abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179683481


Vanavond / morgen avond is het weer zover, Ramadan, vastenmaand van de moslims is dan weer begonnen.

Ramewhattewatdan?!

- Moslims vasten dan van zonsopkomst tot iets na zonsondergang, en mogen dan niet eten, drinken, seks hebben en moeten zich van allerlei soorten fysieke lusten onthouden.

Waarom dan?!

- Meestal krijgt men het antwoord dat de moslims het doen om te weten hoe het is om arm te zijn en met ze mee te leven, dit is één van de vele redenen, maar niet DE reden.

Het vasten in de Islam is een voortzetting van het vasten net zoals in de andere Abrahamitische godsdiensten, alleen dan dat er concretere regels zijn waarvan niet afgeweken mag worden, gedurende een maand:

Podcast:

Fasting is a practice that according to the Quran has been prescribed upon Muslims as it has been prescribed upon those who have come before. At the external superficial level, it’s described as the abstaining from eating, drinking, and having intimate sexual relations from the break of dawn until sunset. However, there is much more to this practice that one must be mindful off lest they risk being included in the Hadith stating that many who fast get nothing from it other than hunger and thirst.

Vers van de Koran:

quote:
O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Hadith over het vasten:

quote:
"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
- En
- - -
Iedereen een fijne, gezegende ramadan O+

Dit topic is niet een:

- Bashtopic
- Discussietopic
- Zeur topic.
- Nieuws / politiek topic

Maar een jaarlijks terugkerend plek voor vastende, geïnteresseerden en alle anderen soorten betrokkenen samenkomen om er over te kletsen.

O+

GC / [Ramadan Slowchat 2016 #11] - vanaf nu alleen halaleten! <
GC / Ramadan Slowchat 2015 #1 - Get Ready For The Launch

[ Bericht 6% gewijzigd door PSVCL op 09-06-2018 03:48:36 ]
pi_179685541
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:36 schreef Hamzoef het volgende:
Hebben jullie trouwens het SCP-rapport gelezen over geloofsbeleving van Nederlandse moslims? Hoe denken jullie hier over? Herkennen jullie de bevindingen?
10% van de Turken ongelovig, valt nog mee :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179686140
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 00:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

10% van de Turken ongelovig, valt nog mee :p
dat soort (flut)onderzoeken zijn niet serieus te nemen man
pi_179686622
Geeeeeeen slaap.
pi_179686627
Morgenochtend haat ik mezelf.
pi_179686670
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 01:23 schreef PSVCL het volgende:

[..]

dat soort (flut)onderzoeken zijn niet serieus te nemen man
Dat er uit komt dat iets van 85% of zo van de mocro's 5 keer per dag bidt maakt het niet heel geloofwaardig nee.

Al geloof ik rustig dat 85% dat bewéért :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179687014
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 02:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat er uit komt dat iets van 85% of zo van de mocro's 5 keer per dag bidt maakt het niet heel geloofwaardig nee.

Al geloof ik rustig dat 85% dat bewéért :P
ik heb sowieso al 3 familieleden die het gebed niet verichten.. neem eigenlijk de meeste onderzoeken wel met een korreltje zout niet alleen speciefiek dit onderzoek.

maar nu is het wachten totdat het 'onderzoek" wordt gekaapt door een aantal partijen in de 2e kamer die er vervolgens hun eigen draai aan geven , kijk die Moslims eens radicaliseren !!


edit: Ongemak over toenemende religiositeit onder moslims

Den Haag - In politiek Den Haag wordt met enig ongemak gereageerd op de conclusies in het rapport van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) dat de religiositeit onder moslims toeneemt en dat zij overwegend een negatief beeld hebben van de Nederlandse samenleving.

https://www.telegraaf.nl/(...)siteit-onder-moslims


_O- _O- _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door PSVCL op 09-06-2018 03:40:04 ]
pi_179687079
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 01:23 schreef PSVCL het volgende:

[..]

dat soort (flut)onderzoeken zijn niet serieus te nemen man
Meh, ik ga ervan uit dat als iemand zegt dat ie ongelovig is, dat hij daar niet over liegt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179687081
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 03:33 schreef PSVCL het volgende:

[..]

ik heb sowieso al 3 familieleden die het gebed niet verichten.. neem eigenlijk de meeste onderzoeken wel met een korreltje zout niet alleen speciefiek dit onderzoek.

maar nu is het wachten totdat het 'onderzoek" wordt gekaapt door een aantal partijen in de 2e kamer die er vervolgens hun eigen draai aan geven , kijk die Moslims eens radicaliseren !!

edit: Ongemak over toenemende religiositeit onder moslims

Den Haag - In politiek Den Haag wordt met enig ongemak gereageerd op de conclusies in het rapport van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) dat de religiositeit onder moslims toeneemt en dat zij overwegend een negatief beeld hebben van de Nederlandse samenleving.

https://www.telegraaf.nl/(...)siteit-onder-moslims

_O- _O- _O-

Fuck em! Allahu Akbar! _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179687418
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 00:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

10% van de Turken ongelovig, valt nog mee :p
55% vast maar echt. Dat zijn cijfers die ik wel geloof, want ik zie veel Turken die niet vasten. Wat dat betreft doen de Marokkanen het echt beter.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 02:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat er uit komt dat iets van 85% of zo van de mocro's 5 keer per dag bidt maakt het niet heel geloofwaardig nee.

Al geloof ik rustig dat 85% dat bewéért :P
Het zou 78% zijn, niet 85%, maar dat terzijde.
Ik ben geen statisticus maar ik sta altijd uitermate sceptisch tegenover steekproefsgewijze onderzoeken die dan geëxtrapoleerd worden. Ik geloof daar niet zo in.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2018 08:15:57 ]
pi_179687864
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Moge Allah jou leiden! En daarna gaan we opzoek naar een leuke dame voor je. Zie, het gaat helemaal goed komen met je.
Yeah

Vandaag detoxen. Ik denk dat ik vanavond groentesoep ga maken. Ben ik best goed in al zeg ik het zelf. Moet sowieso wat gezonde dingen naar binnen krijgen, te vet gegeten deze week.
pi_179687933
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:26 schreef Somberling het volgende:

[..]

Yeah

Vandaag detoxen. Ik denk dat ik vanavond groentesoep ga maken. Ben ik best goed in al zeg ik het zelf. Moet sowieso wat gezonde dingen naar binnen krijgen, te vet gegeten deze week.
Goedzo, dat is een goede instelling.
pi_179687951
Mijn mama is echt een dramaqueeen. Zusje heeft na vandaag uitgenodigd voor etentje. Mijn zusje kan niet, broertje niet en ik ook niet ( we kunnen altijd alleen vandaag niet). Mama gelijk ja en wij ( ouders) zijn nog niet eens dood en jullie kunnen al niet naar jullie zusje. Dag dat wij dood zijn gaan jullie elkaar ( broertjes en zusje) nooooit meer bezoeken. _O-
pi_179687954
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Goedzo, dat is een goede instelling.

Effe offtopic, dit is een leuk liedje. Sneeuwwitje en de zeven dwergen.
pi_179688117
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
Mijn mama is echt een dramaqueeen. Zusje heeft na vandaag uitgenodigd voor etentje. Mijn zusje kan niet, broertje niet en ik ook niet ( we kunnen altijd alleen vandaag niet). Mama gelijk ja en wij ( ouders) zijn nog niet eens dood en jullie kunnen al niet naar jullie zusje. Dag dat wij dood zijn gaan jullie elkaar ( broertjes en zusje) nooooit meer bezoeken. _O-
Hoe oud zijn je broertje en zusje?

Toen ik op mezelf ging wonen zei iedereen ´jaaaa we komen voortaan elke week bij je langs´. Uiteindelijk heb ik zelden bezoek gehad. Dit hele jaar heb ik alleen op mijn verjaardag 4 mensen op bezoek gehad, voor de rest niemand.
pi_179688234
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:47 schreef Somberling het volgende:

[..]

Hoe oud zijn je broertje en zusje?

Toen ik op mezelf ging wonen zei iedereen ´jaaaa we komen voortaan elke week bij je langs´. Uiteindelijk heb ik zelden bezoek gehad. Dit hele jaar heb ik alleen op mijn verjaardag 4 mensen op bezoek gehad, voor de rest niemand.
Ze overdrijft joh. We gaan altijd en kunnen altijd, helaas kan het dit weekend niet en dan is het gelijk en we zijn nog niet eens dood.. _O- Ik ken ons en we zien elkaar echt wel genoeg en vaak.

Maar heb echt een grote familie, heb echt zo een 100 neven en nichten aan vaderskant ( vader komt uit een familie van 9 kinderen! die allemaal weer 10 kinderen hebben!!) Als alleen al 1 tante met haar kinderen en kleinkinderen op bezoek komt is de hele wijk afgezet... ~O>
Hoe kant het dat niemand je opzoekt?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2018 12:52:19 ]
pi_179688650
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
Mijn mama is echt een dramaqueeen. Zusje heeft na vandaag uitgenodigd voor etentje. Mijn zusje kan niet, broertje niet en ik ook niet ( we kunnen altijd alleen vandaag niet). Mama gelijk ja en wij ( ouders) zijn nog niet eens dood en jullie kunnen al niet naar jullie zusje. Dag dat wij dood zijn gaan jullie elkaar ( broertjes en zusje) nooooit meer bezoeken. _O-
Haha, herkenbaar dit. Al zit er met een van mijn zussen wel een kern van waarheid in, die zie ik echt voornamelijk wanneer ze bij mijn ouders of andere familie is.
pi_179688711
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
Mijn mama is echt een dramaqueeen. Zusje heeft na vandaag uitgenodigd voor etentje. Mijn zusje kan niet, broertje niet en ik ook niet ( we kunnen altijd alleen vandaag niet). Mama gelijk ja en wij ( ouders) zijn nog niet eens dood en jullie kunnen al niet naar jullie zusje. Dag dat wij dood zijn gaan jullie elkaar ( broertjes en zusje) nooooit meer bezoeken. _O-
Het zijn wel vaak de ouders en met name de moeder die de kinderen bindt. Ze heeft daar wel een punt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179688825
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 10:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar dit. Al zit er met een van mijn zussen wel een kern van waarheid in, die zie ik echt voornamelijk wanneer ze bij mijn ouders of andere familie is.
Zit een kern van waarheid in, maar in ons geval niet van toepassing want we bezoeken elkaar echt wel. Het is alleen dat vandaag voor niemand echt uitkomt en alleen mijn jongste broertje en mama kan.
pi_179688833
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 10:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het zijn wel vaak de ouders en met name de moeder die de kinderen bindt. Ze heeft daar wel een punt.
Klopt, vaak wel maar bij ons echt niet, want we bezoeken elklaar vrijwillig ook vaak genoeg. Dramaqueen die mama van mij, echt. 😳

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2018 10:51:19 ]
pi_179688841
Vind vrouwen in korte broekjes zo lelijk. Vrijwel tijd smaakloos en compleet slecht gecombineerd.
pi_179688897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 08:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

55% vast maar echt. Dat zijn cijfers die ik wel geloof, want ik zie veel Turken die niet vasten. Wat dat betreft doen de Marokkanen het echt beter.

[..]

Het zou 78% zijn, niet 85%, maar dat terzijde.
Ik ben geen statisticus maar ik sta altijd uitermate sceptisch tegenover steekproefsgewijze onderzoeken die dan geëxtrapoleerd worden. Ik geloof daar niet zo in.
78 of 85, is gewoon absurd hoog voor zoiets als 5 keer bidden per dag. Dat vergt echt bergen discipline. Ain't nobody got time for that.

Maar dat ze het zéggen, ja, dat geloof ik prima. Sociaal wenselijke antwoorden geven, indruk willen maken, de eigen vroomheid overschatten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179688909
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:36 schreef Somberling het volgende:

[..]


Effe offtopic, dit is een leuk liedje. Sneeuwwitje en de zeven dwergen.
Ja, doet me denken aan mijn jeugd. Samen met dit liedje dat mijn oma altijd zong voor het slapen gaan.

pi_179688963
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 10:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

78 of 85, is gewoon absurd hoog voor zoiets als 5 keer bidden per dag. Dat vergt echt bergen discipline. Ain't nobody got time for that.

Maar dat ze het zéggen, ja, dat geloof ik prima. Sociaal wenselijke antwoorden geven, indruk willen maken, de eigen vroomheid overschatten.
Hoeveel mensen vragen ze eigenlijk voor zo'n onderzoek?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2018 11:05:10 ]
pi_179689010
Heerlijk weer! Niet warm, niet koud, kortom ideaal weer om te vasten.
pi_179689012
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:09 schreef Maghrebijnse het volgende:
Heerlijk weer! Niet warm, niet koud, kortom ideaal weer om te vasten.
Hier behoorlijk warm hoor.
pi_179689038
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hier behoorlijk warm hoor.
Ja? Hier (nog) niet. Het is niet koud of zo, maar niet dat benauwde van eerst. Zie wel allerlei mensen in korte broeken. Gewoon niet doen dames en heren.
pi_179689060
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja? Hier (nog) niet. Het is niet koud of zo, maar niet dat benauwde van eerst. Zie wel allerlei mensen in korte broeken. Gewoon niet doen dames en heren.
Thermometer in mijn tuin geeft 25 graden aan. Zonnig.
Korte broeken kunnen echt alleen bij kinderen, of bij sporten.
pi_179689115
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Thermometer in mijn tuin geeft 25 graden aan. Zonnig.
Korte broeken kunnen echt alleen bij kinderen, of bij sporten.
Inderdaad, of mannen die naar het strand gaan. Maar vrouwen en korte broeken, ieeeeeeeel. En dan vooral van die Nederlandse Anita’s... }:|
pi_179689137
Vrouwen in korte broek altijd +1 hoor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 9 juni 2018 @ 11:23:56 #31
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179689141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Thermometer in mijn tuin geeft 25 graden aan. Zonnig.
Korte broeken kunnen echt alleen bij kinderen, of bij sporten.
Maar in vrije tijd kunnen mannen geen korte broeken dragen?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179689144
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vrouwen in korte broek altijd +1 hoor.
Geen smaak jij! :P
pi_179689150
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geen smaak jij! :P
Wel, benen zijn er om te laten zien :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179689160
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wel, benen zijn er om te laten zien :P
Nee, kan ook op andere manier( rokjes of jurken). Een korte broek is lomp.
pi_179689171
Nog 10,5 uur te gaan. :O
pi_179689174
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee, kan ook op andere manier( rokjes of jurken). Een korte broek is lomp.
Rokjes zijn wel leuker ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179689183
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Rokjes zijn wel leuker ja.
Jurkjes! ❤ En helemaal fijn zijn jumpsuits, maar dan wel gewoon lange broek.
pi_179689188
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:23 schreef Montelly het volgende:

[..]

Maar in vrije tijd kunnen mannen geen korte broeken dragen?
Alles kan, maar ik vind het geen pas geven.
pi_179689193
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jurkjes! ❤ En helemaal fijn zijn jumpsuits, maar dan wel gewoon lange broek.
Overigens draag ik zelf gewoon korte broeken omdat ik van nature zweet als een otter. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179689194
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Alles kan, maar ik vind het geen pas geven.
Beetje tokkie, vind ik.
pi_179689197
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Beetje tokkie, vind ik.
Een beetje erg veel ja.
Zie jij je vader al in een korte broek boodschappen gaan doen? Kan toch niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2018 11:29:30 ]
pi_179689211
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Overigens draag ik zelf gewoon korte broeken omdat ik van nature zweet als een otter. :')
Maar wat heeft zweten met korte broeken te maken? Wist je dat je het juist minder warm hebt als je je lichaam bedekt ( zoals ze in woestijnen doen) en dus minder zal zweten dan wanneer je een kort broekje aan hebt, probeer het.
pi_179689218
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een beetje erg veel ja.
Zie jij je vader al in een korte broek boodschappen gaan doen? Kan toch niet.
Ik doe met dit weer alles in korte broek. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179689221
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een beetje erg veel ja.
Zie jij je vader al in een korte broek boodschappen gaan doen? Kan toch niet.
Lol, never ever. Zelfs mijn broertjes dragen geen korte broekjes.
pi_179689245
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik doe met dit weer alles in korte broek. :P
Ben je vrouw of man? Als je vrouw bent, raad ik je van die linnen jumpsuits aan.
pi_179689249
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik doe met dit weer alles in korte broek. :P
Ik geloof je, waar ik woon zie ik heel vaak volwassen mannen met een korte broek in het weekend. -O- :{w
pi_179689251
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar wat heeft zweten met korte broeken te maken? Wist je dat je het juist minder warm hebt als je je lichaam bedekt ( zoals ze in woestijnen doen) en dus minder zal zweten dan wanneer je een kort broekje aan hebt, probeer het.
Het is luchtiger, zweet verdampt beter dus minder last van.

Geloof me dat ik echt alles qua kleding al uitgeorobeerd heb en dat zo min mogelijk zo luchtig mogelijk de beste oplossing voor mij is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179689260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik geloof je, waar ik woon zie ik heel vaak volwassen mannen met een korte broek in het weekend. -O- :{w
Niet alleen in het weekend.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179689264
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
ht alles qua kleding al uitgeorobeerd heb en dat zo min mogelijk zo luchtig mogelijk de beste oplossing voor mij is.
Merinowool al geprobeerd (icebreaker)
  zaterdag 9 juni 2018 @ 11:33:37 #50
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179689271
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Alles kan, maar ik vind het geen pas geven.
Ja dat kan, gelukkig is het een persoonlijke voorkeur.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179689272
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is luchtiger, zweet verdampt beter dus minder last van.

Geloof me dat ik echt alles qua kleding al uitgeorobeerd heb en dat zo min mogelijk zo luchtig mogelijk de beste oplossing voor mij is.
Hmmmmm, even doorzetten anders? Echt hoe bedekter, hoe minder warm je het hebt.
pi_179689285
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Niet alleen in het weekend.
Hoe oud ben jij?
pi_179689296
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Merinowool al geprobeerd (icebreaker)
nope, wel een hekel aan wol.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179689305
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hmmmmm, even doorzetten anders? Echt hoe bedekter, hoe minder warm je het hebt.
Zo werkt het bij mij gewoon niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179689312
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
Superoud!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179689313
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:33 schreef Montelly het volgende:

[..]

Ja dat kan, gelukkig is het een persoonlijke voorkeur.
Wat mij betreft niet alleen een voorkeur, maar ook een fatsoensnorm.

Of zou jij het wanneer je vrouw in hotpants en naveltruitje de staat op gaat, dit ook een "voorkeur" noemen?
pi_179689322
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet alleen een voorkeur, maar ook een fatsoensnorm.

Of zou jij het wanneer je vrouw in hotpants en naveltruitje de staat op gaat, dit ook een "voorkeur" noemen?
Jij niet dan? :?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179689331
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij niet dan? :?
Wat denk je zelf?
pi_179689345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Ja, laat je vrouw in kort broekje gewoon over straat, Hamzoef. Moet kunnen!
pi_179689354
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Ik denk dat jij graag voir anderen bepaalt wat wel en niet mag :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 9 juni 2018 @ 11:39:40 #61
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179689358
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet alleen een voorkeur, maar ook een fatsoensnorm.

Of zou jij het wanneer je vrouw in hotpants en naveltruitje de staat op gaat, dit ook een "voorkeur" noemen?
Ja haalt hier twee dingen door elkaar, ik heb enkel over mannen met korte broeken en jij begint over fatsoen, hotpants en vrouwen??

Verder snap ik ook niet helemaal wat fatsoen en man met korte broek met elkaar te maken hebben?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179689405
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat jij graag voir anderen bepaalt wat wel en niet mag :P
Valt wel mee hoor.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:39 schreef Montelly het volgende:
Ja haalt hier twee dingen door elkaar, ik heb enkel over mannen met korte broeken en jij begint over fatsoen, hotpants en vrouwen??
Ik haal niets door elkaar, ik chargeer in de hoop dat mijn punt dan duidelijker bij je overkomt. :)
  zaterdag 9 juni 2018 @ 11:50:52 #63
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179689506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor.

[..]

Ik haal niets door elkaar, ik chargeer in de hoop dat mijn punt dan duidelijker bij je overkomt. :)
“Chargeer” binnen gelijke kaders, discussie ging over mannen met korte broeken. Snap nog steeds niet waarom je gelijk overspringt naar vrouwen, hotpants, naveltruitjes?

In ieder geval man met korte broek is prima :) en kwestie van smaak.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179690150
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

[..]

Ze overdrijft joh. We gaan altijd en kunnen altijd, helaas kan het dit weekend niet en dan is het gelijk en we zijn nog niet eens dood.. _O- Ik ken ons en we zien elkaar echt wel genoeg en vaak.

Maar heb echt een grote familie, heb echt zo een 100 neven en nichten aan vaderskant ( vader komt uit een familie van 9 kinderen! die allemaal weer 10 kinderen hebben!!) Als alleen al 1 tante met haar kinderen en kleinkinderen op bezoek komt is de hele wijk afgezet... ~O>
Hoe kant het dat niemand je opzoekt?
Ik heb ook een grote familie. Allemaal Scheveningers, zowel van vader- als moederskant.

Ik weet niet zeker waarom ze niet meer langskomen. Het kan zijn door alcoholgebruik.
pi_179690157
Ik draag nooit korte broeken maar dat is meer omdat het geen gezicht is met legerkisten. Dat lijk ik net een clown.
pi_179690170
Montelly, is je usericon van American Psycho?
pi_179690215
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:41 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik heb ook een grote familie. Allemaal Scheveningers, zowel van vader- als moederskant.

Ik weet niet zeker waarom ze niet meer langskomen. Het kan zijn door alcoholgebruik.
Vermoed je dat? Was het voor je verslaving anders? Vind je het jammer?
  zaterdag 9 juni 2018 @ 12:49:20 #68
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179690244
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:43 schreef Somberling het volgende:
Montelly, is je usericon van American Psycho?
Yes, Christian Bale.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179690356
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:49 schreef Montelly het volgende:

[..]

Yes, Christian Bale.
Ik dacht het al. Toffe film is dat, toevallig vorige week nog op Netflix gezien.
pi_179690376
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vermoed je dat? Was het voor je verslaving anders? Vind je het jammer?
Ja, ik heb er een puinhoop van gemaakt. Aan de ene kant ben ik erg op mezelf aangewezen. Het huisje is ook te klein voor (veel) visite. Aan de andere kant vind ik het wel jammer. Veel familieleden heb ik al 4 jaar niet meer gesproken.
pi_179690394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:57 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ja, ik heb er een puinhoop van gemaakt. Aan de ene kant ben ik erg op mezelf aangewezen. Het huisje is ook te klein voor (veel) visite. Aan de andere kant vind ik het wel jammer. Veel familieleden heb ik al 4 jaar niet meer gesproken.
Waarom vind je dat je er een puinhooo van hebt gemaakt? Ja ok, een verslaving maar dat is geen reden om je niet meer te bezoeken. Heb je wel vrienden?
pi_179690408
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 10:58 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, doet me denken aan mijn jeugd. Samen met dit liedje dat mijn oma altijd zong voor het slapen gaan.

Mooi liedje. Jeugdherinneringen kunnen sterk zijn.
pi_179690432
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:59 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom vind je dat je er een puinhooo van hebt gemaakt? Ja ok, een verslaving maar dat is geen reden om je niet meer te bezoeken. Heb je wel vrienden?
Gewoon extreem dronken zijn en onzin uitkramen. Ik heb hier en daar wat vrienden maar ikj zie ze zelden. Het mooie is wel dat ik 3 maanden geleden een jeugdvriend tegenkwam op straat. Ik ken die gozer al sinds ik 2 was en hij is van plan om weer een keer langs te komen zei hij. Wereldgozer, die jongen zal me nooit laten vallen.
pi_179690449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:59 schreef Somberling het volgende:

[..]

Mooi liedje. Jeugdherinneringen kunnen sterk zijn.
Ja, zucht. Zelfs dingen die ik destijds niet leuk vond, zou ik nu zo graag willen herbeleven. Oma die me met stok sloeg als kleuter, de vele hete pepers die ze over mijn lippen heeft gewreven wanneer ik weer eens schold. De vele preken over mijn te strakke kleding ( in haar ogen was alles strak). Als ik dit nog een dag kon herbeleven met mijn lieve oma...

Kan me nog zo goed herinneren dat we teruggingen naar Nederland en allemaal wisten dat dit de laatste keer was dat ik haar nog zal zien. Had ik haar maar nog lange geknuffeld en verteld hoeveel ik van haar houd.
pi_179690655
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:56 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik dacht het al. Toffe film is dat, toevallig vorige week nog op Netflix gezien.
Je moet het boek lezen. Die is helemaal lijp :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179690703
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:02 schreef Somberling het volgende:

[..]

Gewoon extreem dronken zijn en onzin uitkramen. Ik heb hier en daar wat vrienden maar ikj zie ze zelden. Het mooie is wel dat ik 3 maanden geleden een jeugdvriend tegenkwam op straat. Ik ken die gozer al sinds ik 2 was en hij is van plan om weer een keer langs te komen zei hij. Wereldgozer, die jongen zal me nooit laten vallen.
Jammer dat je ze zo weinig ziet. Tonen ze geen initiatief of jij ook niet?
pi_179690710
Heb zo een fijne en luchtige broek aan. Tevens ook heel mooi. Ga die voor mama halen aangezien ze binnenkort op vakantie gaat. Dat ik daar gisteren ( toen ik de broek kocht) niet aan heb gedacht.
pi_179690718
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:50 schreef Montelly het volgende:
In ieder geval man met korte broek is prima :) en kwestie van smaak.
Korte broek boven de knieën?
pi_179690913
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jammer dat je ze zo weinig ziet. Tonen ze geen initiatief of jij ook niet?
Beiden niet, daar ben ik eerlijk in. Ik heb de afgelopen jaren het idee gehad dat ik met rust gelaten wilde worden.
pi_179690934
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je moet het boek lezen. Die is helemaal lijp :p
Dat boek staat al jaren op mijn verlanglijstje maar om een of andere vage reden nooit gelezen. Ik ga eerst de Koran aanschaffen. Moet sowieso het lezen weer oppakken.
pi_179691051
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 04:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Fuck em! Allahu Akbar! _O_
sowiesoooo _O_
  zaterdag 9 juni 2018 @ 14:16:29 #82
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179691426
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Korte broek boven de knieën?
Voor strand boven knieën helemaal prima, en in stad net boven of onder kan allebei eigenlijk. Zie hier niet hoe fatsoen wordt overschreden.



Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 9 juni 2018 @ 14:18:23 #83
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179691447
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 9 juni 2018 @ 14:19:06 #84
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179691456
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 9 juni 2018 @ 14:19:28 #85
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179691468
Onfatsoenlijk mannen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179691649
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:16 schreef Montelly het volgende:
Voor strand boven knieën helemaal prima, en in stad net boven of onder kan allebei eigenlijk. Zie hier niet hoe fatsoen wordt overschreden.
No further questions, het is wel duidelijk. :{
  zaterdag 9 juni 2018 @ 19:16:03 #87
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_179697567
quote:
Denk vrijdag. We gaan het zien.
pi_179701939
quote:
jep
pi_179702783
Vrijdag waarschijnlijk eid en marokko vs Iran 🙄
pi_179702880
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 01:00 schreef PSVCL het volgende:
Vrijdag waarschijnlijk eid en marokko vs Iran 🙄
Gezellig samen met de Turken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179702888
quote:
Moet die maan niet gezien worden net als met de start van de maand?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179702957
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 01:19 schreef Slayage het volgende:
Moet die maan niet gezien worden net als met de start van de maand?
Ligt aan de madhab. In marokko (maliki) wel, met eigen ogen. saudie ook dacht ik, maar velen volgen dan Saudie als zij het bijv hebben gezien.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179703029
PS: dat filmpje wat ik eerder had geplaatst bleek een oud filmpje te zijn ,mensen protesteerden tegen de komst van de Saud zion familie in Marokko.
Had niks met het vasten te maken.



quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2018 01:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

Gezellig samen met de Turken
Niks mis mee ;)
pi_179703101
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 01:34 schreef PSVCL het volgende:
PS: dat filmpje wat ik eerder had geplaatst bleek een oud filmpje te zijn ,mensen protesteerden tegen de komst van de Saud zion familie in Marokko.
Had niks met het vasten te maken.

[..]

Niks mis mee ;)
Huh, maar de familie Saud zit toch al in Marokko? Elke zomer.
pi_179703180
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 01:34 schreef PSVCL het volgende:

Niks mis mee ;)
Jij weet broer!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179703210
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:16 schreef Montelly het volgende:

[..]

Voor strand boven knieën helemaal prima, en in stad net boven of onder kan allebei eigenlijk. Zie hier niet hoe fatsoen wordt overschreden.

[ afbeelding ]
Het is ongepast. Dat fatsoensnormen vervaagd zijn is mij duidelijk maar dat maakt het niet minder onfatsoenlijk, hoe "hip" het er ook uit mag zien.
pi_179703253
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 01:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Huh, maar de familie Saud zit toch al in Marokko? Elke zomer.
klopt ja,viezerikken
waarschijnlijk waren de mensen in het filmpje er op tegen ..
pi_179703290
quote:
6s.gif Op zondag 10 juni 2018 02:01 schreef PSVCL het volgende:

[..]

klopt ja,viezerikken
waarschijnlijk waren de mensen in het filmpje er op tegen ..
Zie ze elke zomer... weet ook precies waarvoor ze komen.
pi_179703493
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 02:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Zie ze elke zomer... weet ook precies waarvoor ze komen.
Waarvoor?
pi_179704976
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, zucht. Zelfs dingen die ik destijds niet leuk vond, zou ik nu zo graag willen herbeleven. Oma die me met stok sloeg als kleuter, de vele hete pepers die ze over mijn lippen heeft gewreven wanneer ik weer eens schold. De vele preken over mijn te strakke kleding ( in haar ogen was alles strak). Als ik dit nog een dag kon herbeleven met mijn lieve oma...

Kan me nog zo goed herinneren dat we teruggingen naar Nederland en allemaal wisten dat dit de laatste keer was dat ik haar nog zal zien. Had ik haar maar nog lange geknuffeld en verteld hoeveel ik van haar houd.
Hahahahaha wtf man
pi_179704996
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 02:48 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Waarvoor?
Voor de kechies.
pi_179705017
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Denk vrijdag. We gaan het zien.
Hoe werkt dat precies dat dat zo lang onduidelijk blijft?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179708142
quote:
Cat Stevens /Yusuf İslam 8-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179708164
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 09:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies dat dat zo lang onduidelijk blijft?
Wordt naar de maan gekeken.
pi_179708186
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 09:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies dat dat zo lang onduidelijk blijft?
Omdat sommigen het begin als einde van een (maan) maand met het menselijk oog wil waarnemen, om zo officieel de nieuwe maand in te luiden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179708209
Ik heb gewoon geen ramadangevoel. Al sinds het begin van de ramadan niet. Enerzijds voel ik me daar totaal niet schuldig over, maar bij vlagen toch wel weer en dan voel ik Allah heel dichtbij me. Maar voornamelijk heel ver weg. Lekker onduidelijk.
pi_179708329
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 09:54 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Voor de kechies.
Heb je elders ook?
pi_179708335
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 09:52 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Hahahahaha wtf man
Hoezo? Ik weet nog dat ik een tweede gaatje in de oren had en mijn oma dat niet aanstond want asociaal en haram. Het was ontstoken en ze heeft me toen wijsgemaakt dat als ik de oorbellen er nu uit haal ik naar het ziekenhuis moest waar ze dan mijn oren operatief moeten verwijderen. Nu is er slechts een litteken over van wat ooit een tweede gaatje moest voorstellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2018 14:19:45 ]
pi_179708602
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik heb gewoon geen ramadangevoel. Al sinds het begin van de ramadan niet. Enerzijds voel ik me daar totaal niet schuldig over, maar bij vlagen toch wel weer en dan voel ik Allah heel dichtbij me. Maar voornamelijk heel ver weg. Lekker onduidelijk.
Wat is een ramadan gevoel?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179708657
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat is een ramadan gevoel?
Het lekker gevoel dat je krijgt als je voldoet aan homeostatische behoeftes, zoals honger, seks en lichamelijke comfort.
pi_179708950
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoezo? Ik weet nog dat ik een tweede gaatje in de oren had en mijn oma dat niet aanstond want asociaal en haram. Het was ontstoken en ze heeft me toen wijsgemaakt dat als ik de oorbellen er nu uit haal ik naar het ziekenhuis moest waar ze dan mijn oren operatief moeten verwijderen. Nu is er slechts een litteken over van wat ooit een tweede gaatje moest voorstellen.
Kreeg je ook klappen met de slipper?
pi_179708962
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:52 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Kreeg je ook klappen met de slipper?
Nopes. Mijn oma was zeer tactisch en gebruikte woorden.
pi_179709626
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het lekker gevoel dat je krijgt als je voldoet aan homeostatische behoeftes, zoals honger, seks en lichamelijke comfort.
Dat je daar geen behoefte aan hebt bedoel je?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179710258
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat je daar geen behoefte aan hebt bedoel je?
Aan eten, seks en lichamelijk genot? Tuurlijk heb je daar behoefte aan. Althans ik. Bedoel meer dat ik dat wauw-gevoel niet ervaar met ramadan. Het laat me zeer koud. En misschien is dat volgend jaar wel weer anders, maar voor nu voel ik het gewoon niet. Ik vast wel gewoon en voldoe aan de religieuze verplichtingen, maar of dat echt uit een Intrinsieke motivatie komt?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2018 16:39:09 ]
pi_179710611
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Aan eten, seks en lichamelijk genot? Tuurlijk heb je daar behoefte aan. Althans ik. Bedoel meer dat ik dat wauw-gevoel niet ervaar met ramadan. Het laat me zeer koud. En misschien is dat volgend jaar wel weer anders, maar voor nu voel ik het gewoon niet. Ik vast wel gewoon en voldoe aan de religieuze verplichtingen, maar of dat echt uit een Intrinsieke motivatie komt?
Je bent verdwaald.
pi_179710976
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 17:03 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Je bent verdwaald.
Dan moet Allah me weer leiden. Hopelijk gauw.
pi_179711165
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 17:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dan moet Allah me weer leiden. Hopelijk gauw.
Het is hard nodig, inderdaad.
pi_179712105
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik heb gewoon geen ramadangevoel. Al sinds het begin van de ramadan niet. Enerzijds voel ik me daar totaal niet schuldig over, maar bij vlagen toch wel weer en dan voel ik Allah heel dichtbij me. Maar voornamelijk heel ver weg. Lekker onduidelijk.
Woonde je toen je het wel had nog thuis en nu niet meer?
pi_179712134
Of vanavond naar de moskee gaan, krijg je vanzelf weer dat wauw-gevoel.
pi_179712443
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:23 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Woonde je toen je het wel had nog thuis en nu niet meer?
Neen, geen verandering in woonsituatie.
pi_179712515
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:53 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nopes. Mijn oma was zeer tactisch en gebruikte woorden.
en een stok.
pi_179713739
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Aan eten, seks en lichamelijk genot? Tuurlijk heb je daar behoefte aan. Althans ik. Bedoel meer dat ik dat wauw-gevoel niet ervaar met ramadan. Het laat me zeer koud. En misschien is dat volgend jaar wel weer anders, maar voor nu voel ik het gewoon niet. Ik vast wel gewoon en voldoe aan de religieuze verplichtingen, maar of dat echt uit een Intrinsieke motivatie komt?
Ik denk dat daar de kern van het probleem ligt. Goed dat je het kan benoemen.
Waarom doe je je ibada? Hoe doe je ibada? Doe je je ibada alleen in de uiterlijke vorm of doe je je ibada ook met je hart? "Doe je ibada alsof je God ziet, als je dat niet kan weet dan dat God jou ziet." (Jibril Hadith)
De kern van ramadan is net als elke andere vorm van ibada om dichter tot God te komen. We komen dichter tot God wanneer we onze nefs temmen. Hier is het vasten een geweldige tool voor. Alleen houdt het vasten niet alleen in het vasten van de maag, maar ook het vasten van de ogen, de tong, de oren, het hart. Het is het hele paketje aan onderdelen die je vasten verrijken.

Als je al die dingen doet, zal het "wauw gevoel", vanzelf komen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179713782
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 17:03 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Je bent verdwaald.
We zijn allemaal verdwaald en proberen onze weg terug naar God te vinden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179713883
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik denk dat daar de kern van het probleem ligt. Goed dat je het kan benoemen.
Waarom doe je je ibada? Hoe doe je ibada? Doe je je ibada alleen in de uiterlijke vorm of doe je je ibada ook met je hart? "Doe je ibada alsof je God ziet, als je dat niet kan weet dan dat God jou ziet." (Jibril Hadith)
De kern van ramadan is net als elke andere vorm van ibada om dichter tot God te komen. We komen dichter tot God wanneer we onze nefs temmen. Hier is het vasten een geweldige tool voor. Alleen houdt het vasten niet alleen in het vasten van de maag, maar ook het vasten van de ogen, de tong, de oren, het hart. Het is het hele paketje aan onderdelen die je vasten verrijken.

Als je al die dingen doet, zal het "wauw gevoel", vanzelf komen.
Heel mooi verwoord. ^O^

Ik denk dat de kern vooral zit in het stukje over het niet alleen vast van de maag.
pi_179713995
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik denk dat daar de kern van het probleem ligt. Goed dat je het kan benoemen.
Waarom doe je je ibada? Hoe doe je ibada? Doe je je ibada alleen in de uiterlijke vorm of doe je je ibada ook met je hart? "Doe je ibada alsof je God ziet, als je dat niet kan weet dan dat God jou ziet." (Jibril Hadith)
De kern van ramadan is net als elke andere vorm van ibada om dichter tot God te komen. We komen dichter tot God wanneer we onze nefs temmen. Hier is het vasten een geweldige tool voor. Alleen houdt het vasten niet alleen in het vasten van de maag, maar ook het vasten van de ogen, de tong, de oren, het hart. Het is het hele paketje aan onderdelen die je vasten verrijken.

Als je al die dingen doet, zal het "wauw gevoel", vanzelf komen.
Ja, ik begrijp het. Het is alleen in mijn geval niet zozeer het vasten. Ik had dit probleem al voor de ramadan begon, in april al, maar nu word ik geconfronteerd met gewoontes en deze wil ik verbreken. En gewoontjes stoppen, betekent nieuwe verbindingen maken tussen emotionele (limbisch) deel van je heersen en je uitvoerende gedeelte.

Het zijn gewoon privé- omstandigheden.
pi_179714015
Ik ga zo hardlopen en mijn hoofd legen!
pi_179714225
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik ga zo hardlopen en mijn hoofd legen!
Toppertje. Veel plezier ^O^
pi_179714244
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:18 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Toppertje. Veel plezier ^O^
Dankjewel! Jij nog plannen deze avond?
pi_179714260
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp het. Het is alleen in mijn geval niet zozeer het vasten. Ik had dit probleem al voor de ramadan begon, in april al, maar nu word ik geconfronteerd met gewoontes en deze wil ik verbreken. En gewoontjes stoppen, betekent nieuwe verbindingen maken tussen emotionele (limbisch) deel van je heersen en je uitvoerende gedeelte.

Het zijn gewoon privé- omstandigheden.
Komt wel goed inshallah. Iedereen heeft weleens last van dat soort momenten
pi_179714286
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dankjewel! Jij nog plannen deze avond?
Niet gaan rennen in ieder geval :) Gwn lekker rustig thuis zitten nu het nog kan.
pi_179714413
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heel mooi verwoord. ^O^

Ik denk dat de kern vooral zit in het stukje over het niet alleen vast van de maag.
"Voor sommigen zal het vasten alleen maar dorst en honger brengen". Als je inderdaad alleen vast met je maag maar er voor de rest niks veranderd aan je gedrag, loop je risico om te behoren tot de mensen waar de koran in deze vers naar refereert. God behoede!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179714502
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:19 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Komt wel goed inshallah. Iedereen heeft weleens last van dat soort momenten
Dat hoop ik. Ik ben zo onrustig in mijn hoofd.
pi_179714511
Prachtige Soedanese Koranrecitatie, ze hebben een unieke "afrikaanse" stijl van reciteren;
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179714512
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:20 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Niet gaan rennen in ieder geval :) Gwn lekker rustig thuis zitten nu het nog kan.
Gelijk heb je hoor! Lekker netflixen?
pi_179714529
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik ga zo hardlopen en mijn hoofd legen!
Liever jij dan ik :pTot nu ben ik iets van 3,5 kilo afgevallen. Misschien dat er nog een beetje af zal gaan de laatste paar dagen. Een gebruikelijk iets voor mij de laatste jaren.

Met eid wordt het de uitdaging om die nefs in de tang te blijven houden zodat ik niet weer alle kilo's er binnen no time weer bij krijg. Iets waar ik afgelopen jaar mee geconfronteerd werd :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179714586
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

Liever jij dan ik :pTot nu ben ik iets van 3,5 kilo afgevallen. Misschien dat er nog een beetje af zal gaan de laatste paar dagen. Een gebruikelijk iets voor mij de laatste jaren.

Met eid wordt het de uitdaging om die nefs in de tang te blijven houden zodat ik niet weer alle kilo's er binnen no time weer bij krijg. Iets waar ik afgelopen jaar mee geconfronteerd werd :p
Ben jaloers op je! Kon ik maar zo makkelijk afvallen... hoewel, ik ben afgevallen maar weet niet hoeveel want heb thuis geen weegschaal.

Dat is inderdaad de kunst! Na de ramadan... al een idee hoe je het denkt te gaan doen?
pi_179714592
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:20 schreef Limoentjuh het volgende: Gwn lekker rustig thuis zitten nu het nog kan.
Kan je straks niet meer thuis zitten dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179714629
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Kan je straks niet meer thuis zitten dan?
haha nee bedoelde morgen weer werken en andere verplichtingen. vandaag wil ik dus lekker genieten van de rust :)
pi_179714642
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ben jaloers op je! Kon ik maar zo makkelijk afvallen... hoewel, ik ben afgevallen maar weet niet hoeveel want heb thuis geen weegschaal.

Dat is inderdaad de kunst! Na de ramadan... al een idee hoe je het denkt te gaan doen?
Mijn moeder is na ramadan maar een week in het land, dus dan wordt het een stuk makkelijker, is mijn ervaring, maar ik ga uiteraard het sporten weer oppakken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179714653
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:33 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

haha nee bedoelde morgen weer werken en andere verplichtingen. vandaag wil ik dus lekker genieten van de rust :)
Enjoy!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179714721
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat hoop ik. Ik ben zo onrustig in mijn hoofd.
Dat je het zelf al weet en erkent is al wat goed toch ipv het negeren of ontkennen. Daarom komt het inshallah wel goed. Je bent er ook bereid aan te werken en dat kan je niet van iedereen zeggen.
pi_179714733
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Enjoy!
dank u
pi_179715947
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mijn moeder is na ramadan maar een week in het land, dus dan wordt het een stuk makkelijker, is mijn ervaring, maar ik ga uiteraard het sporten weer oppakken.
Hahaha, zo schattig! Turkse lekkernijen?

Ik overweeg een personal trainer in te huren. Ik heb namelijk een dikke stok achter de deur nodig. Liefst een stok waar ze me mee kunnen slaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2018 21:22:04 ]
pi_179715984
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:37 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Dat je het zelf al weet en erkent is al wat goed toch ipv het negeren of ontkennen. Daarom komt het inshallah wel goed. Je bent er ook bereid aan te werken en dat kan je niet van iedereen zeggen.
Yup. Maar het zijn externe factoren en die kan je helaas niet veranderen. Vandaag weer... hoe een telefoontje weer alles op zijn kop zet.
pi_179716330
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp het. Het is alleen in mijn geval niet zozeer het vasten. Ik had dit probleem al voor de ramadan begon, in april al, maar nu word ik geconfronteerd met gewoontes en deze wil ik verbreken. En gewoontjes stoppen, betekent nieuwe verbindingen maken tussen emotionele (limbisch) deel van je heersen en je uitvoerende gedeelte.

Het zijn gewoon privé- omstandigheden.
Waarom vast je eigenlijk niet mee?
pi_179716482
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:33 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Waarom vast je eigenlijk niet mee?
Ik vast wel.
pi_179716539
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik vast wel.
ah ok, dacht dat je niet mee deed vanwege een zwangerschap

Had ik verkeerd gelezen dan
pi_179717217
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:39 schreef PSVCL het volgende:

[..]

ah ok, dacht dat je niet mee deed vanwege een zwangerschap

Had ik verkeerd gelezen dan
Lol
pi_179717922
Oh, eten was zooo heerlijk!
pi_179718497
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:59 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Lol
:P
pi_179721227
Kan niet slapen.
pi_179721229
Zoveel drama.
  maandag 11 juni 2018 @ 01:01:30 #155
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179721260
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 00:50 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zoveel drama.
the struggle is inderdaad real
pi_179721306
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 01:01 schreef hugecooll het volgende:

[..]

the struggle is inderdaad real
Je moest eens weten. Kan er niet van slapen.
pi_179721341
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 01:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je moest eens weten. Kan er niet van slapen.
Toch niks mis met de baby hè?
pi_179721567
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 01:39 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Toch niks mis met de baby hè?
hoop het niet ;(
pi_179721590
quote:
debiel eerste class zeg
pi_179721624
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 04:02 schreef xaban06 het volgende:

[..]

debiel eerste class zeg
op bepaalde punten wel met hem eens
pi_179722304
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 03:19 schreef PSVCL het volgende:

[..]

hoop het niet ;(
Ik ook niet. Ik maak me zorgen om Maggie. Ze komt nog labieler over dan normaal al het geval is. Blijf hoop houden he, Maggie!!!
pi_179722347
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 08:13 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik maak me zorgen om Maggie. Ze komt nog labieler over dan normaal al het geval is. Blijf hoop houden he, Maggie!!!
Waarom zit je niet meer op Weismannia?
pi_179722389
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 04:02 schreef xaban06 het volgende:

[..]

debiel eerste class zeg
Helaas zijn 80% al dan niet meer zo van de Marokkaanse mannen. Ze hebben echt een gebrek aan bepaalde vaardigheden.

En nee, niet allemaal, maar zeeer groot deel wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2018 08:24:53 ]
pi_179722668
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 08:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom zit je niet meer op Weismannia?
Ik ben Weiss niet. Bedoel het niet slecht he. Ik heb he beste met je voor, maar ik zie dat je verder aan het afglijden bent laatste tijd. Echte vrienden kunnen dat soort dingen tegen elkaar zeggen.
pi_179723056
quote:
Zielig ventje man, dan ben je 35? En nog zo gedragen. Geen volwassen man in zijn bovenkamer.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179723075
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 09:44 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Zielig ventje man, dan ben je 35? En nog zo gedragen. Geen volwassen man in zijn bovenkamer.
Heb je de rest van zijn video’s gezien? Die zijn van een nog lager allooi.
  maandag 11 juni 2018 @ 09:51:47 #168
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179723154
Sommigen vertonen hier een eng stalk gedrag, bijna obsessief.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179723228
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 09:51 schreef Montelly het volgende:
Sommigen vertonen hier een eng stalk gedrag, bijna obsessief.
Vervelend inderdaad, dat soort mensen.
  maandag 11 juni 2018 @ 10:01:42 #170
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179723253
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 09:59 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Vervelend inderdaad, dat soort mensen.
-doe eens normaal-

Dat soort taalgebruik kun je achterwege laten Montelly.

[ Bericht 8% gewijzigd door -Miauw- op 11-06-2018 11:10:19 ]
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179723297
Wat een taalgebruik. Ga je schamen.
pi_179724624
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha, zo schattig! Turkse lekkernijen?

Ik overweeg een personal trainer in te huren. Ik heb namelijk een dikke stok achter de deur nodig. Liefst een stok waar ze me mee kunnen slaan.
Ja sowieso, we krijgen ook bezoekers dus daar kan je niet omheen en ik een sweet tooth, dus dat gaat hoe dan ook lastig worden om me in te houden :p

Welke regio woon je? Ik ken een trainer.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179724739
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja sowieso, we krijgen ook bezoekers dus daar kan je niet omheen en ik een sweet tooth, dus dat gaat hoe dan ook lastig worden om me in te houden :p

Welke regio woon je? Ik ken een trainer.
Niet te streng zijn voor jezelf. Je hebt een hele maand gevast en mag gerust een weekje zoet eten.

Regio Twente!
pi_179724756
Schaam me dood, mijn maag gromt en ben bang dat collega’s dat horen. Heb zo een honger.
pi_179725530
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:50 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Niet te streng zijn voor jezelf. Je hebt een hele maand gevast en mag gerust een weekje zoet eten.

Regio Twente!
Oh ik ga zeker eten. No worry's! Alleen wat er afgelopen jaar gebeurde kan ik beter niet herhalen. Toen gingen alle remmen los en ging ik niet direct beginnen met sporten, waardoor ik binnen no time alles weer terug had :p

Regio Twente gaat niet werken.

Ik was vorig jaar die kant voor een retraite bij Varsseveld.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179725553
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
Schaam me dood, mijn maag gromt en ben bang dat collega’s dat horen. Heb zo een honger.
Wat anderen denken, denk je zelf. Zo creëer je je eigen drama. Just don't ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179729179
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Oh ik ga zeker eten. No worry's! Alleen wat er afgelopen jaar gebeurde kan ik beter niet herhalen. Toen gingen alle remmen los en ging ik niet direct beginnen met sporten, waardoor ik binnen no time alles weer terug had :p

Regio Twente gaat niet werken.

Ik was vorig jaar die kant voor een retraite bij Varsseveld.
Of bleef je te lang doorvreten? Geef jezelf een weekje en daarna weer normaal eten?
pi_179729204
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
Schaam me dood, mijn maag gromt en ben bang dat collega’s dat horen. Heb zo een honger.
Bij piept, rommelt en gromt het binnenwerk regelmatig. Tijdens tentamens en toetsen was dat sons wel wat genant.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179729290
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij piept, rommelt en gromt het binnenwerk regelmatig. Tijdens tentamens en toetsen was dat sons wel wat genant.
Ja, kan me voorstellen dat je dat gevoel had. Ga nu naar huis en dutje doen. Hele nacht niet geslapen, werken en dat al vastend. Die laatste loodjes wegen echt héél zwaar bij mij.
pi_179729306
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, kan me voorstellen dat je dat gevoel had. Ga nu naar huis en dutje doen. Hele nacht niet geslapen, werken en dat al vastend. Die laatste loodjes wegen echt héél zwaar bij mij.
Sterkte. Nog maar paar daagjes. Smakelijk eten straks
pi_179729325
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij piept, rommelt en gromt het binnenwerk regelmatig. Tijdens tentamens en toetsen was dat sons wel wat genant.
:B Hey :W
pi_179729334
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:50 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

:B Hey :W
:D ):O
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179729375
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

:D ):O
:D Bolke&Bolke zijn overal te vinden _O-
pi_179729388
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:54 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

:D Bolke&Bolke zijn overal te vinden _O-
Langzaam maar zeker verschijnen ze in elk topic. _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179729405
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Langzaam maar zeker verschijnen ze in elk topic. _O_
Hahaha mensen weten niet wat ze overkomt.
pi_179729468
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:56 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Hahaha mensen weten niet wat ze overkomt.
We leggen het wel aan ze uit. ^O^
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179729483
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 17:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

We leggen het wel aan ze uit. ^O^
Vrede op aarde met Bolke&Bolke O+
pi_179729541
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 17:01 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Vrede op aarde met Bolke&Bolke O+
:Y) *O*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179729671
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Of bleef je te lang doorvreten? Geef jezelf een weekje en daarna weer normaal eten?
weet ik niet meer, maar komt goed insallah!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179735465
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:49 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Sterkte. Nog maar paar daagjes. Smakelijk eten straks
Ervaar jij de laatste loodjes als zwaar? Voel me nu pas goed. Heb van 18:00 tot 22:00 uur geslapen. En waarover heb ik gedroomd? Mijn werk en collega's. :')
pi_179735744
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:43 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ervaar jij de laatste loodjes als zwaar? Voel me nu pas goed. Heb van 18:00 tot 22:00 uur geslapen. En waarover heb ik gedroomd? Mijn werk en collega's. :')
Het is wel moeilijker laatste dagen ja. Kan het niet echt uitleggen. Heeft niks met honger of dorst te maken. Maar ik heb wel weer zin in normale dagritme enzo.
pi_179735802
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:43 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ervaar jij de laatste loodjes als zwaar? Voel me nu pas goed. Heb van 18:00 tot 22:00 uur geslapen. En waarover heb ik gedroomd? Mijn werk en collega's. :')
ik heb er in het begin altijd zin in en laatste weekje kan ik niet wachten tot het voorbij is :@
pi_179736215
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:54 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

ik heb er in het begin altijd zin in en laatste weekje kan ik niet wachten tot het voorbij is :@
Herkenbaar!

Ik heb morgen een vrije dag en ga dan koekjes maken voor l' ied.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2018 23:06:42 ]
pi_179736364
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Herkenbaar!

Ik heb morgen een vrije dag en ga dan koekjes maken voor l' ied.
Ah lekker. Heb altijd wel plezier met bakken ook al kan ik het niet echt :) wilde dit jaar gwn een laagjestaart bestellen en klaar.
pi_179736384
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Herkenbaar!

Ik heb morgen een vrije dag en ga dan koekjes maken voor l' ied.
Hoeveel verschillende koekjes maak je dan?
pi_179742380
Zijn Turkse bakkers vandaag open? Misschien domme vraag maar ik wil een Turkse pizza halen.
pi_179742399
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

Cat Stevens /Yusuf İslam 8-)
Fantastische artiest vind ik het. Heb al zijn platen uit begin jaren ´70.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 12:03:52 #199
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179742504
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:57 schreef Somberling het volgende:
Zijn Turkse bakkers vandaag open? Misschien domme vraag maar ik wil een Turkse pizza halen.
Ja hoor, maar wil je thuis zelf afbakken?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179742623
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:03 schreef Montelly het volgende:

[..]

Ja hoor, maar wil je thuis zelf afbakken?
Thanks voor je reactie. Nee, ik heb ze liever kant en klaar. Dat ik ze wel zelf opwarm thuis.

Er zitten er hier zo veel in de buurt (Den Haag omgeving Vruchtenbuurt) dat ik niet eens weet naar welke ik kan gaan.
pi_179742688
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:11 schreef Somberling het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie. Nee, ik heb ze liever kant en klaar. Dat ik ze wel zelf opwarm thuis.

Er zitten er hier zo veel in de buurt (Den Haag omgeving Vruchtenbuurt) dat ik niet eens weet naar welke ik kan gaan.
Die daar bij de Appelstraat kruispunt mient schijnt best okay te zijn. Mijn neef is vaste klant.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179742722
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die daar bij de Appelstraat kruispunt mient schijnt best okay te zijn. Mijn neef is vaste klant.
Ja, die ken ik. Mijn buurman ging daar wel eens heen. Ik zie wel hoe de dag loopt, misschien goed idee om daar heen te gaan.
pi_179742926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:11 schreef Somberling het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie. Nee, ik heb ze liever kant en klaar. Dat ik ze wel zelf opwarm thuis.

Er zitten er hier zo veel in de buurt (Den Haag omgeving Vruchtenbuurt) dat ik niet eens weet naar welke ik kan gaan.
Somberling, ik ga een keer naar je toekomen en dan gaan we gezellig vis eten. Lijkt je dat leuk? Na de ramadan.
pi_179742942
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:12 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Hoeveel verschillende koekjes maak je dan?
Verschilt. Ben benieuwd hoe ver ik vandaag ga komen. :D Hoop wel drie te kunnen maken.
pi_179742951
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Somberling, ik ga een keer naar je toekomen en dan gaan we gezellig vis eten. Lijkt je dat leuk? Na de ramadan.
Waarom geen kip?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179742964
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Waarom geen kip?
Eet geen vlees. En ik weet dat Somberling een visliefhebber.
pi_179742998
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Somberling, ik ga een keer naar je toekomen en dan gaan we gezellig vis eten. Lijkt je dat leuk? Na de ramadan.
Dat lijkt me leuk, Maghrebijnse. Ik weet van alle vistenten in de buurt welke de beste zijn.
pi_179743012
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:38 schreef Somberling het volgende:

[..]

Dat lijkt me leuk, Maghrebijnse. Ik weet van alle vistenten in de buurt welke de beste zijn.
Ok, gaan we doen! In de maand juli. :D
pi_179743020
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ok, gaan we doen! In de maand juli. :D
Leuk ^O^
pi_179743070
Heb een doorzichtige broek aan. Wel een blouse over de bips. En moet naar de opticien. Ga overstappen op daglenzen.
pi_179743090
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
Heb een doorzichtige broek aan. Wel een blouse over de bips. En moet naar de opticien. Ga overstappen op daglenzen.
Ooit gedacht aan een bril? Lijkt me leuk staan bij jou.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179743098
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ooit gedacht aan een bril? Lijkt me leuk staan bij jou.
Lol. Heeeel lelijk!
pi_179743163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lol. Heeeel lelijk!
Brillen zijn fucking hip tegenwoordig. *O*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179743294
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
Heb een doorzichtige broek aan. Wel een blouse over de bips. En moet naar de opticien. Ga overstappen op daglenzen.
Ik draag altijd zwarte broeken, zwarte of grijze t/shirts en donkergroene jas. Ik hou er bv. niet van als er merken op mijn kleding staan. Ben sowieso altijd heel simpel wat kleding betreft.
pi_179743398
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Brillen zijn fucking hip tegenwoordig. *O*
Klopt, maar heb het gezicht er niet voor!
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:38:32 #216
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179744927
Druk met fokken.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179745032
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:38 schreef Montelly het volgende:
Druk met fokken.
Druk met je kont geven.
pi_179746363
Heb heeeerlihk gewinkeld. Ben nu mijn voeten aan het doen, nieuwe gellak erop. Straks koekjes bakken.
pi_179746915
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
Heb heeeerlihk gewinkeld. Ben nu mijn voeten aan het doen, nieuwe gellak erop. Straks koekjes bakken.
Voor later vanavond?

Ik heb lahmacun gehaald.
pi_179747202
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:31 schreef Somberling het volgende:

[..]

Voor later vanavond?

Ik heb lahmacun gehaald.
Voor Suikerfeest! Heb de ingrediënten gehaald en ga zo twee verschillende soorten koekjes maken. Donderdag dan weer paar.

Lahmacun is lekker. Smaakte het?
pi_179747559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:57 schreef Somberling het volgende:
Zijn Turkse bakkers vandaag open? Misschien domme vraag maar ik wil een Turkse pizza halen.
Bakkerij Basak op Schaarsbergenstraat is okay, maar beter haal je pide / etli ekmek bij Mevlana.

[ Bericht 4% gewijzigd door xaban06 op 12-06-2018 17:18:19 ]
pi_179747878
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:10 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Bakkerij Basak op Schaarsbergenstraat is okay, maar beter haal je pide / etli ekmek bij Mevlana.
Mevlana :9 :9
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179747916
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:31 schreef Somberling het volgende:

Ik heb lahmacun gehaald.
Ik haal zelden döner of lahmacun. Als ik haal dan haal ik lahmacun met döner :9 :9

Overigens heb ik vandaag het menu van de mado vesting aan de Stationsweg in den haag gezien, maar dan wat een rijk menu. En ze leveren ook.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 12 juni 2018 @ 17:37:16 #224
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_179748004
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik haal zelden döner of lahmacun. Als ik haal dan haal ik lahmacun met döner :9 :9

Overigens heb ik vandaag het menu van de mado vesting aan de Stationsweg in den haag gezien, maar dan wat een rijk menu. En ze leveren ook.
Als je lahmacun gaat eten dan eet je het liefst antep lahmacun
pi_179749748
Ghribia gemaakt!
pi_179749906
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Voor Suikerfeest! Heb de ingrediënten gehaald en ga zo twee verschillende soorten koekjes maken. Donderdag dan weer paar.

Lahmacun is lekker. Smaakte het?
Het was heerlijk. Had er ijsbergsla bij gehaald en knoflooksaus. Wat er precies op hoort, geen idee. Blijft een Hollander.

Ik zie je foto´s van eten graag tegemoet als je ze wilt delen.
pi_179749922
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:10 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Bakkerij Basak op Schaarsbergenstraat is okay, maar beter haal je pide / etli ekmek bij Mevlana.
Die laatste woorden begrijp ik echt niet, sorry. :@
pi_179749976
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik haal zelden döner of lahmacun. Als ik haal dan haal ik lahmacun met döner :9 :9

Overigens heb ik vandaag het menu van de mado vesting aan de Stationsweg in den haag gezien, maar dan wat een rijk menu. En ze leveren ook.
Leveren is wel chill. Al denk ik dat ik er te ver vandaan woon om te bezorgen (binnenstad?)
pi_179750106
Done. Nu bezig met koekje nummer 2!

pi_179750142
Nu bezig met chocolade
pi_179750203
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
Done. Nu bezig met koekje nummer 2!

[ afbeelding ]
Lekkerrrrrrrrrrrr
pi_179750264
Somberling, heb je wel eens kaygana op?
pi_179750314
Nog 200 koekjes te gaan...

pi_179750601
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:34 schreef Hamzoef het volgende:
Somberling, heb je wel eens kaygana op?
Nee. Wat is dat precies?

Ik zal morgen pas weer online komen want ben uitgenodigd bij de buren.
pi_179751649
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik haal zelden döner of lahmacun. Als ik haal dan haal ik lahmacun met döner :9 :9

Overigens heb ik vandaag het menu van de mado vesting aan de Stationsweg in den haag gezien, maar dan wat een rijk menu. En ze leveren ook.
Mado bij CS is echt heel slecht, althans 2 jaar geleden, dan heb ik het vooral over de bediening.

Hoe is de mado @ HS?
pi_179751672
Oh en als je echt goed Turks wilt eten: Ali Ocakbasi aan de Herengracht.
pi_179752175
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Mado bij CS is echt heel slecht, althans 2 jaar geleden, dan heb ik het vooral over de bediening.

Hoe is de mado @ HS?
Ik heb niet eens de moeite genomen om daar iets te halen, terwijl ik bij centraal woon. Is reeds een tijd gesloten ook.

Ben nog niet geweest, maar het oogt druk elke keer als ik er langs loop en het is echt heel leuk ingericht. Dat hele stationsgebied is onherkenbaar geworden vergeleken met een bpaar jaar terug. Echt netjes gedaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179752213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:49 schreef Somberling het volgende:

[..]

Nee. Wat is dat precies?

Ik zal morgen pas weer online komen want ben uitgenodigd bij de buren.
De groeten!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179752218
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
Nog 200 koekjes te gaan...

[ afbeelding ]
You go girl!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179752263
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:21 schreef Somberling het volgende:

[..]

Die laatste woorden begrijp ik echt niet, sorry. :@
Mevlana etli ekmek, zijn ze bekend mee. LEKKAH! https://www.thuisbezorgd.(...)XoztsCFZgW4Aodgf0PsA

Hun Mevlana pizza is ook chill
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179752921
de laatste dag van de ramadan sowieso een kapsalon naar binnen werken _O_

daarna het sporten weer oppakken
pi_179753016
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

You go girl!
Done!! :D
pi_179753094
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mevlana etli ekmek, zijn ze bekend mee. LEKKAH! https://www.thuisbezorgd.(...)XoztsCFZgW4Aodgf0PsA

Hun Mevlana pizza is ook chill
100 procent Halal, dat is helemaal mooi.

Ben weer terug van de buren. Iedereen was compleet lam en ze begonnen vervelend te doen.
pi_179753362
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:39 schreef Somberling het volgende:

[..]

100 procent Halal, dat is helemaal mooi.

Ben weer terug van de buren. Iedereen was compleet lam en ze begonnen vervelend te doen.
Alcohol...

Beste wat je kan doen in dat soort omstandigheden is inderdaad weg wezen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179753426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:32 schreef PSVCL het volgende:
de laatste dag van de ramadan sowieso een kapsalon naar binnen werken _O_

daarna het sporten weer oppakken
Zo da's lang geleden voor mij een kapsalon. Bij mijn werk in het zeehelden kwartier hadden we een Chille Turkse bakker, Maxima, daar maken ze die dingen echt goed.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179754236
Geloven jullie in mensen een tweede kans geven?
pi_179757471
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
Geloven jullie in mensen een tweede kans geven?
Ik geloof in vergevinggezindheid.

Maar uiteraard is context doorslaggevend.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179758400
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 02:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik geloof in vergevinggezindheid.

Maar uiteraard is context doorslaggevend.
Ja, maar ook als er erge dingen zijn voorgevallen? Zou je dan nog vergeven? Zou je nog met zo een persoon om kunnen gaan?

Hoe ver reiken die grenzen van context bij jou?
pi_179758423
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, maar ook als er erge dingen zijn voorgevallen? Zou je dan nog vergeven? Zou je nog met zo een persoon om kunnen gaan?

Hoe ver reiken die grenzen van context bij jou?
Als de persoon er oprecht spijt van lijkt te hebben wel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179758424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
Geloven jullie in mensen een tweede kans geven?
2e, 3e , 4e kans etc Sommigen moeten 1000 fouten maken maar uiteindelijk leren ze het wel en het helpt als ze weten dat er iemand is die ze steunt en probeert te helpen ondanks de fouten. Tenminste zo denk ik dan altijd
pi_179758468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:09 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

2e, 3e , 4e kans etc Sommigen moeten 1000 fouten maken maar uiteindelijk leren ze het wel en het helpt als ze weten dat er iemand is die ze steunt en probeert te helpen ondanks de fouten. Tenminste zo denk ik dan altijd
Je bent een goed mens.
pi_179758486
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als de persoon er oprecht spijt van lijkt te hebben wel.
Als je dat gevoel niet hebt? Dan überhaupt nog wel een kans geven?
pi_179758495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:09 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

2e, 3e , 4e kans etc Sommigen moeten 1000 fouten maken maar uiteindelijk leren ze het wel en het helpt als ze weten dat er iemand is die ze steunt en probeert te helpen ondanks de fouten. Tenminste zo denk ik dan altijd
Heb jij zoveel geduld? Ook als de persoon nu niet zozeer spijt te hebben van zijn of haar daden? Zou je ook zo barmhartig zijn als het zou gaan om je vriend of man?
pi_179758496
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:17 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Je bent een goed mens.
valt mee, kan wel beter. maar ik hoop dat wanneer ik fouten maak (en die maak ik ook genoeg) dat anderen mij ook zullen vergeven of het nou kleine of grote fouten zijn.
pi_179758512
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:21 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

valt mee, kan wel beter. maar ik hoop dat wanneer ik fouten maak (en die maak ik ook genoeg) dat anderen mij ook zullen vergeven of het nou kleine of grote fouten zijn.
Maar vergeven is toch anders dan er vervolgens mee blijven omgaan? Je kan zeggen: Allahie seme3 fi dounia wa aghira, maar contact hoeft niet meer?
pi_179758521
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als je dat gevoel niet hebt? Dan überhaupt nog wel een kans geven?
heel voorzichtig misschien :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179758546
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

heel voorzichtig misschien :P
Hmmmmm, je bent wel erg barmhartig dan ja.
quote:
Ik dacht dat ik dat ook was, maar heb nog niks vergeven diep van binnen. Weet ook niet of ik het wel kan. Tijd moet het uitwijzen en binnenkort een bezoekje waarin er wordt afgesproken en gepraat.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2018 08:28:19 ]
pi_179758552
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heb jij zoveel geduld? Ook als de persoon nu niet zozeer spijt te hebben van zijn of haar daden? Zou je ook zo barmhartig zijn als het zou gaan om je vriend of man?
heb aardig wat geduld ja gelukkig. Die persoon heeft vandaag misschien geen spijt maar ik hoop dan voor hem of haar dat die op een gegeven moment zelf wel zal inzien dat die fout zat. Maar zo denk ik er dus alleen over he, sommige vinden dat weer dom van mij :P
pi_179758568
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:28 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

heb aardig wat geduld ja gelukkig. Die persoon heeft vandaag misschien geen spijt maar ik hoop dan voor hem of haar dat die op een gegeven moment zelf wel zal inzien dat die fout zat. Maar zo denk ik er dus alleen over he, sommige vinden dat weer dom van mij :P
Maar ook al zijn het grote dingen die je veel pijn hebben gedaan?
pi_179758580
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar vergeven is toch anders dan er vervolgens mee blijven omgaan? Je kan zeggen: Allahie seme3 fi dounia wa aghira, maar contact hoeft niet meer?
Ik blijf met ze omgaan omdat ik niet wil dat zij zich slecht gaan voelen ofzo. Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden maar als iemand jou pijn heeft gedaan dan weet je hoe dat voelt en ik wil niet dat de ander dat ook gaat voelen ook al is de ander de veroorzaker.
pi_179758591
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar ook al zijn het grote dingen die je veel pijn hebben gedaan?
ja, zelfs dan. Het zal misschien wat meer tijd kosten maar ik kom er wel en dan kunnen we beide verder
pi_179758595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:32 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Ik blijf met ze omgaan omdat ik niet wil dat zij zich slecht gaan voelen ofzo. Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden maar als iemand jou pijn heeft gedaan dan weet je hoe dat voelt en ik wil niet dat de ander dat ook gaat voelen ook al is de ander de veroorzaker.
Is het niet geforceerd en nep dan? Je blijft immers met die omgaan uit schuldgevoel? En als het nou een vriend (in relatie) of man Ou zijn? Zou je dan nog de rest van je leven kunnen delen met zo een iemand?
pi_179758631
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Is het niet geforceerd en nep dan? Je blijft immers met die omgaan uit schuldgevoel? En als het nou een vriend (in relatie) of man Ou zijn? Zou je dan nog de rest van je leven kunnen delen met zo een iemand?
nee het is zeker niet geforceerd of nep. Het is niet uit schuldgevoel maar meer uit angst dat de ander ook gekwetst zal raken en dat wil ik niet. Ik zou niet willen dat ik (mede) verantwoordelijk ben dat iemand ongelukkig is want dat zou mij dan weer ongelukkig maken en nog meer pijn doen.
pi_179761167
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

Ja, maar ook als er erge dingen zijn voorgevallen? Zou je dan nog vergeven? Zou je nog met zo een persoon om kunnen gaan?

Hoe ver reiken die grenzen van context bij jou?
leg de casus voor dan kunnen we erop schieten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179761317
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

Alcohol...

Beste wat je kan doen in dat soort omstandigheden is inderdaad weg wezen.
Deze hele flat zit vol met alcohol- en drugsverslaafden. Niet echt een gezonde leefomgeving. Er is altijd wel wat aan de hand, ook vaak politie in de flat.
pi_179761520
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hmmmmm, je bent wel erg barmhartig dan ja.

[..]

Probeer ik te zijn. Ik ben katholiek opgevoed (nu compleet ongelovig) en ik vond het altijd een heel mooi concept dat alles vergeefbaar is bij oprecht berouw.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179761523
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:41 schreef Somberling het volgende:

[..]

Deze hele flat zit vol met alcohol- en drugsverslaafden. Niet echt een gezonde leefomgeving. Er is altijd wel wat aan de hand, ook vaak politie in de flat.
is het zon kessler stichting achtig iets net als bij de zamenhofstraat? een oud collega kwam daar ook terecht door omstandigheden, gaat gelukkig veel beter met hem, huisje boompje beestje en alles tegenwoordig.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179761538
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

is het zon kessler stichting achtig iets net als bij de zamenhofstraat? een oud collega kwam daar ook terecht door omstandigheden, gaat gelukkig veel beter met hem, huisje boompje beestje en alles tegenwoordig.
Nee, het zijn gewoon normale sociale huurwoningen. Hoe het komt dat letterlijk iedereen zo gek als een deur is weet ik niet. Het lijkt hier net een openbare inrichting.
pi_179761550
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

leg de casus voor dan kunnen we erop schieten.
Teveel lezers en stalkers. Dus nee, houd het omslachtig, hehe.
pi_179761573
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:40 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

nee het is zeker niet geforceerd of nep. Het is niet uit schuldgevoel maar meer uit angst dat de ander ook gekwetst zal raken en dat wil ik niet. Ik zou niet willen dat ik (mede) verantwoordelijk ben dat iemand ongelukkig is want dat zou mij dan weer ongelukkig maken en nog meer pijn doen.
Maar ook als diegene je zoveeel pijn en verdriet heeft aangedaan? Ondanks zijn of haar zogenaamde spijt? Grrr, tijd moet het uitwijzen denk ik.
pi_179761588
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

Hmmmmm, je bent wel erg barmhartig dan ja.
"in de naam van Allah de Barmhartige, de Erbarmer"

dit is niet zo maar een leus, maar als een gids voor de mensheid. het siert de moslim al helemaal niet om haatdragend of niet vergevingsgezind te zijn, barmhartigheid zou zelfs een dagelijkse praktijk moeten zijn voor de moslim.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179761672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:59 schreef Somberling het volgende:

[..]

Nee, het zijn gewoon normale sociale huurwoningen. Hoe het komt dat letterlijk iedereen zo gek als een deur is weet ik niet. Het lijkt hier net een openbare inrichting.
soort zoekt soort :P

maar sociale woningbouw trekt wel een bepaalde publiek aan natuurlijk, al helemaal wanneer de woning van die 1 persoonswoningen zijn, dat zie ik ook bij mij hier in de wijk. in het apartementencomplex van 1 persoonshuishoudens is de percentage "zo gek als een deur" veel hoger dan bij de grotere woningen waar er families wonen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179761852
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

"in de naam van Allah de Barmhartige, de Erbarmer"

dit is niet zo maar een leus, maar als een gids voor de mensheid. het siert de moslim al helemaal niet om haatdragend of niet vergevingsgezind te zijn, barmhartigheid zou zelfs een dagelijkse praktijk moeten zijn voor de moslim.
Klopt, vergeven is een ding, maar dat wil niet zeggen dat je daarna weer verder leeft met die persoon of gewoon verder gaat in de vriendschap? Of?
pi_179762031
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Teveel lezers en stalkers. Dus nee, houd het omslachtig, hehe.
als je het idee hebt dat mensen jou schade berokkenen kan je altijd een zeker afstand bewaren, maar ook dan is vergeving nog steeds een must, omdat je anders altijd bezig zal mijn met dat wat er ooit jou ooit is aangedaan.

dit is helemaal belangrijk als het familie betreft, daar kan je immers nooit omheen, hoewel je enige afstand kan bewaren in de zin dat je de persoon in kwestie niet actief opzoekt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179762252
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

Klopt, vergeven is een ding, maar dat wil niet zeggen dat je daarna weer verder leeft met die persoon of gewoon verder gaat in de vriendschap? Of?
klopt dat zijn twee verschillende dingen.

de grootste vijanden van de mens in volgorde van zwaarte

1. de nefs/ego
2. de duivel
3. slechte vrienden.

de eerste twee buitenbeschouwing latend.

we zijn allemaal kuddedieren en raken onwijs beinvloed door de mensen in onze directe omgeving. als de mensen in je omgeving goed gedrag vertonen is de kans groot dat je daarin meegaat. vertonen de mensen in je omgeving slecht gedrag is er een goede kans dat je ook daarin meegaat. als mens passen we ons altijd aan de omgeving aan. vaak is dit een onbewust proces waardoor, we soms dingen doen tegen onze zin in, zonder erbij na te denken.

neem als voorbeeld wat somberling zojuist heeft gepost. als hij was blijven hangen in die omgeving zat hij mogelijk zelf ook aan de alcohol en zat hij net zo irritant gedrag te vertonen waar hij zich zo om ergerde.

een paar weken terug hadden we afgesproken met wat vrienden voor de iftar, drie van hen zijn rokers die al jaren proberen te stoppen, de koppel van de drie had kennelijk voorgenomen om met ramadan te stoppen met roken, maar die andere die was alweer begonnen met roken en koopt een pakje sigaretten en begint te paffen, waarop de vrouw haar echtgenoot aanspreekt en zegt, hey ik ga toch ook maar een sigaret opsteken, waarop haar man zegt, als jij een opsteekt doe ik dat ook, het gevolg was, dat ze samen "gezellig" een halve pakket hebben weggewerkt die avond.

selecteer daarom je vrienden goed, een turkse gezegde luidt, "vertel mij wie je vrienden zijn, dan vertel ik jou wie jij bent"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179762300
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

als je het idee hebt dat mensen jou schade berokkenen kan je altijd een zeker afstand bewaren, maar ook dan is vergeving nog steeds een must, omdat je anders altijd bezig zal mijn met dat wat er ooit jou ooit is aangedaan.

dit is helemaal belangrijk als het familie betreft, daar kan je immers nooit omheen, hoewel je enige afstand kan bewaren in de zin dat je de persoon in kwestie niet actief opzoekt.
Ja precies, vergeven prima, maar op oude voet doorgaan hoeft niet per se bij vergeven.
pi_179762337
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

Ja precies, vergeven prima, maar op oude voet doorgaan hoeft niet per se bij vergeven.
als de persoon in kwestie jou wel opzoekt communiceer dan helder dat je ervoor kiest om afstand te bewaren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179762411
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

klopt dat zijn twee verschillende dingen.

de grootste vijanden van de mens in volgorde van zwaarte

1. de nefs/ego
2. de duivel
3. slechte vrienden.

de eerste twee buitenbeschouwing latend.

we zijn allemaal kuddedieren en raken onwijs beinvloed door de mensen in onze directe omgeving. als de mensen in je omgeving goed gedrag vertonen is de kans groot dat je daarin meegaat. vertonen de mensen in je omgeving slecht gedrag is er een goede kans dat je ook daarin meegaat. als mens passen we ons altijd aan de omgeving aan. vaak is dit een onbewust proces waardoor, we soms dingen doen tegen onze zin in, zonder erbij na te denken.

neem als voorbeeld wat somberling zojuist heeft gepost. als hij was blijven hangen in die omgeving zat hij mogelijk zelf ook aan de alcohol en zat hij net zo irritant gedrag te vertonen waar hij zich zo om ergerde.

een paar weken terug hadden we afgesproken met wat vrienden voor de iftar, drie van hen zijn rokers die al jaren proberen te stoppen, de koppel van de drie had kennelijk voorgenomen om met ramadan te stoppen met roken, maar die andere die was alweer begonnen met roken en koopt een pakje sigaretten en begint te paffen, waarop de vrouw haar echtgenoot aanspreekt en zegt, hey ik ga toch ook maar een sigaret opsteken, waarop haar man zegt, als jij een opsteekt doe ik dat ook, het gevolg was, dat ze samen "gezellig" een halve pakket hebben weggewerkt die avond.

selecteer daarom je vrienden goed, een turkse gezegde luidt, "vertel mij wie je vrienden zijn, dan vertel ik jou wie jij bent"
Bedankt voor je bijdrage.

-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2018 13:01:09 ]
pi_179762516
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

als het om een echtgenoot gaat, is uiteraard vertrouwen essentieel, als er geen vertrouwen is dan kan dit zijn als trekken aan een dood paard. niet doen dus. ga verder.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179762966
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179763263
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

soort zoekt soort :P

maar sociale woningbouw trekt wel een bepaalde publiek aan natuurlijk, al helemaal wanneer de woning van die 1 persoonswoningen zijn, dat zie ik ook bij mij hier in de wijk. in het apartementencomplex van 1 persoonshuishoudens is de percentage "zo gek als een deur" veel hoger dan bij de grotere woningen waar er families wonen.
Haha :P

Er wonen hier overigens ook alleen maar vrijgezelle mannen. En veel mensen verwaarlozen zichzelf. Ik heb een van de mooiste huisjes hier, er zitten echt smerige bewoners bij.
pi_179763540
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:34 schreef Slayage het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hahaha, goeie. Het is gewoon lastig. Enerzijds hoop je op veranderingen, maar barmhartig zijn is oh zo moeilijk.
pi_179763605
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha, goeie. Het is gewoon lastig. Enerzijds hoop je op veranderingen, maar barmhartig zijn is oh zo moeilijk.
blijven hangen is het ergste wat je kan doen, maak een keuze
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179764542
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar ook als diegene je zoveeel pijn en verdriet heeft aangedaan? Ondanks zijn of haar zogenaamde spijt? Grrr, tijd moet het uitwijzen denk ik.
Het zal misschien soms wel beter zijn om uit iemands buurt te blijven als die alleen maar slecht voor jou zal zijn. Als jij vind dat je niet meer met de ander om kan gaan dan moet je dat natuurlijk ook niet doen. Hen en jezelf vergeven kan soms al moeilijk genoeg zijn.
pi_179764601
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha, goeie. Het is gewoon lastig. Enerzijds hoop je op veranderingen, maar barmhartig zijn is oh zo moeilijk.
Veel sterkte met wat het ook is dat je meemaakt. Ik hoop dat je hier sterker en wijzer uit komt. Laat het alleen niet teveel van je leven in beslag nemen hoe erg de pijn ook is.

Ook dit gaat weer voorbij. O+
pi_179766877
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

blijven hangen is het ergste wat je kan doen, maak een keuze
Ja en nee. Soms is het goed om ergens de tijd voor te nemen. Dit is pas een paar dagen gaande en wil geen foute keuzes (meer) maken.
pi_179766886
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:21 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Veel sterkte met wat het ook is dat je meemaakt. Ik hoop dat je hier sterker en wijzer uit komt. Laat het alleen niet teveel van je leven in beslag nemen hoe erg de pijn ook is.

Ook dit gaat weer voorbij. O+
Dankjewel. Komt allemaal wel goed, denk ik.
pi_179767803
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zo da's lang geleden voor mij een kapsalon. Bij mijn werk in het zeehelden kwartier hadden we een Chille Turkse bakker, Maxima, daar maken ze die dingen echt goed.
hier in de buurt ook , van die ronde waar je een half uur mee bezig bent _O_ :9~

voor jullie is het morgen de laatste dag toch?
pi_179767953
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:43 schreef PSVCL het volgende:

[..]

hier in de buurt ook , van die ronde waar je een half uur mee bezig bent _O_ :9~

voor jullie is het morgen de laatste dag toch?
jawohl! baklava staat klaar!

jullie nog niet duidelijk zeker.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179768994
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zou je dan nog vergeven?

Zie bovenstaand. Neem A.U.B. de moeite om het helemaal te kijken (5 minuten)
Ik ben benieuwd wat je hier van vindt. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2018 19:55:52 ]
pi_179769564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]


Zie bovenstaand. Neem A.U.B. de moeite om het helemaal te kijken (5 minuten)
Ik ben benieuwd wat je hier van vindt. :)
Mufti Menk. O+

Mooie lezing. Ik ben bereid te vergeven, maar vergeet staat niet gelijk aan contact blijven houden met iemand? Of zie jij dat anders?
pi_179769830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mufti Menk. O+

Mooie lezing. Ik ben bereid te vergeven, maar vergeet staat niet gelijk aan contact blijven houden met iemand? Of zie jij dat anders?
Nee dat zie ik niet anders. Je kan mensen meermaals vergeven, maar op een gegeven moment wordt het ook belangrijk om herhaling te voorkomen. En contact mijden kan een mogelijkheid zijn om herhaling te voorkomen.

Om welke specifieke situatie gaat dit trouwens?
pi_179770086
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:31 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee dat zie ik niet anders. Je kan mensen meermaals vergeven, maar op een gegeven moment wordt het ook belangrijk om herhaling te voorkomen. En contact mijden kan een mogelijkheid zijn om herhaling te voorkomen.

Om welke specifieke situatie gaat dit trouwens?
-

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2018 20:46:53 ]
pi_179770201
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

[..]

Tja, dan is contact mijden geen voor de hand liggende optie.
pi_179770231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Tja, dan is contact mijden geen voor de hand liggende optie.
Wel.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2018 20:49:39 ]
pi_179770273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wel.

[..]

Oh, dat heb ik helemaal gemist. :o Het laatste wat ik meekreeg waren de "hoereer"topics waarna ik gestopt ben met volgen. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2018 20:49:39 ]
pi_179770290
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik helemaal gemist. :o Het laatste wat ik meekreeg waren de "hoereer"topics waarna ik gestopt ben met volgen. ;)
Hahaha oh ja, toen leerde ik mijn echtgenoot kennen en trouwde ik met hem... dus uiteindelijk wel een man gevonden. _O-
pi_179770325
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:50 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha oh ja, toen leerde ik mijn echtgenoot kennen en trouwde ik met hem... dus uiteindelijk wel een man gevonden. _O-
Ik kan me nog een topic herinneren dat een aantal fokkers op je bruiloft uitgenodigd zouden worden, ik dacht dat ik daar ook toe hoorde. ;( ;)
pi_179770337
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik kan me nog een topic herinneren dat een aantal fokkers op je bruiloft uitgenodigd zouden worden, ik dacht dat ik daar ook toe hoorde. ;( ;)
Jij sowieso! Twijfelde je daar dan aan? Je bent een van de tofste leden hier.
pi_179776298
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

jawohl! baklava staat klaar!

jullie nog niet duidelijk zeker.
geniet ervan bro

voor ons is het idd nog niet duidelijk :)
pi_179776299
vol = vol !!!!!!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')