Glijdt_licht | woensdag 6 juni 2018 @ 20:08 |
https://www.nu.nl/auto/53(...)kstofoxiden-uit.html Is het nu dan écht over, nu zelfs de volgens VW schone euro 6 motoren bagger blijken te zijn?! | |
Sigaartje | woensdag 6 juni 2018 @ 20:11 |
Ik heb die diesels nooit wat gevonden. Was een mooie uitvinding, maar daar is ook alles mee gezegd. | |
Charged | woensdag 6 juni 2018 @ 20:18 |
Tja,het was wel te verwachten..maar goed,wat willen ze doen dan? | |
#ANONIEM | woensdag 6 juni 2018 @ 20:19 |
Tijd dat benzine goedkoper gaat worden dan diesel is nabij. | |
Sigaartje | woensdag 6 juni 2018 @ 20:19 |
weg ermee | |
Charged | woensdag 6 juni 2018 @ 20:22 |
Ow,ben dat wel met je eens maar zie dat maar eens gebeuren,op korte termijn echt niet. (5 a 10 jaar) | |
halfway | woensdag 6 juni 2018 @ 20:33 |
Ik rij alleen diesel om kosten te besparen en omdat de motoren langer mee gaan, de rest…..... | |
Mr.Ping | woensdag 6 juni 2018 @ 20:52 |
VAG-je terug naar de dealer brengen en je geld terug vragen. | |
Fer | woensdag 6 juni 2018 @ 21:14 |
Broeikasgas? NOx? Maar hopelijk zet deze trend door en ben ik bij de volgende leasebak verlost van die vette meuk en het bijhorende gebrom. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 juni 2018 @ 21:21 |
Diesel lijkt voor personenauto's wel een beetje af te gaan lopen (wat ik persoonlijk prima vind). Vraag me wel af of, en hoe, er eventueel een compensatie/reparatie komt in het kostenplaatje van de huidige dieselrijder. | |
Hyperdude | woensdag 6 juni 2018 @ 21:22 |
Denk niet dat er compensatie komt. Ze dwingen mensen gewoon uit de dieselauto door hogere belastingen. Zelfde werkte bij de ouwe W123 200D's als een tierelier. | |
Glijdt_licht | woensdag 6 juni 2018 @ 21:28 |
ik heb gewoon een copy paste gedaan heur...:P | |
WcPot | woensdag 6 juni 2018 @ 21:29 |
De belasting is al buitenproportioneel hoog. Ik heb een 1.6 ecodieseltje energielabel A. En ik heb nu minder Co2 uitstoot dan mijn vorige benzine 1.8 energielabel C. Ik betaal nu ¤125.- per maand aan wegenbelasting. | |
Hyperdude | woensdag 6 juni 2018 @ 21:38 |
Ik vermoed dat de dieselprijs richting benzineprijs zal gaan. Zie België. | |
Fer | woensdag 6 juni 2018 @ 21:39 |
MRB wel, maar de accijns op de brandstof is juist exceptioneel laag. | |
WcPot | woensdag 6 juni 2018 @ 21:41 |
Ik zat laatst al op 1.389 voor één liter diesel gaat mooi achter literprijs van benzine aan als dit zo doorgaat | |
Mano_ | woensdag 6 juni 2018 @ 21:55 |
Gas | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 juni 2018 @ 21:57 |
Als de NOx-uitstootwaarden niet kloppen, kloppen de CO2-uitstootwaarden dan wel? | |
Mano_ | woensdag 6 juni 2018 @ 21:58 |
Ja die vermelde uitstoot klopt dus niet he Daarbij is CO2 lang niet de ergste vervuiler. Diesel is aanzienlijk vervuilender dan benzine. Laat staan LPG. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 juni 2018 @ 21:59 |
Ik weet het niet. Als de VVD denkt dat de werkende man en/of kleine ondernemer er door getroffen wordt, dan gaan ze wel iets verzinnen. | |
WcPot | woensdag 6 juni 2018 @ 22:01 |
Gevoelsmatig klopt het gewoon niet je gaat van een energielabel C naar A en je lijkt de hoofdprijs te betalen. Ik snap best dat dat diesel en benzine niet hetzelfde is. Diesel is wel veel zuiniger en je hebt een roetfilter auto walmt ook niet dan zal het allemaal nog wel meevallen met de uitstoot | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 juni 2018 @ 22:02 |
Jarenlang gedaan. Nu een hobbezak op wielen voor woon-werk verkeer met een kleine geblazen benzinemotor. | |
Mano_ | woensdag 6 juni 2018 @ 22:09 |
Je hebt de OP en het VAG-schandaal niet meegekregen? Die uitstoot valt dus niet mee. Alleen op de testbank halen ze de mooie cijfers, in de echte wereld is de uitstoot van allerlei troep tot letterlijk tientallen malen hoger. Het is overigens niet beperkt tot VAG-motoren, dus reken je niet rijk met een andere diesel | |
Hyperdude | woensdag 6 juni 2018 @ 22:14 |
Die gaan niets doen. De VVD is er alleen maar voor de grote bedrijven. De bevolking dient uitsluitend ter maximalisatie der belastingopbrengsten. | |
Gutz | woensdag 6 juni 2018 @ 22:15 |
Allemaal elektrisch rijden! De productie van accu's is mega verontreinigend, maar dat gebeurt toch in Afrika of Azië, dat telt niet mee. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 juni 2018 @ 22:16 |
Lekker nog op benzine blijven rijden. Werkt prima. | |
Tomatenboer | woensdag 6 juni 2018 @ 22:29 |
De dieselmotoren van tegenwoordig (zeg vanaf pakweg 2006 tot heden) gaan niet persé nog langer mee dan benzinemotoren. Dieselmotoren zijn door de toegenomen complexiteit veel minder duurzaam en betrouwbaar geworden. | |
Tomatenboer | woensdag 6 juni 2018 @ 22:32 |
De MRB voor diesel rijden voor particulieren is buitengewoon hoog inderdaad. Daar staat echter tegenover dat de accijns op een liter diesel vele malen lager is dan op een liter benzine. Wat mij betreft wordt dat gelijkgetrokken (dus iets minder accijns op een liter benzine en fors meer op een liter diesel). | |
#ANONIEM | woensdag 6 juni 2018 @ 22:36 |
Deze man weet. | |
Fer | woensdag 6 juni 2018 @ 22:55 |
Tesla’s Gigafactories staan in de USA en de volgende komen in Europa. Productie gebeurt daar van grondstof tot Panasonic cellen tot batterypacks. Verder heeft Panasonic 18650 fabrieken in Japan en China. | |
Mano_ | woensdag 6 juni 2018 @ 22:59 |
Dat zijn er een hoop | |
Fer | woensdag 6 juni 2018 @ 23:03 |
| |
Mano_ | woensdag 6 juni 2018 @ 23:03 |
Joh... | |
oldford | donderdag 7 juni 2018 @ 07:47 |
LPG is ook de oplossing niet. Motoren op LPG stoten 4,25 tot 11 maal zoveel NOx uit als diezelfde motor op benzine. En die 4,25 maal geldt voor euro-6. Bij euro-4 is het 11 maal zoveel. Dat weegt niet op tegen de 10% minder CO2. | |
Sounddragon | donderdag 7 juni 2018 @ 08:50 |
Dan moeten ze in Den Haag eens nokken met ons kaalstelen en het aantrekkelijk maken om benzine of desnoods hybride/elektrisch te gaan rijden.. Elke keer gaan hele volksstammen voor een paar centen in een andere milieukliko rijden, en steeds weer word je na jaar genaaid omdat ze dat voordeeltje aanscherpen of afschaffen. En misschien een een happie accijns van de gewenste brandstof af.. In België liggen de prijzen van benzine en diesel idd bijna op gelijk niveau, maar daar betaal je voor benzine wat je nu hier voor diesel betaalt, en dan hebben we het nog niet eens over houderschapsbelasting | |
oldford | donderdag 7 juni 2018 @ 19:12 |
Richt een politieke partij op met dit als je speerpunten en doe mee aan de volgende kamer-verkiezingen. Dat kon je wel eens een hoop stemmen opleveren. Mijn stem heb je als je een goede oplossing hebt voor het gat dat valt in de begroting. Ik bedoel maar, verhoging van de inkomstenbelasting of BTW om dit te bekostigen gaat ons nog meer geld kosten. Net als verhogingen van belastingen voor bedrijven, die berekenen dat door. | |
Sounddragon | donderdag 7 juni 2018 @ 20:19 |
ik heb geen politieke ambities, en ik denk dat als je daar eenmaal in zit, je roemloos ten onder gaat aan belangenverstrengelingen enzo.. Je staat daar als kleine jongen dan tegen de poot van grote partijen te pissen, dat gaat nooit lang goed natuurlijk. Ik denk ook dat er zó gruwelijk veel geld binnenkomt dat als je iets wilt doen waar de automobilist echt het effect van merkt aan bijvoorbeeld de pomp, dat je idd een mega gat in de begroting te vullen hebt.. Ik weet wel wat hoor; Brussel gewoon geen geld meer geven. Opzouten met die bureaucratische rotzooi daar, en lekker weer onze eigen boontjes doppen. Nexit | |
Carlos93 | donderdag 7 juni 2018 @ 20:44 |
Hier in de uk helaas al een tijd het geval. 1.21 voor een liter benzine en 1.40 voor een liter diesel . Terwijl diesel veel fijner rijd. | |
Ivo1985 | zondag 10 juni 2018 @ 12:58 |
Dat imago van langer meegaand motoren komt voor een aanzienlijk deel doordat diesel voordelig is voor veel-rijders. Met een diesel wordt in 10 jaar al snel 300.000-400.000km gereden dat is veel. Maar het is goed te doen, omdat het grotendeels de langere afstanden zijn en ook de ouderdomsgebreken nog niet echt aan bod komen. Neem hetzelfde model als benzine-auto en die heeft na 15 jaar gemiddeld amper 2 ton gereden. Maar wel doorgaans wel veel korte stukjes, relatief veel stadsverkeer en koude starts. Daarbij heeft bij die kilometerstand van 'slechts' 2 ton ook de 5 jaar hogere leeftijd extra ouderdomsgebreken als gevolg. Denk aan roest, verdroging van rubbers etc. Zie daar dat een benzine auto net aan 2 ton mee gaat, waar het dieseltje na 3 a 4 ton nog vrolijk een paar jaar langer mee gaat. Zou men een benzine auto (gemiddeld) op dezelfde manier gebruiken als een diesel auto, dan zal het verschil in 'langer meegaan' grotendeels of zelfs geheel vervallen. Kijk maar naar de kilometerstanden die LPG-rijders vaak probleemloos halen met hun omgebouwde benzinemotoren. | |
Ivo1985 | zondag 10 juni 2018 @ 12:59 |
Lijkt inderdaad.... Want onderaan de streep betaal je minder, anders had je waarschijnlijk de overstap naar diesel niet eens gemaakt. | |
oldford | zondag 10 juni 2018 @ 13:09 |
NOx is onzichtbaar en fijnstof ook. Dat zijn de elementen waar je je druk om moet maken. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 12 juni 2018 @ 01:47 |
Nee, hoor. Benzine met turbo rijdt echt fijner. | |
funnywell | woensdag 27 juni 2018 @ 21:46 |
Ik fiets/rij liever achter een oude non common rail diesel uit de jaren 80 of eerder dan een moderne. Daar komt een lucht uit dat is niet gezond, je wordt er onwel van en geen idee wat dat precies is. Denk dat blue nog iets, wat bij verbranding in het traject gewoon ammoniak wordt. | |
kurk_droog | donderdag 28 juni 2018 @ 00:16 |
diesel met turbo nog fijner | |
oranjevogel1 | donderdag 28 juni 2018 @ 00:21 |
Geen 123 benz op diesel hebben. | |
Worteltjestaart | donderdag 28 juni 2018 @ 14:28 |
De nieuwe stoten vrijwel geen fijnstof meer uit, nee hoor, nieuw is 100% zeker beter. Dat ammoniak wordt weer omgezet, dat komt niet uit de uitlaat. Eerst je feiten op orde hebben. | |
funnywell | donderdag 28 juni 2018 @ 15:30 |
Ok dan ben ik t toch even gaan opzoeken. Adblue is een mengsel van gedist water en ureum wat bij verbranding (dat is wat er gebeurt, wordt ingespoten bij het uitlaat traject waar het best weel heetjes is, je kunt t niet aanraken want dan mag je naar Beverwijk en niet naar de zwartemarkt) dus Ammoniak wordt. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ureum Dus je eigen facts even op een rijtje hebben. En dat is dus die bittere penetrerende lucht die je ruikt als zo een adblue gas feest vanuit stilstand bij t stoplicht. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ammoniak Ben geen diesel lover, schurft hekel aan. maar liever een oude stinkbak voor me die het op een natuurlijke manier verbrandt dan al die oplapmiddelen die alleen op papier resultaten bereikt en niet in de praktijk. | |
Worteltjestaart | donderdag 28 juni 2018 @ 15:39 |
Ga je nou een chemicus de les lezen terwijl je zelf je argumentatie eerst moet googlen? Inderdaad. Spreek ik niet tegen. Nee. Want het ammoniak doet nog wel meer in de uitlaat. Je doet jezelf ontzettend dom overkomen door niet éven iets verder te kijken dan je oogkleppen toelaten. Google ook maar eens op SCR en dan kun je zelf uitdokteren wat er nou écht gebeurt. En ik zal je hinten: dat ammoniak komt niet uit de uitlaat. Oh, nou is een oude diesel opeens 'natuurlijk' en dus beter? Really? Jij vindt de driewegkatalysator ook maar nutteloos? Lambdasondes? Ongelode benzine? | |
Apekoek | donderdag 28 juni 2018 @ 16:14 |
Mooi, maar hoe kan ik mijn baas nu overhalen om voor mij voor een benzine auto te kiezen voor lease ipv een diesel? Hij zal nog altijd naar onder aan de streep kijken... | |
funnywell | donderdag 28 juni 2018 @ 17:54 |
Dit gaat over diesels en niet benzine, dat is heel andere koek. een 2 takt is nog steeds minder vervuilend dan een moderne diesel. | |
Fer | donderdag 28 juni 2018 @ 18:05 |
Maandkosten incl brandstof. Tot 40000km maakt het amper uit. | |
Worteltjestaart | donderdag 28 juni 2018 @ 18:28 |
Nog meer onzin. Echt, stop hiermee als je niet weet waar je het over hebt. Een oude tweetakt schoner dan een moderne diesel? En een diesel heeft geen katalysator? | |
TheFreshPrince | donderdag 28 juni 2018 @ 18:52 |
Aan de andere kant heb ik nog nooit een auto weggedaan omdat de motor versleten was. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 28 juni 2018 @ 20:37 |
Alleen mensen die nooit een 'fatsoenlijke' benzine met turbo hebben gereden zeggen dit soort domme dingen. | |
kurk_droog | donderdag 28 juni 2018 @ 23:25 |
jawel hoor. Diesel blijft prettiger dan. Ik hoop op elektra over te stappen binnenkort | |
Hyperdude | vrijdag 29 juni 2018 @ 10:12 |
Ik zou ook willen overstappen op electro. Als ik een diesel reed. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 juli 2018 @ 11:52 |
Wat voor benzine-turbo heb je gehad, dan? Je hebt uiteraard geen gelijk. Diesel rijd je alleen als je benzine niet kunt betalen. | |
Resistor | zondag 1 juli 2018 @ 11:57 |
Het is een keuze, wil je meer fijnstof, meer NOx, of meer CO2? Vooruit, je mag er 2 kiezen, maar de 3e gaat dan door het dak. | |
blomke | zondag 1 juli 2018 @ 11:59 |
Niet wilt betalen. Zoals ik | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 juli 2018 @ 12:00 |
Same difference. | |
blomke | zondag 1 juli 2018 @ 12:01 |
Diesel heeft veel hoger rendement en stoot minder CO2 uit. Wat is je punt qua NOx en fijnstof bij een diesel met roetfilter en cat.-de-NOx? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 juli 2018 @ 12:01 |
Kolder. Minder fijnstof en NOx, betekent echt niet dat CO2 door het dak gaat. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 juli 2018 @ 12:03 |
Diesel stoot minder CO2 uit, omdat het verbruik van een diesel lager. Per verbrande eenheid, komt er bij diesel meer CO2 vrij. Mijn benzineauto verbruikt 1/18; ik voorspel nu alvast dat jouw diesel niet minder CO2 uitstoot dan mijn benzineauto. En als jij denkt dat jouw roetfilter alle fijnstof en NOx tegenhoudt, dan weet je niet waar je het over hebt. | |
blomke | zondag 1 juli 2018 @ 12:28 |
We hebben niet dezelfde auto's dat voorspel ik je nu al, dus het vergelijk van de CO2 gaat niet op. Qua NOx is een benzine auto ook niet "zonder zonde". | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 juli 2018 @ 12:32 |
Dat wist ik van tevoren al; jij hebt een grote, vieze, vervuilende diesel en ik niet. Waarmee je toegeeft dat ik gelijk heb. True. Maar dat is relatief makkelijk verbetering in aan te brengen. | |
blomke | zondag 1 juli 2018 @ 12:38 |
Een diesel in een middenklasse waarvan de benzine uitvoering >20% meer brandstof verbruikt. Dus idem NOx en CO2. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 juli 2018 @ 13:01 |
Je getallen kloppen niet. Maar gefeliciteerd. Ook jij hebt de propaganda van de diesellobby als zoete koek geslikt. | |
blomke | zondag 1 juli 2018 @ 19:32 |
ch, je moet ook de hele keten bekijken. Bij raffinage is diesel een lager product qua kookpunt en waarde dan benzine. Dus wat zou er anders met die diesel zijn gebeurd….. | |
Geerd | zondag 1 juli 2018 @ 19:34 |
Wat gebeurt er eigenlijk met die 400.000 autos van het vorige gezeik ? Kunnen ze die niet gewoon aan een pc hangen en anders afstellen ofzo ? | |
Sounddragon | zondag 1 juli 2018 @ 19:41 |
Als ze minder nodig zouden hebben laten ze het gewoon bij de volgende fractie zitten he, dan gaat het de scheepvaart in. Die vervuilen sowieso honderd keer meer als dat wij met onze autootjes zouden kunnen. Of de dieselprijs gaat omlaag, is goed voor de transport sector. Treinen op diesel zijn er ook nog genoeg, en de rest van de wereld gebruikt het ook gewoon.. In het grootste deel van de wereld is de diesel nog niet eens ontzwaveld. We zitten hier in de EU gewoon te zeiken op een postzegeltje. Net als dat wij consumenten hier met zijn allen krom liggen voor een druppel op de bekende gloeiende plaat. | |
blomke | zondag 1 juli 2018 @ 19:55 |
Dus is het maar goed dat we dieselauto's rijden. Zelfs beleid van de Franse overheid: dieselproductie stimuleren en de Franse auto industrie maar dieselmotoren ontwikkelen en produceren (PSA bijv.). | |
Carlos93 | zondag 1 juli 2018 @ 19:57 |
Niks mis met een diesel. Oude diesels ruiken ook nog eens lekker. Rest stikt er maar in. | |
blomke | zondag 1 juli 2018 @ 19:59 |
| |
Sounddragon | zondag 1 juli 2018 @ 20:20 |
mjah, more or less, de scheepvaart gebruikt zware stookolie, en in een hoop havens moeten ze tegenwoordig binnenvaren op schonere brandstof.. Als we wereldwijd dus zouden stoppen met op diesel rijden (vracht- en treinverkeer wordt moeilijk) zou de brandstof voor de scheepvaart dus wellicht een paar procent schoner worden. Mammoettankers zuipen gewoon uit het ruim zelfs. | |
blomke | zondag 1 juli 2018 @ 21:28 |
Die gaan echt geen diesel à ¤1,38/l in de haven van Rotterdam tanken, gezien hun verbruik. | |
Hyperdude | zondag 1 juli 2018 @ 21:45 |
Kost iets minder in Rotterdam https://shipandbunker.com/prices/emea/nwe/nl-rtm-rotterdam#MGO |