abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 juni 2018 @ 19:39:54 #1
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_179642364
Goeie avund.

Ik heb halverwege juli 8 dagen vrij van werk. Tijdens deze dagen heb ik nog niks gepland, maar zou toch wel graag erop uit gaan.
En aangezien al mijn vrienden, of een vriendin/vrouw hebben of een andere tijd vakantie, ben ik van plan om alleen te gaan.
Ik heb al ervaring met alleen reizen, meerdere malen, echter wel voor een langere periode (minimaal een maand). Dus dit is toch wel wat anders.

Mijn voorkeur gaat uit naar Italie of Spanje. Barcelona, Valencia, Malaga, Palermo ben ik al geweest en hoef ik dus niet meer naar toe. Alhoewel, Malaga kan nog evt.

Ik denk aan deze combinaties:

Spanje:

- Xerez de la Frontera/ Cadiz
- La Coruna naar Vigo
- Malaga/ Granada (evt dagje Ronda etc.)
- Santander/Gijon
- Bilbao/ San Sebastian

Italie:

- Catania/ Taormina (en evt. Etna, Acirea etc.)
- Cagliari (plus nog wat Sardegna)
- Firenze/Lucca/Pisa/ Viareggio
- Genoa naar Firenze
- Bari/Lecce (evt Tarente Of Otranto)
- Genoa naar Firenze

Ik ben van plan om te slapen in hostels en mss. laatste dagje een hotel. Af en toe een (beach)party lijkt me ook wel grandioos.

Iemand enig idee? En/of geweest op 1 van deze plekken? Ik laat me graag informeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ciclon op 06-06-2018 20:25:46 ]
pi_179642731
Istrië.
  Moderator donderdag 7 juni 2018 @ 22:56:03 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179664568
De meeste plekken die je noemt ben ik wel geweest maar al lang geleden. Zelf vind ik San Sebastian en Bilbao heel tof. Maar zuid Spanje met Malaga, Sevilla, Granada en Cordoba is ook heel gaaf. Vooral Alhambra O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179683581
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:56 schreef MaJo het volgende:
Maar zuid Spanje met Malaga, Sevilla, Granada en Cordoba is ook heel gaaf. Vooral Alhambra
Wel erg heet in juli, ik zou ook gaan voor omgeving San Sebastian, Bilbao, Santander (Picos). Omgeving Coruna/Vigo is ook schitterend!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2018 23:03:52 ]
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 23:35:57 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179684247
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Wel erg heet in juli, ik zou ook gaan voor omgeving San Sebastian, Bilbao, Santander (Picos). Omgeving Coruna/Vigo is ook schitterend!!!
Zat ik ook aan te denken, die hitte. Als je naar het noorden gaat is Zaragoza ook nog een aanrader en misschien nog een gedeelte van Zuid Frankrijk.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 9 juni 2018 @ 21:23:23 #6
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_179699149
Ja ik begrijp jullie over de hitte. Al valt de kust van Andalusie reuze mee (35 Graden max.) en zijn de stranden stukke beter. En ik wil hoe dan ook aan de kust blijven (beetje beachzonnen, beachparties en wandelen). Echter, wanneer ik toch daar in de buurt ben, zou ik graag naar Granada of Sevilla willen (wandelen, cultuur (musea's etc.)), maar kan het inderdaad rond de 40 graden schommelen, en dat is dodelijk.

4 jaar terug was ik in Palermo, was er zo'n golf vanuit de Sahara. Verschrikkelijk. 1 stap en je begon direct te zweten. Maar toen ging ik ook niet direct voor strand, maar meer voor cultuur en zuipen :P

Echt verdomd lastig. Maar iemand ervaring voor de kust van Andalusie in de zomer?
pi_179716319
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:23 schreef Ciclon het volgende:
Ja ik begrijp jullie over de hitte. Al valt de kust van Andalusie reuze mee (35 Graden max.) en zijn de stranden stukke beter. En ik wil hoe dan ook aan de kust blijven (beetje beachzonnen, beachparties en wandelen). Echter, wanneer ik toch daar in de buurt ben, zou ik graag naar Granada of Sevilla willen (wandelen, cultuur (musea's etc.)), maar kan het inderdaad rond de 40 graden schommelen, en dat is dodelijk.

4 jaar terug was ik in Palermo, was er zo'n golf vanuit de Sahara. Verschrikkelijk. 1 stap en je begon direct te zweten. Maar toen ging ik ook niet direct voor strand, maar meer voor cultuur en zuipen :P

Echt verdomd lastig. Maar iemand ervaring voor de kust van Andalusie in de zomer?
Hoezo stranden stukken beter? In het noorden heb je kilometers strand voor jezelf, ook met hoogzomer.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:52:49 #8
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_179750662
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoezo stranden stukken beter? In het noorden heb je kilometers strand voor jezelf, ook met hoogzomer.
Ja dat lijkt me dus helemaal niks. Ik ga naar strand om te leggen. Maar een wandelingetje langs mooie natuur lijkt me ook te gek.
pi_179753674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:52 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me dus helemaal niks. Ik ga naar strand om te leggen. Maar een wandelingetje langs mooie natuur lijkt me ook te gek.
Hoezo had je dan in eerste instantie a coruna naar vigo opgeschreven?
pi_179753699
Ik zou voor Lissabon en omstreken gaan.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:40:31 #11
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_179764040
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoezo had je dan in eerste instantie a coruna naar vigo opgeschreven?
Goeie vraag.

Antwoord: Geen massatoerisme en toch de kust.
pi_179764059
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:03 schreef Gutz het volgende:
Ik zou voor Lissabon en omstreken gaan.
Precies dit wilde ik net zeggen. Leuke stad qua cultuur en historie. Met de trein zijn CaisCais en Estoril tof voor het strand. Evt. een dagje auto huren en naar Sintra.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 14:44:47 #13
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180058086
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:42 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Precies dit wilde ik net zeggen. Leuke stad qua cultuur en historie. Met de trein zijn CaisCais en Estoril tof voor het strand. Evt. een dagje auto huren en naar Sintra.
Vergeten te melden, die route heb ik 4 jaar terug al gedaan. Was idd een aanrader, maar zou het nu niet weer willen doen.

Ik twijfel tussen Bari, Catania en Cadiz. Via Bari zou ik dan naar die geweldige omringende dorpen kunnen gaan. Echter beschikt alleen Bari over hostels, die andere dorpen niet (op Lecce na) en zou ik Bari als verblijfplaats moeten nemen.

Cadiz zou ik dan via Sevilla kunnen bereiken. Dus direct 3 nachtjes Sevilla aan plakken aan begin en eind, vind ik wel jammer, zou het namelijk liever in 2en splitsen. Er is wel een vlucht via Xerez, maar dan zou ik dan weer een tussenstop moeten nemen.

Catania kan ik wel dmv hostels combineren met Taormina bijvoorbeeld, dat is wel een flink voordeel. Ik ben echter al op sicilie geweest, maar dat was de de kant, die van Palermo..

Belangrijke punten in mijn keuze:

-Strand
-nachtleven (<--- niet elke dag. Hostel met Pub Crawl zou amazing zijn)
-hostels (1,2 of 3 dagen zou ik wel een een goedkoop hotel willen verblijven als het nodig is)
-Leuke culturele omgeving
-Bike rental zou ook leuk zijn, al zal je dat overal wel hebben

Tussen deze 3 moet het gaan, iemand die me kan helpen???? Moet nog deze week gaan boeken. Ik vertrek namelijk 6 juli t/m 15.


Help!!!
  dinsdag 26 juni 2018 @ 19:03:31 #14
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180063217
Kogel is door de kerk, 6 juli vertrek ik naar Bari om vervolgens de 15e weer terug te komen.

Iemand aanraders? Ik zal even een nieuwe topic maken.

Slotje please?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')