abonnement Unibet Coolblue
pi_179621494
Laat ik voorop stellen dat ik absoluut geen expert ben op het gebied van historie, archeologie of geologie. Mijn kennis in deze gebieden is dus beperkt. Desondanks hebben de talloze en vaak gigantische bouwwerken van de oudheid mij wel altijd gefascineerd. Plekken als de Giza piramiden en de sfynx, Teotihuacan, Gobekli Tepe, stone henge, Machu Picchu en tal van andere locaties en bouwwerken. Als je informatie over deze plekken gaat opzoeken kom je de meest uiteenlopende theorieën tegen over hoe, waarom en door wie deze bouwwerken gebouwd zijn. Theorieën van aliens tot reuzen en weet ik het wat allemaal, de meeste van die theorieën kunnen wat mij betreft direct naar het rijk der fabelen verwezen worden. Volgens archeologen zouden mensen deze gebouwen gemaakt hebben met simpele bronzen gereedschappen. Maar als we kijken naar o.a. de haast perfecte precisie waarmee deze plekken gebouwd zijn, de gigantische gewichten van stenen die gebruikt zijn en de hardheid van deze stenen dan zet ik daar soms toch vraagtekens bij.

Overal ter wereld vinden we van deze locaties waarvan we vandaag de dag nog steeds niet helemaal begrijpen hoe deze tot stand zijn gekomen. Een theorie die mij aanspreekt en waar soms ook 'bewijzen' voor lijken te zijn is die van verloren beschavingen die geavanceerder waren dan wij denken. Dat er een periode is geweest duizenden jaren geleden waarin mensen meer kennis, gereedschappen en technologie hadden dan in het algemeen voor waarheid aangenomen wordt. Maar dat dit mogelijk verloren is gegaan door wereldwijde catastrofale gebeurtenissen waardoor enkel nog de bouwwerken zijn overgebleven. Sommige van deze bouwwerken zouden in werkelijkheid ouder zijn dan door archeologen wordt aangenomen. Iets wat soms terug komt op deze locaties is dat de onderste of oudste lagen van het bouwwerk kwalitatief het beste gebouwd zijn. Veelal is er later bovenop gebouwd door door de mensen met bronzen gereedschappen en de verschillen in kwaliteit zijn vrij zichtbaar.

Wat denken jullie hierover ?

Enkele youtube kanalen die o.a dit onderwerp behandelen:
https://www.youtube.com/user/brienfoerster
https://www.youtube.com/channel/UCsIlJ9eYylZQcyfMOPNUz9w

Een korte samenvatting/uitleg van de theorie van verloren geavanceerde beschavingen:

Disclaimer: Sommige videos en theorieën hierover hangen toch wel tegen BNW aan. Heb even getwijfeld waar ik moest posten maar denk dat het toch beter op zijn plek is in TRU.
pi_179621973
Het mooie van Giza en de andere plekken die je beschrijft is dat ze enorm tot de verbeelding spreken en het gevoel voor mysterie aanwakkeren. Ikzelf ben ook wel geïnteresseerd in deze theorie van Graham Hancock en anderen met betrekking tot een verloren beschaving, die door de Younger Dryas Impact zijn uitgewist.

Als je wilt kun je je hier helemaal in verliezen.
pi_179622347
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:18 schreef Sjemmert het volgende:
Volgens archeologen zouden mensen deze gebouwen gemaakt hebben met simpele bronzen gereedschappen. Maar als we kijken naar o.a. de haast perfecte precisie waarmee deze plekken gebouwd zijn, de gigantische gewichten van stenen die gebruikt zijn en de hardheid van deze stenen dan zet ik daar soms toch vraagtekens bij.
wat denk je dan?

bv juist de bouwwijzen van stonehenge of de Pyramides zien je in de moderne tijd absoluut niet meer, omdat men nu veel betere gereedschappen en technieken heeft ...

bv een massief object bouwen als de Pyramide van gizeh zou in de moderne tijd een veel te tijdsintensief maar ook onnodig proces zijn dat geen meerwaarde heeft, maar enkel in een tijd waarin bv slaven-arbeid normaal was en ook men een veel langere bouwtijd kon accepteren...

Om van bv het bouwen van stonehenge met grote massieve natuurlijke stenen al helemaal niet te spreken, juist als men veel beter is in bv steenbewerking zal men nooit zo'n ouderwets stenen monument neerzetten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179622564
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:45 schreef zoost het volgende:
Het mooie van Giza en de andere plekken die je beschrijft is dat ze enorm tot de verbeelding spreken en het gevoel voor mysterie aanwakkeren.

Ikzelf ben ook wel geïnteresseerd in deze theorie van Graham Hancock en anderen met betrekking tot een verloren beschaving, die door de Younger Dryas Impact zijn uitgewist.

Als je wilt kun je je hier helemaal in verliezen.
Helemaal waar ! Het mysterieuze druipt ervan af en dat spreekt mij aan. Hoeveel ervan waar is of juist niet is voor mij als leek moeilijk in te schatten maar het spreekt enorm tot de verbeelding en daarom vind ik het een leuk onderwerp om over na te denken.
pi_179622767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat denk je dan?

bv juist de bouwwijzen van stonehenge of de Pyramides zien je in de moderne tijd absoluut niet meer, omdat men nu veel betere gereedschappen en technieken heeft ...

bv een massief object bouwen als de Pyramide van gizeh zou in de moderne tijd een veel te tijdsintensief maar ook onnodig proces zijn dat geen meerwaarde heeft, maar enkel in een tijd waarin bv slaven-arbeid normaal was en ook men een veel langere bouwtijd kon accepteren...

Om van bv het bouwen van stonehenge met grote massieve natuurlijke stenen al helemaal niet te spreken, juist als men veel beter is in bv steenbewerking zal men nooit zo'n ouderwets stenen monument neerzetten
Stone Henge is kwa bouw ook niet heel indrukwekkend imo. Maar als we bijvoorbeeld naar paaseiland kijken roept dat al veel meer vraagstukken op.

Ook vraag ik me af of het echt slaven geweest zijn. Voornamelijk door de kwaliteit van zulke bouwwerken. Het wekt toch de indruk dat het door ware vakmensen gebouwd is. Misschien een combinatie van beide.

Belangrijk punt in dit verhaal is ook de manier waarop stenen bewerkt zijn op deze locaties. Harde steen soorten die met hoge precisie bewerkt, gesneden en geboord lijken te zijn. Op een wijze die onmogelijk te doen lijkt te zijn met de simpele tools die mensen vroeger voorhanden hadden. Zelfs met huidige technologie zouden sommige vondsten nog moeilijk te bewerkstelligen zijn.

Brien Foerster laat dat mooi zien in zijn videos waar hij al deze locaties bezoekt en juist deze details belicht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjemmert op 05-06-2018 17:43:43 ]
pi_179623540
hallo,

je moet mijn boek over Atlantis maar eens lezen: roodgoudvanparvaim.nl.

Ik kwam in de Bijbel geen vroegere beschaving met electrische gitaren tegen. De stad Henoch voor de vloed was de blauwdruk voor Atlantis. Er waren herdersfluiten en koperen gereedschappen maar geen laptops. De zogenaamde Dendera lamp in de Grote Piramide is niets anders dan een hydrolische pers. Ja, de piramiden werden gebouwd door de Israelitische slaven. Ze waren tempels voor Baal Zafon, de sfinx. De Ziggoerat van Babylon was alvast de blauwdruk.

De rare hiëroglyfen zoals die van de tempel van Seti in Abydos kwamen mijns inziens in visioenen tot stand.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 18:15:31 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179623809
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat denk je dan?

bv juist de bouwwijzen van stonehenge of de Pyramides zien je in de moderne tijd absoluut niet meer, omdat men nu veel betere gereedschappen en technieken heeft ...

bv een massief object bouwen als de Pyramide van gizeh zou in de moderne tijd een veel te tijdsintensief maar ook onnodig proces zijn dat geen meerwaarde heeft, maar enkel in een tijd waarin bv slaven-arbeid normaal was en ook men een veel langere bouwtijd kon accepteren...

Om van bv het bouwen van stonehenge met grote massieve natuurlijke stenen al helemaal niet te spreken, juist als men veel beter is in bv steenbewerking zal men nooit zo'n ouderwets stenen monument neerzetten
Euh die piramides in Giza zijn toch niet door slaven gebouwd is gebleken? En snelheid was ook wel een dingetje hoor, die incestbloedlijnen werden niet zo oud.
And so is the past
pi_179624078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:02 schreef RM-rf het volgende:

bv een massief object bouwen als de Pyramide van gizeh zou in de moderne tijd een veel te tijdsintensief maar ook onnodig proces zijn dat geen meerwaarde heeft, maar enkel in een tijd waarin bv slaven-arbeid normaal was en ook men een veel langere bouwtijd kon accepteren...


De slaventheorie omtrent de bouw van de piramides is ook omstreden.

Verder over bouwtijden, de romeinen kregen het 2000 jaar geleden voor elkaar om in maximaal 10 dagen een brug over de Rijn te bouwen waar een heel leger daarna overheen kon, hoelang doen we daar tegenwoordig wel niet over.

https://en.wikipedia.org/(...)_bridges?wprov=sfla1
pi_179624114
Korte video over verschillende locaties wereldwijd die deze theorie lijken te ondersteunen.

pi_179624191
Boeiend onderwerp inderdaad.

Zelf denk ik ook dat er oude beschavingen geweest zijn die veel geavanceerder waren dan wij nu denken. Waarom we daar niks van terugvinden (behalve die bouwwerken dan) weet ik ook niet.

Dikke asteroïde ofzo die het leven op aarde gedecimeerd heeft waardoor alle kennis verloren is gegaan en dat we weer godnondeju helemaal opnieuw moesten beginnen!! :(

Geen idee :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179625352
Van Stonehenge heb ik weleens een interessant filmpje gezien. Het beantwoordde niet de vraag over hoe ze die enorme stenen daar hadden gekregen, maar wel hoe kinderlijk eenvoudig het was om ze overeind te zetten en de dwarsliggers erop te plaatsen. In het filmpje liet een man met 1 arm zien hoe hij dat in zijn eentje deed. Nee, hij was geen superman :P, wat hij deed was simpelweg gebruikmaken van het balans van de monolieten.

Hij gebruikte als het ware de ene helft van de steen als contra gewicht van de andere helft. Door deze op het midden te balanceren en steeds meer materiaal onder de steen aan te brengen bij het kantelpunt tussen afwisselende kantelingen door, kreeg hij die steen in een aantal uur tijd een redelijk eind omhoog.

Op den duur bereik je een punt waarop je de steen helemaal zo kunt kantelen dat hij overeind komt te staan; met geringe inspanning is het dan rechtop te zetten. De dwarsliggers kun je overdwars tussen twee staanders op dezelfde manier omhoog werken en eenmaal bovenaan een kwartslag draaien. Daarna is het een kwestie van de stapel eronder afbreken tot hij op z'n plaats ligt. Vrij inventief en niet al te moeilijk. Resten de twee vragen uiteraard nog: hoe kregen ze die stenen daar en met welk doel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Maurice76 op 06-06-2018 11:29:19 ]
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_179626017
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 19:47 schreef Maurice76 het volgende:
Van Stonehenge heb ik weleens een interessant filmpje gezien. Het beantwoordde niet de vraag over hoe ze die enorme stenen daar hadden gekregen, maar wel hoe kinderlijk eenvoudig het was om ze overeind te zetten en de dwarsliggers erop te plaatsen. In het filmpje liet een man met 1 arm zien hoe hij dat in zijn eentje deed. Nee, hij was geen superman :P, wat hij deed was simpelweg gebruikmaken van het balans van de monolieten.

Hij gebruikte als het ware de ene helft van de steen als contra gewicht van de andere helft. Door deze op het midden te balanceren en steeds meer materiaal onder de steen aan te brengen bij het kantelpunt tussen afwisselende kantelingen door, kreeg hij die steen in een aantal uur tijd een redelijk eind omhoog.

Op den duur bereik je een punt waarop je de steen helemaal zo kunt kantelen dat hij overeind komt te staan; met geringe inspanning is het dan rechtop te zetten. De dwarsliggers kun je overdwars tussen twee dwarsliggers op dezelfde manier omhoog werken en eenmaal bovenaan een kwartslag draaien. Daarna is het een kwestie van de stapel eronder afbreken tot hij op z'n plaats ligt. Vrij inventief en niet al te moeilijk. Resten de twee vragen uiteraard nog: hoe kregen ze die stenen daar en met welk doel?
Klopt die videos heb ik ook gezien. Zoiets bijvoorbeeld:
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:38:12 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179627900
Ik vond het vroeger altijd wel enorm boeiend. Dan ga je fantaseren over hoe die oude mensen, zonder al onze technologie, een piramide konden bouwen. Of over hoe ze zover konden reizen en navigeren.

En zo af en toe vindt men een antiek apparaat waarvan men niet weet wat het is.

En dan gaan ze allemaal theorieën bedenken. Vind ik machtig mooi.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_179628037
Zo'n antiek mechanisme is nog niet hetzelfde als een verdwenen High Tech beschaving. Overigens ook op Mars zijn zulke mechanismen ontdekt, wat een vreemde zaak is. Het is wel super toevallig dat van die paar foto's die we van Mars krijgen uitgerekend zo'n dingt te zien is. Er zit meer achter maar geen verdwenen High Tech beschaving. Ik denk eerder aan de gevallen engelen in Genesis 6.

http://www.ufosightingsda(...)m-found-on-mars.html
pi_179630731
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:17 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Klopt die videos heb ik ook gezien. Zoiets bijvoorbeeld:
Dat is van diezelfde knaker. Filmpjes ook allemaal gezien. Jammer dat dat al van tig jaar teug is en geen nieuwe beelden meer van zijn in FHD of 4K voor zover ik weet. ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179634249
de piramiden van Gizeh zijn relatief jong in de geschiedenis en dateren van 1500 voor Christus. Ze waren tijdens de Exodus periode gebouwd. De bouw ervan duurde 20 jaar. Eerst werden er tien jaar stenen verzameld en in de volgende tien jaar werden de piramiden gebouwd. Bijkomend probleem was dat het hele gebied vaak onder water stond. Hiervoor werden er hydrolische perzen gebruikt. Er was geen buitenaardse interventie omdat Farao het de Israëlieten zo moeilijk mogelijk wilde maken. In de tijd van Exodus komen we geen high tech tegen, wel tovenaars. Maar die stonden erbij en keken ernaar. Als de wereld van de voortijd was weggevaagd dan waren de piramiden ook weggevaagd. Ze zijn dus van na de vloed. De Toren van Babel was hun blauwdruk. Zie mijn boek: roodgoudvanparvaim.nl
pi_179634687
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:17 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Klopt die videos heb ik ook gezien. Zoiets bijvoorbeeld:
Deze stond in de lijst rechts ervan. Die is ook erg illustratief:

True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_179634775
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik vond het vroeger altijd wel enorm boeiend. Dan ga je fantaseren over hoe die oude mensen, zonder al onze technologie, een piramide konden bouwen. Of over hoe ze zover konden reizen en navigeren.

En zo af en toe vindt men een antiek apparaat waarvan men niet weet wat het is.

En dan gaan ze allemaal theorieën bedenken. Vind ik machtig mooi.
Deze was al geduidt: het is een astrolabe. Het mechanisme liet de stand van de zon en maan zien (en kon daarmee dus ook nauwkeurig zons- en maansverduisteringen voorspellen), alsmede de stand van de planeten die men toen kende. Vrij inventief, gebaseerd op jarenlange data van omlooptijden. Het is wel jammer dat er geen intact exemplaar is overgebleven.

In het algemeen is het gewoon jammer dat er zo weinig op schrift is vastgelegd van technieken die vroeger geheel gangbaar waren, maar de mond-op-mond overlevering door de eeuwen heen niet overleefd hebben. Een hoop van de technieken die men vroeger beheerste zijn ontstaan uit "gebrek aan beter" en geven een goed inzicht in hoe men vroeger tegen mechanica aan keek. In onze huidige wereld met soms complexe en/of brute-force gereedschappen zijn we die oude technieken vergeten en kunnen we ons ook nog maar moeilijk voorstellen hoe men die vroeger heeft kunnen bedenken.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  woensdag 6 juni 2018 @ 12:18:46 #19
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_179635524
Tartessos (Atlantis ?) gevonden , zelfs de azoren waren toen al bewoond

https://trampe.home.xs4al(...)hdtv.x264.rmteam.mkv

de "Internal ramp" theorie van Gizeh

https://trampe.home.xs4al(...).PDTV.XviD-REMAX.avi
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_179641493
Tartessos was de arabische naam voor Tarshish wat Engeland was. Atlantis is Babylon. zie mijn boek.
pi_179650730
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Helemaal waar ! Het mysterieuze druipt ervan af en dat spreekt mij aan. Hoeveel ervan waar is of juist niet is voor mij als leek moeilijk in te schatten maar het spreekt enorm tot de verbeelding en daarom vind ik het een leuk onderwerp om over na te denken.
Dit is mijn favoriete youtube met betrekking tot Giza

  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:02:22 #22
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_179671745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 18:51 schreef phtaloblauw het volgende:
Tartessos was de arabische naam voor Tarshish wat Engeland was. Atlantis is Babylon. zie mijn boek.
Nee hoor dat ligt in zuid spanje ( Iberian Peninsula) is zelfs op een oude griekse kaart aangeduid

jij doelt op Tineilanden
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')