abonnement Unibet Coolblue
pi_179651291
Gewoon permanent leven in een staat van chaos, dan bouw je resistentie op tegen de opruimdrang.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  donderdag 7 juni 2018 @ 10:51:52 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179651294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:47 schreef freecell het volgende:

[..]

Hier alledrie op school (hoera voor school) maar de was is wel klaar en moet opgehangen, Tara zit te werken op de bank (werkt thuis vandaag) er moeten boodschappen gehaald (en ik mag niet blijkbaar :P ) en het is echt een zootje aan het worden.
En ik zit onder een dekentje. Kraak doet koppie _O-
Heb ik serieus nooit last van bij dit soort dingen

#waardelozehuisvrouw O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179651456
Zonder mn thuiszorg red ik het ook niet hoor, dus ik waardeloze thuiszorg lekker mee :D
Punt is alleen dat mijn hoofd wél heel perfectionistisch is.
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:06:13 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179651478
Hier is het gewoon een puinzooi, so be it. Ik kan er niet zo mee zitten, leven gaat voor perfect huishouden.

Perfectionistisch ben ik alleen in dingen die ik belangrijk vind, mijn werk bijvoorbeeld, of schilderwerk :)

Lijkt me vervelend om er zo tegenaan te lopen. Kan Tara wat meer overnemen nu van je? Of moet je zelf vooral getemperd worden qua 'moeten'?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179651572
Tara neemt over wat hij kan, maar is veel minder geroutineerd en is ook nog aan het werk :)
Leven gaat hier ook voor :Y en perfect hh gaat hem niet worden met 3 stuiterballen van jongens.

En inderdaad, ik moet nu getemperd worden. Langzaam word ik er zelf beter in, maar heb m'n omgeving er nog wel bij nodig :@ gisteren was ik een uurtje thuis en toen haalde ik snel even de was af... ik zie dat dan en doe dat gewoon, zit er zo ingesleten...
pi_179651741
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:40 schreef mjan het volgende:

[..]

Rustig op de bank zitten zonder iets te doen? Ik wil het wel even komen demonstreren en ben eventueel bereid om een persoonlijke training te verzorgen :s)
Moh, en daar dan betaald voor krijgen O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 juni 2018 @ 11:26:45 #157
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179651757
Ik las in dit topic:
https://www.reddit.com/r/(...)g_down_in_the_world/

Dit verhaal. En dat vond ik wel de moeite waard.

quote:
I collect and grow rare palms trees and exotic tropical plants. The collector community around these things tends to be fairly eccentric and wealthy, because getting enough land to grow stuff, in tropical regions, where you also have things like electricity and stable government, generally also means really expensive.

A lot of the native places where these plants are from are still not very well-marked or explored, and having a specimen of a new, undiscovered species can be the difference between owning a bunch of $50 plants, and a bunch of $5,000 ones. At the same time, there is a lot of visual variation even within a single species, and plants hybridize and stay able to reproduce across species very easily. So the usual taxonomy lines are pretty blurry.

The result is a lot of very contentious, high stakes arguments over whether certain differences constitute a new species, or just a local variation. The final word can usually be determined by a microscopic analysis of the plant’s flowers, but given it can take some of these trees 30+ years to flower, that’s not always feasible.

The lack of access to the places where the plants are native (say, a remote valley in Madagascar or in the Andes at 6000 feet, where less than 30 adult plants remain) plus the money and fame involved in finding and proving you own a new species, results in absolutely crazy, expensive, dramatic adventures by rich old guys in their 60s and 70s renting helicopters and dodging authoritarian government border guards and customs/agriculture enforcers as they swoop through the jungle, repel down cliffs, and gather seeds before smuggling them out again in the dead of night.

And then the ensuing legal drama over who found what first, who gets to name the species after themselves, who broke what law to do it, attempts to sabotage each others’ claims, and appeals to “canon” taxonomy sources like Kew, etc. gets hilariously epic.

So, the recent drama:

About 10-15 years ago, one of these guys discovered an incredibly striking variation of a rare plant at a remote location in the mountains of Madagascar. It was definitely a candidate for its own species, with beautiful, striking, pitch black trunks, and vivid white and red stems. There only seemed to be about 6 adult specimens in the area, and it was being threatened by an encroaching commercial agriculture development.

This one guy managed to harvest and sneak out several hundred seeds. Now, most seeds in the wild aren't even viable naturally, let alone trying to figure out the exact conditions to successfully sprout them back home. Only around 100 sprouted. Of these, maybe 90% or so died over the next decade as he attempted trial and error to figure out how to make them happy. But finally, 10 years later, he had about 10 healthy adult plants.

In the meantime, rumors were that the area around where it was first discovered were bulldozed, meaning it was feared that these handful were the last of this potentially undiscovered species in the world. The plant was so pretty that if it proved viable to grow and sell commercially, being the only source of plants old enough to produce seed would have made this guy a tremendous amount of money, not to mention naming the species after himself.

The actual internationally recognized botanists who give "canon" rulings on new species, like J.Dransfield, are very busy, and generally not prone to drop everything and jet across the world to bust out their microscopes and investigate one crazy old rich guy's claim to have found a new species -- especially when the guy has an obvious vested interest in the outcome. So sometimes these claims linger for years without answer. In the meantime, without a formal ruling, if you can convince enough other collectors to agree with you and start referring to it informally as your species, then it's pretty much just as good.

So this guy loaded the 10 plants into a private, climate controlled container, hired an armed guard to accompany it to the US, and agreed to sell them to any other prestigious collector that would back up his claim, except a "black list" of others who had been meanies to him over similar incidents in the past.

Finally the big moment arrived, and they all gathered around to welcome the container as it was unloaded from the ship in port. Oddly, the guard they had hired didn't stick around for the unloading, but nobody thought much of it, until they opened the locked container and found every plant was dead. They had all been somehow doused in RoundUp somewhere during the journey, and neither the guard nor the dockworkers who were in the logs as having loaded the container in port could be found.

That's right. Though nobody really knows for sure, it seems quite possible that some butthurt old dude decided that if he didn't get to be part of the cool kids' club that got credit for discovering and propagating a new species, then he would sneak in and bribe whoever he needed in order to ensure the species was permanently wiped off the face of the planet instead.

(Edit: The story had a happy ending, as it turned out that the original guy had wisely kept a few of the original specimens for himself, but people were so spooked by the incident that the existence of any others was kept very quiet for several years. It was also determined that 6 or so other "black stem" specimens at a lodge in Madagascar were the same plant, where they would likely be safe. Still critically endangered, but at least not extinct.

In the end, it turned out not to be a new species. A few years ago it was finally ruled to be a particularly rare variation of another known plant. So nobody got to name the species, but it didn't really matter: the variation is so rare and difficult to grow, that even small potted specimens still sell for $1000+, and good luck finding anyone who'll tell you where they got it.

(Edit 2: added a pic.)

pi_179651785
Als mijn kinderen er niet zijn, wordt het huis binnen een dag een enorme puinzooi omdat we niks meer doen. Komen ze terug van logeren zijn we 2 uur bezig om het weer toonbaar te krijgen voor opa en oma...

Als ze er wel zijn, houden we het bij. Anders maken de kinderen er zo'n rotzooi van hè :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179651891
Sterkte Lonaa met de muggenbulten. Ook al zoet bloed. Al een Krea-stekker in huis?

Ik ga vnv de nieuwe kaart van Cubanita uitproberen. Er staat zelfs coquille op :o
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_179651915
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 05:58 schreef minilot het volgende:
Vroeg! Maar al wakker. Aangezien verder iedereen slaapt maar alvast wat nuttigs doen. *knakt vingers* Vaatwasser! Was! Ontbijt. Boodschappenlijst maken. Lege flessen sorteren. Dat is het plan. :) :W
tssk was ik al een uur begonnen zeg!
pi_179651953
quote:
FFT je vroeg om foto's van het 'fata morgana' optreden. Mij profielfoto op Facebook is daar nu van :)
pi_179651966
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Goeie tip. Die neem ik mee naar achteren.
Die pols?
pi_179651973
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Al een Krea-stekker in huis?

Kreastekkers, de nieuwe hype *O*
pi_179651978
Hier net iets lekker genants _O-
Vriendin komt binnenlopen met soep (jeeej!) vraagt nog om een bepaalde foto uit 2016 (datum was redelijk bekend)
Dus ik: die zou hier op de laptop moeten staan onder de map telefoonfoto's uit die maand.
Dus we kijken er even snel doorheen op de mini-fotootjes.... jaaa.... in deze buurt ongeveer.
Dus klikken de eerste foto aan. Klikken een stuk of 5 door... ineens pontificaal een hele blote foto van Tara :@ Van z'n achterkant gelukkig, (hij rekte zich 's avonds uit om iets van een kast te pakken en ik deed voor de grap *klik* die foto had überhaupt niet bewaard moeten worden, laat staan op de laptop :o )
Het was heus een kuise foto. Eentje die nog op een poster zou kunnen die je nog wel openbaar kan ophangen zeg maar, maar dan nog :o
Vriendin redelijk slap van het lachen en ik krijg nog steeds een rooie kop als ik er aan denk. Hop, weg met die foto van meer dan twee jaar oud _O-
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:43:08 #165
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_179651989
:D _O-
pi_179651992
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:05 schreef AnneX het volgende:

Verder zijn jullie amusant vanmorgen.
Alsmaar een hikje van de lach. Dank.
Ik ook bij het teruglezen :D
pi_179652014
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Moh, en daar dan betaald voor krijgen O+
Ik heb nog wel een vacature open staan voor een assistent.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_179652024
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:42 schreef freecell het volgende:
Hier net iets lekker genants _O-
Vriendin komt binnenlopen met soep (jeeej!) vraagt nog om een bepaalde foto uit 2016 (datum was redelijk bekend)
Dus ik: die zou hier op de laptop moeten staan onder de map telefoonfoto's uit die maand.
Dus we kijken er even snel doorheen op de mini-fotootjes.... jaaa.... in deze buurt ongeveer.
Dus klikken de eerste foto aan. Klikken een stuk of 5 door... ineens pontificaal een hele blote foto van Tara :@ Van z'n achterkant gelukkig, (hij rekte zich 's avonds uit om iets van een kast te pakken en ik deed voor de grap *klik* die foto had überhaupt niet bewaard moeten worden, laat staan op de laptop :o )
Het was heus een kuise foto. Eentje die nog op een poster zou kunnen die je nog wel openbaar kan ophangen zeg maar, maar dan nog :o
Vriendin redelijk slap van het lachen en ik krijg nog steeds een rooie kop als ik er aan denk. Hop, weg met die foto van meer dan twee jaar oud _O-
Oeps :D

Doet me denken aan vroeger in het krijttijdperk van elkaar blootfoto's nemen en het rolletje laten ontwikkelen toen er nog geen digitaal bestond.. en dan maar hopen dat de fotozaak niet stiekum gekeken had _O-
Met samengeknepen billen je zakje foto's ophalen *)
pi_179652038
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Rutte kwam gister bij ons op het werk langs :+ we hebben 1 team dat werkt op, 3 locaties je hebt feitelijk een vaste standplaats, bij mij is dat Roosendaal maar soms werk je ook wel op een vd andere locaties als dat nodig is. En hij kwam bij 'n andere locatie langs.
De griezel!
pi_179652052
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:23 schreef PdeHoog het volgende:
Ze hebben wel vergelijkbare irritante stemmetjes gevonden :P
jammer dat die zelfde 10 mensen ook alle andere films en series doen ;)
pi_179652056
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:45 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oeps :D

Doet me denken aan vroeger in het krijttijdperk van elkaar blootfoto's nemen en het rolletje laten ontwikkelen toen er nog geen digitaal bestond.. en dan maar hopen dat de fotozaak niet stiekum gekeken had _O-
Met samengeknepen billen je zakje foto's ophalen *)
_O-
pi_179652057
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:42 schreef freecell het volgende:
Hier net iets lekker genants _O-
Vriendin komt binnenlopen met soep (jeeej!) vraagt nog om een bepaalde foto uit 2016 (datum was redelijk bekend)
Dus ik: die zou hier op de laptop moeten staan onder de map telefoonfoto's uit die maand.
Dus we kijken er even snel doorheen op de mini-fotootjes.... jaaa.... in deze buurt ongeveer.
Dus klikken de eerste foto aan. Klikken een stuk of 5 door... ineens pontificaal een hele blote foto van Tara :@ Van z'n achterkant gelukkig, (hij rekte zich 's avonds uit om iets van een kast te pakken en ik deed voor de grap *klik* die foto had überhaupt niet bewaard moeten worden, laat staan op de laptop :o )
Het was heus een kuise foto. Eentje die nog op een poster zou kunnen die je nog wel openbaar kan ophangen zeg maar, maar dan nog :o
Vriendin redelijk slap van het lachen en ik krijg nog steeds een rooie kop als ik er aan denk. Hop, weg met die foto van meer dan twee jaar oud _O-
Nah, nu zou ik hem júist bewaren O+
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_179652072
Ik heb hem ook maar laten staan :P
En aan Tara verteld, maar die kon er alleen maar vrij hard om lachen.
pi_179652080
Wij gaan zo met de Italiësouvenirs en een Eenhoornkado (want gek op eenhoorns onze kleinzoon, ook als ze lekker meisjesachtig roze zijn O+ ) richting (k.) kinderen, gaan ze ook van school halen, leuk!
Voor heel veel oppasgrootouders heel normaal, maar voor ons leuk omdat we ze niet zo vaak zien.
Overigens zou ik geen oppasoma willen zijn.
pi_179652146
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:48 schreef freecell het volgende:
Ik heb hem ook maar laten staan :P
En aan Tara verteld, maar die kon er alleen maar vrij hard om lachen.
Het zal 'm aan zijn reet roesten :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')