abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 juni 2018 @ 13:25:57 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179599561
Ik wou even een topic aan snijden wat best wel gevoelig ligt op BNW.
BNW en Fok! zelf.

Zoals jullie vast wel merken is het nogal rustig op BNW.
als oude vaste rot heb ik best wel wat meegemaakt hier, van grappige topics tot zwaar racistische topics tot topics die zo ingewikkeld waren dat men de draad al snel kwijt was.
Complotten die decennia na dato nog steeds enorm populair zijn. zie 9/11 het ronde huis en de maanlanding... ( ja we wachten nog steeds op een ubersimpele en eenvoudige uitleg van een van onze vaste posters.. als die er nog is)

En exact dat is het punt wat ik hierbij wil aansnijden, vrijheid van meningsuiting hier op BNW.
het is bizar dat de ene gebruiker de regels van fok en bnw volledig overschrijd en nog maanden door kan posten en de ander om onzinige reden van het toneel is verwijderd.

Nou start ik hier een topic over, waar ik van weet dat dit weer snel word weg geveegd, Zoals een paar jaar geleden..

Toch wil ik dit bespreekbaar maken, aangezien BNW niet meer is wat het geweest is, en dit is specifiek voor de gene die dit topic waarschijnlijk gaat sluiten en onder de mat gaat vegen, zoals al eerder gebeurt is.

Fok! keldert kwa leden, moderators zijn met grote aantallen tegelijk opgestapt, de site zelf is traag en kudt geworden, zelfs de app werkt niet meer normaal.

Ik vind het heel jammer maar Fok! doet het zichzelf aan, in plaats van de regels erg aan te scherpen, lijkt het me verstandiger om de regels wat te laten vieren, geen idee alleen of het nog nut heeft, maar ik vind het geen slecht idee om het een keer bespreekbaar te maken, en waar kan het beter dan hier op BNW.

En het mooie is gooi je het topic op slot en krijg ik een ban of wat dan ook, bewijst voor mij maar weer de situatie en is dit gelijk mijn laatste topic.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_179599687
BNW was sowieso in eerste instantie al het idee van een verrader om de energie van waarheid en het belichten van corruptie in de wereld uit POL en NWS te laten verdwijnen.
pi_179599732
Jij weet toch niet of iemand om een zinnige of onzinnige reden van het toneel verdwijnt?
  maandag 4 juni 2018 @ 13:34:36 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179599767
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:32 schreef LurkJeRot het volgende:
Jij weet toch niet of iemand om een zinnige of onzinnige reden van het toneel verdwijnt?
Waar is Wantie?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_179599951
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:34 schreef theguyver het volgende:

[..]

Waar is Wantie?
Ff koffie halen bij de plus, is zo terug.
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:45:47 #6
249559 crew  Lavenderr
pi_179600000
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:31 schreef Salvad0R het volgende:
BNW was sowieso in eerste instantie al het idee van een verrader om de energie van waarheid en het belichten van corruptie in de wereld uit POL en NWS te laten verdwijnen.
Wie was die verrader dan? Huxley?
  maandag 4 juni 2018 @ 13:45:58 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179600002
Waar zijn bijna alle users, die hier dagelijks posten, er is een veegpartij geweest bijna vanuit het niets waardoor er nu in een week bijna net zoveel word gepost als in een uur tijd in de hoogtij dagen van BNW, je gaat me niet vertellen dat ze er in eens allemaal ineens geen zin meer in hadden.
Zowel voor als tegenstanders van bepaalde complotten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:47:38 #8
249559 crew  Lavenderr
pi_179600043
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:45 schreef theguyver het volgende:
Waar zijn bijna alle users, die hier dagelijks posten, er is een veegpartij geweest bijna vanuit het niets waardoor er nu in een week bijna net zoveel word gepost als in een uur tijd in de hoogtij dagen van BNW, je gaat me niet vertellen dat ze er in eens allemaal ineens geen zin meer in hadden.
Zowel voor als tegenstanders van bepaalde complotten.
Aan wie stel je die vraag Guyv?
pi_179600108
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wie was die verrader dan? Huxley?
Weet ik veel. Hoef ik niet te onthouden, het internet vergeet niet.

Lui shitlisten zichzelf met hun bullshit.
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:51:03 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_179600126
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:50 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Weet ik veel. Hoef ik niet te onthouden, het internet vergeet niet.

Lui shitlisten zichzelf met hun bullshit.
Klopt.
pi_179600144
Dat mensen behoefte hadden om BNW in het leven te roepen geeft alleen maar aan dat de door lamestream media voorgekauwde realiteit niet spoort met bevindingen op het internet. Het was een reactie, een veelzeggende ook nog.
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:55:04 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_179600229
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:51 schreef Salvad0R het volgende:
Dat mensen behoefte hadden om BNW in het leven te roepen geeft alleen maar aan dat de door lamestream media voorgekauwde realiteit niet spoort met bevindingen op het internet. Het was een reactie, een veelzeggende ook nog.
Klopt ook. Het is een uitlaatklep voor mensen die het voorgekauwde voedsel niet meer slikken.
pi_179600258
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt ook. Het is een uitlaatklep voor mensen die het voorgekauwde voedsel niet meer slikken.
Eh ja en grotendeels een plek waar de professionele trollarmy van de Public Relations fagz desinformatie spuwen tegenwoordig
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:59:57 #14
249559 crew  Lavenderr
pi_179600328
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:56 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Eh ja en grotendeels een plek waar de professionele trollarmy van de Public Relations fagz desinformatie spuwen tegenwoordig
Ook dat.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:07:04 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179600463
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Aan wie stel je die vraag Guyv?
De gene die de belangrijke beslissingen nemen hier op Fok! en daarbij bedoel ik niet de mods.

quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:51 schreef Salvad0R het volgende:
Dat mensen behoefte hadden om BNW in het leven te roepen geeft alleen maar aan dat de door lamestream media voorgekauwde realiteit niet spoort met bevindingen op het internet. Het was een reactie, een veelzeggende ook nog.
op Tingo en af en toe Lambiekje na zijn ze bijna allemaal weg!

bizar nietwaar?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_179600490
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:07 schreef theguyver het volgende:

[..]

De gene die de belangrijke beslissingen nemen hier op Fok! en daarbij bedoel ik niet de mods.

[..]

op Tingo en af en toe Lambiekje na zijn ze bijna allemaal weg!

bizar nietwaar?
ajoh die lui zitten nu op 1337chan helemaal Q te gaan

is trouwens mooi

schijnt internet blackout te komen deze/volgende week

pi_179600518
ik doe bij dezent groentjes aan A^TuinHek

  maandag 4 juni 2018 @ 14:19:59 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179600657
Volgens mij is het probleem internetwijd, FOK!wijd en hebben forums die het over 'grote' onderwerpen hebben er gewoon nog een dosis meer last van dan forums die het meer over hobby's hebben (PTA, DIG, GAM etc). NWS, POL en BNW (en vast nog wel een aantal anderen) hebben veel meer last van verharding van de discussie en wordt de lijn van 'vrije meningsuiting' en 'strafbaar/sociaal onwenselijk/bizar' vaker overschreden met heftigere tegenreacties dan wanneer men het heeft over een Volkswagen Polo met of zonder winterbanden.

Dus ja, vrijheid van spreken in BNW is volgens mij al een paar stappen groter dan in andere subfora. Maar misschien maakt het de ruimte tussen tegenstanders zodanig groot dat mensen niet meer het idee hebben dat er een compromis te sluiten is of überhaupt een discussie te voeren is en is het uiteindelijke resultaat beledigingen over en weer die over het hele forum gewoon onwenselijk is. Als je niet normaal kan discussieren dan betekend dat niet dat je de 'tegenstander' maar belachelijk moet maken en juist dat gebeurd tegenwoordig een stuk vaker (FOK! wijd/Internet wijd) en dan blijven mensen inderdaad weg als er wel of niet tegen wordt opgetreden. (naargelang de persoon positief of negatief wordt beïnvloed door het eventuele optreden).

Lastig verhaal, ik heb stiekem ook niet het idee dat uitloop groter is maar wel dat de uitloop groter is dan de inloop dus dan valt het meer op. Laten we zeggen dat de gemiddelde levensduur van een user 7 jaar is (met uitschieters en eerdere verlaters) maar dat wanneer de inloop sterk verminderd merk je het in de drukte, als je dan een forum hebt die zich hoe dan ook al in een niche bevindt dan voel je het veel sneller. Zelfde verhaal zie TRU. (en nog een paar andere fora)


[ Bericht 9% gewijzigd door jogy op 04-06-2018 14:25:21 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179600785
Lastig verhaal?

Moderators houden vrijwel geen rekening met de PR bureaus die zichzelf aan roverheden/bedrijven verhoeren om de waarheid te vertroebelen. De echte landverraders.

Ze worden het liefst moderator, zelfs.

Ik ben gestopt met FOK! omdat lui gewoon blind en naief waren en niet inzagen dat er mensen zijn die betaald krijgen om te liegen op internet.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:28:16 #20
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179600799
Het probleem internetwide in mijn ogen is dat het nu veel makkelijker wordt om iets tot fake news te bestempelen en daarmee hele bronnen als onbetrouwbaar weg te zetten.

Voor wat Fok! betreft: daar zijn een hoop redenen voor en ik hoop dat een uiteindelijk nieuwe blauwe een goede impuls terug kan geven :Y
  maandag 4 juni 2018 @ 14:29:57 #21
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179600817
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:27 schreef Salvad0R het volgende:
Lastig verhaal?

Moderators houden vrijwel geen rekening met de PR bureaus die zichzelf aan roverheden/bedrijven verhoeren om de waarheid te vertroebelen. De echte landverraders.

Ze worden het liefst moderator, zelfs.

Ik ben gestopt met FOK! omdat lui gewoon blind en naief waren en niet inzagen dat er mensen zijn die betaald krijgen om te liegen op internet.
Mwoah, die activiteit zie je meer op grotere invloed sites zoals Reddit. Fok is geen autoriteit op het gebied van BNW verspreiding.

Die betaalde lui vind je meer op sites als Niburu ook.

Propaganda is internetwide sowieso een probleem. Ook corporate shilling.
pi_179600825
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:28 schreef ChrisCarter het volgende:
Het probleem internetwide in mijn ogen is dat het nu veel makkelijker wordt om iets tot fake news te bestempelen en daarmee hele bronnen als onbetrouwbaar weg te zetten.

Voor wat Fok! betreft: daar zijn een hoop redenen voor en ik hoop dat een uiteindelijk nieuwe blauwe een goede impuls terug kan geven :Y
Je hebt mensen die doen alsof ze "rebels" zijn en dan moet opzet twijfelachtige bronnen gebruiken om de aandacht af te leiden van iets anders. Het houdt ze van de straat blijkbaar. Wat mij betreft worden ze allemaal opgepakt en naar GTMO afgevoerd.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:32:35 #23
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179600848
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je hebt mensen die doen alsof ze "rebels" zijn en dan moet opzet twijfelachtige bronnen gebruiken om de aandacht af te leiden van iets anders. Het houdt ze van de straat blijkbaar. Wat mij betreft worden ze allemaal opgepakt en naar GTMO afgevoerd.
Met name op de grootste sites zijn dat gewoon betaalde influencers.

Populaire vloggers ook. Als je dat goed analyseert zie je terug hoe ontzettend dat wordt gestuurd op de achtergrond.

In die wereld is er niet zoiets als "toeval".
  maandag 4 juni 2018 @ 14:33:01 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179600856
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:19 schreef jogy het volgende:
Volgens mij is het probleem internetwijd, FOK!wijd en hebben forums die het over 'grote' onderwerpen hebben er gewoon nog een dosis meer last van dan forums die het meer over hobby's hebben (PTA, DIG, GAM etc). NWS, POL en BNW (en vast nog wel een aantal anderen) hebben veel meer last van verharding van de discussie en wordt de lijn van 'vrije meningsuiting' en 'strafbaar/sociaal onwenselijk/bizar' vaker overschreden met heftigere tegenreacties dan wanneer men het heeft over een Volkswagen Polo met of zonder winterbanden.

Dus ja, vrijheid van spreken in BNW is volgens mij al een paar stappen groter dan in andere subfora. Maar misschien maakt het de ruimte tussen tegenstanders zodanig groot dat mensen niet meer het idee hebben dat er een compromis te sluiten is of überhaupt een discussie te voeren is en is het uiteindelijke resultaat beledigingen over en weer die over het hele forum gewoon onwenselijk is. Als je niet normaal kan discussieren dan betekend dat niet dat je de 'tegenstander' maar belachelijk moet maken en juist dat gebeurd tegenwoordig een stuk vaker (FOK! wijd/Internet wijd) en dan blijven mensen inderdaad weg als er wel of niet tegen wordt opgetreden. (naargelang de persoon positief of negatief wordt beïnvloed door het eventuele optreden).

Lastig verhaal, ik heb stiekem ook niet het idee dat uitloop groter is maar wel dat de uitloop groter is dan de inloop dus dan valt het meer op. Laten we zeggen dat de gemiddelde levensduur van een user 7 jaar is (met uitschieters en eerdere verlaters) maar dat wanneer de inloop sterk verminderd merk je het in de drukte, als je dan een forum hebt die zich hoe dan ook al in een niche bevindt dan voel je het veel sneller. Zelfde verhaal zie TRU. (en nog een paar andere fora)
[ afbeelding ]
Zal er grootendeels wel mee te maken hebben, maar als je hier de mond word gesnoerd ga je ergens anders kijken waar het wel kan, waar ligt het dan aan?

Ik wil niet zeggen dat ik het eens ben met de users over hun aangesneden onderwerp, maar wel dat men het hier gewoon niet kwijt kan.
En ja vaak liepen de frustraties hoog op.
Maar ik kan mij herinneren dat hier een nazi hier weken a maanden lang behoorlijk vrije toegang kreeg om zijn propaganda te spuwen.

maar ineens is BNW dood, de statistieken liegen er niet om..
so what happend!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 4 juni 2018 @ 14:51:04 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179601130
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:33 schreef theguyver het volgende:
maar ineens is BNW dood, de statistieken liegen er niet om..
so what happend!
Metaalmoeheid in de discussies en de users die ze voeren. Het uitblijven van de mogelijkheid van een in hun ogen normale discussie of een normaal onderwerp omdat de meningen te ver van elkaar vandaan bleven wat een normaal onderwerp is en wat een normale discussie is. En dat is niet meer dan een persoonlijke opvatting waar moderatie crew niets mee kan. Dat en het gebrek aan nieuwe aanwas die blijft hangen maakt dat de kraan met nieuwe users niet snel genoeg in de emmer met gaatjes wat het forum is loopt. Denk ik dan hé.

Het onderliggende probleem ligt een paar niveautjes hoger dan BNW alleen en dan niet persé crew maar het forum wat steeds meer als een achterhaald internet 1.0 ding gezien wordt. Mensen kunnen tegenwoordig hele fijne 1 meningbubbels maken die gewoon door mensen onderling worden beheerd binnen gesloten facebook groepjes of andere (social)media. De discussie voeren met tegengestelden wordt steeds minder populair want dat zou de eigen opinie kunnen verschuiven en dat is eng.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179601804
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:33 schreef theguyver het volgende:

[..]


maar ineens is BNW dood, de statistieken liegen er niet om..
so what happend!
Complottheoriën zijn mainstream geworden. Onder andere dankzij populisten als Trump, Orban en Erdogan. Hierdoor zijn BNW-topics verschoven naar NWS en POL. Fake news, deep state en zionisme waren voorheen topics duidelijk voor BNW, maar dankzij deze ontwikkeling moet het ineens besproken worden in de MSM. Hierdoor moeten de conspiracies veel verder gezocht worden en maken die een nog extremere ruk naar rechts. Als ik in /r/conspiracy kom, kom ik eigenlijk geen kritische posts meer tegen maar alleen maar Trump-papegaaien, alleen maar Hillary, Soros en 'de joden'.
Dit in combinatie met de white genocide, cultureel marxisme en andere benamingen voor dezelfde bullshit maakt dat de huidige samenstelling van complotdenkers een dusdanig extreemrechtse signatuur krijgt dat normale mensen er niet meer mee geassocieerd willen worden en het niet zo raar is dat er hard wordt opgetreden tegen de mensen die er wel in mee zijn gegaan.
  maandag 4 juni 2018 @ 15:30:56 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179601829
quote:
Het probleem met dat soort ongein is dat je nooit zeker kan zijn of iemand betaald wordt voor een mening of dat het de eigen mening is en daar op kan niet gemodereerd/geband worden. dat zet de poorten open naar paranoïa en dan zullen er (waarschijnlijk) veel meer 'onschuldige' users tegen een ban aan lopen dan dat er überhaupt corporate trolls op het Nederlandse internet rondwaren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 16:16:01 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179602661
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 15:28 schreef Stranger het volgende:

[..]

Complottheoriën zijn mainstream geworden. Onder andere dankzij populisten als Trump, Orban en Erdogan. Hierdoor zijn BNW-topics verschoven naar NWS en POL. Fake news, deep state en zionisme waren voorheen topics duidelijk voor BNW, maar dankzij deze ontwikkeling moet het ineens besproken worden in de MSM. Hierdoor moeten de conspiracies veel verder gezocht worden en maken die een nog extremere ruk naar rechts. Als ik in /r/conspiracy kom, kom ik eigenlijk geen kritische posts meer tegen maar alleen maar Trump-papegaaien, alleen maar Hillary, Soros en 'de joden'.
Dit in combinatie met de white genocide, cultureel marxisme en andere benamingen voor dezelfde bullshit maakt dat de huidige samenstelling van complotdenkers een dusdanig extreemrechtse signatuur krijgt dat normale mensen er niet meer mee geassocieerd willen worden en het niet zo raar is dat er hard wordt opgetreden tegen de mensen die er wel in mee zijn gegaan.
Er is zeg maar een verschuiving van the X-Files naar House of Cards...

In de jaren 90 waren conspiracies nog lekker op obscure sites met frames, teksten van the unabomber downloaden... Tegenwoordig is het het oplossen van AIVD puzzel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179603051
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er is zeg maar een verschuiving van the X-Files naar House of Cards...

In de jaren 90 waren conspiracies nog lekker op obscure sites met frames, teksten van the unabomber downloaden... Tegenwoordig is het het oplossen van AIVD puzzel.
Wat ik zo bijzonder vind is dat rechts en populisme bijna overal aan de macht is en blijkbaar de conspiracies opschuiven naar rechts in plaats van links. Ooit schopten conspiracies nog tegen de heersende orde aan, maar nu blijven ze gewoon in hun straatje meelullen. 'Kritische denkers' zijn geradicaliseerd en hun naampje zeker niet meer waard.
  maandag 4 juni 2018 @ 16:45:25 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179603327
Je kan er zo een samenzwering van kunnen maken, zoals volgens sommigen de hippie beweging in de jaren 60 grondig is vergiftigd door schimmige bedrijven en schaduwoverheden kan je nu ook hetzelfde denken dat de redelijk succesvolle en diepgaande samenzweringsgemeenschap bewust is gekaapt met een dosis (halve) misinformatie dat er gewoon niets meer van over is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 16:46:49 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179603358
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 16:33 schreef Stranger het volgende:

[..]

Wat ik zo bijzonder vind is dat rechts en populisme bijna overal aan de macht is en blijkbaar de conspiracies opschuiven naar rechts in plaats van links. Ooit schopten conspiracies nog tegen de heersende orde aan, maar nu blijven ze gewoon in hun straatje meelullen. 'Kritische denkers' zijn geradicaliseerd en hun naampje zeker niet meer waard.
Dat ook ja het is van krakersbolwerken daadwerkelijk de mainstream ingerold en die hebben er weer gewoon een standaard rechts verhaal van gemaakt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 juni 2018 @ 17:12:04 #33
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_179603747
Ben druk bezig met banden en dia's digitalizeren.


Heb wel wat stukjes geschreven tegen de maanlanding hoax natuurlijk maar nog niet gepost.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  maandag 4 juni 2018 @ 17:19:28 #34
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_179603861
quote:
4s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:25 schreef theguyver het volgende:
Ik wou even een topic aan snijden wat best wel gevoelig ligt op BNW.
BNW en Fok! zelf.

Zoals jullie vast wel merken is het nogal rustig op BNW.
als oude vaste rot heb ik best wel wat meegemaakt hier, van grappige topics tot zwaar racistische topics tot topics die zo ingewikkeld waren dat men de draad al snel kwijt was.
Complotten die decennia na dato nog steeds enorm populair zijn. zie 9/11 het ronde huis en de maanlanding... ( ja we wachten nog steeds op een ubersimpele en eenvoudige uitleg van een van onze vaste posters.. als die er nog is)

En exact dat is het punt wat ik hierbij wil aansnijden, vrijheid van meningsuiting hier op BNW.
het is bizar dat de ene gebruiker de regels van fok en bnw volledig overschrijd en nog maanden door kan posten en de ander om onzinige reden van het toneel is verwijderd.

Nou start ik hier een topic over, waar ik van weet dat dit weer snel word weg geveegd, Zoals een paar jaar geleden..

Toch wil ik dit bespreekbaar maken, aangezien BNW niet meer is wat het geweest is, en dit is specifiek voor de gene die dit topic waarschijnlijk gaat sluiten en onder de mat gaat vegen, zoals al eerder gebeurt is.

Fok! keldert kwa leden, moderators zijn met grote aantallen tegelijk opgestapt, de site zelf is traag en kudt geworden, zelfs de app werkt niet meer normaal.

Ik vind het heel jammer maar Fok! doet het zichzelf aan, in plaats van de regels erg aan te scherpen, lijkt het me verstandiger om de regels wat te laten vieren, geen idee alleen of het nog nut heeft, maar ik vind het geen slecht idee om het een keer bespreekbaar te maken, en waar kan het beter dan hier op BNW.

En het mooie is gooi je het topic op slot en krijg ik een ban of wat dan ook, bewijst voor mij maar weer de situatie en is dit gelijk mijn laatste topic.
Is het lang lopen van de populaire topics niet deel van het probleem dan? Alles lijkt ondertussen wel gezegd te zijn over een 911, maanlanding etc. en er komt niet zo veel voor in de plaats. Het is best lang geleden dat ik iig daar een nieuwe gedachte langs zag komen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_179604457
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2018 15:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Het probleem met dat soort ongein is dat je nooit zeker kan zijn of iemand betaald wordt voor een mening of dat het de eigen mening is en daar op kan niet gemodereerd/geband worden. dat zet de poorten open naar paranoïa en dan zullen er (waarschijnlijk) veel meer 'onschuldige' users tegen een ban aan lopen dan dat er überhaupt corporate trolls op het Nederlandse internet rondwaren.
Tja wat mij betreft is het gewoon misleiding zoniet landverraad.
  maandag 4 juni 2018 @ 17:49:34 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179604536
quote:
9s.gif Op maandag 4 juni 2018 16:45 schreef jogy het volgende:
Je kan er zo een samenzwering van kunnen maken, zoals volgens sommigen de hippie beweging in de jaren 60 grondig is vergiftigd door schimmige bedrijven en schaduwoverheden kan je nu ook hetzelfde denken dat de redelijk succesvolle en diepgaande samenzweringsgemeenschap bewust is gekaapt met een dosis (halve) misinformatie dat er gewoon niets meer van over is.
Wantie vertrok (reden staat in mijn PM ga ik hier niet uiten), ruim baan voor anderen, maar nee de rest was toevallig ook ineens weg...
toeval??
Lijkt me niet Tingo zit hier ook nog, of zat.. geen idee al even niet gezien.
Daarvoor was het nog behoorlijk druk.. toeval??
lijkt me niet, er steekt meer achter mijn beste, wie houd jij de hand boven de kop :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 4 juni 2018 @ 17:52:16 #37
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179604603
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Is het lang lopen van de populaire topics niet deel van het probleem dan? Alles lijkt ondertussen wel gezegd te zijn over een 911, maanlanding etc. en er komt niet zo veel voor in de plaats. Het is best lang geleden dat ik iig daar een nieuwe gedachte langs zag komen.
2010 kwam biekje met de no-plane theorie waar de rest in meeging.

quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat ook ja het is van krakersbolwerken daadwerkelijk de mainstream ingerold en die hebben er weer gewoon een standaard rechts verhaal van gemaakt.
en alsnog worden die topics hierheen verplaatst.
Er staat een voorbeeld nog in het rijtje van afgelopen week.

op de FP gebeurt het meer!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 4 juni 2018 @ 18:38:02 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179605422
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wantie vertrok (reden staat in mijn PM ga ik hier niet uiten), ruim baan voor anderen, maar nee de rest was toevallig ook ineens weg...
toeval??
Lijkt me niet Tingo zit hier ook nog, of zat.. geen idee al even niet gezien.
Daarvoor was het nog behoorlijk druk.. toeval??
lijkt me niet, er steekt meer achter mijn beste, wie houd jij de hand boven de kop :P
;). Jij zit hier in ieder geval wel op de goede plek in BNW :P.

Mijn puntje is dat eigenlijk dat vertrekkende users van alle tijden is en hoort ook bij een forum maar dat het nu over de gehele linie beter te voelen is omdat er weinig nieuwe aanwas is. Mensen vertrekken nou eenmaal en een forum is vrijblijvend dus kan je ze niet terugdwingen, zo simpel is het. Kan je bij eventuele specifieke zaken er natuurlijk een mening over hebben omdat je misschien affiniteit had met de user of in ieder geval zijn manier van posten maar het hoort er gewoon bij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 4 juni 2018 @ 18:42:16 #39
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_179605490
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

2010 kwam biekje met de no-plane theorie waar de rest in meeging.

[..]

en alsnog worden die topics hierheen verplaatst.
Er staat een voorbeeld nog in het rijtje van afgelopen week.

op de FP gebeurt het meer!
Precies, 8 jaar geleden ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 18:51:05 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_179605648
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:12 schreef t4600c het volgende:
Ben druk bezig met banden en dia's digitalizeren.


Heb wel wat stukjes geschreven tegen de maanlanding hoax natuurlijk maar nog niet gepost.
Die zien we graag weer verschijnen t4600c ;)
  maandag 4 juni 2018 @ 18:57:53 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179605758
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:38 schreef jogy het volgende:

[..]

;). Jij zit hier in ieder geval wel op de goede plek in BNW :P.

Mijn puntje is dat eigenlijk dat vertrekkende users van alle tijden is en hoort ook bij een forum maar dat het nu over de gehele linie beter te voelen is omdat er weinig nieuwe aanwas is. Mensen vertrekken nou eenmaal en een forum is vrijblijvend dus kan je ze niet terugdwingen, zo simpel is het. Kan je bij eventuele specifieke zaken er natuurlijk een mening over hebben omdat je misschien affiniteit had met de user of in ieder geval zijn manier van posten maar het hoort er gewoon bij.
agh ja... btw sinds wanneer krijg je een ban voor verstoren van discussie zoals illusions en Wantie?
dat is namelijk de reden van vertrek..

kan aan mij liggen maar als je al niet mag discussiëren op een topic.. wat de hele reden is.. wtf

leg mij maar uit mijn beste...
Waar slaat dat op?

btw verstoren van discussie... hmmm nou ... we hebben tegenwoordig erg veel levendige discussies overgehouden ...
again.. statistics!!
Vraag me af wie dat allemaal nog meer te horen kreeg.. wel heel toevallig of niet dan..
Wie houd je de hand boven de kop Jogy? 8-)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 4 juni 2018 @ 19:13:19 #42
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179606024
Bans worden niet besproken. Je kan wel mailen naar forum@fok.nl daarover :)
  maandag 4 juni 2018 @ 21:23:56 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179609325
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 19:13 schreef ChrisCarter het volgende:
Bans worden niet besproken. Je kan wel mailen naar forum@fok.nl daarover :)
Ik weet het, maar is mooie manier van onder matje vegen, daar gaat het hele topic juist over.
Ja ik neem een risico met dit topic, maar wat maakt het nou nog uit.

hoge piefjes op Fok! hebben dit forum behoorlijk de nek omgedraaid,.
Dat is juist het complot, enig nadeel het mag niet besproken worden..
Mooi he.. :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 4 juni 2018 @ 23:37:07 #44
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179612370
Ik zie niet helemaal in hoe een minder lopend BNW fok de nek om zou draaien. Utopia alleen heeft ruim een miljoen posts gedraaid ofzo. BNW is maar een rimpeling in de schaduw daarvan (helaas)
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 23:44:16 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179612531
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 21:23 schreef theguyver het volgende:
hoge piefjes op Fok! hebben dit forum behoorlijk de nek omgedraaid,.
Dat is juist het complot, enig nadeel het mag niet besproken worden..
Mooi he..
hoge piefjes doen er van alles aan om dit forum weer wat smoel terug te geven. Helaas is de enige smoel die ze terug krijgen twee in loopgraven ingegraven groepjes.... die geen duimbreed toe willen geven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 juni 2018 @ 23:45:46 #46
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179612563
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 23:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hoge piefjes doen er van alles aan om dit forum weer wat smoel terug te geven. Helaas is de enige smoel die ze terug krijgen twee in loopgraven ingegraven groepjes.... die geen duimbreed toe willen geven.
En dit ja. Erg zonde.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 02:35:25 #47
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179613717
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 23:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hoge piefjes doen er van alles aan om dit forum weer wat smoel terug te geven. Helaas is de enige smoel die ze terug krijgen twee in loopgraven ingegraven groepjes.... die geen duimbreed toe willen geven.
Wat is dit dan?

ik citeer mijzelf ff

Ik vind het heel jammer maar Fok! doet het zichzelf aan, in plaats van de regels erg aan te scherpen, lijkt het me verstandiger om de regels wat te laten vieren, geen idee alleen of het nog nut heeft, maar ik vind het geen slecht idee om het een keer bespreekbaar te maken, en waar kan het beter dan hier op BNW.

en

Zal er grootendeels wel mee te maken hebben, maar als je hier de mond word gesnoerd ga je ergens anders kijken waar het wel kan, waar ligt het dan aan?

Ik wil niet zeggen dat ik het eens ben met de users over hun aangesneden onderwerp, maar wel dat men het hier gewoon niet kwijt kan.
En ja vaak liepen de frustraties hoog op.
Maar ik kan mij herinneren dat hier een nazi hier weken a maanden lang behoorlijk vrije toegang kreeg om zijn propaganda te spuwen.

maar ineens is BNW dood, de statistieken liegen er niet om..
so what happend!


natuurlijk heb je voor en tegenstanders altijd al zo geweest, dat is het idee van een discussie, iedereen er uitschoppen, of onmogelijk maken om je mening te uiten heeft geresulteerd in het resultaat wat we nu zien.

en ja, misschien lullig voor de mods, dan is er werk aan de winkel om het een beetje in goede banen te leiden, natuurlijk zijn er regels voor nodig.

maar waar is nu de discussie, er is amper iets van over gebleven, Ik leg alleen niet de schuld bij de gebruikers omdat ze ergens anders in geloven, ik leg de schuld bij het beleid dat men hun mening hier niet meer kan uiten.
.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_179614371
BNW heb ik gevolgd sinds het werd geopend en zelf ben ik veel minder actief op fok in het algemeen wegens andere activiteiten die tijd en aandacht vragen, maar ik vind wel dat de kwaliteit van de OP's behoorlijk achteruit is gegaan. Vaak onderwerpen die zo ver gezocht zijn dat ze niet relevant zijn, of over erg lokale issues gaan die wmb niet echt in BNW thuishoren.

Nu 9/11 al zover achter ons ligt, zijn bepaalde eye-openers ook minder relevant en er wordt niet over gesproken.

Toch zijn een heleboel dingen die in BNW zijn behandeld in volle gang. Denk aan de steeds groter wordende invloed van Europa, de klimaatagenda's van de VN, de religieuze insteek van Trump's overheid, en nog veel meer.

Er broeit nog steeds een economische crisis, die van 2008 is slechts behangd met goedkoop geld.

Ik denk dat users huidig nieuws met een klassieker BNW oog zouden moet bekijken en analyseren om te zien welke kant we als wereld op gaan. Kijken wat in het verleden werd gezegd, en in hoeverre vandaag daadwerkelijk dingen zijn uitgekomen.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 08:14:50 #49
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179614740
quote:
Ik leg alleen niet de schuld bij de gebruikers omdat ze ergens anders in geloven, ik leg de schuld bij het beleid dat men hun mening hier niet meer kan uiten.
Dit roep je nu al een paar keer en ik ben het hier niet mee eens.

Ik denk zelfs dat fokbeleid nog steeds forumbreed veel te soepel is qua meningen die zijn toegestaan. Er lopen hier aan beide kanten figuren rond die er extremistisch gedachtegoed aan na houden.

Nogmaals, ik snap niet helemaal waar je heen wil met de roep dat het aan het beleid zou liggen.
Het is echt eerder een maatschappelijke verschuiving.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 08:20:53 #50
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179614788
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 07:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat users huidig nieuws met een klassieker BNW oog zouden moet bekijken en analyseren om te zien welke kant we als wereld op gaan. Kijken wat in het verleden werd gezegd, en in hoeverre vandaag daadwerkelijk dingen zijn uitgekomen.
Als je dat kunt, kun je vies veel geld verdienen op de beurs en dan ben je voor je het weet het volgende mikpunt van een BNW verhaal! ;) :D

Ik merk dat ik weinig nieuws voorbij zie komen, alle verhalen wel een beetje gezien heb en daarom minder reageer. Heeft niks te maken met Fok! beleid.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 08:21:55 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179614796
Overigens zie je wel steeds vaker BNW verhalen in NWS langskomen...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 09:16:22 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179615468
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 02:35 schreef theguyver het volgende:
Ik vind het heel jammer maar Fok! doet het zichzelf aan, in plaats van de regels erg aan te scherpen, lijkt het me verstandiger om de regels wat te laten vieren, geen idee alleen of het nog nut heeft, maar ik vind het geen slecht idee om het een keer bespreekbaar te maken, en waar kan het beter dan hier op BNW.
Ikzelf ben volledig voor minder scherpe regels, bzezoek MUZ en je ziet dat het kan. Maar daar komt de crux de groep mensen die MUZ bezoeken vinden het over het algemeen niet erg dat iemand anders naar andere muziek luistert. Ze zeggen wel ik vind het helemaal niets maar even goede vrienden. Er zijn zelfs mensen die muziek aanraden die ze zelf niets vinden maar waarvan ze gokken dat een ander het wel leuk vind. Met andere woorden men kan daar met elkaar door een deur. Hier in BNW wordt er van twee kanten geen echte discussie gevoerd maar worden er absoluten geroepen "zo zit het en niet anders" en als er dan pogingen gedaan worden tot uitleg dan word je uitgemaakt voor moordenaar of iets in die trant. Helaas is het zo ver gekomen ik snap wel dat mensen dan weg blijven.

Voorbeeld daarvan is als ik of iemand anders mechanismen van vaccins proberen uit te leggen dan worden er hele beroepsgroepen van beticht moordenaars te zijn in plaats van dat er word in gegaan op de zaken die aangedragen werden. Daar wordt het niet vrolijker van en komen we ook niet dieper op de kern van de zaken in. Zoals ik al zei er is hier een loopgraven oorlog bezig, en versoepeling van regels werkt dan alleen maar escalatie in de hand. Als er twee groepen elkaar de hele dag voor rotte vis uit maken dan ga je als user wel even bij een ander forum kijken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179615783
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ikzelf ben volledig voor minder scherpe regels, bzezoek MUZ en je ziet dat het kan. Maar daar komt de crux de groep mensen die MUZ bezoeken vinden het over het algemeen niet erg dat iemand anders naar andere muziek luistert. Ze zeggen wel ik vind het helemaal niets maar even goede vrienden. Er zijn zelfs mensen die muziek aanraden die ze zelf niets vinden maar waarvan ze gokken dat een ander het wel leuk vind. Met andere woorden men kan daar met elkaar door een deur. Hier in BNW wordt er van twee kanten geen echte discussie gevoerd maar worden er absoluten geroepen "zo zit het en niet anders" en als er dan pogingen gedaan worden tot uitleg dan word je uitgemaakt voor moordenaar of iets in die trant. Helaas is het zo ver gekomen ik snap wel dat mensen dan weg blijven.

Voorbeeld daarvan is als ik of iemand anders mechanismen van vaccins proberen uit te leggen dan worden er hele beroepsgroepen van beticht moordenaars te zijn in plaats van dat er word in gegaan op de zaken die aangedragen werden. Daar wordt het niet vrolijker van en komen we ook niet dieper op de kern van de zaken in. Zoals ik al zei er is hier een loopgraven oorlog bezig, en versoepeling van regels werkt dan alleen maar escalatie in de hand. Als er twee groepen elkaar de hele dag voor rotte vis uit maken dan ga je als user wel even bij een ander forum kijken.
Dit dus! Top post!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 09:43:20 #54
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179615804
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ikzelf ben volledig voor minder scherpe regels, bzezoek MUZ en je ziet dat het kan. Maar daar komt de crux de groep mensen die MUZ bezoeken vinden het over het algemeen niet erg dat iemand anders naar andere muziek luistert. Ze zeggen wel ik vind het helemaal niets maar even goede vrienden. Er zijn zelfs mensen die muziek aanraden die ze zelf niets vinden maar waarvan ze gokken dat een ander het wel leuk vind. Met andere woorden men kan daar met elkaar door een deur. Hier in BNW wordt er van twee kanten geen echte discussie gevoerd maar worden er absoluten geroepen "zo zit het en niet anders" en als er dan pogingen gedaan worden tot uitleg dan word je uitgemaakt voor moordenaar of iets in die trant. Helaas is het zo ver gekomen ik snap wel dat mensen dan weg blijven.

Voorbeeld daarvan is als ik of iemand anders mechanismen van vaccins proberen uit te leggen dan worden er hele beroepsgroepen van beticht moordenaars te zijn in plaats van dat er word in gegaan op de zaken die aangedragen werden. Daar wordt het niet vrolijker van en komen we ook niet dieper op de kern van de zaken in. Zoals ik al zei er is hier een loopgraven oorlog bezig, en versoepeling van regels werkt dan alleen maar escalatie in de hand. Als er twee groepen elkaar de hele dag voor rotte vis uit maken dan ga je als user wel even bij een ander forum kijken.
Daarom hoop ik dat een nieuwe blauwe er met frisse moed nieuw leven in kan blazen. Ik kan het niet.
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 09:44:28 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179615817
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:43 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Daarom hoop ik dat een nieuwe blauwe er met frisse moed nieuw leven in kan blazen. Ik kan het niet.
Ik ben bang dat het bovenstaande ook één van de redenen is waarom er zo moeilijk een nieuwe blauwe gevonden kan worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179615882
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:43 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Daarom hoop ik dat een nieuwe blauwe er met frisse moed nieuw leven in kan blazen. Ik kan het niet.
Natuurlijk kan jij het wel ! alleen denk ik dat je de persoonlijke aanvallen en het gedonder los moet laten. Er hoeft geen nieuwe blauwe te komen! Kijk naar Lav.. die doet het nu al jaren lang! Ook zei zal ongetwijfeld tig keer persoonlijk zijn aangevallen maar ze geeft niet op! Lav is de drijvende kracht achter dit subforum!
Ik vind dat je het helemaal niet zo gek doet Chris maar laat je niet gek maken door de "gekkies" waarvan ik er eentje ben:)

Carry on!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 09:55:38 #57
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179615937
Bedankt voor de aardige woorden. Het ligt niet aan persoonlijke aanvallen richting mij maar ik heb gewoon niet de energie en de finesse om het tij te keren. Dat geeft verder niet en BNW verdient iemand die dit wel gaat kunnen. :)
pi_179615983
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:55 schreef ChrisCarter het volgende:
Bedankt voor de aardige woorden. Het ligt niet aan persoonlijke aanvallen richting mij maar ik heb gewoon niet de energie en de finesse om het tij te keren. Dat geeft verder niet en BNW verdient iemand die dit wel gaat kunnen. :)
Luister naar de link bovenstaand! Geef niet op!

maak energie! jij bent de zoveelste die BNW opgeeft! Neem een voorbeeld aan Lav! die doet het nu al jaren lang... heeft ook wel eens opgegeven.. kan me er alles bij voorstellen ook!

Carry on Chris,
pi_179615997
De muziek is Carry on John van meneer Ritchie Blackmore geschreven nav het overlijden van John Lord (Deep Purple) en meneer Blackmore is nu ook al in de 70 en hij gaat ook door! Dat moet jij ook doen Chris!

DOORGAAN!
pi_179616200
Hier is de acoustische versie..

Carry on


40 jaar geleden ofzo toen ze jong waren.


[ Bericht 34% gewijzigd door Iceage op 05-06-2018 10:24:48 ]
pi_179616350
En dan het eerste concert van een rock band met een klassiek orkest.



[ Bericht 19% gewijzigd door Iceage op 05-06-2018 10:39:17 ]
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:30:12 #62
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_179617192
Dat is van "The Loner" van Gary moore gejat


geschreven na het overlijden van Phil Lynot
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:31:19 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179617205
>> MUZ.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:16:45 #64
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_179617710
Dat BNW'ers niet meer tussen users in zitten die wel serieus willen discussiëren is erg prettig voor andere topics.

Users die overal een complot in zien staan niet open voor feiten, omdat zo'n feit dan weer van het kwaad komt.

Het is toch juist mooi dat dit een eigen afdeling heeft? Zo kunnen soortgenoten samen met je in spoken geloven.

En diegene die dit heeft verzonnen is gelijk een verrader? Ik heb ergens vernomen dat Soros dit verzonnen heeft tijdens een lekkere pizza.

Op je werk word je uiteindelijk ook uit normale discussies geweerd als je constant over conspiracies loopt te zeuren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 12:23:31 #65
249559 crew  Lavenderr
pi_179617783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
Dat BNW'ers niet meer tussen users in zitten die wel serieus willen discussiëren is erg prettig voor andere topics.

Users die overal een complot in zien staan niet open voor feiten, omdat zo'n feit dan weer van het kwaad komt.

Het is toch juist mooi dat dit een eigen afdeling heeft? Zo kunnen soortgenoten samen met je in spoken geloven.

En diegene die dit heeft verzonnen is gelijk een verrader? Ik heb ergens vernomen dat Soros dit verzonnen heeft tijdens een lekkere pizza.

Op je werk word je uiteindelijk ook uit normale discussies geweerd als je constant over conspiracies loopt te zeuren.
Dit is zeker zo. Vandaar ook BNW.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:37:47 #66
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179617982
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
Dat BNW'ers niet meer tussen users in zitten die wel serieus willen discussiëren is erg prettig voor andere topics.

Users die overal een complot in zien staan niet open voor feiten, omdat zo'n feit dan weer van het kwaad komt.

Het is toch juist mooi dat dit een eigen afdeling heeft? Zo kunnen soortgenoten samen met je in spoken geloven.

En diegene die dit heeft verzonnen is gelijk een verrader? Ik heb ergens vernomen dat Soros dit verzonnen heeft tijdens een lekkere pizza.

Op je werk word je uiteindelijk ook uit normale discussies geweerd als je constant over conspiracies loopt te zeuren.
Meh, ik vind dit een hoop generaliserende rotzooi eerlijk gezegd.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:00:48 #67
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_179618280
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:37 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Meh, ik vind dit een hoop generaliserende rotzooi eerlijk gezegd.
Het is tenslotte BNW! ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 13:04:26 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179618348
Wat ook een probleem op BNW is wat wel lastig aan te pakken is, is het gepraat in jargon. Er wordt ontzettend veel jargon gebruikt om zaken moeilijker te maken dan ze zijn. Of vaak ook om zaken mysterieuzer of zwaarder te laten lijken of om ze esotherisch te maken.

En esotetrie

quote:
Esoterie duidt in essentie op kennis die slechts voor ingewijden, geïnitieerden toegankelijk is, dit in tegenstelling tot exoterie, waarvan de kennis voor iedereen verifieerbaar en toegankelijk is.
Zou eigenlijk uit den boze moeten zijn in een forum als BNW maar helaas is het eerder de regel dan de uitzondering. Ik denk dat dat ook nieuwe users afschrikt. Misschien moeten er weer eens wat meer eenvoudige topics gemaakt worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 juni 2018 @ 17:25:20 #69
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179622850
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 08:14 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dit roep je nu al een paar keer en ik ben het hier niet mee eens.

Ik denk zelfs dat fokbeleid nog steeds forumbreed veel te soepel is qua meningen die zijn toegestaan. Er lopen hier aan beide kanten figuren rond die er extremistisch gedachtegoed aan na houden.

Nogmaals, ik snap niet helemaal waar je heen wil met de roep dat het aan het beleid zou liggen.
Het is echt eerder een maatschappelijke verschuiving.
volgens lambiekje, is een arts een moordenaar, volgens Tingo is er nog nooit een mens omgekomen bij een aanslag ( althans.. de gene die bij hem bekendheid krijgen)

Ja kan kwetsend overkomen, maar dat is de theorie die er achter hangt, wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben.

Voor de rest moet je goed zoeken hoe dit past in het forum beleid of in het beleid van fok zelf..

En nogmaals ik heb niks tegen de mods, die doen zo goed mogelijk hun best om het in de juiste banen te kunnen leiden, waar ik het alleen niet mee eens ben is de situatie die nu si ontstaan door een gebeurtenis rond 18 feb 2018 de dag dat de FA of andere leiding gevende van fok! zich met BNW begon te bemoeien, en waardoor het nu zo rustig is geworden..

Wat er exact allemaal heeft afgespeeld. geen idee ... maar sinds die tijd is het aantal gebruikers en posts op BNW naar een dieptepunt gekelderd.
Wat er zich op die dag of de dagen er voor zich heeft afgespeeld, ik heb werkelijk waar geen flauw idee, maar een verhitte discussie rond die tijd, die er vaker is geweest en waar ik ook vaak zat bij betrokken bij ben geweest valt niet terug te vinden, of het is onder de mat geveegd ( zeg het maar)

En ja BNW modden is lastig, dat hoor je me ook echt niet zeggen, maar door sommige theorieen moet het in mijn ogen toch wat meer de teugels laten vieren, want zo zit nou eenmaal de theorie in elkaar, Ik heb het ook niet bedacht, maar veel mensen zien er een waarheid in.
Ook al deel ik het niet, ik vind wel dat het hier besproken mag/moet worden, het is immers BNW en geen NWS!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_179625866
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:33 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zal er grootendeels wel mee te maken hebben, maar als je hier de mond word gesnoerd ga je ergens anders kijken waar het wel kan, waar ligt het dan aan?

Ik wil niet zeggen dat ik het eens ben met de users over hun aangesneden onderwerp, maar wel dat men het hier gewoon niet kwijt kan.
En ja vaak liepen de frustraties hoog op.
Maar ik kan mij herinneren dat hier een nazi hier weken a maanden lang behoorlijk vrije toegang kreeg om zijn propaganda te spuwen.

maar ineens is BNW dood, de statistieken liegen er niet om..
so what happend!
Wat denk je zelf ? :D

Het gebrek aan zelfreflectie bij sommige leden is ''bijzonder'' te noemen ;(

De leegloop is geen verrassing maar een logisch gevolg van het beleid wat hier gevoerd is
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_179625881
Owja deze nog vergeten :P

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:33:58 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179626376
Op zich wel opvallend dat alle betrokken partijen het er in ieder geval wel mee eens zijn dat het aan het beleid ligt en totaal niet aan de onderlinge communicatie tussen mensen met een tegengestelde mening en het totale gebrek in sommige gevallen van enig wederzijds respect ondanks grove onenigheid binnen de materie. Is er toch wat common ground gevonden. Nice.

Het framework van FOK! is gebaseerd op het idee van voor ieder wat wils en de limitaties liggen hoofdzakelijk in de manier van communiceren onderling en uiteraard een beetje respect voor de crew die hun tijd er vrijwillig in steekt. Als een paar van die punten binnen een forum ontbreken en niet meer te herstellen vallen valt het geheel uit elkaar. Want als alleen de strijd overblijft ontbreekt het aan daadwerkelijk inhoud.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:04:05 #73
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_179627098
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:33 schreef jogy het volgende:
Op zich wel opvallend dat alle betrokken partijen het er in ieder geval wel mee eens zijn dat het aan het beleid ligt en totaal niet aan de onderlinge communicatie tussen mensen met een tegengestelde mening en het totale gebrek in sommige gevallen van enig wederzijds respect ondanks grove onenigheid binnen de materie. Is er toch wat common ground gevonden. Nice.

Het framework van FOK! is gebaseerd op het idee van voor ieder wat wils en de limitaties liggen hoofdzakelijk in de manier van communiceren onderling en uiteraard een beetje respect voor de crew die hun tijd er vrijwillig in steekt. Als een paar van die punten binnen een forum ontbreken en niet meer te herstellen vallen valt het geheel uit elkaar. Want als alleen de strijd overblijft ontbreekt het aan daadwerkelijk inhoud.
En dus hebben voor en tegenstanders samen besloten om allemaal tegelijk op te stappen..
Er is niet voor gezorgd dat veel users gewoon van forum geknikkerd zijn.

Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:30:55 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179628975
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

En dus hebben voor en tegenstanders samen besloten om allemaal tegelijk op te stappen..
Er is niet voor gezorgd dat veel users gewoon van forum geknikkerd zijn.

[ afbeelding ]
Mensen worden nou eenmaal geband als ze elkaar in de haren vliegen, wat men doet na hun eventuele ban is aan hen zelf. Ik en jij waarschijnlijk ook kennen genoeg mensen die er langere tijd af gegooid zijn (meerdere maanden) en nog steeds kiezen om terug te komen. Al komt dit wel weer een beetje knurfterig dicht bij het bespreken van bans en dat is foei dus excuus daarvoor.

Maar een ban is meestal niet hoofdzakelijk een manier om mensen te weren maar wel om mensen weer terug in het gareel te krijgen of zelfs gewoon te laten kalmeren, in ieder geval een tik op de vingers als normale moderatie niet genoeg is. Je kan op FOK! redelijk uit je reet gaan qua postgedrag en mensen de waarheid vertellen zonder tegen een ban aan te struikelen, als het maar met een wederzijds respect of in het allerminste geval enige beleefdheid is. Ook stoppen met slaan en schoppen als de ander al ligt te bloeden. Digitaal dan. Allemaal gechargeerd en in het algemene getrokken maar waarschijnlijk wel relevant voor het puntje waar jij op blijft dringen.

Er is waarschijnlijk wel een gezamenlijk plannetje gesmeden maar die ligt eventueel eerder bij mensen die gezamenlijk besloten niet meer terug te komen dan bij de mensen die een banhamer hanteren.

Ondertussen is kermit gestorven aan een overdosis thee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:35:43 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179629104
Anyway, geloof wat je wil geloven uiteraard. Zolang de NWO geen chip in je hoofd implanteert die je gedachten uit kan lezen staat het je nog vrij, gelukkig maar 8-).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 23:42:23 #76
249559 crew  Lavenderr
pi_179630596
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:33 schreef jogy het volgende:
Op zich wel opvallend dat alle betrokken partijen het er in ieder geval wel mee eens zijn dat het aan het beleid ligt en totaal niet aan de onderlinge communicatie tussen mensen met een tegengestelde mening en het totale gebrek in sommige gevallen van enig wederzijds respect ondanks grove onenigheid binnen de materie. Is er toch wat common ground gevonden. Nice.

Het framework van FOK! is gebaseerd op het idee van voor ieder wat wils en de limitaties liggen hoofdzakelijk in de manier van communiceren onderling en uiteraard een beetje respect voor de crew die hun tijd er vrijwillig in steekt. Als een paar van die punten binnen een forum ontbreken en niet meer te herstellen vallen valt het geheel uit elkaar. Want als alleen de strijd overblijft ontbreekt het aan daadwerkelijk inhoud.
Die lijst ik in.
pi_179644408
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:33 schreef jogy het volgende:

Het framework van FOK! is gebaseerd op het idee van voor ieder wat wils en de limitaties liggen hoofdzakelijk in de manier van communiceren onderling en uiteraard een beetje respect voor de crew die hun tijd er vrijwillig in steekt. Als een paar van die punten binnen een forum ontbreken en niet meer te herstellen vallen valt het geheel uit elkaar. Want als alleen de strijd overblijft ontbreekt het aan daadwerkelijk inhoud.
Respect is something that is earned and not what authority should automatically receive or expect.
And it doesn't matter how many hours (paid or unpaid) someone puts in - sloppy, dishonest work based on emotionally-charged, personal opinions does not deserve respect.
People can't be bothered putting any thought, time or care into writing posts that will possibly be quickly removed without any reason whatsoever,
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_179644565
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

volgens Tingo is er nog nooit een mens omgekomen bij een aanslag ( althans.. de gene die bij hem bekendheid krijgen)

Wrong again!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_179646816
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:24 schreef Tingo het volgende:

[..]

Respect is something that is earned and not what authority should automatically receive or expect.
And it doesn't matter how many hours (paid or unpaid) someone puts in - sloppy, dishonest work based on emotionally-charged, personal opinions does not deserve respect.
People can't be bothered putting any thought, time or care into writing posts that will possibly be quickly removed without any reason whatsoever,
Wederom gelachen om het complete gebrek aan zelfreflectie. Dat is nou de reden dat ik hier om de zoveel tijd nog eens kom spieken. Tingo's engelse dommigheden en slachtofferisme.
Conscience do cost.
  woensdag 6 juni 2018 @ 23:38:50 #80
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_179647675
De weerstand om wat teksten vind ik heel merkwaardig. Helemaal als de weerstand niet kan verhullen dat het liefste dat men zou willen anderen de mond te snoeren.
Het is typerend voor de maatschappelijke toestand waarin samenlevingen vandaag de dag verkeren. Zowat alle dagelijkse issues worden gepolitiseerd. De verdeeldheid in de samenleving is groot en anoniem op internet worden de verschillen nog eens uitvergroot.
Ik zie dit live gebeuren in mijn topic. Ik trigger blijkbaar sommige mensen, die mijn topic maar niks vinden en grote BS. Ik zou zeggen lekker laten gaan -want BS, maar deze lui vinden het ogenschijnlijk een overwinning als hun zijde andersdenkenden de mond kunnen snoeren.

Hoe was het in den beginne zoveel anders? Naar mijn mening was het mooie van het web strength by numbers; daarmee bedoel ik dat ik het internet ervoer als een soort van organisch geheel waarbij kennis samensmolt en naar een hoger plan werd getild.
Nu is het vaker dat door bijvoorbeeld (of mogelijk) de invloed van het propageren van diversiteit verschillende (politieke) (sub-)groepen elkaar beconcurreren om likes, mentions en media-aandacht. Men zit tegenwoordig in mijn opinie op een totalitair niveau waarbij deze concurrentie een strijd is op een soort van "internet leven en dood".

Ik heb bijvoorbeeld weinig inhoudelijke repliek gekregen in mijn topic. Het is mogelijk dat dit komt doordat ik veel tekst nodig heb, de samenhang niet goed overbreng of mijn manier van schrijven gebrekkig is. Dit kan allemaal zijn, maar ik ben al een paar maanden aan het grasduinen en naar mijn weten is er nog geen enkele serieus inhoudelijke vraag aan mij gesteld. En dan bedoel ik een oprechte vraag om zaken te weten te komen, dingen te leren.
Alle criticasters die ogenschijnlijk aanstoot nemen aan mijn teksten en het enkel BS vinden willen feitelijk allemaal hetzelfde en dat is afbreken en in de kiem smoren, want andersdenkend.

Dat verhaal dat ik in de vorige pagina las over MUZ, vind ik mooi. Zo zou het moeten zijn. Op elk onderwerp, maar dit is een utopische gedachte voorbehouden aan sommige topics en een bepaald slag users. Voor een aantal gebruikers onder ons weggelegd, want niet iedereen kan zichzelf helpen.

Hoewel ik voornamelijk spreek uit mijn eigen perspectief en ervaring lijkt mij dat het hier niet een beleidsissue betreft of dat er een probleem is met de moderatie. Over het beleid heb je zodra je akkoord gaat met de algemene voorwaarden te maken met bepaalde huisregels waaraan je bij deelname in deze omgeving moet conformeren en de moderatie is niets meer dan arbitrage, want elk onderwerp, de groep discussiedeelnemers, het niveau van de discussie, etc. is verschillend.
Sowieso respect voor deze vrijwilligers. Iemand moet het doen -want anarchie is nog nooit constructief gebleken- en je bent zo snel de kop van jut om besluiten die hoe dan ook elke dag genomen moeten worden.
Thanks guys and gals en voor mijn mede-users (excuses voor de banaliteit); leven en laten leven en als je de wereld wilt verbeteren start bij jezelf!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 23:53:40 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_179647900
@dellipder. Dank voor je mooie post.
  donderdag 7 juni 2018 @ 01:18:36 #82
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_179648427
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:31 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wrong again!
Was iets met als het groot genoeg was om in het nieuws te komen dan was het fake. Of was dat Lambiekje?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 7 juni 2018 @ 03:54:17 #83
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_179648773
Maar bnw is dus overgebleven met de mensen die het zo wilde hebben, proficiat.
Is al lang geleden gezegt dat als de bnw-ers weg zijn het hele subforum zo dood is als een pier.
En je dan nu afvragen hoe dat toch komt.
There is only one religion
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:27:29 #84
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179651770
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 03:54 schreef Dance99Vv het volgende:
Maar bnw is dus overgebleven met de mensen die het zo wilde hebben, proficiat.
Is al lang geleden gezegt dat als de bnw-ers weg zijn het hele subforum zo dood is als een pier.
En je dan nu afvragen hoe dat toch komt.
Beetje rare post zo, zeker als oud BNW mod.
  Moderator donderdag 7 juni 2018 @ 11:48:24 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_179652075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 03:54 schreef Dance99Vv het volgende:
Maar bnw is dus overgebleven met de mensen die het zo wilde hebben, proficiat.
Is al lang geleden gezegt dat als de bnw-ers weg zijn het hele subforum zo dood is als een pier.
En je dan nu afvragen hoe dat toch komt.
Het heeft er denk ik meer mee te maken dat alle onderwerpen besproken zijn en gekauwd en herkauwd dus dan is het logisch dat het stil wordt. Mensen zoeken andere plaatsen op, dat zie je op elk forum.
En natrappen siert je niet :N
  Moderator donderdag 7 juni 2018 @ 11:49:39 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_179652088
Als iedereen uitgemopperd is kan er wel een slotje op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')