abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juni 2018 @ 06:37:21 #151
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179959964
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:42 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Toch weer een plakje kaas extra deze week
Als het goed is, staat het vandaag op de rekening.

Wat zal ik er eens van kopen? Rolex? Of eh? :P

Ik ben er wel blij mee hoor. Toch leuk meegenomen. Al gaat er weer aardig wat aan loonheffing van af. En dan ook nog de loonheffing van de rest van het loon.

[ Bericht 6% gewijzigd door Globetrottertje op 22-06-2018 07:11:51 ]
pi_179960184
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:54 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het klopt wel dat hier iedereen laaiend enthousiast is over de combibundel en het postvest. Twee keer zoveel bundels betekent uiteraard (minstens) twee keer zoveel plezier in je werk. Vooral het postvest (of zoals ik het liever noem: het funvest) is een grote hit. Veel collega's dragen hem de hele dag. Helaas is ie niet zó comfortabel dat je hem in bed kunt dragen. Ik ken vrijwel niemand die de nieuwe werkmethode geen verbetering vindt.
Klinkt realistisch toch?
ook zie ik her en der dat je alleen tijd erbij krijgt met dat kogelwerende vest,dus is het weer een verplichting.
straks hebben ze zoveel van die dingen over,dat ze ze aan de komende 3 kerstpakketten kunnen toevoegen :)
pi_179960398
]Op vrijdag 22 juni 2018 06:37 schreef Globetrottertje het volgende:[/b]

[..]

Als het goed is, staat het vandaag op de rekening.

Wat zal ik er eens van kopen? Rolex? Of eh? :P

Ik ben er wel blij mee hoor. Toch leuk meegenomen. Al gaat er weer aardig wat aan loonheffing van af. En dan ook nog de loonheffing van de rest van het loon.
[/quote]
https://www.daskapital.nl(...)nder-tegenprestatie/
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:28:51 #154
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179960683
De werkgever wordt dus eigenlijk beloond voor het onderbetalen van de werknemer. Lekker dan! :(

Ik stem volgende toch weer SP. (Deed ik al hoor)
pi_179963006
https://www.nu.nl/geldzak(...)-briefbezorging.html

Zien jullie hier ook niks in?

Ik kan mij voorstellen dat als de zakken echt leeg zijn dat je dit met de pakketbezorger mee kunt sturen... Zijn ze vol ga je met de fiets.

Dus spoed met pakketbezorger of fiets (als dat handig uitkomt) en om de x dagen met de fiets.

Maar volgens mij loont het al heel snel om brieven te bezorgen met een fiets.... Zo groot zijn die wijken niet... Aangezien je ook alle straten moet aanraken heeft dit idee eigenlijk weinig nut.

Wat denken jullie ervan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179967305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:28 schreef ludovico het volgende:
https://www.nu.nl/geldzak(...)-briefbezorging.html

Zien jullie hier ook niks in?

Ik kan mij voorstellen dat als de zakken echt leeg zijn dat je dit met de pakketbezorger mee kunt sturen... Zijn ze vol ga je met de fiets.

Dus spoed met pakketbezorger of fiets (als dat handig uitkomt) en om de x dagen met de fiets.

Maar volgens mij loont het al heel snel om brieven te bezorgen met een fiets.... Zo groot zijn die wijken niet... Aangezien je ook alle straten moet aanraken heeft dit idee eigenlijk weinig nut.

Wat denken jullie ervan?
Klinkt een beetje als wat we nu hebben met de decemberzegel ( "goedkope" zegel 3 dagen, dure zegel 1 dag). En we weten allemaal wat voor enorm succes dat was
pi_179967367
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als wat we nu hebben met de decemberzegel ( "goedkope" zegel 3 dagen, dure zegel 1 dag). En we weten allemaal wat voor enorm succes dat was
Maar zou het efficienter zijn? Ik neem aan dat het aantal kilometers dat je fietst altijd wel gelijk is iedere dag, volle of lege tas.... En dat je toch wel overal langsfietst, dus dat stukje tot de deur stelt ook niks voor en het aantal dubbele post zal ook marginaal zijn.

Dus je hebt er niet zoveel aan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179967774
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 06:37 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Als het goed is, staat het vandaag op de rekening.

Wat zal ik er eens van kopen? Rolex? Of eh? :P

Ik ben er wel blij mee hoor. Toch leuk meegenomen. Al gaat er weer aardig wat aan loonheffing van af. En dan ook nog de loonheffing van de rest van het loon.
Ik heb even gekeken, het worden 2 plakjes kaas extra :D!

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ook zie ik her en der dat je alleen tijd erbij krijgt met dat kogelwerende vest,dus is het weer een verplichting.
straks hebben ze zoveel van die dingen over,dat ze ze aan de komende 3 kerstpakketten kunnen toevoegen :)
Het is toch net zo verplicht als het scandevice
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_179969249
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar zou het efficienter zijn? Ik neem aan dat het aantal kilometers dat je fietst altijd wel gelijk is iedere dag, volle of lege tas.... En dat je toch wel overal langsfietst, dus dat stukje tot de deur stelt ook niks voor en het aantal dubbele post zal ook marginaal zijn.

Dus je hebt er niet zoveel aan?
we hebben nu al piek- en daldagen. Ik zie niet in hoe dit idee veel efficienter zou zijn.
pi_179970412
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

we hebben nu al piek- en daldagen. Ik zie niet in hoe dit idee veel efficienter zou zijn.
Mja, misschien makkelijker de post te verdelen zodat iedereen een prima wijk heeft?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179970753
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:01 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Dat laatste had ik ook. Geniet van je beslissing en je vrije dagen!
Je mag dat fijne postvest toch wel houden?
Dat kekke ding heb ik gelukkig nooit gekregen.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:59:52 #162
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179973292
Bij ons komt dat kekke ding pas ergens in 2019 volgens werkoverleg eergisteren. En dan pas als alles, maar dan ook alles eerst helemaal op orde is.

:+

Dat duurt nog wel even dus. >:)
pi_179973870
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons komt dat kekke ding pas ergens in 2019 volgens werkoverleg eergisteren. En dan pas als alles, maar dan ook alles eerst helemaal op orde is.

:+

Dat duurt nog wel even dus. >:)
Nou, waarschijnlijk is jouw definitie van "op orde" anders dan de definitie die postnl eraan geeft. Stond gisteren nog in het prikbordnieuws dat ze niet "kunnen" wachten met de invoering van de combibundel, en de combibundel en het postvest gaan natuurlijk hand in hand.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 19:32:32 #164
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179973917
Weet ik wel. Maar hier is verteld dat ze er in ieder geval pas in de loop van 2019 mee gaan starten. Kan natuurlijk best 1 januari 2019 zijn.

De TL'ers zijn er in ieder geval niet blij mee. Met die combibundel.

Maar ja.. zij hoeven er niet mee te lopen.
pi_179973977
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Weet ik wel. Maar hier is verteld dat ze er in ieder geval pas in de loop van 2019 mee gaan starten. Kan natuurlijk best 1 januari 2019 zijn.
Dan zijn ze vast nog niet uit de kerstkaarten. Of zouden de mensen die nog kerstkaarten sturen, ze na de blamage van vorig jaar al in november op de bus doen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 19:36:57 #166
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179973985
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons komt dat kekke ding pas ergens in 2019 volgens werkoverleg eergisteren. En dan pas als alles, maar dan ook alles eerst helemaal op orde is.

:+

Dat duurt nog wel even dus. >:)
Dat dachten wij hier ook. Maar er zijn een paar steekproeven op de voorbereidingslocatie gedaan, en alles was zogenaamd op orde. En dan kunnen de bezorgers hoog of laag springen en zeggen dat het niet zo is, maar die krijgen dan gewoon als antwoord dat hun ervaringen niet stroken met de cijfers. En de cijfers kloppen natuurlijk altijd. Daarbij is de definitie van "op orde" nogal rekbaar. Zo vallen 5 fouten van de voorbereider in een wijk (daar komen dan nog de machinefouten bij) nog binnen het spectrum van "op orde"
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179973988
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Weet ik wel. Maar hier is verteld dat ze er in ieder geval pas in de loop van 2019 mee gaan starten. Kan natuurlijk best 1 januari 2019 zijn.

De TL'ers zijn er in ieder geval niet blij mee. Met die combibundel.

Maar ja.. zij hoeven er niet mee te lopen.
misschien zeggen ze dat alleen omdat ze bang zijn dat postbezorgers anders nu al opstappen, zitten ze ineens met een enorm tekort in de vakantieperiode :P .
Bij ons hebben ze het nog steeds over oktober. In dat prikbordnieuws stond dat ze nog moesten bepalen wanneer het waar wordt ingevoerd dus of het bij ons daadwerkelijk oktober wordt is nog afwachten.
En nee, teamleiders zullen er vast niet blij mee zijn, want meer werk voor hen: al die klagende postbezorgers te woord staan.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 19:44:26 #168
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179974110
Uit het Financieel Dagblad

quote:
PostNL en Sandd wachten met fusie tot politiek laatste zet geeft

Beide partijen hebben interesse, de politiek is welwillend en de financiële voordelen zijn op een bierviltje uit te rekenen. Wie de nieuwe postvisie van het kabinet leest, kan maar een conclusie trekken: het kan niet lang meer duren voordat PostNL eindelijk zijn belager Sandd inlijft.

Beleggers rekenen zich al rijk. Begrijpelijk: consolidatie is het beste wat PostNL kan overkomen. Het samenvoegen van de netwerken van de twee grootste postbedrijven van Nederland levert forse kostenbesparingen op. Volgens analisten kunnen zo'n 80% van de kosten bij Sandd worden weggestreept als het wordt ingelijfd door PostNL. Met het wegvallen van een rivaal is PostNL bovendien verlost van nimmer aflatende prijsdruk. Eindelijk kunnen de goede tijden weer aanbreken bij de postbezorger.

Aandeelhouders van PostNL snakken naar goed nieuws. Het postbedrijf keert in 2018 weliswaar eindelijk weer dividend uit, maar kwam dit voorjaar toch met een winstwaarschuwing. Menig belegger zal met gemengde gevoelens terugkijken op het overnamebod van ¤5,75 dat Bpost eind 2016 tevergeefs bood. Het aandeel handelt nu rond ¤3,74 - na enkele dagen van forse prijsstijgingen.

Hoe snel kunnen beleggers zich rijk rekenen? Het is bekend dat beide bedrijven elkaar al goed kennen. Eind 2015 stond PostNL al op het punt om Sandd voor ¤100 mln tot ¤150 mln te kopen. Ceo Herna Verhagen zette toen niet door uit vrees voor bezwaren van de politiek. Nu laat de topvrouw echter al maanden horen dat consolidatie van de postmarkt de enige weg voorwaarts is. Ook Sandd staat open voor een overname.

Ze krijgen nu officieel de zegen van staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) van Economische Zaken. Volgens de bewindsvrouw staat de Mededingingswet consolidatie toe - als de voordelen voor de consument maar voldoende duidelijk worden gemaakt. Ze blijft echter vager over de rol van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM), die een overname ook moet goedkeuren.

Daarom zullen PostNL en Sandd pas echt in beweging komen als de ACM duidelijke richtlijnen krijgt van de politiek. Teruggefloten worden door de toezichthouder is wel het laatste wat het bestuur van PostNL - niet de meest avontuurlijke van de BV Nederland - wil. Ook Sandd zegt nu te wachten op 'volledige politieke duidelijkheid.'

Na de mooie toekomstvisie wacht de sector nu op concrete wetten uit Den Haag. Een nieuw wetgevingstraject zal minimaal een jaar kosten. Pas dan zullen PostNL en Sandd echt doorpakken. Niemand wil weer een mislukte overnamepoging. Deze keer moet het goed gaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179974353
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat dachten wij hier ook. Maar er zijn een paar steekproeven op de voorbereidingslocatie gedaan, en alles was zogenaamd op orde. En dan kunnen de bezorgers hoog of laag springen en zeggen dat het niet zo is, maar die krijgen dan gewoon als antwoord dat hun ervaringen niet stroken met de cijfers. En de cijfers kloppen natuurlijk altijd. Daarbij is de definitie van "op orde" nogal rekbaar. Zo vallen 5 fouten van de voorbereider in een wijk (daar komen dan nog de machinefouten bij) nog binnen het spectrum van "op orde"
Mooi is dat ja. Komen ze langs om te kijken of er veel reject/ 0100 post is. Hoor je ze in de kantine kletsen. Ja op de vorige locatie hadden ze veel kennis. Dus daar werd al die reject gewoon gesorteerd. Daardoor leek het wel goed te gaan. Je zou dan na je pauze even bij elke kast langs kunnen gaan, en vragen aan de sorteerder wat hij elke dag achter de rode kaart vind. Maar nee. Een paar bakken bekijken en weer naar kantoor :')
pi_179974708
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Uit het Financieel Dagblad

[..]

lekker met die kerstagenda's en andere ongein,nog meer doen voor hetzelfde
pi_179992916
Mogen alle postbezorgers gedwongen worden om elke zaterdag te werken? Hier wordt het namelijk deze zomer verplicht.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 juni 2018 @ 17:19:49 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179993312
in principe is er een vijfdaagse werkweek, dinsdag tot en met zaterdag. Tenzij er schriftelijke afspraken zijn gemaakt zou je postbezorgers idd kunnen verplichten om iedere zaterdag te werken.

Mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig, maar daar is het vaak zo het ene woord tegen het andere. Dan krijg je misverstanden, bij schriftelijke afspraken zijn die er veel minder.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179993966
Bijna geen drol te bezorgen vandaag.

Wel eentje gefotografeerd. :+
pi_179994031
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:53 schreef Thomas-sama het volgende:
Bijna geen drol te bezorgen vandaag.

Wel eentje gefotografeerd. :+
Machine wilde ook snel naar huis. Wat een zooitje :N
pi_179994299
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Machine wilde ook snel naar huis. Wat een zooitje :N
Drollen gaan ook nog niet zo makkelijk door de machine (shit) ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')