abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 juni 2018 @ 10:19:35 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_179555412
http://www.mediacourant.n(...)-en-radar-in-gevaar/


quote:
Terwijl we nog maar net bekomen zijn van de schrik dat NPO 1 het programma EenVandaag wil gaan verplaatsen naar NPO 2 om plaats te maken voor een soap, lijken nóg twee journalistieke ankers de klos bij de publieke omroep. In het artikel over de nieuwe videodienst NPO Start Plus, meldt De Telegraaf vandaag dat er meer klappen gaan vallen. “Zo is het oordeel van de NPO dat gevestigde programma’s als Nieuwsuur (NTR-NOS) en Radar (AvroTros) te stoffig zijn geworden.”

Deze programma’s worden via de nieuwe jaarplannen van de NPO gewaarschuwd, weet de krant. “Zij moeten zichzelf komend jaar opnieuw uitvinden om hun prominente plekken in de programmering te behouden.”

Het plan om Pauw en Jinek voortaan al om 22.40 uur te laten beginnen heeft sowieso consequenties voor Nieuwsuur: het programma zal moeten inbinden om geen overlap te krijgen, aldus de krant.

Nieuwsuur en Radar moeten aan hun programma’s werken, aldus het dagblad. “EenVandaag krijgt niet eens een waarschuwing.”
Ondertussen zijn er dus plannen voor een soap.

'Te stoffig', ik noem het liever degelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eightyone op 02-06-2018 10:22:33 (Taalfout) ]
  zaterdag 2 juni 2018 @ 10:22:47 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179555444
Programma's die de burger wakker houden moeten we niet hebben natuurlijk.
And so is the past
  zaterdag 2 juni 2018 @ 10:34:28 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179555619
Te-le-vi-sie is sowieso stoffig
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 10:34:59 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179555625
quote:
Terwijl we nog maar net bekomen zijn van de schrik dat NPO 1 het programma EenVandaag wil gaan verplaatsen naar NPO 2 om plaats te maken voor een soap[...]
Ach jee... 12 jaar geleden was er ook al paniek omdat TweeVandaag naar Nederland 1 moest om plaats te maken voor een spelprogramma... Blijkbaar is er al die tijd niets veranderd onder de vaste kijkers van de publieke omroep.

3 jaar geleden was het ook al crisis toen Sesamstraat alleen nog maar online ging uitzenden.

Nieuwsuur is toch eigenlijk ook niks anders dan een lang NOS journaal?
Online zijn ze zelfs onzichtbaar. Als je naar www.nieuwsuur.nl gaat dan kom je ook alleen maar NOS artikelen tegen.
Die mensen zijn de afgelopen vergeten iets aan "branding" te doen en het merk "Nieuwsuur" ook online neer te zetten. "EenVandaag" is online al een stuk beter vertegenwoordigd.

Sowieso is lineaire tv aan het uitsterven en actualiteiten zijn de eerste die daar last van krijgen. Het zijn dure programma's om te maken en weinig tot geen inkomsten op. Vroeger moest je wachten tot het journaal om 8u om bijgepraat te worden wat er die dag allemaal gebeurd is. Tegenwoordig is het nieuws altijd beschikbaar, dus waarom zou je wachten tot iemand anders beslist dat je het mag zien?

Die soap is imho ook alleen maar verzonnen om het gapende gat op te vullen in de vroege avond dat de DWDD achter laat.
So we just called him Fred
pi_179555639
Na de omvorming van het NOS journaal naar een soort 2e Jeugdjournaal is nu de rest van de degelijke programma's aan de beurt. Want het moet natuurlijk niet te inhoudelijk en vooral amusant blijven :{w
Misschien kunnen ze Frans Bauer als nieuwe presentator vragen.
pi_179555719
ik weet niet of stoffig het probleem is, ik kijk eigenlijk alleen maar TV op npo1 en 2

ik vind die johndemol shit ook niet zo prettig
pi_179555761
Maar ligt dit aan de kijkcijfers of zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 2 juni 2018 @ 10:50:09 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_179555782
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 10:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar ligt dit aan de kijkcijfers of zo?
Die zijn prima, zeker die van Radar.
pi_179555794
Oplichters in het buitenland met die Kees, tha man,of rechter frankvisser
maar dat is het wel denk ik
pi_179555869
op fox hebben ze

storage hunters united kingdom

daar kan ik ook uren naar kijken

  zaterdag 2 juni 2018 @ 11:00:05 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179555891
Gewoon de AB in alle Staatsbejaardenhuizen op 1 blokkeren.
Gaat het weer prima met de kijkcijfers.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_179555920
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 10:50 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Die zijn prima, zeker die van Radar.
Wat een onzin dan. Soaps zijn er wel genoeg lijkt mij. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 2 juni 2018 @ 11:06:59 #13
186611 Haags
pi_179555970
Paniek om niets weer
Zonder wrijving geen glans
pi_179556086
soms is die slowTV gewoon beter
dat is denk ik het probleem
het is niet stoffig als je bijv. naar Dunya&Desie voor de duizendste keer kijkt

de kwaliteit kan gewoon omhoog
pi_179556238
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:16 schreef christmastsunami het volgende:
soms is die slowTV gewoon beter
dat is denk ik het probleem
het is niet stoffig als je bijv. naar Dunya&Desie voor de duizendste keer kijkt

de kwaliteit kan gewoon omhoog
Volgens mij heeft de kijker er ook weinig moeite mee, heel holland bakt en zo is toch ook enorm populair.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179556268
Radar? Journalistiek?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179556342
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:34 schreef oranjevogel1 het volgende:
Radar? Journalistiek?
als je 1 of ander slimme oplichter nu op de BBQ legt, dan kan je een stapverder gaan, ze grillen op een wat grotere BBQ
met alle gevolgen van dien, het stoffige imago is waarschijnlijk omdat ze wat te soft zijn geworden
pi_179556372
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:39 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

als je 1 of ander slimme oplichter nu op de BBQ legt, dan kan je een stapverder gaan, ze grillen op een wat grotere BBQ
mt alle gevlgen van dien, maar het stoffige is waarschijnlijk omdat ze wat te soft zijn geworden
Ik denk dat je in de war bent met opgelicht? :? Maar ook dat is geen journalistiek, maar entertainment. Daar proberen ze een beetje mislukt Alberto Stegeman na te doen met "heftige" confrontaties. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179556445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik denk dat je in de war bent met opgelicht? :? Maar ook dat is geen journalistiek, maar entertainment. Daar proberen ze een beetje mislukt Alberto Stegeman na te doen met "heftige" confrontaties. :')
nou bij radar en opgelicht gaat het meestal over oplichting
de 1 kan wel een pak aan doen en
net doen of het bedrijf in kwestie netjes is
en een marketing stragegist is en dat de klanten maar hun mond moeten houden

het gaat meestal alletwee over oplichting
  zaterdag 2 juni 2018 @ 11:46:19 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_179556454
beter gewoon hele po afschaffen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_179556494
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:45 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

nou bij radar en opgelicht gaat het meestal over oplichting
de 1 kan wel een pak aan doen en
net doen of het bedrijf in kwestie netjes is
en een marketing stragegist is en dat de klanten maar hun mond moeten houden

het gaat meestal alletwee over oplichting
Radar gaat wat meer over de (grote) bedrijven, terwijl Opgelicht meer achter individueen (groepjes mensen) aan gaat. Overigens kun je in de helft van de zaken bij Opgelicht niet spreken over oplichting.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179556650
NPO start plus, leert de publieke zender het nou nooit? Er is nu al geen drol die betaalt voor publieke betaalzenders zoals NPO politiek of NPO nieuws NPO101/best en al die andere shit, en dan komen ze weer met zo'n onbenullige betaal kanaal. En dan vinden ze het gek dat wij Nederlanders het nieuws halen van minder betrouwbare bronnen. En dan is er natuurlijk Netflix nog, probeer daar maar tegen te concurreren haha _O-
pi_179556743
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 10:34 schreef LXIV het volgende:
Te-le-vi-sie is sowieso stoffig
moet je je tv ook is afstoffen
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:45:51 #24
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180058881
*kick*

Er blijkt nog wel meer in gevaar. Misschien moeten we hier maar een algemeen 'de NPO gaat bezuinigen/een andere koers varen'-topic van maken.

http://www.mediacourant.n(...)gen/#comment-4159050

quote:
Shula Rijxman wil volgend jaar met een ontslaggolf en herhalingen tientallen miljoenen euro’s besparen bij de NPO. Bovendien zullen zowel radio- als tv-programma’s worden geschrapt. Dat zegt ze in een brief aan mediaminister Arie Slob, die vasthoudt aan de bezuiniging van 62 miljoen euro in het jaar 2019. Van die forse bezuiniging laat Rijxman ongeveer tweederde terechtkomen bij een versobering van de programmering. “Er komen meer herhalingen, vooral in de zomer.“

De NPO-medewerkers zullen bezorgder zijn om de ontslaggolf die hen te wachten staat. Die ontslaggolf zal ook buiten de NPO om tot ontslagen leiden, bijvoorbeeld bij productiebedrijven, aldus Rijxman.

Die productiebedrijven zullen ‘aanzienlijk minder opdrachten’ krijgen, aldus Rijxman. Dat leidt tot een ‘verzwakking van Nederlands internationale positie op de markt van formats, presales en ready mades’, zegt ze.

Zo ziet haar bezuinigingsplan er concreet uit:

Televisie en Radio:

annulering van extra impuls online;
versobering van mogelijkheden om online te innoveren en experimenteren;
minder organisatie en/of registratie van nationale, verbindende evenementen en festivals;
versobering programmering lineaire netten;
onvermijdelijke ontslaggolf, zowel binnen omroepbestel zelf als in mediabranche.

Televisie:

versobering aanbod op de themakanalen;
meer herhalingen (vooral in de zomer);
aanzienlijk minder titels;
meer aankoop in plaats van Nederlandse producties;
aanzienlijk minder opdrachten voor Nederlandse culturele industrie;
verzwakking van Nederlands internationale positie op markt van formats, presales en ready mades.
Minder divers media-aanbod; minder te kiezen voor Nederlandse
publiek.

Radio:

minder redactionele slagkracht voor het journalistieke werk dat verbonden is aan diverse radiotitels, met name op NPO Radio 1;
verschraling binnen de nieuwsgaringsactiviteiten van de NOS;
Gewaardeerde titels zullen verdwijnen of hoorbaar inhoudelijk een stap terug moeten doen, omdat die niet meer gemaakt kunnen worden binnen de gewijzigde budgettaire kaders;
de kwaliteit van de nieuwsbulletins op de andere radiozenders dan NPO Radio 1 neemt mogelijk af, omdat er minder of geen nieuwsuitzendingen specifiek voor de doelgroep gemaakt worden;
minder ruimte bij de muziekzenders voor kwalitatief hoogwaardige items tussen de muziek door;
versobering van de nachtprogrammering (los van de nachtopleiding) op diverse zenders;
versobering van de subkanalen NPO Soul & jazz en NPO SterrenNL door minder presentatie en live-muziek.
Over tv-gidsen heeft Shula het nog niet gehad (ja, ik heb er nog een), zou ze daar op termijn ook nog iets mee van plan zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')