abonnement Unibet Coolblue
pi_179744706
Ik vermoed dat sommigen nog wel buiten de lijntjes zullen rijden. Sommigen zullen daarvoor worden gestraft, anderen niet.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:30:03 #152
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_179744798
quote:
MARKO: "NIEUWE HONDA-MOTOR DRIE TIENDEN PER RONDE SNELLER"

Het heeft er alle schijn van dat Red Bull Racing in 2019 daadwerkelijk met Honda-motoren aan de start staat. Gisteren meldde Speedweek al dat de deal beklonken is en vandaag meldt Red Bull-adviseur Dr. Helmut Marko dat de nieuwe Honda-krachtbron een flinke verbetering is ten opzichte van de oude variant.

Naar het schijnt heeft Red Bull de knoop in Montreal doorgehakt, nadat het team de verschillen tussen de Renault- en Honda-krachtbron analyseerde. Volgens Marko is de nieuwe Honda-motor een flinke verbetering en levert deze krachtbron meer vermogen.

Red Bull lijkt onder de indruk van de verbeteringen die Honda heeft doorgevoerd. Volgens Marko is zusterteam Toro Rosso er op vooruit gegaan. "We hebben het over drie tienden van een seconde per ronde", aldus de Red Bull-adviseur.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:39:00 #153
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_179744932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:30 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar hoeveel tienden per ronde lagen ze achter op de renaultmotor? Ongetwijfeld meer dan 3. Maargoed als de progressie er is lijkt het me zeker de juiste keuze
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_179744967
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:30 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Bron F1 Today. Net even gekeken naar wat voor smeuigs zij nog verder hebben te vertellen:

quote:
McLaren-teambaas erkent twijfels Fernando Alonso
https://www.f1today.net/n(...)fels-fernando-alonso

quote:
Williams heeft meer tijd nodig om auto te verbeteren
https://www.f1today.net/n(...)m-auto-te-verbeteren

quote:
Toro Rosso steunt Hartley volledig, maar Red Bull bepaalt
https://www.f1today.net/n(...)aar-red-bull-bepaalt
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:44:18 #155
21467 franske19
Hit the deck!
pi_179745036
quote:
Wat is hier grappig of triest aan? Vind het wel vergelijkbaar met Verstappen's fout in Monaco. Even afgeleid door een andere wagen en je zit tegen de muur aan.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_179745097
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:44 schreef franske19 het volgende:

[..]

Wat is hier grappig of triest aan? Vind het wel vergelijkbaar met Verstappen's fout in Monaco. Even afgeleid door een andere wagen en je zit tegen de muur aan.
De opmerking van de monteur van Ericsson die zich afvraagt of Verstappen de oorzaak was. Niet de fout van Ericsson.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:57:28 #157
21467 franske19
Hit the deck!
pi_179745264
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

De opmerking van de monteur van Ericsson die zich afvraagt of Verstappen de oorzaak was. Niet de fout van Ericsson.
Aangezien hij vlak achter Verstappen zat is het niet zo'n vreemde vraag.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  dinsdag 12 juni 2018 @ 15:59:22 #158
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179746294
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:57 schreef franske19 het volgende:

[..]

Aangezien hij vlak achter Verstappen zat is het niet zo'n vreemde vraag.
:')

[ Bericht 8% gewijzigd door daNpy op 12-06-2018 16:17:35 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_179747203
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:57 schreef franske19 het volgende:

[..]

Aangezien hij vlak achter Verstappen zat is het niet zo'n vreemde vraag.
Verstappen boezemt andere coureurs kennelijk al zoveel angst in dat ze spontaan de muur in rammen als ze hem zien. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179747342
Als je die beelden ziet, vraag ik me af of Verstappen doorhad dat er iemand achter hem zat. Zat toch niet heel veel meer ruimte tussen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 juni 2018 @ 18:30:31 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179748966
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:56 schreef opgebaarde het volgende:
Als je die beelden ziet, vraag ik me af of Verstappen doorhad dat er iemand achter hem zat. Zat toch niet heel veel meer ruimte tussen
mja, als Ericsson de muur niet had geraakt was het ook niet zo close geweest.

Max gaf net genoeg ruimte
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179749168
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:39 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Maar hoeveel tienden per ronde lagen ze achter op de renaultmotor? Ongetwijfeld meer dan 3. Maargoed als de progressie er is lijkt het me zeker de juiste keuze
Ik betwijfel of het echt meer was. Zeker in de Q leken ze gelijkwaardig, maar de Renault is wat beter en zuiniger in de race. Denk dat het nu nihil is, na de update.
.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 18:56:25 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179749409
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:39 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Maar hoeveel tienden per ronde lagen ze achter op de renaultmotor? Ongetwijfeld meer dan 3. Maargoed als de progressie er is lijkt het me zeker de juiste keuze
ik denk dat het meer gaat om de snelheid waarmee Honda ontwikkelt, terwijl je van Renault het gevoel krijg dat ze nu tot 2019 niks meer aan de motor doen.
Ook in Monaco, ging er weer wat kapot.
Renault kan misschien nu wat sneller zijn, maar de motor moet ook 4 hele weekenden meegaan.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:07:10 #164
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_179749594
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk dat het meer gaat om de snelheid waarmee Honda ontwikkelt, terwijl je van Renault het gevoel krijg dat ze nu tot 2019 niks meer aan de motor doen.
Ook in Monaco, ging er weer wat kapot.
Renault kan misschien nu wat sneller zijn, maar de motor moet ook 4 hele weekenden meegaan.
Wat was het probleem bij Alonso bij de Canadese GP?
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:11:43 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179749675
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:12:17 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179749691
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat was het probleem bij Alonso bij de Canadese GP?
officieel een kapotte uitlaat,maar heb ook gehoord een kapotte turbo
pi_179750101
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 juni 2018 @ 19:49:09 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179750583
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:11 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
1-stopper confirmed
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_179750874
Pff saai circuit lijkt dat Paul Ricard. Had ik nog liever Magny Cours gehad. Heb daar ooit (1999) live een briljante race aanschouwd. En je ziet er 75% van de baan.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 20:08:44 #170
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
  dinsdag 12 juni 2018 @ 20:15:05 #171
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179751217
quote:
Asked to specify where he felt the updated Honda power unit had performed better compared to the old one, Gasly replied simply: "Everything. Just more performance in general. In terms of battery as well, in terms of energy management, it's better.

“I think Honda did a really good step in terms of performance,” he added. “I overtook the [Ferrari-powered] Haas, I overtook the [Mercedes-powered] Force India on the straight, which is the first time this year, so for me it's looking good, promising.”

"Red Bull have a chance to become world champions with Renault in the next two years"
Cyril Abiteboul

Gasly’s team mate Brendon Hartley was clocked the fastest through the Circuit Gilles-Villeneuve’s speed trap during Free Practice 1 – encouraging, given that Fernando Alonso’s fastest speed trap reading in his Honda-powered McLaren at the 2017 race was some 16mph slower than the top speed of Sebastian Vettel, a situation Alonso called “dangerous” at the time.

The data harvested by Toro Rosso over the Canadian Grand Prix weekend will make for interesting reading for Red Bull, given their plan to make a decision on their 2019 engine choice around the time of the Austrian Grand Prix at the end of June. “We have a lot of information to go away and analyse from this weekend and [we’ll] probably take another weekend just to view it over a couple of circuits,” said Red Bull Team Principal Christian Horner. “I’m sure around the Austrian Grand Prix, we’ll be coming to a conclusion.

“From what I hear, [Honda] have made a good step this weekend. Renault have brought what they have advertised as well. Now we have a bunch of GPS data to go away and analyse and look at the relative performance.”

Part of Red Bull’s decision will be weighing up the pros and cons of remaining a customer team with Renault versus becoming effectively Honda’s works team. Renault Team Principal Cyril Abiteboul said he understood Red Bull’s dilemma, but urged them to think twice before committing to the Japanese engine-maker.

“I think [Red Bull are] looking into the technical and commercial side, because it’s clearly different for them remaining a customer and partner of Renault versus becoming a works team with Honda,” said Abiteboul, who also revealed that Renault had initially demanded a decision from Red Bull on which engine supplier they would be using in 2019 at the end of May. “It’s very different and I appreciate that.

“But frankly as far as I’m concerned, they have a chance with us to become world champions again. I can’t say for Honda, but with what they have now, what’s coming in the pipeline, and their car, which is clearly a great car – maybe the greatest out there – they have a chance to become world champions again in the next two years.”

  dinsdag 12 juni 2018 @ 20:18:05 #172
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179751276
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

1-stopper confirmed
gezien de bandenkeuze, gaan ze echt niet voor Ferrari en de mercs eindigen
pi_179751353
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie
De banden zijn te hard. Zelfs nu ze een slag zachter zijn dan vorig jaar zijn ze nog te hard.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 juni 2018 @ 20:45:16 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179751863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gezien de bandenkeuze, gaan ze echt niet voor Ferrari en de mercs eindigen
Je reageert op de verkeerde?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 12 juni 2018 @ 20:49:57 #175
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_179751965
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:01 schreef VacaLoca het volgende:
Pff saai circuit lijkt dat Paul Ricard. Had ik nog liever Magny Cours gehad. Heb daar ooit (1999) live een briljante race aanschouwd. En je ziet er 75% van de baan.
Magny Cours was geweldig. Niet dat het circuit zoveel inhaalmogelijkheden biedt, maar je kunt er toch 2 aanwijzen. Uiteraard aanremmen hairpin als de meest mooie plek om in te halen.

Best pittig circuit ook wel. In die snelle chicanes is timing cruciaal.
pi_179752532
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:49 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Magny Cours was geweldig. Niet dat het circuit zoveel inhaalmogelijkheden biedt, maar je kunt er toch 2 aanwijzen. Uiteraard aanremmen hairpin als de meest mooie plek om in te halen.

Best pittig circuit ook wel. In die snelle chicanes is timing cruciaal.
Esses voor start finish zijn mooi naar ik mij herinner. :Y
pi_179753124
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze in 2020 wel WK worden ja ,vast...als de 2018-spec Renault eindelijk geleverd wordt zeker...
Jack does it in real time...
  dinsdag 12 juni 2018 @ 22:11:48 #178
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_179754008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:49 schreef Vriezzer het volgende:
Uiteraard aanremmen hairpin als de meest mooie plek om in te halen.
Was dat in Canada niet ook zo? _O-
Flesje bier
  dinsdag 12 juni 2018 @ 22:18:58 #179
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179754179
Honda power:
klik om te spelen
  dinsdag 12 juni 2018 @ 22:23:55 #180
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_179754303
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:18 schreef SnowOokami het volgende:
Honda power:
[ afbeelding ]
DRS power bedoel je?
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 12 juni 2018 @ 22:25:09 #181
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179754342
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:23 schreef Rossdale het volgende:

[..]

DRS power bedoel je?
Ze hadden eerst toch echt problemen met overtakes op die auto's... die Ferrari/Mercedes auto's lopen zo 10~15km/u harder op het rechte stuk.
Je ERS moet ook goed werken anders heeft je DRS ook geen nut.

Overigens kwam Grosjean met DRS en betere banden ook niet voorbij aan Gasly op het rechte stuk. En toen had Gasly z'n banden al kapot gereden.

[ Bericht 10% gewijzigd door SnowOokami op 12-06-2018 22:56:46 ]
  dinsdag 12 juni 2018 @ 22:59:56 #182
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_179755337
Komt wel goed met Honda. Het is ook een gigantische ere-kwestie geworden natuurlijk. Als er zó de draak met je wordt gestoken, terwijl je absoluut beter kunt, dan vecht je voor revanche. Ik zeg niet dat ze Mercedes kunnen matchen, maar ik zie ze er dichter bij komen dan Renault.
pi_179755679
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie
Met op 70% van de circuits banden die het ongeveer hele race zouden volhouden als er geen verplichte stop was... :')
Jack does it in real time...
pi_179757671
Is denk ik een combi tussen 3 banden meenemen en het areo probleem waarbij een auto volgen lastiger is.
  woensdag 13 juni 2018 @ 04:12:12 #185
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179757718
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:23 schreef Rossdale het volgende:

[..]

DRS power bedoel je?
vleugel was dicht
  woensdag 13 juni 2018 @ 05:39:11 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179757871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 04:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vleugel was dicht
Nope.

Bovendien was het vlak na de SC, met Gasly op hypersofts.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:54:59 #187
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179760629
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 05:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope.

Bovendien was het vlak na de SC, met Gasly op hypersofts.
nee, blinde mol, dicht
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:58:55 #188
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_179760697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 04:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vleugel was dicht
Uhm, kijk nog eens?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_179760724
Sorry, maar de DRS-vleugel was heel duidelijk open, aldus een halfblinde mol met -4 in één oog
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 13 juni 2018 @ 11:30:17 #190
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_179761139


Vleugeltje open, vleugeltje dicht.

MAG misschien een slechte exit gehad uit de hairpin?
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:55:01 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179762394
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie
Klopt. Sinds het tanken is afgeschaft en dit bandenreglement is, heb je weinig tactiek meer over. Beetje welke band is sneller en wanneer zijn ze af.
Iedereen doet hetzelfde omdat alles al bekend is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:13:09 #192
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_179762669
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Sinds het tanken is afgeschaft en dit bandenreglement is, heb je weinig tactiek meer over. Beetje welke band is sneller en wanneer zijn ze af.
Iedereen doet hetzelfde omdat alles al bekend is.
In 2016 zag je nog regelmatig een band ploffen, dat maakte het wel wat interessanter.
pi_179762694
Klopt, toen ze nog mochten/moesten tanken was het in mijn ogen spannender. Dan moest je op voorhand al beslissen met hoeveel brandstof je ging rijden en wanneer je ongeveer de pit in moest.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:43:44 #194
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179763139
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:30 schreef Rossdale het volgende:
[ afbeelding ]

Vleugeltje open, vleugeltje dicht.

MAG misschien een slechte exit gehad uit de hairpin?
had ik het toch fout gezien :@ :@ :@ :N
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:45:03 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179763152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:14 schreef boegschroef het volgende:
Klopt, toen ze nog mochten/moesten tanken was het in mijn ogen spannender. Dan moest je op voorhand al beslissen met hoeveel brandstof je ging rijden en wanneer je ongeveer de pit in moest.
dat tanken is door de jaren heen in en uitgevoerd, maakte het toch spannender, konden meer dingen mis gaan.
was het niet schumi die een 4-stopper deed toen in Frankrijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 13-06-2018 14:16:42 ]
pi_179763308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de tanken is door de jaren heen in en uitgevoerd, maakte het toch spannender, konden meer dingen mis gaan.
was het niet schumi die een 4-stopper deed toen in Frankrijk?
Tanken maakt dat je veel meer mogelijkheden in de tactiek kent en het zal de spanning dan ook altijd verhogen. Laat ze maar eens met lege tank vier setjes hypersoft gebruiken voor de race. Dan zul je echt een groot verschil zien ten opzichte van iemand die bv 1x hyper en 1x supersoft gebruikt. Geeft ook veel meer inhaalmomenten.
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:56:26 #197
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_179763368
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Tanken maakt dat je veel meer mogelijkheden in de tactiek kent en het zal de spanning dan ook altijd verhogen. Laat ze maar eens met lege tank vier setjes hypersoft gebruiken voor de race. Dan zul je echt een groot verschil zien ten opzichte van iemand die bv 1x hyper en 1x supersoft gebruikt. Geeft ook veel meer inhaalmomenten.
Ook de GP starten met de hoeveelheid brandstof in de tank uit de Q levert ook weer extra tactische mogelijkheden op dan.
pi_179763425
Toen werd er nog iedere ronde gepushed, omdat de banden nog niet op waren bij de pitstop.

Geen banden sparen
Geen brandstof sparen
Geen motor sparen

Sowieso waren motor/bak maar gemaakt voor 1 weekend, dus altijd spannend of de p1 rijder wel de finish overkwam.

Als straks in 2021 de NGU-h weg is moeten ze ook weer 20kg extra brandstof meenemen.
.
pi_179763437
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ook de GP starten met de hoeveelheid brandstof in de tank uit de Q levert ook weer extra tactische mogelijkheden op dan.
Klopt.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:16:19 #200
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179763641
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:59 schreef Fer het volgende:
Toen werd er nog iedere ronde gepushed, omdat de banden nog niet op waren bij de pitstop.

Geen banden sparen
Geen brandstof sparen
Geen motor sparen

Sowieso waren motor/bak maar gemaakt voor 1 weekend, dus altijd spannend of de p1 rijder wel de finish overkwam.

Als straks in 2021 de NGU-h weg is moeten ze ook weer 20kg extra brandstof meenemen.
toen had je ook van die coronel ploffs
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2018 @ 14:19:25 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179763691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

toen had je ook van die coronel ploffs
Deze was 10 met een griffel op zijn schaal

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179763913
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Tanken maakt dat je veel meer mogelijkheden in de tactiek kent en het zal de spanning dan ook altijd verhogen. Laat ze maar eens met lege tank vier setjes hypersoft gebruiken voor de race. Dan zul je echt een groot verschil zien ten opzichte van iemand die bv 1x hyper en 1x supersoft gebruikt. Geeft ook veel meer inhaalmomenten.
Vandaar dat het aantal inhaalmomenten op de baan sinds de invoering van het tanken drastisch is gedaald met een dieptepunt in 2009 van nog geen 10 inhaalacties gemiddeld per race en sinds het verbod in 2010 weer flink is gestegen. En in 2010 was er nog geen DRS en Pirelli banden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:33:07 #203
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_179763936
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vandaar dat het aantal inhaalmomenten op de baan sinds de invoering van het tanken drastisch is gedaald met een dieptepunt in 2009 van nog geen 10 inhaalacties gemiddeld per race en sinds het verbod in 2010 weer flink is gestegen. En in 2010 was er nog geen DRS en Pirelli banden.
Wellicht werd er gedoeld op inhaalmomenten in z'n algemeen, dus ook als er iemand z'n 2e of 3e pitstop maakte.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:40:43 #204
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179764113
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vandaar dat het aantal inhaalmomenten op de baan sinds de invoering van het tanken drastisch is gedaald met een dieptepunt in 2009 van nog geen 10 inhaalacties gemiddeld per race en sinds het verbod in 2010 weer flink is gestegen. En in 2010 was er nog geen DRS en Pirelli banden.
Voor de spanning maakt het mij niet uit of het op de baan is, of terwijl iemand in de pits staat.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:47:23 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179764132
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor de spanning maakt het mij niet uit of het op de baan is, of terwijl iemand in de pits staat.
mij wel hoor en uiteraard het liefst zonder DRS
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:48:26 #207
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179764147
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor de spanning maakt het mij niet uit of het op de baan is, of terwijl iemand in de pits staat.
Moet ook zeggen dat ik het uitvoeren van een undercut of overcut ook best leuk vind, zeker nu het weer zeer lastig is in te halen in vergelijking met 2016 bv... maar 2016 vond ik dan weer redelijk nep met al die DRS overtakes.
pi_179764217
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

mij wel hoor en uiteraard het liefst zonder DRS
Dit!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_179764242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

mij wel hoor en uiteraard het liefst zonder DRS
De meeste inhaalacties zijn in het achterveld. Boeit mij heel weinig.

Waar ik wel echt een kleintje van krijg is races zoals afgelopen weekend waar je na een paar rondes al weet dat Vettel gaat winnen, Bottas twee wordt en Verstappen 3. Strikt genomen is dan de lol er wel een beetje vanaf.
pi_179765052
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De meeste inhaalacties zijn in het achterveld. Boeit mij heel weinig.

Waar ik wel echt een kleintje van krijg is races zoals afgelopen weekend waar je na een paar rondes al weet dat Vettel gaat winnen, Bottas twee wordt en Verstappen 3. Strikt genomen is dan de lol er wel een beetje vanaf.
Dat Ric Ham inhaalde met een overcut was nog van invloed op het resultaat maar niemand die zich dit over 2 maanden nog herinnerd.
En inb4 nattekat die weer elitair gaat lopen verkondigen dat inhaalacties niet gelijk staan aan spanning oid
pi_179765409
Dan nog is het spannender als ze de hele race op 0.1 van elkaar rijden ipv 2s.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2018 @ 16:10:53 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179765499
Daarom moet het grondeffect weer terugkomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179766168
Tanken zal het niet spannender maken, maar het verdwijnen ervan heeft wel als gevolg gehad dat er nieuwe “problemen” in de plaats zijn gekomen, zoals banden en brandstof sparen.

Net als de jarenlange beperking van vleugels, diffusers en de grootte ervan. Ook daarvan werd toen gezegd, dat minder aero het inhalen zou verbeteren, maar aero is alleen maar complexer en gevoeliger (voor vuile lucht) geworden.

Tevens de banden, we hebben nu slechte banden, goede banden gehad, maar ook dat helpt het spektakel niet.

Motorregels idem, 3 motoren per seizoen. Het bespaart geen kosten, motoren worden duurder en langer getest en het racen lijdt er weer onder.
.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:14:44 #214
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179767391
Had een tijdje geleden ergens gelezen dat een V6T motor ca. 5 miljoen euro kost om te produceren (ben nog op zoek naar het artikel) en de oude V10 motoren bijna 25 miljoen... nu kan ik daar niet echt bij m'n hoofd bij.
De V10 was niet meer dan een "domme" NA motor terwijl de V6T nog eens een Turbo, ERS, MGU-H en MGU-K heeft... Of de V10 motoren werden van goud gemaakt of er zit een hiaat in de kostenvergelijking.
Brandstof verbruik was toen overigens 194kg/uur en tegenwoordig 100kg/uur, daarin hebben ze wel bespaard :') maar of dat opgaat tegen de motor kostenbesparing en het milieu lijkt me sterk.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:20:03 #215
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_179767465
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:14 schreef SnowOokami het volgende:
Had een tijdje geleden ergens gelezen dat een V6T motor ca. 5 miljoen euro kost om te produceren (ben nog op zoek naar het artikel) en de oude V10 motoren bijna 25 miljoen... nu kan ik daar niet echt bij m'n hoofd bij.
De V10 was niet meer dan een "domme" NA motor terwijl de V6T nog eens een Turbo, ERS, MGU-H en MGU-K heeft... Of de V10 motoren werden van goud gemaakt of er zit een hiaat in de kostenvergelijking.
Brandstof verbruik was toen overigens 194kg/uur en tegenwoordig 100kg/uur, daarin hebben ze wel bespaard :') maar of dat opgaat tegen de motor kostenbesparing en het milieu lijkt me sterk.
Is die vergelijking over t tijdperk dat ze voor de kwalificatie gewoon een andere motor erin mochten lepelen? Was ook een tijd geweest. Toen had je gewoon een kwalificatiemotor die maar 4 rondes ofzo mee ging, maar wel achterlijk snel ging..

Daarnaast werden motoren toen vaker uitgewisseld. Waren die prijzen echt PER motor?
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
pi_179767540
Stukje over de aerowijzigingen voor volgend seizoen:
https://www.formula1.com/(...)spice-up-racing.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:30:34 #217
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179767634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:20 schreef MrStock het volgende:

[..]

Is die vergelijking over t tijdperk dat ze voor de kwalificatie gewoon een andere motor erin mochten lepelen? Was ook een tijd geweest. Toen had je gewoon een kwalificatiemotor die maar 4 rondes ofzo mee ging, maar wel achterlijk snel ging..

Daarnaast werden motoren toen vaker uitgewisseld. Waren die prijzen echt PER motor?
Ik heb het gevonden, de kosten die Prost noemt zijn nogal apart maar goed;
http://www.f1i.com/news/2(...)st-doesnt-agree.html

quote:
"My engines cost $28 million back in 2001, and they would have cost $31 million in 2002 had the team survived," Prost told Auto Plus.

"Today, we're between $15 and $17 million. Engine manufacturers have therefore brought the costs down, and for highly more complex engines.
RBR heeft nu een contract van 23 miljoen euro per jaar op dit moment met Renault... dat is bijna 8 miljoen euro per motor (als je het zo bekijkt, zit ook support & reserve onderdelen bij).

En nee meen dat ze in het V10 tijdperk geen kwalificatie motor hadden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2018 @ 18:41:24 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179767782
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden, de kosten die Prost noemt zijn nogal apart maar goed;
http://www.f1i.com/news/2(...)st-doesnt-agree.html

[..]

RBR heeft nu een contract van 23 miljoen euro per jaar op dit moment met Renault... dat is bijna 8 miljoen euro per motor (als je het zo bekijkt, zit ook support & reserve onderdelen bij).

En nee meen dat ze in het V10 tijdperk geen kwalificatie motor hadden.
4 miljoen per motor per jaar ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179767795
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden, de kosten die Prost noemt zijn nogal apart maar goed;
http://www.f1i.com/news/2(...)st-doesnt-agree.html

[..]

RBR heeft nu een contract van 23 miljoen euro per jaar op dit moment met Renault... dat is bijna 8 miljoen euro per motor (als je het zo bekijkt, zit ook support & reserve onderdelen bij).

En nee meen dat ze in het V10 tijdperk geen kwalificatie motor hadden.
Bedragen zijn toch verlaagd naar 18 miljoen? Dat was, meen ik, een paar jaar geleden afgesproken als onderdeel van de kostenbesparing voor klantenteams. De kosten voor de motoren zouden stapsgewijs worden verlaagd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:43:48 #220
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179768798
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

4 miljoen per motor per jaar ;)
Maar dan snap ik de berekening alsnog niet, in 2001 hadden ze elk weekend een nieuwe motor erin liggen (toch?)
28 miljoen dollar ~24 miljoen euro, even een inflatie correctie van 1,5% per jaar is zo'n 31 miljoen euro per jaar... gedeeld over 20 weekenden is 1,55 miljoen euro per motor.

Nu is het 18 miljoen per jaar volgens sasquatsch of 4 miljoen euro per motor... dan zijn ze juist toch veel duurder geworden?

En dan is dit nog excl. ontwikkelkosten volgens mij
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2018 @ 19:47:14 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179768853
per motor is het duurder, maar voor de teams zijn de kosten nagenoeg gelijk gebleven of zelfs iets gedaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179770457
Een betere analyse waarom bijtanken niet gaat werken had ik niet kunnen maken.

https://drivetribe.com/p/(...)i-o3kFTf6Ihks4TNvhag
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_179771531
Wellicht moeten we het eens anders bekijken. Stel een nieuwe fabrikant levert aan 3 teams, elk team betaalt 15M aan deze fabrikant, 45M is lang niet genoeg om een competative motor te ontwikkelen.

Denk eerder dat ieder van de huidige merken zeker 300 miljoen in de ontwikkeling hebben gestoken.

Dus de klantenteams zijn misschien goedkoper uit, maar er zijn te weinig fabrikanten. We hebben 2 topmerken, die alleen leveren aan hun eigen team en aan de kleine teams en 2 merken die wel willen leveren, maar de motor nog niet op orde hebben.

3 motoren per jaar gaan deze problemen niet oplossen.
.
pi_179779734
FIA overweegt introductie automatisch vlaggensysteem
https://www.gpupdate.net/(...)isch-vlaggensysteem/

Wat een gemiep om niks.
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:18:19 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179779877
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:39 schreef Fer het volgende:
Wellicht moeten we het eens anders bekijken. Stel een nieuwe fabrikant levert aan 3 teams, elk team betaalt 15M aan deze fabrikant, 45M is lang niet genoeg om een competative motor te ontwikkelen.

Denk eerder dat ieder van de huidige merken zeker 300 miljoen in de ontwikkeling hebben gestoken.

Dus de klantenteams zijn misschien goedkoper uit, maar er zijn te weinig fabrikanten. We hebben 2 topmerken, die alleen leveren aan hun eigen team en aan de kleine teams en 2 merken die wel willen leveren, maar de motor nog niet op orde hebben.

3 motoren per jaar gaan deze problemen niet oplossen.
heeft voor kostenbesparing inderdaad absoluut geen zin en ze zitten nu ook boven het aantal km van Le Mans wat een motor mee moet gaan, lijkt me toch ook niet echt de bedoeling van F1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')