Britse politiek is diep gezakt in drie jaar, dit is natuurlijk een glasharde leugen.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:30 schreef trein2000 het volgende:
Hij is er weer:
https://nos.nl/artikel/22(...)gezondheidszorg.html
De Brexit levert meer geld op voor de NHS!
Maar een die het goed doet, natuurlijk, enige probleem gaat zijn dat als de winter weer komt en de jaarlijkse griepgolf die men niet kan voorzien in het VK weer toeslaat de toezegging dat er in 2023 meer geld voor de NHS komt niet erg veel gaat helpen.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:58 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Britse politiek is diep gezakt in drie jaar, dit is natuurlijk een glasharde leugen.
Welnee joh, gewoon zeggen dat die griepvariant met Poolse migranten uit Bulgarije over is gekomen en dan heb je de aandacht van de meeste Brexiteers succesvol afgeleid.quote:Op donderdag 21 juni 2018 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar een die het goed doet, natuurlijk, enige probleem gaat zijn dat als de winter weer komt en de jaarlijkse griepgolf die men niet kan voorzien in het VK weer toeslaat de toezegging dat er in 2023 meer geld voor de NHS komt niet erg veel gaat helpen.
En ze vinden het prachtig want "the willy of the people!"quote:Op donderdag 21 juni 2018 02:40 schreef TruusHenk het volgende:
Gelukkig wordt een van de belangrijkste beloftes van de Brexitcampagne hiermee prachtig recht gedaan: alle macht weer in de handen van de gekozen volksvertegenwoordigers in plaats van een elite die geen verantwoording aflegt. .
quote:LONDEN (ANP) - De Europese vliegtuigbouwer Airbus dreigt Groot-Brittannië te verlaten als dat land zonder handelsakkoord met de EU toch uit de Europese Unie stapt. Airbus gaat volgens een verklaring ,,heel erg voorzichtig kijken naar nieuwe investeringen in het Verenigd Koninkrijk (VK) en niet langer de relaties met leveranciers en partners in het land uitbreiden''.
Britse media schrijven vrijdag dat leiders van het bedrijf in veel duidelijkere bewoordingen de Britse premier Theresa May hebben laten weten dat de onderneming de productie naar elders verplaatst als er een brexit zonder deal met Brussel komt. Dat is volgens een topman van het bedrijf, Tom Williams, ,,geen doemdenken, maar een dreigende realiteit, want een scenario zonder deal bedreigt simpelweg de toekomst van Airbus in het VK''.
Bij Airbus werken in Groot-Brittannië 14.000 mensen en de activiteiten van de onderneming zijn goed voor naar schatting 110,000 andere banen. Voor de Britse belastingdienst is Airbus goed voor bijna 2 miljard euro per jaar.
Maar wel compleet logisch, Airbus heeft vanaf dag een gezegd dat ze vertrekken als het VK niet in de Single Market en de douane unie blijft. Overigens heeft Land Rover de complete productie van het Discovery model nu naar Slowakije verhuist en ontslagen aangekondigd.quote:
Er is wel goed nieuws. Iets met de kromming van bananen!quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wel compleet logisch, Airbus heeft vanaf dag een gezegd dat ze vertrekken als het VK niet in de Single Market en de douane unie blijft. Overigens heeft Land Rover de complete productie van het Discovery model nu naar Slowakije verhuist en ontslagen aangekondigd.
Tel daarbij 75.000 banen die in de City gaan verdwijnen en..tja...goed nieuws is er niet echt en gaat er ook niet komen.
En al het geld dat ze besparen nu ze straks de jaarlijkse bijdrage aan de EU niet meer hoeven te betalen.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is wel goed nieuws. Iets met de kromming van bananen!
Airbus is een Frans machtspolitiekvehikel.quote:
Je zou ook kunnen overwegen in te gaan op hun inhoudelijke punten voor je met politieke modder gaat smijten..quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Airbus is een Frans machtspolitiekvehikel.
Geen wonder deze dreigementen.
quote:No deal Brexit
In case of the UK leaving the EU without a deal on the 29th March 2019, there would be no Transition Phase, the UK would leave the Single Market, the Customs Union and the European Court of Justice jurisdiction. Therefore, WTO rules would kick in and numerous frictions would heavily impact our operations and that of our supply chain.
Airbus’ production is likely to be severely disrupted due to interruption to the flow of parts and/or discontinued airworthiness. Given today’s prevailing uncertainty, buffer stocks would be needed (estimated value circa ¤1B, not accounting for lead time and logistics disruptions).
Given Airbus’ steep ramp-up demands on the best-selling A320 and A350 families, our critical industrial capabilities are already running at full capacity. With no spare capacity left over years to come, every disruption to production would most likely turn into an unrecoverable delay.
Every week of unrecoverable delay would entail material working capital impact, re-allocation cost, cost for inefficient work, penalty payments to customers and up to ¤1B weekly loss of turnover. Despite the incremental stocks, the disruptions in a no deal Brexit situation are likely to add up to several weeks; potentially translating into a multi-billion impact on Airbus.
A no deal Brexit must be avoided, as it would force Airbus to reconsider its footprint in the country, its investments in the UK and at large its dependency on the UK (with many potential undesirable consequences such as repatriating competencies, patents, revisit Research and Development footprint, reduce UK’s weight in the supply chain etc.…). Given the “No deal/Hard Brexit” uncertainties, the company’s dependence on and investment in the flagship “Wing of Tomorrow” programme would also have to be revisited, and corresponding key competencies grown outside the UK.
This extremely negative outcome for Airbus would be catastrophic. It would impair our ability tobenefit from highly qualified British resources, it would also severely undermine UK efforts to keep a competitive and innovative aerospace industry, while developing high value jobs and competencies.
quote:Orderly Brexit (with an agreement and transition period)
An orderly exit in March 2019 would lead to a new EU/UK relationship after a transition phase currently planned to end Dec 2020. The UK will no longer be part of Single Market, Customs Union or European Court of Justice jurisdiction.
Though a much better outcome than a no deal scenario, this way forward would still pose a significant amount of risk and be difficult to manage as the proposed transition phase seems too short for governments to agree on all important open points, and for Airbus and its tier one suppliers to agree and implement all changes with their extensive UK supply chain.
During the transition phase, the current boundary conditions will be maintained, but the details of the new EU/UK relationship will only be known late in the process, leaving short lead time for preparation.
The necessary change from an old to new framework contains inherent risks for all involved elements like data, systems, supplier readiness etc. Thus, it is likely that short-term production disruptions of 1 or 2 weeks may occur post-transition due to the supply ecosystem not fully ready (though the weekly amount would not vary, the number of weeks of delay is likely to be significantly reduced compared to a no deal scenario).
Past the transition phase, the new EU/UK relationship will entail new procedures, regulatory regimes, duplication of tasks, divergence of standards etc… potentially leading to higher complexity, more effort, more cost, more risks; more friction/delay in our cross-channel, deeply integrated supply chain (¤10B UK EU; ¤5B EU UK) operating today on a just-in-time basis.
Until we know and understand the new EU/UK relationship, Airbus should carefully monitor any new investments in the UK and should refrain from extending its UK suppliers/partners base.
Customs Union and a harmonized regulatory framework with the EU on aviation are the two major issues for Airbus that will determine its future strategy in UK, and they need to be addressed urgently.
The critical issues amongst others are the increased cost base due to trade procedures, airworthiness efforts and difficulty to move people. For trade procedures (non-tariff cost) alone, an OECD study estimates the range of the recurring extra cost between 2% and 15% of overall trade.
This translates to up to ¤1B per year to be borne by the Airbus UK-related aerospace ecosystem.
bronquote:Past the transition phase, the new EU/UK relationship will entail new procedures, regulatory regimes, duplication of tasks, divergence of standards etc… potentially leading to higher complexity, more effort, more cost, more risks; more friction/delay
Aangezien het MinFin van het VK nu al verwacht dat ze in het beste geval 15 miljard minder inkomsten zullen hebben door Brexit is dat meer een deficiet dan een positief bedrag.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
En al het geld dat ze besparen nu ze straks de jaarlijkse bijdrage aan de EU niet meer hoeven te betalen.
Detailsquote:Op vrijdag 22 juni 2018 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Aangezien het MinFin van het VK nu al verwacht dat ze in het beste geval 15 miljard minder inkomsten zullen hebben door Brexit is dat meer een deficiet dan een positief bedrag.
Aye, maar zoals het gezegde luidt "The devil is in the details"quote:
Ik denk dat ze die vleugels wel in Nederland kunnen maken. De kennis is er wel voor.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Airbus is een Frans machtspolitiekvehikel.
Geen wonder deze dreigementen.
Bronquote:EU diplomats shocked by Boris's 'four-letter reply' to business concerns about Brexit
Boris Johnson was embroiled in a diplomatic row with Brussels on Friday night after he was accused of using a four-letter word to dismiss an ambassador’s question about the post-Brexit needs of British business.
EU diplomats have claimed that during a Foreign Office reception to celebrate the Queen’s birthday last week, the Foreign Secretary was asked about the fears of some business leaders over Brexit and replied: “f*** business.”
He was also overheard talking about Theresa May’s moves towards a softer Brexit and saying: “We will fight it and we will win.”
Er is nooit een gedegen andere reden voor geweestquote:
Er is helemaal niks geen infrastructuur voor deze industrie in Nederland. Maar goed, alles is te realiseren natuurlijk. Kennis zit bij Airbus dus die geven gewoon de tekeningen. Is weinig Hollands aan.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 13:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die vleugels wel in Nederland kunnen maken. De kennis is er wel voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |