abonnement Unibet Coolblue
pi_179670997
Ik ben niet iemand die veel met krachttermen gooit. Hevige vloeken laat ik meestal achterwege. Ben ook niet echt snel boos. Nooit eigenlijk. Mijn omgeving stoort zich er wel eens aan dat ik juist niet boos wordt. Als het dan ooit gebeurt is het effect tenminste groter :P

Wat me de laatste tijd opvalt is dat ik af en toe echt enorme zin heb om keihard te schreeuwen of vloeken. Terwijl ik niet echt boos ben. Gewoon zomaar. het voelt als een soort spanning. Ik ken het fenomeen intrusie, maar zo voelt het niet. Het is wat aanhoudender en dieper dan dat.

kennen jullie dit en hoe gaan jullie er mee om? Moet bekennen dat het me best stoort en om nou random te gaan lopen hijsteren lijkt me op z'n minst onverstandig.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179671121
elke keer dat ik koffie haal wil ik het bijvoorbeeld echt heel hard ergens tegenaan gooien. zo erg dat ik echt moet zorgen dat ik het wegzet voordat het ook gebeurt.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 8 juni 2018 @ 11:26:55 #3
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179671224
Schreef jij gisteren niet dat je tegenwoordig gedetacheerd bent als raamambtenaar? Van een paar weken tussen die trage dinosauriërs worden zou ik ook gillend gek worden.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:32:23 #4
471637 TomStall
I buried Joey
pi_179672111
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:13 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Ik ben niet iemand die veel met krachttermen gooit. Hevige vloeken laat ik meestal achterwege. Ben ook niet echt snel boos. Nooit eigenlijk. Mijn omgeving stoort zich er wel eens aan dat ik juist niet boos wordt. Als het dan ooit gebeurt is het effect tenminste groter :P

Wat me de laatste tijd opvalt is dat ik af en toe echt enorme zin heb om keihard te schreeuwen of vloeken. Terwijl ik niet echt boos ben. Gewoon zomaar. het voelt als een soort spanning. Ik ken het fenomeen intrusie, maar zo voelt het niet. Het is wat aanhoudender en dieper dan dat.

kennen jullie dit en hoe gaan jullie er mee om? Moet bekennen dat het me best stoort en om nou random te gaan lopen hijsteren lijkt me op z'n minst onverstandig.
Herkenbaar, al dan niet in meer of mindere mate. Je moet voor jezelf na gaan wat die spanning dan is en dat hangt helemaal van je situatie en leven af. Misschien zelfs van je levensfase, maar dat moet je voor jezelf bepalen. Spanning, frustratie, soms weet je niet waarvan het komt maar als je echt eerlijk in jezelf op zoek gaat kom je er wel achter. Door denken over bepaalde situaties in je leven die je gefrustreerd hebben, of dingen of acties van mensen die je tegen gevallen zijn, of simpelweg dingen die mensen aan nemen als "normaal" maar voor jou toch niet lekker zitten. Soms kun je daar niets mee verder om het te veranderen, maar als je eenmaal weet waar je frustratie door komt kun je het wel gebruiken.

Je gebruikt het door de spanning die je voelt dus te herleiden naar de oorzaak. Soms meerdere oorzaken misschien. Bijvoorbeeld: je bent vroeger gepest en daar kon je nooit wat aan doen, of durfde dat niet of zo. Maar als je er aan terug denkt voel je spanning, of je hartslag gaat toch omhoog omdat je toch dingetjes hebt waar je eigenlijk best boos om bent. Misschien boos op jezelf: "Oh jongen als ik NU in die situatie terug kan keren dan zou ik dit en dit en dat doen." Dat soort dingen. Als je dan die emotie voelt, en die spanning in je lichaam voelt stromen, dan ga je met die energie aan de gang: sporten, hardlopen, wandelen in de regen in je eentje en des noods het er hardop pratend in jezelf uit gooien. Neem dus echt de tijd voor jezelf en doe er iets mee. Werkt niet in 1 keer, werkt ook niet voor iedereen, maar het heeft wel even een mogelijkheid om er uit te komen. Doe het privé uiteraard. Nadat je gesport hebt probeer dan de situatie die je hebt gevisualiseerd weer te analyseren, probeer het dan even op een kalme manier af te sluiten. Realiseer je dat het voorbij is, je hebt nu de negatieve energie van die ervaring gebruikt om er zelf lichamelijk (en daardoor ook geestelijk) beter van te worden.

Dat is een manier om er mee om te gaan. Lichamelijk bezig zijn, al dan niet in jezelf gekeerd, kun je fitter van worden en helderder. Sporten is altijd goed, beter dan al je woede als een atoombom ineens te laten ploffen. Maakt wel indruk, maar mensen gaan je vermijden en je komt er mee in de problemen.

Ik denk niet dat je er helemaal vanaf komt als het zo erg is dat je met koffie wil gooien en wil gaan lopen schelden, maar als je het op bovenstaande manier probeert te kanaliseren ben je er in elk geval even mee bezig en besteed je er op een goede manier wat aandacht aan.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:57:50 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_179672440
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:13 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Wat me de laatste tijd opvalt is dat ik af en toe echt enorme zin heb om keihard te schreeuwen of vloeken. Terwijl ik niet echt boos ben. Gewoon zomaar.
Daar is een naam voor: Gilles de la Tourette.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_179672581
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:57 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Daar is een naam voor: Gilles de la Tourette.
dat heeft weinig met het GdT syndroom te maken (dat ook helemaal niet zeer gekenmerkt wordt door vloeken an sich, eerder door tics en impulsief gedrag... waar deze mensen wel bv bepaalde vloekwoorden gebruiken is nu juist _niet_ vanuit een psychische behoefte, maar komt het als impuls, vaak juist sterker als de mensen in een situatie zijn waar dat onwenselijk is)...

Iemand met GdT zal zich vaak ongeremd en zeer impulsief in publieke situaties gedragen.... Van wat TS lijkt te beschrijven is het eerder andersom, onderdrukt hij juist zulke impulsen opvallend vaak.
Ook zijn omgeving geeft aan dat hij overkomt als iemand met eerder onderdrukte emoties (en dat is sociaal vaak evenmin erg prettig, als je de indruk hebt dat iemand niet het achterste van zijn tong laat zien (veel GdT-patienten zijn sociaal ontzettend begaafd, juist ook omdat ze tegenover onbekenden vaak duidelijk moeten maken dat bepaald impulsief gedrag en hun vele zeer zichtbare tics niet slecht bedoeld is)

[ Bericht 27% gewijzigd door RM-rf op 08-06-2018 13:14:52 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:15:33 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179672694
Same here. Word eigenlijk nooit boos maar als ik het wel ben dan heeft het inderdaad wel het gewenste effect. Dat is wel een voordeel.

In principe heb ik niet heel veel last van 'opgehoopte ongedefinieerde woede', want ik zie dat maar gewoon zo, want om één of andere reden werkt het fantaseren over een explosie van woede en geweld bij mij even goed als daadwerkelijk explosief woedend worden op [iets]. Dus gewoon de fantasie lekker laten gaan en er van genieten zodat je in ieder geval nog een uitlaatklep hebt voor dat spul. geneer je er niet voor, het is altijd nog beter om te fantaseren dat je iemand zijn hoofd van zijn nek rukt en in een houtversnipperaar gooit terwijl je in zijn nek poept dan dat je uit pure frustratie een kassiere verrotscheld omdat ze voor de achtentwintigduizendste keer vraagt of je zegeltjes wil.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:41:20 #8
471637 TomStall
I buried Joey
pi_179673132
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:15 schreef jogy het volgende:
...het is altijd nog beter om te fantaseren dat je iemand zijn hoofd van zijn nek rukt en in een houtversnipperaar gooit terwijl je in zijn nek poept dan dat je uit pure frustratie een kassiere verrotscheld omdat ze voor de achtentwintigduizendste keer vraagt of je zegeltjes wil.
Hmmja true dat. Maar dat soort fantasieën moet wel een fase zijn anders blijf je zo wazig uit je ogen kijken terwijl die kassiere op zich misschien best een lekker ding is, mis je dat weer.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 14:03:58 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179673784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:41 schreef TomStall het volgende:

[..]

Hmmja true dat. Maar dat soort fantasieën moet wel een fase zijn anders blijf je zo wazig uit je ogen kijken terwijl die kassiere op zich misschien best een lekker ding is, mis je dat weer.
Wel zonde inderdaad. Gelukkig zijn bij mij in ieder geval die woede fantasie uitlaatkleppen op momenten dat ik verder niets aan het doen ben en ook geen scherpe objecten hanteer etc.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179676342
Misschien een keer lekker eraan toegeven? In een omgeving waarin je alleen bent lekker schreeuwen en vloeken en daarna kijken hoe je je voelt.

En anders: https://break-stuff.nl/
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:03:45 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179676505
Opgekropte woede & frustratie. Heb je het gevoel dat je te veel pikt van anderen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179790692
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:13 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Ik ben niet iemand die veel met krachttermen gooit. Hevige vloeken laat ik meestal achterwege. Ben ook niet echt snel boos. Nooit eigenlijk. Mijn omgeving stoort zich er wel eens aan dat ik juist niet boos wordt. Als het dan ooit gebeurt is het effect tenminste groter :P

Wat me de laatste tijd opvalt is dat ik af en toe echt enorme zin heb om keihard te schreeuwen of vloeken. Terwijl ik niet echt boos ben. Gewoon zomaar. het voelt als een soort spanning. Ik ken het fenomeen intrusie, maar zo voelt het niet. Het is wat aanhoudender en dieper dan dat.

kennen jullie dit en hoe gaan jullie er mee om? Moet bekennen dat het me best stoort en om nou random te gaan lopen hijsteren lijkt me op z'n minst onverstandig.
Is dit niet een soort gilles de la tourette maar dan mentaal of zo.
Ik heb daar ook last van, alleen dan niet zo heel vaak met vloeken maar ook met onzin dingen denken. Het schijnt OCD te zijn. Kun je therapie en medicijnen voor krijgen, maar alleen als het het leven beheeerst in negatieve zin. Bij mij iis het nu zo dat ik ermee kan leven.
Ben zelf wel ook bijna de hele dag door aan het schelden van binnen op alles en iedereen, maar dan ben ik gewoon geïrriteerd. ga ook niet echt vloeken, ben niet gek, je krijgt tegenwoordig al ruzie als je opstaat en zegt dat iemand anders wel op jouw plek kan zitten.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_179790723


[ Bericht 100% gewijzigd door Sigaartje op 14-06-2018 20:24:37 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179796168
Waarom ben je zo gefrustreerd?
pi_179796190
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 20:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ben zelf wel ook bijna de hele dag door aan het schelden van binnen op alles en iedereen, maar dan ben ik gewoon geïrriteerd. ga ook niet echt vloeken, ben niet gek, je krijgt tegenwoordig al ruzie als je opstaat en zegt dat iemand anders wel op jouw plek kan zitten.
Misschien tijd voor een andere baan?
pi_179796949
Wat erin zit, moet eruit. Vloeken als een debiel dus.
pi_179797874
Gewoon een beetje rukken en relaxen man
pi_179797885
Misschien helpt een (vecht)sport of andere fysieke inspanning ook :) klussen bijvoorbeeld, vooral iets doen waar je je energie in kwijt kan.
pi_179944793
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Misschien helpt een (vecht)sport of andere fysieke inspanning ook :) klussen bijvoorbeeld, vooral iets doen waar je je energie in kwijt kan.
ik ben begonnen met hardlopen :')

Ik merk dat ik wat gefrustreerd ben over dingen en dat ik dat (bijvoorbeeld op mijn werk) niet kan ventileren of doordat het lastig is om de situatie op korte termijn te veranderen. Ik denk dat dat frustratie oplevert die ik ergens op krop. voel me de laatste dagen ook gewoon niet echt fijn.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator donderdag 21 juni 2018 @ 18:05:17 #20
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179946883
Bond tegen het vloeken op de hoogte gesteld
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_179961647
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Opgekropte woede & frustratie. Heb je het gevoel dat je te veel pikt van anderen?
Dit, gecombineerd met het missen van een uitlaatklep. Als je huidige activiteiten buiten werk je weinig voldoening geven moet je echt op zoek naar een alternatief, anders blijf je woede & frustratie opkroppen ipv verwerken. Ventileren achter de tv of pc is in ieder geval een stuk lastiger.

Ik had t zelfde tot dat ik erachter kwam dat sporten mijn ideale manier is om beter in je vel te zitten en vergroot het de (emotionele) weerstand. Even lekker om de 1 á 2 dagen 5 km hardlopen doet wonderen. Voor ieder zal dit wel verschillend zijn, maar mn punt is denk ik duidelijk. Toen ik wat jonger was, was m'n uitlaatklep uitgaan en feesten.
pi_179962005
Mijn opa die kon zo verschrikkelijk goed vloeken. En hij ging er bij staan en met kracht kwamen de verwensingen uit zijn mond. Hij kon behoorlijk tieren, maar echt, iedereen stond er van te kijken hoe hij met enorme kracht tekeer kon gaan. De scheuren staan nog in het behang.

Op een gegeven moment trok hij zelfs tijdens het vloeken de boekenschappen van de muur en begon hij tierend en scheldend te stampen op de boeken. Dat was minder leuk. Maar ik kon er altijd erg van genietn.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 10:28:12 #23
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179962127
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:17 schreef Sigaartje het volgende:
Mijn opa die kon zo verschrikkelijk goed vloeken. En hij ging er bij staan en met kracht kwamen de verwensingen uit zijn mond. Hij kon behoorlijk tieren, maar echt, iedereen stond er van te kijken hoe hij met enorme kracht tekeer kon gaan. De scheuren staan nog in het behang.

Op een gegeven moment trok hij zelfs tijdens het vloeken de boekenschappen van de muur en begon hij tierend en scheldend te stampen op de boeken. Dat was minder leuk. Maar ik kon er altijd erg van genietn.
Hij had die boeken toch gekocht?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_179962386
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:28 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Hij had die boeken toch gekocht?
Die waren van oma.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')