abonnement Unibet Coolblue
pi_179628027
Hoi FokStudenten!

- Ik vroeg me af hoe jullie altijd je zomervakanties, of vakanties waar je ook daadwerkelijk even niks voor hoeft te doen, inplannen.

Vanaf mijn 15e heb ik altijd gewerkt, en ben vanaf mijn 19e op kamers gegaan, omdat het thuis niet meer mogelijk was. (Ben nu 23)
Ik betaal alles zelf, maar met een bijbaantje lukt het me niet altijd om rond te komen. Hoe doen jullie dit? En hoe bekostigen jullie bijv. je vakantie dan?
Wat voor werk doen jullie? Soms denk ik echt dat veel studenten of veel lenen, of gewoon een erfenis hebben van hun opa/oma.

Heb nu weer een (ander) bijbaantje, en ben de in zomervakantie van plan om hier zoveel mogelijk te werken. Kijk er alleen heel tegenop omdat het super suf is, en het is niet mogelijk om fulltime te werken in een studie gerelateerde baan. Maar dit gaat ook weer gauw op. Hoe overleven jullie dus die vakanties en uberhaupt het studentenleven.

[ Bericht 5% gewijzigd door vatmorgana12 op 05-06-2018 21:57:51 ]
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:53:04 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179628221
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:43 schreef vatmorgana12 het volgende:
omdat het thuis niet meer mogelijk was.
wat niet?
pindazakje
pi_179628276
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

wat niet?
om daar te wonen. haha.
pi_179628473
lenen.
pi_179628882
Ome duooo
pi_179640016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:56 schreef vatmorgana12 het volgende:

[..]

om daar te wonen. haha.
Hoezo niet? Waarom zou het na 19 jaar ineens niet meer mogelijk zijn?
pindazakje
  woensdag 6 juni 2018 @ 18:54:47 #7
286575 Roces18
Chef de party
pi_179641569
ik ga naar alle feestjes van armin
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_179641674
Kun je niet in de vakantie fulltime ergens werken voor 2-3 maanden? Vacatures genoeg. Anders gewoon een callcenter?
Play hard, go pro.
pi_179643369
Werken en zuipen.
pi_179643441
Toen ik nog studeerde moest ik ook alles zelf betalen. Als ik er een keer financieel echt niet uit kwam dan sprongen mijn ouders wel bij. Verder is lenen bij DUO prima te doen, zelfs als je maximaal leent en later een normale baan krijgt kan je dat makkelijk terugbetalen. Niet dat ik het aanmoedig om per se maximaal te lenen, maar als je er niet uit komt dan is dat een optie.

Verder werk ik in de horeca en daarmee kan ik best vaak op vakantie. Als je in de zomer 1.5 maand fulltime werkt als 23 jarige (je krijgt ook nog fooi) dan verdien je in totaal rond de 2500 euro. Daarvan kan je best veel betalen lijkt me
pi_179660687
Lenen bij DUO. In Nederland op vakantie gaan of alleen dagjes weg oid. En het goedkoop houden. Stel dat je een museumkaart hebt, dan heb je je bezoeken er met 4 keer al uit. 60 euro voor een jaar, dat hoeft niet moeilijk te zijn. Kun je ook nog heen met je studentenov.
Paar dagen in Nederland/midweekje kan ook prima.
Je hoeft niet altijd naar het buitenland voor een mooie vakantie en in NL is het weer ook goed.
Met een groep/dispuut/vriendengroep op vakantie wil de kosten ook nog wel eens drukken.
Of ga met een van je ouders mee en laat hem betalen in ruil voor klusjes in huis ofzo.

Voor wat betreft werk: een goed betaald bijbaantje zoeken zoals promotiewerk of iets anders waar je meer uren kunt draaien. Je bent 23 dus je krijgt minstens 9-10 euro per uur. Dan moet je in principe toch wel rond kunnen komen, ook als je het allemaal zelf moet betalen.
pi_179709858
Voor mij was het altijd of een zomerstage (omdat het moest), of een paar maanden max bijlenen en maximaal leven. Werken kan gedurende het studiejaar wel. Wanneer je afgestudeerd bent verdien je (hopelijk) minimaal het dubbele per uur, ga dan maar sparen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')