abonnement Unibet Coolblue
pi_179849553
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:30 schreef trein2000 het volgende:
Hij is er weer:
https://nos.nl/artikel/22(...)gezondheidszorg.html
De Brexit levert meer geld op voor de NHS! :')
Britse politiek is diep gezakt in drie jaar, dit is natuurlijk een glasharde leugen.
pi_179932243
https://www.civilservicej(...)bs.cgi?jcode=1586968

Iemand nog een baan nodig?

“Head of Airspace Strategy/Head of Aviation EU Exit Negotiations
Department for Transport
Closing date: 26 Jun 2018”
  Moderator donderdag 21 juni 2018 @ 00:03:12 #128
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179934937
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:58 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Britse politiek is diep gezakt in drie jaar, dit is natuurlijk een glasharde leugen.
Maar een die het goed doet, natuurlijk, enige probleem gaat zijn dat als de winter weer komt en de jaarlijkse griepgolf die men niet kan voorzien in het VK weer toeslaat de toezegging dat er in 2023 meer geld voor de NHS komt niet erg veel gaat helpen.

Buiten dat het dividend een leugen is was dat maar een deel van het verhaal, het andere deel is dat May de belastingen gaat verhogen om de NHS de rest van het geld te bezorgen waarop dan mijn vraag is, waarom pas in 2023 en niet nu?
Antwoord blijkt te zijn "Omdat het verkiezings programma toegezegd heeft geen belastingen te verhogen" Tja...dan maar in de gang doodgaan in de winter want tja, ze had het beloofd dat de belastingen niet omhoog gingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_179935708
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 00:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar een die het goed doet, natuurlijk, enige probleem gaat zijn dat als de winter weer komt en de jaarlijkse griepgolf die men niet kan voorzien in het VK weer toeslaat de toezegging dat er in 2023 meer geld voor de NHS komt niet erg veel gaat helpen.
Welnee joh, gewoon zeggen dat die griepvariant met Poolse migranten uit Bulgarije over is gekomen en dan heb je de aandacht van de meeste Brexiteers succesvol afgeleid.
pi_179936374
May wint stemming, houdt regie over brexit-uitkomst

De Britse premier Theresa May kan opgelucht ademhalen, nu het Britse Lagerhuis in meerderheid heeft gestemd tegen meer invloed van het parlement op de uitkomst van het uiteindelijke brexitakkoord tussen Londen en Brussel.



Centraal in het debat stond de vraag of het Lagerhuis het laatste woord krijgt over de uitkomst van de brexitonderhandelingen, of dat May zelf de regie houdt. Volgend jaar maart stapt het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie, maar de onderhandelingen met Brussel over de voorwaarden die aan dat afscheid worden verbonden, zijn nog in volle gang.

De regering van May moet het onderhandelingsresultaat aan het parlement voorleggen, zo werd al eerder overeengekomen. Het Lagerhuis kan de afspraken onderschrijven of afwijzen maar niet amenderen, zoals enkele pro-EU-rebellen in de Conservatieve Partij onlangs voorstelden. Dat voorstel is vanmiddag in Westminster afgewezen.

May trok een deel van de rebellerende Conservatieven over de streep door kort voor de stemming akkoord te gaan met een compromis. Ze stemde ermee in dat de Speaker (de voorzitter van het Lagerhuis) mag bepalen of parlementsleden alsnog een motie kunnen indienen als er geen akkoord wordt bereikt over de brexit.

Vrijheid om weg te lopen
May wil de brexitonderhandelingen niet met gebonden handen voeren en ook de vrijheid behouden om weg te lopen van het overleg als ze haar zin niet krijgt. 'No deal' betekent zowel voor het Verenigd Koninkrijk als de EU grote economische schade.

Die troefkaart dreigde May kwijt te raken, als het Lagerhuis zo veel invloed had gekregen dat de parlementariërs haar gewoon weer hadden kunnen terugsturen naar Brussel om verder te praten. Wat het compromis van vandaag precies inhoudt in geval van een 'no deal', is nog onduidelijk.

De uitkomst van de stemming onder de 650 Lagerhuisleden hing af van het stemgedrag van enkele rebellen binnen de Conservatieve Partij die tegen de door May gepropageerde harde brexit zijn.
https://nos.nl/artikel/22(...)brexit-uitkomst.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179936506
Gelukkig wordt een van de belangrijkste beloftes van de Brexitcampagne hiermee prachtig recht gedaan: alle macht weer in de handen van de gekozen volksvertegenwoordigers in plaats van een elite die geen verantwoording aflegt. :').
  Moderator donderdag 21 juni 2018 @ 09:49:05 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179938690
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 02:40 schreef TruusHenk het volgende:
Gelukkig wordt een van de belangrijkste beloftes van de Brexitcampagne hiermee prachtig recht gedaan: alle macht weer in de handen van de gekozen volksvertegenwoordigers in plaats van een elite die geen verantwoording aflegt. :').
En ze vinden het prachtig want "the willy of the people!"

Als het niet zo dieptriest was moest je er hard om lachen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:52:47 #133
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_179960979
Weer fijn nieuws voor May.

quote:
LONDEN (ANP) - De Europese vliegtuigbouwer Airbus dreigt Groot-Brittannië te verlaten als dat land zonder handelsakkoord met de EU toch uit de Europese Unie stapt. Airbus gaat volgens een verklaring ,,heel erg voorzichtig kijken naar nieuwe investeringen in het Verenigd Koninkrijk (VK) en niet langer de relaties met leveranciers en partners in het land uitbreiden''.

Britse media schrijven vrijdag dat leiders van het bedrijf in veel duidelijkere bewoordingen de Britse premier Theresa May hebben laten weten dat de onderneming de productie naar elders verplaatst als er een brexit zonder deal met Brussel komt. Dat is volgens een topman van het bedrijf, Tom Williams, ,,geen doemdenken, maar een dreigende realiteit, want een scenario zonder deal bedreigt simpelweg de toekomst van Airbus in het VK''.

Bij Airbus werken in Groot-Brittannië 14.000 mensen en de activiteiten van de onderneming zijn goed voor naar schatting 110,000 andere banen. Voor de Britse belastingdienst is Airbus goed voor bijna 2 miljard euro per jaar.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 11:21:53 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179962885
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:52 schreef Dwersdriever het volgende:
Weer fijn nieuws voor May.

[..]

Maar wel compleet logisch, Airbus heeft vanaf dag een gezegd dat ze vertrekken als het VK niet in de Single Market en de douane unie blijft. Overigens heeft Land Rover de complete productie van het Discovery model nu naar Slowakije verhuist en ontslagen aangekondigd.
Tel daarbij 75.000 banen die in de City gaan verdwijnen en..tja...goed nieuws is er niet echt en gaat er ook niet komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 juni 2018 @ 11:23:09 #135
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179962909
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar wel compleet logisch, Airbus heeft vanaf dag een gezegd dat ze vertrekken als het VK niet in de Single Market en de douane unie blijft. Overigens heeft Land Rover de complete productie van het Discovery model nu naar Slowakije verhuist en ontslagen aangekondigd.
Tel daarbij 75.000 banen die in de City gaan verdwijnen en..tja...goed nieuws is er niet echt en gaat er ook niet komen.
Er is wel goed nieuws. Iets met de kromming van bananen!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:24:11 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_179962923
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er is wel goed nieuws. Iets met de kromming van bananen!
En al het geld dat ze besparen nu ze straks de jaarlijkse bijdrage aan de EU niet meer hoeven te betalen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:25:07 #137
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179962940
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:52 schreef Dwersdriever het volgende:
Weer fijn nieuws voor May.

[..]

Airbus is een Frans machtspolitiekvehikel.
Geen wonder deze dreigementen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:35:59 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_179963129
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Airbus is een Frans machtspolitiekvehikel.
Geen wonder deze dreigementen.
Je zou ook kunnen overwegen in te gaan op hun inhoudelijke punten voor je met politieke modder gaat smijten..

quote:
No deal Brexit

In case of the UK leaving the EU without a deal on the 29th March 2019, there would be no Transition Phase, the UK would leave the Single Market, the Customs Union and the European Court of Justice jurisdiction. Therefore, WTO rules would kick in and numerous frictions would heavily impact our operations and that of our supply chain.

Airbus’ production is likely to be severely disrupted due to interruption to the flow of parts and/or discontinued airworthiness. Given today’s prevailing uncertainty, buffer stocks would be needed (estimated value circa ¤1B, not accounting for lead time and logistics disruptions).

Given Airbus’ steep ramp-up demands on the best-selling A320 and A350 families, our critical industrial capabilities are already running at full capacity. With no spare capacity left over years to come, every disruption to production would most likely turn into an unrecoverable delay.

Every week of unrecoverable delay would entail material working capital impact, re-allocation cost, cost for inefficient work, penalty payments to customers and up to ¤1B weekly loss of turnover. Despite the incremental stocks, the disruptions in a no deal Brexit situation are likely to add up to several weeks; potentially translating into a multi-billion impact on Airbus.

A no deal Brexit must be avoided, as it would force Airbus to reconsider its footprint in the country, its investments in the UK and at large its dependency on the UK (with many potential undesirable consequences such as repatriating competencies, patents, revisit Research and Development footprint, reduce UK’s weight in the supply chain etc.…). Given the “No deal/Hard Brexit” uncertainties, the company’s dependence on and investment in the flagship “Wing of Tomorrow” programme would also have to be revisited, and corresponding key competencies grown outside the UK.

This extremely negative outcome for Airbus would be catastrophic. It would impair our ability tobenefit from highly qualified British resources, it would also severely undermine UK efforts to keep a competitive and innovative aerospace industry, while developing high value jobs and competencies.
quote:
Orderly Brexit (with an agreement and transition period)

An orderly exit in March 2019 would lead to a new EU/UK relationship after a transition phase currently planned to end Dec 2020. The UK will no longer be part of Single Market, Customs Union or European Court of Justice jurisdiction.

Though a much better outcome than a no deal scenario, this way forward would still pose a significant amount of risk and be difficult to manage as the proposed transition phase seems too short for governments to agree on all important open points, and for Airbus and its tier one suppliers to agree and implement all changes with their extensive UK supply chain.

During the transition phase, the current boundary conditions will be maintained, but the details of the new EU/UK relationship will only be known late in the process, leaving short lead time for preparation.

The necessary change from an old to new framework contains inherent risks for all involved elements like data, systems, supplier readiness etc. Thus, it is likely that short-term production disruptions of 1 or 2 weeks may occur post-transition due to the supply ecosystem not fully ready (though the weekly amount would not vary, the number of weeks of delay is likely to be significantly reduced compared to a no deal scenario).

Past the transition phase, the new EU/UK relationship will entail new procedures, regulatory regimes, duplication of tasks, divergence of standards etc… potentially leading to higher complexity, more effort, more cost, more risks; more friction/delay in our cross-channel, deeply integrated supply chain (¤10B UK  EU; ¤5B EU  UK) operating today on a just-in-time basis.

Until we know and understand the new EU/UK relationship, Airbus should carefully monitor any new investments in the UK and should refrain from extending its UK suppliers/partners base.

Customs Union and a harmonized regulatory framework with the EU on aviation are the two major issues for Airbus that will determine its future strategy in UK, and they need to be addressed urgently.

The critical issues amongst others are the increased cost base due to trade procedures, airworthiness efforts and difficulty to move people. For trade procedures (non-tariff cost) alone, an OECD study estimates the range of the recurring extra cost between 2% and 15% of overall trade.

This translates to up to ¤1B per year to be borne by the Airbus UK-related aerospace ecosystem.
quote:
Past the transition phase, the new EU/UK relationship will entail new procedures, regulatory regimes, duplication of tasks, divergence of standards etc… potentially leading to higher complexity, more effort, more cost, more risks; more friction/delay
bron
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 12:11:32 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179963802
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

En al het geld dat ze besparen nu ze straks de jaarlijkse bijdrage aan de EU niet meer hoeven te betalen.
Aangezien het MinFin van het VK nu al verwacht dat ze in het beste geval 15 miljard minder inkomsten zullen hebben door Brexit is dat meer een deficiet dan een positief bedrag.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:12:32 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_179963834
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Aangezien het MinFin van het VK nu al verwacht dat ze in het beste geval 15 miljard minder inkomsten zullen hebben door Brexit is dat meer een deficiet dan een positief bedrag.
Details :{w
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 12:13:37 #141
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179963863
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Details :{w
Aye, maar zoals het gezegde luidt "The devil is in the details"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 juni 2018 @ 13:30:08 #142
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179965371
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Airbus is een Frans machtspolitiekvehikel.
Geen wonder deze dreigementen.
Ik denk dat ze die vleugels wel in Nederland kunnen maken. De kennis is er wel voor.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juni 2018 @ 19:15:25 #143
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179973632
John Bercow wil Speaker blijven. In 2009 zei hij dat hij voor negen jaar wilde aanblijven. En de negen jaar zitten er nu op :P. Inmiddels denkt hij daar anders over https://www.theguardian.c(...)t&utm_medium=twitter

Hij is vorig jaar weer voor de rest van de periode gekozen. Maar hij heeft een hoop vijanden inmiddels in het parlement.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_180033466
Die Nigel toch...

https://www.bloomberg.com(...)funds-beat-the-crash

Vriendjes hebben toch wel tientallen zoniet honderden miljoenen kunnen verdienen :{
Het beerputje gaat verder open...
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 25 juni 2018 @ 19:17:37 #145
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180040921
quote:
EU diplomats shocked by Boris's 'four-letter reply' to business concerns about Brexit

Boris Johnson was embroiled in a diplomatic row with Brussels on Friday night after he was accused of using a four-letter word to dismiss an ambassador’s question about the post-Brexit needs of British business.

EU diplomats have claimed that during a Foreign Office reception to celebrate the Queen’s birthday last week, the Foreign Secretary was asked about the fears of some business leaders over Brexit and replied: “f*** business.”

He was also overheard talking about Theresa May’s moves towards a softer Brexit and saying: “We will fight it and we will win.”
Bron

Wtf :? :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 25 juni 2018 @ 19:47:40 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180041955
Brexit als doel op zich dus...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180042269
Tja, wat moet je anders? Die beloofde miljarden voor de NHS ga je er ook niet uit slepen. Niet dat dat ooit tot de mogelijkheden heeft behoord.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180043511
quote:
2s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Bron

Wtf :? :')
Hadden beleidsmakers maar eens zo'n attitude als het ging om het klimaatprobleem.
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 20:26:18 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_180043521
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Brexit als doel op zich dus...
Er is nooit een gedegen andere reden voor geweest
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_180047729
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk dat ze die vleugels wel in Nederland kunnen maken. De kennis is er wel voor.
Er is helemaal niks geen infrastructuur voor deze industrie in Nederland. Maar goed, alles is te realiseren natuurlijk. Kennis zit bij Airbus dus die geven gewoon de tekeningen. Is weinig Hollands aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')