Lekker nog op benzine blijven rijden. Werkt prima.quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:15 schreef Gutz het volgende:
Allemaal elektrisch rijden! De productie van accu's is mega verontreinigend, maar dat gebeurt toch in Afrika of Azië, dat telt niet mee.
De dieselmotoren van tegenwoordig (zeg vanaf pakweg 2006 tot heden) gaan niet persé nog langer mee dan benzinemotoren.quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:33 schreef halfway het volgende:
Ik rij alleen diesel om kosten te besparen en omdat de motoren langer mee gaan, de rest….....
De MRB voor diesel rijden voor particulieren is buitengewoon hoog inderdaad.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:29 schreef WcPot het volgende:
[..]
De belasting is al buitenproportioneel hoog. Ik heb een 1.6 ecodieseltje energielabel A. En ik heb nu minder Co2 uitstoot dan mijn vorige benzine 1.8 energielabel C. Ik betaal nu ¤125.- per maand aan wegenbelasting.
Deze man weet.quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:15 schreef Gutz het volgende:
Allemaal elektrisch rijden! De productie van accu's is mega verontreinigend, maar dat gebeurt toch in Afrika of Azië, dat telt niet mee.
Tesla’s Gigafactories staan in de USA en de volgende komen in Europa. Productie gebeurt daar van grondstof tot Panasonic cellen tot batterypacks. Verder heeft Panasonic 18650 fabrieken in Japan en China.quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:15 schreef Gutz het volgende:
Allemaal elektrisch rijden! De productie van accu's is mega verontreinigend, maar dat gebeurt toch in Afrika of Azië, dat telt niet mee.
Dat zijn er een hoopquote:Op woensdag 6 juni 2018 22:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Tesla’s Gigafactories staan in de USA en de volgende komen in Europa. Productie gebeurt daar van grondstof tot Panasonic cellen tot batterypacks. Verder heeft Panasonic 18650 fabrieken in Japan en China.
LPG is ook de oplossing niet.quote:
Richt een politieke partij op met dit als je speerpunten en doe mee aan de volgende kamer-verkiezingen. Dat kon je wel eens een hoop stemmen opleveren.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:50 schreef Sounddragon het volgende:
Dan moeten ze in Den Haag eens nokken met ons kaalstelen en het aantrekkelijk maken om benzine of desnoods hybride/elektrisch te gaan rijden.. Elke keer gaan hele volksstammen voor een paar centen in een andere milieukliko rijden, en steeds weer word je na jaar genaaid omdat ze dat voordeeltje aanscherpen of afschaffen.
En misschien een een happie accijns van de gewenste brandstof af..
ik heb geen politieke ambities, en ik denk dat als je daar eenmaal in zit, je roemloos ten onder gaat aan belangenverstrengelingen enzo.. Je staat daar als kleine jongen dan tegen de poot van grote partijen te pissen, dat gaat nooit lang goed natuurlijk.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:12 schreef oldford het volgende:
[..]
Richt een politieke partij op met dit als je speerpunten en doe mee aan de volgende kamer-verkiezingen. Dat kon je wel eens een hoop stemmen opleveren.
Mijn stem heb je als je een goede oplossing hebt voor het gat dat valt in de begroting.
Ik bedoel maar, verhoging van de inkomstenbelasting of BTW om dit te bekostigen gaat ons nog meer geld kosten. Net als verhogingen van belastingen voor bedrijven, die berekenen dat door.
Hier in de uk helaas al een tijd het geval. 1.21 voor een liter benzine en 1.40 voor een liter diesel .quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:19 schreef Fokker89 het volgende:
Tijd dat benzine goedkoper gaat worden dan diesel is nabij.
Dat imago van langer meegaand motoren komt voor een aanzienlijk deel doordat diesel voordelig is voor veel-rijders.quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:33 schreef halfway het volgende:
Ik rij alleen diesel om kosten te besparen en omdat de motoren langer mee gaan, de rest….....
Lijkt inderdaad....quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef WcPot het volgende:
[..]
Gevoelsmatig klopt het gewoon niet je gaat van een energielabel C naar A en je lijkt de hoofdprijs te betalen. Ik snap best dat dat diesel en benzine niet hetzelfde is. Diesel is wel veel zuiniger en je hebt een roetfilter auto walmt ook niet dan zal het allemaal nog wel meevallen met de uitstoot
NOx is onzichtbaar en fijnstof ook. Dat zijn de elementen waar je je druk om moet maken.quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef WcPot het volgende:
Gevoelsmatig klopt het gewoon niet je gaat van een energielabel C naar A en je lijkt de hoofdprijs te betalen. Ik snap best dat dat diesel en benzine niet hetzelfde is. Diesel is wel veel zuiniger en je hebt een roetfilter auto walmt ook niet dan zal het allemaal nog wel meevallen met de uitstoot
Nee, hoor. Benzine met turbo rijdt echt fijner.quote:
diesel met turbo nog fijnerquote:Op dinsdag 12 juni 2018 01:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Benzine met turbo rijdt echt fijner.
De nieuwe stoten vrijwel geen fijnstof meer uit, nee hoor, nieuw is 100% zeker beter.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:46 schreef funnywell het volgende:
Ik fiets/rij liever achter een oude non common rail diesel uit de jaren 80 of eerder dan een moderne.
Dat ammoniak wordt weer omgezet, dat komt niet uit de uitlaat.quote:Denk dat blue nog iets, wat bij verbranding in het traject gewoon ammoniak wordt.
Ok dan ben ik t toch even gaan opzoeken. Adblue is een mengsel van gedist water en ureum wat bij verbranding (dat is wat er gebeurt, wordt ingespoten bij het uitlaat traject waar het best weel heetjes is, je kunt t niet aanraken want dan mag je naar Beverwijk en niet naar de zwartemarkt) dus Ammoniak wordt.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
De nieuwe stoten vrijwel geen fijnstof meer uit, nee hoor, nieuw is 100% zeker beter.
[..]
Dat ammoniak wordt weer omgezet, dat komt niet uit de uitlaat.
Eerst je feiten op orde hebben.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ureumquote:Bij verhitting ontleedt het in ammoniak en biuret.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ammoniakquote:karakteristieke, sterk prikkelende geur.
Ga je nou een chemicus de les lezen terwijl je zelf je argumentatie eerst moet googlen?quote:Op donderdag 28 juni 2018 15:30 schreef funnywell het volgende:
Ok dan ben ik t toch even gaan opzoeken.
Inderdaad. Spreek ik niet tegen.quote:Adblue is een mengsel van gedist water en ureum wat bij verbranding (dat is wat er gebeurt, wordt ingespoten bij het uitlaat traject waar het best weel heetjes is, je kunt t niet aanraken want dan mag je naar Beverwijk en niet naar de zwartemarkt) dus Ammoniak wordt.
Nee. Want het ammoniak doet nog wel meer in de uitlaat.quote:Dus je eigen facts even op een rijtje hebben. En dat is dus die bittere penetrerende lucht die je ruikt als zo een adblue gas feest vanuit stilstand bij t stoplicht.
Oh, nou is een oude diesel opeens 'natuurlijk' en dus beter?quote:Ben geen diesel lover, schurft hekel aan. maar liever een oude stinkbak voor me die het op een natuurlijke manier verbrandt dan al die oplapmiddelen die alleen op papier resultaten bereikt en niet in de praktijk.
Dit gaat over diesels en niet benzine, dat is heel andere koek. een 2 takt is nog steeds minder vervuilend dan een moderne diesel.quote:Op donderdag 28 juni 2018 15:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ga je nou een chemicus de les lezen terwijl je zelf je argumentatie eerst moet googlen?
[..]
Inderdaad. Spreek ik niet tegen.
[..]
Nee. Want het ammoniak doet nog wel meer in de uitlaat.
Je doet jezelf ontzettend dom overkomen door niet éven iets verder te kijken dan je oogkleppen toelaten.
Google ook maar eens op SCR en dan kun je zelf uitdokteren wat er nou écht gebeurt.
En ik zal je hinten: dat ammoniak komt niet uit de uitlaat.
[..]
Oh, nou is een oude diesel opeens 'natuurlijk' en dus beter?
Really?
Jij vindt de driewegkatalysator ook maar nutteloos?
Lambdasondes?
Ongelode benzine?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |