abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 3 juni 2018 @ 11:01:45 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179576920
Op 7 mei heb ik de Mirena laten plaatsen. Dat was toen 2 dagen nadat mijn menstruatie stopte.

Op 19 mei begon ik weer met licht bloedverlies en wat vage krampjes.

Inmiddels ben ik twee weken spotten en vloeien verder (varierend van 1/4 tot 1/2 menstruatiecup (formaat eierdopje) per dag). Vandaag ook weer krampjes alsof ik ongesteld moet worden. -O-
Die krampen varieren trouwens van kant, soms overduidelijk links, nu weer overduidelijk rechts.


Ik ben er eigenlijk al wel weer een beetje klaar mee.

Zijn er hier Mirena gebruiksters die dit herkennen?

Ik ga morgen de huisarts wel even bellen, maar ik gok dat die gaat adviseren nog even af te wachten. Wat ik ergens ook wel snap.
***
pi_179577456
Ja dit is helaas heel normaal. En bij mij heeft het zelfs maanden geduurd voor het over was. Kan zelfs wel tot een half jaar duren begreep ik van de assistente (ik had ook al 3x gebeld nl :@)
Extra frustrerend vond ik het omdat ik er de vorige 2 keren na het zetten geen last van had en daarna helemaal niet meer ongesteld werd.
En nu dus wel :(
pi_179577497
Ik heb de Mirena na drie maanden voortdurende buikkrampen eruit laten halen, ondanks dat de huisarts zei dat het normaal was.
Wat een verademing was dat!
  zondag 3 juni 2018 @ 12:02:57 #4
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179577842
Hier kyleena, zelfde verhaal be. Ik ga m eruit laten halen.

Vloeien is wel minder, maar gewoon weer 10 dagen in een cyclus. Klaar mee.

Probleem is dan, wat dan wel? ...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_179580241
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:02 schreef Ticootje het volgende:
Hier kyleena, zelfde verhaal be. Ik ga m eruit laten halen.

Vloeien is wel minder, maar gewoon weer 10 dagen in een cyclus. Klaar mee.

Probleem is dan, wat dan wel? ...
Condoom? (eventueel vrouwencondoom)
Somebody that I used to know
pi_179580460
Ik heb maaanden gebloed nog, met kramp en alles erbij. Daarna 1,5 jaar geen druppel en nu weer netjes elke maand. :') ik slik nu de pil ernaast dus geen volgende meer voor mij.
  zondag 3 juni 2018 @ 15:15:53 #7
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179581084
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Condoom? (eventueel vrouwencondoom)
Ja als tussenoplossing wel ja.

Maar ik denk dat er gewoon klemmen op gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 juni 2018 @ 15:48:37 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179581656
Oh shit! :o
Ik ging dit proberen om hormonale shit onder controle te krijgen. -O-

Ik vind het alleen een duur grapje om hem er na zes weken weer uit te laten halen. :{
Manlief is een jeweetwel-man, dus om de anticonceptie gaat het verder niet.
***
pi_179581757
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:48 schreef Brighteyes het volgende:
Oh shit! :o
Ik ging dit proberen om hormonale shit onder controle te krijgen. -O-

Ik vind het alleen een duur grapje om hem er na zes weken weer uit te laten halen. :{
Manlief is een jeweetwel-man, dus om de anticonceptie gaat het verder niet.
Ik zou nog even afwachten BE. De eerste twee maanden bloedverlies is heel normaal, maar daar staat 4-5 jaar waarin je vrijwel niet meer menstrueert tegenover. Ik heb mijn vorige mirena na 4 jaar laten vervangen omdat ik begon te spotten. Toen de nieuwe er in zat heb ik, net als de eerste keer, langer dan een maand bloedverlies gehad, maar ben er weer van af en ben echt ontzettend blij met het ding. Totaal geen last van de hormonen, terwijl elke andere vorm van anticonceptie een hel was.

Heb je hem bij de huisarts laten zetten? Ik raad mensen altijd aan om het door een gynaecoloog te laten doen. Die weten écht veel beter waar ze dat ding in moeten proppen en maken vaak achteraf nog een controle-echo. Je zou, als je na 2 maanden nog steeds bloedverlies hebt, even een interne echo kunnen laten maken zodat ze kunnen checken of hij goed zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2018 15:57:02 ]
  zondag 3 juni 2018 @ 16:05:37 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179581894
Bij mijn huisarts-die-ook-seksuoloog is, dus op zich weet hij ook wel waar hij moet zijn ;) en het plaatsen was een eitje.

Ik wacht nog even een paar weken af idd hoor. Ik hoop alleen dat het over een week of zes klaar is, voor we op vakantie gaan iig. ;)
***
  zondag 3 juni 2018 @ 16:53:37 #11
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179582458
Ik heb nu een dik jaar 1, en ik heb een paar keer nu gehad dat ik gewoon ongesteld ben. Het is wel stukken minder dan het was. ( Ik heb hem ook laten zetten omdat ik erg veel bloedde)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_179628335
Eerste keer dat ik m liet plaatsen maanden ellende gehad. Eruit laten halen en een jaar of 3 gewacht.. toen was ik die pil zo zat dat ik toch maar weer aan de mirena ging.. afgelopen november laten vervangen omdat ie er 5 jaar in zat.

Nu om de zoveel tijd een klein beetje oud bloed maar dat is niet noemenswaardig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 6 juni 2018 @ 14:56:26 #13
148127 MissLeDuq
Gewoon... omdat het kan!
pi_179637952
Werd ook met de mirena toch nog wel regelmatig (heel licht) ongesteld, alleen duurde die periode dan 2 tot 3 weken 🙁. Direct na het plaatsen viel het wel mee, was toen na een paar dagen wel over.
Ander nadeel was dat m'n huid er echt heel slecht van werd. Daarom heb ik hem na 3 jaar laten verwijderen. Voor mij in elk geval geen mirena meer. Gerbuik nu al jaren de nuvaring, bevalt veel beter.
pi_180224215
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:48 schreef Brighteyes het volgende:
Oh shit! :o
Ik ging dit proberen om hormonale shit onder controle te krijgen. -O-

Ik vind het alleen een duur grapje om hem er na zes weken weer uit te laten halen. :{
Manlief is een jeweetwel-man, dus om de anticonceptie gaat het verder niet.
Met Mirena heb je (vaak) dat je cyclus doorloopt. Via bloedvaten komen de hormonen toch in je eigen lichaam, maar de werking bestaat vooral uit de groei van het baarmoederslijmvlies remmen.
Het wordt daarom niet aangeraden mirena te laten zetten als het gaat om hormonale shit. :’)
pi_180231032
Ik heb in 2009 mijn eerste mirena laten zetten. Een dag of 3 gevloeid. En daarna nooit meer.
Na 5 jaar een nieuwe en hetzelfde verhaal. Wel heb ik een aantal dagen per maand achter elkaar kramp sinds een maand of 4. Net alsof je ongesteld gaat worden maar ik vloei dan verder niet.
Maar er was gezegd dat het wel normaal is dat je een beetje blijft vloeien en kramp kan krijgen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:27:35 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_180232110
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:54 schreef BekToBasic het volgende:

[..]

Met Mirena heb je (vaak) dat je cyclus doorloopt. Via bloedvaten komen de hormonen toch in je eigen lichaam, maar de werking bestaat vooral uit de groei van het baarmoederslijmvlies remmen.
Het wordt daarom niet aangeraden mirena te laten zetten als het gaat om hormonale shit. :’)
Ik heb heel lang progesteron geslikt (Duphaston, dydrogesteron eigenlijk) tegen/voor mijn hormonale buien en op zich werkte dat prima. Vanuit die gedachte zou je denken dat de Mirena daar dus ook goede invloed op zou kunnen hebben.

Waar baseer jij jouw uitspraak op? Niet uit 'weet jij wel wat je zegt' maar puur nieuwsgierigheid. Ik ben nog steeds niet overtuigd van het voordeel van het ding namelijk. Ik vloei nog steeds meer wel dan niet na 2 maanden. ;)

Het minimale kruimeltje libido dat ik uberhaupt had lijkt ook met de noorderzon verdwenen, dat helpt niet bij mijn mening over het ding. ;)
***
  woensdag 4 juli 2018 @ 19:45:14 #17
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_180242488
Afspraak voor morgen, eruit met dat kloteding.

Nu wat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 5 juli 2018 @ 00:10:25 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_180248126
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:45 schreef Ticootje het volgende:
Afspraak voor morgen, eruit met dat kloteding.

Nu wat?
Good for you! Ik twijfel nog steeds...

Knip voor J geen optie?
***
pi_180252578
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 00:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Good for you! Ik twijfel nog steeds...

Knip voor J geen optie?
Dat vindt J ook wel ja. Maar ik ben nog niet zo voor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180271408
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb heel lang progesteron geslikt (Duphaston, dydrogesteron eigenlijk) tegen/voor mijn hormonale buien en op zich werkte dat prima. Vanuit die gedachte zou je denken dat de Mirena daar dus ook goede invloed op zou kunnen hebben.

Waar baseer jij jouw uitspraak op? Niet uit 'weet jij wel wat je zegt' maar puur nieuwsgierigheid. Ik ben nog steeds niet overtuigd van het voordeel van het ding namelijk. Ik vloei nog steeds meer wel dan niet na 2 maanden. ;)

Het minimale kruimeltje libido dat ik uberhaupt had lijkt ook met de noorderzon verdwenen, dat helpt niet bij mijn mening over het ding. ;)
Ik had het volgens mij uit een voorlichtigsfolder over de Mirena. (Met als leus steeds meer meiden willen een mirena) En sws wordt aan bepaalde patienten de Mirena juist afgeraden omdat de cyclus doorloopt (o.a. patienten die de AC pil krijgen tegen astma)

Mirena zal vast voor veel vrouwen ideaal zijn, je hoeft er bv niet elke dag aan te denken, maar net als met de gewone pil of ibuprofen etc is en blijft het een mediciim dat voor iedereen anders werkt
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:18:34 #21
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_180274384
Mijn huisarts zei gister nog, voor sommige vrouwen zijn het te weinig hormonen en dan heb je dus dat het blijft bloeden en je cyclus helemaal overhoop gooit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:06:13 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_180295168
Met mijn bmi zal het dan sws wel te weinig zijn. :’)

Ik denk dat ik mezelf maar een lol doe en hem eruit laat halen, nog voor we op vakantie gaan. Beetje jammer van het geld...
***
  zondag 8 juli 2018 @ 14:35:25 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_180331883
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:06 schreef Brighteyes het volgende:
Met mijn bmi zal het dan sws wel te weinig zijn. :’)

Ik denk dat ik mezelf maar een lol doe en hem eruit laat halen, nog voor we op vakantie gaan. Beetje jammer van het geld...
Ik denk niet dat dat perse aan bmi ligt be.

Gewoon per vrouw verschillend. Je hebt ook die pilletjes ok menstruatie uit te stellen, die werken bij mij bijvoorbeeld ook niet maximaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 07:10:19 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_180439851
Zo, hij is er uit. Weg er mee. Afgelopen 4-5 weken maar een dag of 5 niet gevloeid... :{
***
pi_180440181
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 07:10 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, hij is er uit. Weg er mee. Afgelopen 4-5 weken maar een dag of 5 niet gevloeid... :{
Klinkt als een goede beslissing dan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')