abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179700831
Hallo allemaal,

Afgelopen week had ik mijn rekenexamen. Deze werd in het computerlokaal van onze school gehouden. Tussen iedere computer stond een schot, behalve tussen de computer van mijn vriend en ik. Normaal krijgt iedereen een ander examen met andere vragen, maar het examen van mijn vriend en ik waren identiek.

Nu is mijn vriend dus niet zo’n kei in rekenen. Ik daarentegen wel. Hij hing dus in het begin al vast. Gezien ik erg wiskundig aangelegt ben was ik dus al bijna klaar toen hij voorbij het hoofdrekendeel kwam. We waren toen ook al halverwege de tijd. Omdat hij het anders niet zou halen, liet ik hem mijn antwoorden overnemen zodat hij verder kwam. Toen we bij de laatste 2 vragen waren, werden we gesnapt en is er dus logischerwijs een melding gemaakt. Waarschijnlijk krijgen wij nu beiden een 1 (terecht overigens)

Ik heb de keuze gemaakt om hem te helpen op basis van het feit dat er nog 5 herkansmomenten zijn en als ik dus gesnapt werd dat dit geen probleem zou zijn.

Alleen heeft iemand mij verteld dat het mogelijk is dat wanneer er fraude gepleegd wordt tijdens een examen, dat degene zijn examen ongeldig verklaard wordt en hij/zij geen herkansingen mag doen. De rekentoets moet gemaakt worden, maar telt niet mee in de slaag- of zakregeling. Je zou dus een 1 kunnen halen en nog kunnen slagen.

Nu vind ik een 1 erg dom staan, dus had ik die graag herkanst. Zeker omdat ik goed ben in rekenen en dus een hoog cijfer had kunnen halen. Heeft iemand toevallig ervaring of weet iemand of het mogelijk is dat je uitgesloten word voor alle herkansingen.

Tl;dr: vriend van mij geholpen tijdens rekentoets, gesnapt en nu dus waarschijnlijk een 1. Is het mogelijk dat ik uitgesloten word van alle herkansingen of heb ik het recht op een herkansing.
pi_179701268
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:49 schreef Yamaha2500 het volgende:
Tl;dr: vriend van mij geholpen tijdens rekentoets, gesnapt en nu dus waarschijnlijk een 1. Is het mogelijk dat ik uitgesloten word van alle herkansingen of heb ik het recht op een herkansing.
Lees het examenreglement. Vraag je leraar.
En EXA is nog open.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179701522
De leraren wisten het niet, en het examenregelement van mijn school kan ik zo 123 niet vinden.

Als het examenregelement van het cito geldt, dan zou het inderdaad mogelijk zijn dat ik word uitgesloten van een herkansing.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 23:23:28 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179701574
Zou wat raar zijn als fraude je slechts een van de zoveel kansen zou kosten.
pi_179701622
Achteraf gezien was het ook erg dom.. Vooral omdat ik er niet bepaald beter van werd. Ik had het examen zonder problemen kunnen maken.
pi_179701656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:25 schreef Yamaha2500 het volgende:
Achteraf gezien was het ook erg dom..
Vooraf ook. En tijdens ook.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179701667
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Lees het examenreglement. Vraag je leraar.
En EXA is nog open.
Ja, dan krijg je Tailfox die zegt dat hij hem centraal zet en er morgen op terug komt. Laat dan maar lekker hier.

EXA / Centraal examen Nederlands
pi_179701730
Om wat voor opleiding gaat dit? Volgens mij is het bij hoge scholen en universiteiten zelfs zo dat je van school getrapt kan worden, daar zijn ze niet happig op.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179701757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vooraf ook. En tijdens ook.
Als ik wist wat de gevolgen waren had ik het ook niet gedaan. Nu had ik meer zoiets van ja als ik toch kan herkansen dan kan het in principe niet zoveel kwaad
pi_179701774
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Om wat voor opleiding gaat dit? Volgens mij is het bij hoge scholen en universiteiten zelfs zo dat je van school getrapt kan worden, daar zijn ze niet happig op.
Het gaat om havo.
pi_179701836
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:34 schreef Yamaha2500 het volgende:

[..]

Het gaat om havo.
Heb je niet een digitale leeromgeving of website of zo? Daar zou je denk ik je schoolreglement terug kunnen vinden; anders of misschien ook even contact opnemen met je mentor?(als jullie dat nog hebben :@ )
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179701921
Ik na lang zoeken eindelijk het examenregelement gevonden waarin het volgende staat:

De maatregelen, bedoeld in het eerste lid die al dan niet in combinatie met elkaar genomen kunnen worden, zijn:
a. het toekennen van het cijfer 1 voor een onderdeel van het schoolexamen of het centraal examen;
b. het ontzeggen van de deelname of de verdere deelname aan één of meer zittingen van het
schoolexamen of het centraal examen;
c. het ongeldig verklaren van één of meer onderdelen van het reeds afgelegde deel van het
schoolexamen of het centraal examen;
d. het bepalen dat het diploma en de cijferlijst slechts kunnen worden uitgereikt na een hernieuwd
examen in door de examencommissie aan te wijzen onderdelen.


Hopelijk wordt het dan een 1. Die kan ik namelijk nog herkansen. Zou het anders wel mogelijk zijn om een rekencertificaat buiten school om te behalen, of geldt zo’n uitsluiting landelijk?
pi_179702323
Het is alleen mogelijk om een Facet rekentoets op school te maken. De rekentoets is geen onderdeel van het HAVO examen dus het examenregelement van je school staat er los van. Je moet wel minimaal een keer de rekentoets maken. Zelfs met een vervelende 1 voldoe je hier nu aan. Je kunt hem nog meerdere keren herkansen. Dit zullen ze je niet weigeren.
pi_179702662
Dankje voor de waardevolle informatie! Linksboven in het scherm stond wel ‘rekenexamen VO’ etc. Hier geldt dus zeker het examenregelement niet voor?

Zou erg fijn zijn als ik het mocht herkansen, want een 1 staat toch niet zo mooi.
pi_179710867
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:33 schreef Yamaha2500 het volgende:

[..]

Als ik wist wat de gevolgen waren had ik het ook niet gedaan. Nu had ik meer zoiets van ja als ik toch kan herkansen dan kan het in principe niet zoveel kwaad
Ik vind dat een bizarre redenering. Eigenlijk zeg je hier dat iedereen er maar op los zou kunnen en mogen frauderen zolang er nog maar een herkansing in het verschiet ligt. Maar zo werkt dat toch niet. Fraude en plagiaat zijn academische doodzonden. Verder wil ik even opmerken dat je - als ik je verhaal mag geloven - zelf geen fraude hebt gepleegd maar wel doelbewust iemand gelegenheid hebt gegeven tot het plegen van fraude c.q. hebt aangezet tot het plegen van fraude, en dat is een ander vergrijp, maar wel even ernstig als het zelf plegen van fraude.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 10-06-2018 23:25:32 ]
pi_179735191
Flik dit trouwens niet op je vervolgopleiding. dat zou je wel eens je diploma kunnen kosten.
pi_179736400
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:32 schreef DoubleDip het volgende:
Flik dit trouwens niet op je vervolgopleiding. dat zou je wel eens je diploma kunnen kosten.
Is ook de eerste en laatste keer ja. Ik wist wel dat het niet de bedoeling is dat er wordt gefraudeerd, maar niet dat het zo’n doodzonde zou zijn.
pi_179885721
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:13 schreef Yamaha2500 het volgende:

[..]

Is ook de eerste en laatste keer ja. Ik wist wel dat het niet de bedoeling is dat er wordt gefraudeerd, maar niet dat het zo’n doodzonde zou zijn.
Weet je al meer? In ieder goed dat het je nu overkomt en niet later op het hbo of de uni.
pi_179891529
Nee, heb er niets meer van gehoord. De cijfers zijn ook nog niet bekend. Ik vraag me wel af of ik nog cumlaude kan slagen hierdoor.

Zoals mijn PTA-cijfers ervoor staan kan ik vrij gemakkelijk cumlaude slagen. Het zou jammer zijn als dit hierdoor niet meer kan.
pi_179902226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:00 schreef Yamaha2500 het volgende:
Nee, heb er niets meer van gehoord. De cijfers zijn ook nog niet bekend. Ik vraag me wel af of ik nog cumlaude kan slagen hierdoor.

Zoals mijn PTA-cijfers ervoor staan kan ik vrij gemakkelijk cumlaude slagen. Het zou jammer zijn als dit hierdoor niet meer kan.
Op o.a. de uni verlies je het recht op cum laude bij fraude. Geen idee of school dit ook doet maar zou mij niet verbazen.
pi_179903473
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Op o.a. de uni verlies je het recht op cum laude bij fraude. Geen idee of school dit ook doet maar zou mij niet verbazen.
Die kans verlies je sowieso als je iets moet herkansen
pi_179913309
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:00 schreef Yamaha2500 het volgende:
Nee, heb er niets meer van gehoord. De cijfers zijn ook nog niet bekend. Ik vraag me wel af of ik nog cumlaude kan slagen hierdoor.

Zoals mijn PTA-cijfers ervoor staan kan ik vrij gemakkelijk cumlaude slagen. Het zou jammer zijn als dit hierdoor niet meer kan.
De rekentoets telt niet mee voor de Cum Laude regeling.
  Eindredactie Games woensdag 20 juni 2018 @ 08:39:38 #23
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_179913332
Het is geen fraude totdat je gepakt wordt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_179914780
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:39 schreef Oscar. het volgende:
Het is geen fraude totdat je gepakt wordt.
Lees jij het topic wel?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')