abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2018 @ 00:47:20 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179757216
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:38 schreef Gary_Oak het volgende:

Dat is dus het idee van een vrije samenleving: als er behoefte aan is, kan dat door de gemeenschap zelf wel betaald worden. Maar dit begint in een typische links-rechtsdiscussie te verzanden.
Oh, grappig, ik zie dit helemaal niet als een links-rechts discussie. Meer een filosofische discussie. Ik ben helemaal niet voor een 'vrije samenleving'. Je ziet in de geschiedenis van de mensheid dat hoe meer vrijheid er is, des te meer 'wij' er een teringbende van maken. We zijn nog veel te primitief voor veel vrijheid. Kijk alleen maar eens naar hoe wij met de vrijheid op internet om gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 13 juni 2018 @ 01:12:13 #77
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179757307
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, grappig, ik zie dit helemaal niet als een links-rechts discussie. Meer een filosofische discussie. Ik ben helemaal niet voor een 'vrije samenleving'. Je ziet in de geschiedenis van de mensheid dat hoe meer vrijheid er is, des te meer 'wij' er een teringbende van maken. We zijn nog veel te primitief voor veel vrijheid. Kijk alleen maar eens naar hoe wij met de vrijheid op internet om gaan.
Nu komt de libertariër in mij naar boven hoor. :P Jij denkt dat wij zonder overheid een stel anarchistische wilde dieren zijn? Ik vind trouwens de vergelijking met het internet geen goede. Hier heb je anonimiteit en sta je via de grens van de digitale wereld verder af van je menselijkheid, of in ieder geval op een andere manier. Digitale interactie is echt niet hetzelfde als menselijke interactie.
  woensdag 13 juni 2018 @ 02:10:51 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179757490
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2018 01:12 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nu komt de libertariër in mij naar boven hoor. :P Jij denkt dat wij zonder overheid een stel anarchistische wilde dieren zijn? Ik vind trouwens de vergelijking met het internet geen goede. Hier heb je anonimiteit en sta je via de grens van de digitale wereld verder af van je menselijkheid, of in ieder geval op een andere manier. Digitale interactie is echt niet hetzelfde als menselijke interactie.
Hmmm, je punt over internet is valide. Het geeft echter wel mooi aan, dat als de mens ergens mee weg kan komen, dat hij/zij dat ook zal doen. En ja, ik denk inderdaad dat wij, zonder regulering van bovenaf, niet meer dan een stel wilde dieren zijn.

Het libertarisch gedachtegoed is iets dat m.i. niet geschikt is voor de mens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 13-06-2018 04:50:46 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 13 juni 2018 @ 06:10:12 #79
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179757937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 02:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hmmm, je punt over internet is valide. Het geeft echter wel mooi aan, dat als de mens ergens mee weg kan komen, dat hij/zij dat ook zal doen. En ja, ik denk inderdaad dat wij, zonder regulering van bovenaf, niet meer dan een stel wilde dieren zijn.

Het libertarisch gedachtegoed is iets dat m.i. niet geschikt is voor de mens.
Tja, dan valt er eerlijk gezegd weinig over om mee te discussiëren, aangezien onze beginselen blijkbaar haaks op elkaar staan. :P Het is nu gewoon jouw woord tegen de mijne en hiermee gaan we off-topic.
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:29:03 #80
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179769773
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:59 schreef Libertarisch het volgende:
Ik begrijp dat het de bedoeling is om het eigen land en continent goed te begrijpen voor Nederlandse scholieren.

Maar als ik les in religie zou geven zou ik juist veel aandacht schenken aan Oosterse religie en filosofie omdat ik denk dat veel mensen er baat bij zouden hebben.
Dat is iets wat ik persoonlijk jammer vind, dat richten op die oosterse religie en filosofie. We hebben een eigen geschiedenis op dat gebied die meer aandacht verdient.

De angst van lunatiek bv over (vergaande) meditatie is niet nodig als de westerse/noordse traditie wordt behandeld. Die naast richten op diepe meditatie veel meet gradaties kent. De oosterse religie's en filosofieen zijn daarin niet uniek. Enkel een ander geloofssysteem dan het abrahamisme. We hebben daar in eigen huis en oorsprong geweldige en zelfs meer uitgebreide bronnen voor. Veel meer gericht op 'ons' denken (wat een voortvloeisel is van de groei en verandering van cultuur en denken hier).

Neem enkel al de 'alpha' staat vs meditatie staat. De meditatie staat heeft als doel het onttrekken aan de wereld van het zijn. Verlichting (de staat van doen/leven loslaten) als doel. Waar in onze oude tradities het gaat van toepasbaar in het leven, je betere zelf worden, tot een 'goddelijke' staat, zij aan zij met de goden. In het leven staande.
Iig een veel bredere gradatie kennen daarin en niet enkel die diepere staat van zijn die minder goed samen gaat met activiteit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179770728
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik persoonlijk jammer vind, dat richten op die oosterse religie en filosofie. We hebben een eigen geschiedenis op dat gebied die meer aandacht verdient.

De angst van lunatiek bv over (vergaande) meditatie is niet nodig als de westerse/noordse traditie wordt behandeld. Die naast richten op diepe meditatie veel meet gradaties kent. De oosterse religie's en filosofieen zijn daarin niet uniek. Enkel een ander geloofssysteem dan het abrahamisme. We hebben daar in eigen huis en oorsprong geweldige en zelfs meer uitgebreide bronnen voor. Veel meer gericht op 'ons' denken (wat een voortvloeisel is van de groei en verandering van cultuur en denken hier).

Neem enkel al de 'alpha' staat vs meditatie staat. De meditatie staat heeft als doel het onttrekken aan de wereld van het zijn. Verlichting (de staat van doen/leven loslaten) als doel. Waar in onze oude tradities het gaat van toepasbaar in het leven, je betere zelf worden, tot een 'goddelijke' staat, zij aan zij met de goden. In het leven staande.
Iig een veel bredere gradatie kennen daarin en niet enkel die diepere staat van zijn die minder goed samen gaat met activiteit.
We dwalen af naar mijn gevoel. Iedereen probeert hier zijn product te verkopen, maar het gaat over wat er aan producten te koop is. Dit zou de invulling moeten zijn van godsdienstgeschiedenis; de geschiedenis, herkomst en raakpunten van de belangrijkste godsdiensten. Meditatie en filosofie is allemaal wel leuk, maar daar gaat het hier niet over.
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:51:29 #82
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179771831
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:08 schreef ATON het volgende:

[..]

We dwalen af naar mijn gevoel. Iedereen probeert hier zijn product te verkopen, maar het gaat over wat er aan producten te koop is. Dit zou de invulling moeten zijn van godsdienstgeschiedenis; de geschiedenis, herkomst en raakpunten van de belangrijkste godsdiensten. Meditatie en filosofie is allemaal wel leuk, maar daar gaat het hier niet over.
Jouw interesse in religie lijkt altijd meer te liggen aan de geschiedkundige kant daarvan, maar godsdienstfilosofie is andere koek en ook interessant. :P

Overigens sluit het 1 het ander niet uit lijkt me.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179772861
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jouw interesse in religie lijkt altijd meer te liggen aan de geschiedkundige kant daarvan, maar godsdienstfilosofie is andere koek en ook interessant. :P

Overigens sluit het 1 het ander niet uit lijkt me.
Natuurlijk niet, maar als we het hebben over onderwijs en een alternatief voor godsdienstonderricht is het dat wel, weten wat er te bieden is en wat de inhoud ervan. Je kan ernaast ook Star Wars filosofie geven of Smurfologie. De meeste christenen weten niet niet eens het verschil tussen een katholiek en een protestant . Hou dus dat diepzinnig geneuzel maar voor later mijn gedacht.
pi_179775638
Waardevrij kan niet.
Jouw voorstel is eigenlijk gewoon geschiedenis zoals het vak al gegeven wordt met wat zaken eruit gefilterd en de focus wat verlegd. Wat jij voorstelt is geen godsdienstonderwijs of levensbeschouwing.

Zelf ben ik docent geschiedenis en lerende voor docent levensbeschouwing. Het onderwijs moet niet beperkt blijven tot platte feitjes, ook moet het niet nadrukkelijk vanuit één visie gegeven worden. In lessen moeten het juist gaan schuren en schuiven in de koppies. Leer ze hermeneutiseren.

Leerlingen moeten waardevolle dingen in religie/filosofie voor zichzelf ontwaren. Als je dit niet betracht dan mis je mijn inziens de meerwaarde die het vak kan hebben.

Je mag leerlingen ook niet dwingen om mee te doen met bepaalde rituelen of bezoeken die tegen de eigen visie ingaan dat is niet ethisch als school zijnde.

In plaats van bezoeken aan moskeeën, kerken, synagogen, mandirs etc raad ik dan ook aan om gastsprekers naar de school te laten komen. Voorkom dat praten over religies aapjes kijken wordt en het enkel en alleen oppervlakkig observeren blijft, maar spreek en verdiep je in de ander.

Voor levensbeschouwing/godsdienst zullen wel bepaalde kaders geschept moeten worden.
Dat er godsdienstwetenschappelijke elementen zoals godsdienstgeschiedenis bij horen lijkt mij evident. Extra aandacht voor deze 5 religies: christendom, Jodendom, Islam, hindoeïsme, boeddhisme, vanwege de relevantie die ze in Nederland hebben en globaal gezien. Maar daarnaast zal er ook plaats moeten zijn voor 'learning from religion'. We hoeven niet te kiezen tussen uitersten als 'learning about religion' en 'learning into religion'. Met de kadering bouw je een bepaald geraamte. Scholen mogen dit op andere wijzen inrichten.

Dit vak zal op openbare scholen ook gegeven moeten worden. Nederlanders zijn tegenwoordig religieus analfabeet en kunnen zich er totaal niet mee uit de voeten. Nederlanders begrijpen hierdoor niet meer wat er buiten West-Europa gedacht wordt. Dit hoort een basale kennis te zijn, net zoals de historische canon dit is. Zoals het nu gaat kan het niet langer.

[ Bericht 15% gewijzigd door TserrofEnoch op 14-06-2018 00:08:17 ]
pi_179775865
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:01 schreef TserrofEnoch het volgende:

In lessen moeten het juist gaan schuren en schuiven in de koppies.
Juist. Dat lijkt mij een grote meerwaarde van filosofie. Laat de leerlingen zelf nadenken over lastige vraagstukken die niet behoren tot eenduidige feiten, en vragen met duidelijke antwoorden. Er zijn overigens ook andere takken van filosofie die daarvoor in aanmerking komen zoals natuurlijk politieke filosofie.

En laat ze lekker met elkaar in discussie gaan, waarbij de leraar optreedt als gespreksleider die daar waar nodig ideeen aanreikt, en die laat zien waar precies de problemen zitten in de vraagstukken en de antwoorden die daarvoor in de loop der tijd zijn bedacht.

Onderwijs hoeft inderdaad niet alleen te gaan over keiharde feiten. De wereld is niet zwart-wit, en het is goed om daar op voorbereid te zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179776742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:01 schreef TserrofEnoch het volgende:
Waardevrij kan niet.
Jouw voorstel is eigenlijk gewoon geschiedenis zoals het vak al gegeven wordt met wat zaken eruit gefilterd en de focus wat verlegd. Wat jij voorstelt is geen godsdienstonderwijs of levensbeschouwing.
Welke godsdienst of levensbeschouwing ga je dan onderwijzen ?
pi_179776745
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juist. Dat lijkt mij een grote meerwaarde van filosofie. Laat de leerlingen zelf nadenken over lastige vraagstukken die niet behoren tot eenduidige feiten, en vragen met duidelijke antwoorden. Er zijn overigens ook andere takken van filosofie die daarvoor in aanmerking komen zoals natuurlijk politieke filosofie.

En laat ze lekker met elkaar in discussie gaan, waarbij de leraar optreedt als gespreksleider die daar waar nodig ideeen aanreikt, en die laat zien waar precies de problemen zitten in de vraagstukken en de antwoorden die daarvoor in de loop der tijd zijn bedacht.

Onderwijs hoeft inderdaad niet alleen te gaan over keiharde feiten. De wereld is niet zwart-wit, en het is goed om daar op voorbereid te zijn.
Je hebt me dus totaal niet begrepen.
  donderdag 14 juni 2018 @ 05:37:33 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179776915
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik persoonlijk jammer vind, dat richten op die oosterse religie en filosofie. We hebben een eigen geschiedenis op dat gebied die meer aandacht verdient.

De angst van lunatiek bv over (vergaande) meditatie is niet nodig als de westerse/noordse traditie wordt behandeld. Die naast richten op diepe meditatie veel meet gradaties kent. De oosterse religie's en filosofieen zijn daarin niet uniek. Enkel een ander geloofssysteem dan het abrahamisme. We hebben daar in eigen huis en oorsprong geweldige en zelfs meer uitgebreide bronnen voor. Veel meer gericht op 'ons' denken (wat een voortvloeisel is van de groei en verandering van cultuur en denken hier).

Neem enkel al de 'alpha' staat vs meditatie staat. De meditatie staat heeft als doel het onttrekken aan de wereld van het zijn. Verlichting (de staat van doen/leven loslaten) als doel. Waar in onze oude tradities het gaat van toepasbaar in het leven, je betere zelf worden, tot een 'goddelijke' staat, zij aan zij met de goden. In het leven staande.
Iig een veel bredere gradatie kennen daarin en niet enkel die diepere staat van zijn die minder goed samen gaat met activiteit.
Puik idee, berserkers in de klas 8)7

Waarbij die "westerse meditatie en tradities" meestal uit een negentiende-eeuwse duim zijn gezogen.

De vragen die open blijven:
- waarom op school en niet daarbuiten? De vergelijking met gym kun je doortrekken: ècht sporten leer je op een sportvereniging, niet op school. Dus waarom laat je dit niet buiten de school?
- waarom in het curriculum van de basis- of middelbare school en niet in het hoger onderwijs? Daar lijkt het mij geschikter omdat het daar meer aansluit bij de belevingswereld en kennisbehoefte.
- waarom is een korte kennismaking van zeg vijf lesuren niet genoeg, aangevuld met waar het ter sprake komt in andere vakken?
  donderdag 14 juni 2018 @ 05:40:29 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179776925
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:08 schreef ATON het volgende:
de geschiedenis, herkomst en raakpunten van de belangrijkste godsdiensten.
En wat is het nut daarvan? Wat voegt het toe aan wat er is?
Kunnen kinderen die hierin geïnteresseerd zijn dat niet simpelweg buiten de school vinden?
  donderdag 14 juni 2018 @ 05:52:13 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179776955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:01 schreef TserrofEnoch het volgende:
Extra aandacht voor deze 5 religies: christendom, Jodendom, Islam, hindoeïsme, boeddhisme, vanwege de relevantie die ze in Nederland hebben en globaal gezien.
Daar horen animisme, paganisme en sjamanisme dan ook bij.
Relevanter voor Nederland zijn de verschillende stromingen binnen christendom en islam, plus de restanten van heidendom, en het ietsisme.
  donderdag 14 juni 2018 @ 05:54:19 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179776961
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:16 schreef Molurus het volgende:

En laat ze lekker met elkaar in discussie gaan, waarbij de leraar optreedt als gespreksleider die daar waar nodig ideeen aanreikt, en die laat zien waar precies de problemen zitten in de vraagstukken en de antwoorden die daarvoor in de loop der tijd zijn bedacht.
Dat wordt ook zonder het vak filosofie al gedaan, dus waar precies heb je filosofieonderwijs voor nodig?
pi_179777325
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 05:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En wat is het nut daarvan? Wat voegt het toe aan wat er is?
Kunnen kinderen die hierin geïnteresseerd zijn dat niet simpelweg buiten de school vinden?
Ach, laten we dan gelijk ook geschiedenis en esthetica schrappen. Kan je ook buiten school vinden.
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:25:53 #93
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179777795
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 07:23 schreef ATON het volgende:

[..]

Ach, laten we dan gelijk ook geschiedenis en esthetica schrappen. Kan je ook buiten school vinden.
Dat klopt. Veel geschiedenis leer je niet, voor een groot deel is het staatsinrichting.
En esthetica is nooit een schoolvak geweest.
pi_179777861
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat klopt. Veel geschiedenis leer je niet, voor een groot deel is het staatsinrichting.
En esthetica is nooit een schoolvak geweest.
Wist ik niet. In België wel maar maakt niet zoveel uit. Wat betreft de motivatie om godsdienstgeschiedenis wel te geven is dat men nu iedereen door onwetendheid kan overhalen om lid te worden van een of andere godsdienst en religie een groot deel van iemands leven kan beïnvloeden.
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:25:22 #95
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179778409
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:08 schreef ATON het volgende:

[..]

We dwalen af naar mijn gevoel. Iedereen probeert hier zijn product te verkopen, maar het gaat over wat er aan producten te koop is. Dit zou de invulling moeten zijn van godsdienstgeschiedenis; de geschiedenis, herkomst en raakpunten van de belangrijkste godsdiensten. Meditatie en filosofie is allemaal wel leuk, maar daar gaat het hier niet over.
Het gaat me hier niet om 'mijn' product verkopen, maar om de religieuze geschiedenis van hier, wat ons mede gevormd heeft.
Geloofsfilosofie vind ik trouwens best wel belangrijk, naast niet religieuze filosofie. Krijg je kritische en goede denkers van.
Meditatie en anderen vormen om je staat van zijn te beinvloeden zorgen voor optimaal kunnen leren en functioneren. Krijg je stressbestendige en goede denkers van. Gymnastiek voor de geest.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:38:52 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179778543
Ik zou het zo rationeel en zonder enige beoordeling proberen te brengen. Dus niet zaken als de wonderen in de bijbel maar de effecten van religie op de maatschappij (zelfcensuur, sociale controle zonder daadwerkelijk fysieke politiemacht etc) en uiteraard het nut ervan door de eeuwen heen. (hygiëne en gezondheid binnen de leefregels van de religie)

Daarna eventueel of er überhaupt nog een nut voor is en zo ja welke (relgieuze gemeenschappen zijn tegenwoordig nog steeds erg handig als je als gelovige naar een heel andere gemeente verhuist en je weer aansluit bij een gemeenschap, instant vriendengroep bijvoorbeeld)

En de mogelijke gevaren van religie als men het 'te extreem' wil volgen en het op willen dringen aan anderen omdat het binnen de religie wordt aangemoedigd. De onduidelijkheid van sommige regels, de tegenstrijdigheid en dat men dezelfde boeken leest en er een heel ander beeld bij schetst omdat het te ambigu is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179779887
quote:
99s.gif Op zondag 10 juni 2018 01:20 schreef Gary_Oak het volgende:
Dat hoort niet op een openbare school. Die worden betaald met belastinggeld en dan wil ik dat er objectieve informatie wordt verstrekt met nadruk op het verkrijgen van vaardigheden en wetenschappelijke kennis.
Je zegt zelf ''objectieve'' kennis :')
Dan hoort ook religie daarbij, dat snap je toch zelf ook nog wel.
Daarnaast was de Bijbel de wetenschap echt heel ver vooruit, medisch ook nog eens.
pi_179779947
Tja, wat wel en wat niet?

Ik heb het zelf heel lang gehad. Het hoort er natuurlijk wel deels bij om te leren over de verschillende vormen van religie. Dat je de basis weet van het jodendom, RKK, boeddhisme, islam etc.
Ik vind dat logischer dan het vertellen over die onzin van evolutie waar je mee platgegooid wordt,
die idiote plaatjes die je te zien krijgt waar geen enkel bewijs voor te vinden is.

Wat wel jammer is is dat christelijke scholen je zulke onzin vertellen over de Bijbel.
Dat verpest dan weer de meerwaarde van religie op school. Je moet dan weer kerst vieren, terwijl iedereen kan nazoeken dat kerst geen christelijke viering is.
Of de 3-eenheid wordt aangehaald, terwijl dat ook niet uit de Bijbel komt.

Dus een algemene leer over religies vind ik wel goed, een bepaald respect krijgen voor andere mensen en denkwijzes.
Maar inhoudelijk mist het toch wel veel en op dat gebied kun je het haast net zo goed niet doen.

Leraren weten toch niet dat de Bijbel wetenschappelijk en archeologisch correct is en lopen wel te blèren over evolutie terwijl ze niet 1 feit weten aan te dragen. En als jij het onderuit weet te halen dan is het ook mooi afgelopen, al moeten ze die domme studiestof wel doen maar ja.
pi_179780486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:23 schreef bianconeri het volgende:
Tja, wat wel en wat niet?

Ik heb het zelf heel lang gehad. Het hoort er natuurlijk wel deels bij om te leren over de verschillende vormen van religie. Dat je de basis weet van het jodendom, RKK, boeddhisme, islam etc.
Ik vind dat logischer dan het vertellen over die onzin van evolutie waar je mee platgegooid wordt,
die idiote plaatjes die je te zien krijgt waar geen enkel bewijs voor te vinden is.

Wat wel jammer is is dat christelijke scholen je zulke onzin vertellen over de Bijbel.
Dat verpest dan weer de meerwaarde van religie op school. Je moet dan weer kerst vieren, terwijl iedereen kan nazoeken dat kerst geen christelijke viering is.
Of de 3-eenheid wordt aangehaald, terwijl dat ook niet uit de Bijbel komt.

Dus een algemene leer over religies vind ik wel goed, een bepaald respect krijgen voor andere mensen en denkwijzes.
Maar inhoudelijk mist het toch wel veel en op dat gebied kun je het haast net zo goed niet doen.

Leraren weten toch niet dat de Bijbel wetenschappelijk en archeologisch correct is en lopen wel te blèren over evolutie terwijl ze niet 1 feit weten aan te dragen. En als jij het onderuit weet te halen dan is het ook mooi afgelopen, al moeten ze die domme studiestof wel doen maar ja.
Het gaat hier over het al dan niet geven over godsdienstgeschiedenis en niet over de beoordeling of de waarde van een of ander heilig boek.
pi_179787763
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 03:23 schreef ATON het volgende:

[..]

Welke godsdienst of levensbeschouwing ga je dan onderwijzen ?
Dat voorstel was geschiedenis. Geen godsdienst of levensbeschouwing wat echt een eigen vak is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')