abonnement Unibet Coolblue
pi_179627378
Vroeg mij af, waarom moet er over een auto van 10 jaar oud nog volledige bijtelling worden betaald over de nieuw/catalogus waarde?

Bijvoorbeeld een BMW 3 serie uit 2008 is tegenwoordig wel voor een 6 a 8 duizend euro te halen, waarom betaal je dan nog steeds bijtelling over 40 duizend euro? Is daar een goede onderbouwing voor vanuit de overheid? Op deze manier ben je toch steeds bezig met het promoten van een wegwerp mentaliteit?
Ook geen 38
pi_179627456
Omdat geld.
pi_179627485
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:16 schreef Tenninetyfive het volgende:
Op deze manier ben je toch steeds bezig met het promoten van een wegwerp mentaliteit?
Ooit gehoord van de youngtimer regeling ;) ?
pi_179627507
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:20 schreef rboy14 het volgende:

[..]

Ooit gehoord van de youngtimer regeling ;) ?
Dat is na 15 jaar. Ik heb het over net iets jongere auto’s van 10 jaar oud oid.

Daarbij vind ik auto’s van 15 jaar minder begeerlijk (nog een model ouder dan die van 10 jaar terug), hebben ze meestal net wat meer onderhoud nodig en zijn dergelijke auto’s net wat minder zuinig. Even heel globaal bekeken he.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tenninetyfive op 05-06-2018 21:31:32 ]
Ook geen 38
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:25:02 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179627611
Voor 8k heb je echt geen fatsoelijke E9x hoor.
Iig geen 325i/330i M-sport, ga maar van het dubbele uit. En de 4 cilinder schraapuitvoeringen moet je gewoon niet willen.
pindazakje
pi_179627711
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:25 schreef Hyaenidae het volgende:
Voor 8k heb je echt geen fatsoelijke E9x hoor.
Iig geen 325i/330i M-sport, ga maar van het dubbele uit. En de 4 cilinder schraapuitvoeringen moet je gewoon niet willen.
Het gaat mij hier niet om, waarom moet men nog over een prijs van de cataloguswaarde bijtelling betalen wanneer een auto nog maar 25% van de destijdse waarde vertegenwoordigd?
Ook geen 38
pi_179628689
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:16 schreef Tenninetyfive het volgende:
waarom betaal je dan nog steeds bijtelling over 40 duizend euro? Is daar een goede onderbouwing voor vanuit de overheid?
Belastingen zijn een bij wet verplichte betaling aan de overheid, zonder dat daar iets tegenover staat. Derhalve kun je bij geen enkele belasting spreken van een goede onderbouwing. Meestal worden belastingen ingesteld op een manier die maximaal rendement voor de overheid genereerd bij minimale sociale onrust.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179628869
Afschrijving voor de eigenaar is lager, maar de totale kosten zullen amper afnemen, door hogere onderhoudskosten en meer verbruik.

Voor de bereider doet een 10 jaar oude auto, mits in goede staat van onderhoud amper onder voor een nieuwer exemplaar. Je hebt nog steeds de voordelen over een luxe auto en daar wordt je voor belast.

Er is weinig voordeel te behalen voor het Nederlandse wagenpark als deze auto’s langer zouden rijden, meer uitstoot en meer verbruik. De gebruikte zakelijke auto’s schuiven vanzelf door naar de tweedehands privemarkt.
.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 23:44:01 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_179630612
Wie overweegt überhaupt om een tweedehands auto, zakelijk te gaan rijden?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_179630839
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 23:44 schreef RingBewoner het volgende:
Wie overweegt überhaupt om een tweedehands auto, zakelijk te gaan rijden?
Zijn vooral ondernemers die dat doen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 6 juni 2018 @ 20:30:36 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179643351
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 23:44 schreef RingBewoner het volgende:
Wie overweegt überhaupt om een tweedehands auto, zakelijk te gaan rijden?
Na mijn afstuderen heb ik een paar jaar een oude 911 als daily gereden.
Lekker alle kosten aftrekken en scheuren maar.
Why not? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_179644108
http://www.autotrader.nl/(...)edan-netto-eur8200-/

Zoiets op zaak, 35% bijtelling over 8000¤.
.
pi_179651021
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:12 schreef Fer het volgende:
http://www.autotrader.nl/(...)edan-netto-eur8200-/

Zoiets op zaak, 35% bijtelling over 8000¤.
Dit is idd de enige 15 jaar oude bak die ik ook nog fantastisch vind. Praktisch en dik.

Ben alleen bang dat mijn werkgever alleen akkoord gaat met het aankoop bedrag en dus niet de benzinekosten en onderhoud, dat zal vast niet goedkoop zijn?
Ook geen 38
pi_179661447
Waarom zou je uberhaupt bijtelling willen betalen over een 10 jaar oude auto?

Dan kun je beter of een jongere auto nemen (max 3-5 jaar), dan is het interessant. In andere gevallen is het voordeliger denk ik om gewoon zelf een auto aan te schaffen en te onderhouden, zeker als je weinig rijd.
  donderdag 7 juni 2018 @ 23:08:04 #15
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_179664842
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:07 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Zijn vooral ondernemers die dat doen.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Na mijn afstuderen heb ik een paar jaar een oude 911 als daily gereden.
Lekker alle kosten aftrekken en scheuren maar.
Why not? :)
Je betaalt toch bijtelling over de nieuwwaarde?
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 7 juni 2018 @ 23:15:17 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179665019
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]


[..]

Je betaalt toch bijtelling over de nieuwwaarde?
Was ouder dan 15 jaar. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 juni 2018 @ 00:23:38 #17
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_179666528
Geduld hebben en wachten tot hij 15 jaar oud is.

Maar volgens mij willen ze deze regels veranderen of zijn ze al veranderd.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 00:28:05 #18
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_179666620
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:12 schreef Fer het volgende:
http://www.autotrader.nl/(...)edan-netto-eur8200-/

Zoiets op zaak, 35% bijtelling over 8000¤.
Japanse import zeggen ze op die site.
In Japan hebben ze normaal het stuur rechts, dat heeft deze auto niet.

Of er is veel gemodificeerd aan deze auto, of er klopt iets niet. Daarnaast erg weinig kilometers voor een auto uit 2002. Weet niet of dit te vertrouwen is.
pi_179666896
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 00:28 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Japanse import zeggen ze op die site.
In Japan hebben ze normaal het stuur rechts, dat heeft deze auto niet.

Of er is veel gemodificeerd aan deze auto, of er klopt iets niet. Daarnaast erg weinig kilometers voor een auto uit 2002. Weet niet of dit te vertrouwen is.
Schijnt een tick te zijn van Japanse liefhebbers. Om de nadruk te leggen op dat het een echte Duitse auto is, om hem vervolgens te vertroetelen en gebruiken voor zondagse ritjes.
.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 00:47:55 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_179666958
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 00:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Schijnt een tick te zijn van Japanse liefhebbers. Om de nadruk te leggen op dat het een echte Duitse auto is, om hem vervolgens te vertroetelen en gebruiken voor zondagse ritjes.
Ah ok. Net zoals dat wij hun spullen met stokjes eten terwijl bestek vaak comfortabeler is.
pi_179667167
22% over de cataloguswaarde.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_179668372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 01:04 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
22% over de cataloguswaarde.
Geldt dat ook voor een auto die kortgeleden nog voor 25% bijtelling de deur uit ging?
Ook geen 38
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:00:29 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179668540
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:16 schreef Tenninetyfive het volgende:
Vroeg mij af, waarom moet er over een auto van 10 jaar oud nog volledige bijtelling worden betaald over de nieuw/catalogus waarde?

Bijvoorbeeld een BMW 3 serie uit 2008 is tegenwoordig wel voor een 6 a 8 duizend euro te halen, waarom betaal je dan nog steeds bijtelling over 40 duizend euro? Is daar een goede onderbouwing voor vanuit de overheid? Op deze manier ben je toch steeds bezig met het promoten van een wegwerp mentaliteit?
Waarom zou je een 10 jaar oude auto zakelijk lease willen rijden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179668638
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je een 10 jaar oude auto zakelijk lease willen rijden?
Werkgever koopt auto’s, als je een max aanschafwaarde mee krijgt kan een 2e hands auto voor datzelfde bedrag dikker zijn. 5 jaar oud ook goed btw
Ook geen 38
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:26:46 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179668675
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:19 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Werkgever koopt auto’s, als je een max aanschafwaarde mee krijgt kan een 2e hands auto voor datzelfde bedrag dikker zijn. 5 jaar oud ook goed btw
Tja, en jij bent dan de hoge bijtellingsbetaler. Dat is dan de consequentie
Had je al eerder een Leaseauto?
Mijn advies, rij hem niet privé als je dit niet echt nodig hebt. Doe ik ook niet meer, onze privé auto rijden we vrijwel geheel voor het bedrag wat ik voor een paar km in het weekeinde aan bijtelling betaalde.
Het wisselen van wel of niet privé rijden en bijtelling betalen kan trouwens alleen per kalenderjaar. Als je al eerder privé met de lease reed kan je dat dus op zijn vroegst per 1jan wijzigen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')