abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 juni 2018 @ 23:31:00 #1
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_179591517
Niet zo lang geleden heb ik een nieuw appartement gekocht en dit zal over ongeveer een jaar opgeleverd worden. Ik heb alleen een vraagje wat betreft de indeling van de badkamer.

In de onderstaande foto even de situatie uitgelegd:

Eerste foto is huidige badkamer, hier hebben we een inloop douche die aan de zijkant een glazen wand heeft. Bij de supermooi getekende druppels heb je dus na het douchen wat water liggen maar met een klein trekkertje haal je dat makkelijk naar binnen. Dat heeft ook onze voorkeur ipv een gesloten cabine dus dikke prima.

In het nieuwe appartement hebben we een badkamer met vrijwel dezelfde afmetingen alleen kan door de constructie de aansluiting van de wastafel alleen links op de korte zijde zitten en de douche rechts op de korte zijde. (2e foto). Zo zou je dan moeten zorgen dat de glazen wand weer op de vergelijkbare plek geplaatst wordt zodat het water niet direct door de hele badkamer loopt maar zo hou je natuurlijk wel aan de zijkant van de douche een opening.



De vraag dus: Zijn er mensen die de douche ook op zo'n manier geplaatst hebben en heb je er aan de zijkant wel of niet veel last van dat er veel water naar buiten komt? Beetje maakt uiteraard niet uit (liever met de trekker droog maken dan een dichte cabine weer) of is het wel echt nodig om ook een zijwand te plaatsen om te voorkomen dat er veel water in de badkamer komt?

Er komt een regendouche in dus water zal recht naar beneden komen.
pi_179591591
quote:
11s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Niet zo lang geleden heb ik een nieuw appartement gekocht en dit zal over ongeveer een jaar opgeleverd worden. Ik heb alleen een vraagje wat betreft de indeling van de badkamer.

In de onderstaande foto even de situatie uitgelegd:

Eerste foto is huidige badkamer, hier hebben we een inloop douche die aan de zijkant een glazen wand heeft. Bij de supermooi getekende druppels heb je dus na het douchen wat water liggen maar met een klein trekkertje haal je dat makkelijk naar binnen. Dat heeft ook onze voorkeur ipv een gesloten cabine dus dikke prima.

In het nieuwe appartement hebben we een badkamer met vrijwel dezelfde afmetingen alleen kan door de constructie de aansluiting van de wastafel alleen links op de korte zijde zitten en de douche rechts op de korte zijde. (2e foto). Zo zou je dan moeten zorgen dat de glazen wand weer op de vergelijkbare plek geplaatst wordt zodat het water niet direct door de hele badkamer loopt maar zo hou je natuurlijk wel aan de zijkant van de douche een opening.

[ afbeelding ]

De vraag dus: Zijn er mensen die de douche ook op zo'n manier geplaatst hebben en heb je er aan de zijkant wel of niet veel last van dat er veel water naar buiten komt? Beetje maakt uiteraard niet uit (liever met de trekker droog maken dan een dichte cabine weer) of is het wel echt nodig om ook een zijwand te plaatsen om te voorkomen dat er veel water in de badkamer komt?

Er komt een regendouche in dus water zal recht naar beneden komen.
2 wasbakken?
wanneer is dat nuttig?
  zondag 3 juni 2018 @ 23:39:16 #3
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_179591624
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:36 schreef hoechst het volgende:

[..]

2 wasbakken?
wanneer is dat nuttig?
Is gewoon een random plaatje, heb nu gewoon een brede dubbele wastafel met 2 kranen. Vind het wel chill, lekker de ruimte als je allebei in de badkamer staat.
pi_179591923
Je zou er altijd nog een deur in kunnen zetten zodat je over de hele breedte van de badkamer glas hebt? Of valt dat ook onder een "dichte cabine" bij jou?
pi_179594146
Ik heb de douche zoals op de 2e afbeelding. Douchewand is 120cm lang. Er komt niet veel water buiten de douche, als je klaar bent inderdaad even het trekkertje erlangs halen.
pi_179596710
Een douchewand van minimaal 120cm zou ik ook aanbevelen anders douchedeur plaatsen. Zorg ook voor voldoende afschot van muur tot muur dan hoef je deze druppels ook niet meer weg te trekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')