abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:38:13 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179782007
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

In 2016 zag je nog regelmatig een band ploffen, dat maakte het wel wat interessanter.
Voor de toeschouwers wel, voor de rijders niet zo.
Was gewoon een loterij met die ultiem slechte batch.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:44:20 #227
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_179782094
quote:
FIA-wedstrijdleider Charlie Whiting heeft aangegeven dat de autosportbond haar lering trekt uit het te vroeg verschijnen van het zwartwit geblokte mevrouw in de Canadese GP.
:D
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:01:14 #228
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_179782353
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

heeft voor kostenbesparing inderdaad absoluut geen zin en ze zitten nu ook boven het aantal km van Le Mans wat een motor mee moet gaan, lijkt me toch ook niet echt de bedoeling van F1
Voor de leveranciers niet, voor de klantenteams wel. En dat zijn nu juist de teams met de meeste problemen, dus ik snap dat daar de focus op ligt.

Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Force India in grotere financiŽle problemen zit dan tot nog toe werd aangekomen en als ze niet snel worden overgenomen het wel eens einde verhaal zou kunnen zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_179783108
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor de leveranciers niet, voor de klantenteams wel. En dat zijn nu juist de teams met de meeste problemen, dus ik snap dat daar de focus op ligt.

Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Force India in grotere financiŽle problemen zit dan tot nog toe werd aangekomen en als ze niet snel worden overgenomen het wel eens einde verhaal zou kunnen zijn.
Andretti ^O^
  donderdag 14 juni 2018 @ 15:01:30 #230
131800 Tarado
capŰ de fusca
pi_179783263
tgruener twitterde op donderdag 14-06-2018 om 14:00:26 Red Bull will wait with 2019 engine decision till after the French GP despite Renault asking for an earlier deadline. Red Bull also decided to take Ricciardos looming engine penalty at the German GP.AMuS: https://t.co/y6mVZjrOda https://t.co/w1PXqMS5nB reageer retweet
  donderdag 14 juni 2018 @ 17:38:31 #231
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_179787064
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:01 schreef Tarado het volgende:
tgruener twitterde op donderdag 14-06-2018 om 14:00:26 Red Bull will wait with 2019 engine decision till after the French GP despite Renault asking for an earlier deadline. Red Bull also decided to take Ricciardos looming engine penalty at the German GP.AMuS: https://t.co/y6mVZjrOda https://t.co/w1PXqMS5nB reageer retweet
Ik wacht op "Red Bull will wait with 2019 engine decision till after the Abu Dhabi GP" _O-
Flesje bier
pi_179787283
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor de leveranciers niet, voor de klantenteams wel. En dat zijn nu juist de teams met de meeste problemen, dus ik snap dat daar de focus op ligt.

Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Force India in grotere financiŽle problemen zit dan tot nog toe werd aangekomen en als ze niet snel worden overgenomen het wel eens einde verhaal zou kunnen zijn.
Als 5e en 2x 4e in de WCC moet er toch wat FIA/FOM geld binnenkomen?

Misschien dat Mol de aandelen weer wil terugnemen?
.
pi_179787335
quote:
6s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

:D
_O-
pi_179787463
quote:
13s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:09 schreef SnowOokami het volgende:
FIA overweegt introductie automatisch vlaggensysteem
https://www.gpupdate.net/(...)isch-vlaggensysteem/

Wat een gemiep om niks.
Past wel weer bij het typische gedrag dat je hedendaags ziet: de drang om gelijk regels aan te passen bij de geringste fout of vergissing. Dat helpt de charm van de sport niet echt.
pi_179787494
https://nl.motorsport.com(...)1-spektakel-1046070/

quote:
Bell ziet een omgekeerde startopstelling als de enige methode om de Formule 1 echt spannender en spectaculairder te maken. Volgens hem komt dat niet zozeer doordat de langzamere deelnemers dan vooraan en de snellere coureurs dan achteraan starten, maar vooral doordat het ontwerpers dwingt om anders te denken. Bij de ontwikkeling van nieuwe auto's moet dan rekening worden gehouden met de mogelijkheid om in te halen, terwijl het nu bij de topteams nog vooral om pure snelheid draait.
Interesant inzicht, een inhaalrace om het ontwerp van de auto anders te maken. 30kg brandstof, hypersoft en volgas zonder stops of strategie, hammertime.
.
  donderdag 14 juni 2018 @ 18:15:29 #236
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179788009
Ik wordt zo langzamerhand een beetje gek van al die pogingen om F1 op een kunstmatige manier "spannend" te maken. |:(
  donderdag 14 juni 2018 @ 18:19:22 #237
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_179788113
Kunnen ze beter de aeroregels zodanig aanpassen dat dat beter wordt in plaats van weer zo'n kunstgreep toepassen om het racen spannender te maken.
Ik zit echt niet te wachten op al die kunstgrepen die imho niets met racen te maken hebben, maar alleen met het spektakel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_179788138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:15 schreef beantherio het volgende:
Ik wordt zo langzamerhand een beetje gek van al die pogingen om F1 op een kunstmatige manier "spannend" te maken. |:(
Je leest het niet, het gaat om het anders bouwen van de auto.

2014 hadden we vrijwel geen aero, in 2017 weer wel, maar het blijft nogal kut.
.
  donderdag 14 juni 2018 @ 18:28:18 #239
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_179788370
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Als 5e en 2x 4e in de WCC moet er toch wat FIA/FOM geld binnenkomen?

Misschien dat Mol de aandelen weer wil terugnemen?
Jawel, maar dat (en het geld van sponsoren) is niet genoeg. Sowieso krijgen ze dat geld in etappes uitbetaald, terwijl de grootste kosten al geweest zijn.

En beide eigenaren (Mallya en Sahara) zijn niet meer in staat om bij te springen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  donderdag 14 juni 2018 @ 18:34:04 #240
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_179788580
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:19 schreef sasquatsch het volgende:
Kunnen ze beter de aeroregels zodanig aanpassen dat dat beter wordt in plaats van weer zo'n kunstgreep toepassen om het racen spannender te maken.
Ik zit echt niet te wachten op al die kunstgrepen die imho niets met racen te maken hebben, maar alleen met het spektakel.
Maar met die aero aanpassingen, is het introduceren van de sprintrace niet nodig.
pi_179788630
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:53 schreef Fer het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)1-spektakel-1046070/

[..]

Interesant inzicht, een inhaalrace om het ontwerp van de auto anders te maken. 30kg brandstof, hypersoft en volgas zonder stops of strategie, hammertime.
Ik vind eigenlijk al dat soort inzichten oninteressant. We kijken allemaal al jaren naar een spelletje kijken wie het snelst over de finish is bij een race-afstand van ca 200 km, en dus geen sprintrace waarin niks gespaard hoeft te worden. Dat is, inclusief de kwalificatie, een leuke formule gebleken.

10 jaar geleden konden ze nog wel dicht achter elkaar aan racen, tientallen ronden lang. Het probleem is dus een kwestie van aerodynamisch ontwerp en dat wordt al beperkt door regels, dus is het een kwestie van die regels zo maken dat de aerodynamic daar veel minder gevoelig voor wordt.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  donderdag 14 juni 2018 @ 18:36:41 #242
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179788635
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Je leest het niet, het gaat om het anders bouwen van de auto.

2014 hadden we vrijwel geen aero, in 2017 weer wel, maar het blijft nogal kut.
Het ging mij specifiek om die opmerking over het omkeren van de staropstelling.
pi_179789249
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:19 schreef sasquatsch het volgende:
Kunnen ze beter de aeroregels zodanig aanpassen dat dat beter wordt in plaats van weer zo'n kunstgreep toepassen om het racen spannender te maken.
Ik zit echt niet te wachten op al die kunstgrepen die imho niets met racen te maken hebben, maar alleen met het spektakel.
Jup. Grondeffect, een andere optie zie ik niet om de afstand tussen auto's te verkleinen zonder enorme kunstgrepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179792536
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jup. Grondeffect, een andere optie zie ik niet om de afstand tussen auto's te verkleinen zonder enorme kunstgrepen.
Actieve wielophanging voor iedereen ipv die psuedo aktieve/FRIC achtige voor alleen de topteams.
.
  donderdag 14 juni 2018 @ 21:51:44 #245
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179792889
ik vraag me af wat de rijders vinden van punten verdienen met de pole behalen en hoeveel punten dat dan moet zijn?
  donderdag 14 juni 2018 @ 21:53:16 #246
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_179792939
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:51 schreef Smacked_Actor het volgende:

[..]

Andretti ^O^
Volgens AMuS zijn er zelfs vijf gegadigden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  donderdag 14 juni 2018 @ 23:01:35 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179795041
Als je inhalen wilt bevorderen met dit soort kunstgrepen dan schaf je gewoon pitstops af. Dan moeten ze wel inhalen. Ben je ook meteen van het gezeik met banden af, kan Pirelli ze gewoon banden geven die de hele race voluit kunnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 14 juni 2018 @ 23:38:08 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_179795716
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:51 schreef THEFXR het volgende:
ik vraag me af wat de rijders vinden van punten verdienen met de pole behalen en hoeveel punten dat dan moet zijn?
Ik ben voorstander van het geven van een wk-punt voor het behalen van de snelste ronde. Zorgt ervoor dat coureurs tot het einde tot het gaatje willen gaan om zo dat punt te pakken, zorgt wellicht voor foutjes en dus ook spektakel
pi_179795868
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:52 schreef zoem het volgende:

[..]

Past wel weer bij het typische gedrag dat je hedendaags ziet: de drang om gelijk regels aan te passen bij de geringste fout of vergissing. Dat helpt de charm van de sport niet echt.
En bij een automatisch systeem kan er natuurlijk ook nog iets fout gaan.
in a crowd you lose humanity
pi_179795903
Wat mij overigens verbaasde is dat de meesten hard doorreden, terwijl de race afgevlagd was. Finishvlag = race afgelopen. Ook als er nog rondes op het rondebord staan.
in a crowd you lose humanity
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')