abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:16:51 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179645730
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:15 schreef Gutz het volgende:
Allemaal elektrisch rijden! De productie van accu's is mega verontreinigend, maar dat gebeurt toch in Afrika of Azië, dat telt niet mee.
Lekker nog op benzine blijven rijden. Werkt prima. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179646135
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:33 schreef halfway het volgende:
Ik rij alleen diesel om kosten te besparen en omdat de motoren langer mee gaan, de rest….....
De dieselmotoren van tegenwoordig (zeg vanaf pakweg 2006 tot heden) gaan niet persé nog langer mee dan benzinemotoren.

Dieselmotoren zijn door de toegenomen complexiteit veel minder duurzaam en betrouwbaar geworden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179646237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:29 schreef WcPot het volgende:

[..]

De belasting is al buitenproportioneel hoog. Ik heb een 1.6 ecodieseltje energielabel A. En ik heb nu minder Co2 uitstoot dan mijn vorige benzine 1.8 energielabel C. Ik betaal nu ¤125.- per maand aan wegenbelasting. :{
De MRB voor diesel rijden voor particulieren is buitengewoon hoog inderdaad.

Daar staat echter tegenover dat de accijns op een liter diesel vele malen lager is dan op een liter benzine.

Wat mij betreft wordt dat gelijkgetrokken (dus iets minder accijns op een liter benzine en fors meer op een liter diesel).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179646335
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:15 schreef Gutz het volgende:
Allemaal elektrisch rijden! De productie van accu's is mega verontreinigend, maar dat gebeurt toch in Afrika of Azië, dat telt niet mee.
Deze man weet.
pi_179646871
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:15 schreef Gutz het volgende:
Allemaal elektrisch rijden! De productie van accu's is mega verontreinigend, maar dat gebeurt toch in Afrika of Azië, dat telt niet mee.
Tesla’s Gigafactories staan in de USA en de volgende komen in Europa. Productie gebeurt daar van grondstof tot Panasonic cellen tot batterypacks. Verder heeft Panasonic 18650 fabrieken in Japan en China.
.
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:59:51 #31
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_179646988
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Tesla’s Gigafactories staan in de USA en de volgende komen in Europa. Productie gebeurt daar van grondstof tot Panasonic cellen tot batterypacks. Verder heeft Panasonic 18650 fabrieken in Japan en China.
Dat zijn er een hoop :o
pi_179647053
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:59 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dat zijn er een hoop :o
}:|



.
  woensdag 6 juni 2018 @ 23:03:54 #33
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_179647077
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:03 schreef Fer het volgende:

[..]

}:|


[ afbeelding ]
Joh...
pi_179649259
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:55 schreef Mano_ het volgende:
Gas ^O^
LPG is ook de oplossing niet.
Motoren op LPG stoten 4,25 tot 11 maal zoveel NOx uit als diezelfde motor op benzine.
En die 4,25 maal geldt voor euro-6. Bij euro-4 is het 11 maal zoveel.
Dat weegt niet op tegen de 10% minder CO2.
  donderdag 7 juni 2018 @ 08:50:46 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179649747
Dan moeten ze in Den Haag eens nokken met ons kaalstelen en het aantrekkelijk maken om benzine of desnoods hybride/elektrisch te gaan rijden.. Elke keer gaan hele volksstammen voor een paar centen in een andere milieukliko rijden, en steeds weer word je na jaar genaaid omdat ze dat voordeeltje aanscherpen of afschaffen.
En misschien een een happie accijns van de gewenste brandstof af..

In België liggen de prijzen van benzine en diesel idd bijna op gelijk niveau, maar daar betaal je voor benzine wat je nu hier voor diesel betaalt, en dan hebben we het nog niet eens over houderschapsbelasting :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179659536
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:50 schreef Sounddragon het volgende:
Dan moeten ze in Den Haag eens nokken met ons kaalstelen en het aantrekkelijk maken om benzine of desnoods hybride/elektrisch te gaan rijden.. Elke keer gaan hele volksstammen voor een paar centen in een andere milieukliko rijden, en steeds weer word je na jaar genaaid omdat ze dat voordeeltje aanscherpen of afschaffen.
En misschien een een happie accijns van de gewenste brandstof af..
Richt een politieke partij op met dit als je speerpunten en doe mee aan de volgende kamer-verkiezingen. Dat kon je wel eens een hoop stemmen opleveren.
Mijn stem heb je als je een goede oplossing hebt voor het gat dat valt in de begroting.
Ik bedoel maar, verhoging van de inkomstenbelasting of BTW om dit te bekostigen gaat ons nog meer geld kosten. Net als verhogingen van belastingen voor bedrijven, die berekenen dat door.
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:19:52 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179661012
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:12 schreef oldford het volgende:

[..]

Richt een politieke partij op met dit als je speerpunten en doe mee aan de volgende kamer-verkiezingen. Dat kon je wel eens een hoop stemmen opleveren.
Mijn stem heb je als je een goede oplossing hebt voor het gat dat valt in de begroting.
Ik bedoel maar, verhoging van de inkomstenbelasting of BTW om dit te bekostigen gaat ons nog meer geld kosten. Net als verhogingen van belastingen voor bedrijven, die berekenen dat door.
ik heb geen politieke ambities, en ik denk dat als je daar eenmaal in zit, je roemloos ten onder gaat aan belangenverstrengelingen enzo.. Je staat daar als kleine jongen dan tegen de poot van grote partijen te pissen, dat gaat nooit lang goed natuurlijk.

Ik denk ook dat er zó gruwelijk veel geld binnenkomt dat als je iets wilt doen waar de automobilist echt het effect van merkt aan bijvoorbeeld de pomp, dat je idd een mega gat in de begroting te vullen hebt..

Ik weet wel wat hoor; Brussel gewoon geen geld meer geven. Opzouten met die bureaucratische rotzooi daar, en lekker weer onze eigen boontjes doppen. Nexit ~O> w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179661521
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:19 schreef Fokker89 het volgende:
Tijd dat benzine goedkoper gaat worden dan diesel is nabij.
Hier in de uk helaas al een tijd het geval. 1.21 voor een liter benzine en 1.40 voor een liter diesel :(.
Terwijl diesel veel fijner rijd.
pi_179707261
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:33 schreef halfway het volgende:
Ik rij alleen diesel om kosten te besparen en omdat de motoren langer mee gaan, de rest….....
Dat imago van langer meegaand motoren komt voor een aanzienlijk deel doordat diesel voordelig is voor veel-rijders.

Met een diesel wordt in 10 jaar al snel 300.000-400.000km gereden dat is veel. Maar het is goed te doen, omdat het grotendeels de langere afstanden zijn en ook de ouderdomsgebreken nog niet echt aan bod komen.

Neem hetzelfde model als benzine-auto en die heeft na 15 jaar gemiddeld amper 2 ton gereden. Maar wel doorgaans wel veel korte stukjes, relatief veel stadsverkeer en koude starts. Daarbij heeft bij die kilometerstand van 'slechts' 2 ton ook de 5 jaar hogere leeftijd extra ouderdomsgebreken als gevolg. Denk aan roest, verdroging van rubbers etc.

Zie daar dat een benzine auto net aan 2 ton mee gaat, waar het dieseltje na 3 a 4 ton nog vrolijk een paar jaar langer mee gaat.

Zou men een benzine auto (gemiddeld) op dezelfde manier gebruiken als een diesel auto, dan zal het verschil in 'langer meegaan' grotendeels of zelfs geheel vervallen. Kijk maar naar de kilometerstanden die LPG-rijders vaak probleemloos halen met hun omgebouwde benzinemotoren.
pi_179707282
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef WcPot het volgende:

[..]

Gevoelsmatig klopt het gewoon niet je gaat van een energielabel C naar A en je lijkt de hoofdprijs te betalen. Ik snap best dat dat diesel en benzine niet hetzelfde is. Diesel is wel veel zuiniger en je hebt een roetfilter auto walmt ook niet dan zal het allemaal nog wel meevallen met de uitstoot :@
Lijkt inderdaad....

Want onderaan de streep betaal je minder, anders had je waarschijnlijk de overstap naar diesel niet eens gemaakt.
pi_179707431
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef WcPot het volgende:
Gevoelsmatig klopt het gewoon niet je gaat van een energielabel C naar A en je lijkt de hoofdprijs te betalen. Ik snap best dat dat diesel en benzine niet hetzelfde is. Diesel is wel veel zuiniger en je hebt een roetfilter auto walmt ook niet dan zal het allemaal nog wel meevallen met de uitstoot :@
NOx is onzichtbaar en fijnstof ook. Dat zijn de elementen waar je je druk om moet maken.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 01:47:23 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179738069
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:44 schreef Carlos93 het volgende:

Terwijl diesel veel fijner rijd.
Nee, hoor. Benzine met turbo rijdt echt fijner. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180089761
Ik fiets/rij liever achter een oude non common rail diesel uit de jaren 80 of eerder dan een moderne. Daar komt een lucht uit dat is niet gezond, je wordt er onwel van en geen idee wat dat precies is. Denk dat blue nog iets, wat bij verbranding in het traject gewoon ammoniak wordt.
pi_180093559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 01:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Benzine met turbo rijdt echt fijner. :)
diesel met turbo nog fijner
pi_180093620
Geen 123 benz op diesel hebben. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 28 juni 2018 @ 14:28:37 #46
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180101782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:46 schreef funnywell het volgende:
Ik fiets/rij liever achter een oude non common rail diesel uit de jaren 80 of eerder dan een moderne.
De nieuwe stoten vrijwel geen fijnstof meer uit, nee hoor, nieuw is 100% zeker beter.

quote:
Denk dat blue nog iets, wat bij verbranding in het traject gewoon ammoniak wordt.
Dat ammoniak wordt weer omgezet, dat komt niet uit de uitlaat.
Eerst je feiten op orde hebben.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_180102551
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 14:28 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

De nieuwe stoten vrijwel geen fijnstof meer uit, nee hoor, nieuw is 100% zeker beter.

[..]

Dat ammoniak wordt weer omgezet, dat komt niet uit de uitlaat.
Eerst je feiten op orde hebben.
Ok dan ben ik t toch even gaan opzoeken. Adblue is een mengsel van gedist water en ureum wat bij verbranding (dat is wat er gebeurt, wordt ingespoten bij het uitlaat traject waar het best weel heetjes is, je kunt t niet aanraken want dan mag je naar Beverwijk en niet naar de zwartemarkt) dus Ammoniak wordt.

quote:
Bij verhitting ontleedt het in ammoniak en biuret.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ureum

Dus je eigen facts even op een rijtje hebben. En dat is dus die bittere penetrerende lucht die je ruikt als zo een adblue gas feest vanuit stilstand bij t stoplicht.

quote:
karakteristieke, sterk prikkelende geur.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ammoniak

Ben geen diesel lover, schurft hekel aan. maar liever een oude stinkbak voor me die het op een natuurlijke manier verbrandt dan al die oplapmiddelen die alleen op papier resultaten bereikt en niet in de praktijk.
  donderdag 28 juni 2018 @ 15:39:52 #48
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180102683
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:30 schreef funnywell het volgende:
Ok dan ben ik t toch even gaan opzoeken.
Ga je nou een chemicus de les lezen terwijl je zelf je argumentatie eerst moet googlen?

quote:
Adblue is een mengsel van gedist water en ureum wat bij verbranding (dat is wat er gebeurt, wordt ingespoten bij het uitlaat traject waar het best weel heetjes is, je kunt t niet aanraken want dan mag je naar Beverwijk en niet naar de zwartemarkt) dus Ammoniak wordt.
Inderdaad. Spreek ik niet tegen.

quote:
Dus je eigen facts even op een rijtje hebben. En dat is dus die bittere penetrerende lucht die je ruikt als zo een adblue gas feest vanuit stilstand bij t stoplicht.
Nee. Want het ammoniak doet nog wel meer in de uitlaat.
Je doet jezelf ontzettend dom overkomen door niet éven iets verder te kijken dan je oogkleppen toelaten.

Google ook maar eens op SCR en dan kun je zelf uitdokteren wat er nou écht gebeurt.
En ik zal je hinten: dat ammoniak komt niet uit de uitlaat.

quote:
Ben geen diesel lover, schurft hekel aan. maar liever een oude stinkbak voor me die het op een natuurlijke manier verbrandt dan al die oplapmiddelen die alleen op papier resultaten bereikt en niet in de praktijk.
Oh, nou is een oude diesel opeens 'natuurlijk' en dus beter?
Really?

Jij vindt de driewegkatalysator ook maar nutteloos?
Lambdasondes?
Ongelode benzine?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_180103187
Mooi, maar hoe kan ik mijn baas nu overhalen om voor mij voor een benzine auto te kiezen voor lease ipv een diesel? Hij zal nog altijd naar onder aan de streep kijken...
pi_180105469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:39 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ga je nou een chemicus de les lezen terwijl je zelf je argumentatie eerst moet googlen?

[..]

Inderdaad. Spreek ik niet tegen.

[..]

Nee. Want het ammoniak doet nog wel meer in de uitlaat.
Je doet jezelf ontzettend dom overkomen door niet éven iets verder te kijken dan je oogkleppen toelaten.

Google ook maar eens op SCR en dan kun je zelf uitdokteren wat er nou écht gebeurt.
En ik zal je hinten: dat ammoniak komt niet uit de uitlaat.

[..]

Oh, nou is een oude diesel opeens 'natuurlijk' en dus beter?
Really?

Jij vindt de driewegkatalysator ook maar nutteloos?
Lambdasondes?
Ongelode benzine?
Dit gaat over diesels en niet benzine, dat is heel andere koek. een 2 takt is nog steeds minder vervuilend dan een moderne diesel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')