abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 juni 2018 @ 13:06:38 #101
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179653207
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:49 schreef Eerin het volgende:

[..]

Impliceer je nou dat ik geen zelf doen mentaliteit heb? Want dat is een behoorlijk forse aanname op basis van de vraag of jullie werkgever je helpt in het proces. Sjongejonge, alsof ik het niet zelf doe als iemand me tegemoet wil komen in mijn werktijden.
Ik zeg nee, ik wil niet geholpen worden en geef een beredenering waarom ik dat niet wil.
Wat jij daar verder uit wil halen is wat jij horen wil en niet wat ik zeggen wil.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 7 juni 2018 @ 13:10:02 #102
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179653252
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:49 schreef Eerin het volgende:

[..]

Haha ja klopt, ik heb verder best een chille baan qua werktijden ;) ik begin nu vaak om tien uur, waardoor ik om zeven uur kan gaan sporten en dan rustig kan douchen en omkleden. Dat is ideaal! Nu is het toeval, omdat ik heel veel vrije uren heb door weggevallen examenklassen, maar normaal gesproken is het bijna niet te plannen voor een roostermaker.

Ik wil 60 kilo afvallen omdat ik begon op 124 kilo. Wil ik een gezond BMI hebben, hoewel dat natuurlijk niet de beste maatstaf is, moet ik echt richting de 70 kilo. Liever nog iets daaronder, maar met een gespierd lichaam van 70 kilo ben ik al heel tevreden. Ik wil vooral afvallen voor mijn gezondheid en omdat ik nog zo veel dingen wil doen die ik nu niet kan doen :)

Denk dat dat een mooi bevredigend doel is! Zo ben ik ooit ook begonnen, zat van mijn sedentaire levensstijl en weg naar de afgrond.

Hoe lang ben je als ik vragen mag?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179657305
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:53 schreef Rauw. het volgende:

Nee, en dat zou ik ook niet willen.

Het is/was mijn probleem en de oplossing is aan mijzelf.
Maar ik besef ook dat mijn "zelf doen" mentaliteit niet aan iedereen besteed is.
Op mijn werk hadden ze op een gegeven moment een enquęte over werkomstandigheden icm persoonlijke omstandigheden etc. Geheel anoniem! Maar ze vroegen wel om je gezondheidsstatus en oa ook je gewicht. Iedereen met obesitas kreeg vervolgens een email met aanbod bij de diëtiste op gesprek te gaan voor hulp :D (gehéél anoniem hč!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179657344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:49 schreef Eerin het volgende:
Het is nog wel een enorme klus en soms zie ik het niet zitten dat ik wat ik nu gedaan heb nog vijf keer moet doen, maar vooruit, het is voor het goede doel ;)

Je bedoelt de rest van je leven. Wat je nu doet moet je de rest van je leven doen, zeker als je onder de 70 kg wilt blijven. Verkijk je daar niet op en begin er maar alvast aan te wennen. Welkom en veel succes. Al een mooie start gemaakt :Y En tof als je een meedenkende werkgever hebt. En een PT, ook helemaal super O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 7 juni 2018 @ 18:40:41 #105
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179658906
Lijstje van vandaag is niet denderend..
Wel hard gelopen op de dijk in Den Helder ^O^

Lijstje
O: croissant met abrikozen jam + bruin meergranen bolletje met ham en komijnenkaas
T: appel + mini snelle Jelle
L: 2 bruine bth, 1 met pindakaas , 1 met salami , kippensoep, kaasbroodje :') een sinaasappel + glas kus d'orange
T: appel
T: 1/2 toblerone
S: 22 min hardlopen met Evy les 3
D: ik ga voor de vis met veel/ extra groenten.. misschien is er dan nog iets van te maken die kcals o|O

Morgen proberen om betere keuzes te maken :Y
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 juni 2018 @ 18:56:51 #106
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_179659258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je bedoelt de rest van je leven. Wat je nu doet moet je de rest van je leven doen, zeker als je onder de 70 kg wilt blijven. Verkijk je daar niet op en begin er maar alvast aan te wennen. Welkom en veel succes. Al een mooie start gemaakt :Y En tof als je een meedenkende werkgever hebt. En een PT, ook helemaal super O+
ja dat... ik ben al twee keer flink afgevallen. Dat kan ik heel prima, maar vervolgens langdurig op gewicht blijven :X
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_179659497
Lijssie:
O: kwark, banaan, meloen, muesli
S: club power in de warmte.. kon geen airco tegenop.
T: eiwitshake
L: 4 wasa vezelrijk, 2 met rookvlees en gekookte eitjes, 2 met 30+ kruidenkaas en komkommer
B: fietsen
T: eiwitreepje
D: kikkererwtensalade met edamame, tonijn, tomaat, augurk
Ik overweeg nog een toet..
pi_179660243
Ik zit echt propvol terwijl ik alles netjes in Cronometer in voer. Zegt ie: 'For your weight goal you can eat 641 more calories today.' Pfff, ik zou niet weten waar ik dat moet laten :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179660405
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit echt propvol terwijl ik alles netjes in Cronometer in voer. Zegt ie: 'For your weight goal you can eat 641 more calories today.' Pfff, ik zou niet weten waar ik dat moet laten :X
Handig! Wat heb je gegeten dat je zo vol zit?
pi_179660503
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:52 schreef Sunnythesun het volgende:

Handig! Wat heb je gegeten dat je zo vol zit?
Iets met zuurkool en bonen en een enorme bak sla met allemaal groente. Dus veel groente ook vooral. Bulk :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:11:55 #111
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_179660835
Goed bezig BE

Welkom Eerin.

Mijn lijstje vandaag:
O: aardbei, yoghurt, muesli
T: banaan
L: 2 boterhammen met veel rosbief
D: pasta tonijnsalade met paprika, ui, mais.
T: Liuk ijsje
pi_179661001
-O- ik ben gewoon helemaal vergeten dat ik ook nog aubergine had bedacht bij het eten.. ligt nog in de koelkast. :')
pi_179661062
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:19 schreef Sunnythesun het volgende:
-O- ik ben gewoon helemaal vergeten dat ik ook nog aubergine had bedacht bij het eten.. ligt nog in de koelkast. :')
Herkenbaar _O- Niet per se van die aubergine, maar dingen kopen voor het eten en het dan vergeten. Wat had je willen maken?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179661080
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Herkenbaar _O- Niet per se van die aubergine, maar dingen kopen voor het eten en het dan vergeten. Wat had je willen maken?
Ik had het in blokjes willen bakken en door de kikkererwtenzooi willen mikken..
  vrijdag 8 juni 2018 @ 07:38:39 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179668352
Ik ben niet thuis, dus kan niet wegen. :’(

Gisteren wel een nette dag qua eten.
Buiten de shakes nog 4 tucjes, verse pompoen-wortelsoep van de AH, wortelwraps met kip-paprika-mengsel.

Ik geloof dat ik eindelijk een beetje gedetoxed ben van de overkill aan suikers en carbs. _O_
***
pi_179668535
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 13:10 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Denk dat dat een mooi bevredigend doel is! Zo ben ik ooit ook begonnen, zat van mijn sedentaire levensstijl en weg naar de afgrond.

Hoe lang ben je als ik vragen mag?
Ja ik ben ook helemaal klaar met dat niks doen en die luiheid. Soms ga ik met de auto naar de supermarkt terwijl dat echt drie minuten lopen is. Dat soort keuzes maakte ik altijd onbewust omdat het normaal was geworden en nu ben ik me veel bewuster van wat ik doe.

Ik ben 165 dus ik kan niet veel overgewicht hebben, haha :p
pi_179668618
Eerin, welkom! Ik vind je doel echt super en ik hoop van harte dat je het haalt. Je bent al heel goed op weg natuurlijk.

Mijn werkgever laat ons gebruik maken van de fitnessruimtes van de organisatie, zolang er maar personeel aanwezig is wat daarvoor geschoold is (mijn collega en ik zijn dat). Dus we hebben periodes hier in de sportzaal gesport, maar dat staat door de drukte op het werk even op een laag pitje.

Ooit stelde ik een doel voor mezelf, ik wilde 75 kg wegen wanneer ik op vakantie ga. Zondag gaan we en ik kneep hem, want ik heb lang geplateaud. Maar vanmorgen woog ik gewoon 75,8 kg *O*
Ik vroeg aan vrouw of we de weegschaal niet mee konden nemen op vakantie 8)7 maar die zei nee :{w . 3 weken lang freewheelen, met mate. Ik ben zo benieuwd hoe ik terug ga komen...
Mijn uiteindelijke doel is 63/65 kg, dus ik hoef gewoon nog maar 10/12 kg. Tot nu toe ben ik 12 kg afgevallen, dus dat lijkt niet langer onmogelijk O+

Gister las ik ook dat iemand schreef dat het afvallen niet klaar is wanneer je je doel hebt bereikt, maar dat het de rest van je leven gaat zijn. Dat vind ik best moeilijk, moet ik zeggen. Ik hou het nu vol doordat ik weet dat het maar tijdelijk is, maar ik zal inderdaad de rest van mijn leven moeten opletten, anders gaat het straks gewoon weer fout. Voelt toch wel beklemmend ofzo, ik kan het niet goed uitleggen.
pi_179669394
-100gr

Lijstje
O: flinke bak aardbeien (moet echt op nu)
T: als ik honger krijg nog we bakje yoghurt
L: salade met gerookte kip, feta en avocado
D: wafels kip asian style
T: vriendinnenavond dus vast nog iets lekker en een wijntje, even kijken wat in mijn dagtotaal past
pi_179670455
Weegschaal was niet wat ik er van had verwacht vanmorgen. En toen besefte ik dat ik gisteren een overdosis zout had gehad met gerookte zalm, witte bonen in tomatensaus en zuurkool. Nou ja, dan niet.

MevrouwCactus, wat tof dat je op het doelgetal bent gekomen zo vlak voor je vakantie *O* En weegschaal mee zou ik alleen doen als we met een caravan zouden gaan of zo (no chance) :+ Dus gewoon 3 weken lekker veel bewegen, niet van alles enorme porties nemen en och, je weet ook wel wanneer het mis gaat ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 8 juni 2018 @ 11:26:23 #120
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179671217
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:19 schreef Sunnythesun het volgende:
-O- ik ben gewoon helemaal vergeten dat ik ook nog aubergine had bedacht bij het eten.. ligt nog in de koelkast. :')
Te herkenbaar dit, ik had het gisteren met wortel. :') Uiteindelijk niet heel erg gemist gelukkig. _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ooit stelde ik een doel voor mezelf, ik wilde 75 kg wegen wanneer ik op vakantie ga. Zondag gaan we en ik kneep hem, want ik heb lang geplateaud. Maar vanmorgen woog ik gewoon 75,8 kg
*O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_179672571
2 kilo kwijt, eindelijk m'n plateau doorbroken *O*
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:10:29 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_179672633
Cactus, goed bezig hoor!

En ik herken je gevoel wel een beetje mbt "beklemmend". Ik moet zeggen dat sinds ik gestopt ben met lijnen en begonnen ben met normaal doen, dat helemaal niet meer zo voelt. Hopelijk komt dat bij jou ook nog :* fijne vakantie alvast!

Ik was vanmorgen te lui om lunch te maken dus haalde ik wat in de kantine. Twee plakjes rogge met oude kaas en 1 boterham met filet americain en ei. Geen boter ofzo. Fucking 500 calorieën. _O- ik leer net als isa elke dag weer een beetje meer waarom ik dik ben geworden en soms zit dat in heel onverwachte hoeken :')

Weegschaal was vanmorgen stabiel, toch prettig na een bbq O+
disclaimer
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:25:36 #123
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179672862
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
En ik herken je gevoel wel een beetje mbt "beklemmend". Ik moet zeggen dat sinds ik gestopt ben met lijnen en begonnen ben met normaal doen, dat helemaal niet meer zo voelt.
Check. Niet het gevoel hebben dat niets mag en niet echt na hoeven te denken voor stabiel blijven is wel superfijn.

Helpt het hier ook dat (8> graag een beetje z'n gevreet binnen de perken houdt, dus extra stimulans om gewoon te eten iedere dag. Plus dat hij in het weekend kookt, dat scheelt een bult aan tegenzin. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_179675704
Ik ben in ieder geval al blij dat het herkenbaar is voor jullie. Helpt toch een beetje. Thanks :*
  vrijdag 8 juni 2018 @ 16:35:59 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179676147
Zit in de bus en zit ineens te denken van hoe zou een buschauffeur me omschrijven.
Dat meisje/vrouw van die en die halte, donker haar, vokslank/dik/normaal postuur.

Vroeg me ineens af in welke categorie ik nu zou vallen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')