugbetaaldata in de hoop dat het tegen die tijd al opgelost is. Ik hoop het voor en met allen die erin zitten!
Ze hebben een aardige recovery track record. Houd hoop!
  maandag 18 juni 2018 @ 20:33:24 #236
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_179879501
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:25 schreef leolinedance het volgende:
Goed werk van GvE betreffende Noizezz ^O^
Ik heb het mailtje net gekregen dus moet het nog even goed lezen, zat in 4 projecten van ze dus goed nieuws zou mooi zijn.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 18 juni 2018 @ 20:46:51 #237
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179880026
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:33 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb het mailtje net gekregen dus moet het nog even goed lezen, zat in 4 projecten van ze dus goed nieuws zou mooi zijn.
Het ziet er naar uit dat je vroeg of laat je geld in ieder geval zult krijgen :)
pi_179880161
KNAB: Update R&S Paper Converting

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179880380
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het ziet er naar uit dat je vroeg of laat je geld in ieder geval zult krijgen :)
Ik begrijp dat er op korte termijn 2 ton te verdelen is. Hetgeen waarschijnlijk naar rato zal worden uitbetaald. Iemand enig idee wat het totaal uitstaande bedrag is van de 5 GvE leningen?
Pecunia non olet
pi_179880611
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er op korte termijn 2 ton te verdelen is. Hetgeen waarschijnlijk naar rato zal worden uitbetaald. Iemand enig idee wat het totaal uitstaande bedrag is van de 5 GvE leningen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179880904
Wat vinden jullie van: https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Redelijk gezet bedrijf. Mooie winst in 2017. Redelijk goed verhaal. 3 jaar, 9%
pi_179881061
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:14 schreef eenjongen... het volgende:
Wat vinden jullie van: https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Redelijk gezet bedrijf. Mooie winst in 2017. Redelijk goed verhaal. 3 jaar, 9%
Je kunt je afvragen hoe hard de activa zijn (en dus ook het eigen vermogen).
De ontwikkelkosten van de robot worden geactiveerd (als bezitting opgevoerd), op zich logisch maar je kunt je afvragen wat dit voor opbrengstwaarde heeft bij een default van het bedrijf.
Ik doe er niet aan mee.
Pecunia non olet
pi_179881279
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:05 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG wat een schuldenlast o|O . We hebben hier met zijn allen zitten slapen denk ik. Ik kom ruwweg op openstaande hoofdsom 1,7 miljoen, kan er makkelijk een tonnetje naast zitten.
Komt dus neer op ongeveer 12% en dan later nog 15% oid als dat pand verkocht is.
Pecunia non olet
pi_179883278
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Afgelopen weekend een bezoekje gebracht aan de Beren Bleiswijk om mijn incentive te verzilveren. Leuke tent met goed jong personeel. Ook even met de eigenaar gesproken die inmiddels de Collin lening vervroegd afgelost heeft en ook eigenaar is van een tweede Beren vestiging in Alphen aan de Rijn. Ten tijde van de overname van het filiaal Alpen a/d Rijn is de bank naar hem toegekomen met een mooi financieringsaanbod voor beide vestigingen. Vandaar de vervroegde aflossing van de Collin lening.
Dus Succesvol project dat toen het grootste risico er uit was door de bank is overgenomen. Deels komt dit natuurlijk ook door de goedkope manier dat leningnemers bij Collin vervroegd kunnen aflossen.
Hallo NaRegenDeZon!

Wat leuk om het gesprek wat we hebben gehad hier terug te lezen! Ik lees hier inmiddels al een jaartje dagelijks mee (puur uit interesse in wat er gebeurd in crowdfund land), had hier nog geen bericht gelezen over onze vervroegde aflossing van een paar maanden geleden. Mijn redenatie was dat de combi starter + horeca + geen eigen inbreng hier als te risicovol bestempeld zou zijn en dat Fokkers! dus niet in ons project hadden geinvesteerd. Heel erg leuk om te zien dat ik er dus naast zat! Nogmaals bedankt voor je bijdrage aan de kans die ons is gegeven.
  maandag 18 juni 2018 @ 22:32:55 #245
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_179883965
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

OMG wat een schuldenlast o|O . We hebben hier met zijn allen zitten slapen denk ik. Ik kom ruwweg op openstaande hoofdsom 1,7 miljoen, kan er makkelijk een tonnetje naast zitten.
Komt dus neer op ongeveer 12% en dan later nog 15% oid als dat pand verkocht is.
Ook nog 100k per jaar voor 7,5 jaar ofzo en verder moet het andere deel gewoon weer gaan lopen.

Dus niet slecht wat mij betreft.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_179889799
Peter Verhaar op Twitter:
peterverhaar twitterde op maandag 18-06-2018 om 10:59:10 ja,,er, het was wel een aardig platform, dat @SamenInGeld , ga het nu zelf opzetten reageer retweet
Beetje concurrentie voor SIG zou niet gek zijn. Brengen ze misschien eindelijk de admin. en de info bij de projecten op orde. :)
pi_179889962
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:11 schreef Multichef het volgende:

[..]

Hallo NaRegenDeZon!

Wat leuk om het gesprek wat we hebben gehad hier terug te lezen! Ik lees hier inmiddels al een jaartje dagelijks mee (puur uit interesse in wat er gebeurd in crowdfund land), had hier nog geen bericht gelezen over onze vervroegde aflossing van een paar maanden geleden. Mijn redenatie was dat de combi starter + horeca + geen eigen inbreng hier als te risicovol bestempeld zou zijn en dat Fokkers! dus niet in ons project hadden geinvesteerd. Heel erg leuk om te zien dat ik er dus naast zat! Nogmaals bedankt voor je bijdrage aan de kans die ons is gegeven.
Jonge starters, zoals jij en je partner, die in de eigen keten hebben gewerkt en een vestiging overnemen vind ik niet zo risicovol. Als het goed is weten die precies waar ze mee in zee gaan en hoe het kunstje werkt. Ik heb daar toch wel een behoorlijk aantal projecten van die me tot nu toe nog niet teleurgesteld hebben.
pi_179890390
achterlijk dat ik op FOK moet lezen wat er bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaande is.
ik zit ook in een van die projecten maar schijnbaar zijn ze dat bij GVE even kwijt of ik sta in de negeerstand.
}:|
pi_179890639
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:01 schreef bleyenburg het volgende:
achterlijk dat ik op FOK moet lezen wat er bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaande is.
ik zit ook in een van die projecten maar schijnbaar zijn ze dat bij GVE even kwijt of ik sta in de negeerstand.
}:|
same here, heb zojuist een mail verstuurd met de vraag wanneer ik de update ga ontvangen.
Ik moet trouwens een persoonlijke reactie die ik in november van dhr. adams kreeg ook nog eens goed naast de diverse pitches leggen. Heeft iemand toevallig de picht van tranch no. 5?
Ik zit zelf in project 3.
pi_179890792
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Peter Verhaar op Twitter:
peterverhaar twitterde op maandag 18-06-2018 om 10:59:10 ja,,er, het was wel een aardig platform, dat @SamenInGeld , ga het nu zelf opzetten reageer retweet
Beetje concurrentie voor SIG zou niet gek zijn. Brengen ze misschien eindelijk de admin. en de info bij de projecten op orde. :)
Ben benieuwd of hij het daadwerkelijk gaat doen (schreeuwt nogal vaak). Hoop het wel

Hoop dat SIG dit serieus neemt en inderdaad iets doet aan de administratie. Er lijkt soms wat gemakzucht te zijn omdat ze toch een soort v monopolie positie hebben
crowdestate vist in een andere vijver maar lijken de zaakjes wat beter voor elkaar te hebben
Estateguru is wat risicovoller maar ook hogere rente
Jingo (wanneer dat een keer zal starten?) Is juist het risicovolle gedeelte

Sowieso ben ik wel voorstander van de projecten met 1e hypotheekrecht. Dit zou toch een zekerheid moeten zijn waar de recovery behoorlijk mee zou moeten zijn (uiteraard afhankelijk v ltv) waar dit bij andere projecten te wensen overlaat.
Ik juich het toe als hier meer platformen van zouden komen en elkaar daarin scherp houden. Ook met de mogelijkheid tot andere projecten want SIG lijkt vooral dezelfde leningnemers te bereiken (met David Law als overtreffende trap)
pi_179891478
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:43 schreef Crowdestate het volgende:
De propositie 'Gemeentelijk monument Breda' wordt spoedig online gepubliceerd. Wij wachten momenteel nog op het laatste taxatierapport.
Gemeentelijk monument Breda is van de site afgehaald. teruggetrokken?

Had wel netjes gevonden als de investeerders die reeds hadden vooringeschreven hier een bericht over hadden gehad.

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 19-06-2018 12:01:36 ]
pi_179891688
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gemeentelijk monument Breda is van de site afgehaald. teruggetrokken?
Ja, dat zag ik ook al gisteren. Dit gebeurd overigens vaker, dat de aankondiging weer stilletjes via de achterdeur vertrokken is.
pi_179892015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:09 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Ja, dat zag ik ook al gisteren. Dit gebeurd overigens vaker, dat de aankondiging weer stilletjes via de achterdeur vertrokken is.
Misschien een investeerder gevonden die het geheel in een keer wil financieren. Was voor CF met LTV 0.35 en een rente van 7% natuurlijk wel een top project. Dan kunnen er altijd kapers langs komen. Groot nadeel van de 48 uur voorpublicatie.
pi_179892215
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:20 schreef investeerdertje het volgende:

[...]

En toch heeft men mij letterlijk aangegeven dat ze het bedrag spreiden over alle financieringen. Redelijk bijzonder.
Ze spreiden ook over alle leningen, alleen niet in elke lening hetzelfde bedrag, maar van alle leningen dezelfde fractie van het leenbedrag.
pi_179892271
@ NRDZ: Is het een idee om jouw vragen aan FNC te kopiëren en en masse naar FNC te sturen?

Ik vind de vragen alleszins redelijk en ze beslaan volledig de issues die ik ook heb.

Het was mij al duidelijk dat ze lastige vragen liever uit de weg gaan, maar stomweg negeren is natuurlijk not done.
pi_179894643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:47 schreef bleyenburg het volgende:
@ NRDZ: Is het een idee om jouw vragen aan FNC te kopiëren en en masse naar FNC te sturen?

Ik vind de vragen alleszins redelijk en ze beslaan volledig de issues die ik ook heb.

Het was mij al duidelijk dat ze lastige vragen liever uit de weg gaan, maar stomweg negeren is natuurlijk not done.
De heer Broekema en zijn team lijken me nette mensen, dus ik ga er vooralsnog van uit dat als ik deze week hen herinner aan de belofte aangaande het beantwoorden van de gestelde vragen dat het alsnog voor elkaar komt.
Nette vragen van nette mensen krijgen over het algemeen antwoorden van andere nette mensen. :)
Dus massaal kopiëren en sturen lijkt me vooralsnog overbodig
pi_179896175
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:43 schreef Benger het volgende:

[..]

Ze spreiden ook over alle leningen, alleen niet in elke lening hetzelfde bedrag, maar van alle leningen dezelfde fractie van het leenbedrag.
Zoals eerder gesteld, dit is niet wat gezegd was. Dit is wel wat ze nu verduidelijkt hebben. Ik heb het hen destijds expliciet gevraagd en kreeg dit als antwoord.

Duidelijk dat dat antwoord toen fout was. Ik ben mij nog aan het beraden wat dit voor gevolgen heeft voor mij bij dit platform.
pi_179899463
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gemeentelijk monument Breda is van de site afgehaald. teruggetrokken?

Had wel netjes gevonden als de investeerders die reeds hadden vooringeschreven hier een bericht over hadden gehad.
Project is uitgesteld:
quote:
Onlangs heeft u via het FOK!forum een deelnamebedrag gereserveerd voor de propositie 'Gemeentelijk monument Breda'. Helaas moeten wij u mededelen dat deze propositie wordt uitgesteld tot hoogstwaarschijnlijk later dit jaar.

De achtergestelde lening van de initiatiefnemer laat namelijk langer op zich wachten dan gedacht. Er was nog een mogelijkheid om tijdelijk het eerste recht van hypotheek af te staan, maar daar zijn wij uiteraard niet mee akkoord gegaan
pi_179899537
Horecazaak met 1e hypotheek op een drijvende betonnen romp op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/boot-13/
Artikel en foto's BD: https://www.bd.nl/stadsge(...)sboot-soap~a56450ff/
pi_179900678
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:31 schreef djh77 het volgende:
Horecazaak met 1e hypotheek op een drijvende betonnen romp op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/boot-13/
Artikel en foto's BD: https://www.bd.nl/stadsge(...)sboot-soap~a56450ff/
Als ik het zo snel google komt de term “12 steden, 13 ongelukken” in me op.. bv uit het genoemde artikel uit juli 2017: “Begin september beginnen de eerste bouwwerkzaamheden, eind dit jaar gaat Boot 13 open.“. Inmiddels zijn we al weer een jaar verder en is het buitenseizoen wel voorbij voordat het terras af is. Verder hebben we gezien wat een schip op een executieveiling kan doen. Ik sla hem over.
pi_179901603
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 12:44 schreef impact9 het volgende:

[..]

Deze tent gaat niet eens open.
Echt ronduit belachelijk dat dit online komt
De dure cocktailbar van KoM staat ondertussen op 67%, en geen enkele vraag in de V&A. Verbazingwekkend. Zouden de investeerders uit de innercircle van de ondernemer komen?
pi_179902467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:54 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

De dure cocktailbar van KoM staat ondertussen op 67%, en geen enkele vraag in de V&A. Verbazingwekkend. Zouden de investeerders uit de innercircle van de ondernemer komen?
Er zijn nog steeds investeerders die automatisch investeren doen bij KoM. Zelfs met het negatieve rendement dat wordt behaald.
pi_179903012
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:22 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Als ik het zo snel google komt de term “12 steden, 13 ongelukken” in me op.. bv uit het genoemde artikel uit juli 2017: “Begin september beginnen de eerste bouwwerkzaamheden, eind dit jaar gaat Boot 13 open.“. Inmiddels zijn we al weer een jaar verder en is het buitenseizoen wel voorbij voordat het terras af is. Verder hebben we gezien wat een schip op een executieveiling kan doen. Ik sla hem over.
Is er niet al een horeca zaak via CF gefinancierd aan die Pius haven in Tilburg?
Loopt die zaak een beetje? Staat me zo iets van bij dat dat hele gebied een beetje moeilijk van de grond kwam. Hebben we hier geen Tilburger op het forum die hier wat zinnigs over kan zeggen?
pi_179909604
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Is er niet al een horeca zaak via CF gefinancierd aan die Pius haven in Tilburg?
Loopt die zaak een beetje? Staat me zo iets van bij dat dat hele gebied een beetje moeilijk van de grond kwam. Hebben we hier geen Tilburger op het forum die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Inderdaad staat me iets van bij Collin of GVE was het. Zoeken we op
pi_179912360
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Is er niet al een horeca zaak via CF gefinancierd aan die Pius haven in Tilburg?
Loopt die zaak een beetje? Staat me zo iets van bij dat dat hele gebied een beetje moeilijk van de grond kwam. Hebben we hier geen Tilburger op het forum die hier wat zinnigs over kan zeggen?
De hele haven is bijna gefinancierd via cf:

+ Deze bakker is begin 2015 via Ccf gefinancierd:
https://www.collincrowdfund.nl/bikken-bakken/

+ Deze interieurzaak is eind 2016 via GvE gefinancierd:
https://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfundingproject/pier31

+ Deze stadskombuis is begin 2016 via Ccf gefinancierd:
https://www.collincrowdfund.nl/stadskombuis-harboury/

+ Deze chocoladewinkel is eind 2015 via Ccf gefinancierd:
https://www.collincrowdfund.nl/huize-geers/

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 20-06-2018 06:07:37 ]
pi_179912494
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:01 schreef bleyenburg het volgende:
achterlijk dat ik op FOK moet lezen wat er bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaande is.
ik zit ook in een van die projecten maar schijnbaar zijn ze dat bij GVE even kwijt of ik sta in de negeerstand.
}:|
Vannacht ook eindelijk de update ontvangen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179913218
Was deze al langs gekomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179914595
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:23 schreef Ron1986 het volgende:
Was deze al langs gekomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind de LTV relatief hoog en daarbij (in ieder geval bij aanvang) de huurinkomsten relatief laag tov de kosten.
Wat mij verder nu onduidelijk overkomt is hoeveel appartementen er nu daadwerkelijk in het pand zitten, wel lijkt het zo dat niet het gehele pand onderdeel is van de proportie.

Het pand ziet er mooi uit maar ik pas even.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_179914657
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:58 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Ik vind de LTV relatief hoog en daarbij (in ieder geval bij aanvang) de huurinkomsten relatief laag tov de kosten.
Wat mij verder nu onduidelijk overkomt is hoeveel appartementen er nu daadwerkelijk in het pand zitten, wel lijkt het zo dat niet het gehele pand onderdeel is van de proportie.

Het pand ziet er mooi uit maar ik pas even.
Ik denk hier hetzelfde over, met deze LTV mag de rente naar mijn inzien wel 6% of 7% zijn.
pi_179915438
De terugbetaling van project Drijvend wonen (Bouwaandeel) zal aankomende vrijdag worden betaald ipv vorige week vrijdag. Er was wat misgegaan.
http://bouwaandeel.nl/investeren/drijvend-wonen-amsterdam/
pi_179917556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:01 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ik denk hier hetzelfde over, met deze LTV mag de rente naar mijn inzien wel 6% of 7% zijn.
Mij ook niet gezien met deze rente en ltv. Zeker ook omdat het een monumentaal pand betreft, waarvoor de markt toch wat lastiger is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mynheer007 op 20-06-2018 13:15:45 ]
pi_179920829
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb nog even navraag gedaan en het blijkt te gaan om (na na een kadastrale splitsing) de nummers 35B, 37A, 37B en 37C
Volgens de hypotheekakte is het Heidestraat nr 37, 37A en 37B. 35B maakt in juridische zin geen geen onderdeel uit van het onderpand. :o. Staat nu iets over verpanding in de akte betreffende 35b

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 20-06-2018 15:00:26 ]
pi_179921537
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:58 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]
Wat mij verder nu onduidelijk overkomt is hoeveel appartementen er nu daadwerkelijk in het pand zitten, wel lijkt het zo dat niet het gehele pand onderdeel is van de proportie.

U investeert middels deze propositie in een monumentale woonvilla, bestaande uit vijf verhuurde appartementen in Crimmitschau

Plus een zesde(!) die nog niet in eigendom is en dus buiten de financiering en zekerheid valt.

De monumentale woonvilla bestaat uit zes appartementen, waarvan vijf met deze propositie worden aangekocht. Naar verwachting zal op korte termijn ook het zesde appartement door de initiatiefnemer worden aangekocht.

Blijkbaar zijn de appartementen niet alle even groot, dus zou er een probleem kunnen optreden als juist de grootste 1 of 2 leeg zouden komen te staan. De rente zou inderdaad wel wat hoger mogen gezien dit risico en de hoge LTV.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 20-06-2018 15:12:23 ]
Pecunia non olet
pi_179921810
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:22 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Als ik het zo snel google komt de term “12 steden, 13 ongelukken” in me op.. bv uit het genoemde artikel uit juli 2017: “Begin september beginnen de eerste bouwwerkzaamheden, eind dit jaar gaat Boot 13 open.“. Inmiddels zijn we al weer een jaar verder en is het buitenseizoen wel voorbij voordat het terras af is. Verder hebben we gezien wat een schip op een executieveiling kan doen. Ik sla hem over.
Taxatie 1,2 miljoen _O-
Pecunia non olet
pi_179921948
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Taxatie 1,2 miljoen _O-
CCF geeft deze keer wel aan deze waarde met een korreltje zout te nemen
pi_179922413
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:15 schreef djh77 het volgende:

[..]

CCF geeft deze keer wel aan deze waarde met een korreltje zout te nemen
Dat betekent waarschijnlijk dat het oud ijzer waarde heeft? Ik vind 'm foeilelijk trouwens en het komt mij over als een laatste wanhoopspoging om het ding nog rendabel te krijgen....
Pecunia non olet
pi_179923968
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:31 schreef obligataire het volgende:
Dat betekent waarschijnlijk dat het oud ijzer waarde heeft?
Nee ook niet, want het is een betonnen ark! hihi.

Mooi vind ik hem ook niet, maar een ark met een kelder is wel bijzonder.
pi_179924107
[quote]0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:39 schreef ingH het volgende:

[..]

Nee ook niet, want het is een betonnen ark! hihi.

Mooi vind ik hem ook niet, maar een ark met een kelder is wel bijzonder.
[/quote
goed geschikt voor de Hollandse nijverheid van het binnen tuinieren, een keer wat anders dan een zolder, boerenschuur of kruipruimte
pi_179924368
quote:
12s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:50 schreef peterc het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 20 juni 2018 16:39 schreef ingH het volgende:

[..]

Nee ook niet, want het is een betonnen ark! hihi.

Mooi vind ik hem ook niet, maar een ark met een kelder is wel bijzonder.
[/quote
goed geschikt voor de Hollandse nijverheid van het binnen tuinieren, een keer wat anders dan een zolder, boerenschuur of kruipruimte
Echte seaweed!

Maar waarde zal die betonnen bak toch nog wel hebben? Geen 1.2 miljoen OK.
pi_179924649
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:11 schreef ingH het volgende:

[..]

Echte seaweed!

Maar waarde zal die betonnen bak toch nog wel hebben? Geen 1.2 miljoen OK.
Hoe hoog is het bijbehorende ligrecht?
pi_179935642
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nou, waar is het in ieder geval en zeker schokkend dat het inderdaad überhaupt mogelijk is. De klacht maar weer eens neergelegd bij SiG.
Horseman, had je nog antwoord gekregen op deze klacht bij SiG van het wijzigen van bedragen in de wallet? Ik ben benieuwd hoe ze hier op reageerden.
pi_179939942
Een app die je herinnert dat je de parkeerapp aan of uit moet zetten. En dat voor 400k _O-
https://www.collincrowdfund.nl/parkalert-b-v/


[ Bericht 41% gewijzigd door djh77 op 21-06-2018 14:34:30 ]
pi_179940006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:19 schreef djh77 het volgende:
Een app die je herinnert dat je de parkeerapp aan of uit moet zetten. En dat voor 400k _O-
https://www.collincrowdfund.nl/parkalert-b-v/
"Wij gaan uit van het meest behouden scenario wat uitgaat van 50.000 verkochte buttons over de eerste 12 maanden."

hahahahahaha
pi_179940216
Zag bij FNC voorfinancieren Montagebedrijf van Trier. Wat cijfers aangaat ben ik een leek maar lijkt me niet onaardig...Rente 8,99%. Maar helaas geen cijfers 2017...Wat is jullie mening???
pi_179940507
Ik denk dat ze al te laat zijn met hun parkeer stopzet apparaat:

https://www.volkswagen.nl(...)-veel-voor-parkeren/
pi_179940556
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:39 schreef johnalicia het volgende:
Zag bij FNC voorfinancieren Montagebedrijf van Trier. Wat cijfers aangaat ben ik een leek maar lijkt me niet onaardig...Rente 8,99%. Maar helaas geen cijfers 2017...Wat is jullie mening???
Tsja, bij FNC moet je de risico inschatting maar volledig aan het platform overlaten. Als investeerder krijg je zeer beperkte info dus is het lastig daar een mening over te hebben
pi_179942150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:19 schreef djh77 het volgende:
Een app die je herinnert dat je de parkeerapp aan of uit moet zetten. En dat voor 400k _O-
https://www.collincrowdfund.nl/parkalert-b-v/
Klinkt al net zo overbodig als de 'oplaadkameraad' van een paar jaar geleden.

Heeft ooit iemand zo'n ding gezien en/of gebruikt? Ik ooit één keer in het buitenland. Met al die goedkope powerbankjes tegenwoordig zal het nut alleen maar afgenomen zijn.......
Pecunia non olet
pi_179942599
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klinkt al net zo overbodig als de 'oplaadkameraad' van een paar jaar geleden.

Heeft ooit iemand zo'n ding gezien en/of gebruikt? Ik ooit één keer in het buitenland. Met al die goedkope powerbankjes tegenwoordig zal het nut alleen maar afgenomen zijn.......
Ze bestaan nog steeds:
http://www.oplaadkameraad.nl/maps
pi_179943161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:19 schreef djh77 het volgende:
Een app die je herinnert dat je de parkeerapp aan of uit moet zetten. En dat voor 400k _O-
https://www.collincrowdfund.nl/parkalert-b-v/
Zozo 8% rente, korte looptijd, verpanding van de buttons en een gratis jaarabonnement bij 1k inleg. Ik zeg doen! *O*

Of toch niet :R
pi_179946703
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:26 schreef Jaerock het volgende:

[..]

Zozo 8% rente, korte looptijd, verpanding van de buttons en een gratis jaarabonnement bij 1k inleg. Ik zeg doen! *O*

Of toch niet :R
Ik heb ze veel slechter gezien hier :) maar ook ik wacht een betere af..
pi_179959913
1-0 voor Peter Verhaar:
@IntersolveNL en dus @SamenInGeld snappen dat privacy belangrijk is en schrappen het bewijs van woonplaats (wel natuurlijk ID); https://t.co/TfaehX5KTp
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:46:09 #292
454405 escortmk2
petrolhead
pi_179960911
opvallend van die woonplaats. Ik zag namelijk dat Geldvoorelkaar onlangs bij een betaling ook mijn postcode en woonplaats in de betalingsomschrijving had gezet
pi_179961494
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:46 schreef escortmk2 het volgende:
opvallend van die woonplaats. Ik zag namelijk dat Geldvoorelkaar onlangs bij een betaling ook mijn postcode en woonplaats in de betalingsomschrijving had gezet
Volgens mij was er toen een storing in hun betalingssysteem, welke ze gecorrigeerd hebben. Heb t daarna ook niet meer gezien.
pi_179962181
Geldvoorelkaar.nl verbouwt pitchformats
quote:
En daarin nemen we meteen ook recente AFM-aanbevelingen mee. Verwacht beter leesbare teksten, die voor ervaren én minder ervaren investeerders begrijpelijk zijn. Meer (financieel-)technische informatie vindt u in een PDF-bijlage bij de pitch. U ziet het nieuwe format de komende tijd bij nieuwe projecten verschijnen. Laat u ons weten wat u ervan vindt
pi_179962601
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 04:56 schreef djh77 het volgende:
1-0 voor Peter Verhaar:
@IntersolveNL en dus @SamenInGeld snappen dat privacy belangrijk is en schrappen het bewijs van woonplaats (wel natuurlijk ID); https://t.co/TfaehX5KTp
Ik heb die de vorige keer al niet meer opnieuw gezonden en wel mijn geld terug gekregen. Jammer dat mijn AVG verzoek nog niet uitgevoerd is.
pi_179962702
Het bootje bij Collin staat nu open. Ik sla over vanwege de grote onzekerheid over de waarde van het onderpand
pi_179963049
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:10 schreef Faraday01 het volgende:
Het bootje bij Collin staat nu open. Ik sla over vanwege de grote onzekerheid over de waarde van het onderpand
Hij loopt wel snel vol (water) :)
pi_179963857
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:10 schreef Faraday01 het volgende:
Het bootje bij Collin staat nu open. Ik sla over vanwege de grote onzekerheid over de waarde van het onderpand
Er zijn nog wel wat meer redenen om over te slaan *O*
Pecunia non olet
pi_179964608
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Onvoorstelbaar, dat er nog steeds geen cijfers uit 2017 bij zitten 8)7
Dat Fundingcircle dit accepteert
pi_179965038
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:53 schreef Crowd001 het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Onvoorstelbaar, dat er nog steeds geen cijfers uit 2017 bij zitten 8)7
Dat Fundingcircle dit accepteert
FNC deed dit toch bewust? Je moest hun oordeel maar vertrouwen meende ik?
pi_179965150
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:16 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

FNC deed dit toch bewust? Je moest hun oordeel maar vertrouwen meende ik?
Klopt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')