abonnement Unibet Coolblue
pi_179675317
Hallo,

Ik ga met mijn vriendin samenwonen in oktober in een huurhuis. Nu probeer ik alvast in kaart te brengen wat onze kosten zijn in de maand en ik vroeg mij af of we iets waren vergeten.

• Huur
• Auto verzekering
• Ziektekosten verzk
• G/W/E
• mobiele telefoon
• Internet
• Afvalstoffenverwerking
• Rioolheffing
• Waterschapsbelasting
• Inboedel verzekering
• Wegenbelasting
• VPN
• Sportschool

Ik hoor het graag van jullie. :)
Gino ♥
  vrijdag 8 juni 2018 @ 15:33:44 #2
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179675327
Arme vriendin
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179675335
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:33 schreef richolio het volgende:
Arme vriendin
valt wel mee
Gino ♥
pi_179675352
Boodschappen?
pi_179675354
Eten en drinken doe je niet? Je auto rijdt op lucht?
pi_179675414
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:35 schreef Cyanide- het volgende:
Eten en drinken doe je niet? Je auto rijdt op lucht?
over eten en drinken kan ik niet zo goed een inschatting maken

over het autogebruik helemaal niet iig
Gino ♥
pi_179675417
boodschappen zijn variabele kosten
  vrijdag 8 juni 2018 @ 15:46:18 #8
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_179675486
Aansprakelijkheidsverzekering, die heb je wel nodig

En voor de rest kan je nog denken aan:
Levensverzekering
Begrafenisverzekering
Abbonementen, contributies.
Huisdieren - voer en dierenarts
Eventuele goede doelen
Extra pensioenbijdrages

En idd, boodschappen, uitgaan, kaartjes voor ..... verzin het maar
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  vrijdag 8 juni 2018 @ 15:46:18 #9
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_179675487
sparen voor onvoorziene uitgaven
bios, uit eten
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 15:46:32 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179675490
Volgens mij heb je alle vaste lasten wel hoor. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179675511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:33 schreef Tjacka het volgende:
ik vroeg mij af of we iets waren vergeten.
Gewoon je bankrekening bekijken en noteren welke posten er per maand/kwartaal/jaar zijn.
Abonnementen op kranten of tijdschriften, vaste OV-abonnementen, verzekeringen (uitvaart, levens, inboedel, reis, etc), lidmaatschap van clubs of verenigingen, etc.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179675520
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:46 schreef VleesLollie het volgende:
sparen voor onvoorziene uitgaven
bios, uit eten
sparen is een goede maar dacht dat het misschien handig is om te doen na de eerste maand?

dan heb ik iets meer overzicht in de kosten
Gino ♥
pi_179675529
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:46 schreef HMS het volgende:
Aansprakelijkheidsverzekering, die heb je wel nodig

En voor de rest kan je nog denken aan:
Levensverzekering
Begrafenisverzekering
Abbonementen, contributies.
Huisdieren - voer en dierenarts
Eventuele goede doelen
Extra pensioenbijdrages

En idd, boodschappen, uitgaan, kaartjes voor ..... verzin het maar
waarom is een aansprakelijkheidsverzekering volgens jou perse nodig?
Gino ♥
pi_179675543
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Gewoon je bankrekening bekijken en noteren welke posten er per maand/kwartaal/jaar zijn.
Abonnementen op kranten of tijdschriften, vaste OV-abonnementen, verzekeringen (uitvaart, levens, inboedel, reis, etc), lidmaatschap van clubs of verenigingen, etc.
Dank je voor het meedenken, maar ik ben in de generatie dat ik geen kranten of tijdschriften lees. :@
Gino ♥
pi_179675558
quote:
19s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:50 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dank je voor het meedenken, maar ik ben in de generatie dat ik geen kranten of tijdschriften lees. :@
Ik geef voorbeelden hè? Ik ken je niet. Maar ga vooral voorbij aan het eerste deel van mijn post.
Dan probeer je iemand te helpen...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179675566
quote:
19s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:49 schreef Tjacka het volgende:

[..]

waarom is een aansprakelijkheidsverzekering volgens jou perse nodig?
hij is niet verpicht, maar wel erg nuttig en hij kost bijna niets, gewoon bij de inboedelverzekering erbij nemen. Als jij schade bij/aan anderen veroorzaakt ben je blij dat zij dat vergoeden
pi_179675570
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik geef voorbeelden hè? Ik ken je niet. Maar ga vooral voorbij aan het eerste deel van mijn post.
Dan probeer je iemand te helpen...
Ik wil je ook graag bedanken voor het meedenken.
Gino ♥
pi_179675576
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

hij is niet verpicht, maar wel erg nuttig en hij kost bijna niets, gewoon bij de inboedelverzekering erbij nemen. Als jij schade bij/aan anderen veroorzaakt ben je blij dat zij dat vergoeden
Dit idd. Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan grote gevolgen hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179675589
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

hij is niet verpicht, maar wel erg nuttig en hij kost bijna niets, gewoon bij de inboedelverzekering erbij nemen. Als jij schade bij/aan anderen veroorzaakt ben je blij dat zij dat vergoeden
Geen gek idee misschien dan. :)

Mijn vader begon over een rechtsbijstand maar aansprakelijkheid is misschien beter.
Gino ♥
pi_179675591
De aansprakelijkheidsverzekering kost 3 euro ofzo. Ik had per ongeluk een fles rode wijn kapot laten vallen op de vloerbedekking bij vrienden. Ik heb ze mij aansprakelijk laten stellen via hun inboedelverzekering en ze kregen keurig alles hersteld.

Top investering, komende 100 maanden is die gratis :)
pi_179675605
quote:
19s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:55 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Geen gek idee misschien dan. :)

Mijn vader begon over een rechtsbijstand maar aansprakelijkheid is misschien beter.
Rechtsbijstand is afhankelijk van je situatie zeer nuttig. Het kan zijn dat het goedkoper is als je je rechtsbijstand voor verkeerszaken weghaalt bij je auto(s) en onderbrengt in een losse voor het hele gezin. Ook is het altijd handig als je eens stukken wilt laten nalezen dat je altijd een jurist beschikbaar hebt.
pi_179675661
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:55 schreef investeerdertje het volgende:
De aansprakelijkheidsverzekering kost 3 euro ofzo. Ik had per ongeluk een fles rode wijn kapot laten vallen op de vloerbedekking bij vrienden. Ik heb ze mij aansprakelijk laten stellen via hun inboedelverzekering en ze kregen keurig alles hersteld.

Top investering, komende 100 maanden is die gratis :)
Heb je hem in een pakket ondergebracht?
Gino ♥
pi_179675669
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Rechtsbijstand is afhankelijk van je situatie zeer nuttig. Het kan zijn dat het goedkoper is als je je rechtsbijstand voor verkeerszaken weghaalt bij je auto(s) en onderbrengt in een losse voor het hele gezin. Ook is het altijd handig als je eens stukken wilt laten nalezen dat je altijd een jurist beschikbaar hebt.
Mmm. Moet ik toch maar even na gaan kijken dan.
Gino ♥
pi_179675682
quote:
19s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:00 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Heb je hem in een pakket ondergebracht?
Ik heb een losse rechtsbijstandsverzekering bij SUR, los van mijn reguliere verzekeringspakket. Dit om onafhankelijkheid te waarborgen bij overige kwesties :)
pi_179675802
Ik vergat de kosten van de parkeervergunning nog. :(
Gino ♥
pi_179675884
Mensen maken alleen zo'n lijstje als ze nu al weten dat het kielekiele zal worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_179675918
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:17 schreef halfway het volgende:
Mensen maken alleen zo'n lijstje als ze nu al weten dat het kielekiele zal worden.
En als ze controle over hun financiën willen houden. Niks mis mee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179675928
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:17 schreef halfway het volgende:
Mensen maken alleen zo'n lijstje als ze nu al weten dat het kielekiele zal worden.
Niet bepaald.

Ik zou graag willen weten hoeveel ik zou kunnen sparen in de maand.
Gino ♥
pi_179676178
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:20 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Niet bepaald.

Ik zou graag willen weten hoeveel ik zou kunnen sparen in de maand.
je zou eens een budgetadvies van het Nibud kunnen invullen met de nu bekende bedragen, en ze hebben nog meer handige dingen op hun site staan https://www.nibud.nl/consumenten/vergelijk-uzelf/alle-tools/
  vrijdag 8 juni 2018 @ 16:39:54 #30
51385 baskick
Juist ja!
pi_179676184
quote:
19s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]

sparen is een goede maar dacht dat het misschien handig is om te doen na de eerste maand?

dan heb ik iets meer overzicht in de kosten
Ik zou toch maar een verantwoord bedrag bij je maandelijkse vaste lasten reserveren. Straks spaar je niet meer omdat je vaste lasten te hoog zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_179676458
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

je zou eens een budgetadvies van het Nibud kunnen invullen met de nu bekende bedragen, en ze hebben nog meer handige dingen op hun site staan https://www.nibud.nl/consumenten/vergelijk-uzelf/alle-tools/
450 euro in de maand voor boodschappen lijkt mij best weinig of zit ik zo fout.
Gino ♥
pi_179676575
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:00 schreef Tjacka het volgende:

[..]

450 euro in de maand voor boodschappen lijkt mij best weinig of zit ik zo fout.
wij doen het met max ¤350 per maand voor 2 personen, maar kijk eens of je met die ¤450 uitkomt. Er was hier op het forum pas een topic waarin men zelfs ¤10 per persoon per dag weinig vond.
pi_179676630
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

wij doen het met max ¤350 per maand voor 2 personen, maar kijk eens of je met die ¤450 uitkomt. Er was hier op het forum pas een topic waarin men zelfs ¤10 per persoon per dag weinig vond.
Hoe doe je dat? :@
Gino ♥
pi_179676840
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:11 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? :@
Letten op aanbiedingen, seizoensvoedsel kopen, grote verpakkingen kopen, invriezen. Dat zijn de belangrijkste tips.
Hier de bedoelde topics:
WGR / ¤10 per dag aan boodschappen?
WGR / ¤10 per dag aan boodschappen? #2
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:29:18 #35
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_179676976
Aansprakelijkheidverzekering kost weinig en levert veel bescherming. Het is gewoon dom om daarop te bezuinigen. Idd in een pakket kost tie bijna niets.

Rechtsbijstand, dat is een stuk duurder en voor een ander doel. Wel goed om te hebben, maar wel een dure. Had ik vroeger ook niet omdat ik hem te duur vond. Maar als je wat meer bezit krijgt en een huis koopt etc loop je weer meer risico....en dan geeft een rechtbijstandverzekering wel rust.

Nog zo iets wat wel fijn was (recent) maar die ik vroeger ook niet had, Doorlopende reisverzekering en doorlopende annuleringsverzekering. Zeker als je wat vaker kort op vakantie gaat een stuk goedkoper dan per vakantie afsluiten. Recent een ziek kind gehad op de 2e dag van de wintersport en via die twee bijna alles terug gekregen. Wel je vakantie naar de maan, maar gewoon een nieuwe boeken met die uitkering. Zeker de premie voor de luxe annulering via de ANWB, die is er nu uit voor de komende 40 jaar.

Maar, toen ik jong was had ik die drie (rechtsbijstand, reis, annulering) ook niet. Maar voorlopig blijven ze wel in mijn verzekeringsportefeuille.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_179677084
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Letten op aanbiedingen, seizoensvoedsel kopen, grote verpakkingen kopen, invriezen. Dat zijn de belangrijkste tips.
Hier de bedoelde topics:
WGR / ¤10 per dag aan boodschappen?
WGR / ¤10 per dag aan boodschappen? #2
Ik ben er net achter gekomen dat mijn ouders blijkbaar achterlijk veel geld uitgeven. :')
Gino ♥
pi_179677130
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:34 schreef Tjacka het volgende:
Ik ben er net achter gekomen dat mijn ouders blijkbaar achterlijk veel geld uitgeven. :')
Als ze het kunnen betalen en ze hebben het ervoor over, dan is dat geen probleem.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179677143
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:29 schreef HMS het volgende:
Aansprakelijkheidverzekering kost weinig en levert veel bescherming. Het is gewoon dom om daarop te bezuinigen. Idd in een pakket kost tie bijna niets.

Rechtsbijstand, dat is een stuk duurder en voor een ander doel. Wel goed om te hebben, maar wel een dure. Had ik vroeger ook niet omdat ik hem te duur vond. Maar als je wat meer bezit krijgt en een huis koopt etc loop je weer meer risico....en dan geeft een rechtbijstandverzekering wel rust.

Nog zo iets wat wel fijn was (recent) maar die ik vroeger ook niet had, Doorlopende reisverzekering en doorlopende annuleringsverzekering. Zeker als je wat vaker kort op vakantie gaat een stuk goedkoper dan per vakantie afsluiten. Recent een ziek kind gehad op de 2e dag van de wintersport en via die twee bijna alles terug gekregen. Wel je vakantie naar de maan, maar gewoon een nieuwe boeken met die uitkering. Zeker de premie voor de luxe annulering via de ANWB, die is er nu uit voor de komende 40 jaar.

Maar, toen ik jong was had ik die drie (rechtsbijstand, reis, annulering) ook niet. Maar voorlopig blijven ze wel in mijn verzekeringsportefeuille.
Ik ga een reisverzekering afsluiten voor de eerste keer als ik op vakantie ga. Kost inderdaad niet zoveel en altijd fijn om er bij te hebben.

Ik zit alleen nog te twijfelen over een pechhulp oid voor de auto. Maar ik denk dat ik de auto alleen voor vakanties en ritjes naar het thuisfront gebruik.
Gino ♥
pi_179677202
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:17 schreef halfway het volgende:
Mensen maken alleen zo'n lijstje als ze nu al weten dat het kielekiele zal worden.
Of omdat ze verantwoord met hun geld om willen gaan
pi_179677272
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:29 schreef HMS het volgende:
Aansprakelijkheidverzekering kost weinig en levert veel bescherming. Het is gewoon dom om daarop te bezuinigen. Idd in een pakket kost tie bijna niets.

Rechtsbijstand, dat is een stuk duurder en voor een ander doel. Wel goed om te hebben, maar wel een dure. Had ik vroeger ook niet omdat ik hem te duur vond. Maar als je wat meer bezit krijgt en een huis koopt etc loop je weer meer risico....en dan geeft een rechtbijstandverzekering wel rust.

Nog zo iets wat wel fijn was (recent) maar die ik vroeger ook niet had, Doorlopende reisverzekering en doorlopende annuleringsverzekering. Zeker als je wat vaker kort op vakantie gaat een stuk goedkoper dan per vakantie afsluiten. Recent een ziek kind gehad op de 2e dag van de wintersport en via die twee bijna alles terug gekregen. Wel je vakantie naar de maan, maar gewoon een nieuwe boeken met die uitkering. Zeker de premie voor de luxe annulering via de ANWB, die is er nu uit voor de komende 40 jaar.

Maar, toen ik jong was had ik die drie (rechtsbijstand, reis, annulering) ook niet. Maar voorlopig blijven ze wel in mijn verzekeringsportefeuille.
Door ongemakjes is mijn rechtsbijstand reeds ook al dermate benut dat ik de rest van mijn leven gratis verzekerd ben, dat was al op jonge leeftijd. Je hoeft het maar net even tegen te komen.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 17:45:14 #41
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179677319
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:36 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ik ga een reisverzekering afsluiten voor de eerste keer als ik op vakantie ga. Kost inderdaad niet zoveel en altijd fijn om er bij te hebben.

Ik zit alleen nog te twijfelen over een pechhulp oid voor de auto. Maar ik denk dat ik de auto alleen voor vakanties en ritjes naar het thuisfront gebruik.
Hoe vaak ga je per jaar op vakantie en waar ga je dan gemiddeld genomen heen?

Want zo'n reisverzekering kost(te ooit eens) ongeveer 10% van de reissom, terwijl een doorlopende reis- en annuleringsverzekering (in ons geval) maar iets van 70 of 80 euro per jaar kost, en dat is inclusief werelddekking.

Doe jij een vakantie van 1000 euro ben je al 100 euro kwijt (in het geval van 10%) aan een éénmalige verzekering terwijl een DR+AV verzekering al goedkoper is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179677391
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe vaak ga je per jaar op vakantie en waar ga je dan gemiddeld genomen heen?

Want zo'n reisverzekering kost(te ooit eens) ongeveer 10% van de reissom, terwijl een doorlopende reis- en annuleringsverzekering (in ons geval) maar iets van 70 of 80 euro per jaar kost, en dat is inclusief werelddekking.

Doe jij een vakantie van 1000 euro ben je al 100 euro kwijt (in het geval van 10%) aan een éénmalige verzekering terwijl een DR+AV verzekering al goedkoper is.
Als ik op vakantie ga boek ik alles zelf. Ik hou van controle :@. Liever stedentrips dan een hele week op het strand iig.
Gino ♥
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 17:51:02 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179677421
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:49 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Als ik op vakantie ga boek ik alles zelf. Ik hou van controle :@. Liever stedentrips dan een hele week op het strand iig.
Hoe is dit een reactie op wat ik zeg...?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179678588
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe is dit een reactie op wat ik zeg...?
Nouja dacht dat het enige inhoud gaf van mijn kosten. :p
Gino ♥
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 19:03:53 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179678633
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 19:01 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Nouja dacht dat het enige inhoud gaf van mijn kosten. :p
Ik snap je niet :P Wat ik probeer aan te geven is dat je, als je elk jaar wat duurder op vakantie gaat, je per jaar goedkoper uit bent met een doorlopende verzekering, dan voor elke vakantie apart een verzekering af te sluiten :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179678634
Leef gewoon 3 maanden en maak dan je berekening.
pi_179678679
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 19:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap je niet :P Wat ik probeer aan te geven is dat je, als je elk jaar wat duurder op vakantie gaat, je per jaar goedkoper uit bent met een doorlopende verzekering, dan voor elke vakantie apart een verzekering af te sluiten :)
Ah, oke. Ik had even een vaag momentje.
Gino ♥
pi_179689289
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:39 schreef Soohr het volgende:
boodschappen zijn variabele kosten
Klopt, gas water en licht ook. Je hebt wel een minimum nodig om in leven te blijven. Je kan moeilijk een maand niet eten als je even krap zit, je kan wel een maand goedkoper eten
pi_179689393
Voorbehoedsmiddelen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179689416
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:00 schreef Tjacka het volgende:
450 euro in de maand voor boodschappen lijkt mij best weinig of zit ik zo fout.
Hangt er vanaf wat je onder boodschappen verstaat. Alleen de supermarkt, of ook de DHZ winkel, autoshop en de drogist erbij?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179689524
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:34 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Klopt, gas water en licht ook.
Nee, je betaalt per jaar een vast bedrag per maand.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 12:01:23 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179689631
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, je betaalt per jaar een vast bedrag per maand.
Maar hoeveel je verbruik is weet je niet voor het jaar dat komt want je krijgt terug of moet bijbetalrn dus ook variabel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179689936
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar hoeveel je verbruik is weet je niet voor het jaar dat komt want je krijgt terug of moet bijbetalrn dus ook variabel.
Vaste lasten kun je niet ineens aanpassen. Variabele lasten wel.
G/W/E kun je niet ineens aanpassen. Boodschappen bv wel.
Dus G/W/E zijn vaste lasten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179689954
Als je vpn erbij zet dan ook Netflix of Spotify oid. Of normale tv shit.
Eerst denken, dan typen
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 12:33:24 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179690036
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vaste lasten kun je niet ineens aanpassen. Variabele lasten wel.
G/W/E kun je niet ineens aanpassen. Boodschappen bv wel.
Dus G/W/E zijn vaste lasten.
Ehm, je kunt tussentijds gewoon je voorschot aanpassen hoor voor G/E?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179690081
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ehm, je kunt tussentijds gewoon je voorschot aanpassen hoor voor G/E?
Dat dan op zijn vroegst de volgende maand effect heeft.
Vaste lasten kun je niet ineens aanpassen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179690289
Gemeentelijke belastingen. Dat wordt berekend aan de hand van de WOZ-waarde van de huurwoning.

Gaat samen met afvalstoffenheffing. en is meestal in dezelfde maand als de waterschapsbelasting (zo februari, geloof ik). Dat is een grote rekening ineens (tenzij je gespreid betaalt).

Zet de energierekening wat hoger in dan hun schatting. Je kan beter geld terugkrijgen dan dat je in december een vette naheffing krijgt.

Wat de auto betreft, kan je het beste even kijken wat je gemiddeld tankt (ik neem aan dat je pint, en dan kan je dat zo terugvinden) en je moet even nattevingeren wat de APK/beurt gaat kosten en dat reserveren. Dat zijn geen vaste lasten, maar het is verstandig om die er wel bij op te nemen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 13:13:05 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179690545
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:52 schreef Jordy-B het volgende:
Gemeentelijke belastingen. Dat wordt berekend aan de hand van de WOZ-waarde van de huurwoning.

Gaat samen met afvalstoffenheffing. en is meestal in dezelfde maand als de waterschapsbelasting (zo februari, geloof ik). Dat is een grote rekening ineens (tenzij je gespreid betaalt).

Zet de energierekening wat hoger in dan hun schatting. Je kan beter geld terugkrijgen dan dat je in december een vette naheffing krijgt.

Wat de auto betreft, kan je het beste even kijken wat je gemiddeld tankt (ik neem aan dat je pint, en dan kan je dat zo terugvinden) en je moet even nattevingeren wat de APK/beurt gaat kosten en dat reserveren. Dat zijn geen vaste lasten, maar het is verstandig om die er wel bij op te nemen.
Ik zie sparen ook als een vaste last. In die zin dat ik eerst spaar, en dan 'de rest' uitgeef, ipv omgedraaid waar ik wel zie wat ik kan sparen nadat ik alles wat ik wil heb uitgegeven. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179690589
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zie sparen ook als een vaste last. In die zin dat ik eerst spaar, en dan 'de rest' uitgeef, ipv omgedraaid waar ik wel zie wat ik kan sparen nadat ik alles wat ik wil heb uitgegeven. :)
Je ziet sparen als vaste last, maar G/W/E als variabel? :? :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 13:18:20 #60
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179690608
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je ziet sparen als vaste last, maar G/W/E als variabel? :? :')
Ja, omdat ik bij GWE aan het eind moet bij betalen of geld terug krijg, terwijl mijn spaargeld altijd hetzelfde is en ik daar ook niet aan kom.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179690672
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:26 schreef Piger het volgende:
Als je vpn erbij zet dan ook Netflix of Spotify oid. Of normale tv shit.
Ik heb gratis Netflix en Spotify is waardeloos. Kijk geen tv. :)
Gino ♥
pi_179690679
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:52 schreef Jordy-B het volgende:
Gemeentelijke belastingen. Dat wordt berekend aan de hand van de WOZ-waarde van de huurwoning.

Gaat samen met afvalstoffenheffing. en is meestal in dezelfde maand als de waterschapsbelasting (zo februari, geloof ik). Dat is een grote rekening ineens (tenzij je gespreid betaalt).

Zet de energierekening wat hoger in dan hun schatting. Je kan beter geld terugkrijgen dan dat je in december een vette naheffing krijgt.

Wat de auto betreft, kan je het beste even kijken wat je gemiddeld tankt (ik neem aan dat je pint, en dan kan je dat zo terugvinden) en je moet even nattevingeren wat de APK/beurt gaat kosten en dat reserveren. Dat zijn geen vaste lasten, maar het is verstandig om die er wel bij op te nemen.
Dank je. :)
Gino ♥
pi_179690750
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, omdat ik bij GWE aan het eind moet bij betalen of geld terug krijg, terwijl mijn spaargeld altijd hetzelfde is en ik daar ook niet aan kom.
Jij hebt een rare definitie van vaste en variabele lasten...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 13:30:27 #64
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179690757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jij hebt een rare definitie van vaste en variabele lasten...
Dat mag jij vinden uiteraard.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179690835
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden uiteraard.
Het nibud vindt dat ook.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 13:40:20 #66
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179690873
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:37 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het nibud vindt dat ook.
Oh ja, maar een mening is als een kontgat. Iedereen heeft er een. Ik ben daar allemaal niet zo in geïnteresseerd. Het enige wat voor mij telt is of iets voor mij werkt, en de rest interesseert me geen hol.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179690905
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ja, maar een mening is als een kontgat. Iedereen heeft er een. Ik ben daar allemaal niet zo in geïnteresseerd. Het enige wat voor mij telt is of iets voor mij werkt, en de rest interesseert me geen hol.
Wellicht is het beter om anderen geen advies te geven als het je geen hol interesseert. Wellicht is het beter om de mening van een gerenommeerd instituut te geven als advies.
Maar goed, succes ermee. Ik hoop dat TS niet al te veel waarde hecht aan jouw mening.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179690947
Niet zo boos worden jongens.
Gino ♥
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 13:46:28 #69
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179690950
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wellicht is het beter om anderen geen advies te geven als het je geen hol interesseert. Wellicht is het beter om de mening van een gerenommeerd instituut te geven als advies.
Maar goed, succes ermee. Ik hoop dat TS niet al te veel waarde hecht aan jouw mening.
Mja, als TS het zo doet als ik heeft ie zijn financiën anders wel goed onder controle.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 13:47:19 #70
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179690966
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:46 schreef Tjacka het volgende:
Niet zo boos worden jongens.
Niks aan de hand joh :) Heb je ook rekening gehouden met sparen? Als in, is dat 1. mogelijk, en 2. hoeveel denk je te kunnen sparen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179691016
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niks aan de hand joh :) Heb je ook rekening gehouden met sparen? Als in, is dat 1. mogelijk, en 2. hoeveel denk je te kunnen sparen?
Wat ik over hou in de maand ga ik sparen. :)
Gino ♥
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 13:53:04 #72
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179691061
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:50 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Wat ik over hou in de maand ga ik sparen. :)
Maar dat is multi interpretabel. :) Wat is wat je overhoudt? Nadat je ook bent wezen uit eten en links en rechts dingen hebt gekocht en wat er aan het eind van die maand toevallig over is spaar je, of bedoel je van 'ik betaal de kosten die ik heb per maand', en de rest spaar ik, dus VOOR dat je nieuwe schoenen hebt gekocht bv? :P
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 9 juni 2018 @ 13:59:42 #73
17979 MissMSX
Knightmare
pi_179691161
Ik zou zeker een post 'onvoorzien' opnemen en daar een vast bedrag voor nemen (sparen). Dus niet alleen sparen wat je toevallig over hebt aan het eind van de maand, want in de praktijk 'verdwijnt' er vaak een hoop geld in de 'niet noodzakelijk'-put omdat je het nu eenmaal ter beschikking hebt :D
Al is het maar 2 tientjes ofzo. Alles beter dan niets :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_179693103
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat is multi interpretabel. :) Wat is wat je overhoudt? Nadat je ook bent wezen uit eten en links en rechts dingen hebt gekocht en wat er aan het eind van die maand toevallig over is spaar je, of bedoel je van 'ik betaal de kosten die ik heb per maand', en de rest spaar ik, dus VOOR dat je nieuwe schoenen hebt gekocht bv? :P
Nouja.

Als ik het begroot zoals nu hou ik per maand 1400 euro over. Dat lijkt mij nog al veel. Dus 700 euro aan leuke dingen lijkt mij prima. Dan kan ik ongeveer 500 euro sparen met mijn vriendin. :)
Gino ♥
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 16:17:12 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179693297
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:06 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Nouja.

Als ik het begroot zoals nu hou ik per maand 1400 euro over. Dat lijkt mij nog al veel. Dus 700 euro aan leuke dingen lijkt mij prima. Dan kan ik ongeveer 500 euro sparen met mijn vriendin. :)
Dus op zn 2en sparen jullie 500 terwijl je 1400 overhoudt? Dat is weinig wat je dan spaart in mijn optiek, op zo'n bedrag :P
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 9 juni 2018 @ 17:16:57 #76
17979 MissMSX
Knightmare
pi_179694200
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:06 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Nouja.

Als ik het begroot zoals nu hou ik per maand 1400 euro over. Dat lijkt mij nog al veel. Dus 700 euro aan leuke dingen lijkt mij prima. Dan kan ik ongeveer 500 euro sparen met mijn vriendin. :)
Kom ik met m'n twee tientjes _O-
Lekker vooraf standaard 500 apart zetten en dan kijken wat je overhoudt :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_179696789
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:06 schreef Tjacka het volgende:
Als ik het begroot zoals nu hou ik per maand 1400 euro over. Dat lijkt mij nog al veel. Dus 700 euro aan leuke dingen lijkt mij prima. Dan kan ik ongeveer 500 euro sparen met mijn vriendin. :)
Waarom ga je dan geen huis kopen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179702194
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Waarom ga je dan geen huis kopen?
Mijn huur is bijzonder laag.
Gino ♥
pi_179702210
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus op zn 2en sparen jullie 500 terwijl je 1400 overhoudt? Dat is weinig wat je dan spaart in mijn optiek, op zo'n bedrag :P
500 sparen voor later en 300 voor vakanties. :)
Gino ♥
pi_179706680
Beetje auto kost je ¤450 per maand. Afschrijving, onderhoud, belasting, verzekering, brandstof.
  zondag 10 juni 2018 @ 12:33:51 #81
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_179706919
Waarom gooi je eigenlijk alles op een grote hoop? Als in, het telefoonabonnement van je vriendin is toch geen gezamenlijke kostenpost? Evenzo de kosten die jij maakt bij de sportschool. Of gaan jullie je bankrekeningen ook samenvoegen?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_179707273
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:33 schreef richolio het volgende:
Arme vriendin
Voor een mod vind ik dit een heel kinderachtige trollreactie als ik 't ff mag zeggen :{w
pi_179707379
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ehm, je kunt tussentijds gewoon je voorschot aanpassen hoor voor G/E?
Met welk doel?
Je maandelijkse bedrag wordt berekend door je jaarverbruik te verdelen over 12 maanden. In de winter is je verbruik hoger dan je maandelijkse bedrag, in de zomer is je verbruik lager dan je maandelijkse bedrag.

Je maandelijkse kosten voor energie hebben dus niet direct te maken met je daadwerkelijke gebruik die maand. Daardoor worden het over als vaste lasten beschouwd en niet als variabel.
pi_179728270
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:33 schreef Eix het volgende:
Waarom gooi je eigenlijk alles op een grote hoop? Als in, het telefoonabonnement van je vriendin is toch geen gezamenlijke kostenpost? Evenzo de kosten die jij maakt bij de sportschool. Of gaan jullie je bankrekeningen ook samenvoegen?
Goede vraag en eigenlijk ook iets waarmee ik zit. Mijn vriendin wil ook naar de sportschool dus dacht een gezamenlijk abbonoment, maar voor een telefoon is dat natuurlijk anders.
Gino ♥
pi_179728290
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:18 schreef adder het volgende:
Beetje auto kost je ¤450 per maand. Afschrijving, onderhoud, belasting, verzekering, brandstof.
Dat lijkt mij een beetje veel. Aangezien de afschrijving niet zo veel is natuurlijk en de brandstof is erg variabel.

Anders zou ik kiezen voor een trein abbonoment aangezien mijn familie 60 km verderop woont.
Gino ♥
pi_179728338
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 15:45 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een beetje veel. Aangezien de afschrijving niet zo veel is natuurlijk en de brandstof is erg variabel.

en de apk keuring, de onderhoudsbeurt, verzekering, en wegenbelasting.... :D
pi_179759007
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:18 schreef adder het volgende:
Beetje auto kost je ¤450 per maand. Afschrijving, onderhoud, belasting, verzekering, brandstof.
Niet iedereen rijdt 25.000 km per jaar in een auto van slechts 3 jaar oud met bijbehorende afschrijving. Om die auto vervolgens in te ruilen als het ding 8 jaar oud is...

Mijn huidige auto kost, inclusief verzekering, wegenbelasting afschrijving en onderhoud tot nu toe zo'n 10 cent per kilometer.

Bij 15.000km/jaar is dat dus 125 euro per maand. Lichte oudere auto op LPG, gekocht voor een leuk prijsje en zelf een deel van het onderhoud doen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:08:12 #88
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179759780
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je onder boodschappen verstaat. Alleen de supermarkt, of ook de DHZ winkel, autoshop en de drogist erbij?
Wij zijn qua boodschappen in 2017 gemiddeld ¤280 per maand kwijt geweest, dat is alles bij de supermarkt. En daar komt nog ¤ 116 bovenop voor dingen (en rotzooi) van de action/drogist/etc. Voor ¤ 450 kun je het dus wel redden. Dat is wel exclusief de lunches van vriend want die neemt geen brood mee maar koopt lunch op werk en dat betaalt hij zelf.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_179764483
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:08 schreef Yesse het volgende:
Wij zijn qua boodschappen in 2017 gemiddeld ¤280 per maand kwijt geweest, dat is alles bij de supermarkt. En daar komt nog ¤ 116 bovenop voor dingen (en rotzooi) van de action/drogist/etc. Voor ¤ 450 kun je het dus wel redden. Dat is wel exclusief de lunches van vriend want die neemt geen brood mee maar koopt lunch op werk en dat betaalt hij zelf.
Voor 2 personen? Netjes (weinig) bedoel ik.

Hie hebben we jarenlang wel op de ¤400/maand gezeten, plus de DHZ- en tuinzaken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:05:43 #90
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179769208
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Voor 2 personen? Netjes (weinig) bedoel ik.

Hie hebben we jarenlang wel op de ¤400/maand gezeten, plus de DHZ- en tuinzaken.
Ja, wel samen inderdaad. Met kinderen verwacht ik een stuk meer kwijt te zijn :+ Nu moet ik zeggen dat sinds ik via Picnic bestel ik minder kwijt ben aan de boodschappen omdat ik geen impulsaankopen meer doe :+ En wij zijn beiden nogal fanatiek in zuinig doen :@
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_179769233
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 15:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

en de apk keuring, de onderhoudsbeurt, verzekering, en wegenbelasting.... :D
wegenbelasting staat er al bij
Gino ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')