potjecreme | woensdag 6 juni 2018 @ 13:51 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Montreal | |
potjecreme | woensdag 6 juni 2018 @ 13:52 |
| |
AMDB | woensdag 6 juni 2018 @ 13:55 |
http://www.cbc.ca/news/ca(...)t-montreal-1.4693020 Ferrari marketing was ook weer lekker wakker. | |
#ANONIEM | woensdag 6 juni 2018 @ 13:57 |
https://m.gpupdate.net/nl(...)rachtbron-in-canada/ Hier hebben ze het over 27pk. | |
Tarado | woensdag 6 juni 2018 @ 14:11 |
| |
daNpy | woensdag 6 juni 2018 @ 14:26 |
Alsof ze op het Amerikaanse continent het verschil tussen Maranello en Monaco weten | |
Asschen_sukar | woensdag 6 juni 2018 @ 16:02 |
Valt me nu pas op dat we geen Chinese letters meer in de OP hebben | |
THEFXR | woensdag 6 juni 2018 @ 17:09 |
ik kijk toch wel uit naar STR VS Mclaren | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2018 @ 17:11 |
ik ga lachen als ze Alonso voorbij rijden | |
Sunri5e | woensdag 6 juni 2018 @ 17:12 |
Of RBR op het rechte stuk. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2018 @ 17:15 |
nah, daarvoor is het gat nog te groot | |
ATuin-hek | woensdag 6 juni 2018 @ 18:31 |
Of RIC er niet langs kan op het rechte stuk Iets met gridstraffen en zo. | |
sasquatsch | woensdag 6 juni 2018 @ 20:16 |
Ze zijn er wel mee bezig
| |
Rossdale | woensdag 6 juni 2018 @ 20:18 |
Dat geloof ik wel, maar ik zie geen logische vervanger beschikbaar | |
SnowOokami | woensdag 6 juni 2018 @ 20:44 |
McLaren en Renault @ Toro Rosso Honda dit weekend: | |
Fer | woensdag 6 juni 2018 @ 20:53 |
Wat vinden jullie van: Artem Markelov Felix Rozenqvist Antonio Giovinnazi | |
JayHovah | woensdag 6 juni 2018 @ 21:08 |
Bij Markelov moet ik vooral aan deze actie denken: | |
mikieu | woensdag 6 juni 2018 @ 23:01 |
Hij doet het erg goed dit seizoen, ik volg vooral de races. Ken de rijders niet heel goed, weet dan ook niet zozeer of de auto net zoveel verschil maakt als dat in de f1 het geval is. Natuurlijk is er meer standaard en zullen de gaten altijd wat kleiner zijn. Maar ik heb niet het idee dat de vries met prema nu de beste auto heeft zoals dat eerder wel zo leek (maar ook dat kan aan de rijders liggen) | |
sasquatsch | woensdag 6 juni 2018 @ 23:10 |
Van die drie is Giovinazzi denk ik de beste. Rosenqvist vind ik een beetje tegenvallen in de Formule E en Markelov rijdt al veel te lang rond in de GP2/Formule 2. | |
spectrumanalyser | woensdag 6 juni 2018 @ 23:28 |
Een team mag een bepaald aantal motoren gebruiken per seizoen. Hoe zit het dan als de updates aan de motor worden uitgerold tijdens het seizoen? | |
mikieu | woensdag 6 juni 2018 @ 23:29 |
https://www.motorsport.co(...)-new-engine-1044884/ | |
mikieu | woensdag 6 juni 2018 @ 23:30 |
Updates kunnen mapping zijn, maar zoals nu steken ze gewoon een nieuwe. (Genoeg races gehad om de volgende erin te lepelen) | |
JayHovah | donderdag 7 juni 2018 @ 03:47 |
Heeft Alexander Rossi nogsteeds Red Bull connecties? Hij heeft een F1 verleden en doet het goed in de IndyCar... Maar aan de andere kant, zou hij het nou heeeel veeeel beter dan Hartley doen? | |
Donderkonijn | donderdag 7 juni 2018 @ 03:58 |
Tja het enige echte talent met potentie heeft zich gebonden aan Mclaren, Norris. De Vries faalt een beetje dit jaar, Giovinazzi zou kunnen maar is denk ik niet veel beter dan Hartley. Leclerc? Ik ben moe ik haal dingen door elkaar. Ik ga maffen. | |
SiGNe | donderdag 7 juni 2018 @ 05:17 |
Als Alonso volgend jaar zou stoppen of als Vandoorne teveel tegenvalt komende races dan zit Lando volgend jaar in een F1 stoeltje. | |
THEFXR | donderdag 7 juni 2018 @ 06:32 |
| |
Sinister-D- | donderdag 7 juni 2018 @ 07:13 |
Rossi is nooit Red Bull atleet geweest. | |
SnowOokami | donderdag 7 juni 2018 @ 08:07 |
Klote Hon.... Mercedes motoren! Wel apart dat ze daar op het laatste moment achterkomen bij Mercedes. | |
Tarado | donderdag 7 juni 2018 @ 08:19 |
ik denk dat ze het op het laatste moment laten weten | |
BadderHaring | donderdag 7 juni 2018 @ 08:34 |
Precies, laat de concurrent maar risico's nemen omdat ze denken dat Mercedes wel met updates komt. Alleen voor dat scenario hadden ze beter nog wat langer kunnen wachten. | |
Tarado | donderdag 7 juni 2018 @ 08:38 |
ik vind dit al knap als je in aanmerking neemt dat je ook nog Williams en FI hebt die ze deze info ontvangen, dan lekt er altijd wel iemand. | |
JayHovah | donderdag 7 juni 2018 @ 08:40 |
Je heb gelijk, ik ben in de war met Scott Speed... Maar Alex heeft toch een heeeele kleine Red Bull connectie:
| |
SnowOokami | donderdag 7 juni 2018 @ 11:04 |
RBR trollt Renault weer: Red Bull sets Austria engine decision deadline https://www.motorsport.co(...)ion-deadline-1044910 Maar goed als Honda het goed doet dit weekend en er zijn weer MGU-K issues bij Renault dan zie ik niet in waarom ze bij Renault zouden blijven. | |
TagForce | donderdag 7 juni 2018 @ 12:44 |
circuit map in de OP klopt niet (meer)... Er zijn dit jaar 3 DRS zones in Canada... De 2 die er al waren (beide rechte stukken), en er is er nu ook 1 op het stukje van de chicane naar de hairpin. | |
Nattekat | donderdag 7 juni 2018 @ 12:49 |
* Nattekat fotoshop erbij pakt | |
Nattekat | donderdag 7 juni 2018 @ 13:14 |
Ik heb werkelijk geen idee waar ie begint, dus heb maar het bestaande detectiepunt gepakt | |
winterapfel | donderdag 7 juni 2018 @ 14:33 |
Nieuws van gisterenavond. Overigens spreekt Mercedes van een "quality issue" wat niet noodzakelijker wijs een betrouwbaarheidsprobleem hoeft te zijn.. https://www.racefans.net/(...)ower-unit-in-canada/ | |
TagForce | donderdag 7 juni 2018 @ 14:53 |
Sorry... Hij komt tussen bocht 7 en bocht 8. Detectie punt ligt bij het uitkomen van bocht 5. Dus op de plek waar T1 staat. edit: Heb even jou werk uit handen genomen en het plaatje er bij gezocht. | |
Nattekat | donderdag 7 juni 2018 @ 15:11 |
En ik vond het al zo raar dat ie niet goed op de fia-site stond | |
THEFXR | donderdag 7 juni 2018 @ 16:16 |
dat is hetzelfde | |
Fer | donderdag 7 juni 2018 @ 17:33 |
Ze gaan 7 weekenden mee, ze liggen waarschijnlijk net zo lang op de testbank te zoemen. | |
JayHovah | donderdag 7 juni 2018 @ 17:34 |
| |
Metalfreak | donderdag 7 juni 2018 @ 17:54 |
Tja, geef hem eens ongelijk... Wat zou jij doen als jou steeds gevraagd wordt naar een foutje? Foutje met grote gevolgen, maar goed, dat krijg je in Monaco. Is het niet gewoon beter om vooruit te kijken in plaats van steeds achteruit? | |
vosss | donderdag 7 juni 2018 @ 18:06 |
Terechte opmerking. Het wordt allemaal opgeblazen en lang niet alles was zijn schuld, maar de media vindt van wel. | |
daNpy | donderdag 7 juni 2018 @ 18:11 |
Gewoon zeggen "Because people have a tendency to drive into my rear" | |
zoem | donderdag 7 juni 2018 @ 18:13 |
De sensatiezucht van de media | |
spectrumanalyser | donderdag 7 juni 2018 @ 18:15 |
1. Welke crash vond je zelf het mooiste. 2. Waar zou je dit weekend het liefst crashen. 3. Wanneer denk je dat er wel een goed moment is om.... | |
THEFXR | donderdag 7 juni 2018 @ 18:41 |
THEFXR | donderdag 7 juni 2018 @ 18:43 |
ik voorzie een penalty | |
vosss | donderdag 7 juni 2018 @ 18:45 |
Video niet beschikbaar | |
daNpy | donderdag 7 juni 2018 @ 18:49 |
Toch niet echt slim om te zeggen. Maar die reporter vraagt dus 2x dezelfde vraag? Dan snap je het ook. | |
THEFXR | donderdag 7 juni 2018 @ 18:50 |
welke browser gebruik je, bij mij werkt ie in firefox en chrome | |
#ANONIEM | donderdag 7 juni 2018 @ 18:51 |
Zuiggo video... dus geblokt op mobiel. En daar zie je niet dat embedded disabled is, met een link. Maar gewoon "niet beschikbaar" [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 18:51:35 ] | |
THEFXR | donderdag 7 juni 2018 @ 18:54 |
ik zit idd gewoon op de desktop en niet mobiel | |
Patrice_Consigny | donderdag 7 juni 2018 @ 18:58 |
Aardje naar zijn vaartje. Gewoon geen intelligente opmerking. | |
potjecreme | donderdag 7 juni 2018 @ 19:53 |
Lol zonder knipoog ofzo. | |
Dutchguy | donderdag 7 juni 2018 @ 19:56 |
Niet zo snugger nee. | |
Montelly | donderdag 7 juni 2018 @ 21:50 |
Kan onze PR man Max niet even bij de hand nemen? | |
#ANONIEM | donderdag 7 juni 2018 @ 21:56 |
Hij moet überhaupt nog achter het stuur stappen dit raceweekend en de pers is alweer aan het zeiken over crashes | |
sasquatsch | donderdag 7 juni 2018 @ 22:03 |
Aan nietszeggende antwoorden hebben we ook niets. | |
franske19 | donderdag 7 juni 2018 @ 22:11 |
Die verslaggever probeert hem uit de tent te lokken en hij trapt erin. Vind het wel leuk om te zien. Bij het voetbal zijn de verslaggevers altijd veel te lief. Beetje provoceren hou ik wel van. | |
#ANONIEM | donderdag 7 juni 2018 @ 22:12 |
Oh, nou maakt ie ook al geen slimme opmerkingen meer. Senna, Hunt en Schumacher worden geprezen omdat het van die uitgesproken karakters zijn, ipv die statische media getrainde mannetjes. Maar als Max het zegt, dan is ie niet slim, lijkt ie op zn vader etc. Het is niet gauw goed. Prima opmerking, een paar keer het zelfde antwoord geven en zeggen dat je wel klaar mee bent om telkens dezelfde vraag te beantwoorden. En dan nog in dezelfde persconferentie notabene dezelfde vraag weer stellen. Dat het een geintje is, zie je wel aan het gelach met Stoffel na de tijd. | |
Monolith | donderdag 7 juni 2018 @ 22:13 |
Bij het voetbal probeert men het ook wel, maar daar lepelt elke speler plichtmatig de zinnetjes op die de mediatrainer ze heeft aangeleerd. | |
vosss | donderdag 7 juni 2018 @ 22:15 |
zeker trapt ie erin. Ook wat dat aangaat moet ie nog leren. Mocht deze uitspraak nou ook weer opgeblazen worden door de media dan zou de sport in zijn algemeen er goed aan doen dat een Vettel, Alonso en een Hamilton hem even backen tegenover de pers. Althans dat zou ik dan mooi vinden. Zo van give him a break with your stupid questions ofzo | |
Patrice_Consigny | donderdag 7 juni 2018 @ 22:21 |
Er zit nogal een wereld van verschil tussen de uitspraken van Senna, Hunt, & Schumacher aan de ene kant en Max aan de andere. | |
opgebaarde | donderdag 7 juni 2018 @ 22:26 |
Natuurlijk. En Hamilton en Vettel gingen in het begin van hun carrière ook vaak in de fout, dus wat dat betreft deed een Maldonaldo of Grosjean niks geks. Puur verkeerd begrepen geniën. En dan hebben we het niet eens over Stroll, die doet het veel beter | |
#ANONIEM | donderdag 7 juni 2018 @ 22:28 |
Want Stroll, Maldonaldo en Grosjean zijn/waren naast hun crashes wel het hele weekend snel? Nee dus. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 22:30:00 ] | |
Fir3fly | donderdag 7 juni 2018 @ 22:28 |
Het is weer eens donderdag voor de GP, men moet toch wat te schrijven hebben . | |
#ANONIEM | donderdag 7 juni 2018 @ 22:29 |
Zeg ook niet dat je de uitspraken kan vergelijken toch? Ik zeg dat het uitgesproken karakters waren, die zich niets aantrokken van mediatraining. | |
opgebaarde | donderdag 7 juni 2018 @ 22:48 |
Als je tegen een journalist ingaat, ben je niet meteen een uitgesproken karakter. Lijkt mij nogal wiedes, daarom dat ik drie willekeurige prutsers erbij haal | |
#ANONIEM | donderdag 7 juni 2018 @ 23:24 |
Niet alleen dit interview. Verstappen heeft in bijna elk interview zijn eigen mening gegeven. Hij neemt zich niet gauw een blad voor de mond, ook niet als hij wat fout heeft gedaan. En daarom snap ik ook niet waarom je deze drie willekeurige prutser er bij haalt, bij hun hoor je alleen het standaard media riedeltje dat het niet aan hun lag. Totaal geen eigen mening en zelfreflectie. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2018 23:25:25 ] | |
S95Sedan | vrijdag 8 juni 2018 @ 00:46 |
Hier nog een mooie; En dat noemt zich media.
| |
Nattekat | vrijdag 8 juni 2018 @ 00:53 |
Zelfs Max-haat-circoejerk Reddit is het bijna unaniem met hem eens Als je het hele interview ziet trek je ook dezelfde conclusie, was gewoon een baggervraag. | |
S95Sedan | vrijdag 8 juni 2018 @ 01:00 |
Alles om de clicks en views tegenwoordig. | |
maan_man | vrijdag 8 juni 2018 @ 01:04 |
Ik word wel een beetje moe van die journalisten. Met hun als er geen verhaal is, dan maken wij wel een verhaal mentaliteit. Natuurlijk maakt Max fouten en natuurlijk is het normaal dat hij daarover vragen krijgt. Maar volgens mij geeft hij in het begin van de persconferentie een prima en uitgebreid antwoord. Even later komt er dan weer iemand met een vraag met precies dezelfde strekking. En dan de reacties van de journalisten:
Werkelijk geen greintje relativeringsvermogen. Ze doen werkelijk alsof Max de eerste de beste journalist echt een kopstoot had gegeven als hij nog een vraag had gesteld. Dachten al deze top journalisten ook daadwerkelijk dat Magnussen zijn ballen wilden aanbieden aan de Hulk? Ook dit stuk van de BBC (www.bbc.com/sport/formula1/44407335): Ik dacht en Barcelona dan, dat was toch een lekker podium. Natuurlijk niet handig, maar alles wordt nu ook wel erg overtrokken. Geen enkele nuance in de opsomming. En Baku: Was dit het oordeel van de wedstrijdleiding of van deze journalist? Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat als Max op dezelfde manier als Bottas een lekke band had opgelopen in Baku, dat het dan opeens een grote fout was. [ Bericht 0% gewijzigd door maan_man op 08-06-2018 01:17:43 ] | |
DeeBee | vrijdag 8 juni 2018 @ 01:10 |
Altijd tegen Max Hoge pieken, diepe dalen...hoort erbij. | |
Sjemmert | vrijdag 8 juni 2018 @ 02:13 |
Max moet gewoon een paar strakke races gaan rijden en zich niet gek laten maken. Denk wel dat dit een kritiek punt zal zijn in zijn carriere. Als hij hier niet bovenop komt kan het namelijk ook zomaar snel voorbij zijn met de Max hype ben ik bang. | |
Fir3fly | vrijdag 8 juni 2018 @ 03:07 |
Laat die hype maar afgelopen zijn. Heeft sowieso niets met resultaten op de baan te maken. | |
mikieu | vrijdag 8 juni 2018 @ 09:06 |
Toch weer p5 he? Ja ik dat we in de race sneller zijn, op de rechte stukken verliezen we gewoon teveel. | |
SnowOokami | vrijdag 8 juni 2018 @ 09:12 |
Verwacht wel dat RBR in de top 3 kan komen eigenlijk. | |
tja77 | vrijdag 8 juni 2018 @ 09:52 |
Misschien beter dat de Max hype voorbij is. Zijn talent staat namelijk los van die hype. Teams en mensen die iets te zeggen hebben in de Formule 1 zien zijn talent echt wel. Als hij dit seizoen op deze manier doorgaat en RBR zou onder zijn contract uit kunnen of hem onderbrengen elders (moet ik nog zien hoor), dan blijft hij zich toch wel in de kijker rijden. Het joch is te goed om te negeren. En als RBR hem op straat zet, wordt hij echt wel opgepikt. | |
mikieu | vrijdag 8 juni 2018 @ 11:19 |
Kijk wat Toto nu weer zegt, die jongen komt er wel hoor | |
Smacked_Actor | vrijdag 8 juni 2018 @ 12:10 |
Wat zegt Toto? | |
boegschroef | vrijdag 8 juni 2018 @ 12:17 |
Lol ik denk dat zelfs Lauda met z'n grote mond vooraan staat om een contract aan te bieden | |
Monolith | vrijdag 8 juni 2018 @ 12:37 |
Die heeft ondanks zijn kritiek ook al vaak genoeg aangegeven dat hij Verstappen in de basis een fantastische coureur vindt. | |
whosvegas | vrijdag 8 juni 2018 @ 12:52 |
Als hij een paar keer op het podium komt, heeft niemand het er meer over. Volgens mij heeft Max genoeg krediet op gebouwd, iig bij Red Bull. Kijk dit maar eens terug: Maar hij moet deze negatieve spiraal wel doorbreken | |
Monolith | vrijdag 8 juni 2018 @ 12:57 |
Ach en vergeet ook niet dat hij vorig seizoen vooral geteisterd werd door materiaalpech. Neem Canada vorig jaar. Fantastische start, rijdt echt uitstekend, maar dan valt hij plots stil door een technisch mankement. Versloeg zijn teamgenoot ook 13-7 in de kwalificaties vorig seizoen. Is zich voor de camera ook gewoon grotendeels netjes blijven gedragen ondanks alle frustratie omtrent de betrouwbaarheid. Als je denkt dat RB hem nu na een matige seizoensstart met veel dure, onnodige fouten gelijk aan de kant schuift dan ben je wel heel opportunistisch. | |
daNpy | vrijdag 8 juni 2018 @ 13:21 |
Alleen China en Monaco wordt hem aangerekend. Is dat veel? | |
Monolith | vrijdag 8 juni 2018 @ 13:46 |
Door wie? Het geval waar hij hier wat onvolwassen op reageert rept over fouten in elke race. | |
TheFreshPrince | vrijdag 8 juni 2018 @ 14:08 |
Door Dr Helmut Marko.
| |
opgebaarde | vrijdag 8 juni 2018 @ 14:53 |
Moet ook wel bijzonder frustrerend zijn, om zoveel journalisten alleen maar negatief te horen berichtgeven en zelfs “fakenews” te horen verspreiden. Je kan je er nauwelijks tegen verdedigen. Volgende tweet is misschien een exces, maar het laat de toon wel zien. https://twitter.com/racinglines/status/1004773161387388928?s=21 Met daarna reagerend: https://twitter.com/RacingLines/status/1004775271512371200?s=20 [ Bericht 5% gewijzigd door opgebaarde op 08-06-2018 14:59:10 ] | |
Evenstar | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:23 |
Echt he, legt rustig en kalm uit dat hij er wel een klein beetje klaar mee is en meteen volgende vraag "waarom crash je zoveel" .... Hij reageert nou echt kalm hoor ik zou flippen. | |
THEFXR | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:28 |
hamilton was vroeger een crashtest dummy en dat is ook goedgekomen. dat van Max is echt niks | |
vosss | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:35 |
was pas echt een mooi relletje geworden als ie zwaar over de zeik zn oortje uitgetrokken had, stoel weggesmeten en over die booth gevlogen was en die reporter daadwerkelijk geheadbutt had. Dat had mooie tv opgeleverd. Gemiste kans | |
vosss | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:56 |
Is FP1 ook op een niet betaalde duitse zender? Of zenden ze fratis alleen de Q en de R uit? | |
THEFXR | zaterdag 9 juni 2018 @ 17:47 |
Als RB voor Honda kiest, welke motor krijgt STR dan? | |
sasquatsch | zaterdag 9 juni 2018 @ 18:02 |
Ook Honda | |
SiGNe | zaterdag 9 juni 2018 @ 18:14 |
Geruchten dat Red Bull in 2021 een Porsche motor gaat krijgen laaien ook weer op. ik vraag me alleen wel af wat Aston Martin daarvan gaat vinden. | |
Fir3fly | zaterdag 9 juni 2018 @ 18:42 |
Oh ja, de halfjaarlijkse 'Volkswagen naar F1' onzin. Altijd grappig. | |
Jester65 | zaterdag 9 juni 2018 @ 23:18 |
www.hln.be Aan zelfvertrouwen geen gebrek bij Stoffel. | |
DeeBee | zaterdag 9 juni 2018 @ 23:23 |
Je zal maar Stoffel heten. | |
Mickytjuh | zaterdag 9 juni 2018 @ 23:44 |
En toch denk ik dat dat redelijk terecht is. Ik vind hem echt een goede coureur. | |
daNpy | zondag 10 juni 2018 @ 00:22 |
Onklopbaar lijkt me nogal een paar bruggen te ver. | |
Whiskers2009 | zondag 10 juni 2018 @ 00:31 |
In de opstapklassen was hij heel goed, in de F1 is hij vooralsnog vrij onzichtbaar behalve bij fouten. | |
PSVCL | zondag 10 juni 2018 @ 01:01 |
Max is de best | |
Pino112 | zondag 10 juni 2018 @ 02:15 |
En blik. | |
daNpy | zondag 10 juni 2018 @ 08:15 |
Gebr. Bever Racing | |
Afhaalchinees | zondag 10 juni 2018 @ 14:45 |
- we hebben een FB - [ Bericht 87% gewijzigd door Nattekat op 10-06-2018 14:47:33 ] | |
Peterselieman | zondag 10 juni 2018 @ 14:54 |
Ah, de McLaren kampt dus met een gebrek aan grip in langzame bochten. Dat is het probleem dat ze eerst op moeten lossen voordat ze iets dichterbij kunnen komen. Dit weekend rijden ze dus met meer downforce dan normaal nodig zou zijn. Ze moeten dus werken aan de mechanische grip. | |
Nattekat | zondag 10 juni 2018 @ 15:26 |
Zelfde probleem als waar Mercedes altijd last van had dus. Met als klein verschil dat zij geen overdominante PU hebben die de extra aero toestaat. | |
Radegast | zondag 10 juni 2018 @ 15:34 |
Het 'probleem' van de mcl33 zit 'm in de rear suspension, gaan ze dit seizoen niet meer kunnen oplossen. | |
buzz1291 | zondag 10 juni 2018 @ 16:22 |
Algemene vraag. Ik zie dat er voor de GP's van Oostenrijk en Hongarije alleen nog General admission tickets te koop zijn. Is dat een beetje te doen en zie je dan ook nog wat op zo'n talud? | |
Sjemmert | zondag 10 juni 2018 @ 17:09 |
Ben er nooit geweest maar wat ik van TV gezien heb kun je iig in Oostenrijk wel redelijk zitten boven op die berg op het 2de (3de met start finish straight meegerekend) rechte stuk. Denk dat Hongarije minder is maar misschien kan iemand die er geweest is je daar meer over vertellen. | |
Meike26 | zondag 10 juni 2018 @ 17:47 |
Ja + sfeer is daar fantastisch in Oostenrijk, wel een takje eind rijden | |
Afhaalchinees | zondag 10 juni 2018 @ 17:53 |
Ben in hongarije geweest en je kan prima chillen rond het circuit in het gras op heuveltjes | |
Mickytjuh | zondag 10 juni 2018 @ 18:00 |
Hongarije heb je perfecte plekken in t gras. Neem wel iets van een paraplu of parasol mee want je verbrand levend. Maar is er echt via geen enkele site meer een kaart voor een tribune te krijgen? | |
Asschen_sukar | zondag 10 juni 2018 @ 18:08 |
https://www.gptours.nl/ca(...)tenrijk/category/14/ hier nog een paar op de "Red Bull Grandstand zone F/G/H/I " voor ¤ 269,00 p.p. (weekend) en op start finish (¤ 545,00 p.p.) Voor Hongarije is daar ook nog genoeg te vinden | |
buzz1291 | zondag 10 juni 2018 @ 22:04 |
Valt wel mee die afstand wanneer je op maandag toch zakelijk in Boedapest moet zijn. | |
buzz1291 | zondag 10 juni 2018 @ 22:08 |
Bedankt (voor alle reacties)! Ik heb slechts globaal gezocht en zag prijzen van 115 euro voor general admission en op die site alle tribune plaatsen uitverkocht. Ik zal nog eens wat verder zoeken want een gereserveerde tribune plaats is natuurlijk wel zo lekker. | |
Mickytjuh | zondag 10 juni 2018 @ 22:26 |
Dan zeker gaan! Voor 75 euro kun je volgens mij al weekendtickets kopen... | |
opreis | maandag 11 juni 2018 @ 16:16 |
Nou idd, in de GP2 reden echt veel grote namen rond waar hij het tegen op moest nemen, poeh poeh | |
Rossdale | maandag 11 juni 2018 @ 16:31 |
Hij declasseerde dan ook het totale veld | |
Peterselieman | maandag 11 juni 2018 @ 19:06 |
Jup. Minardi en Stewart | |
aesop | maandag 11 juni 2018 @ 19:08 |
Pas nadat de grote Palmer vertrok kon Stoffel kampioen worden. | |
franklop | maandag 11 juni 2018 @ 19:17 |
Nu moet hij enkel nog voor Renault (Benetton) gaan rijden Ow en Mercedes (Tyrrell) | |
#ANONIEM | maandag 11 juni 2018 @ 20:28 |
Hij kan nog 15+ jaar mee, dus alle tijd | |
#ANONIEM | maandag 11 juni 2018 @ 20:29 |
! Embedden van die officiele f1 meuk werkt megakut dus dan maar als stomme link naar youtube [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2018 20:30:34 ] | |
DeeBee | maandag 11 juni 2018 @ 21:04 |
Die Grosjean kan echt niet rijden, die actie met Ocon Overigens wordt die GP van Frankrijk echt een enorme zaadrace denk ik, wat een baan... | |
Ghost_Nappa | maandag 11 juni 2018 @ 23:19 |
En natuurlijk van Amersfoort racing , maar dat is natuurlijk een andere klasse | |
Ghost_Nappa | maandag 11 juni 2018 @ 23:25 |
Heb me wel weer flink zitten te ergeren aan coronel, iets te veel fanboy. .. zegt ie dat max veruit de snelste was in Monaco, doornbos en kamphuys zeggen dat ricciardo uit eindelijk wel de snelste was,en dat max die fout maakte, wilde Tom niks van weten, en komt ie nog aan met als die kwalificatie een uur later was zou max de snelste zijn.. , doe mij Tim maar, die is meer wat down to earth. .. | |
THEFXR | maandag 11 juni 2018 @ 23:53 |
snappen jullie nu nog niet, dat Max een product is en die gasten worden betaald door ziggo om het te promoten. | |
manny | dinsdag 12 juni 2018 @ 07:19 |
Het is een dun lijntje tussen enthousiast zijn voor Max (hem het beste gunnen) en fanboy gedrag. Ik ben het met je eens dat Coronel regelmatig over die lijn gaat. Dan slaat hij even door en ziet niets meer van de kwaliteiten van de andere coureurs. | |
VEM2012 | dinsdag 12 juni 2018 @ 07:24 |
Eigenlijk is hij heel constant. Maakt niet uit wat er gebeurt is, hij draait het toch altijd naar ‘Verstappen was het snelst’. | |
manny | dinsdag 12 juni 2018 @ 08:21 |
Wel jammer. Als het aan mij ligt dan liever "objectief en enthousiast". Het is al leuk genoeg dat we een Nederlandse coureur hebben die meedoet om de prijzen, maar elke keer roepen dat ie eigenlijk de snelsteis dat schiet niet op. En is ook nog eens feitelijk onjuist. | |
m0ridin | dinsdag 12 juni 2018 @ 10:22 |
Coronel en Kamphues zijn enorme fanboys, Coronel misschien nog erger dan Kamphues maar beiden bloedirritant... Doornbos geeft nog een beetje tegengas en is de enige die ik een beetje kan pruimen (hoewel ik ook niks tegen Olav Mol heb eigenlijk) dus ik kijk eigenlijk zo min mogelijk van de voorbeschouwingen. En als Plooij een grid-interview gaat doen zet ik het geluid maar even op mute... | |
ondeugend | dinsdag 12 juni 2018 @ 10:31 |
Hoe zit het eigenlijk met het Paul Ricard circuit? Welke teams hebben er voordeel/nadeel? Of is daar nog niets over te zeggen omdat het circuit lang niet op de kalender heeft gestaan en ongetwijfeld veranderd is. | |
Rossdale | dinsdag 12 juni 2018 @ 10:44 |
Het is of rechtdoor of een chicane. Dus weinig snelle bochten en vooral kracht van de motor zal hier belangrijk zijn. Verwacht de gebruikelijke top 6 indeling maar hier | |
HansvanOchten | dinsdag 12 juni 2018 @ 10:51 |
Het ziet er inderdaad als een PK circuit, gigantische uitloop stroken erbij. Misschien wel wat mogelijk met DRS. | |
DeeBee | dinsdag 12 juni 2018 @ 11:47 |
Het ziet er vooral uit als een grandioze flopshow en de derde optocht op rij | |
TAV74 | dinsdag 12 juni 2018 @ 11:54 |
Dat inderdaad. Zat hier een filmpje van de ronde te bekijken en kan me niet voorstellen dat dit een hele boeiende race oplevert. | |
Asschen_sukar | dinsdag 12 juni 2018 @ 12:10 |
Die blauwe lijnen gaan heel snel irriteren wed ik. | |
vosss | dinsdag 12 juni 2018 @ 12:24 |
Hebben ze in die zandbak toch ook? | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juni 2018 @ 12:25 |
Weinig herkenningspunten voor de coureurs. | |
Asschen_sukar | dinsdag 12 juni 2018 @ 12:28 |
Niet zo erg toch? Vond ik ook al opvallen ja, kon echt totaal niet inschatten waar ze heen moesten. | |
Frozen-assassin | dinsdag 12 juni 2018 @ 12:32 |
Ze kunnen beter een NASCAR-race organiseren daar op Paul Ricard. Het is gewoon zowat alleen maar rechtdoor en een paar bochten | |
opgebaarde | dinsdag 12 juni 2018 @ 12:45 |
Andere kant. De races op Gilles Villeneuve, werden gemiddeld bijzonder goed gewaardeerd. Dus ik houd een beetje hoop en anders wordt het vast en zeker goed gemaakt in de twee weken daarna | |
Rossdale | dinsdag 12 juni 2018 @ 13:13 |
Als het er regent of als er iemand op de wall of champions klapt, verder niet echt... Maargoed de wall is al veranderd vorig jaar, waardoor de kans op een harde klapper is gereduceerd. Volgens mij toucheren ze de muur daar uberhaupt niet eens meer | |
HansvanOchten | dinsdag 12 juni 2018 @ 13:14 |
Die heeft nog een paar interessante bochten zonder uitloop mogelijkheden. Maar he, een giga brede track met hoge snelheden misschien is er wel iets mogelijk. | |
SnowOokami | dinsdag 12 juni 2018 @ 13:18 |
Lijkt op een combi van Monza en Silverstone | |
GM78 | dinsdag 12 juni 2018 @ 13:29 |
Tering wat een dodelijk saai circuit | |
Gruj0 | dinsdag 12 juni 2018 @ 14:24 |
Ik vermoed dat sommigen nog wel buiten de lijntjes zullen rijden. Sommigen zullen daarvoor worden gestraft, anderen niet. | |
Sunri5e | dinsdag 12 juni 2018 @ 14:30 |
| |
Rossdale | dinsdag 12 juni 2018 @ 14:39 |
Maar hoeveel tienden per ronde lagen ze achter op de renaultmotor? Ongetwijfeld meer dan 3. Maargoed als de progressie er is lijkt het me zeker de juiste keuze | |
Gruj0 | dinsdag 12 juni 2018 @ 14:40 |
Bron F1 Today. Net even gekeken naar wat voor smeuigs zij nog verder hebben te vertellen: https://www.f1today.net/n(...)fels-fernando-alonso https://www.f1today.net/n(...)m-auto-te-verbeteren https://www.f1today.net/n(...)aar-red-bull-bepaalt | |
franske19 | dinsdag 12 juni 2018 @ 14:44 |
Wat is hier grappig of triest aan? Vind het wel vergelijkbaar met Verstappen's fout in Monaco. Even afgeleid door een andere wagen en je zit tegen de muur aan. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juni 2018 @ 14:47 |
De opmerking van de monteur van Ericsson die zich afvraagt of Verstappen de oorzaak was. Niet de fout van Ericsson. | |
franske19 | dinsdag 12 juni 2018 @ 14:57 |
Aangezien hij vlak achter Verstappen zat is het niet zo'n vreemde vraag. | |
daNpy | dinsdag 12 juni 2018 @ 15:59 |
[ Bericht 8% gewijzigd door daNpy op 12-06-2018 16:17:35 ] | |
Monolith | dinsdag 12 juni 2018 @ 16:48 |
Verstappen boezemt andere coureurs kennelijk al zoveel angst in dat ze spontaan de muur in rammen als ze hem zien. | |
opgebaarde | dinsdag 12 juni 2018 @ 16:56 |
Als je die beelden ziet, vraag ik me af of Verstappen doorhad dat er iemand achter hem zat. Zat toch niet heel veel meer ruimte tussen | |
Peterselieman | dinsdag 12 juni 2018 @ 18:30 |
mja, als Ericsson de muur niet had geraakt was het ook niet zo close geweest. Max gaf net genoeg ruimte | |
Fer | dinsdag 12 juni 2018 @ 18:39 |
Ik betwijfel of het echt meer was. Zeker in de Q leken ze gelijkwaardig, maar de Renault is wat beter en zuiniger in de race. Denk dat het nu nihil is, na de update. | |
THEFXR | dinsdag 12 juni 2018 @ 18:56 |
ik denk dat het meer gaat om de snelheid waarmee Honda ontwikkelt, terwijl je van Renault het gevoel krijg dat ze nu tot 2019 niks meer aan de motor doen. Ook in Monaco, ging er weer wat kapot. Renault kan misschien nu wat sneller zijn, maar de motor moet ook 4 hele weekenden meegaan. | |
tja77 | dinsdag 12 juni 2018 @ 19:07 |
Wat was het probleem bij Alonso bij de Canadese GP? | |
THEFXR | dinsdag 12 juni 2018 @ 19:11 |
THEFXR | dinsdag 12 juni 2018 @ 19:12 |
officieel een kapotte uitlaat,maar heb ook gehoord een kapotte turbo | |
Afhaalchinees | dinsdag 12 juni 2018 @ 19:29 |
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie | |
Nattekat | dinsdag 12 juni 2018 @ 19:49 |
1-stopper confirmed | |
VacaLoca | dinsdag 12 juni 2018 @ 20:01 |
Pff saai circuit lijkt dat Paul Ricard. Had ik nog liever Magny Cours gehad. Heb daar ooit (1999) live een briljante race aanschouwd. En je ziet er 75% van de baan. | |
SnowOokami | dinsdag 12 juni 2018 @ 20:08 |
https://www.reddit.com/r/(...)ces_honda_deal_soon/ Red Bull gibt bald Honda bekannt http://www.autobild.de/ar(...)g-naht-13420491.html geruchten molen^2 | |
THEFXR | dinsdag 12 juni 2018 @ 20:15 |
| |
THEFXR | dinsdag 12 juni 2018 @ 20:18 |
gezien de bandenkeuze, gaan ze echt niet voor Ferrari en de mercs eindigen | |
sasquatsch | dinsdag 12 juni 2018 @ 20:21 |
De banden zijn te hard. Zelfs nu ze een slag zachter zijn dan vorig jaar zijn ze nog te hard. | |
Nattekat | dinsdag 12 juni 2018 @ 20:45 |
Je reageert op de verkeerde? | |
Wertha | dinsdag 12 juni 2018 @ 20:49 |
Magny Cours was geweldig. Niet dat het circuit zoveel inhaalmogelijkheden biedt, maar je kunt er toch 2 aanwijzen. Uiteraard aanremmen hairpin als de meest mooie plek om in te halen. Best pittig circuit ook wel. In die snelle chicanes is timing cruciaal. | |
Smacked_Actor | dinsdag 12 juni 2018 @ 21:17 |
Esses voor start finish zijn mooi naar ik mij herinner. | |
DeeBee | dinsdag 12 juni 2018 @ 21:41 |
Misschien kunnen ze in 2020 wel WK worden ja ,vast...als de 2018-spec Renault eindelijk geleverd wordt zeker... | |
Gezicht | dinsdag 12 juni 2018 @ 22:11 |
Was dat in Canada niet ook zo? | |
SnowOokami | dinsdag 12 juni 2018 @ 22:18 |
Honda power: klik om te spelen | |
Rossdale | dinsdag 12 juni 2018 @ 22:23 |
DRS power bedoel je? | |
SnowOokami | dinsdag 12 juni 2018 @ 22:25 |
Ze hadden eerst toch echt problemen met overtakes op die auto's... die Ferrari/Mercedes auto's lopen zo 10~15km/u harder op het rechte stuk. Je ERS moet ook goed werken anders heeft je DRS ook geen nut. Overigens kwam Grosjean met DRS en betere banden ook niet voorbij aan Gasly op het rechte stuk. En toen had Gasly z'n banden al kapot gereden. [ Bericht 10% gewijzigd door SnowOokami op 12-06-2018 22:56:46 ] | |
Wertha | dinsdag 12 juni 2018 @ 22:59 |
Komt wel goed met Honda. Het is ook een gigantische ere-kwestie geworden natuurlijk. Als er zó de draak met je wordt gestoken, terwijl je absoluut beter kunt, dan vecht je voor revanche. Ik zeg niet dat ze Mercedes kunnen matchen, maar ik zie ze er dichter bij komen dan Renault. | |
DeeBee | dinsdag 12 juni 2018 @ 23:11 |
Met op 70% van de circuits banden die het ongeveer hele race zouden volhouden als er geen verplichte stop was... | |
opreis | woensdag 13 juni 2018 @ 03:30 |
Is denk ik een combi tussen 3 banden meenemen en het areo probleem waarbij een auto volgen lastiger is. | |
THEFXR | woensdag 13 juni 2018 @ 04:12 |
vleugel was dicht | |
Fir3fly | woensdag 13 juni 2018 @ 05:39 |
Nope. Bovendien was het vlak na de SC, met Gasly op hypersofts. | |
THEFXR | woensdag 13 juni 2018 @ 10:54 |
nee, blinde mol, dicht | |
Rossdale | woensdag 13 juni 2018 @ 10:58 |
Uhm, kijk nog eens? | |
Sabata | woensdag 13 juni 2018 @ 11:00 |
Sorry, maar de DRS-vleugel was heel duidelijk open, aldus een halfblinde mol met -4 in één oog | |
Rossdale | woensdag 13 juni 2018 @ 11:30 |
Vleugeltje open, vleugeltje dicht. MAG misschien een slechte exit gehad uit de hairpin? | |
Red_85 | woensdag 13 juni 2018 @ 12:55 |
Klopt. Sinds het tanken is afgeschaft en dit bandenreglement is, heb je weinig tactiek meer over. Beetje welke band is sneller en wanneer zijn ze af. Iedereen doet hetzelfde omdat alles al bekend is. | |
Tijn | woensdag 13 juni 2018 @ 13:13 |
In 2016 zag je nog regelmatig een band ploffen, dat maakte het wel wat interessanter. | |
boegschroef | woensdag 13 juni 2018 @ 13:14 |
Klopt, toen ze nog mochten/moesten tanken was het in mijn ogen spannender. Dan moest je op voorhand al beslissen met hoeveel brandstof je ging rijden en wanneer je ongeveer de pit in moest. | |
THEFXR | woensdag 13 juni 2018 @ 13:43 |
had ik het toch fout gezien | |
THEFXR | woensdag 13 juni 2018 @ 13:45 |
dat tanken is door de jaren heen in en uitgevoerd, maakte het toch spannender, konden meer dingen mis gaan. was het niet schumi die een 4-stopper deed toen in Frankrijk? [ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 13-06-2018 14:16:42 ] | |
VEM2012 | woensdag 13 juni 2018 @ 13:52 |
Tanken maakt dat je veel meer mogelijkheden in de tactiek kent en het zal de spanning dan ook altijd verhogen. Laat ze maar eens met lege tank vier setjes hypersoft gebruiken voor de race. Dan zul je echt een groot verschil zien ten opzichte van iemand die bv 1x hyper en 1x supersoft gebruikt. Geeft ook veel meer inhaalmomenten. | |
tja77 | woensdag 13 juni 2018 @ 13:56 |
Ook de GP starten met de hoeveelheid brandstof in de tank uit de Q levert ook weer extra tactische mogelijkheden op dan. | |
Fer | woensdag 13 juni 2018 @ 13:59 |
Toen werd er nog iedere ronde gepushed, omdat de banden nog niet op waren bij de pitstop. Geen banden sparen Geen brandstof sparen Geen motor sparen Sowieso waren motor/bak maar gemaakt voor 1 weekend, dus altijd spannend of de p1 rijder wel de finish overkwam. Als straks in 2021 de NGU-h weg is moeten ze ook weer 20kg extra brandstof meenemen. | |
VEM2012 | woensdag 13 juni 2018 @ 14:00 |
Klopt. | |
THEFXR | woensdag 13 juni 2018 @ 14:16 |
toen had je ook van die coronel ploffs | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2018 @ 14:19 |
Deze was 10 met een griffel op zijn schaal | |
sasquatsch | woensdag 13 juni 2018 @ 14:31 |
Vandaar dat het aantal inhaalmomenten op de baan sinds de invoering van het tanken drastisch is gedaald met een dieptepunt in 2009 van nog geen 10 inhaalacties gemiddeld per race en sinds het verbod in 2010 weer flink is gestegen. En in 2010 was er nog geen DRS en Pirelli banden. | |
tja77 | woensdag 13 juni 2018 @ 14:33 |
Wellicht werd er gedoeld op inhaalmomenten in z'n algemeen, dus ook als er iemand z'n 2e of 3e pitstop maakte. | |
SnowOokami | woensdag 13 juni 2018 @ 14:40 |
Deze ook: | |
VEM2012 | woensdag 13 juni 2018 @ 14:45 |
Voor de spanning maakt het mij niet uit of het op de baan is, of terwijl iemand in de pits staat. | |
Tarado | woensdag 13 juni 2018 @ 14:47 |
mij wel hoor en uiteraard het liefst zonder DRS | |
SnowOokami | woensdag 13 juni 2018 @ 14:48 |
Moet ook zeggen dat ik het uitvoeren van een undercut of overcut ook best leuk vind, zeker nu het weer zeer lastig is in te halen in vergelijking met 2016 bv... maar 2016 vond ik dan weer redelijk nep met al die DRS overtakes. | |
sasquatsch | woensdag 13 juni 2018 @ 14:52 |
Dit! | |
VEM2012 | woensdag 13 juni 2018 @ 14:54 |
De meeste inhaalacties zijn in het achterveld. Boeit mij heel weinig. Waar ik wel echt een kleintje van krijg is races zoals afgelopen weekend waar je na een paar rondes al weet dat Vettel gaat winnen, Bottas twee wordt en Verstappen 3. Strikt genomen is dan de lol er wel een beetje vanaf. | |
opreis | woensdag 13 juni 2018 @ 15:44 |
Dat Ric Ham inhaalde met een overcut was nog van invloed op het resultaat maar niemand die zich dit over 2 maanden nog herinnerd. En inb4 nattekat die weer elitair gaat lopen verkondigen dat inhaalacties niet gelijk staan aan spanning oid | |
mikieu | woensdag 13 juni 2018 @ 16:05 |
Dan nog is het spannender als ze de hele race op 0.1 van elkaar rijden ipv 2s. | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2018 @ 16:10 |
Daarom moet het grondeffect weer terugkomen | |
Fer | woensdag 13 juni 2018 @ 16:47 |
Tanken zal het niet spannender maken, maar het verdwijnen ervan heeft wel als gevolg gehad dat er nieuwe “problemen” in de plaats zijn gekomen, zoals banden en brandstof sparen. Net als de jarenlange beperking van vleugels, diffusers en de grootte ervan. Ook daarvan werd toen gezegd, dat minder aero het inhalen zou verbeteren, maar aero is alleen maar complexer en gevoeliger (voor vuile lucht) geworden. Tevens de banden, we hebben nu slechte banden, goede banden gehad, maar ook dat helpt het spektakel niet. Motorregels idem, 3 motoren per seizoen. Het bespaart geen kosten, motoren worden duurder en langer getest en het racen lijdt er weer onder. | |
SnowOokami | woensdag 13 juni 2018 @ 18:14 |
Had een tijdje geleden ergens gelezen dat een V6T motor ca. 5 miljoen euro kost om te produceren (ben nog op zoek naar het artikel) en de oude V10 motoren bijna 25 miljoen... nu kan ik daar niet echt bij m'n hoofd bij. De V10 was niet meer dan een "domme" NA motor terwijl de V6T nog eens een Turbo, ERS, MGU-H en MGU-K heeft... Of de V10 motoren werden van goud gemaakt of er zit een hiaat in de kostenvergelijking. Brandstof verbruik was toen overigens 194kg/uur en tegenwoordig 100kg/uur, daarin hebben ze wel bespaard maar of dat opgaat tegen de motor kostenbesparing en het milieu lijkt me sterk. | |
MrStock | woensdag 13 juni 2018 @ 18:20 |
Is die vergelijking over t tijdperk dat ze voor de kwalificatie gewoon een andere motor erin mochten lepelen? Was ook een tijd geweest. Toen had je gewoon een kwalificatiemotor die maar 4 rondes ofzo mee ging, maar wel achterlijk snel ging.. Daarnaast werden motoren toen vaker uitgewisseld. Waren die prijzen echt PER motor? | |
Monolith | woensdag 13 juni 2018 @ 18:25 |
Stukje over de aerowijzigingen voor volgend seizoen: https://www.formula1.com/(...)spice-up-racing.html | |
SnowOokami | woensdag 13 juni 2018 @ 18:30 |
Ik heb het gevonden, de kosten die Prost noemt zijn nogal apart maar goed; http://www.f1i.com/news/2(...)st-doesnt-agree.html RBR heeft nu een contract van 23 miljoen euro per jaar op dit moment met Renault... dat is bijna 8 miljoen euro per motor (als je het zo bekijkt, zit ook support & reserve onderdelen bij). En nee meen dat ze in het V10 tijdperk geen kwalificatie motor hadden. | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2018 @ 18:41 |
4 miljoen per motor per jaar | |
sasquatsch | woensdag 13 juni 2018 @ 18:42 |
Bedragen zijn toch verlaagd naar 18 miljoen? Dat was, meen ik, een paar jaar geleden afgesproken als onderdeel van de kostenbesparing voor klantenteams. De kosten voor de motoren zouden stapsgewijs worden verlaagd. | |
SnowOokami | woensdag 13 juni 2018 @ 19:43 |
Maar dan snap ik de berekening alsnog niet, in 2001 hadden ze elk weekend een nieuwe motor erin liggen (toch?) 28 miljoen dollar ~24 miljoen euro, even een inflatie correctie van 1,5% per jaar is zo'n 31 miljoen euro per jaar... gedeeld over 20 weekenden is 1,55 miljoen euro per motor. Nu is het 18 miljoen per jaar volgens sasquatsch of 4 miljoen euro per motor... dan zijn ze juist toch veel duurder geworden? En dan is dit nog excl. ontwikkelkosten volgens mij | |
Peterselieman | woensdag 13 juni 2018 @ 19:47 |
per motor is het duurder, maar voor de teams zijn de kosten nagenoeg gelijk gebleven of zelfs iets gedaald. | |
sasquatsch | woensdag 13 juni 2018 @ 20:56 |
Een betere analyse waarom bijtanken niet gaat werken had ik niet kunnen maken. https://drivetribe.com/p/(...)i-o3kFTf6Ihks4TNvhag | |
Fer | woensdag 13 juni 2018 @ 21:39 |
Wellicht moeten we het eens anders bekijken. Stel een nieuwe fabrikant levert aan 3 teams, elk team betaalt 15M aan deze fabrikant, 45M is lang niet genoeg om een competative motor te ontwikkelen. Denk eerder dat ieder van de huidige merken zeker 300 miljoen in de ontwikkeling hebben gestoken. Dus de klantenteams zijn misschien goedkoper uit, maar er zijn te weinig fabrikanten. We hebben 2 topmerken, die alleen leveren aan hun eigen team en aan de kleine teams en 2 merken die wel willen leveren, maar de motor nog niet op orde hebben. 3 motoren per jaar gaan deze problemen niet oplossen. | |
SnowOokami | donderdag 14 juni 2018 @ 11:09 |
FIA overweegt introductie automatisch vlaggensysteem https://www.gpupdate.net/(...)isch-vlaggensysteem/ Wat een gemiep om niks. | |
Tarado | donderdag 14 juni 2018 @ 11:18 |
heeft voor kostenbesparing inderdaad absoluut geen zin en ze zitten nu ook boven het aantal km van Le Mans wat een motor mee moet gaan, lijkt me toch ook niet echt de bedoeling van F1 | |
Red_85 | donderdag 14 juni 2018 @ 13:38 |
Voor de toeschouwers wel, voor de rijders niet zo. Was gewoon een loterij met die ultiem slechte batch. | |
daNpy | donderdag 14 juni 2018 @ 13:44 |
| |
sasquatsch | donderdag 14 juni 2018 @ 14:01 |
Voor de leveranciers niet, voor de klantenteams wel. En dat zijn nu juist de teams met de meeste problemen, dus ik snap dat daar de focus op ligt. Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Force India in grotere financiële problemen zit dan tot nog toe werd aangekomen en als ze niet snel worden overgenomen het wel eens einde verhaal zou kunnen zijn. | |
Smacked_Actor | donderdag 14 juni 2018 @ 14:51 |
Andretti | |
Tarado | donderdag 14 juni 2018 @ 15:01 |
| |
Gezicht | donderdag 14 juni 2018 @ 17:38 |
Ik wacht op "Red Bull will wait with 2019 engine decision till after the Abu Dhabi GP" | |
Fer | donderdag 14 juni 2018 @ 17:45 |
Als 5e en 2x 4e in de WCC moet er toch wat FIA/FOM geld binnenkomen? Misschien dat Mol de aandelen weer wil terugnemen? | |
zoem | donderdag 14 juni 2018 @ 17:47 |
| |
zoem | donderdag 14 juni 2018 @ 17:52 |
Past wel weer bij het typische gedrag dat je hedendaags ziet: de drang om gelijk regels aan te passen bij de geringste fout of vergissing. Dat helpt de charm van de sport niet echt. | |
Fer | donderdag 14 juni 2018 @ 17:53 |
https://nl.motorsport.com(...)1-spektakel-1046070/Interesant inzicht, een inhaalrace om het ontwerp van de auto anders te maken. 30kg brandstof, hypersoft en volgas zonder stops of strategie, hammertime. | |
beantherio | donderdag 14 juni 2018 @ 18:15 |
Ik wordt zo langzamerhand een beetje gek van al die pogingen om F1 op een kunstmatige manier "spannend" te maken. | |
sasquatsch | donderdag 14 juni 2018 @ 18:19 |
Kunnen ze beter de aeroregels zodanig aanpassen dat dat beter wordt in plaats van weer zo'n kunstgreep toepassen om het racen spannender te maken. Ik zit echt niet te wachten op al die kunstgrepen die imho niets met racen te maken hebben, maar alleen met het spektakel. | |
Fer | donderdag 14 juni 2018 @ 18:20 |
Je leest het niet, het gaat om het anders bouwen van de auto. 2014 hadden we vrijwel geen aero, in 2017 weer wel, maar het blijft nogal kut. | |
sasquatsch | donderdag 14 juni 2018 @ 18:28 |
Jawel, maar dat (en het geld van sponsoren) is niet genoeg. Sowieso krijgen ze dat geld in etappes uitbetaald, terwijl de grootste kosten al geweest zijn. En beide eigenaren (Mallya en Sahara) zijn niet meer in staat om bij te springen. | |
opgebaarde | donderdag 14 juni 2018 @ 18:34 |
Maar met die aero aanpassingen, is het introduceren van de sprintrace niet nodig. | |
Weltschmerz | donderdag 14 juni 2018 @ 18:36 |
Ik vind eigenlijk al dat soort inzichten oninteressant. We kijken allemaal al jaren naar een spelletje kijken wie het snelst over de finish is bij een race-afstand van ca 200 km, en dus geen sprintrace waarin niks gespaard hoeft te worden. Dat is, inclusief de kwalificatie, een leuke formule gebleken. 10 jaar geleden konden ze nog wel dicht achter elkaar aan racen, tientallen ronden lang. Het probleem is dus een kwestie van aerodynamisch ontwerp en dat wordt al beperkt door regels, dus is het een kwestie van die regels zo maken dat de aerodynamic daar veel minder gevoelig voor wordt. | |
beantherio | donderdag 14 juni 2018 @ 18:36 |
Het ging mij specifiek om die opmerking over het omkeren van de staropstelling. | |
Peterselieman | donderdag 14 juni 2018 @ 19:01 |
Jup. Grondeffect, een andere optie zie ik niet om de afstand tussen auto's te verkleinen zonder enorme kunstgrepen. | |
Fer | donderdag 14 juni 2018 @ 21:40 |
Actieve wielophanging voor iedereen ipv die psuedo aktieve/FRIC achtige voor alleen de topteams. | |
THEFXR | donderdag 14 juni 2018 @ 21:51 |
ik vraag me af wat de rijders vinden van punten verdienen met de pole behalen en hoeveel punten dat dan moet zijn? | |
sasquatsch | donderdag 14 juni 2018 @ 21:53 |
Volgens AMuS zijn er zelfs vijf gegadigden. | |
Fir3fly | donderdag 14 juni 2018 @ 23:01 |
Als je inhalen wilt bevorderen met dit soort kunstgrepen dan schaf je gewoon pitstops af. Dan moeten ze wel inhalen. Ben je ook meteen van het gezeik met banden af, kan Pirelli ze gewoon banden geven die de hele race voluit kunnen. | |
Blik | donderdag 14 juni 2018 @ 23:38 |
Ik ben voorstander van het geven van een wk-punt voor het behalen van de snelste ronde. Zorgt ervoor dat coureurs tot het einde tot het gaatje willen gaan om zo dat punt te pakken, zorgt wellicht voor foutjes en dus ook spektakel | |
Wombcat | donderdag 14 juni 2018 @ 23:48 |
En bij een automatisch systeem kan er natuurlijk ook nog iets fout gaan. | |
Wombcat | donderdag 14 juni 2018 @ 23:51 |
Wat mij overigens verbaasde is dat de meesten hard doorreden, terwijl de race afgevlagd was. Finishvlag = race afgelopen. Ook als er nog rondes op het rondebord staan. | |
W.H.I.S.T.L.E | donderdag 14 juni 2018 @ 23:51 |
ff een pitstop maken de laatste ronde | |
mikieu | vrijdag 15 juni 2018 @ 00:01 |
Als het team de cruise control niet uitzet gaat hij door. | |
SnowOokami | vrijdag 15 juni 2018 @ 07:29 |
Rossdale | vrijdag 15 juni 2018 @ 08:38 |
Dit ja, dan stopt iedereen buiten de top 10 in de voorlaatste ronde | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juni 2018 @ 09:06 |
Welk gezicht is er nou overheen geplakt? | |
Rossdale | vrijdag 15 juni 2018 @ 09:19 |
Gasly | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juni 2018 @ 09:19 |
Ah yes | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juni 2018 @ 09:20 |
Nitro toevoegen aan de F1... En dan tijdens de DRS met volledig opgeladen batterijen | |
W.H.I.S.T.L.E | vrijdag 15 juni 2018 @ 09:38 |
als je op plek 1 rijdt en meer dan 20 sec. voorsprong hebt op plek 2, kan je ook zo een stop maken 25+1 wordt het dan | |
Blik | vrijdag 15 juni 2018 @ 10:08 |
Mooie manier toch om op die manier wk-punten te pakken. | |
SnowOokami | vrijdag 15 juni 2018 @ 10:31 |
Boost punten scoren tijdens de race voor extra nitro time! | |
fathank | vrijdag 15 juni 2018 @ 12:30 |
Dochtertje van Doornbos ernstig ziek. Tumor in het hoofd . https://www.nu.nl/achterk(...)en-uitzaaiingen.html | |
Sinister-D- | vrijdag 15 juni 2018 @ 14:39 |
Ergste nieuws wat je als ouder kan horen | |
opgebaarde | vrijdag 15 juni 2018 @ 15:13 |
Met uitzaaiingen, gadverdamme. Ik hoop dat ze een echte kans heeft, verschrikkelijk verhaal. | |
THEFXR | vrijdag 15 juni 2018 @ 16:54 |
wat erg, | |
vosss | vrijdag 15 juni 2018 @ 17:06 |
Dit was een halve week geleden toch al voorbij gekomen hier? | |
sasquatsch | vrijdag 15 juni 2018 @ 18:45 |
Er is er maar een die dat punt pakt, dus of iedereen dat risico wil nemen? Sowieso loop je dan kans plekken te verliezen die potentieel van belang kunnen zijn voor de stand in het constructeurskampioenschap. | |
fathank | vrijdag 15 juni 2018 @ 21:02 |
Dunno [ Bericht 6% gewijzigd door Nattekat op 15-06-2018 21:46:13 ( Verkapte sneer) ] | |
BadderHaring | zondag 17 juni 2018 @ 15:40 |
Alonsogod. | |
SnowOokami | zondag 17 juni 2018 @ 15:53 |
Heeft ie toch nog wat gewonnen dit jaar | |
Rossdale | zondag 17 juni 2018 @ 16:20 |
Alonso rijdt volgend jaar dus in de indycar. | |
Asschen_sukar | zondag 17 juni 2018 @ 16:25 |
Ik hoop het | |
BadderHaring | zondag 17 juni 2018 @ 16:32 |
Die verdient het ook gewoon om ergens te winnen. Het is een gênante vertoning dat zo'n uitzonderlijke coureur al jaren in schroot moet rijden. | |
franske19 | zondag 17 juni 2018 @ 16:34 |
Le Mans gewonnen in verreweg de beste auto. Geweldig. | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 16:35 |
Kan niet, volgend jaar weer Le Mans. | |
whosvegas | zondag 17 juni 2018 @ 16:47 |
Alonso 4 weken achter elkaar in actie | |
daNpy | zondag 17 juni 2018 @ 16:50 |
Als ie zo goed is zat hij wel bij een beter team gok ik. Of misschien heeft zijn attitude al meer ruiten ingegooid dan hij rijdend goed kan maken | |
Weltschmerz | zondag 17 juni 2018 @ 16:51 |
Alonso is zelf een genante vertoning. Hij heeft het bij McLaren verbruid, hij heeft het bij Ferrari verbruid, hij kreeg een herkansing bij McLaren en heeft voor hen 2018 en 2019 verbruid. En dan maar doordrammen dat hij de beste is terwijl hij met Ferrare twee keer helemaal zelf de titelstrijd heeft verloren en hij helemaal zelf de onervaren en wisselvallige Hamilton niet wist af te troeven. Dan maar de teambaas chanteren en ook daarin mislukken. | |
Tarado | zondag 17 juni 2018 @ 16:52 |
hij is echt wel zo goed maar weinig geluk gehad met zijn keuzes in tegenstelling tot Hamilton | |
daNpy | zondag 17 juni 2018 @ 16:52 |
Dat krijg je als je schepen verbrand denk ik. | |
bokkepoot | zondag 17 juni 2018 @ 17:24 |
Mee eens, er zit iets achter Alonso dat alle teams hem niet willen hebben. Ik verwacht dat hij dit jaar dan ook stopt met F1, FailClaren kan toch voorlopig geen goede auto meer produceren. | |
tja77 | zondag 17 juni 2018 @ 17:31 |
Alonso is nog steeds 1 van de beste coureurs van het veld. Z’n instelling t.o.v. het team en leidinggevende is gewoon kut net als z’n keuzes. Maar op de baan is het nog steeds een grandioze coureur. Ik zou ook niemand weten in het huidige veld die ECHT beter is dan Alonso. | |
nils7 | zondag 17 juni 2018 @ 17:56 |
Hamilton en Vettel zijn van hetzelfde kaliber. | |
King_Merc | zondag 17 juni 2018 @ 18:08 |
maar die hebben wel eens een offday.. (waarin ze even wat minder zijn), Alonso heeft dat niet.. | |
Weltschmerz | zondag 17 juni 2018 @ 18:32 |
Dat heeft Alonso ook wel eens, met name als er een WK titel binnen bereik komt. Vettel is onderdeel van een team dat de auto beter weet te krijgen, Alonso schittert liever door om de problemen met een auto heen te blijven werken, zodat het gat met zijn teamgenoot heel groot is, maar dat met de concurrentie kleiner. Hamilton heeft veruit de meeste off weekends, maar die heeft dan weer het talent om met zijn neus in de boter te blijven vallen. Het is leuk dat hij veel kan, maar op een gegeven moet je het ook gewoon doen ipv blijven roepen hoe goed je bent. Hij heeft het niet gedaan ondanks dat het contract bij McLaren hem de auto gaf om er 2 0f 3 titels bij te scoren, en daarna een contract bij Ferrari dat hem minstens twee auto's gaf om WK mee te worden en waarvan hij er ook nog wel 3 had kunnen maken. Nu zal het altijd iemand blijven die vooral zelf vaak en hard moet roepen dat hij zo goed was. | |
potjecreme | zondag 17 juni 2018 @ 18:50 |
*zucht | |
YourCaptor | zondag 17 juni 2018 @ 19:00 |
Leuk voor Alonso | |
Tarado | zondag 17 juni 2018 @ 19:08 |
dat is moeilijk te zeggen omdat hij in zo'n knakenbak rijdt | |
tja77 | zondag 17 juni 2018 @ 20:18 |
Dan zijn ze toch niet beter? | |
sasquatsch | zondag 17 juni 2018 @ 20:26 |
Zijn ze ook niet. | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2018 @ 20:58 |
Ik vind Alonso toch echt een ander type coureur dan een Hamilton of een Vettel. Alledrie geweldig hoor, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een racer zoals Alonso. Veel mooier om naar te kijken. Alonso | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2018 @ 20:59 |
En die Indy500 gaat ie nog wel een keer winnen, zeker weten. | |
tja77 | zondag 17 juni 2018 @ 21:01 |
Ik betwijfel het. Bij de Indy 500 moet ALLES meezitten, en dan nog heb je maar 10% kans om te winnen. | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2018 @ 21:03 |
Ik heb het idee dat ie dat net zo lang probeert tot dat het lukt . Ik vond hem schitterend rijden daar vorig jaar. Maarja die motor hè. | |
tja77 | zondag 17 juni 2018 @ 21:07 |
Indy500 winnen is zoveel lastiger dan Les Mans of Monaco. Bij die laatste 2 heb je met een topteam een hele goede kans. Iedereen wist dat Toyota ging winnen dit jaar. Bij de Indy500 ligt het veld en de verschillen zo dicht bij elkaar. Daarnaast mist hij nog de ervaring in het oval racen. JP Montoya heeft een veel grotere kans op de triple crown. | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2018 @ 21:16 |
Montoya vind ik ook prima, daar was ik ook fan van toen ie nog F1 reed. Of gewoon allebei, Alonso én Montoya En dat de kans veel kleiner is daar weet ik, toch denk ik wel dat Alonso dat op de een of andere manier gaat lukken. Ooit moet het geluk toch zijn kant op vallen (vanaf vandaag misschien?). Als Sato 'm wint op z'n 44e. Alonso is pas 37. Kan nog goed | |
aesop | zondag 17 juni 2018 @ 23:34 |
De enige reden dat Alonso nu spreekt van de triple crown is zijn gebrek aan succes op het hoogste niveau en het ontbreken van perspectief. Ergens valt het te prijzen dat ie zijn horizon verbreedt, maar het is ook een beetje gênant, deze geforceerde zoektocht naar erkenning. Die hij ook nog eens krijgt van de welwillende media. Laten we wel wezen, hoe goed ie het ook gedaan heeft afgelopen weekend, veel stelde het niet voor qua competitie. | |
Tarado | zondag 17 juni 2018 @ 23:38 |
met je eens hoor, is gewoon heel moeilijk, als je afgelopen keer ook zag hoeveel voormalige winnaars gewoon crashen | |
Tarado | zondag 17 juni 2018 @ 23:39 |
Maar McLaren doet er ook hard aan mee en ze moeten wel want ze presteren al tijden ondermaats en het is dankzij hem dat ze qua publiciteit nog heel aardig scoren. | |
bedachtzaam | zondag 17 juni 2018 @ 23:47 |
Race week! | |
Monolith | zondag 17 juni 2018 @ 23:53 |
Duurt nog zeker zeven minuten. |