abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179661950

Even dit fragment maar gepakt, omdat ik de interruptie ook vind horen bij de spreektijd die Ozturk later in het fragment nog krijgt.

Mevr Toorenburg deed een poging om de inbreng van Ozturk met een punt van orde naar de inhoud te brengen, maar Ozturk gaf geen gehoor. Later vertrekt zij uit de zaal.

Wie heeft gelijk en waarom?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 juni 2018 @ 21:12:40 #2
408813 crew  trein2000
pi_179662168
Van torenburg, ozturk gaat compleet buiten de orde. En kamerlid is een drukke baan, dus dan ga je iets nuttigs doen. Ze heeft echt volkomen gelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179662401
# team_Öztürk
pi_179662573
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:21 schreef Hamzoef het volgende:
# team_Öztürk
Verrassend. Leg eens uit waarom?
Alius aliud dicit
pi_179662597
Mevr Toorenburg.

De DENK-mensen hebben er een handje van om met wollig taalgebruik de tijd te vullen en op de man te spelen.

En als je de bal kaatst, kan je die terugverwachten. De heer Kops pareert de persoonlijke aanval van Öztürk prima, maar Öztürk is het helaas nog nooit gelukt om niet als een jengelende kleuter te reageren als hij de deksel op de neus krijgt.

Vervolgens begint hij een heel betoog, waarin hij geen inhoudelijke opmerkingen maakt, maar alleen maar de PVV zit te jij-bakken. De kamervoorzitster pakt dat ook duidelijk op en moet wéér de heer Öztürk even herinneren aan wat hij daar komt doen en hoe we met elkaar omgaan. Öztürk is ruim tien minuten aan het woord geweest, terwijl hij in pak-hem-beet tien seconden zijn vraag had kunnen stellen.

Groot gelijk dat Mevrouw Toorenburg met een "not this shit again"-hoofd de kamer verlaat en wat nuttigs gaat doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jordy-B op 07-06-2018 21:41:16 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179662718
06:44 "dit wet"
:')

08:18 "de eiland"
:')
pi_179663446
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:35 schreef Waterdrinker het volgende:
06:44 "dit wet"
:')

08:18 "de eiland"
:')
De zevenenveertig keer dat hij "Antillianen" verbetert naar "Antilliaanse Nederlanders"
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179664305
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:35 schreef Waterdrinker het volgende:
06:44 "dit wet"
:')

08:18 "de eiland"
:')
De vak 'k', geen pakje in een boter slaan, op de flikker gegeven
pi_179664883
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:40 schreef Vasion het volgende:

[..]

De vak 'k', geen pakje in een boter slaan, op de flikker gegeven
De eerste zin.

''Laat ik even voorop zeggen.''

Het is, voorop stellen.
pi_179665515
Lekker boeiend of hij wel of geen goed Nederlands spreekt, erger me meer aan de inhoud dan aan die lidwoordfouten
pi_179665637
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:31 schreef LCMS het volgende:
Lekker boeiend of hij wel of geen goed Nederlands spreekt, erger me meer aan de inhoud dan aan die lidwoordfouten
welke inhoud?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179665653
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

welke inhoud?
Ja, dat dus
  vrijdag 8 juni 2018 @ 00:16:42 #13
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179666397
ongelofelijk dat ben dit zelf een slim plan leek :')
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:39:12 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179669471
De ene despotenpartij tegen de andere, dan zou ik ook wat nuttigs gaan doen inderdaad.
pi_179670661
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:39 schreef Hexagon het volgende:
De ene despotenpartij tegen de andere, dan zou ik ook wat nuttigs gaan doen inderdaad.
CDA is mijn partij totaal niet, te zeer verroest met de macht. Maar leg uit, op welke wijze is CDA een despotenpartij?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_179671418
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:52 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

CDA is mijn partij totaal niet, te zeer verroest met de macht. Maar leg uit, op welke wijze is CDA een despotenpartij?
Hij bedoelt PVV en Denk
pi_179672279
https://www.rtlnieuws.nl/(...)akgebrek-van-wilders :')

Verder: dit ga je krijgen als moslims niet integreren: een partij die opkomt voor niet geïntegreerde moslims. Weinig opmerkelijk aan en zolang zij op DENK blijven stemmen hebben wij het te tolereren als gekozen volksvertegenwoordiging. Zo simpel is het.

Dat Toorenburg wegloopt, kan ze doen, maar als statement vind ik het onzinnig. Als ze echt iets anders is gaan doen wat ze nuttiger vond, be my guest.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:10:59 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179672642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De zevenenveertig keer dat hij "Antillianen" verbetert naar "Antilliaanse Nederlanders"
Antillianen zijn Nederlanders. Wat een rare benaming.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_179673906
Wat een holle retoriek, dat hier niet harder tegen opgetreden wordt vind ik stuitend.
pi_179674578
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:27 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Verrassend. Leg eens uit waarom?
Omdat Moslim. Du'h.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179674815
En toen Wilders wegliep was het wel fout?
pi_179675439
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Antillianen zijn Nederlanders. Wat een rare benaming.
De discussie gaat om het wetsvoorstel om Antillianen te deporteren naar de Antillen als ze in Europees Nederland de wet overtreden.

Als je daar tegenin wil gaan, moet je de goegemeente er wel aan herinneren dan Antillianen ook Nederlanders zijn en gelijk de lijn trekken naar Turkse Nederlanders, wat hij heel verstandig pas als derdes zei, maar er wel even een onderstrepend handgebaar bij maakte, want uiteindelijk is het Öztürk alleen om de Turken te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 08-06-2018 22:00:12 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179675462
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Antillianen zijn Nederlanders. Wat een rare benaming.
Toch kan je als NLer niet zomaar daar gaan wonen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 16:55:00 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179676371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:52 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

CDA is mijn partij totaal niet, te zeer verroest met de macht. Maar leg uit, op welke wijze is CDA een despotenpartij?
Ik bedoel de PVV
pi_179681744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:00 schreef john2406 het volgende:
En toen Wilders wegliep was het wel fout?
Roemer van de SP liep ook een keer weg dacht ik. Een klassiek haags spelletje zullen we maar zeggen. Het trekt wel sensatie natuurlijk.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 21:38:37 #26
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179681932
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:44 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Toch kan je als NLer niet zomaar daar gaan wonen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De discussie gaat om het wetsvoorstel om Antillianen te deporteren naar de Antillen als ze in Europees Nederland de wet overtreden.

Als je daartegen in wil gaan, moet je de goegemeente er wel aan herinneren dan Antillianen ook Nederlanders zijn en gelijk de lijn trekken naar Turkse Nederlanders, wat hij heel verstandig pas als derdes zei, maar er wel even een onderstrepend handgebaar bij maakte, want uiteindelijk is het Öztürk alleen om de Turken te doen.
Neemt niet weg dat Antilliaanse Nederlanders ongeveer hetzelfde is als Friese Nederlanders.
Het klinkt gewoon dom.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_179682795
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:35 schreef Waterdrinker het volgende:
06:44 "dit wet"
:')

08:18 "de eiland"
:')
'Wat zegt Öztürk zowel aan het begin als aan het eind van de werkdag? Ik ga lekker in debat."
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 9 juni 2018 @ 01:41:37 #28
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_179686306
Sowieso niet Ozturk. Nooit Ozturk.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_179732275
Öztürk heeft meerdere malen foto's gemaakt van Arib terwijl ze kamerleden een lift aanbied.
Nu eist Öztürk van de kamervoorzitter een lijst waarop staat wie ze wanneer een lift aangeboden heeft.

Het word wel een beetje zielig zo van Öztürk :')

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179735777
:') :') :')
pi_179735825
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Öztürk heeft meerdere malen foto's gemaakt van Arib terwijl ze kamerleden een lift aanbied.
Nu eist Öztürk van de kamervoorzitter een lijst waarop staat wie ze wanneer een lift aangeboden heeft.

Het word wel een beetje zielig zo van Öztürk :')

Ongelooflijk kansloos dat Denk. Bedankt PvdA.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179736127
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ongelooflijk kansloos dat Denk. Bedankt PvdA.
Nou ja, zij hebben natuurlijk gewoon de PvdA verneukt om in de kamer te komen, Alibaba en de andere twee zetelrovertjes. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 03:42:38 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179738615
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:31 schreef LCMS het volgende:
Lekker boeiend of hij wel of geen goed Nederlands spreekt, erger me meer aan de inhoud dan aan die lidwoordfouten
Ik vind dat persoonlijk wel boeien....voor elke politicus, trouwens.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 juni 2018 @ 05:34:01 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179738860
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Öztürk heeft meerdere malen foto's gemaakt van Arib terwijl ze kamerleden een lift aanbied.
Nu eist Öztürk van de kamervoorzitter een lijst waarop staat wie ze wanneer een lift aangeboden heeft.

Het word wel een beetje zielig zo van Öztürk :')

Öztürk: Je vriend een lift geven is een zware aanslag op gemeenschapsgeld
Ook Öztürk: We moeten onmiddellijk financiële hulp bieden aan Bootvluchtelingen en Rohingya
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_179740431
Denk zal toch nooit gaan meeregeren aan iets. Die denken ook; lekker zeteltjes pakken en alles en iedereen straks lekker dwarszitten.
Het pijnlijke ook van deze filmpjes is dat deze jongens een slechte naam geven aan Turkse-Nederlanders, moslims, andere allochtonen en de politiek.
Je zou maar gerepresenteerd worden door zo'n sluwe achterbakse onbeschofte partij. Maar nee pvv doet het ook!!1!! Aldus denk
pi_179750513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:21 schreef Hamzoef het volgende:
# team_Öztürk
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:27 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Verrassend. Leg eens uit waarom?
Geen argument. Hoe verassend.
pi_179768035
quote:
Goedkope aanval, tevens hypocriet. Iemand jij-bakken verwijten, maar de man zelf aanvallen op zijn grammatica, meer specifiek het verkeerd gebruiken van lidwoorden.
pi_179769341
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goedkope aanval, tevens hypocriet. Iemand jij-bakken verwijten, maar de man zelf aanvallen op zijn grammatica, meer specifiek het verkeerd gebruiken van lidwoorden.
Spreken is zijn vak, waarom zou je hem daar dan niet op aan mogen spreken als hem dat beroerd afgaat? Als een zanger vals zingt, moeten we toch ook niet uit medelijden gaan doen alsof het mooi is?
pi_179769418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Spreken is zijn vak, waarom zou je hem daar dan niet op aan mogen spreken als hem dat beroerd afgaat? Als een zanger vals zingt, moeten we toch ook niet uit medelijden gaan doen alsof het mooi is?
Zijn boodschap komt luid en duidelijk over, het is daarbij irrelevant of er sprake is van 'de schaap' of 'het schaap'.
pi_179769454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zijn boodschap komt luid en duidelijk over, het is daarbij irrelevant of er sprake is van 'de schaap' of 'het schaap'.
Ik heb hem nog nooit op een boodschap kunnen betrappen, alleen op een wijzend vingertje. Nu wijst er iemand terug en ben jij opeens boos.
pi_179770266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goedkope aanval, tevens hypocriet. Iemand jij-bakken verwijten, maar de man zelf aanvallen op zijn grammatica, meer specifiek het verkeerd gebruiken van lidwoorden.
Huilie gespot. Mèn wat ben jij doorzichtig.
Alius aliud dicit
pi_179770330
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:48 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Huilie gespot. Mèn wat ben jij doorzichtig.
Wat?
pi_179771503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goedkope aanval, tevens hypocriet. Iemand jij-bakken verwijten, maar de man zelf aanvallen op zijn grammatica, meer specifiek het verkeerd gebruiken van lidwoorden.
Je weet gewoon niet wat jij-bakken is. Dat geeft niet, maar zoek het dan even op als je het in een discussie wil gebruiken. Jij-bakken is grofweg een ander hypocrisie verwijten, omdat wat hij zegt in strijd is met hoe hij zelf handelt.

Stel dat een roker tegen jou zegt dat je niet moet gaan roken, want het is ongezond en heel verslavend. Dan kan jij de roker natuurlijk in zijn gezicht uitlachen dat hij zelf een roker is en dus niet in een positie zou zijn om zulke opmerkingen te maken, maar daarmee ga je eraan voorbij dat de opmerking van de roker gewoon waarheid is.

Een jij-bak is dus een drogreden, geen geldig argument.

Tijdens het debat van van de week, werd de PVV-motie besproken om Antillianen die hier veroordeeld zijn voor crimineel gedrag, na het uitzitten van hun straf terug te sturen naar de Antillen.

In zijn betoog steekt Öztürk van wal met een minutenlange tirade dat de PVV-fractie zelf vol criminelen zit. Dat is dus een jij-bak, een drogreden. Het heeft totaal geen discussiewaarde en een debat is een discussie.

Uiteindelijk vult Öztürk dus tien minuten zonder daadwerkelijk iets gezegd te hebben. Nou ja, er valt: "ik ben tegen de motie van de PVV" uit op te maken en, als je een beetje tussen de regels door luistert: "de fractie van DENK is van mening dat de motie van de PVV-collega's een ongewenste precedent vormt.", maar dat had de heer Öztürk ook in twintig seconden spreektijd kunnen zeggen in plaats van tien minuten. De uiteindelijke vraag: "Wordt het voor de Antillen straks ook mogelijk om criminele Europese-Nederlanders terug naar Europa te sturen?".

Öztürk had dus in een klein minuutje tijd net zoveel kunnen zeggen als in ruim tien minuten getier. Dat was ook een sterker statement geweest, maar dat terzijde.

Heel de Kamer heeft echter in de gaten dat er veel geschreeuw en weinig wol is. De heer Öztürk moet door de Kamervoorzitter meerdere malen erop gewezen worden dat hij zijn verhaal moet gaan afronden om zijn daadwerkelijke vraag te gaan stellen. Een opmerking die stoïcijns door Öztürk genegeerd wordt, want... Ja waarom eigenlijk? Omdat de Kamervoorzitter een vrouw is? Omdat ze Marokkaans is? Omdat ze Öztürk geen vrij spel geeft, maar hem erop wijst dat de huisregels van de Kamer ook voor hem gelden en dat ze dus gewoon stom is?

Nou ja, Öztürk negeert het en gaat dus gewoon door met zijn inhoudsarme tirade en dat is de reden dat Mevrouw Toorenburg haar spullen pakt en wat nuttigs gaat doen.

Ik vond deze opmerking van Marcel van Roosmalen erg treffend:

"Öztürk is de kleuter die het in de zandbak voor alle anderen verpest door met zand te gooien, en die vervolgens eist dat hij rustig wil kunnen spelen".

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 13-06-2018 21:43:55 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179833466
Het is onverstandig van Van Toorenburg om weg te lopen, hoewel ze zich terecht ergert aan het gewauwel van de man wiens achternaam z'n loyaliteit al verraadt.

Door weg te lopen, krijgt dit debat veel meer aandacht dan het anders had gekregen. DENK kan hiermee weer mooi scoren voor de bühne en voor de eigen achterban. Lekker verongelijkt doen vanwege het feit dat het CDA wegliep.
pi_179833805
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:45 schreef Elfletterig het volgende:
Het is onverstandig van Van Toorenburg om weg te lopen, hoewel ze zich terecht ergert aan het gewauwel van de man wiens achternaam z'n loyaliteit al verraadt.
Verraadt de achternaam van Marcouch of Arib ook hun loyaliteit?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2018 19:56:40 ]
pi_179834247
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Verraadt de achternaam van Marcouch of Arib ook hun loyaliteit?
Nee, maar die van Öztürk wel. Maar dan praat je ook over het verschil tussen wél je draai vinden binnen een sociaal-democratische partij en Nederland en al scheldend en tierend met ruzie bij die partij weggaan. "Moge Allah je vervloeken", weet je nog?
pi_179839491
Het is allemaal een devaluatie van de TK, kan me voorstellen dat die mevrouw de Kamer verlaat, gelijk heeft ze.
Alleen Arib is nog een lichtpuntje. Ikzelf zou hiervoor bedankt hebben.
I´m back.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')