En toch denk ik dat dat redelijk terecht is.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 23:18 schreef Jester65 het volgende:
[..]
www.hln.be
Aan zelfvertrouwen geen gebrek bij Stoffel.
In de opstapklassen was hij heel goed, in de F1 is hij vooralsnog vrij onzichtbaar behalve bij fouten.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 23:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
En toch denk ik dat dat redelijk terecht is.
Ik vind hem echt een goede coureur.
Gebr. Bever Racingquote:Een pathetisch creatuur. Behalve dat Stoffel zich uiterst moeizaam kan voortbewegen, heeft hij voortdurend last van mysterieuze kwaaltjes. Hij voelt zich dan ook, zoals hij dat mooi kan zeggen, regelmatig erg appelig. Voor artsen beter bekend als beurse plekken op een schild. Een ieder heeft medelijden met hem, maar weet niet goed wat te doen. Zo ook niet de Gebroeders Bever. Praktisch met beide benen op de grond bouwden zij een stoommobiel voor Stoffel, waarmee hij zich snel en comfortabel kon voortbewegen.
Zelfde probleem als waar Mercedes altijd last van had dus. Met als klein verschil dat zij geen overdominante PU hebben die de extra aero toestaat.quote:Op zondag 10 juni 2018 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, de McLaren kampt dus met een gebrek aan grip in langzame bochten. Dat is het probleem dat ze eerst op moeten lossen voordat ze iets dichterbij kunnen komen. Dit weekend rijden ze dus met meer downforce dan normaal nodig zou zijn.
Ze moeten dus werken aan de mechanische grip.
Het 'probleem' van de mcl33 zit 'm in de rear suspension, gaan ze dit seizoen niet meer kunnen oplossen.quote:Op zondag 10 juni 2018 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, de McLaren kampt dus met een gebrek aan grip in langzame bochten. Dat is het probleem dat ze eerst op moeten lossen voordat ze iets dichterbij kunnen komen. Dit weekend rijden ze dus met meer downforce dan normaal nodig zou zijn.
Ze moeten dus werken aan de mechanische grip.
Ben er nooit geweest maar wat ik van TV gezien heb kun je iig in Oostenrijk wel redelijk zitten boven op die berg op het 2de (3de met start finish straight meegerekend) rechte stuk. Denk dat Hongarije minder is maar misschien kan iemand die er geweest is je daar meer over vertellen.quote:Op zondag 10 juni 2018 16:22 schreef buzz1291 het volgende:
Algemene vraag.
Ik zie dat er voor de GP's van Oostenrijk en Hongarije alleen nog General admission tickets te koop zijn. Is dat een beetje te doen en zie je dan ook nog wat op zo'n talud?
Ja + sfeer is daar fantastisch in Oostenrijk, wel een takje eind rijdenquote:Op zondag 10 juni 2018 17:09 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ben er nooit geweest maar wat ik van TV gezien heb kun je iig in Oostenrijk wel redelijk zitten boven op die berg op het 2de (3de met start finish straight meegerekend) rechte stuk. Denk dat Hongarije minder is maar misschien kan iemand die er geweest is je daar meer over vertellen.
Ben in hongarije geweest en je kan prima chillen rond het circuit in het gras op heuveltjesquote:Op zondag 10 juni 2018 16:22 schreef buzz1291 het volgende:
Algemene vraag.
Ik zie dat er voor de GP's van Oostenrijk en Hongarije alleen nog General admission tickets te koop zijn. Is dat een beetje te doen en zie je dan ook nog wat op zo'n talud?
Hongarije heb je perfecte plekken in t gras. Neem wel iets van een paraplu of parasol mee want je verbrand levend.quote:Op zondag 10 juni 2018 16:22 schreef buzz1291 het volgende:
Algemene vraag.
Ik zie dat er voor de GP's van Oostenrijk en Hongarije alleen nog General admission tickets te koop zijn. Is dat een beetje te doen en zie je dan ook nog wat op zo'n talud?
Valt wel mee die afstand wanneer je op maandag toch zakelijk in Boedapest moet zijn.quote:Op zondag 10 juni 2018 17:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja + sfeer is daar fantastisch in Oostenrijk, wel een takje eind rijden
Bedankt (voor alle reacties)! Ik heb slechts globaal gezocht en zag prijzen van 115 euro voor general admission en op die site alle tribune plaatsen uitverkocht. Ik zal nog eens wat verder zoeken want een gereserveerde tribune plaats is natuurlijk wel zo lekker.quote:Op zondag 10 juni 2018 18:00 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Hongarije heb je perfecte plekken in t gras. Neem wel iets van een paraplu of parasol mee want je verbrand levend.
Maar is er echt via geen enkele site meer een kaart voor een tribune te krijgen?
Dan zeker gaan!quote:Op zondag 10 juni 2018 22:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Valt wel mee die afstand wanneer je op maandag toch zakelijk in Boedapest moet zijn.
Nou idd, in de GP2 reden echt veel grote namen rond waar hij het tegen op moest nemen, poeh poehquote:Op zondag 10 juni 2018 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In de opstapklassen was hij heel goed, in de F1 is hij vooralsnog vrij onzichtbaar behalve bij fouten.
Hij declasseerde dan ook het totale veldquote:Op maandag 11 juni 2018 16:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou idd, in de GP2 reden echt veel grote namen rond waar hij het tegen op moest nemen, poeh poeh
quote:Op maandag 11 juni 2018 18:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vanuit die benadering realiseer ik me pas zojuist dat Max en Jos voor hetzelfde team rijden c.q. hebben gereden.
Jup. Minardi en Stewartquote:Op maandag 11 juni 2018 18:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Holy shit.. Twee keer zelfs! #mindblown
Nu moet hij enkel nog voor Renault (Benetton) gaan rijdenquote:
Hij kan nog 15+ jaar mee, dus alle tijdquote:Op maandag 11 juni 2018 19:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Nu moet hij enkel nog voor Renault (Benetton) gaan rijden
Ow en Mercedes (Tyrrell)
snappen jullie nu nog niet, dat Max een product is en die gasten worden betaald door ziggo om het te promoten.quote:Op maandag 11 juni 2018 23:25 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Heb me wel weer flink zitten te ergeren aan coronel, iets te veel fanboy. .. zegt ie dat max veruit de snelste was in Monaco, doornbos en kamphuys zeggen dat ricciardo uit eindelijk wel de snelste was,en dat max die fout maakte, wilde Tom niks van weten, en komt ie nog aan met als die kwalificatie een uur later was zou max de snelste zijn.. , doe mij Tim maar, die is meer wat down to earth. ..
Het is een dun lijntje tussen enthousiast zijn voor Max (hem het beste gunnen) en fanboy gedrag. Ik ben het met je eens dat Coronel regelmatig over die lijn gaat. Dan slaat hij even door en ziet niets meer van de kwaliteiten van de andere coureurs.quote:Op maandag 11 juni 2018 23:25 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Heb me wel weer flink zitten te ergeren aan coronel, iets te veel fanboy. .. zegt ie dat max veruit de snelste was in Monaco, doornbos en kamphuys zeggen dat ricciardo uit eindelijk wel de snelste was,en dat max die fout maakte, wilde Tom niks van weten, en komt ie nog aan met als die kwalificatie een uur later was zou max de snelste zijn.. , doe mij Tim maar, die is meer wat down to earth. ..
Eigenlijk is hij heel constant. Maakt niet uit wat er gebeurt is, hij draait het toch altijd naar ‘Verstappen was het snelst’.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 07:19 schreef manny het volgende:
[..]
Het is een dun lijntje tussen enthousiast zijn voor Max (hem het beste gunnen) en fanboy gedrag. Ik ben het met je eens dat Coronel regelmatig over die lijn gaat. Dan slaat hij even door en ziet niets meer van de kwaliteiten van de andere coureurs.
Wel jammer. Als het aan mij ligt dan liever "objectief en enthousiast". Het is al leuk genoeg dat we een Nederlandse coureur hebben die meedoet om de prijzen, maar elke keer roepen dat ie eigenlijk de snelsteis dat schiet niet op. En is ook nog eens feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 07:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eigenlijk is hij heel constant. Maakt niet uit wat er gebeurt is, hij draait het toch altijd naar ‘Verstappen was het snelst’.
Dat inderdaad. Zat hier een filmpje van de ronde te bekijken en kan me niet voorstellen dat dit een hele boeiende race oplevert.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:47 schreef DeeBee het volgende:
Het ziet er vooral uit als een grandioze flopshow en de derde optocht op rij
Hebben ze in die zandbak toch ook?quote:Op dinsdag 12 juni 2018 12:10 schreef Asschen_sukar het volgende:
Die blauwe lijnen gaan heel snel irriteren wed ik.
Niet zo erg toch?quote:
Vond ik ook al opvallen ja, kon echt totaal niet inschatten waar ze heen moesten.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 12:25 schreef BroesWillems het volgende:
Weinig herkenningspunten voor de coureurs.
Andere kant. De races op Gilles Villeneuve, werden gemiddeld bijzonder goed gewaardeerd.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Zat hier een filmpje van de ronde te bekijken en kan me niet voorstellen dat dit een hele boeiende race oplevert.
Als het er regent of als er iemand op de wall of champions klapt, verder niet echt...quote:Op dinsdag 12 juni 2018 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Andere kant. De races op Gilles Villeneuve, werden gemiddeld bijzonder goed gewaardeerd.
Dus ik houd een beetje hoop en anders wordt het vast en zeker goed gemaakt in de twee weken daarna
Die heeft nog een paar interessante bochten zonder uitloop mogelijkheden.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Andere kant. De races op Gilles Villeneuve, werden gemiddeld bijzonder goed gewaardeerd.
Dus ik houd een beetje hoop en anders wordt het vast en zeker goed gemaakt in de twee weken daarna
quote:MARKO: "NIEUWE HONDA-MOTOR DRIE TIENDEN PER RONDE SNELLER"
Het heeft er alle schijn van dat Red Bull Racing in 2019 daadwerkelijk met Honda-motoren aan de start staat. Gisteren meldde Speedweek al dat de deal beklonken is en vandaag meldt Red Bull-adviseur Dr. Helmut Marko dat de nieuwe Honda-krachtbron een flinke verbetering is ten opzichte van de oude variant.
Naar het schijnt heeft Red Bull de knoop in Montreal doorgehakt, nadat het team de verschillen tussen de Renault- en Honda-krachtbron analyseerde. Volgens Marko is de nieuwe Honda-motor een flinke verbetering en levert deze krachtbron meer vermogen.
Red Bull lijkt onder de indruk van de verbeteringen die Honda heeft doorgevoerd. Volgens Marko is zusterteam Toro Rosso er op vooruit gegaan. "We hebben het over drie tienden van een seconde per ronde", aldus de Red Bull-adviseur.
Maar hoeveel tienden per ronde lagen ze achter op de renaultmotor? Ongetwijfeld meer dan 3. Maargoed als de progressie er is lijkt het me zeker de juiste keuzequote:
Bron F1 Today. Net even gekeken naar wat voor smeuigs zij nog verder hebben te vertellen:quote:
https://www.f1today.net/n(...)fels-fernando-alonsoquote:McLaren-teambaas erkent twijfels Fernando Alonso
https://www.f1today.net/n(...)m-auto-te-verbeterenquote:Williams heeft meer tijd nodig om auto te verbeteren
https://www.f1today.net/n(...)aar-red-bull-bepaaltquote:Toro Rosso steunt Hartley volledig, maar Red Bull bepaalt
Wat is hier grappig of triest aan? Vind het wel vergelijkbaar met Verstappen's fout in Monaco. Even afgeleid door een andere wagen en je zit tegen de muur aan.quote:
De opmerking van de monteur van Ericsson die zich afvraagt of Verstappen de oorzaak was. Niet de fout van Ericsson.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat is hier grappig of triest aan? Vind het wel vergelijkbaar met Verstappen's fout in Monaco. Even afgeleid door een andere wagen en je zit tegen de muur aan.
Aangezien hij vlak achter Verstappen zat is het niet zo'n vreemde vraag.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De opmerking van de monteur van Ericsson die zich afvraagt of Verstappen de oorzaak was. Niet de fout van Ericsson.
quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Aangezien hij vlak achter Verstappen zat is het niet zo'n vreemde vraag.
Verstappen boezemt andere coureurs kennelijk al zoveel angst in dat ze spontaan de muur in rammen als ze hem zien.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Aangezien hij vlak achter Verstappen zat is het niet zo'n vreemde vraag.
mja, als Ericsson de muur niet had geraakt was het ook niet zo close geweest.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 16:56 schreef opgebaarde het volgende:
Als je die beelden ziet, vraag ik me af of Verstappen doorhad dat er iemand achter hem zat. Zat toch niet heel veel meer ruimte tussen
Ik betwijfel of het echt meer was. Zeker in de Q leken ze gelijkwaardig, maar de Renault is wat beter en zuiniger in de race. Denk dat het nu nihil is, na de update.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:39 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maar hoeveel tienden per ronde lagen ze achter op de renaultmotor? Ongetwijfeld meer dan 3. Maargoed als de progressie er is lijkt het me zeker de juiste keuze
ik denk dat het meer gaat om de snelheid waarmee Honda ontwikkelt, terwijl je van Renault het gevoel krijg dat ze nu tot 2019 niks meer aan de motor doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:39 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maar hoeveel tienden per ronde lagen ze achter op de renaultmotor? Ongetwijfeld meer dan 3. Maargoed als de progressie er is lijkt het me zeker de juiste keuze
Wat was het probleem bij Alonso bij de Canadese GP?quote:Op dinsdag 12 juni 2018 18:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat het meer gaat om de snelheid waarmee Honda ontwikkelt, terwijl je van Renault het gevoel krijg dat ze nu tot 2019 niks meer aan de motor doen.
Ook in Monaco, ging er weer wat kapot.
Renault kan misschien nu wat sneller zijn, maar de motor moet ook 4 hele weekenden meegaan.
officieel een kapotte uitlaat,maar heb ook gehoord een kapotte turboquote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat was het probleem bij Alonso bij de Canadese GP?
quote:Asked to specify where he felt the updated Honda power unit had performed better compared to the old one, Gasly replied simply: "Everything. Just more performance in general. In terms of battery as well, in terms of energy management, it's better.
“I think Honda did a really good step in terms of performance,” he added. “I overtook the [Ferrari-powered] Haas, I overtook the [Mercedes-powered] Force India on the straight, which is the first time this year, so for me it's looking good, promising.”
"Red Bull have a chance to become world champions with Renault in the next two years"
Cyril Abiteboul
Gasly’s team mate Brendon Hartley was clocked the fastest through the Circuit Gilles-Villeneuve’s speed trap during Free Practice 1 – encouraging, given that Fernando Alonso’s fastest speed trap reading in his Honda-powered McLaren at the 2017 race was some 16mph slower than the top speed of Sebastian Vettel, a situation Alonso called “dangerous” at the time.
The data harvested by Toro Rosso over the Canadian Grand Prix weekend will make for interesting reading for Red Bull, given their plan to make a decision on their 2019 engine choice around the time of the Austrian Grand Prix at the end of June. “We have a lot of information to go away and analyse from this weekend and [we’ll] probably take another weekend just to view it over a couple of circuits,” said Red Bull Team Principal Christian Horner. “I’m sure around the Austrian Grand Prix, we’ll be coming to a conclusion.
“From what I hear, [Honda] have made a good step this weekend. Renault have brought what they have advertised as well. Now we have a bunch of GPS data to go away and analyse and look at the relative performance.”
Part of Red Bull’s decision will be weighing up the pros and cons of remaining a customer team with Renault versus becoming effectively Honda’s works team. Renault Team Principal Cyril Abiteboul said he understood Red Bull’s dilemma, but urged them to think twice before committing to the Japanese engine-maker.
“I think [Red Bull are] looking into the technical and commercial side, because it’s clearly different for them remaining a customer and partner of Renault versus becoming a works team with Honda,” said Abiteboul, who also revealed that Renault had initially demanded a decision from Red Bull on which engine supplier they would be using in 2019 at the end of May. “It’s very different and I appreciate that.
“But frankly as far as I’m concerned, they have a chance with us to become world champions again. I can’t say for Honda, but with what they have now, what’s coming in the pipeline, and their car, which is clearly a great car – maybe the greatest out there – they have a chance to become world champions again in the next two years.”
gezien de bandenkeuze, gaan ze echt niet voor Ferrari en de mercs eindigenquote:
De banden zijn te hard. Zelfs nu ze een slag zachter zijn dan vorig jaar zijn ze nog te hard.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie
Je reageert op de verkeerde?quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gezien de bandenkeuze, gaan ze echt niet voor Ferrari en de mercs eindigen
Magny Cours was geweldig. Niet dat het circuit zoveel inhaalmogelijkheden biedt, maar je kunt er toch 2 aanwijzen. Uiteraard aanremmen hairpin als de meest mooie plek om in te halen.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:01 schreef VacaLoca het volgende:
Pff saai circuit lijkt dat Paul Ricard. Had ik nog liever Magny Cours gehad. Heb daar ooit (1999) live een briljante race aanschouwd. En je ziet er 75% van de baan.
Esses voor start finish zijn mooi naar ik mij herinner.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:49 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Magny Cours was geweldig. Niet dat het circuit zoveel inhaalmogelijkheden biedt, maar je kunt er toch 2 aanwijzen. Uiteraard aanremmen hairpin als de meest mooie plek om in te halen.
Best pittig circuit ook wel. In die snelle chicanes is timing cruciaal.
Misschien kunnen ze in 2020 wel WK worden ja ,vast...als de 2018-spec Renault eindelijk geleverd wordt zeker...quote:
Was dat in Canada niet ook zo?quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:49 schreef Vriezzer het volgende:
Uiteraard aanremmen hairpin als de meest mooie plek om in te halen.
DRS power bedoel je?quote:
Ze hadden eerst toch echt problemen met overtakes op die auto's... die Ferrari/Mercedes auto's lopen zo 10~15km/u harder op het rechte stuk.quote:
Met op 70% van de circuits banden die het ongeveer hele race zouden volhouden als er geen verplichte stop was...quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie
Nope.quote:
nee, blinde mol, dichtquote:Op woensdag 13 juni 2018 05:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope.
Bovendien was het vlak na de SC, met Gasly op hypersofts.
Uhm, kijk nog eens?quote:
Klopt. Sinds het tanken is afgeschaft en dit bandenreglement is, heb je weinig tactiek meer over. Beetje welke band is sneller en wanneer zijn ze af.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie
In 2016 zag je nog regelmatig een band ploffen, dat maakte het wel wat interessanter.quote:Op woensdag 13 juni 2018 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Sinds het tanken is afgeschaft en dit bandenreglement is, heb je weinig tactiek meer over. Beetje welke band is sneller en wanneer zijn ze af.
Iedereen doet hetzelfde omdat alles al bekend is.
had ik het toch fout gezienquote:Op woensdag 13 juni 2018 11:30 schreef Rossdale het volgende:
[ afbeelding ]
Vleugeltje open, vleugeltje dicht.
MAG misschien een slechte exit gehad uit de hairpin?
dat tanken is door de jaren heen in en uitgevoerd, maakte het toch spannender, konden meer dingen mis gaan.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:14 schreef boegschroef het volgende:
Klopt, toen ze nog mochten/moesten tanken was het in mijn ogen spannender. Dan moest je op voorhand al beslissen met hoeveel brandstof je ging rijden en wanneer je ongeveer de pit in moest.
Tanken maakt dat je veel meer mogelijkheden in de tactiek kent en het zal de spanning dan ook altijd verhogen. Laat ze maar eens met lege tank vier setjes hypersoft gebruiken voor de race. Dan zul je echt een groot verschil zien ten opzichte van iemand die bv 1x hyper en 1x supersoft gebruikt. Geeft ook veel meer inhaalmomenten.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de tanken is door de jaren heen in en uitgevoerd, maakte het toch spannender, konden meer dingen mis gaan.
was het niet schumi die een 4-stopper deed toen in Frankrijk?
Ook de GP starten met de hoeveelheid brandstof in de tank uit de Q levert ook weer extra tactische mogelijkheden op dan.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tanken maakt dat je veel meer mogelijkheden in de tactiek kent en het zal de spanning dan ook altijd verhogen. Laat ze maar eens met lege tank vier setjes hypersoft gebruiken voor de race. Dan zul je echt een groot verschil zien ten opzichte van iemand die bv 1x hyper en 1x supersoft gebruikt. Geeft ook veel meer inhaalmomenten.
Klopt.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ook de GP starten met de hoeveelheid brandstof in de tank uit de Q levert ook weer extra tactische mogelijkheden op dan.
toen had je ook van die coronel ploffsquote:Op woensdag 13 juni 2018 13:59 schreef Fer het volgende:
Toen werd er nog iedere ronde gepushed, omdat de banden nog niet op waren bij de pitstop.
Geen banden sparen
Geen brandstof sparen
Geen motor sparen
Sowieso waren motor/bak maar gemaakt voor 1 weekend, dus altijd spannend of de p1 rijder wel de finish overkwam.
Als straks in 2021 de NGU-h weg is moeten ze ook weer 20kg extra brandstof meenemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |