abonnement Unibet Coolblue
pi_179660959
Hallo,

Ik heb vorig jaar mijn eerste auto gekocht, samen met mijn vriendin. Deze auto staat op mijn naam, evenals de verzekering. Nou heeft mijn vriendin pas geleden schade gereden bij een ander, in de eerste instantie dacht ik (eerste auto enzo) dat ik dan gewoon terug zou gaan van 1 schadevrij jaar, naar 0 schadevrijejaren, en worst case scenario zou er nog een 15% hogere premie gevraagd worden. Nu kwam ik er dus achter dat ik naar -5 schadevrijejaren wordt terug getorpedeerd, opzich geen probleem. Wat wel een probleem is, is dat blijkbaar alle kortingen (die snel 45% zijn) die je krijgt als je een nieuwe autoverzekering afsluit ook verdwijnen. Effectief betekent dit dat ik van een premie van ¤50 naar een premie van ¤105 ga, voor de komende jaren, en die kortingen krijg ik misschien wel nooit terug. Ik heb al geinformeerd bij de tegenpartij hoeveel de schade was, om het eventueel uit te kopen, bij mijn verzekering. Maar de schade was een kleine ¤900, klein butjse in de achterbumper van een Audi, wat wil je. Dus ik moet dat sowieso betalen anders ben ik veeeel duurder af. OF, en nu komt mijn vraag.

Kan ik de auto ook overzetten op de naam van mijn vriendin. Mijn verzekering stopzetten, en haar een nieuwe verzekering laten afsluiten. We zijn op geen enkele manier officieel partners van elkaar, we wonen alleen op hetzelfde adres. Is dit gewoon toegestaan of valt dit al onder fraude? Ik zou natuurlijk ook gewoon de auto kunnen verkopen, en of ik 'm aan mijn vriendin 'verkoop' of aan de buurman, dat maakt dan toch niet uit?

Wie heeft een idee.
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:21:52 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179661048
Verzekerde en eigenaar van het voertuig hebben niks met elkaar te maken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_179661066
Wat bedoel je hier precies mee?
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:23:34 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179661085
Dus... Je wilt verzekeringsfraude plegen, vraagt hier om advies, en daarvoor heb je speciaal een account aangemaakt?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179661102
Nee, ik heb dit account al een tijd. Alleen nooit gebruikt. Als ik google naar dit soort dingen kom ik vaak op fok terecht dus het leek me wel een geschikte plek.

En ik vraag of dit onder fraude valt, want mijn vriending rijdt uberhaupt meer in die auto dan ik. Ben je gefrustreerd? Ik stel toch gewoon een normale vraag.. Wat het is als ik nu 105 euro per maand moet gaan betalen voor die auto aan verzekering, dan ga ik hem sowieso verkopen, want dat is het me niet waard. Mijn vraag is dus of het uitmaakt als ik hem aan mijn vriendin verkoop, die behalve een huisgenoot, niks officieels van mij is.
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:26:47 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179661142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:22 schreef LaurensPP het volgende:
Wat bedoel je hier precies mee?
Precies wat er staat. In principe kun je iedere auto verzekeren ook al ben je geen eigenaar.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_179661167
quote:
Precies wat er staat. In principe kun je iedere auto verzekeren ook al ben je geen eigenaar.
Ja dat snap ik, maar ik weet even niet hoe dat een antwoord op mijn vraag is. :)
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:57:53 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179661789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:24 schreef LaurensPP het volgende:
Nee, ik heb dit account al een tijd. Alleen nooit gebruikt. Als ik google naar dit soort dingen kom ik vaak op fok terecht dus het leek me wel een geschikte plek.

En ik vraag of dit onder fraude valt, want mijn vriending rijdt uberhaupt meer in die auto dan ik. Ben je gefrustreerd? Ik stel toch gewoon een normale vraag.. Wat het is als ik nu 105 euro per maand moet gaan betalen voor die auto aan verzekering, dan ga ik hem sowieso verkopen, want dat is het me niet waard. Mijn vraag is dus of het uitmaakt als ik hem aan mijn vriendin verkoop, die behalve een huisgenoot, niks officieels van mij is.

je belazert de verzekering, je zou dat zomaar fraude kunnen noemen. Gaan zij iig wel doen als er wat gebeurt en ze komen erachter. Ze gooien je op de blacklist, en dan heb je écht wat interessants aan je fiets hangen de komende tig jaar.

Dit is gewoon het risico wat je loopt als je een ander een voertuig laat besturen wat op jouw naam verzekerd is. Als je het nu omdraait loopt je vriendin hetzelfde risico, en je moet ook opgeven wie de regelmatige bestuurder is volgens mij. Geen idee of ze schades ook linken aan de persoon en ook nog in een database bijhouden, maar dan rolt je naam er meteen weer uit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179662176
Nou goed. Daarom vraag ik het dus hier. Ik vond de scheidslijn tussen belazeren en slim zijn gewoon een beetje vaag. In principe zou ik met deze actie geen enkele regel overtreden en wordt de auto enkel op een andere naam gezet, op de naam van een persoon die net zo vaak, dan wel vaker gebruikt maakt van de auto. Als ik nu niet met een premie van ¤105 aan mijn broek zou zitten zou het een volledig legitieme actie kunnen zijn, waarom zou het eigenlijk anders worden met zo'n premie..

Je rijdt één keer schade met je eerste auto en je betaald over de jaren erna zo ¤4000 extra premie, als je het niet zelf afkoopt bij de verzekering, wat is dan in godsnaam de verzekering... Het is tevens ook het zoveelste voorbeeld van hoe starters financieel extreem benadeeld zijn vandaag de dag.. We moeten ook nog eens enorm in de schulden steken en voor 2 ton extra huizen over gaan kopen van babyboomers die toch al op het makkelijke geld van de jaren 70-80 zitten.Maarja, das een ander verhaal.
  donderdag 7 juni 2018 @ 21:22:52 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179662442
Het is me toch allemaal wat he.. Rotzakken zijn het.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179662467
Je zou er een rivier over vol kunnen huilen.
pi_179662474
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
Het is me toch allemaal wat he.. Rotzakken zijn het.
Jij bent vast zo'n babyboomer :P
pi_179662527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:23 schreef LaurensPP het volgende:

[..]

Jij bent vast zo'n babyboomer :P
_O-
  donderdag 7 juni 2018 @ 21:26:02 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179662540
Dat gedoe met die verzekeringen was 20 jaar geleden ook al.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 7 juni 2018 @ 21:54:30 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179663415
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:23 schreef LaurensPP het volgende:

[..]

Jij bent vast zo'n babyboomer :P
en jij had vast mijn zoon kunnen zijn,- insert slechte moeder grap -

:7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 7 juni 2018 @ 21:55:33 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179663443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:26 schreef daNpy het volgende:
Dat gedoe met die verzekeringen was 20 jaar geleden ook al.
ik durf te wedden sinds het begin der verzekeringen zelfs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179663480
Misschien is het geen fraude als je vriendin ook met de auto gaat rijden, maar ze zullen er toch wel achter komen en leuk gaan ze het jullie niet maken. In het slechtse geval kun je je auto helemaal niet meer verzekeren.
.
pi_179664106
Nja, morgen maar weer eens bellen, open kaart spelen, en anders gewoon 900 euro dokken. Je hebt er 12 maanden voor vertelde ze me.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:53:57 #19
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_179677478
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:16 schreef LaurensPP het volgende:
Maar de schade was een kleine ¤900, klein butjse in de achterbumper van een Audi, wat wil je. Dus ik moet dat sowieso betalen anders ben ik veeeel duurder af. OF, en nu komt mijn vraag.

Ik zou een rekensommetje maken wat je de komende 5 jaar aan extra premie zou moeten betalen en dat vergelijken met de ¤900,- aan schade wat je zelf zou kunnen betalen. Lijkt me duidelijk.
Je wilt niet terecht komen in de database van CIS van verzekeraars, dan kun je een verzekering voor de komende 5-7 jaar vergeten...niet alleen autoverzekering maar ALLE verzekeringen
pi_179677760
Geef gewoon die 900 onderhands en klaar, premietoeslag is veel meer en 900 is maar een klein bedrag.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 19:02:02 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179678614
ALS... Je besluit om onderhands te gaan regelen, zou ik even een lokaal schadebedrijf vragen wat zij zouden vragen voor het herstel, want persoonlijk vind ik 900 achterlijk veel voor een bumperschade.. Dat is wat ze rekenen voor de verzekering, maar de schade is in de regel gewoon voor (veel) minder te fiksen.
Een beetje schadeboer kan heel simpel aan een gebruikte perfecte bumper komen en die overspuiten om maar eens iets te noemen, in sommige (lees: veel) gevallen kunnen kunststof bumpers ook gewoon hersteld worden. De schade dient hersteld te worden. Dat ze de taxatie doen op basis van alles compleet nieuw is niet jouw probleem.

Dat kan je onder de streep nog een beste klauw geld schelen, ik schat zomaar een honderdje of 4, mákkelijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179679018
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 19:02 schreef Sounddragon het volgende:
ALS... Je besluit om onderhands te gaan regelen, zou ik even een lokaal schadebedrijf vragen wat zij zouden vragen voor het herstel, want persoonlijk vind ik 900 achterlijk veel voor een bumperschade.. Dat is wat ze rekenen voor de verzekering, maar de schade is in de regel gewoon voor (veel) minder te fiksen.
Een beetje schadeboer kan heel simpel aan een gebruikte perfecte bumper komen en die overspuiten om maar eens iets te noemen, in sommige (lees: veel) gevallen kunnen kunststof bumpers ook gewoon hersteld worden. De schade dient hersteld te worden. Dat ze de taxatie doen op basis van alles compleet nieuw is niet jouw probleem.

Dat kan je onder de streep nog een beste klauw geld schelen, ik schat zomaar een honderdje of 4, mákkelijk.
Dat kon nog wel eens tegenvallen.
Paar jaar geleden kreeg mijn Alfa 156 een kusje op de kont en volgens de expert moest er een andere bumper op en die moest uiteraard in kleur gespoten worden.
Kosten: ¤ 1500,-
pi_179680438
Het was 800 euro trouwens. Ik had gehoopt dat het gewoon met een spotrepair had gekund (was immers een butsje van 2 cm doorsnede en een lakveeg van 8 cm) maar ze hebben die hele bumper eraf gehaald, wat nog best een klus is. Sensoren afkoppelen, etc. Toen hebben ze het butsje gerepareerd met speciaal spul, en toen het hele ding overgespoten.

Het overspuiten en reparatie is al gauw 470 inclusief btw, en de arbeidskosten zijn dan ook nog eens 320 inclusief btw. De eigenaar heeft ons direct een bonnetje gestuurd, toen we om de kosten vroegen, en was nog bereid om de schadeclaim in te trekken, als we dat zouden willen., Maar je mag dus ook gewoon de schadeclaim aan je verzekeraar betalen en dan doen ze alsof er niks gebeurd is. Is het zeker waard, want om nu de komende 5 jaar in de maluskorting te vallen kost gewoon klauwen met geld. 600 dit jaar, 400 het jaar erop, 300 het jaar daarop, etc. Bijna 2000 in ieder geval.

Ik wacht nog even wat mijn verzekeraar van het schadebedrag zegt, heb hun ook foto's gestuurd. Soms zetten ze er zelf ook experts op om te kijken of de reparatie in kwestie wel echt nodig was.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 21:52:53 #24
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_179682203
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 19:02 schreef Sounddragon het volgende:

....Dat kan je onder de streep nog een beste klauw geld schelen, ik schat zomaar een honderdje of 4, mákkelijk.
Helemaal eens, maar je hebt wel de medewerking nodig van je tegenpartij. Al hij zegt ik laat het maken bij mijn eigen garage of ik ik ga liever cashen dan heb je hier ook niets aan.
Meeste mensen met niet al te dure auto die pakken het geld van de verzekering en laat het veel goedkoper repareren of helemaal niet
pi_179682782
Voortaan niet tegen aan Audi aanrijden, als je tegen mij auto zat waren een paar kratten bier en een paar zakken borrelnootjes genoeg om de schade te betalen.

Laatst had ik mijn auto uitgeleend en een jong iemand met een vrij dure auto is langs mijn bumper geschampt. In de hoek van mn bumper zit een dikke veeg en had toen nog geen dashcam :( heb wel geluk dat de hele teringzooi toch al verkleurt was en je niks ziet, maar ik hoop dat die andere wel een dikke veeg in zn zijkant heeft :D

Sowieso al die meegespoten bumpers met een radar, 10 sensoren 2 mist lampen 1 meter aan ledstrip, halve vierkante meter chroom en heul duur kippengaas en uitschuifbare koplamp sproeiers :') en plastic xenon led laser koplampen slaan nergens op.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')