abonnement Unibet Coolblue
pi_179680373
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Beetje een vicieuze cirkel die welhaast niemand wil doorbreken inderdaad. Muren zijn gemakkelijker te bouwen dan bruggen.
kunnen we daar de mexicanen ook voor laten betalen?
pi_179680422
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:13 schreef Otger het volgende:

[..]

Ik roep maar wat. Heb zelf niets met protestanten maar ik ben het niet eens met wat je net zei over de loving van geuzen in de 80 jarige oorlog. Bij onze school waren ze heel specifiek over de daden die de geuzen tegen de monniken en katholieken pleegden.

Verhangingen, marteling en plunder. Noem het maar op.
wel leiden ontzet _O_
  vrijdag 8 juni 2018 @ 20:29:46 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179680455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat maakt voor een doorsnee moslim niet veel uit; voor de usual suspects blijft het een 'gevaarlijk element' totdat hij diens identiteit geheel verloochend.
De doorsnee moslim zal ook niet echt veel radicaler in het geloof worden. Maar gezien de bevolkingsgroepen zoals genoemd in de OP heb ik wel een beetje het idee waar de schoen wringt.
pi_179680666
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Monniken... Net als haviken, bangeriken, kieviten etc...
Ze hadden natuurlijk wel een punt die protestanten, vind ik.
Waren toch wel erg veel misstanden in de moederkerk. Verkoop van ambten (simonie), verkoop van aflaten, mis in het Latijn dat niemand begreep, de tienden, onderhorigheid aan Rome, terwijl die dan ook nog een behoorlijk schisma kende, waardoor er twee en even zelfs drie pausen waren. Een Augiasstal was het.
I´m back.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 21:22:54 #155
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_179681691
Zie nu zelfs in de kleine stad waar ik woon al burka's rondlopen. Zitten duidelijk jonge vrouwtjes onder..... Dat soort ongure types zag je 30 jaar geleden hier niet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_179681729
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:22 schreef deedeetee het volgende:
Zie nu zelfs in de kleine stad waar ik woon al burka's rondlopen. Zitten duidelijk jonge vrouwtjes onder..... Dat soort ongure types zag je 30 jaar geleden hier niet.
Welke kleine stad is dat dan. Hand op mijn hart kom nul moslims tegen hier in dorp, op werk. Soort bubbel...
I´m back.
pi_179682504
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:26 schreef FYazz het volgende:
https://www.trouw.nl/reli(...)dan-ouders~a7201476/

Uit het onderzoek van de Universiteit van Utrecht, die heeft samengewerkt met universiteiten uit Engeland en Duitsland, komt een andere conclusie (staat ook al in een ander topic).

In dit onderzoek zijn 5000 moslimjongeren en hun ouders zo'n 5 jaar lang gevolgd.

Ik vind dat een betrouwbaarder onderzoek dan het onderzoek van het Sociaal Planbureau wat is gebaseerd op ondervragingen en vragenlijstjes ipv het langdurig volgen van families en hun ontwikkeling.
Ja, dat lijkt toch wat tegenstrijdig aan elkaar.
pi_179682520
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je geen reden geeft om geschopt te worden hoef je ook niet tot bal te transformeren...

Of zeg ik nou iets heel geks?
De meeste moslims geven daar ook geen reden toe, toch worden ze zo behandeld. Dat is nu net het probleem.
pi_179682591
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:29 schreef Elfletterig het volgende:
Het echte nieuws wordt verbloemd. Dat is namelijk niet dat moslims steeds religieuzer worden (dat moeten ze zelf weten), maar dat ze steeds vijandiger tegenover Nederland staan. Ik kwam op Twitter dit artikel tegen (bron: AD). Zelfde nieuwsbron (SCP), andere insteek.

[ afbeelding ]

De cijfers zijn vele malen beroerder dan ik tot dusver dacht. Ronduit schrikbarend. Alleen seculiere moslims voelen zich verbonden met Nederland. Het leeuwendeel leeft vrijwel volledig binnen de eigen gemeenschap en omarmt uiterst conservatieve opvattingen die vaak haaks staan op de normen en waarden in de Nederlandse samenleving.

Uiteraard zijn mensen er weer als de kippen bij om genoemde moslims in de slachtofferrol te plaatsen: de standaard-reflex in dit soort discussies. De realiteit is echter dat religie een keuze is, net als de mate waarin, cq. de stroming die je aanhangt. En hetzelfde geldt voor wonen in Nederland: het is echt niet verplicht om in dat nare, discriminerende, seculiere Nederland te blijven wonen.

De mensen die dachten dat moslims vanzelf wel zouden integreren als je maar geduld hebt, komen nu van een koude kermis thuis. De beweging is precies de andere kant op: verdere verwijdering van de Nederlandse samenleving. Gerichte maatregelen op het gebied van integratie, dan wel bevordering van re-migratie, zijn strikt noodzakelijk.

Edit: de bron is zo te zien het AD: https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a72dd582/
Het gevolg van de vijandigheid die populisten als Wilders en Baudet aanwakkeren en waar jij ook weer vrolijk aan meedoet. "Als het je niet bevalt dan verhuis je maar."

Dat geldt ook voor jou overigens; als je problemen hebt met de huidige ontwikkelingen moet je daar óf iets aan doen (en dan in constructieve zin) of verhuizen.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 22:15:24 #160
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179682668
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gevolg van de vijandigheid die populisten als Wilders en Baudet aanwakkeren en waar jij ook weer vrolijk aan meedoet. "Als het je niet bevalt dan verhuis je maar."

Dat geldt ook voor jou overigens; als je problemen hebt met de huidige ontwikkelingen moet je daar óf iets aan doen (en dan in constructieve zin) of verhuizen.
Dus het is de schuld van Wilders en Baudet dat moslims steeds religieuzer worden ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_179682675
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gevolg van de vijandigheid die populisten als Wilders en Baudet aanwakkeren en waar jij ook weer vrolijk aan meedoet. "Als het je niet bevalt dan verhuis je maar."

Dat geldt ook voor jou overigens; als je problemen hebt met de huidige ontwikkelingen moet je daar óf iets aan doen (en dan in constructieve zin) of verhuizen.
Baudet is een cultuurchristen en Wilders oreert altijd over het judeo-christendom. Is meer dan dat ze zich verzetten tegen het christendom?
Dit terwijl meerderheid NL'ers niets met christendom te maken heeft meer.

Tijdje geleden konden we lezen dat ook steeds meer moslims in NL seculariseerden (jaartje of 10 geleden?). Juist door de input van christendom, zoals via Baudet en Wilders, zie je nu wrs dat moslims zich verzetten?
I´m back.
pi_179682865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Baudet is een cultuurchristen en Wilders oreert altijd over het judeo-christendom. Is meer dan dat ze zich verzetten tegen het christendom?
Dit terwijl meerderheid NL'ers niets met christendom te maken heeft meer.

Tijdje geleden konden we lezen dat ook steeds meer moslims in NL seculariseerden (jaartje of 10 geleden?). Juist door de input van christendom, zoals via Baudet en Wilders, zie je nu wrs dat moslims zich verzetten?
Secularisatie een gevolg of voortvloeiing van het christendom noemen is ook wel eh, bijzonder.
pi_179682904
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:15 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dus het is de schuld van Wilders en Baudet dat moslims steeds religieuzer worden ?
Verander jij wel eens van gedachten als mensen hard tegen je in gaan en je merkt dat je niet heel welkom bent?
pi_179683028
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Secularisatie een gevolg of voortvloeiing van het christendom noemen is ook wel eh, bijzonder.
Zowel Wilders als Baudet hebben het over christendom, cultuurchristendom resp. judeo-christendom.
Daar waar secularisering vooral mikt op neutraliteit in het publieke domein, dus meer laïciteit. Iedereen mag geloven wat-ie bloody well wil, maar achter je voordeur. In het publieke domein zijn we allen volwassen mensen, althans we doen net alsof dan (voor die gelovigen). Uiteraard heb ikzelf helemaal niets met om het even welke religie, behalve misschien dat het een studie is in psychopathologie?
I´m back.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 22:40:58 #165
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179683137
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Verander jij wel eens van gedachten als mensen hard tegen je in gaan en je merkt dat je niet heel welkom bent?
Dat ligt er aan als ik me ergens niet gedraag , dan lijkt het me niet meer dan terecht.
Ik ben het overigens heel zelden eens met Wilders (slaat te veel door IMHO en legt verband tussen criminaliteit van Marokkaanse jongeren met de islam) , maar geeft wel vaak aan dat de islam een gevaarlijk ideologie is.
En moslims kunnen natuurlijk bij elke aanslag , onthoofding heel hard gaan roepen dat het niks met de islam te maken heeft , maar dat is natuurlijk onzin.
Wat mij betreft wordt de religieuze vrijheid een beetje ingeperkt in Nederland.
Kerken , moskeeën , synagoges prima.
Maar geen religieuze uitingen meer in openbare gebouwen en winkels.
Ook religieuze scholen , laat ze daar maar mee kappen.
Ik loop wel eens in langs een islamitische school in Amsterdam , meisjes met hoofddoekjes om , jongens en meisjes gescheiden.
Dat gaat niet werken als je die kinderen wil laten integreren in een westerse samenleving.
Buiten dat zijn moslims nogal goed om hun zin proberen door te drukken (hoofddoekje bij de politie etc etc)
Ik ben inmiddels overleden
pi_179683265
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zowel Wilders als Baudet hebben het over christendom, cultuurchristendom resp. judeo-christendom.
Daar waar secularisering vooral mikt op neutraliteit in het publieke domein, dus meer laïciteit. Iedereen mag geloven wat-ie bloody well wil, maar achter je voordeur. In het publieke domein zijn we allen volwassen mensen, althans we doen net alsof dan (voor die gelovigen). Uiteraard heb ikzelf helemaal niets met om het even welke religie, behalve misschien dat het een studie is in psychopathologie?
Wilders in het bijzonder heeft al een aantal keer laten weten daar toch iets anders over te denken. Dus leuk verhaal, maar niet heel relevant verder.
pi_179683320
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wilders in het bijzonder heeft al een aantal keer laten weten daar toch iets anders over te denken. Dus leuk verhaal, maar niet heel relevant verder.
Wat dan?
Zijn gewoon christenboys hoor, die twee, volgens mij.
I´m back.
pi_179683925
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Verander jij wel eens van gedachten als mensen hard tegen je in gaan en je merkt dat je niet heel welkom bent?
Dan ga ik ergens naar toe waar ik wel welkom ben.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:32:37 #169
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179684187
Islam, de grootste bedreiging van Europa.
En we laten ze al jarenlang met open armen binnen.
De grootste fout in de naoorlogse geschiedenis.

En hier bestaat geen politieke oplossing voor. Alleen geweld kan dit probleem oplossen.

Ik zie de toekomst somber in.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:36:02 #170
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179684248
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat dan?
Zijn gewoon christenboys hoor, die twee, volgens mij.
Wilders is geen christenboy.

Volgens mij is hij atheïst, maar hij heeft ook sterke banden met Joodse mensen uit Israël en de VS. Zijn vrouw is trouwens ook Joods.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179684253
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:32 schreef Harvest89 het volgende:
Islam, de grootste bedreiging van Europa.
En we laten ze al jarenlang met open armen binnen.
De grootste fout in de naoorlogse geschiedenis.

En hier bestaat geen politieke oplossing voor. Alleen geweld kan dit probleem oplossen.

Ik zie de toekomst somber in.
Wellicht een schrale troost maar daarin sta je niet alleen.
pi_179684364
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Verander jij wel eens van gedachten als mensen hard tegen je in gaan en je merkt dat je niet heel welkom bent?
Wat een kul. Moslims zijn juist héél welkom in ons land.

Geen enkele partij, organisatie of vereniging kan een deuk in een pakje boter schoppen wanneer het gaat over het 'aanpakken van de Islam'. Nee, de islam wordt, in tegenstelling tot de 'loud mouth social media', juist geknuffeld.

Dat de moslim? nu aangeeft JUIST religieuzer te worden door de afzet is ONJUIST. Men wordt religieuzer omdat het in dit land KAN!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179684500
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat een kul. Moslims zijn juist héél welkom in ons land.

Geen enkele partij, organisatie of vereniging kan een deuk in een pakje boter schoppen wanneer het gaat over het 'aanpakken van de Islam'. Nee, de islam wordt, in tegenstelling tot de 'loud mouth social media', juist geknuffeld.
We hebben hier een politiek figuur rondlopen met een vrij grote aanhang die zijn afkeer van moslims niet onder stoelen of banken steekt. Daarin staat die kennelijk niet alleen. Pegida organiseert demonstraties om moslims eens goed te provoceren. Op social media wordt dag in dag uit flink gekankerd op moslims.

Je hebt het nu over bepaalde grondrechten die niet ingeperkt kunnen worden. Hoewel dat klopt is en jij en ik dat dan weliswaar kunnen relativeren, dat verandert verder weinig aan de duidelijk merkbare houding van veel mensen en dat blijft natuurlijk wel hangen.
pi_179684698
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wilders is geen christenboy.

Volgens mij is hij atheïst, maar hij heeft ook sterke banden met Joodse mensen uit Israël en de VS. Zijn vrouw is trouwens ook Joods.
Ja, nou ja hij oreert altijd over joods-christelijke beschaving, judeo-christendom iig tegengesteld aan islam country. Ikzelf als niet gelovige vind dat allemaal nonsense dus. Maar moslims wrs zien dat weer als een aanval, netto resultaat is wellicht dat ze hun religie serieuzer nemen?
Ik weet het anders ook niet... blijft behelpen met die religieuzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 09-06-2018 00:03:26 ]
I´m back.
pi_179685189
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt toch wat tegenstrijdig aan elkaar.
Ja, ik vind het dan ook jammer dat mensen op een headline of nieuwsbericht afgaan en dan wel de tijd nemen om bijvoorbeeld hier een hele dag in discussie te gaan, terwijl ze in diezelfde tijd beter even de onderliggende onderzoeken hadden kunnen lezen. Scheelt een hoop frustratie en spanningen.
pi_179685495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat een kul. Moslims zijn juist héél welkom in ons land.

Geen enkele partij, organisatie of vereniging kan een deuk in een pakje boter schoppen wanneer het gaat over het 'aanpakken van de Islam'. Nee, de islam wordt, in tegenstelling tot de 'loud mouth social media', juist geknuffeld.

Dat de moslim? nu aangeeft JUIST religieuzer te worden door de afzet is ONJUIST. Men wordt religieuzer omdat het in dit land KAN!
Kan en kon, het westen is een prima broednest gebleken voor in het westen geboren moslim-extremisten die vervolgens in een vreemd land mensen de keel gaan doorsnijden en een kalifaatje stichten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179685682
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gevolg van de vijandigheid die populisten als Wilders en Baudet aanwakkeren en waar jij ook weer vrolijk aan meedoet. "Als het je niet bevalt dan verhuis je maar."

Dat geldt ook voor jou overigens; als je problemen hebt met de huidige ontwikkelingen moet je daar óf iets aan doen (en dan in constructieve zin) of verhuizen.
Ik doe niet vrolijk mee aan populisme of vijandigheid aanwakkeren, ik benoem feiten uit een onderzoek; ook als ze ongemakkelijk zijn. In het NOS Journaal werd vanavond weer precies de insteek gekozen die jij omschrijft; het viel te verwachten. Gekleurde verslaggeving die niets met journalistiek heeft te maken.

De realiteit is dat seculiere/gematigde moslims het prima naar hun zin hebben in Nederland en zich met Nederland verbonden voelen. Alleen al uit dat gegeven blijkt dat de conservatieve groep nodig eens bij zichzelf te rade moet. Dus voor de verandering eens niet met een vingertje naar anderen (zoals populisten) wijzen of de sociaal-economische positie als argument aanvoeren.

Het leeuwendeel komt echter niet verder dan zelfbeklag (slachtofferrol) en een conservatieve houding die haaks staat op de aard van de Nederlandse samenleving. En in plaats dat ze eindelijk eens gaan integreren, drijven ze alleen maar verder af. Juist door meepraters uit linkse hoek voelen die mensen zich gesterkt in het idee dat hen onrecht wordt aangedaan. Dat terwijl zowel religie als verblijf in Nederland een keuze is.

Het idee dat je problemen alleen langs een constructieve weg kunt oplossen, is een links-naïef idee waar we niks mee kunnen. Je zult ook grenzen moeten stellen en de oer-conservatieve, veelal slecht geïntegreerde moslims op hun eigen verantwoordelijkheden moeten wijzen.
pi_179685843
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wilders in het bijzonder heeft al een aantal keer laten weten daar toch iets anders over te denken. Dus leuk verhaal, maar niet heel relevant verder.
De beperkte politieke steun voor Wilders en diens opvattingen (nooit hoger dan 15-16 procent van het electoraat) valt totaal in het niet bij de hoeveelheid Turkse en Marokkaanse moslims (de grootste groepen) die niks op hebben met de Nederlandse samenleving.

quote:
Moslim in de Nederlandse samenleving
De religiositeit van moslims houdt duidelijk verband met niet-godsdienstige levensterreinen. De moslimgroepen die het meest religieus zijn in hun gedrag en opvattingen, met name de strikte moslims, hebben hechte banden binnen de herkomstgroep, verrichten veel vrijwilligerswerk en mantelzorg en ervaren een goede geestelijke gezondheid. Tegelijkertijd is de sociaal-culturele afstand ten aanzien van (autochtone) Nederland(ers) groot en onderschrijven zij conservatieve waarden.

De seculiere moslims zijn het meest progressief in hun opvattingen, hebben het vaakst betaald werk, voelen zich verbonden met Nederland, en hebben relatief veel sociale contacten buiten de herkomstgroep. De sociaal-emotionele banden met de herkomstgroep is relatief minder sterk. Ook verrichten zij minder vaak vrijwilligerswerk en mantelzorg.

Het beeld van de Nederlandse samenleving is onder alle moslimgroepen, uitgezonderd de groep van seculiere moslims, weinig positief. Het vertrouwen in de regering en de politie is niet groot. Ook delen zij de perceptie van een niet al te positief en soms vijandig maatschappelijk klimaat. Onder geen van de moslimgroepen wordt het gebruik van geweld voor het geloof sterk onderschreven.
Bron: https://www.scp.nl/Nieuws/Moslims_steeds_religieuzer

Ik herhaal één zinnetje nog maar een keer, zodat het doordringt:
quote:
Tegelijkertijd is de sociaal-culturele afstand ten aanzien van (autochtone) Nederland(ers) groot en onderschrijven zij conservatieve waarden.
Dit maakt feilloos duidelijk dat het probleem toch hoofdzakelijk ligt bij de conservatieve moslims zelf, met hun opvattingen die mijlenver van onze samenleving staan. Ze leven in hun eigen wereldje, gaan totaal niet met Nederlanders om en als het zo uitkomt zijn ze bijzonder bedreven in het grijpen van de slachtofferrol.

Vreemd is vooral dat sommige mensen - puur uit idealisme, de feiten terzijde schuivend - zich wél opwinden over de vijandigheid van Nederlanders richting moslims, maar niet over de vijandigheid van moslims richting de Nederlandse samenleving, cq. onze manier van leven. Dat laatste is dan weer volstrekt begrijpelijk; dat moeten we respecteren en we moeten ontzag voor de religie opbrengen, enzovoort...

Het zijn toch echt moslims zélf die zich afkeren van de Nederlandse samenleving, onze normen en waarden.
pi_179685867
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We hebben hier een politiek figuur rondlopen met een vrij grote aanhang die zijn afkeer van moslims niet onder stoelen of banken steekt. Daarin staat die kennelijk niet alleen. Pegida organiseert demonstraties om moslims eens goed te provoceren. Op social media wordt dag in dag uit flink gekankerd op moslims.

Je hebt het nu over bepaalde grondrechten die niet ingeperkt kunnen worden. Hoewel dat klopt is en jij en ik dat dan weliswaar kunnen relativeren, dat verandert verder weinig aan de duidelijk merkbare houding van veel mensen en dat blijft natuurlijk wel hangen.
Nogmaals, die 'veel mensen' zijn een marginale groepje.

De meeste mensen hebben NIETS tegen moslims.

Fuck de social media, fuck de media die de social media zo belangrijk maken.

Moslims zijn net zoals jij en ik. Ik ben de beste vrienden (mijn buurman, soenniet), omdat we elkeer in onze waarde laten.

MAAR ik wil wel dat Nederland een land blijft waarin de islamitische wijze geen gemeengoed wordt. Dat is mijn goed recht om dat te vinden. En die zienswijze is totaal NIET Islamofoob.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 09-06-2018 01:39:15 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179687178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe is dit nieuws?

Is een logische reactie. Of die wenselijk is, is vers twee.
Logische reactie? Het is een wereldwijd fenomeen. Maar ik begrijp dat Wilders en co verantwoordelijk zijn voor de radicalisering van oa Indonesië volgens jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Onnoembare op 09-06-2018 06:19:11 ]
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179687277
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 00:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nogmaals, die 'veel mensen' zijn een marginale groepje.

De meeste mensen hebben NIETS tegen moslims.

Fuck de social media, fuck de media die de social media zo belangrijk maken.

Moslims zijn net zoals jij en ik. Ik ben de beste vrienden (mijn buurman, soenniet), omdat we elkeer in onze waarde laten.

MAAR ik wil wel dat Nederland een land blijft waarin de islamitische wijze geen gemeengoed wordt. Dat is mijn goed recht om dat te vinden. En die zienswijze is totaal NIET Islamofoob.
Het aantal Hollanders dat in 2017 definitief Nederland hebben verlaten is inmiddels 145.000. Dat is 20.000 meer dan het jaar daar voor.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2018 @ 07:41:33 #182
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_179687303
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:01 schreef ems. het volgende:

[..]

Daarom moet roken voortaan ook gewoon weer overal toegestaan worden. Om roken tegen te gaan.
Juist, dit antirookbeleid werkt averechts. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2018 @ 07:50:30 #183
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_179687330
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:17 schreef machtpen het volgende:

[..]

Sneeuwvlokjesonzin, ze luisteren al 50 jaar niet en zijn ook niet van plan om te gaan luisteren. Juist door die houding zijn een wilders en pegida het gevolg.
Dit.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_179687726
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:47 schreef LXIV het volgende:
Van de Marokkaanse moslims bidt volgens het onderzoek 78 procent vijf maal per dag, bij de Turkse moslims is dit 33 procent.
Dat geloof ik dus echt niet.

Sowieso, dit soort onderzoeken. :')

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 09-06-2018 14:22:49 ]
  zaterdag 9 juni 2018 @ 11:44:38 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179689422
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je geen reden geeft om geschopt te worden hoef je ook niet tot bal te transformeren...

Of zeg ik nou iets heel geks?
Het schoppen gebeurt zonder reden. Eerst Turken, toen Marokkanen, Polen, Bulgaren en Roemenen en nadien vluchtelingen.

Ja, je zegt iets geks.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179689789
Bepaalde critici verwijten het Geert Wilders en consorten dat moslims steeds religieuzer worden. Hetzelfde geluid klinkt in dit topic. Op Twitter werd een interessante vraag gesteld:

SBergsma twitterde op vrijdag 08-06-2018 om 18:02:30 Volgens @Leolucassen is het religieuzer worden van moslims in Nederland de schuld van Geert Wilders. https://t.co/hXRKDAj9D0 reageer retweet
SBergsma twitterde op vrijdag 08-06-2018 om 18:07:02 Zegt hij daarmee niet dat hij reli-toename van moslims slecht vindt? Want Wilders zou nooit iets goeds teweeg kunnen brengen, toch? reageer retweet
pi_179689987
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:14 schreef Elfletterig het volgende:
Bepaalde critici verwijten het Geert Wilders en consorten dat moslims steeds religieuzer worden. Hetzelfde geluid klinkt in dit topic. Op Twitter werd een interessante vraag gesteld:

SBergsma twitterde op vrijdag 08-06-2018 om 18:02:30 Volgens @Leolucassen is het religieuzer worden van moslims in Nederland de schuld van Geert Wilders. https://t.co/hXRKDAj9D0 reageer retweet
SBergsma twitterde op vrijdag 08-06-2018 om 18:07:02 Zegt hij daarmee niet dat hij reli-toename van moslims slecht vindt? Want Wilders zou nooit iets goeds teweeg kunnen brengen, toch? reageer retweet
Reli-toename is ook gewoon een slechte ontwikkeling. Je hoeft geen PVV'er zijn om dat te vinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179690141
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Telegraaf laat wel even een belangrijke conclusie weg:

[..]

Dit had iedereen natuurlijk al lang aan zien komen. De mensen die zo graag van de islam af willen, werken de secularisering juist tegen. Het blijkt dat mensen minder geneigd zijn om naar je standpunten te luisteren als je hen buitensluit en beledigt. 'De feiten benoemen' blijkt geen wondermiddel om mensen de ogen te openen, maar jaagt vooral de doelgroep die je wilt bereiken tegen je in het harnas.
Deze conclusie is niet juist. Dat is eenvoudig vast te stellen als je kijkt naar de islamisering in landen als Indonesie/Maleisie etc. Je kunt toch moeilijk stellen dat in die landen islamieten worden buitengesloten. Toch zie je daar hetzelfde patroon als in Nederland (en als in Frankrijk/Belgie/Duitsland/Engeland/Zweden/Turkije etc etc). Wat is de overeenkomst?

De eenvoudigste oplossing is zoals zo vaak de juiste: de oorzaak van de (re)islamisering ligt in de islam zelf, het verdelen van de wereld in dar al islam en dar al harb, de mumineen tegen de kuffar. Het is zelfs een officieel leerstuk: al walaa wal baraa. Zoek het eens op.
pi_179690233
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:41 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]


De eenvoudigste oplossing is zoals zo vaak de juiste: de oorzaak van de (re)islamisering ligt in de islam zelf, het verdelen van de wereld in dar al islam en dar al harb, de mumineen tegen de kuffar. Het is zelfs een officieel leerstuk: al walaa wal baraa. Zoek het eens op.

Heftige shit, maar sharia for holland is ook wel echt extremistische hoek.
https://shariaforholland.(...)ter-van-de-gelovige/
quote:
We moeten wegblijven van de kuffar, hun geloven en hun manier van leven. We moeten haat hebben voor hun ongehoorzaamheid en haat dragen voor hun daden. We moeten geen enkele affectie tonen jegens hen noch hen bijstaan of met hen te verenigen. We moeten hen niet beschouwen als het zijn van betere gelovigen noch hen beter behandelen dan de gelovigers.

Overigens wordt er in ramadan topic ook opgeroepen om geen contact met kuffars te hebben, dat is blijkbaar toch vrij normaal iets voor ze
  zaterdag 9 juni 2018 @ 12:52:14 #190
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_179690286
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:14 schreef Elfletterig het volgende:
Bepaalde critici verwijten het Geert Wilders en consorten dat moslims steeds religieuzer worden. Hetzelfde geluid klinkt in dit topic. Op Twitter werd een interessante vraag gesteld:

SBergsma twitterde op vrijdag 08-06-2018 om 18:02:30 Volgens @Leolucassen is het religieuzer worden van moslims in Nederland de schuld van Geert Wilders. https://t.co/hXRKDAj9D0 reageer retweet
SBergsma twitterde op vrijdag 08-06-2018 om 18:07:02 Zegt hij daarmee niet dat hij reli-toename van moslims slecht vindt? Want Wilders zou nooit iets goeds teweeg kunnen brengen, toch? reageer retweet
Leo Lucassen is dan ook een volstrekte idioot. Hij werd op Twitter helemaal afgeserveerd.

Kijk, mensen die professor worden zijn gewoon mensen die bij de Universiteit zijn blijven hangen. Hun mening is weinig meer waard dan de mening van een afgestudeerde die ergens anders is gaan werken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_179690321
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Reli-toename is ook gewoon een slechte ontwikkeling. Je hoeft geen PVV'er zijn om dat te vinden.
Je kan niet aan de ene kant voor de instroom van moslims zijn en aan de andere kant voor een afname van de mate van religieuze aanhang van de inwoners van Nederland. Dat is namelijk tegenstrijdig.
pi_179690343
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:41 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Deze conclusie is niet juist. Dat is eenvoudig vast te stellen als je kijkt naar de islamisering in landen als Indonesie/Maleisie etc. Je kunt toch moeilijk stellen dat in die landen islamieten worden buitengesloten. Toch zie je daar hetzelfde patroon als in Nederland (en als in Frankrijk/Belgie/Duitsland/Engeland/Zweden/Turkije etc etc). Wat is de overeenkomst?

De eenvoudigste oplossing is zoals zo vaak de juiste: de oorzaak van de (re)islamisering ligt in de islam zelf, het verdelen van de wereld in dar al islam en dar al harb, de mumineen tegen de kuffar. Het is zelfs een officieel leerstuk: al walaa wal baraa. Zoek het eens op.
Goede, inhoudelijke post
pi_179690643
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Heftige shit, maar sharia for holland is ook wel echt extremistische hoek.
https://shariaforholland.(...)ter-van-de-gelovige/

[..]

Overigens wordt er in ramadan topic ook opgeroepen om geen contact met kuffars te hebben, dat is blijkbaar toch vrij normaal iets voor ze
Dat komt omdat de 'extremisten' de koran het best volgen.
Buiten de 1% die echt tot hardcore jihadisme overgaat heb je een hele grote groep die vinden dat de jihadis in de kern gelijk hebben.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179690677
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Heftige shit, maar sharia for holland is ook wel echt extremistische hoek.
https://shariaforholland.(...)ter-van-de-gelovige/

[..]

Overigens wordt er in ramadan topic ook opgeroepen om geen contact met kuffars te hebben, dat is blijkbaar toch vrij normaal iets voor ze
Klopt, dit is mainstream islam. Dit zal daarom ook in Nederland sterker worden naarmate de islamitische zuil verder uitbouwt, er zal steeds minder ruimte voor islamieten zijn om van de officiele lijn (al dan niet door gebrek aan kennis) af te wijken. Het SCP onderzoek onderschrijft dit met zoveel woorden, alleen met het waarom en de correcte onderbouwing hebben ze moeite omdat bij het SCP onvoldoende kennis over de islam in huis is.
pi_179690791
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Klopt, dit is mainstream islam.
Nope.
pi_179690794
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom praat je zo respectloos? En daarbij is het natuurlijk niet 5 x per dag in de moskee. Bidden doe je in de meeste gevallen solitair.
Nee hoor, ik zie filmpjes op Youtube waar hele straten vol moslims met hun kont omhoog zitten, en dat is zeker respectloos tegenover ongelovigen o.a veroorzaken ze files, dus waarom moet ik voor hen respect hebben? Dom volk!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179690804
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:21 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat komt omdat de 'extremisten' de koran het best volgen.
Er is niet zoiets als 'de beste interpretatie'. Dat zeggen alleen fundamentalisten.
pi_179690952
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is niet zoiets als 'de beste interpretatie'. Dat zeggen alleen fundamentalisten.
De koran is gewoon geschreven met zwarte inkt, en bij de moslims is wat zwart op wit staat ook waar, dus wie heeft het over interpretatie.

Ik begrijp gewoonweg dat volk niet, alles is beter in hun eigen land en toch zitten ze hier.....en bijna allemaal in de achterbuurten van de grote steden! MAh ja, volgens links hebben we dat gepeupel nodig!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 14:25:57 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179691585
ik geloof niet dat je ooit 1 moslim/immigrant hebt gesproken die vond dat alles beter was in 'eigen' land
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179691614
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 07:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het aantal Hollanders dat in 2017 definitief Nederland hebben verlaten is inmiddels 145.000. Dat is 20.000 meer dan het jaar daar voor.
En wat is de reden van vertrek? Islam? Moslims? Of gewoon een normale andere reden?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')