abonnement Unibet Coolblue
pi_179749948
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:19 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Het is meer dat ik sowieso überhaupt geen Duits spreek.
Treinhomo 😂😂
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:27:29 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179750059
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:19 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Het is meer dat ik sowieso überhaupt geen Duits spreek.
Jij bent goed in Frans, alleen die taal blijft lastig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179750179
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Weet je, ik snap echt dat je spijt hebt van je gedrag hoor, maar het lijkt vooral alsof je iedereen ervan probeert te overtuigen dat dit echt maar eenmalig is en je nu het licht hebt gezien en halleluja. Feit blijft echter dat dit niet de eerste keer was dat je met drank achter het stuur zat en obviously ook niet de eerste keer dat je zo dronken was. Iemand die voor het eerst zo laplazerus is denkt niet dat hij nog achter het stuur kan zitten, de gedachtegang op dat moment was "het valt wel mee, het kan nog wel". Dus nee, misschien ben je geen klassieke alcoholist, dat wil iedereen wel geloven, maar dat neemt niet weg dat je blijkbaar geen gezonde band met alcohol hebt.

M'n punt is een beetje het volgende: fijn dat je nu zo walgt van je gedrag. Alleen: dit is heel normaal, omdat je nu met je neus op de feiten bent gedrukt. Leuk dat je nu feesten af zegt, maar belangrijker is om je gedrag op de langere termijn aan te pakken. Dat doe je niet door tegen jezelf te blijven herhalen dat jij dit echt normaal nooit zou doen en dat het echt een uitzondering was en dat je echt een heel verantwoordelijk iemand bent en jadajada. Nee. Dat ben je nog niet. Je kunt het wel worden, maar daar gaat tijd overheen.

Ik irriteer me dan ook aan reacties als die van Werner die voorkauwen wat je gevraagd krijgt en wat wenselijke antwoorden zijn. Ik wil helemaal niet dat je makkelijk onder het gesprek met de psycholoog uit komt, en dat moet jij ook niet willen. Die man zit er om te beoordelen of jij een probleem hebt wat aangepakt moet worden (en of je een gevaar op de weg bent) of niet. Als dat zo blijkt te zijn, mag je in je handjes knijpen dat we instanties hebben die jou tegenhouden om weer te gaan rijden, zolang het niet veilig is.

Leuk dat je nu spijt hebt, maar ik vraag me af of dat van lange duur is.
Lekker boeiend wat jij wil, moraal doe je maar in POL, niet in WGR :')
Play hard, go pro.
pi_179750632
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:31 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Lekker boeiend wat jij wil, moraal doe je maar in POL, niet in WGR :')
Ze zijn je blauwe mod-kleurtje vergeten.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:56:53 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179750758
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:31 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Lekker boeiend wat jij wil, moraal doe je maar in POL, niet in WGR :')
Kijk, nog iemand die met een slok op rijdt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179751263
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, nu denk ik, van mij mag je voetganger blijven.
Mosterd na de maaltijd duid ik op.
This is me
pi_179751332
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:04 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat verandert de zaak wel ja. Kijk hier maar:

https://www.advocaat-verk(...)en-onder-invloed-om/

Dat betekent dus, naast je straf van minimaal 12 maanden rijontzegging, 60 uur taakstraf. Dat mag je dus ook gaan melden aan je baas (of vakantie opnemen). Ook heeft dit een groot effect op toekomstige banen waar een VOG voor nodig is, banen zoals chaffeur, waar rijden een essentieel onderdeel is. Voor kantoorwerk ontvang jd uiteraard wel gewoon een VOG.

Helaas ook van invloed als je wilt emigreren of werken in het buitenland voor langere tijd. Je hebt dan namelijk een aantekening voor een bepaalde tijd, en je moet aangeven of je ooit in aanraking bent geweest met justitie. Het is gelukkig wel allemaal tijdelijk.

Maar succes in ieder geval TS en ik stel het zeer op prijs dat je zo open bent en alles met ons deelt. Ik hoop dat anderen er van leren!
Ook weer niet 'zomaar' iets inderdaad... even een taakstrafje en klaar is het niet. Ik heb besloten het gewoon los te laten en ik zie de straf wel komen. Kan er niks meer aan veranderen, had ik vorige week zondag maar moeten beseffen.

Tuurlijk, moet jou (en nog een aantal andere) eerder bedanken voor het normaal te woord staan en voorlichting. Neemt niet weg dat het een gruwelijke fout was maar het is toch fijn om een 'duwtje in de goede richting' te krijgen. Straf krijg ik toch, ben ik liever goed voorbereid. Dit is ook al een leerschool!!
This is me
pi_179754498
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:05 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Misschien dat ze voor first offensers milder zijn, maar over het algemeen wordt de richtlijn gewoon gehanteerd..
Zou kunnen, maar dat is wel de richtlijn voor first offender.

Vraag me af of TS in dat geval nog in aanmerking komt voor een OM-zitting (en daarmee een strafbeschikking) of dat je met zo’n hoog BAG direct naar de rechter gaat.
pi_179754994
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar dat is wel de richtlijn voor first offender.

Vraag me af of TS in dat geval nog in aanmerking komt voor een OM-zitting (en daarmee een strafbeschikking) of dat je met zo’n hoog BAG direct naar de rechter gaat.
Denk dat we nu wel heel ver op de zaken vooruit lopen, verwacht niet dat ik direct voor de rechter moet verschijnen. Maar zeg dat wel onder voorbehoud, kan idd wel.

M'n advocaat is ook rechter, hoop dat zij mijn zaak behandeld dan. Nee joke, zij doet alleen 'zware' zaken
This is me
pi_179755193
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:29 schreef Physsic het volgende:
Vraag me af of TS in dat geval nog in aanmerking komt voor een OM-zitting (en daarmee een strafbeschikking) of dat je met zo’n hoog BAG direct naar de rechter gaat.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:46 schreef Baso95 het volgende:

Denk dat we nu wel heel ver op de zaken vooruit lopen, verwacht niet dat ik direct voor de rechter moet verschijnen.
Dit komt 100% voor de rechter, 12 maanden OBM. Meestal geeft de politie (de hulp-OVJ) ook de dagvaarding voor de rechtszaak mee nadat het PV is opgemaakt. Verbaasd me dat de politie dat niet heeft meegegeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 12-06-2018 23:16:40 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179758151
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:54 schreef blomke het volgende:

[..]

[..]

Dit komt 100% voor de rechter, 12 maanden OBM. Meestal geeft de politie (de hulp-OVJ) ook de dagvaarding voor de rechtszaak mee nadat het PV is opgemaakt. Verbaasd me dat de politie dat niet heeft meegegeven.
Eens. Daarnaast ook nog eens het CBR traject. TS, ik verwacht dat je deze maand een bericht van het CBR krijgt. Let wel - ik geloof (uit mijn hoofd) dat het CBR en 2 jaar(!) over mag doen om je te verwittigen van een onderzoek. In de praktijk krijg je vaak binnen 1 tot uiterlijk 1,5 maand bericht.
pi_179758764
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 07:16 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Eens. Daarnaast ook nog eens het CBR traject. TS, ik verwacht dat je deze maand een bericht van het CBR krijgt. Let wel - ik geloof (uit mijn hoofd) dat het CBR en 2 jaar(!) over mag doen om je te verwittigen van een onderzoek. In de praktijk krijg je vaak binnen 1 tot uiterlijk 1,5 maand bericht.
Oke, thanks voor de info! Dat is lang zeg.. maargoed ik wacht het af, niks aan te doen.
This is me
pi_179758769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:54 schreef blomke het volgende:

[..]


[..]

Dit komt 100% voor de rechter, 12 maanden OBM. Meestal geeft de politie (de hulp-OVJ) ook de dagvaarding voor de rechtszaak mee nadat het PV is opgemaakt. Verbaasd me dat de politie dat niet heeft meegegeven.
Oke thanks Blomke!
This is me
pi_179758916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 07:16 schreef C.L.Werner het volgende:
Daarnaast ook nog eens het CBR traject. TS, ik verwacht dat je deze maand een bericht van het CBR krijgt. Let wel - ik geloof (uit mijn hoofd) dat het CBR en 2 jaar(!) over mag doen om je te verwittigen van een onderzoek.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:55 schreef Baso95 het volgende:
Oke, thanks voor de info! Dat is lang zeg.. maargoed ik wacht het af, niks aan te doen.
Veel korter: binnen 4 weken nadat het CBR de melding van politie heeft ontvangen, wordt een besluit medegedeeld:

https://www.cbr.nl/download/Termijnen%20Vorderingsprocedure.pdf

Daarna hangt het van de betalingssnelheid af.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179758983
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:09 schreef blomke het volgende:

[..]

[..]

Veel korter: binnen 4 weken nadat het CBR de melding van politie heeft ontvangen, wordt een besluit medegedeeld:

https://www.cbr.nl/download/Termijnen%20Vorderingsprocedure.pdf

Daarna hangt het van de betalingssnelheid af.
Das een handig schema voor TS.
pi_179759050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:09 schreef blomke het volgende:

[..]


[..]

Veel korter: binnen 4 weken nadat het CBR de melding van politie heeft ontvangen, wordt een besluit medegedeeld:

https://www.cbr.nl/download/Termijnen%20Vorderingsprocedure.pdf

Daarna hangt het van de betalingssnelheid af.
Thanks Blomke!! Goed om te weten.
This is me
pi_179759057
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:15 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Das een handig schema voor TS.
Ja idd Werner, goed om te zien. Ofja goed, je begrijpt wel wat ik bedoel
This is me
pi_179759269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:54 schreef blomke het volgende:

[..]


[..]

Dit komt 100% voor de rechter, 12 maanden OBM. Meestal geeft de politie (de hulp-OVJ) ook de dagvaarding voor de rechtszaak mee nadat het PV is opgemaakt. Verbaasd me dat de politie dat niet heeft meegegeven.
Wat is dan de grens voor een uitnodiging voor een OM-zitting?
pi_179759278
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:46 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Denk dat we nu wel heel ver op de zaken vooruit lopen, verwacht niet dat ik direct voor de rechter moet verschijnen. Maar zeg dat wel onder voorbehoud, kan idd wel.

M'n advocaat is ook rechter, hoop dat zij mijn zaak behandeld dan. Nee joke, zij doet alleen 'zware' zaken
Was daar vooral zelf benieuwd naar.
pi_179759913
quote:
1s.gif Op [url=//forum.fok.nl/topic/2443948/5/50#p179759278]woensdag 13 juni 2018 09:40[/url] schreef [url=//forum.fok.nl/user/profile/431795]Physsic[/url] het volgende:

[..]

Was daar vooral zelf benieuwd naar.
Snap ik! Ik ook..
This is me
pi_179761480
Baso95, je hebt een talent. Ondanks dat ik het een ongelofelijke klootzakkenstreek vind dat je met zoveel alcohol op bent gaan rijden en ik voor die daad werkelijk geen enkel goed woord over heb, heb ik met je te doen. Ik heb geen enkele behoefte je de les te lezen.

Misschien komt het omdat ik ouder en milder aan het worden ben, maar ik vermoed eerder dat het komt door de manier waarop je reageert en de verantwoordelijkheid neemt.

Hoe dan ook: je bent natuurlijk een lul dat je met zoveel drank op bent gaan rijden, maar chapeau voor wat je er nu mee doet.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:14:06 #222
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_179761803
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:29 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Mag ik. Staat de verstoffen voor de deur :')
Mag je 'm ook inleveren? Kan je nogal wat bijtelling schelen. Tenzij je dit jaar al aantoonbaar onder de 500km privégebruik blijft.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_179762478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:53 schreef Queller het volgende:
Baso95, je hebt een talent. Ondanks dat ik het een ongelofelijke klootzakkenstreek vind dat je met zoveel alcohol op bent gaan rijden en ik voor die daad werkelijk geen enkel goed woord over heb, heb ik met je te doen. Ik heb geen enkele behoefte je de les te lezen.

Misschien komt het omdat ik ouder en milder aan het worden ben, maar ik vermoed eerder dat het komt door de manier waarop je reageert en de verantwoordelijkheid neemt.

Hoe dan ook: je bent natuurlijk een lul dat je met zoveel drank op bent gaan rijden, maar chapeau voor wat je er nu mee doet.
Dankje Queller, doet me goed dat je dat zegt! Ik baal er zo erg van, zo ongelooflijk stom.. en dat voor een brood en beleg.. Ik heb hier zo van geleerd. Wil iedereen hier ook laten zien dat het nooit meer gebeurd!
This is me
  Spellchecker woensdag 13 juni 2018 @ 13:04:57 #224
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179762540
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:29 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Mag ik. Staat de verstoffen voor de deur :')
Je mag hem vast wel bij iemand in de garage stallen voor een schappelijk bedrag ;)
pi_179763279
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:14 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Mag je 'm ook inleveren? Kan je nogal wat bijtelling schelen. Tenzij je dit jaar al aantoonbaar onder de 500km privégebruik blijft.
Kan inderdaad, heb al een regeling getroffen:)
This is me
pi_179763290
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:04 schreef maily het volgende:

[..]

Je mag hem vast wel bij iemand in de garage stallen voor een schappelijk bedrag ;)
Haha thuis onder de carport bij mijn ouders staat die.
This is me
pi_179764066
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:51 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Haha thuis onder de carport bij mijn ouders staat die.
Maar weet je baas wel dat je minimaal 12 maanden niet mag rijden? Dat betekent dus dat je baas wel voor die auto betaalt, maar dat ie gewoon staat te verstoffen. Ik zou je baas daar wel over inlichten.
pi_179764374
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:39 schreef Physsic het volgende:

Wat is dan de grens voor een uitnodiging voor een OM-zitting?
Ik dacht dat als de uitslag (bij niet-recidivist) van de ademanalyse lager is dan 785 ug/l, de OM-zitting volgt. Daarboven automatisch de strafrechter.

Overigens zou ik liever naar de strafrechter dan naar de OvJ gaan; de rechter heeft i.m.o. meer oog voor alle kanten van de zaak (verdachte), terwijl de OvJ op "straf" uit is. Nadeel van een gang naar de rechter kan zijn de opname in het justitieel documentatie register/systeem.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 13-06-2018 16:01:00 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179766734
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:42 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Maar weet je baas wel dat je minimaal 12 maanden niet mag rijden? Dat betekent dus dat je baas wel voor die auto betaalt, maar dat ie gewoon staat te verstoffen. Ik zou je baas daar wel over inlichten.
Hij weet alles hoor. Ik wacht eerst even alles af voordat ik knopen doorhak met mijn auto.

En misschien wilt mijn vriendin me taxien, ooit haha
This is me
pi_179766752
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik dacht dat als de uitslag (bij niet-recidivist) van de ademanalyse lager is dan 785 ug/l, de OM-zitting volgt. Daarboven automatisch de strafrechter.

Overigens zou ik liever naar de strafrechter dan naar de OvJ gaan; de rechter heeft i.m.o. meer oog voor alle kanten van de zaak (verdachte), terwijl de OvJ op "straf" uit is. Nadeel van een gang naar de rechter kan zijn de opname in het justitieel documentatie register/systeem.
Dat is waar.. beiden hebben voordelen en nadelen
This is me
pi_179766913
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:42 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Maar weet je baas wel dat je minimaal 12 maanden niet mag rijden? Dat betekent dus dat je baas wel voor die auto betaalt, maar dat ie gewoon staat te verstoffen. Ik zou je baas daar wel over inlichten.
Maar, hoezo ben je er zo zeker van dat ik hem minimaal 12 maanden kwijt ben? Hoeft toch niet perse zo lang? Niet dat ik je info niet vertrouw hoor haha, maar probeer het positiever te zien..
This is me
pi_179767105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik dacht dat als de uitslag (bij niet-recidivist) van de ademanalyse lager is dan 785 ug/l, de OM-zitting volgt. Daarboven automatisch de strafrechter.

Overigens zou ik liever naar de strafrechter dan naar de OvJ gaan; de rechter heeft i.m.o. meer oog voor alle kanten van de zaak (verdachte), terwijl de OvJ op "straf" uit is. Nadeel van een gang naar de rechter kan zijn de opname in het justitieel documentatie register/systeem.
Die opname krijg je ook bij de OvJ hoor
Play hard, go pro.
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:54:07 #233
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_179767133
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik dacht dat als de uitslag (bij niet-recidivist) van de ademanalyse lager is dan 785 ug/l, de OM-zitting volgt. Daarboven automatisch de strafrechter.

Overigens zou ik liever naar de strafrechter dan naar de OvJ gaan; de rechter heeft i.m.o. meer oog voor alle kanten van de zaak (verdachte), terwijl de OvJ op "straf" uit is. Nadeel van een gang naar de rechter kan zijn de opname in het justitieel documentatie register/systeem.
Daar kom je sowieso in met rijden onder invloed.
pi_179767663
Vandaag dag 10, in ieder geval geen brief in de brievenbus. Wachten weer af
This is me
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:39:58 #235
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_179778560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik dacht dat als de uitslag (bij niet-recidivist) van de ademanalyse lager is dan 785 ug/l, de OM-zitting volgt. Daarboven automatisch de strafrechter.

Overigens zou ik liever naar de strafrechter dan naar de OvJ gaan; de rechter heeft i.m.o. meer oog voor alle kanten van de zaak (verdachte), terwijl de OvJ op "straf" uit is. Nadeel van een gang naar de rechter kan zijn de opname in het justitieel documentatie register/systeem.
Zeg maar dag tegen je visa voor die rondreis canada/amerika/australie/nieuw. Zeeland enz. _O-

Vraag 1: heeft u een strafblad? Indien ja: dikke doei, ga maar ergens anders vakantie vieren
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_179778590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:33 schreef Baso95 het volgende:
Vandaag dag 10, in ieder geval geen brief in de brievenbus. Wachten weer af
Nog een ervaringstip: als je bij de zitting een formeel bewijs kan overleggen dat je in therapie bent, stemt dat de rechter enigszins gunstig. De bode overlegt het papier aan de OvJ en de rechter en zouden daar rekening mee kunnen houden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179778597
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:39 schreef VleesLollie het volgende:

Zeg maar dag tegen je visa voor die rondreis canada/amerika/australie/nieuw. Zeeland enz. _O-

Vraag 1: heeft u een strafblad? Indien ja: dikke doei, ga maar ergens anders vakantie vieren
Ik weet niet waar je het over hebt. Een strafblad (je bedoelt een "justitieel documentatieregister") is geen belemmering om naar het buitenland te gaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179778626
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:39 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

Zeg maar dag tegen je visa voor die rondreis canada/amerika/australie/nieuw. Zeeland enz. _O-

Vraag 1: heeft u een strafblad? Indien ja: dikke doei, ga maar ergens anders vakantie vieren
Jij kijkt ook Border Security maar doorziet nog niet helemaal waar het om draait?
pi_179779374
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Nog een ervaringstip: als je bij de zitting een formeel bewijs kan overleggen dat je in therapie bent, stemt dat de rechter enigszins gunstig. De bode overlegt het papier aan de OvJ en de rechter en zouden daar rekening mee kunnen houden.
100% mee eens. Echter, doe dit niet bij het CBR, want dat is dan juist weer een reden om je niet te laten rijden, omdat je dus een alcohol probleem hebt. Raar, maar zo werkt het wel.
pi_179779477
Tevens denk ik dat dat "6 pilsjes op? Kost je 5000 euro voor een cursus + boete" meer effect heeft dan een '100% BOB, 0% op"
pi_179784126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Nog een ervaringstip: als je bij de zitting een formeel bewijs kan overleggen dat je in therapie bent, stemt dat de rechter enigszins gunstig. De bode overlegt het papier aan de OvJ en de rechter en zouden daar rekening mee kunnen houden.
Echt? Who.. ik had daar mijn twijfels over. Ben bang, wanneer ik dat zeg, dat ze hem juist sneller inhouden. Maar ik geloof je! Thanks blomke
This is me
pi_179784539
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:44 schreef Baso95 het volgende:
Echt? Who.. ik had daar mijn twijfels over. Ben bang, wanneer ik dat zeg, dat ze hem juist sneller inhouden.
Je grootste opponent is op dit moment (en minimaal de komende 12 maanden) het CBR, niet justitie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179784558
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Je grootste opponent is op dit moment (en minimaal de komende 12 maanden) het CBR, niet justitie.
True! Nja ik wacht het ff af, controleer straks wel weer de brievenbus.
This is me
pi_179786400
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:34 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Maar, hoezo ben je er zo zeker van dat ik hem minimaal 12 maanden kwijt ben? Hoeft toch niet perse zo lang? Niet dat ik je info niet vertrouw hoor haha, maar probeer het positiever te zien..
De vraag is niet aan mij gericht, maar ik ga er toch op antwoorden:
Zeker is (wat mij betreft) een iets te groot woord, maar dat is wel wat blijkt uit de richtlijn voor strafvordering en de cijfers van het CBR.

De richtlijn voor strafvordering is sowieso al een OBM van 12 maanden. Dat kan met een beetje geluk en een zielig verhaal bij de rechter nog iets gunstiger uitpakken, maar verwacht er niet te veel van.
Daarnaast is bij een alcoholonderzoek door het CBR de kans ergens tussen de 60 - 90% dat je rijbewijs voor één jaar ongeldig wordt verklaard.

Ik meen dat die twee termijnen elkaar ook niet overlappen, maar hoe dat precies zit weet ik zo even niet.
pi_179791777
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:09 schreef Physsic het volgende:
Ik meen dat die twee termijnen elkaar ook niet overlappen, maar hoe dat precies zit weet ik zo even niet.
Die twee termijnen kunnen (zullen gedeeltelijk) elkaar overlappen, punt is dat het aanvangsmoment bij CBR vooraf nogal onduidelijk is; je moet wachten op de brieven, voortgang, agenda's diverse personen en de uitslagen. Strafrechtelijk begint de OBM (rechterlijke uitspraak) bij de inhoudvordering door de OvJ

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 14-06-2018 21:15:15 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179791862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Die twee termijnen kunnen (zullen gedeeltelijk) elkaar overlappen, punt is dat het aanvangsmoment bij CBR vooraf nogal onduidelijk is; je moet wachten op de brieven, voortgang, agenda's diverse personen en de uitslagen. Strafrechtelijk begint de OBM (rechterlijke uitspraak) bij de inhouding door de OvJ
Als dat zo is, dan is dat weer een meevaller.
pi_179792026
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:13 schreef Physsic het volgende:
Als dat zo is, dan is dat weer een meevaller.
Ja, temeer daar beide periodes zo rond (en CBR waarschijnlijk langer) de 12 maanden zullen uitpakken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179796157
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

De vraag is niet aan mij gericht, maar ik ga er toch op antwoorden:
Zeker is (wat mij betreft) een iets te groot woord, maar dat is wel wat blijkt uit de richtlijn voor strafvordering en de cijfers van het CBR.

De richtlijn voor strafvordering is sowieso al een OBM van 12 maanden. Dat kan met een beetje geluk en een zielig verhaal bij de rechter nog iets gunstiger uitpakken, maar verwacht er niet te veel van.
Daarnaast is bij een alcoholonderzoek door het CBR de kans ergens tussen de 60 - 90% dat je rijbewijs voor één jaar ongeldig wordt verklaard.

Ik meen dat die twee termijnen elkaar ook niet overlappen, maar hoe dat precies zit weet ik zo even niet.
Maakt niet uit, thanks voor je antwoord:)
This is me
pi_179796164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Die twee termijnen kunnen (zullen gedeeltelijk) elkaar overlappen, punt is dat het aanvangsmoment bij CBR vooraf nogal onduidelijk is; je moet wachten op de brieven, voortgang, agenda's diverse personen en de uitslagen. Strafrechtelijk begint de OBM (rechterlijke uitspraak) bij de inhoudvordering door de OvJ
Oke thx Blomke
This is me
pi_179796285
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, temeer daar beide periodes zo rond (en CBR waarschijnlijk langer) de 12 maanden zullen uitpakken.
Ik was denk ik even in de war met de recidiveregeling, maar die is niet op TS van toepassing.
pi_179798611
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, temeer daar beide periodes zo rond (en CBR waarschijnlijk langer) de 12 maanden zullen uitpakken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:03 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Maakt niet uit, thanks voor je antwoord:)
Oh nee, de richtlijn voor TS was het eisen van een taakstraf van 60uur..
pi_179798639
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:54 schreef Physsic het volgende:
Oh nee, de richtlijn voor TS was het eisen van een taakstraf van 60uur..
Ja, die TS komt i.p.v. de boete. Maar 12 maanden OBM blijft richtlijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179798649
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:34 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Maar, hoezo ben je er zo zeker van dat ik hem minimaal 12 maanden kwijt ben? Hoeft toch niet perse zo lang? Niet dat ik je info niet vertrouw hoor haha, maar probeer het positiever te zien..
Een vriend van mij was met ongeveer dezelfde promillage 6 maanden zijn rijbewijs kwijt, was vertegenwoordiger weet niet of dat een rol heeft gespeeld voor de strafmaat.
pi_179798714
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, die TS komt i.p.v. de boete. Maar 12 maanden OBM blijft richtlijn.
Oh ja, dat was het. 😅
Goedemorgen Physsic..
pi_179798720
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:59 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een vriend van mij was met ongeveer dezelfde promillage 6 maanden zijn rijbewijs kwijt, was vertegenwoordiger weet niet of dat een rol heeft gespeeld voor de strafmaat.
Kreeg hij niet te maken met het CBR?
pi_179799314
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:59 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een vriend van mij was met ongeveer dezelfde promillage 6 maanden zijn rijbewijs kwijt, was vertegenwoordiger weet niet of dat een rol heeft gespeeld voor de strafmaat.
Oke! Ben ik ook. Dus ga daar wel ff wat mee doen
This is me
pi_179799463
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:59 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een vriend van mij was met ongeveer dezelfde promillage 6 maanden zijn rijbewijs kwijt, was vertegenwoordiger weet niet of dat een rol heeft gespeeld voor de strafmaat.
En qua cursus enzo? Of alleen EMA?
This is me
pi_179800156
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:14 schreef Baso95 het volgende:

[..]

En qua cursus enzo? Of alleen EMA?
Ema en psychiater en 6 maanden geen alcohol. ( zonder aankondiging zo nu en dan een bloedproef of je lever geen verkeerde waarden aangeeft) Drink je tijdens die 6 maanden wel dan word je rijbewijs ongeldig verklaard. Die mag je dan weer opnieuw halen als de psychiater dat goed keurt.
pi_179800222
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:00 schreef ColtZ40 het volgende:
Ema en psychiater en 6 maanden geen alcohol.
Bij dat promillage zit je boven de "EMA norm", en kom je voor een onderzoek bij CBR. Klopt dus niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179800338
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij dat promillage zit je boven de "EMA norm", en kom je voor een onderzoek bij CBR. Klopt dus niet.
Dat kan ook wel, ik dacht een cursus maar een onderzoek kan ook wel. Kosten een hoop geld.
pi_179802345
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:11 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat kan ook wel, ik dacht een cursus maar een onderzoek kan ook wel. Kosten een hoop geld.
Ik wacht het wel af, je verhaal klopt niet echt

EDIT: sorry verkeerd gelezen, kan kloppen idd. Ik wacht het af

[ Bericht 6% gewijzigd door Baso95 op 15-06-2018 13:33:47 ]
This is me
pi_179803185
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:00 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ema en psychiater en 6 maanden geen alcohol. ( zonder aankondiging zo nu en dan een bloedproef of je lever geen verkeerde waarden aangeeft) Drink je tijdens die 6 maanden wel dan word je rijbewijs ongeldig verklaard. Die mag je dan weer opnieuw halen als de psychiater dat goed keurt.
Sorry dat ik het zeg, maar hier klopt niets van.

1) het is of een EMA of een Onderzoek, allebei kan niet.
2) Je prikt 1x bloed voor het onderozek, je wordt niet onregelmatig gecontroleerd door het CBR.
3) Je rijbewijs dien je niet opnieuw te halen. Als je het onderzoek succesvol afrond dan haal je je nieuwe rijbewijs bij het gemeentehuis op.

Je vriend praat een beetje onzin.
pi_179803274
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:59 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een vriend van mij was met ongeveer dezelfde promillage 6 maanden zijn rijbewijs kwijt, was vertegenwoordiger weet niet of dat een rol heeft gespeeld voor de strafmaat.
Ook hier heb ik echt mijn vraagtekens bij. De strafmaat is 12 maanden OBM en 60 uur taakstraf. Dat je een vertegenwoordiger bent, en dus je rijbewijs nodig hebt voor werk, werkt eerder in je naadeel dan dat het in je voordeel werkt. Immers, je weet toch dat je afhankelijk van je rijbewijs bent en toch ga je met drank de weg op?
pi_179803335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:19 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar hier klopt niets van.

1) het is of een EMA of een Onderzoek, allebei kan niet.
2) Je prikt 1x bloed voor het onderozek, je wordt niet onregelmatig gecontroleerd door het CBR.
3) Je rijbewijs dien je niet opnieuw te halen. Als je het onderzoek succesvol afrond dan haal je je nieuwe rijbewijs bij het gemeentehuis op.

Je vriend praat een beetje onzin.
Je kan alsnog een EMA krijgen als uit het onderzoek volgt dat je rijgeschikt bent. Maar dan zou hij inderdaad geen periodieke controle meer moeten krijgen.

Wanneer je ook nog onder de recidiveregeling valt (weer een andere regeling, wordt nauwelijk gebruikt) moet je wel opnieuw theorie- en praktijkexamen doen wanneer je door het CBR (weer) rijgeschikt wordt geacht.
pi_179803378
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je krijgt alsnog een EMA als uit het onderzoek volgt dat je rijgeschikt bent. Maar dan zou hij inderdaad geen periodieke controle meer moeten krijgen.

Wanneer je ook nog onder de recidiveregeling valt (weer een andere regeling, wordt nauwelijk gebruikt) moet je wel opnieuw theorie- en praktijkexamen doen wanneer je door het CBR (weer) rijgeschikt wordt geacht.
Onzin. Als uit het onderzoek volgt dat je rijgeschikt bent, dan kan jeje rijbewijs ophalen.
Of, je kunt je rijbewijs ophalen en dan na 1 jaar nogmaals de medische keuring ondergaan, dan na 3 jaar, 5 jaar en dan 10 jaar na dato.
EMA na onderzoek gebeurt niet, anders graag een bron als ik het mis heb :)

Met de recidive regeling ben ik niet bekend, dus dat zou kunnen kloppen.
pi_179803495
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:29 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Onzin. Als uit het onderzoek volgt dat je rijgeschikt bent, dan kan jeje rijbewijs ophalen.
Of, je kunt je rijbewijs ophalen en dan na 1 jaar nogmaals de medische keuring ondergaan, dan na 3 jaar, 5 jaar en dan 10 jaar na dato.
EMA na onderzoek gebeurt niet, anders graag een bron als ik het mis heb :)

Met de recidive regeling ben ik niet bekend, dus dat zou kunnen kloppen.
Stroomschema CBR:
Onderzoek alcohol > Onderzoek gevolgd? > Niet ongeschikt > Betrokkene behoudt rijbewijs + eventueel EMA.
http://www.cbr.nl/download/SchemaVordprocedureA4_web0109.pdf

Recidiveregeling:
https://www.om.nl/onderwe(...)gs/recidiveregeling/

Had mijn post trouwens nog snel aangepast met “kan alsnog een EMA krijgen”, maar je had me al te snel gequote. :P
pi_179803633
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:19 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar hier klopt niets van.

1) het is of een EMA of een Onderzoek, allebei kan niet.
2) Je prikt 1x bloed voor het onderozek, je wordt niet onregelmatig gecontroleerd door het CBR.
3) Je rijbewijs dien je niet opnieuw te halen. Als je het onderzoek succesvol afrond dan haal je je nieuwe rijbewijs bij het gemeentehuis op.

Je vriend praat een beetje onzin.
1 Ema of onderzoek weet ik niet precies geef ik al aan.
2 Zeker wel, ze willen weten of je verslaaft bent. Een keer aangekondigd bloed prikken heeft natuurlijk geen zin.
3 Inderdaat “ALS”


:O :W
pi_179803692
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:29 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Onzin. Als uit het onderzoek volgt dat je rijgeschikt bent, dan kan jeje rijbewijs ophalen.
Of, je kunt je rijbewijs ophalen en dan na 1 jaar nogmaals de medische keuring ondergaan, dan na 3 jaar, 5 jaar en dan 10 jaar na dato.
EMA na onderzoek gebeurt niet, anders graag een bron als ik het mis heb :)

Met de recidive regeling ben ik niet bekend, dus dat zou kunnen kloppen.
Hi Werner, mijn buurman is tot 2 keer toe zijn rijbewijs kwijtgeraakt door véél te hard rijden. Sprak hem gister en vroeg hem even naar de procedure. Hij heeft die 2 keer zijn rijbewijs wel terug gekregen omdat hij vertelde bij de rechter dat hij, net zoals ik, afhankelijk is van zijn auto. Hij vertelde wanneer hij zijn rijbewijs niet terug kreeg dat dit gevolgen had voor de omzet van het bedrijf en voor zijn eigen baan, waarna hij zijn rijbewijs wel weer terug kreeg. Echter was de rechter niet mals en heeft hem flink op zijn plaats gezet natuurlijk. Boetes hier even buiten gelaten want die heeft hij wel gehad.

Je snapt natuurlijk wel dat ik dit ook ga zeggen bij de rechter. En ik heb me voorbereid op een ander antwoord van de rechter hoor, als ik hem 12 maanden kwijt ben is dat zo, dat is mijn eigen fout. Maar ga dit wel proberen. Ik heb dan toch ook kans van slagen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Baso95 op 15-06-2018 14:50:21 ]
This is me
pi_179803860
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:42 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Hi Werner, mijn buurman is tot 2 keer toe zijn rijbewijs kwijtgeraakt door véél te hard rijden. Sprak hem gister en vroeg hem even naar de procedure. Hij heeft die 2 keer zijn rijbewijs wel terug gekregen omdat hij vertelde bij de rechter dat hij, net zoals ik, afhankelijk is van zijn auto. Hij vertelde wanneer hij zijn rijbewijs niet terug kreeg dat dit gevolgen had voor de omzet van het bedrijf en voor zijn eigen baan, waarna hij zijn rijbewijs wel weer terug kreeg. Echter was de rechter niet mals en heeft hem flink op zijn plaats gezet natuurlijk. Boetes hier even buiten gelaten want die heeft hij wel gehad.

Je snapt natuurlijk wel dat ik dit ook ga zeggen bij de rechter. En ik heb me voorbereid op een ander antwoord van de rechter hoor, als ik hem 12 maanden kwijt ben is dat zo, dat is mijn eigen fout. Maar ga dit wel proberen.
Bij de rechter kan dat zeker positief uitpakken, bij het CBR werkt dat eerder averechts.
pi_179803902
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bij de rechter kan dat zeker positief uitpakken, bij het CBR werkt dat eerder averechts.
Thanks Physsic, dat was het inderdaad. Rechter wel, CBR niet.

Nogmaals ik heb me ingesteld op mijn straf maar mocht het gunstig uitpakken ben ik zeker blij.

Mis het rijden inmiddels echt enorm erg (eigen schuld, dikke bult)
This is me
pi_179823507
Hey luitjes, net zaterdagpost gehad, weer niks. Tis nu 13 dagen.

Ga maandag bellen, wil verder.
This is me
  zaterdag 16 juni 2018 @ 13:47:50 #272
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179824405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:53 schreef Baso95 het volgende:

Thanks Physsic, dat was het inderdaad. Rechter wel, CBR niet.

ik denk dat je bij beide toch hetzelfde verhaal moet vertellen.
Tot nooit .......
pi_179824500
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 13:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik denk dat je bij beide toch hetzelfde verhaal moet vertellen.
Waarom denk je dat? Omdat het tegen je kan werken als je bij de rechter een ander verhaal vertelt dan bij de psychiater?
pi_179824504
Idd bij de rechter wel vertellen dat je hem nodig hebt voor werk. Bij CBR niet, dat je ondanks risico op werkeloosheid toch dronken bent gaan rijden is voor hun alleen maar een teken dat er sprake is van alcohol misbruik.

Verder heeft C.L.Werner het telkens bij het juiste eind. Zou de posts van andere users die vaak van hebben horen zeggen (ahum coltZ40) niet te serieus nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 16-06-2018 13:59:08 ]
  zaterdag 16 juni 2018 @ 14:10:36 #275
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179824730
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 13:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Omdat het tegen je kan werken als je bij de rechter een ander verhaal vertelt dan bij de psychiater?
nou, meer ondat ik aanneemndat het verhaal dat je bij de rechter voert ook bij het cbr op tafel ligt.
Tot nooit .......
pi_179824987
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:10 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

nou, meer ondat ik aanneemndat het verhaal dat je bij de rechter voert ook bij het cbr op tafel ligt.
Denk dat ze alleen de uitspraak hebben, zelfs dat betwijfel ik al. Is voor het CBR ook helemaal niet van belang, die hebben geen uitspraak nodig om je uit te nodigen voor een onderzoek. Een melding van een agent is voldoende.
pi_179835572
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:10 schreef Speekselklier het volgende:
nou, meer ondat ik aanneemndat het verhaal dat je bij de rechter voert ook bij het cbr op tafel ligt.
Hoe dan? Zit er een CBR informant op de publieke tribune? Strafrecht en CBR zijn twee aparte takken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179865339
Hebben jullie tips voor wie ik het beste kan bellen vandaag? Want heb nog niks gehoord en wil er vaart achter gaan zetten...
This is me
pi_179865552
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:11 schreef Baso95 het volgende:
Hebben jullie tips voor wie ik het beste kan bellen vandaag? Want heb nog niks gehoord en wil er vaart achter gaan zetten...
Ik weet het niet, maar werd in dit topic eerder niet verwezen naar het CVOM? Vraag het anders even aan de bevriende advocaat.
  maandag 18 juni 2018 @ 09:51:24 #280
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179865844
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:14 schreef blomke het volgende:
Hoe dan? Zit er een CBR informant op de publieke tribune? Strafrecht en CBR zijn twee aparte takken.
eh, misschien zijn de bestanden gekoppeld? Ik neem aan dat het CBR het vonnis gewoon kan opvragen. Desnoods vragen ze het aan de alcomobilst.
Tot nooit .......
pi_179868116
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar werd in dit topic eerder niet verwezen naar het CVOM? Vraag het anders even aan de bevriende advocaat.
Oja dat klopt, thanks voor de reminder.

Zojuist ook mijn advocaat gebeld, die zegt eerst politie bellen.
This is me
pi_179870844
Net CVOM aan de telefoon gehad.

Rijbewijs 8 maanden kwijt. Oktober voorkomen. Brief had al in mijn brievenbus moeten liggen maar niet gebeurd dus kopie wordt verstuurd.

Zodra ik de brief heb ga ik een klaagschrift indienen.

Heb mijn rijbewijs gewoon nodig, als ik niet naar klanten ga is dit slecht voor de omzet van het bedrijf en indirect van voor het personeel. Tevens kan ik mijn huur dan ook niet meer betalen.

Als dit niet werkt zij dit zo, ik weet hoe fout ik zat. Schijt er echt van

EDIT: wat ik héél vreemd vind is dat het aantal maanden inhouding niet gelijk staat aan het aantal UGL dat ik geblazen heb. Als het aan het aantal UGL ligt ben ik hem 12 maanden kwijt..

[ Bericht 15% gewijzigd door Baso95 op 18-06-2018 14:49:44 ]
This is me
pi_179871107
Succes
pi_179871263
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:25 schreef Baso95 het volgende:
Net CVOM aan de telefoon gehad.

Rijbewijs 8 maanden kwijt. Oktober voorkomen. Brief had al in mijn brievenbus moeten liggen maar niet gebeurd dus kopie wordt verstuurd.

Zodra ik de brief heb ga ik een klaagschrift indienen.

Heb mijn rijbewijs gewoon nodig, als ik niet naar klanten ga is dit slecht voor de omzet van het bedrijf en indirect van voor het personeel. Tevens kan ik mijn huur dan ook niet meer betalen.

Als dit niet werkt zij dit zo, ik weet hoe fout ik zat. Schijt er echt van
Okee, omdat je zo lang moet wachten tot je kan voorkomen zullen ze iets coulanter zijn in de straf. Ook omdat de brief, waarin de beslissing zou moeten staan, niet is aangekomen. Ik gok zelf 10 - 12 maanden OBM en geen taakstraf.

Verder is het strafrechtelijk traject zoals het is. Bezwaarschrift kan helpen, maar ik verwacht daar niet al teveel van. Elke drankrijder stuurt deze namelijk op met exact dezelfde reden. Waarom zou Bas095 wel geholpen moeten worden en b.v. CLWerner niet?

Tot slot - ik blijf er op hameren en val in herhaling, maar het CBR traject is echt de dooddoener. Zij verstrekken geen rijbewijs totdat je zo'n onderzoek succesvol hebt afgerond. Gelukkig kan je zo'n onderzoek afronden in de tijd dat je rijbewijs toch al ongeldig is verklaard door justitie.

In ieder geval duidelijkheid, TS. Sterkte en hou ons op de hoogte hoe het CBR traject loopt, daar kan ik je blijven adviseren als je wilt.
pi_179871359
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:49 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Okee, omdat je zo lang moet wachten tot je kan voorkomen zullen ze iets coulanter zijn in de straf. Ook omdat de brief, waarin de beslissing zou moeten staan, niet is aangekomen. Ik gok zelf 10 - 12 maanden OBM en geen taakstraf.

Verder is het strafrechtelijk traject zoals het is. Bezwaarschrift kan helpen, maar ik verwacht daar niet al teveel van. Elke drankrijder stuurt deze namelijk op met exact dezelfde reden. Waarom zou Bas095 wel geholpen moeten worden en b.v. CLWerner niet?

Tot slot - ik blijf er op hameren en val in herhaling, maar het CBR traject is echt de dooddoener. Zij verstrekken geen rijbewijs totdat je zo'n onderzoek succesvol hebt afgerond. Gelukkig kan je zo'n onderzoek afronden in de tijd dat je rijbewijs toch al ongeldig is verklaard door justitie.

In ieder geval duidelijkheid, TS. Sterkte en hou ons op de hoogte hoe het CBR traject loopt, daar kan ik je blijven adviseren als je wilt.
Bedankt voor je bericht Werner! Goed om deze info te hebben.

Heb je gelijk in betreft reden van bezwaarschrift...

Maar wat ik niet snap: met het aantal UGL dat ik heb geblazen zou ik hem langer kwijt zijn volgens die tabellen die ik lees. Dan klopt er toch wat niet? 8 maanden staat gelijk aan minder UGL dan ik geblazen heb
This is me
pi_179871635
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:25 schreef Baso95 het volgende:
Heb mijn rijbewijs gewoon nodig, als ik niet naar klanten ga is dit slecht voor de omzet van het bedrijf en indirect van voor het personeel. Tevens kan ik mijn huur dan ook niet meer betalen.
En het standaard antwoord van de OvJ en CBR is... 'daar had je maar aan moeten denken voordat je ging rijden' en 'waarom doet u dat dan toch als u weet dat u uw rijbewijs nodig heeft?'.
Een coulante rechter gaat er misschien in mee, maar gok er maar niet op.
pi_179871665
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:56 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Bedankt voor je bericht Werner! Goed om deze info te hebben.

Heb je gelijk in betreft reden van bezwaarschrift...

Maar wat ik niet snap: met het aantal UGL dat ik heb geblazen zou ik hem langer kwijt zijn volgens die tabellen die ik lees. Dan klopt er toch wat niet? 8 maanden staat gelijk aan minder UGL dan ik geblazen heb
Goede vraag. Waarschijnlijk zijn ze coulant omdat je pas in oktober kan voorkomen? Dan is de kans groot dat de OvJ 8 maanden aanhoudt of ietsjes meer vraagt. Zou mij verbazen als ze dan 12 maanden en taakstraf eisen. Verder zou ik het ook niet weten.
pi_179871891
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:25 schreef Baso95 het volgende:
Net CVOM aan de telefoon gehad.

Rijbewijs 8 maanden kwijt. Oktober voorkomen. Brief had al in mijn brievenbus moeten liggen maar niet gebeurd dus kopie wordt verstuurd.

Zodra ik de brief heb ga ik een klaagschrift indienen.

Heb mijn rijbewijs gewoon nodig, als ik niet naar klanten ga is dit slecht voor de omzet van het bedrijf en indirect van voor het personeel. Tevens kan ik mijn huur dan ook niet meer betalen.

Als dit niet werkt zij dit zo, ik weet hoe fout ik zat. Schijt er echt van

EDIT: wat ik héél vreemd vind is dat het aantal maanden inhouding niet gelijk staat aan het aantal UGL dat ik geblazen heb. Als het aan het aantal UGL ligt ben ik hem 12 maanden kwijt..
Als je bij de klaagschrift procedure eerder je rijbewijs terug krijgt, betekend dit niet dat je in oktober niet alsnog een keer je rijbewijs kan kwijt raken.
Bij de klaagschrift zitting word alleen gekeken of de invordering, de zaak zal verder niet inhoudelijk worden behandeld.
Er word alleen gekeken naar het feit of de invordering tot aan de zitting of met een maximum van 8 maanden terecht is gezien je situatie.
Aan een klaagschrift procedure zitten kosten verbonden, weet niet meer hoeveel.

omdat je bij een klaagschriftprocedure ook daadwerkelijk voor een rechter verschijnt is het misschien verstandig om dit met een advocaat te bespreken/op zitting te komen.
pi_179872014
Goh, van dat "ik aanvaard m'n straf gewoon" is ook niet veel overgebleven he? Je baas ging toch passend werk voor je vinden en je contract zou toch gewoon verlengd worden? Hoe kom je er dan bij dat je je huur niet meer zou kunnen betalen?

Dat je het probeert te verdraaien dat dit slecht zou zijn voor het bedrijf en je klanten is... treurig.

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2018 15:30:18 ]
pi_179872044
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:13 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Goede vraag. Waarschijnlijk zijn ze coulant omdat je pas in oktober kan voorkomen? Dan is de kans groot dat de OvJ 8 maanden aanhoudt of ietsjes meer vraagt. Zou mij verbazen als ze dan 12 maanden en taakstraf eisen. Verder zou ik het ook niet weten.
Oke thx Werner!
This is me
pi_179872071
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:24 schreef debugdevil het volgende:

[..]

Als je bij de klaagschrift procedure eerder je rijbewijs terug krijgt, betekend dit niet dat je in oktober niet alsnog een keer je rijbewijs kan kwijt raken.
Bij de klaagschrift zitting word alleen gekeken of de invordering, de zaak zal verder niet inhoudelijk worden behandeld.
Er word alleen gekeken naar het feit of de invordering tot aan de zitting of met een maximum van 8 maanden terecht is gezien je situatie.
Aan een klaagschrift procedure zitten kosten verbonden, weet niet meer hoeveel.

omdat je bij een klaagschriftprocedure ook daadwerkelijk voor een rechter verschijnt is het misschien verstandig om dit met een advocaat te bespreken/op zitting te komen.
Oke thanks debugdevil! Wist ik inderdaad ook niet precies.

Wat voor kosten schat je? Lees wel wat op internet maar exact bedrag is niet echt duidelijk
This is me
  maandag 18 juni 2018 @ 15:32:23 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179872099
Wat heeft een veroordeling voor invloed op je leaseauto? Staat vast iets over in het contract
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179872149
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Goh, van dat "ik aanvaard m'n straf gewoon" is ook niet veel overgebleven he? Je baas ging toch passend werk voor je vinden en je contract zou toch gewoon verlengd worden? Hoe kom je er dan bij dat je je huur niet meer zou kunnen betalen?

Dat je het probeert te verdraaien dat dit slecht zou zijn voor het bedrijf en je klanten is... treurig.
Ik maak gebruik van het recht dat ik heb, klaagschrift. Waarom niet proberen?

Waarom zou dat treurig zijn? Bij het psychologisch onderzoek zeg ik ook niet de waarheid door sociaal gewenste antwoorden geven.
This is me
pi_179872171
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:32 schreef Molo het volgende:
Wat heeft een veroordeling voor invloed op je leaseauto? Staat vast iets over in het contract
Kan mijn leaseauto schorsen zodat ik geen bijtelling betaal voor de periode dat ik niet mag rijden. Scheelt me elke maand geld
This is me
pi_179872186
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:34 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Ik maak gebruik van het recht dat ik heb, klaagschrift. Waarom niet proberen?

Waarom zou dat treurig zijn? Bij het psychologisch onderzoek zeg ik ook niet de waarheid door sociaal gewenste antwoorden geven.
Serieus, je argument is "ik lieg ook bij het onderzoek dus dit is minder erg"?

Guttegut wat had je toch een spijt. Tot nu blijkt dat de straf je toch wel in de weg gaat zitten.
pi_179872206
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:34 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Ik maak gebruik van het recht dat ik heb, klaagschrift. Waarom niet proberen?

Waarom zou dat treurig zijn? Bij het psychologisch onderzoek zeg ik ook niet de waarheid door sociaal gewenste antwoorden geven.
Dat kan je bij het onderzoek beter niet doen. Als jij 2 - 3 glazen per maand drinkt, ben je alcohollist. Zo gaat dat daar.

Maar Clumsy_Clown heeft misschien wel een punt - is het echt zo dat er mensen afhankelijk van je zijn of dik je het verhaal wat aan? Als het echt zo is, doe er dan een getekende brief van je werkgever bij, dat helpt natuurlijk enorm.
pi_179872243
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:37 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat kan je bij het onderzoek beter niet doen. Als jij 2 - 3 glazen per maand drinkt, ben je alcohollist. Zo gaat dat daar.

Maar Clumsy_Clown heeft misschien wel een punt - is het echt zo dat er mensen afhankelijk van je zijn of dik je het verhaal wat aan? Als het echt zo is, doe er dan een getekende brief van je werkgever bij, dat helpt natuurlijk enorm.
Hij heeft eerder in het topic al aangegeven dat zijn werkgever heel coulant was en mee wilde werken en het gebrek aan rijbewijs geen probleem zou zijn. Hij lult uit z'n nek.
  maandag 18 juni 2018 @ 15:44:38 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179872326
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:35 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Kan mijn leaseauto schorsen zodat ik geen bijtelling betaal voor de periode dat ik niet mag rijden. Scheelt me elke maand geld
Dat bedoelde ik niet

Je werkgever en leasemaatschappij hebben meestal wel geregeld dat het contract helemaal verbroken kan worden als je met alcohol achter het stuur van je leaseauto kruipt

En jij zelfs meerdere keren, met nu een flinke veroordeling die eraan komt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179872329
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:37 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat kan je bij het onderzoek beter niet doen. Als jij 2 - 3 glazen per maand drinkt, ben je alcohollist. Zo gaat dat daar.

Maar Clumsy_Clown heeft misschien wel een punt - is het echt zo dat er mensen afhankelijk van je zijn of dik je het verhaal wat aan? Als het echt zo is, doe er dan een getekende brief van je werkgever bij, dat helpt natuurlijk enorm.
Nee nee ik zo bedoel ik het ook, is om aan te dikken. Dat ik dat zeg bij het klaagschrift.
This is me
pi_179872347
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hij heeft eerder in het topic al aangegeven dat zijn werkgever heel coulant was en mee wilde werken en het gebrek aan rijbewijs geen probleem zou zijn. Hij lult uit z'n nek.
Nee, zei het fout. Zoals Werner zegt, ik zou dat zeggen om aan te dikken. Is namelijk niet helemaal waar.
This is me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')