abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179707537
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 13:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat je als ouders, vaak dan ongeveer de leeftijd van die veel oudere partner, prima in kunt schatten hoe die relatie is. Zo'n man zal ook wat eerder een klik hebben met de ouders vanwege het kleine leeftijdsverschil en dus makkelijker praten over hoe hij de toekomst met je dochter ziet (dat is tenminste mijn ervaring met stellen waarvan de man meer dan 12 jaar ouder was, in enkele gevallen was die man een vriend van de vader of moeder, dus al een goede bekende).
Dat lijkt mij ook. En als ouders ken je je dochter ook. Ik hoop zelf dat als mijn dochters in de 20 zijn dat ik op hun beoordelingsvermogen kan vertrouwen.
  zondag 10 juni 2018 @ 13:36:32 #152
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179707748
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 13:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. En als ouders ken je je dochter ook. Ik hoop zelf dat als mijn dochters in de 20 zijn dat ik op hun beoordelingsvermogen kan vertrouwen.
Ik begon ermee dat de leeftijd er toe doet... in de 20 zou ze inderdaad dat beoordelings moeten hebben, maar dat kan ze alleen maar krijgen als je haar in de jaren ervoor langzaam.los laat. Dus met het eerste kalverliefde vriendje als ze 11, 12 is al het gesprek aangaan over wat ze wil en verwacht (op een manier die bij haar leeftijd past), dat ze vanaf een jaar of 14 zelf mag kiezen uit leeftijdgenootjes van school, vanaf een jaar of 16 wat meer ruimte (dat is ook wanneer je de eerste seks mag verwachten dus een echte match is dan te verkiezen), met 18 heb je er feitelijk niets meer over te zeggen maar kun je nog wel coachen.

Verder kun je haar introduceren bij gewenste vriendjes. Beetje ouderwets, maar kan effectief zijn. Dat is niet heel formeel bedoeld, maar als je haar vrijwilligerswerk op de voedselbank laat doen komt ze in aanraking met heel andere mensen dan als je haar aanmoedigt om bij de jeugdafdeling van een politieke partij te gaan, of op muziekles.
Ik ken zelfs gezinnen die andere gezinnen met huwbare kinderen uitnodigen in de hoop dat het een match wordt, maar dat vind ik zelf wat overdreven, hoewel het voor de incels onder ons goed zou zijn als hun ouders daarin wat meer richting aangaven. Gaat daarbij om ouders met flink wat vermogen, die het ook om de erfenis gaat, waaraan verplichtingen en verantwoordelijkheden zijn gekoppeld. Dan moet je schoonzoon wel uit het juiste hout zijn gesneden, anders heb je geen appeltje voor de dorst meer en zijn ook je andere familieleden de dupe.
pi_179708111
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 13:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik begon ermee dat de leeftijd er toe doet... in de 20 zou ze inderdaad dat beoordelings moeten hebben, maar dat kan ze alleen maar krijgen als je haar in de jaren ervoor langzaam.los laat. Dus met het eerste kalverliefde vriendje als ze 11, 12 is al het gesprek aangaan over wat ze wil en verwacht (op een manier die bij haar leeftijd past), dat ze vanaf een jaar of 14 zelf mag kiezen uit leeftijdgenootjes van school, vanaf een jaar of 16 wat meer ruimte (dat is ook wanneer je de eerste seks mag verwachten dus een echte match is dan te verkiezen), met 18 heb je er feitelijk niets meer over te zeggen maar kun je nog wel coachen.

Verder kun je haar introduceren bij gewenste vriendjes. Beetje ouderwets, maar kan effectief zijn. Dat is niet heel formeel bedoeld, maar als je haar vrijwilligerswerk op de voedselbank laat doen komt ze in aanraking met heel andere mensen dan als je haar aanmoedigt om bij de jeugdafdeling van een politieke partij te gaan, of op muziekles.
Ik ken zelfs gezinnen die andere gezinnen met huwbare kinderen uitnodigen in de hoop dat het een match wordt, maar dat vind ik zelf wat overdreven, hoewel het voor de incels onder ons goed zou zijn als hun ouders daarin wat meer richting aangaven. Gaat daarbij om ouders met flink wat vermogen, die het ook om de erfenis gaat, waaraan verplichtingen en verantwoordelijkheden zijn gekoppeld. Dan moet je schoonzoon wel uit het juiste hout zijn gesneden, anders heb je geen appeltje voor de dorst meer en zijn ook je andere familieleden de dupe.
Ik denk dat als je als ouders betrokken bent bij je kinderen dat je ook weinig problemen hoeft te verwachten. Dan kun je je normen en waarden meegeven, waar ze dan uiteraard hun eigen draai aan zullen geven en zullen ze daar deels naar handelen.

Ook belangrijk is het om hen te leren fouten te maken. Dat vereist wat loslaten (inderdaad in stapjes). Maar al die fouten zijn leermomenten. Mijn oudste dochter is 6 en die heb ik in ieder geval al bij weten te brengen dat fouten maken prima is en gewoon een stap vooruit in plaats van een mislukking. Daarmee krijgt ze zelfvertrouwen en leert ze ook wat ze wil en daarop in te spelen.

Dat heeft zijn nadelen als je iets van haar wil wat ze echt niet wil, maar als je gemak voorop zet moet je geen kinderen nemen. ;)

Kortom: ik bemoei me maar zo min mogelijk met haar keuzes.

Opvoeden is vooral voeden.
  zondag 10 juni 2018 @ 14:09:41 #154
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179708243
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat als je als ouders betrokken bent bij je kinderen dat je ook weinig problemen hoeft te verwachten. Dan kun je je normen en waarden meegeven, waar ze dan uiteraard hun eigen draai aan zullen geven en zullen ze daar deels naar handelen.

Ook belangrijk is het om hen te leren fouten te maken. Dat vereist wat loslaten (inderdaad in stapjes). Maar al die fouten zijn leermomenten. Mijn oudste dochter is 6 en die heb ik in ieder geval al bij weten te brengen dat fouten maken prima is en gewoon een stap vooruit in plaats van een mislukking. Daarmee krijgt ze zelfvertrouwen en leert ze ook wat ze wil en daarop in te spelen.

Dat heeft zijn nadelen als je iets van haar wil wat ze echt niet wil, maar als je gemak voorop zet moet je geen kinderen nemen. ;)

Kortom: ik bemoei me maar zo min mogelijk met haar keuzes.

Opvoeden is vooral voeden.
De angst is meer dat ze op school of onderweg naar school als jong meisje een manipulatieve man tegenkomt, loverboys en dat soort types. Dan heb je het niet over een fout maken, of een verkeerde keuze of foute inschatting.
Dus op die leeftijd misschien eerder contacten met "goedgekeurde" jongens als klasgenoten en buurjongens aanmoedigen.
Fouten maken is alleen nuttig als je het een volgende keer anders kan doen. Als je met 12 jaar in de prostitutie komt, heb je daar de rest van je leven een probleem mee, een tweede kans, waarmee je je jeugd niet verpest, is er niet.

Gaat ze zes weken met een gozer die bij nader inzien niet zo aardig is, dat is een foutje waarbij ze bij een volgend vriendje wat beter op kan letten. Daar zit de pijn natuurlijk niet.
pi_179708334
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De angst is meer dat ze op school of onderweg naar school als jong meisje een manipulatieve man tegenkomt, loverboys en dat soort types. Dan heb je het niet over een fout maken, of een verkeerde keuze of foute inschatting.
Dus op die leeftijd misschien eerder contacten met "goedgekeurde" jongens als klasgenoten en buurjongens aanmoedigen.
Fouten maken is alleen nuttig als je het een volgende keer anders kan doen. Als je met 12 jaar in de prostitutie komt, heb je daar de rest van je leven een probleem mee, een tweede kans, waarmee je je jeugd niet verpest, is er niet.

Gaat ze zes weken met een gozer die bij nader inzien niet zo aardig is, dat is een foutje waarbij ze bij een volgend vriendje wat beter op kan letten. Daar zit de pijn natuurlijk niet.
Ik ben begonnen met loverboys te noemen als waar ik in zou grijpen.

Maar ook hiervoor geldt: als je haar zelfvertrouwen geeft is ze minder kwetsbaar en als je haar laat weten dat ze altijd bij je terecht kan en open overal over kan praten, dan is de kans het kleinst dat ze slachtoffer wordt.

Daarbij helpt bovendien de omgeving waar ze in opgroeien (klein dorp, beetje elitair, maar wel met veel sociale controle).

Wel gescheiden ouders, dus daar hebben we wel gefaald. ;)

Alles voorkomen lukt niet. Maar met betrokken ouders is de kans wel het kleinst dat er wat misgaat.
pi_179714208
quote:
99s.gif Op zondag 10 juni 2018 13:16 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Alsof het een het andere uitsluit. :') Ik behandel vrouwen ook met respect, maar ik ben geen pushover als Klaver.

Maar je reageerde niet op dat stukje van 'racistische Hollanders', dus nogmaals de vraag. En wel hypocriet dat je geen Surinamers of Antillianen als schoonfamilie wilt, maar wel spreekt over 'racistische Hollanders'.
Als je Jesse Klaver niet mag, is je politieke voorkeur over het algemeen niet links, maar rechts ;)
Dat zijn partijen die niet echt achter de minderheidsgroepen in ons land staan.

Ik vind dat ik als volbloed 'allochtoon' best mag zeggen dat ik geen racistische Hollander als schoonzoon wil hebben.

Klinkt misschien hypocriet dat ik ook geen Surinamers en Antillianen wil, maar dat komt omdat zij niet echt bekend staan als betrouwbare en verantwoordelijke partners en vaders. Mocht ze eentje vinden die dat is, heb ik er uiteraard niets tegen.
  zondag 10 juni 2018 @ 20:23:38 #157
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179714364
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:17 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Als je Jesse Klaver niet mag, is je politieke voorkeur over het algemeen niet links, maar rechts ;)

Ik vind dat ik als volbloed 'allochtoon' best mag zeggen dat ik geen racistische Hollander als schoonzoon wil hebben.

Klinkt misschien hypocriet dat ik ook geen Surinamers en Antillianen wil, maar dat komt omdat zij niet echt bekend staan als betrouwbare en verantwoordelijke partners en vaders. Mocht ze eentje vinden die dat is, heb ik er uiteraard niets tegen.
Juist, rechts is per definitie racistisch. :') Ga terug naar je maatschappijleraar joh.

En het is niet "misschien" hypocriet het is gewoon hypocriet. Dat jij een kleurtje hebt, geeft jou geen vrijbrief om racistisch te zijn. Het ergste is nog dat je het probeert goed te praten. Geef gewoon eerlijk toe dat je racistisch bent zonder je ervoor te excuseren. Er is n ding erger dan een racist: een laffe racist.
pi_179721388
quote:
13s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:23 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Juist, rechts is per definitie racistisch. :') Ga terug naar je maatschappijleraar joh.

En het is niet "misschien" hypocriet het is gewoon hypocriet. Dat jij een kleurtje hebt, geeft jou geen vrijbrief om racistisch te zijn. Het ergste is nog dat je het probeert goed te praten. Geef gewoon eerlijk toe dat je racistisch bent zonder je ervoor te excuseren. Er is n ding erger dan een racist: een laffe racist.
Mijn een racist noemen :')
  maandag 11 juni 2018 @ 02:04:34 #159
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_179721392
quote:

[..]

Ik ben links maar vind Klaver echt een lulletje eerste klas. En verder ben je gewoon een racist.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
  maandag 11 juni 2018 @ 02:24:16 #160
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179721412
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 02:02 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Mijn een racist noemen :')
Goeie comeback.
  maandag 11 juni 2018 @ 06:01:47 #161
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179721735
quote:

[..]

Wat is jouw etnische achtergrond dan? Midden-Oosten? Want die zijn nou eenmaal veel erger in hoe ze met vrouwen en kinderen omgaan, tenminste zo staan ze bekend.
Pain is temporary, Pride is forever.
  maandag 11 juni 2018 @ 09:40:41 #162
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_179723019
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:27 schreef VEM2012 het volgende:
Die van mij mogen zelf kiezen en zelf fouten maken, want daar leren ze van.

Een loverboy/iemand die zijn handen niet thuis kan houden/enz is de grens eigenlijk. Als ze dus zelf in gevaar is om blijvende schade of meer op te lopen, dan is het tijd om in te grijpen.
Dit.
Iets gaan verbieden versterkt het alleen maar.

Ik zou het tof vinden (als ik een dochter mocht krijgen) dat ze niet iets aanpapt met een streng religieus iemand (Iemand die minimaal 1x naar een gebedshuis gaat) maar dat is enkel een voorkeur.
N/A
  maandag 11 juni 2018 @ 12:32:57 #163
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_179725458
Zandbak negers
Islamietjes
Praktisch al het schorem wat hier niet thuis hoort.
Mocht ze het toch mee brengen, staat een knuppel achter de deur ^O^
pi_179725591
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:20 schreef Desmosedici het volgende:
Geen diploma, geen werk en dat soort dingen. Blijkbaar vinden de meeste mensen dat soort dingen hier geen probleem, als het maar geen buitenlander is.

Wat is dit eigenlijk ook een faal forum ;(
Zo mee eens! Je grootste angst zou moeten zijn, dat je dochter met iemand thuiskomst die overduidelijk slecht voor haar is. Dan grijp je ook in.
Als het iemand is die haar niets kan bieden maar haar wel gelukkig maakt, kan ik ook weinig aan doen. Mijn kind is mij meer waard dan dat ik ga ruzin over een nietsnut.
  maandag 11 juni 2018 @ 12:40:00 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179725605
Primarkmeuk.
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 11 juni 2018 @ 12:40:29 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179725612
Getekende wenkbrauwen.
  maandag 11 juni 2018 @ 12:40:42 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179725617
Zwarte band pijpen om de lippen.
pi_179725638
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:40 schreef Copycat het volgende:
Primarkmeuk.
Niet dat ik denk dat dit ook bedoeld is, maar ik reken het toch goed. ;)
  maandag 11 juni 2018 @ 12:43:13 #169
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179725644
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:42 schreef VEM2012 het volgende:

Niet dat ik denk dat dit ook bedoeld is, maar ik reken het toch goed. ;)
Juist daarom. De insteek van dit topic is mij te sneu.
  maandag 11 juni 2018 @ 12:48:50 #170
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179725720
Alles wat geen respect heeft voor anderen, vrouwen, homoseksuelen, dieren, natuur, ect. mag wegblijven; daar vallen dan hele bevolkingsgroepen en mensen uit een bepaalde cultuur onder, die hier al genoemd zijn, ga ik niet herhalen. Ze zitten en/of gaan in ieder geval naar een school zonder religieuze motieven of multi-culti samenstelling. En of dat nou wel of niet racistisch is, zal me worst wezen.

Mijn dochters gaan het dus moeilijk krijgen later, met hun keuzes op dat gebied :Y
"Hoka Hey!"
pi_179725897
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Juist daarom. De insteek van dit topic is mij te sneu.
Van (een deel van) de antwoorden word ik in ieder geval niet erg blij.

Je hoopt dan maar dat die mensen geen kinderen hebben en/of krijgen.
  maandag 11 juni 2018 @ 13:02:32 #172
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179725923
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

Van (een deel van) de antwoorden word ik in ieder geval niet erg blij.

Je hoopt dan maar dat die mensen geen kinderen hebben en/of krijgen.
Het is in ieder geval 'prettig' te merken dat die kanker inmiddels ook in R&P wordt omarmd.
pi_179725926
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:48 schreef matspontius het volgende:
Alles wat geen respect heeft voor anderen, vrouwen, homoseksuelen, dieren, natuur, ect. mag wegblijven; daar vallen dan hele bevolkingsgroepen en mensen uit een bepaalde cultuur onder, die hier al genoemd zijn, ga ik niet herhalen. Ze zitten en/of gaan in ieder geval naar een school zonder religieuze motieven of multi-culti samenstelling. En of dat nou wel of niet racistisch is, zal me worst wezen.

Mijn dochters gaan het dus moeilijk krijgen later, met hun keuzes op dat gebied :Y
Of jij, omdat jouw dochters niets meer met jou te maken willen hebben. Maar h, jij hebt je principes!
pi_179725962
quote:
17s.gif Op maandag 11 juni 2018 13:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het is in ieder geval 'prettig' te merken dat die kanker inmiddels ook in R&P wordt omarmd.
Uitzaaiingen. Meestal een voorbode van het einde.

Maar dat vindt de leiding hier duidelijk ok.
  maandag 11 juni 2018 @ 13:06:40 #175
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179725979
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2018 13:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Of jij, omdat jouw dochters niets meer met jou te maken willen hebben. Maar h, jij hebt je principes!
Lul niet zo dom. Wat heeft dat met principes te maken? Ze mogen hun eigen keuzes en fouten maken, alleen komt bepaald schorem mijn huis niet binnen, punt. Ik zeg en doe gewoon wat heel veel mensen denken en ook gewoon doen in Nederland. Ogen openen en kijken wat er op scholen allemaal gebeurt. Maar he, misschien is het beter dat jij ook maar geen kindjes krijgt he .............. want zo naief is niet goed voor die kleintjes hoor .........
"Hoka Hey!"
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')