abonnement Unibet Coolblue
pi_179648500
Hallo,

Leek mij leuk een topic te starten waar we producten vergelijken; items va de Lidl vs items van de AH. Het is belangrijk dat het soortgelijke producten zijn en dat de kwaliteit ongeveer hetzelfde is (of kwaliteit van Lidl is beter).

Het is mij namelijk opgevallen dat de Lidl best veel producten heeft van hoge kwaliteit, soms zelfs beter dan A-merken van de Albert Heijn. Andere producten zijn hetzelfde of er is nauwelijks verschil te proeven.

Ik begin;

Tonijn in water
Lidl: ¤1,16
AH: ¤2,20 of meer, vaak voor net iets minder inhoud (excl. aanbiedingen)

Gerookte kipfilet (150 gram)
Lidl: ¤1,29
AH: ¤3,09

Verse sap (halve liter)
Lidl: ¤1,29
Ah: +/- ¤2,00

--

Heel lang kipfilet en blikjes tonijn bij de AH gekocht; recent geswitched. Producten van Lidl smaken hetzelfde, in geval van tonijn zelfs beter (en je krijgt meer), en het is zoveel goedkoper. Tonijn 50% van de prijs, kipfilet bijna eenderde!

Andere voorbeelden / aanraders? Liefst gezonde/verse producten :D.
  donderdag 7 juni 2018 @ 01:51:01 #2
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_179648537
De goedkoopste tonijn in water is ¤0,89 bij de AH.

De wraps zijn bij de Lidl wel echt goedkoper, viel me laatst op. Ik vond ze niet lekkerder maar prima voor de lunch.
pi_179648551
Hebben ze vers sap bij de Lidl?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 7 juni 2018 @ 02:02:35 #4
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_179648558
Hamburgers bij de supermarkt zijn natuurlijk geen hoogstaand stukje vlees maar die bij de Lidl zaten allemaal harde stukken in. Bij de AH is dat niet het geval.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  roze donderdag 7 juni 2018 @ 02:10:00 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_179648577
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 02:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hebben ze vers sap bij de Lidl?
Ja O+ En is heel lekker.
Your beauty never ever scared me.
pi_179648588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 01:39 schreef craziness het volgende:
Leek mij leuk een topic te starten waar we producten vergelijken; items va de Lidl vs items van de AH. Het is belangrijk dat het soortgelijke producten zijn en dat de kwaliteit ongeveer hetzelfde is (of kwaliteit van Lidl is beter).
Dus het is een "Lidl is beter dan AH want dezelfde of betere kwaliteit en goedkoper!"-topic?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179648606
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juni 2018 02:10 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ja O+ En is heel lekker.
ik zal er wel langs kijken dan. :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179648890
Jammer dat het brood van de lidl niet te vreten is. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179648894
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 02:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus het is een "Lidl is beter dan AH want dezelfde of betere kwaliteit en goedkoper!"-topic?
Nee joh, het is een: "Lidl is beter dan AH, want dezelfde of betere kwaliteit en goedkoper, maar jammer van het brood"-topic.

Bij mijn Lidl kan bijna alles zich meten met de lokale Jumbo qua prijs/kwaliteit. Het is alleen een nare rotwinkel met veel te smalle gangpaden waar je elkaar nauwelijks kan passeren. En je staat er een uur in de rij. Groente en fruit zijn er, gek genoeg, niet zo goed als bij de Jumbo, maar dat verschilt vast per vestiging.
En het brood is ronduit slecht, maar supermarktbrood is sowieso dubieus als je het spul van de bakker gewend bent.

Het grootste verschil met winkels als de Jumbo en AH is dat je bij de Lidl weinig keus hebt. Je hebt bij de Lidl vaak maar één soort wasmiddel, één soort tonijn op water, etc. Veelal zijn dit producten die speciaal voor Lidl geproduceerd worden, waardoor ze de prijs laag kunnen houden.
Kwalitatief kunnen deze producten zich vaak prima meten met de a-merken van de andere supermarkten. Lidl pakt dan ook regelmatig de "beste koop" bij de consumentenbondtests.

[ Bericht 21% gewijzigd door Jordy-B op 07-06-2018 05:20:27 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179648905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 01:39 schreef craziness het volgende:
Hallo,

Leek mij leuk een topic te starten waar we producten vergelijken; items va de Lidl vs items van de AH. Het is belangrijk dat het soortgelijke producten zijn en dat de kwaliteit ongeveer hetzelfde is (of kwaliteit van Lidl is beter).

Het is mij namelijk opgevallen dat de Lidl best veel producten heeft van hoge kwaliteit, soms zelfs beter dan A-merken van de Albert Heijn. Andere producten zijn hetzelfde of er is nauwelijks verschil te proeven.

Ik begin;

Tonijn in water
Lidl: ¤1,16
AH: ¤2,20 of meer, vaak voor net iets minder inhoud (excl. aanbiedingen)

Gerookte kipfilet (150 gram)
Lidl: ¤1,29
AH: ¤3,09

Verse sap (halve liter)
Lidl: ¤1,29
Ah: +/- ¤2,00

--

Heel lang kipfilet en blikjes tonijn bij de AH gekocht; recent geswitched. Producten van Lidl smaken hetzelfde, in geval van tonijn zelfs beter (en je krijgt meer), en het is zoveel goedkoper. Tonijn 50% van de prijs, kipfilet bijna eenderde!

Andere voorbeelden / aanraders? Liefst gezonde/verse producten :D.
Die kipfilet die je noemt is bij de Lidl in ieder geval niet te vreten.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 7 juni 2018 @ 05:14:55 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179648907
Als je gaat vergelijken, zet dan het merk erbij. Lidl kom ik eigenlijk nooit omdat bij ons de klanten daar van inferieure kwaliteit zijn, maar van AH weet ik dat ze van de meeste producten verschillende merken verkopen, van budget tot luxe.
pi_179649006
NRC schreef hier in 2014 een stuk over:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)lidl-1357085-a416763

SPOILER: artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kort gezegd: Lidl meet zich qua prijsniveau met de AH Basic-lijn, maar biedt voor datzelfde geld veel meer kwaliteit: minder vulmiddelen, meer 'echt' product. Voorbeeld: hazelnootpasta van de Lidl heeft net zoveel hazelnoten (13%) als A-merk Nutella, in AH Basic zit welgeteld 2% hazelnoot.
Dit principe geldt niet voor alle producten van Lidl ten opzichte van de goedkope huismerklijn van AH, maar wel voor heel erg veel.

Niet voor niets Lidl-fan hier. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_179649010
De bake-off afdeling van Lidl is trouwens echt prima, het is niet voor niets dat de broodjes, pretzels, croissants en al dat spul razend populair zijn, maar het gewone brood - als in, de boterhammen - da's echt niet te vreten. Als ze daar nou eens wat aan doen en als ze verse jalapeno's opnemen in het standaard assortiment, dan hoef ik nooit meer naar Albert Heijn. :7 *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_179649050
Ik vind producten van de Lidl wisselend. Er lijkt geen middenweg te zijn; of het is prima, of het het is gewoon verschrikkelijk goor. Zuivel van Lidl vind ik heerlijk, terwijl inderdaad brood en cola echt niet te nassen zijn.
pi_179649116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 01:39 schreef craziness het volgende:
Hallo,

Leek mij leuk een topic te starten waar we producten vergelijken; items va de Lidl vs items van de AH. Het is belangrijk dat het soortgelijke producten zijn en dat de kwaliteit ongeveer hetzelfde is (of kwaliteit van Lidl is beter).

Het is mij namelijk opgevallen dat de Lidl best veel producten heeft van hoge kwaliteit, soms zelfs beter dan A-merken van de Albert Heijn. Andere producten zijn hetzelfde of er is nauwelijks verschil te proeven.

Ik begin;

Tonijn in water
Lidl: ¤1,16
AH: ¤2,20 of meer, vaak voor net iets minder inhoud (excl. aanbiedingen)

Gerookte kipfilet (150 gram)
Lidl: ¤1,29
AH: ¤3,09

Verse sap (halve liter)
Lidl: ¤1,29
Ah: +/- ¤2,00

--

Heel lang kipfilet en blikjes tonijn bij de AH gekocht; recent geswitched. Producten van Lidl smaken hetzelfde, in geval van tonijn zelfs beter (en je krijgt meer), en het is zoveel goedkoper. Tonijn 50% van de prijs, kipfilet bijna eenderde!

Andere voorbeelden / aanraders? Liefst gezonde/verse producten :D.
Je vergelijkt die voorgepakte smerige kipfilet van de lidl nu met de kipfilet van de "vers"-afdeling van de AH. Bij de AH kan je ook van die voorverpakte kipfilet vinden in het koelschap, die is goedkoper.
pi_179649195
AH is sowieso veel te duur, vergelijk het dan met een gewone supermarkt die A- merken verkoopt.
pi_179649233
Havermoutbrood van de Lidl valt best mee. Vlees is ook beter dan bij AH. Alleen jammer dat altijd de helft van je wekelijkse boodschappenlijstje niet op voorraad is bij de Lidl. AH vind ik overpriced dus hallo Jumbo _O_
  donderdag 7 juni 2018 @ 07:43:01 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179649234
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:38 schreef jatochneetoch het volgende:
AH is sowieso veel te duur, vergelijk het dan met een gewone supermarkt die A- merken verkoopt.
Zoals de AH zeg maar?
And so is the past
  donderdag 7 juni 2018 @ 07:44:10 #19
104963 ETA
European Travel Author
pi_179649243
Over het algemeen benchmarken de discounters (Aldi en Lidl) zich met A-merken en huismerken van Jumbo/AH. De basic lijn van AH is puur geïntroduceerd om op prijs te concurreren met de discounters, echter is de kwaliteit hiervan beduidend lager.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_179649263
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:42 schreef Mojo.jojo het volgende:
Havermoutbrood van de Lidl valt best mee. Vlees is ook beter dan bij AH. Alleen jammer dat altijd de helft van je wekelijkse boodschappenlijstje niet op voorraad is bij de Lidl. AH vind ik overpriced dus hallo Jumbo _O_
Jumbo is ook overpriced. Zijn met sommige dingen duurder dan AH, alleen pikken ze die producten er niet uit bij een vergelijking :D

Prijstechnisch vind ik de Dirk nog wel redelijk. Alleen jammer dat in het elke Dirk stinkt.
pi_179649364
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jumbo is ook overpriced. Zijn met sommige dingen duurder dan AH, alleen pikken ze die producten er niet uit bij een vergelijking :D

Prijstechnisch vind ik de Dirk nog wel redelijk. Alleen jammer dat in het elke Dirk stinkt.
Nu je het zegt, over stank bij Dirk...bij de Dirk in mijn buurt stinkt het in een straal van ca. 10 meter rond de magazijndeur echt verschrikkelijk naar sigarettenrook, echt zo'n gore asbaklucht. Volgens mij wordt er in dat magazijn daar flink gepaft :r
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_179649384
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:03 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Nu je het zegt, over stank bij Dirk...bij de Dirk in mijn buurt stinkt het in een straal van ca. 10 meter rond de magazijndeur echt verschrikkelijk naar sigarettenrook, echt zo'n gore asbaklucht. Volgens mij wordt er in dat magazijn daar flink gepaft :r
Ik vind het er eigenlijk nooit naar sigaret stinken daar, maar ze hebben daar een typische stank. Kan niet echt mijn vinger erop leggen waar het naar stinkt, maar echt fris is het niet
pi_179649387
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zoals de AH zeg maar?
Ja de ah is wel normaal geprijst ten opzichte van de ah :?
pi_179649394
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2018 05:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee joh, het is een: "Lidl is beter dan AH, want dezelfde of betere kwaliteit en goedkoper, maar jammer van het brood"-topic.

Bij mijn Lidl kan bijna alles zich meten met de lokale Jumbo qua prijs/kwaliteit. Het is alleen een nare rotwinkel met veel te smalle gangpaden waar je elkaar nauwelijks kan passeren. En je staat er een uur in de rij. Groente en fruit zijn er, gek genoeg, niet zo goed als bij de Jumbo, maar dat verschilt vast per vestiging.
En het brood is ronduit slecht, maar supermarktbrood is sowieso dubieus als je het spul van de bakker gewend bent.

Het grootste verschil met winkels als de Jumbo en AH is dat je bij de Lidl weinig keus hebt. Je hebt bij de Lidl vaak maar één soort wasmiddel, één soort tonijn op water, etc. Veelal zijn dit producten die speciaal voor Lidl geproduceerd worden, waardoor ze de prijs laag kunnen houden.
Kwalitatief kunnen deze producten zich vaak prima meten met de a-merken van de andere supermarkten. Lidl pakt dan ook regelmatig de "beste koop" bij de consumentenbondtests.
Ik heb altijd het idee dat je bij Lidl / Aldi vaak duurder uit bent dan dat je elders de huismerken haalt. Dus stel je hebt bij Jumbo / Albert Hein wasmiddel van 1, 2 en 3 euro. En dan kun je bij de Lidl / Aldi het wasmiddel van 3 euro kopen voor 2 euro. Maar de 1 euro optie heb je dan gewoon niet. Dus eigenlijk helemaal niet voordelig?

Maar ik ken de prijzen niet goed genoeg om het te controleren.
pi_179649415
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:11 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat je bij Lidl / Aldi vaak duurder uit bent dan dat je elders de huismerken haalt. Dus stel je hebt bij Jumbo / Albert Hein wasmiddel van 1, 2 en 3 euro. En dan kun je bij de Lidl / Aldi het wasmiddel van 3 euro kopen voor 2 euro. Maar de 1 euro optie heb je dan gewoon niet. Dus eigenlijk helemaal niet voordelig?

Maar ik ken de prijzen niet goed genoeg om het te controleren.
Ja, maar het punt is dus dat die huismerken dus vaak van mindere kwaliteit zijn dat wat Lidl aanbiedt. bv die chocopasta van 13% hazelnoten bij de Lidl vs 2% bij de AH, pindakaas met 85% pinda's bij de Lidl vs 55% van de AH Basic pindakaas, etc.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 7 juni 2018 @ 08:17:22 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179649423
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:09 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ja de ah is wel normaal geprijst ten opzichte van de ah :?
Nou je doet net of de AH geen "gewone supermarkt met A-merken" is. Wat het wel is natuurlijk.
And so is the past
pi_179649446
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:15 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ja, maar het punt is dus dat die huismerken dus vaak van mindere kwaliteit zijn dat wat Lidl aanbiedt. bv die chocopasta van 13% hazelnoten bij de Lidl vs 2% bij de AH, pindakaas met 85% pinda's bij de Lidl vs 55% van de AH Basic pindakaas, etc.
Ja inderdaad. Maar ik kan dat niet goed bijhouden / vergelijken. Ik schrik altijd best van de prijs als ik bij de Lidl aan de kassa sta.
pi_179649469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:20 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Maar ik kan dat niet goed bijhouden / vergelijken. Ik schrik altijd best van de prijs als ik bij de Lidl aan de kassa sta.
Misschien omdat je bij de Lidl dingen koopt die je bij een AH niet zo gauw zal kopen? Als ik bij de Lidl ben en mijn oog valt op, weet ik veel, gerookte zalm die misschien 30% goedkoper is dan bij de AH, gooi ik die vaak wel in mn mandje, terwijl ik dat bij AH weer niet zo snel zal doen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_179649529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 01:39 schreef craziness het volgende:
Hallo,

Leek mij leuk een topic te starten waar we producten vergelijken; items va de Lidl vs items van de AH. Het is belangrijk dat het soortgelijke producten zijn en dat de kwaliteit ongeveer hetzelfde is (of kwaliteit van Lidl is beter).

Het is mij namelijk opgevallen dat de Lidl best veel producten heeft van hoge kwaliteit, soms zelfs beter dan A-merken van de Albert Heijn. Andere producten zijn hetzelfde of er is nauwelijks verschil te proeven.

Ik begin;

Tonijn in water
Lidl: ¤1,16
AH: ¤2,20 of meer, vaak voor net iets minder inhoud (excl. aanbiedingen)

Gerookte kipfilet (150 gram)
Lidl: ¤1,29
AH: ¤3,09

Verse sap (halve liter)
Lidl: ¤1,29
Ah: +/- ¤2,00

--

Heel lang kipfilet en blikjes tonijn bij de AH gekocht; recent geswitched. Producten van Lidl smaken hetzelfde, in geval van tonijn zelfs beter (en je krijgt meer), en het is zoveel goedkoper. Tonijn 50% van de prijs, kipfilet bijna eenderde!

Andere voorbeelden / aanraders? Liefst gezonde/verse producten :D.
Tonijn in water:
Lidl 1,16
AH 0,89

Gerookte kipfilet:
Lidl 1,29 voor 150 gram
AH 1,89 voor 250 gram
https://www.ah.nl/product(...)et-gerookte-kipfilet


Mss moet je je OP even aanpassen. Want die klopt dus niet. :P
Als je voor huismerken gaat, is AH helemaal niet duur. Maar juist een van de goedkopere.
En ze hebben een veel breder assortiment. Bij de Lidl hebben ze vaak weinig.
pi_179649548
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind het er eigenlijk nooit naar sigaret stinken daar, maar ze hebben daar een typische stank. Kan niet echt mijn vinger erop leggen waar het naar stinkt, maar echt fris is het niet
Dacht altijd dat die geur de boenwas/schoonmaakmiddel is van dat apparaat waarmee ze de vloer schoonmaken?

Verder vind ik veel producten van de Dirk maar matig. Dan liever enkele dingen bij de Jumbo die wat duurder zijn.

Al had ik wel wat gelezen dat de Jumbo's onderling van prijs verschillen. Die waar ik kom was gemiddeld.
pi_179649565
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:33 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dacht altijd dat die geur de boenwas/schoonmaakmiddel is van dat apparaat waarmee ze de vloer schoonmaken?

Verder vind ik veel producten van de Dirk maar matig. Dan liever enkele dingen bij de Jumbo die wat duurder zijn.

Al had ik wel wat gelezen dat de Jumbo's onderling van prijs verschillen. Die waar ik kom was gemiddeld.
Ik had het over A-merken bij de Dirk :) Ze hebben vaak fijne acties met wasmiddel en shampoo bijv.
pi_179649680
Ik doe bijna alle boodschappen bij de Aldi en deels bij de Lidl. Helaas is de Aldi hier tegenover even dicht vanwege verbouwing en ik week deze week uit naar de ernaast gelegen Dekamarkt. Bijna alles is daar net even duurder dan wat ik gewend ben. Aldi en Lidl ontlopen elkaar niet veel qua assortiment, kwaliteit en prijzen, de Lidl heeft alleen een ruimer assortiment groente en fruit.
Deze week moeten we nog even naar de AH vanwege de Eftelingkaartjes, dus ik keek even online naar de aanbiedingen om te kijken of we ook echt de winkel in moeten en ik heb zowaar 1 artikel gevonden om in te slaan: blikjes Princess tonijn. Toen ik ruim 25 jaar geleden als student in Utrecht kwam wonen deed ik de meeste dagelijkse boodschappen bij de Albert Heijn, maar de laatste tien jaar ofzo kom ik er nauwelijks meer.
De Aldi heeft trouwens prima brood, namelijk de ambachtelijke bollen, die moet je alleen nog zelf snijden. Eens kijken of de vernieuwde Aldi met nieuwe broodafdeling nog iets meer te bieden heeft. Brood van de Lidl ben ik ook geen fan van, al eet ik het soms wel.
In mijn vorige huis woonde ik op loopafstand van zowel Lidl als Aldi en kwam ik voornamelijk bij de Lidl, nu heb ik de Aldi dichtbij en kom ik daar voor de dagelijkse boodschappen en dat gaat helemaal prima, logistiek zat hij al beter in elkaar dan de Lidl hier, dat is echt een verschrikking, en het zou na de verbouwing nog beter moeten worden.
Ik zie het voordeel niet van boodschappen halen bij een Albert Heijn of Jumbo ofzo
pi_179649693
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Nou je doet net of de AH geen "gewone supermarkt met A-merken" is. Wat het wel is natuurlijk.
Nouja omdat de meeste producten toch zo'n 20-30% duurder zijn, vind ik het geen gewone supermarkt, maar meer een extra luxe of wat dan ook.
Iig de producten van de lidl ophemelen omdat de prijs/kwaliteit verhouding beter zou zijn ten opzichte van A-merken is dan iig niet terecht.
  donderdag 7 juni 2018 @ 08:46:43 #34
292419 NoXia
Productiefoutje
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 juni 2018 @ 08:49:12 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179649733
Ik vind mijn Lidl echt een hele fijne winkel, maar omdat ze de helft niet hebben van wat ik zoek, moet ik toch naar de AH. Dus ik kom nooit bij de Lidl, want ik weiger om 2x boodschappen te doen.

Tot zover mijn nuttige bijdrage.
pi_179649766
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:45 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Nouja omdat de meeste producten toch zo'n 20-30% duurder zijn, vind ik het geen gewone supermarkt, maar meer een extra luxe of wat dan ook.
Iig de producten van de lidl ophemelen omdat de prijs/kwaliteit verhouding beter zou zijn ten opzichte van A-merken is dan iig niet terecht.
vergelijk voor de grap eens de prijs van Calve pindakaas en die van de Lidl. De ingrediënten zijn alvast exact hetzelfde. Zomaar een voorbeeldje...
  donderdag 7 juni 2018 @ 09:10:55 #37
296595 foodlover
live and learn
pi_179650025
Lidl cervelaatworst 250 gram 1,69¤
AH eigen merk cervelaatworst 250 gram 2,05¤
Stegeman cervelaatworst 225 gram 2,65¤

Betreft de worsten die je zelf nog moet snijden.

Hier een Aldi en Lidl fan :Y)
pi_179650284
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:10 schreef foodlover het volgende:
Lidl cervelaatworst 250 gram 1,69¤
AH eigen merk cervelaatworst 250 gram 2,05¤
Stegeman cervelaatworst 225 gram 2,65¤

Betreft de worsten die je zelf nog moet snijden.

Hier een Aldi en Lidl fan :Y)
De Aldi heeft leuke 'stunts' maar op bijna alle vlakken de mindere tov Lidl. Groente is echt heel slecht bij de Aldi.
pi_179650418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:33 schreef Handleiding het volgende:

[..]

De Aldi heeft leuke 'stunts' maar op bijna alle vlakken de mindere tov Lidl. Groente is echt heel slecht bij de Aldi.
ik koop zo'n 90% van mijn groente bij de Aldi, gaat prima. Misschien zit er per filiaal verschil dan
pi_179650445
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:44 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik koop zo'n 90% van mijn groente bij de Aldi, gaat prima. Misschien zit er per filiaal verschil dan
Wij kopen ook veel groente en fruit bij de Aldi. En dat is vaak prima.
Maar qua houdbaarheid is het wel minder dan de AH. Qua uiterste datum ook.
Kan het ons filiaal liggen, maar ik moet met alle versproducten bij de Aldi zo goed op de houdbaarheidsdatum letten.
pi_179650447
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:49 schreef Kreator het volgende:
Ik vind mijn Lidl echt een hele fijne winkel, maar omdat ze de helft niet hebben van wat ik zoek, moet ik toch naar de AH. Dus ik kom nooit bij de Lidl, want ik weiger om 2x boodschappen te doen.

Tot zover mijn nuttige bijdrage.
Hier een Lidl en een Coop vlak naast elkaar.
Meestal eerst de Lidl in en de paar artikelen die ze daar niet hebben haal ik bij de coop.
Ook brood van de Lidl laat ik grotendeels liggen. Als ik witbrood of bolletjes nodig heb haal ik het er wel, dat is prima te doen. En naar verwachting hebben ze binnenkort ook vers afgebakken broodjes, er wordt druk verbouwd.

Groenten van de Lidl zijn hier eigenlijk altijd goed.

En het gehakt is perfect als je het rul wil bakken aangezien ze het niet tot een klomp hebben samengedrukt, je trekt het zo uit elkaar.

Zakken ingevroren fruit is ook zeker een aanrader. Ik eet geen toetjes maar vaak een paar uur na het eten werk ik daar een schaaltje van weg O+
pi_179650480
Het enige dat ik mis is de alcoholvrije variant van Oettinger. Die heb ik ooit eens in dld gedronken en die is zoveel fijner dan de Amstel/Heineken/Bavaria 0,0 zooi die ze in Nederland verkopen.
  donderdag 7 juni 2018 @ 09:51:53 #43
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_179650503
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2018 05:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee joh, het is een: "Lidl is beter dan AH, want dezelfde of betere kwaliteit en goedkoper, maar jammer van het brood"-topic.

Bij mijn Lidl kan bijna alles zich meten met de lokale Jumbo qua prijs/kwaliteit. Het is alleen een nare rotwinkel met veel te smalle gangpaden waar je elkaar nauwelijks kan passeren. En je staat er een uur in de rij. Groente en fruit zijn er, gek genoeg, niet zo goed als bij de Jumbo, maar dat verschilt vast per vestiging.
En het brood is ronduit slecht, maar supermarktbrood is sowieso dubieus als je het spul van de bakker gewend bent.

Het grootste verschil met winkels als de Jumbo en AH is dat je bij de Lidl weinig keus hebt. Je hebt bij de Lidl vaak maar één soort wasmiddel, één soort tonijn op water, etc. Veelal zijn dit producten die speciaal voor Lidl geproduceerd worden, waardoor ze de prijs laag kunnen houden.
Kwalitatief kunnen deze producten zich vaak prima meten met de a-merken van de andere supermarkten. Lidl pakt dan ook regelmatig de "beste koop" bij de consumentenbondtests.
Is dat een Lidl met bakkerij? Hele broden koop ik er nooit maar pistoletjes etc. uit de bakkerij doen niet onder voor andere supermarkten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_179650529
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

vergelijk voor de grap eens de prijs van Calve pindakaas en die van de Lidl. De ingrediënten zijn alvast exact hetzelfde. Zomaar een voorbeeldje...
Bullshit die ingrediënten zijn echt niet hetzelfde :')
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_179650544
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:44 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik koop zo'n 90% van mijn groente bij de Aldi, gaat prima. Misschien zit er per filiaal verschil dan
De pindakaas is er bijvoorbeeld ook niet lekker. :P
pi_179650557
Flesjes bruisend mineraalwater,6 stuks voor 90 cent geloof ik. Prima spul, fijne flesjes. Alleen de naam: Saskia. :')

Niks mis met de naam Saskia, maar niet voor drankjes.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179650567
Verse broodjes van de LIDL ^O^ ^O^ ^O^

Voor de rest wint de appie het voor mij. Lidl vind ik maar een chaos met alles nog in dozen etc.
  donderdag 7 juni 2018 @ 09:59:46 #48
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_179650629
Als bier in de aanbieding is bij Albert Heijn, altijd even kijken of het ook in de aanbieding is bij de DekaMarkt (zit hier in dezelfde winkelcentra). Zo zijn vaak dezelfde bieren in de aanbieding, deze week Hertog Jan blikjes bijvoorbeeld.

AH vs. Deka


Scheelt ¤1,30, Albert Heijn heeft daarentegen dan wel weer vaak méér verschillende bieren in de aanbieding.

Maar goed, daar ging het topic niet helemaal over. :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_179650632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:54 schreef Handleiding het volgende:

[..]

De pindakaas is er bijvoorbeeld ook niet lekker. :P
klopt, die heb ik dan weer van de Lidl. Of als ik een keer duur doe dan neem ik de biologische pindakaas van de Aldi, die is wel lekker, maar die is me eigenlijk veel te duur
pi_179650643
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

klopt, die heb ik dan weer van de Lidl. Of als ik een keer duur doe dan neem ik de biologische pindakaas van de Aldi, die is wel lekker, maar die is me eigenlijk veel te duur
die is wel goed inderdaad.
De naam ook van de gewone pindakaas: "helaas pindakaas" :D

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 10:01:42 ]
pi_179650653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:53 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Bullshit die ingrediënten zijn echt niet hetzelfde :')
wat jij wilt joh
pi_179650670
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:59 schreef Dagoduck het volgende:
Als bier in de aanbieding is bij Albert Heijn, altijd even kijken of het ook in de aanbieding is bij de DekaMarkt (zit hier in dezelfde winkelcentra). Zo zijn vaak dezelfde bieren in de aanbieding, deze week Hertog Jan blikjes bijvoorbeeld.

AH vs. Deka
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Scheelt ¤1,30, Albert Heijn heeft daarentegen dan wel weer vaak méér verschillende bieren in de aanbieding.

Maar goed, daar ging het topic niet helemaal over. :P
Volgens de consumentenbond heeft AH de meeste en beste aanbiedingen :P
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_179650709
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:55 schreef JaafkeJunior het volgende:
Verse broodjes van de LIDL ^O^ ^O^ ^O^

Voor de rest wint de appie het voor mij. Lidl vind ik maar een chaos met alles nog in dozen etc.
Dat boeit mij niet. Het was me nooit opgevallen totdat iemand een keer klaagde over discountersupermarkten. _O-
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179650840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:01 schreef Handleiding het volgende:

[..]

die is wel goed inderdaad.
De naam ook van de gewone pindakaas: "helaas pindakaas" :D
De biologische notenpasta van de Aldi. :9~
pi_179651274
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

klopt, die heb ik dan weer van de Lidl. Of als ik een keer duur doe dan neem ik de biologische pindakaas van de Aldi, die is wel lekker, maar die is me eigenlijk veel te duur
Ik heb altijd de Whole Earth pindakaas (o.a. verkrijgbaar bij de AH)...97% pinda's *)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 juni 2018 @ 11:30:49 #56
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179651820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:50 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik heb altijd de Whole Earth pindakaas (o.a. verkrijgbaar bij de AH)...97% pinda's *)
https://www.ah.nl/product(...)00-pindakaas-naturel

Je kunt ook gewoon 100% kopen.
pi_179651928
Lidl is echt een top winkel! Enige nadeel is dat ze niet de 'meer aparte' producten hebben en een vrij standaard assortiment. Ook vervelend dat ze met landenweken werken waardoor leuke/lekkere dingen maar even te verkrijgen zijn.
Woon bijna naast de grootste Lidl van Utrecht en ga er graag boodschappen doen. Gelukkig niet meer de lange rijen die je vroeger had.
  Spellchecker donderdag 7 juni 2018 @ 12:00:26 #58
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179652305
De Zinfandel rose van de Lidl vinden wij net zo lekker als die van de Appie. En hij is goedkoper :9
pi_179652460
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Is dat een Lidl met bakkerij? Hele broden koop ik er nooit maar pistoletjes etc. uit de bakkerij doen niet onder voor andere supermarkten.
nee, zonder.

Er zit hier alleen in het centrum een Lidl met bakkerij. De rest is allemaal zonder. Het fabrieksbrood is slof, taai, smakeloos en vult voor geen meter. Maar het is oneerlijk om de Lidl daarop af te rekenen, want er is niet een supermarkt waarvan de broden kunnen tippen aan de echte bakker.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179652483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:39 schreef larry_flynt het volgende:
Lidl is echt een top winkel! Enige nadeel is dat ze niet de 'meer aparte' producten hebben en een vrij standaard assortiment. Ook vervelend dat ze met landenweken werken waardoor leuke/lekkere dingen maar even te verkrijgen zijn.
Woon bijna naast de grootste Lidl van Utrecht en ga er graag boodschappen doen. Gelukkig niet meer de lange rijen die je vroeger had.
de producten bij de speciale weken zijn vaak wel goed houdbaar.

Ik ga voor sommige producten speciaal naar de Lidl en soms valt het me reuze mee bij de kassa, soms schrik ik me de tering.

Ik ga speciaal naar de Lidl voor mineraalwater met prik, wasmiddel, pizza (lekker en goedkoop) en koffiebonen (die zijn echt geweldig).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179655232
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 01:51 schreef Helsinki het volgende:
De goedkoopste tonijn in water is ¤0,89 bij de AH.

De wraps zijn bij de Lidl wel echt goedkoper, viel me laatst op. Ik vond ze niet lekkerder maar prima voor de lunch.
Dat is echt smerige tonijn. Zit ook weinig in en zijn vooral stukjes. Bij de Lidl krijg je moot.
pi_179655282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je vergelijkt die voorgepakte smerige kipfilet van de lidl nu met de kipfilet van de "vers"-afdeling van de AH. Bij de AH kan je ook van die voorverpakte kipfilet vinden in het koelschap, die is goedkoper.
Nee, ik vergelijk hetzelfde soort kipfilet (koelschap). Je hebt bij de AH inderdaad ook verse plakjes kipfilet, maar die zijn duurder dan in het gegeven voorbeeld.
pi_179655333
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Tonijn in water:
Lidl 1,16
AH 0,89

Gerookte kipfilet:
Lidl 1,29 voor 150 gram
AH 1,89 voor 250 gram
https://www.ah.nl/product(...)et-gerookte-kipfilet

Mss moet je je OP even aanpassen. Want die klopt dus niet. :P
Als je voor huismerken gaat, is AH helemaal niet duur. Maar juist een van de goedkopere.
En ze hebben een veel breder assortiment. Bij de Lidl hebben ze vaak weinig.
De tonijn in water die je noemt van de AH is ongelooflijk vies, het zijn allemaal slierten tonijn en je krijgt ook nog eens minder. Tevens heb je een blikopener nodig (i.p.v. het open te trekken). Tonijn in water van de Lidl is meestal tonijnmoot, niet te vergeleken met de goedkoopste versie bij de AH.

Kipfilet voorbeeld is een ander soort kipfilet. Ik heb echt vergeleken met soortgelijke producten.
pi_179655342
En inderdaad, brood van de lidl is over het algemeen niet te eten. Zaanse snijder van de AH is goed te doen.
pi_179656205
Topic her en der opgeschoond. Graag weer verder over de producten van Lidl in vergelijking met andere supermarkten, thanks! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_179656229
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:11 schreef craziness het volgende:
En inderdaad, brood van de lidl is over het algemeen niet te eten. Zaanse snijder van de AH is goed te doen.
ook helemaal niks vergeleken met de echte bakker.
Zuivel (behalve dan desserts), brood, boter zijn zaken die ik zeker niet haal bij de Lidl. Rest is vaak prima. Zeker bij de thema producten zit nog wel eens wat leuks tussen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 16:08:02 ]
pi_179656304
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:06 schreef Handleiding het volgende:

[..]

ook helemaal niks vergeleken met de echte bakker.
Zuivel (behalve dan desserts), brood, boter zijn zaken die ik zeker niet haal bij de Lidl. Rest is vaak prima. Zeker bij de thema producten zit nog wel eens wat leuks tussen.
Ik vind juist de biologische roomboter van Lidl verreweg de lekkerste supermarktboter! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_179656469
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik vind juist de biologische roomboter van Lidl verreweg de lekkerste supermarktboter! :)
ja die kan wel. Smeerboter daarentegen...
  donderdag 7 juni 2018 @ 16:23:37 #69
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179656517
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:11 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Maar het is oneerlijk om de Lidl daarop af te rekenen, want er is niet een supermarkt waarvan de broden kunnen tippen aan de echte bakker.
Aldi komt aardig dicht in de buurt.
And so is the past
pi_179656731
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:19 schreef Handleiding het volgende:

[..]

ja die kan wel. Smeerboter daarentegen...
smeerboter? Bedoel je halvarine ofzo? Dat is troep, waar je het ook zou kopen
pi_179657310
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

vergelijk voor de grap eens de prijs van Calve pindakaas en die van de Lidl. De ingrediënten zijn alvast exact hetzelfde. Zomaar een voorbeeldje...
Volgens mij quote je de verkeerde, of je hebt totaal mijn bericht niet gelezen.
pi_179657479
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:04 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Volgens mij quote je de verkeerde, of je hebt totaal mijn bericht niet gelezen.
jij hebt het toch over dat vergelijken van A-merk met Lidl niet terecht is? Of je dat A-merk nou bij de AH koopt of bij de Jumbo of weet ik waar, dat boeit niet, de pindakaas van calve is overal veel duurder dan de versie van de Lidl ( en de ingrediënten zijn hetzelfde).
En als je iets anders bedoelt dan wat je typt, zeg dan niet dat ik jouw bericht niet heb gelezen
pi_179657561
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Aldi komt aardig dicht in de buurt.
Misschien heb je een beroerde warme bakker.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179657580
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

smeerboter? Bedoel je halvarine ofzo? Dat is troep, waar je het ook zou kopen
voor op brood.
  donderdag 7 juni 2018 @ 17:22:47 #75
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179657596
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Misschien heb je een beroerde warme bakker.
Nee dat niet maar het brood bij onze Aldi (let op, iedere regio heeft een eigen leverancier, kan ook per franchisenemer verschillen) is echt van zeer goede kwaliteit. Helemaal als je het afzet tegen de prijs.
And so is the past
pi_179657698
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

jij hebt het toch over dat vergelijken van A-merk met Lidl niet terecht is? Of je dat A-merk nou bij de AH koopt of bij de Jumbo of weet ik waar, dat boeit niet, de pindakaas van calve is overal veel duurder dan de versie van de Lidl ( en de ingrediënten zijn hetzelfde).
En als je iets anders bedoelt dan wat je typt, zeg dan niet dat ik jouw bericht niet heb gelezen
Het gaat om de prijs kwaliteit verhouding, dan maakt de prijs dus wel degelijk uit.
pi_179657717
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:28 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Het gaat om de prijs kwaliteit verhouding, dan maakt de prijs dus wel degelijk uit.
ik geef het op
pi_179658489
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:28 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Het gaat om de prijs kwaliteit verhouding, dan maakt de prijs dus wel degelijk uit.
Bij de andere supermarkten doe je voor huismerkproducten vaak behoorlijk water bij de wijn. Je krijgt een goedkoper product, maar dat is kwalitatief echt veel minder dan de a-merken.

Bij Lidl krijg je echter producten die zich qua kwaliteit met de a-merken kunnen meten. De prijs die Lidl daarvoor hanteert, komt echter behoorlijk in de buurt van de huismerken van de concurrentie.

En juist omdat de kwaliteit zo hoog is, moet je de pindakaas van de Lidl niet vergelijken met de AH-huismerkpindakaas, maar met kwalitatief vergelijkbare de a-merkpindakaas van Calvé. En als je dat doet en de prijzen vergelijkt, is de Lidl veel goedkoper.

Als je het dan hebt over prijs/kwaliteitsverhouding , dan is de Lidl veel goedkoper dan de concurrent, of (want dat is hetzelfde), levert veel hogere kwaliteit dan de huismerken van de concurrent.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 7 juni 2018 @ 18:37:05 #79
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_179658840
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Nee dat niet maar het brood bij onze Aldi (let op, iedere regio heeft een eigen leverancier, kan ook per franchisenemer verschillen) is echt van zeer goede kwaliteit. Helemaal als je het afzet tegen de prijs.
Hier ook. Lekkerder dan bij de AH en ook goedkoper.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_179659331
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:07 schreef craziness het volgende:

[..]

Nee, ik vergelijk hetzelfde soort kipfilet (koelschap). Je hebt bij de AH inderdaad ook verse plakjes kipfilet, maar die zijn duurder dan in het gegeven voorbeeld.
Nog duurder. Kan ik me niet voorstellen. Zal er van het weekend eens opletten, want die koop ik altijd. (gebraden kipfilet, in koelschap hebben ze alleen gerookte kipfilet)
pi_179661697
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Bij de andere supermarkten doe je voor huismerkproducten vaak behoorlijk water bij de wijn. Je krijgt een goedkoper product, maar dat is kwalitatief echt veel minder dan de a-merken.

Bij Lidl krijg je echter producten die zich qua kwaliteit met de a-merken kunnen meten. De prijs die Lidl daarvoor hanteert, komt echter behoorlijk in de buurt van de huismerken van de concurrentie.

En juist omdat de kwaliteit zo hoog is, moet je de pindakaas van de Lidl niet vergelijken met de AH-huismerkpindakaas, maar met kwalitatief vergelijkbare de a-merkpindakaas van Calvé. En als je dat doet en de prijzen vergelijkt, is de Lidl veel goedkoper.

Als je het dan hebt over prijs/kwaliteitsverhouding , dan is de Lidl veel goedkoper dan de concurrent, of (want dat is hetzelfde), levert veel hogere kwaliteit dan de huismerken van de concurrent.
Inderdaad, je kunt huismerken van de AH & Jumbo niet vergeleken met de huismerken van Lidl; Lidl merken liggen kwalitatief gezien veel dichterbij A-merken, en in sommige gevallen zijn ze zelfs beter.

Bij de AH betaal je bijvoorbeeld rond de 2 euro voor een princess tonijnstukken in water. Bij de Lidl betaal je rond de 1,20 en je krijgt eigenlijk gewoon tonijnmoot (wat beter is dan tonijnstukken, tonijnstukken vind ik er soms zo vies uit zien), en je krijgt ook nog eens meer. "Princess" is dan een A-merk dat niet opweegt tegen het Lidl product/huismerk.
pi_179661773
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nog duurder. Kan ik me niet voorstellen. Zal er van het weekend eens opletten, want die koop ik altijd. (gebraden kipfilet, in koelschap hebben ze alleen gerookte kipfilet)
AH 150 gram kipfilet koelschap ¤3,09:
https://www.ah.nl/producten/product/wi197448/ah-gerookte-kipfilet

Lidl gerookte kipfilet is net zoveel, de ingredienten zijn precies hetzelfde, en ik proef kwa smaak niet veel verschil (niet-gerookte kipfilet van de Lidl is minder lekker, geef ik toe)

Gerookte kipfilet van de AH van de versafdeling; 125 gram voor ¤2,61
https://www.ah.nl/producten/product/wi192859/ah-gerookte-kipfilet

Als je het omrekent waarschijnlijk net zo duur als kipfilet van het koelschap, had ik niet verwacht. Máár we vergelijken hier wel soortgelijke producten, dus AH kipfilet van de versafdeling kun je niet vergelijken met Lidl kipfilet uit het koelschap, dat moet je vergelijken met AH kipfilet uit koelschap.

Lidl gerookte kipfilet 1,29 150 gram;


Ah gerookte kipfilet 3,09 150 gram;


Precies dezelfde ingredienten, beide uit het koelschap, nauwelijks smaakverschil.

Bij de AH betaal je gewoon bijna 3x zoveel, dat is echt bizar.
pi_179661880
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:53 schreef craziness het volgende:

Bij de AH betaal je bijvoorbeeld rond de 2 euro voor een princess tonijnstukken in water. Bij de Lidl betaal je rond de 1,20 en je krijgt eigenlijk gewoon tonijnmoot (wat beter is dan tonijnstukken, tonijnstukken vind ik er soms zo vies uit zien), en je krijgt ook nog eens meer. "Princess" is dan een A-merk dat niet opweegt tegen het Lidl product/huismerk.
Is dat zo? Ik vind Lidl niet zo'n fijne winkel, dus ik kom er nooit, maar misschien moet ik toch een keer een en ander uitproberen. Bedankt voor de tip.
pi_179662030
Ik kom weinig bij de Lidl omdat ze geen afruimband hebben. Alles wordt maar bij/op elkaar gepropt terwijl jij daar als een razende alles in je karretje/tas aan het gooien bent. Afknapper.

Pluspunt vind ik wel het broodjespaksyteem bij de bakeoff afdeling. Geen vieze tengels die broodjes zonder tang pakken zoals bij AH.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-06-2018 21:12:08 ]
pi_179662124
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kom niet bij Lidl omdat ze geen afruimband hebben.
Als je het gewoon op de juiste volgorde op de band flikkert kan je net zo snel inpakken als dat de caissière het kan scannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 21:11:36 ]
pi_179662199
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:11 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als je het gewoon op de juiste volgorde op de band flikkert kan je net zo snel inpakken als dat de caissière het kan scannen.
Ik kom er vrij weinig, maar als ik ga heb ik iemand voor me die een kar vol heeft. Cassiere scant als een jekko, alles bij elkaar gepropt.
pi_179664013
De Lidl valt mij voor mij al af omdat ik er niet kan slagen voor al mijn supermarktboodschappen. Dan moet je voor shampoo/bier/Ketjap Manis toch weer naar de Appie. Das gewoon klote.

Het bakeoff-brood en de diepvriesframbozen zijn wel goed.
pi_179664107
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:23 schreef Bucketlist het volgende:
De Lidl valt mij voor mij al af omdat ik er niet kan slagen voor al mijn supermarktboodschappen. Dan moet je voor shampoo/bier/Ketjap Manis toch weer naar de Appie. Das gewoon klote.
Hoe vaak moet je nou ketjap hebben? Dan haal je een paar flessen/jerrycans en gooi je ze in het voorraadhok. Zelfde met shampoo en bier. Dat zijn nou net 2 dingen waar je enorm op kunt besparen door ze tijdens een aanbieding wat groter in te slaan.
pi_179664182
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:30 schreef CrashO het volgende:

[..]

Hoe vaak moet je nou ketjap hebben? Dan haal je een paar flessen/jerrycans en gooi je ze in het voorraadhok. Zelfde met shampoo en bier. Dat zijn nou net 2 dingen waar je enorm op kunt besparen door ze tijdens een aanbieding wat groter in te slaan.
Dat snap ik ook niet helemaal.

En de bieren van de Lidl zijn best wel te drinken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 07-06-2018 22:52:29 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 7 juni 2018 @ 22:35:02 #90
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179664189
Ik snap sowieso niet dat mensen alles in een winkel halen. Maar als ik dan moest kiezen uit één winkel zou het Jan Linders zijn.
And so is the past
pi_179664352
Ik kom heel graag bij de Lidl O+ Maar lang niet voor alles. Kwaliteit valt zelden tegen. Groente en fruit is dikke prima. De verse broodjes vind ik ook lekker. Zuivel ook gewoon goed. En de 'aparte producten' (zoals bij de landen thema's) die ze soms hebben gewoon vaak uniek en niet bij de AH te vinden. AH kom ik graag voor de aanbiedingen :7 En de 35% kortingsticker-producten. Dat zijn er in mijn AH elke avond nog best veel namelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179664503
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:11 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als je het gewoon op de juiste volgorde op de band flikkert kan je net zo snel inpakken als dat de caissière het kan scannen.
Zo snel ben ik echt niet :@ ik flikker het in een tas en loop naar zo'n inpaktafel om het beter te doen :') Vind het ook bloedirritant.
Tap tap tap
pi_179664523
Ik woon tussen een stel supermarkten in dus heb weinig behoefte om dan speciaal naar de Lidl te gaan, maar soms laat ik me toch verleiden door iets wat in de folder staat, maar negen van de tien keer is het op.
Tap tap tap
pi_179664687
Lidl _O_
pi_179664812
De Lidl hier is top. Kwaliteit is goed, prijs ondergemiddeld. Ik koop geen frisdrank oid, veel verse groenten en wat vlees. Dan is het een fijne winkel.

Gemiddeld bij mij dit boodschappen 15 procent goedkoper dan de Jumbo en 25 procent dan ah.
Whatever...
  Spellchecker donderdag 7 juni 2018 @ 23:35:31 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179665658
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo snel ben ik echt niet :@ ik flikker het in een tas en loop naar zo'n inpaktafel om het beter te doen :') Vind het ook bloedirritant.
Ik flikker het terug in de kar en loop dan naar de inpaktafel :D
pi_179665865
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:35 schreef maily het volgende:

[..]

Ik flikker het terug in de kar en loop dan naar de inpaktafel :D
Ik heb meestal zo'n kleine blauwe kar en die moet je achterlaten :'(
Tap tap tap
pi_179666188
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb meestal zo'n kleine blauwe kar en die moet je achterlaten :'(
Ah, zo'n ding waarmee je mooi het hele gangpad kan blokkeren door overdwars te gaan staan. :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 00:19:07 #99
104963 ETA
European Travel Author
pi_179666450
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:35 schreef maily het volgende:

[..]

Ik flikker het terug in de kar en loop dan naar de inpaktafel :D
Dat is juist het concept. Er is opzettelijk geen band na de kassa, de bedoeling is dat de klant alles in het karretje legt en dan bij de inpaktafels alle in tassen gaat doen. Hierdoor zou in theorie de kassadame meteen de volgende klant kunnen helpen omdat er niet gewacht hoeft te worden.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 00:36:03 #100
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179666738
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 00:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ah, zo'n ding waarmee je mooi het hele gangpad kan blokkeren door overdwars te gaan staan. :')
Hoe? Gewoon mandjes op wielen. Minder vervelend dan die enorme winkelwagens. Waar ik te veel in gooi om op de fiets mee te kunnen nemen.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')