abonnement Unibet Coolblue
pi_179625397
Dat is een fijne plaat :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 5 juni 2018 @ 19:50:48 #52
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_179625409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 10:01 schreef Gehenna het volgende:
Trouwens als er meer mensen zijn die dit een leuk projectje lijkt om te doen, kan dat ook in dit topic? O-)
600 LP's, 200 singles... Ik sla even over. :@
Tegen de tijd dat ik eindelijk klaar ben is er alweer zoveel nieuws bijgekomen dat het een schier eindeloos project zou zijn.
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juni 2018 @ 20:18:10 #53
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_179626030
Bozbeetle: _O_

Ik 'bingeluister' wel vaak hele bands/artiesten chronologisch achter elkaar, maar dan niet meer dan één plaat per dag. Nu bijvoorbeeld bezig met Camel, Pat Metheny, The Nice en Primus (door elkander, ja). Maar de hele platenkast? Haha, nee.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juni 2018 @ 20:20:44 #54
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_179626090
Oh, Acid Mothers Temple en Guru Guru beiden nog eens gezien en gehoord op Zappanale festivals in Duitschland. Gaaf werk.

:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 06-06-2018 06:52:50 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_179626101
Ik vind het op zich wel een goed idee, want ik kom altijd platen tegen die ik jaren niet meer gehoord heb, maar met een hele platen en cd kast ben ik veel te lang bezig.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:47:18 #56
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179626740
Ik merk nu pas dat ik mijn platenkast eigenlijk best vreemd ingedeeld heb :')
Platen van artiesten staan bij elkaar op chronologische volgorde. So far so good.
Alleen artiesten staan dan een weer beetje willekeurig geclusterd, de ene keer een beetje op genre, dan andere keer weer meer op platenlabel of land..

Maar daar gaat ie dan, mijn platenkast :7 Ik heb onglnags nog een klein Ikea-kastje erbij gekocht, dus de vakjes zijn hier en daar nu iets minder gevuld.


En wat vinden we helemaal links bovenin in deze kast, maar natuurlijk: 'vakje 1'
nee, jij dan!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:47:28 #57
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179626743
En wat staat daar helemaal als eerste, uiteraard 'Plaat 1': *O*
1. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea



Direct al een klassieker. Een vreemd album waarop niets op zichzelf klopt, valse zang, rare/leljke instrumentatie, dan akoestisch dan weer overstuurd fuzzy, niet te volgen teksten etc. etc.. Maar op één of andere vreemde manier passen al die absurde puzzelstukjes perfect in elkaar om samen een vrij briljant album te maken O+
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 21:01:11 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179627036
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:47 schreef Gehenna het volgende:
En wat staat daar helemaal als eerste, uiteraard 'Plaat 1': *O*
1. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
[ afbeelding ]


Direct al een klassieker. Een vreemd album waarop niets op zichzelf klopt, valse zang, rare/leljke instrumentatie, dan akoestisch dan weer overstuurd fuzzy, niet te volgen teksten etc. etc.. Maar op één of andere vreemde manier passen al die absurde puzzelstukjes perfect in elkaar om samen een vrij briljant album te maken O+
^O^ nice
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 21:04:26 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179627111
Ik ga nu weer een stapje verder in de acid mother temple krochten

Plaat 7



Acid Mothers Temple & the melting paraiso U.F.O. - in 0 to infinity

Deze plaat is een beetje meer synthesizer, electronisch georiënteerd. Grappig genoeg heb ik deze plaat niet zelf uitgekozen maar gekregen bij een kickstarter om important records een handje te helpen, ik kreeg hiervoor in ruil een random gekleurd vinyl dat was dus deze. Het is wederom een dubbelaar maar nu dus wat electronischer. Het is een tribute richting terry riley's in C maar dat is er niet aan af te horen :P


(ohja zoals jullie al zien heb ik de albums per artiest niet chronologisch staan :D )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:13:57 #60
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_179627322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:47 schreef Gehenna het volgende:
Ik merk nu pas dat ik mijn platenkast eigenlijk best vreemd ingedeeld heb :')
Platen van artiesten staan bij elkaar op chronologische volgorde. So far so good.
Alleen artiesten staan dan een weer beetje willekeurig geclusterd, de ene keer een beetje op genre, dan andere keer weer meer op platenlabel of land..
Mijn OCD zou daar niet mee om kunnen gaan :D :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:33:19 #61
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_179627792
Ik geloof dat mijn platen op alfabetische volgorde staan, en dan per artiest chronologisch
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:59:21 #62
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179628320
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:13 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Mijn OCD zou daar niet mee om kunnen gaan :D :')
Haha, herkenbaar, maar het staat al heel lang op deze manier hier.. Mijn OCD is nu dit gewend.
Misschien is het tijd voor een autobiografische ordening.. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 05-06-2018 22:26:13 ]
nee, jij dan!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:03:06 #63
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179628398
En wat staat er naast Neutral Milk Hotel, natuurlijk:

2. Bauhaus - Bela Lugosi's Dead


De ultieme vleermuisplaat

nee, jij dan!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:04:11 #64
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179628420
Vakje 1 staat hier vol met dingen die tot onlangs niet meer pasten in andere vakjes :')
nee, jij dan!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:25:14 #65
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179628827
3. Soundgarden - Badmotorfinger


Deze staat ook in dit vakje omdat ik verder eigenlijk geen grunge heb :P Wat kan ik verder melden over deze plaat, gewoon weer een erg toffe. Stond er - toen ik 'm voor het eerst draaide - wel van te kijken hoeveel 'peper de band in hun reet' had, ik kende hiervoor enkel Black Hole Sun, wat toch meer een ballad is. Maar dit knalt behoorlijk

nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 22:28:15 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179628902
Plaat 8



De laatste van Acid Mothers Temple & the melting paraiso U.F.O. namelijk Crystal rainbow pyramid under the stars. Deze lijkt het meest op hoe hun concerten vaak zijn, heerlijk matra achtige bas en drum met solo's die overal heen gaan en een de langharige grijsaard die space geluiden maakt O+

Een mooie afsluiter van dit setje...

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage woensdag 6 juni 2018 @ 06:53:46 #67
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_179631927
quote:
[...]
(ohja zoals jullie al zien heb ik de albums per artiest niet chronologisch staan :D )
o|O

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_179632279
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:04 schreef Gehenna het volgende:
Vakje 1 staat hier vol met dingen die tot onlangs niet meer pasten in andere vakjes :')
Wel een mooi gevarieerd vakje :)
pi_179632298
Ik heb even gekeken naar de CD kast hier.....vakje 1 begint met ABBA en 5 albums van Acda en de Munnik van mevrouw cafca. Ik sla even over ;)
pi_179632579
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 08:00 schreef cafca het volgende:
Ik heb even gekeken naar de CD kast hier.....vakje 1 begint met ABBA en 5 albums van Acda en de Munnik van mevrouw cafca. Ik sla even over ;)
Jij begint bij de B van Blof?
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_179632751
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 08:36 schreef bartrid het volgende:

[..]

Jij begint bij de B van Blof?
De B begint al wel iets beter:


Geen Bløf, sorry
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 09:03:15 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179632829
De volgende sessie van mij wordt pas maandag weer :o leven en zulks :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179640890
Ik zit me een beetje af te vragen op welke manier ik door de Boris discography heen wil gaan, iemand suggereerde chronologisch, maar dan zijn alle platen die ik super vet vind weg voor dat ik op de helft ben :')
Zat te denken om het of wel random, of wel op goed gevoel te doen :Y

SPOILER: Boris albums die ik wellicht allemaal ga luisteren
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben niet zo gecharmeerd van het idee van The Thing Which Solomon Overlooked, dus ik denk dat ik eerst de eerst luister en dan ff kijk of ik de rest mee pak :P
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  woensdag 6 juni 2018 @ 19:33:03 #74
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179642228
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 18:20 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik zit me een beetje af te vragen op welke manier ik door de Boris discography heen wil gaan, iemand suggereerde chronologisch, maar dan zijn alle platen die ik super vet vind weg voor dat ik op de helft ben :')
Zat te denken om het of wel random, of wel op goed gevoel te doen :Y

SPOILER: Boris albums die ik wellicht allemaal ga luisteren
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben niet zo gecharmeerd van het idee van The Thing Which Solomon Overlooked, dus ik denk dat ik eerst de eerst luister en dan ff kijk of ik de rest mee pak :P
Oh Altar met Sunn O))) en Rock Dream met Merzbow zou ik zeker luisteren, dan zijn twee van mijn favorieten :Y

Ik zou zelf ook chronologisch gaan denk ik, aan het eind zitten ook wel een paar pareltjes (präparat, Dear en Noise :Y ). Die 3 albums uit 2015 worden wel een zware zit denk ik :P
nee, jij dan!
pi_179642366
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:33 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh Altar met Sunn O))) en Rock Dream met Merzbow zou ik zeker luisteren, dan zijn twee van mijn favorieten :Y

Ik zou zelf ook chronologisch gaan denk ik, aan het eind zitten ook wel een paar pareltjes (präparat, Dear en Noise :Y ). Die 3 albums uit 2015 worden wel een zware zit denk ik :P
Ja dat laatste is ook wel waarom ik liever niet chronologisch ga werken, denk dat ik de nieuwere pareltjes toch niet zo goed ga vinden als het vroegere geniale werk :P

Weet overigens niet of ik nog iets geniaals mis, maar ze hebben zo veel collabs _O-
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')