abonnement Unibet Coolblue
pi_179680110
Wie heeft (recente) ervaring met deze vereniging?
Ik verhuis deze zomervakantie naar Rotterdam en ik twijfel of ik mij moet aanmelden in het eerste studiejaar of in het tweede studiejaar.

Ik ga eigenlijk in Delft studeren maar ik heb slechte ervaringen gelezen over dat het Delftsch Studenten Corps echt klote is als je bijvoorbeeld niet op woensdag bent ingedeeld. Er heerst een verticale structuur met vaste borrelavonden op de dinsdag, woensdag en donderdag.

Dinsdags is er niks te beleven, donderdag gaat nog net. Maar als je op woensdag bent ingedeeld dan heb je de jackpot te pakken. Ik heb gelezen dat het alleen leuk is voor een select groepje van ~ 500 man.

Je bent verplicht om alleen te komen borrelen op de avonden waarin je bent ingedeeld. Door deze negatieve berichten heb ik besloten om mij niet aan te melden bij het Delftsch Studenten Corps.

Als hier mensen zijn die er lid van zijn en iets anders beweren of positieve ervaringen hebben, zijn jullie van harte welkom om tegengeluid te geven.

In Delft ben je ¤300-¤400 per maand kwijt aan vaste kosten voor zo’n studentenvereniging. Ik vraag me af hoe dat in Rotterdam is. Zijn dat ongeveer dezelfde kosten?

Dit zijn redelijke bedragen dus ik moet het nog even aanzien. Ik heb geen zin om mijn energie tijd en geld te wasten in een vereniging waar je niks uit haalt.

Barst maar los!
pi_179687074

Als je dit super mooi vindt zeker doen.

RSC is natuurlijk gescheiden maar dat weet je natuurlijk al. Qua kosten zal het niet veel anders zijn dan elders, maar uiteindelijk ligt dit meestal aan jezelf.

Heb je naar Virgiel/Laurentius gekeken überhaupt?
Play hard, go pro.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 11:05:32 #3
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_179688969
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 03:57 schreef Aethereal het volgende:

Als je dit super mooi vindt zeker doen.

RSC is natuurlijk gescheiden maar dat weet je natuurlijk al. Qua kosten zal het niet veel anders zijn dan elders, maar uiteindelijk ligt dit meestal aan jezelf.

Heb je naar Virgiel/Laurentius gekeken überhaupt?
RSC is sinds dit jaar gemengd.
pi_179689634
RSC is vreselijk. Don't.
pi_179689779
Geldt dat niet voor elke studentenvereniging tegenwoordig en hoe ze de laatste tijd in het nieuws komen?
  zaterdag 9 juni 2018 @ 13:09:16 #6
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179690515
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 03:57 schreef Aethereal het volgende:

Als je dit super mooi vindt zeker doen.

RSC is natuurlijk gescheiden maar dat weet je natuurlijk al. Qua kosten zal het niet veel anders zijn dan elders, maar uiteindelijk ligt dit meestal aan jezelf.

Heb je naar Virgiel/Laurentius gekeken überhaupt?
Wauw dat nummer is cringe.

Laurentius is anders misschien nog wel een optie ja voor TS, minder corporaal zoals het RSC, maar alsnog wel een beetje in die richting
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179690621
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:01 schreef Bolasie het volgende:
RSC is vreselijk. Don't.
Je bent zelf vreselijk

Ontzettende Henk
pi_179694614
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:01 schreef Bolasie het volgende:
RSC is vreselijk. Don't.
Kun je ook uitleggen waarom? Hoor graag de negatieve maar ook positieve punten.
pi_179694697
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:09 schreef richolio het volgende:

[..]

Wauw dat nummer is cringe.

Laurentius is anders misschien nog wel een optie ja voor TS, minder corporaal zoals het RSC, maar alsnog wel een beetje in die richting
Met dat corporale gedoe heb ik geen problemen. Het wordt pas een probleem als RSC dezelfde rare streken heeft mbt indeling van de groepen en dat je maar op een vaste dag mag/moet komen borrelen. Dus dat het alleen chill is als je bijvoorbeeld in de woensdag groep zit net zoals in Delft.

Dat vertellen ze er niet bij in Delft, maar gelukkig weet ik dit al. Misschien zijn er hier nog meer ervaringsdeskundigen van Delft/Rotterdam?
  zaterdag 9 juni 2018 @ 18:11:18 #11
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179695340
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:39 schreef NATTY-CHESTBRAH het volgende:

[..]

Met dat corporale gedoe heb ik geen problemen. Het wordt pas een probleem als RSC dezelfde rare streken heeft mbt indeling van de groepen en dat je maar op een vaste dag mag/moet komen borrelen. Dus dat het alleen chill is als je bijvoorbeeld in de woensdag groep zit net zoals in Delft.

Dat vertellen ze er niet bij in Delft, maar gelukkig weet ik dit al. Misschien zijn er hier nog meer ervaringsdeskundigen van Delft/Rotterdam?
Ah ja

Van het RSC weet ik niet zo veel. Laurentius zitten over het algemeen wel de “coolere” mensen, met een mooie soos op een toffe plek

Ik heb iig nooit van zoiets gehoord, beetje belachelijk vind ik het. Die indelingen. Anders stuur je het RSC gewoon een mailtje!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179717158
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:01 schreef Bolasie het volgende:
RSC is vreselijk. Don't.
Vertel meid, waarom mocht je er niet bij?
pi_179719749
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:56 schreef Heubach het volgende:

[..]

Vertel meid, waarom mocht je er niet bij?
Zat je zelf bij het RSC ofzo of kom je op voor je corpsvrinden :')
I would never lie, young forever, I ain't ever gonna die<br />Told me grow up, but I went and showed 'em why<br />I could make it, I showed 'em the power in youth, power in truth<br />The younger you stay the closer you are to your
pi_179720553
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:56 schreef Heubach het volgende:

[..]

Vertel meid, waarom mocht je er niet bij?
Nooit geprobeerd

Corporale aids. Bikini is ook een kut club.
  maandag 11 juni 2018 @ 02:32:22 #15
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179721429
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 23:46 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Bikini is ook een kut club.
Wat ben ik blij dat ik daar nooit ben geweest
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 11 juni 2018 @ 03:01:02 #16
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_179721470
Trieste eenheidsworsten. Wil jij daar ook een van worden?
pi_179784435
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 03:01 schreef dexamfetamine het volgende:
Trieste eenheidsworsten. Wil jij daar ook een van worden?
Dat weet ik dus nog niet. Het ziet er allemaal wel heel gezellig uit. Opzich kan ik mij zelf ook redden in de stad. Ik ben ook al wat ouder dus misschien heeft het niet zo’n zin om erbij te gaan.

Waarom zijn het trieste eenheidsworsten? Heb je daar uitleg bij?
  donderdag 14 juni 2018 @ 19:10:53 #18
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_179789429
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:56 schreef NATTY-CHESTBRAH het volgende:

[..]

Dat weet ik dus nog niet. Het ziet er allemaal wel heel gezellig uit. Opzich kan ik mij zelf ook redden in de stad. Ik ben ook al wat ouder dus misschien heeft het niet zo’n zin om erbij te gaan.

Waarom zijn het trieste eenheidsworsten? Heb je daar uitleg bij?
Waarschijnlijk zijjn het gewoon een stel zure pikkies. Niet zoveel aandacht aan schenken en gewoon doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:58:04 #19
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_179799231
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:56 schreef NATTY-CHESTBRAH het volgende:

[..]

Dat weet ik dus nog niet. Het ziet er allemaal wel heel gezellig uit. Opzich kan ik mij zelf ook redden in de stad. Ik ben ook al wat ouder dus misschien heeft het niet zo’n zin om erbij te gaan.

Waarom zijn het trieste eenheidsworsten? Heb je daar uitleg bij?
Mensen uit allemaal dezelfde sociale klassen, zelfde meningen, zelfde smaken, een grote hivemind. Tsja, als je daarvan houdt, ga je gang, mij lijkt het een beetje triest.
pi_179803647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:10 schreef Chaes het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijjn het gewoon een stel zure pikkies. Niet zoveel aandacht aan schenken en gewoon doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt.
Ja ik dacht aan netwerken en die verhalen dat je dan later een goede start maakt met carrière door connecties met mensen die zelf ook een enorm netwerk hebben. Maar misschien is de studievereniging daar ook al goed genoeg voor.
pi_179803720
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:58 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]

Mensen uit allemaal dezelfde sociale klassen, zelfde meningen, zelfde smaken, een grote hivemind. Tsja, als je daarvan houdt, ga je gang, mij lijkt het een beetje triest.
Ja je moet er wel wat voor over hebben en in dat wereldje passen natuurlijk. Ik ga liever mijn eigen gang en ik heb ff opgezocht wat dat allemaal kost...

¤300-¤400 per maand en in de eerste paar maanden ~ ¤1200 ... Nou nee bedankt. Wat een geldverspilling.
En dat puur om mensen te leren kennen... Dat kan ik zelf ook wel in de stad zonder verplicht bier te moeten drinken.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 14:52:21 #22
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_179803886
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:40 schreef NATTY-CHESTBRAH het volgende:

[..]

Ja ik dacht aan netwerken en die verhalen dat je dan later een goede start maakt met carrière door connecties met mensen die zelf ook een enorm netwerk hebben. Maar misschien is de studievereniging daar ook al goed genoeg voor.
Dat netwerken valt ook wel een beetje mee denk ik. Ligt er met name aan of je ouders een goed netwerk hebben, en of je nét toevallig de juiste mensen leert kennen.
pi_179823269
De echte topbaantjes (traineeships bij multinationals, analyst bij MBB en consorten, associate bij HAL of een ander 'goed' PE huis etc etc) bemachtig je niet zomaar via een netwerk.
I would never lie, young forever, I ain't ever gonna die<br />Told me grow up, but I went and showed 'em why<br />I could make it, I showed 'em the power in youth, power in truth<br />The younger you stay the closer you are to your
  maandag 18 juni 2018 @ 01:07:08 #24
378801 Tuttel
Krab Krabt Krullen
pi_179863197
Het RSC is dan ook wel weer het misplaatste tuig onder de corpera.

Durf je niet te vertellen hoe de indeling qua avonden daar zit. Echter hebben ze relatief de ruimte in verhouding tot het aantal Leden dus verwacht ik niet die strakke scheiding/indeling. Kwestie van even navragen en doorvragen.

Qua geld zijn die bedragen precies wat je er zelf van maakt. Er zijn weinig tot geen verplichtte kosten, maar als jij je elke avond onder de bar wil zuipen zal je dat toch ook moeten betalen.

Kan je wel vertellen dat de variëteit tussen de mensen juist groter is dan iedereen die dezelfde studie doet bij een studievereniging. Het klassieke verhaaltje van rijke ouders of een bepaalde sociale klasse is ook zwaar achterhaald.

Houdt er in ieder geval rekening mee dat indirecte verhalen altijd lekker aangedikt zijn. Ga zelf kijken tijdens de intro, het ervaren, praat met veel mensen en laat je niet gek maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')