abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 woensdag 6 juni 2018 @ 18:49:11 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179641447
Idd. Dat land vroeg de meeste regels aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 juni 2018 @ 18:53:10 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179641535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 18:40 schreef Ulx het volgende:
Thatcherism in het Trumptijdperk.

Moeten de mijnen nou open of dicht?
:D :D
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:07:14 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179651488
Zou weer eens ruzie zijn tussen oa May en Davis, met name over de ‘backstop’ Noord-Ierland. Opstappen zou ook tot de mogelijkheden behoren. Vandaag onderling gesprek en cabinet meeting.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_179652755
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:07 schreef Szura het volgende:
Zou weer eens ruzie zijn tussen oa May en Davis, met name over de ‘backstop’ Noord-Ierland. Opstappen zou ook tot de mogelijkheden behoren. Vandaag onderling gesprek en cabinet meeting.
Begrijp niet waar er uberhaupt ruzie over zou kunnen zijn. Het VK is al akkoord gegaan met de backstop in december, tenzij ze een betere oplossing konden bedenken. Dat is ze - surprise surprise - niet gelukt. Er komt dus een backstop, tenzij de Britten het hele decemberakkoord door de wc willen spoelen. Gevolg daarvan is no deal. De keuze is dus backstop of catastrofe. Wil Davis dan voor het laatste gaan?
  donderdag 7 juni 2018 @ 12:38:38 #55
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179652803
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:34 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Begrijp niet waar er uberhaupt ruzie over zou kunnen zijn. Het VK is al akkoord gegaan met de backstop in december, tenzij ze een betere oplossing konden bedenken. Dat is ze - surprise surprise - niet gelukt. Er komt dus een backstop, tenzij de Britten het hele decemberakkoord door de wc willen spoelen. Gevolg daarvan is no deal. De keuze is dus backstop of catastrofe. Wil Davis dan voor het laatste gaan?
Het gaat hem erom dat er geen einddatum aan vast zit, dus dat het VK voor onbepaalde tijd aan de EU verbonden is.

Anyway, ik lees nu dat de backstop vandaag nog gepubliceerd wordt dus Davis zal z’n keutel na overleg met May wel hebben ingetrokken. Opletten of er in dat stuk een specifieke einddatum staat.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_179652914
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:38 schreef Szura het volgende:

[..]

Het gaat hem erom dat er geen einddatum aan vast zit, dus dat het VK voor onbepaalde tijd aan de EU verbonden is.

Anyway, ik lees nu dat de backstop vandaag nog gepubliceerd wordt dus Davis zal z’n keutel na overleg met May wel hebben ingetrokken. Opletten of er in dat stuk een specifieke einddatum staat.
Als er een einddatum aanzit, is het geen backstop meer. Gaat de EU nooit mee akkoord.
pi_179653031
Ik zie geen oplossing voor (Noord-)Ierland.

[ Bericht 2% gewijzigd door Black_Baron op 07-06-2018 13:44:08 ]
pi_179654716
Hij is er!

https://www.gov.uk/govern(...)tm_content=immediate

"This document has been produced by the UK negotiating team for discussion with the EU. It sets out the UK’s proposal for the customs element of an arrangement to satisfy its commitments in relation to Northern Ireland."


De harde datum voor de backstop:
Time limiting the agreement
quote:
26. The UK is clear that the temporary customs arrangement, should it be needed, should be time limited, and that it will be only in place until the future customs arrangement can be introduced. The UK is clear that the future customs arrangement needs to deliver on the commitments made in relation to Northern Ireland. The UK expects the future arrangement to be in place by the end of December 2021 at the latest. There are a range of options for how a time limit could be delivered, which the UK will propose and discuss with the EU.
  donderdag 7 juni 2018 @ 14:29:38 #59
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179654740
‘To be in place by the end of december 2021’...
Laat de EU het morgen maar weer afschieten, ‘s middags is er volgens mij weer een persco van Barnier

Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_179654790
Ik ben benieuwd naar de nieuwe Brexitcast.
  donderdag 7 juni 2018 @ 14:33:22 #61
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179654797
Expects.... :'(

Graag wat concreter en minder twijfeltaal in zo'n statement... Man man man wat een zootje daar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179654819
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:33 schreef Falco het volgende:
Expects.... :'(

Graag wat concreter en minder twijfeltaal in zo'n statement... Man man man wat een zootje daar.
2 cents van een twitteraar:
The temporary arrangement may or may not be temporarily permanent or permanently temporary for as long as it takes to do whatever it turns out needs to be done and when. Or not. _O-
pi_179654896
quote:
5. This arrangement would see:

• The elimination of tariffs, quotas, rules of origin and customs processes including declarations on all UK-EU trade;
• The UK outside the scope of the Common Commercial Policy (CCP), except where it is required to enable the temporary customs arrangement to function. This will mean applying the EU’s common external tariff (CET) at the UK’s external border, alongside the Union Customs Code (UCC) and such other parts of the Common Commercial Policy that are required to enable the temporary customs arrangement to function; and
The UK able to negotiate, sign and ratify free trade agreements (FTAs) with rest of world partners and implement those elements that do not affect the functioning of the temporary customs arrangement.
Maar dat onder het derde bullet-point zijn toch alle elementen, vanwege het eerste bullet-point?
pi_179654974
Kan iemand dit voor mij duiden?

quote:
Box 1: Potential change to Article 4.2 of EU draft protocol
Changes made to:
• Apply relevant customs legislation to the whole of the UK and to the Crown
Dependencies
Article 4.2
Customs legislation as defined in point (2) of Article 5 of Regulation (EU) No 952/2013 of the
European Parliament and of the Council as well as other provisions of Union law providing for
customs controls of specific goods or for specific purposes listed in Annex 2.2 to this Protocol
insofar as it concerns the Common Customs Tariff or other tariff measures shall apply to
and in the territory of the United Kingdom in respect of Great Britain and Northern Ireland and
of the Channel Islands and the Isle of Man. The territory of the United Kingdom Northern
Ireland, excluding the territorial waters of the United Kingdom (the "territory of Northern Ireland"),
shall be considered to be part of the customs territory of the Union.
This could also be addressed, as set out below, through the creation of a new customs territory
comprising the customs territories of the UK and the EU
pi_179655037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:45 schreef Black_Baron het volgende:
Kan iemand dit voor mij duiden?

[..]

Dat lijkt me een technisch dingetje. Het VK wil in de overgangsperiode blijven profiteren van de vrijhandelsverdragen die de EU heeft afgesloten (en nog gaat afsluiten). Dus ik denk dat men deze overgansgregeling zo in moet richten dat het VK verdragspartij blijft.
pi_179655042
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat onder het derde bullet-point zijn toch alle elementen, vanwege het eerste bullet-point?
Zo interpreteer ik het ook ja _O- 8)7
pi_179655089
Barnier heeft al geantwoord:
MichelBarnier twitterde op donderdag 07-06-2018 om 14:47:29 I welcome publication of #UK proposal on customs aspects of IE/NI backstop. We will examine it with 3 questions: is it a workable solution to avoid a hard border? Does it respect the integrity of the SM/CU? Is it an all-weather backstop? reageer retweet
Geef zelf maar antwoord op die vragen.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 00:11:56 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179666317
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:52 schreef Black_Baron het volgende:
Barnier heeft al geantwoord:
MichelBarnier twitterde op donderdag 07-06-2018 om 14:47:29 I welcome publication of #UK proposal on customs aspects of IE/NI backstop. We will examine it with 3 questions: is it a workable solution to avoid a hard border? Does it respect the integrity of the SM/CU? Is it an all-weather backstop? reageer retweet
Geef zelf maar antwoord op die vragen.
Antwoord is dus nee, ga niet naar Start en krijg geen 200 euro.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 00:14:07 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179666356
Boris Johnson doet zijn mond weer eens open en meent indruk te moeten maken op zijn gehoor:

quote:
In comments captured in a recording obtained by BuzzFeed News, he said Theresa May was “going to go into a phase where we are much more combative with Brussels”. He added: “You’ve got to face the fact there may now be a meltdown. OK? I don’t want anybody to panic during the meltdown. No panic. Pro bono publico, no bloody panic. It’s going to be all right in the end.”

Johnson suggested the chancellor Philip Hammond’s department was “basically the heart of remain”.

The foreign secretary also said that he was “increasingly admiring of Donald Trump” and has become “convinced that there is method in his madness”, according to a leaked recording from a private dinner for Tory activists.

https://www.theguardian.c(...)be-a-brexit-meltdown
Hele stuk is langer, hij pocht ook nog eens over geheime nucleaire zaken en dat China 5G heeft uitgevonden en de wereld gaat veroveren.

Goh, waarom zouden ze Boris toch geen geheime briefings in het VK geven, geeeeeeen idee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 00:38:35 #70
104871 remlof
Europees federalist
pi_179675936

EU-onderhandelaar wijst Brits voorstel douane-unie af

Wat gebeurt er als er geen overeenkomst volgt t.a.v. Ierland? Toch een douane aan de grens tussen Ierland en Noord-ierland ?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 8 juni 2018 @ 16:41:44 #72
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179676210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:21 schreef Digi2 het volgende:

EU-onderhandelaar wijst Brits voorstel douane-unie af

Wat gebeurt er als er geen overeenkomst volgt t.a.v. Ierland? Toch een douane aan de grens tussen Ierland en Noord-ierland ?
De lidstaten zijn verplicht om de buitengrens van de unie te controleren. Dus ja.
pi_179676385
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:21 schreef Digi2 het volgende:

EU-onderhandelaar wijst Brits voorstel douane-unie af

Wat gebeurt er als er geen overeenkomst volgt t.a.v. Ierland? Toch een douane aan de grens tussen Ierland en Noord-ierland ?
Dit zat er allang aan te komen, natuurlijk. De Britten moeten verdomme eens wat knopen gaan doorhakken, en niet continu tijd blijven komen door met onuitvoerbare binnenlandse compromissen te komen.
pi_179676625
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:55 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dit zat er allang aan te komen, natuurlijk. De Britten moeten verdomme eens wat knopen gaan doorhakken, en niet continu tijd blijven komen door met onuitvoerbare binnenlandse compromissen te komen.
Het lijkt me voor Noord-ierland dan beter om aansluiting te zoeken met Ierland met vergaande autonomie. De bevolking van geheel Ierland zit niet verlegen om grenzen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_179676664
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het lijkt me voor Noord-ierland dan beter om aansluiting te zoeken met Ierland met vergaande autonomie. De bevolking van geheel Ierland zit niet verlegen om grenzen.
Dat lijkt mij ook de beste oplossing, maar dan valt het Britse kabinet omdat de DUP haar steun dan intrekt.
pi_179676794
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook de beste oplossing, maar dan valt het Britse kabinet omdat de DUP haar steun dan intrekt.
Dan is de kans groot dat er een douane komt en de noord-ieren later alsnog snel aansluiting gaan zoeken want zij lijken de grote verliezers te worden van de Brexit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:21:32 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179676827
Over 2 weken is het Brexit-referendum 2 jaar geleden.
En er is nog vrijwel nix.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:21:57 #78
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179676836
Wat maakt May er toch een onnoemelijke puinzooi van. Haar lijst met blunders wordt langer en langer:
- de baan aannemen en iets gaan uitvoeren waar je zelf van heb gezegd dat je er niet in geloofd
- Boris Johnson als minister aannemen
- toestaan dat Johnson zijn bek open trekt
- David Davis als minister aannemen
- toestaan dat Davis analyses beloofd en vervolgens niet levert (en ook constant flauwekul uitslaat)
- veel te vroeg artikel 50 aanroepen zodat men totaal onvoorbereid het traject van vertrek in gaat
- onnodig verkiezingen uitschrijven en die vervolgens verliezen
- de DUP als partner aannemen (die vervolgens iedere oplossing richting de Ierse kwestie blokkeert)
- keer op keer "compromissen" voorstellen (zoals nu ook in de Ierse kwestie) waarvan ze weet dat die niet uitvoerbaar c.q. onacceptabel voor de EU zijn
- keer op keer op haar bek gaan in het hogerhuis waar haar Brexit-wetgeving met (inmiddels dacht ik 15) amendementen sterk is ingeperkt
- de rechterflank van de conservatieven ruimte geven
- aanblijven
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:23:11 #79
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179676869
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:21 schreef Hyperdude het volgende:
Over 2 weken is het Brexit-referendum 2 jaar geleden.
En er is nog vrijwel nix.
Ik was erbij destijds in Londen. Ben ik nog steeds trots op. ^O^

https://www.flickr.com/photos/beano72/albums/72157669695439462

  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 17:28:07 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179676959
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:41 schreef beantherio het volgende:

[..]

De lidstaten zijn verplicht om de buitengrens van de unie te controleren. Dus ja.
Niet alleen de lidstaten, ook het VK is dat verplicht onder WTO regels.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 17:30:04 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179676993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het lijkt me voor Noord-ierland dan beter om aansluiting te zoeken met Ierland met vergaande autonomie. De bevolking van geheel Ierland zit niet verlegen om grenzen.
Er is een shift van 30 punten tussen polls gehouden voor het referendum en nu over aansluiting met Ierland, nu is een kleine meerderheid in Noord Ierland voor aansluiting met de Republiek.
Mijn britse vrouw zei toen de uitslag van het referendum bekend werd dat Ierland binnen 5 jaar een land zou zijn, ik verklaarde haar voor gek...ik heb haar vandaag mijn verontschuldigingen aangeboden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:30:17 #82
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179676999
Ik blijf erbij. Dit doet slecht onderwijs en giftige media met je. Wat een onbegrensde rotzooi is het daar.

Ik verwacht nog steeds een Houdini-act (a la Griekenland paar jaar geleden), waarbij de EU een Noorwegen-model voorstelt en zegt tegen die arrogante Britten 'Take it or leave it'. Vervolgens krijg je een aantal dagen publieke onrust, waarna men er toch mee instemt al dan niet met een tweede referendum. Het VK stapt dus uit de EU, maar geniet wel alle voordelen tegen een veel hogere prijs dan ze nu betalen. Ondertussen missen ze wel de mogelijkheid invloed uit te oefenen in Brussel en zijn ze een aantal Europese topinstituten kwijt. In de praktijk denk ik dat het bedrijfsleven met zo'n Noorwegen-achtig model wel goed kan leven.

Maar goed, het zal toch wel weer heel anders lopen :')... Dit is zo onvoorspelbaar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 17:32:36 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179677048
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:30 schreef Falco het volgende:
Ik blijf erbij. Dit doet slecht onderwijs en giftige media met je. Wat een onbegrensde rotzooi is het daar.

Ik verwacht nog steeds een Houdini-act (a la Griekenland paar jaar geleden), waarbij de EU een Noorwegen-model voorstelt en zegt tegen die arrogante Britten 'Take it or leave it'. Vervolgens krijg je een aantal dagen publieke onrust, waarna men er toch mee instemt al dan niet met een tweede referendum. Het VK stapt dus uit de EU, maar geniet wel alle voordelen tegen een veel hogere prijs dan ze nu betalen. Ondertussen missen ze wel de mogelijkheid invloed uit te oefenen in Brussel en zijn ze een aantal Europese topinstituten kwijt. In de praktijk denk ik dat het bedrijfsleven met zo'n Noorwegen-achtig model wel goed kan leven.

Maar goed, het zal toch wel weer heel anders lopen :')... Dit is zo onvoorspelbaar.
Het struikelpunt is en blijft dat de voordelen van de EU behouden ook vrijheid van vestiging in stand houd en het Noorse model houd het VK buiten de douane unie waardoor dus nog steeds Britse onderdelen niet binnen de EU gebruikt kunnen worden en export producten niet als EU producten gelden qua tarieven en andere regelingen.

Alles meer dan CETA, de Canadese overeenkomst, stuit op Britse "red lines"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_179677054
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is een shift van 30 punten tussen polls gehouden voor het referendum en nu over aansluiting met Ierland, nu is een kleine meerderheid in Noord Ierland voor aansluiting met de Republiek.
Mijn britse vrouw zei toen de uitslag van het referendum bekend werd dat Ierland binnen 5 jaar een land zou zijn, ik verklaarde haar voor gek...ik heb haar vandaag mijn verontschuldigingen aangeboden.
Ierland is al sinds voor de tweede wereldoorlog een land. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 17:34:03 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179677076
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ierland is al sinds voor de tweede wereldoorlog een land. :P
Eerste wereldoorlog maar nee, het eiland is geen een land, er is de Republiek Ierland en Noord-Ierland :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:35:04 #86
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179677106
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:21 schreef beantherio het volgende:
Wat maakt May er toch een onnoemelijke puinzooi van. Haar lijst met blunders wordt langer en langer:
- de baan aannemen en iets gaan uitvoeren waar je zelf van heb gezegd dat je er niet in geloofd
- Boris Johnson als minister aannemen
- toestaan dat Johnson zijn bek open trekt
- David Davis als minister aannemen
- toestaan dat Davis analyses beloofd en vervolgens niet levert (en ook constant flauwekul uitslaat)
- veel te vroeg artikel 50 aanroepen zodat men totaal onvoorbereid het traject van vertrek in gaat
- onnodig verkiezingen uitschrijven en die vervolgens verliezen
- de DUP als partner aannemen (die vervolgens iedere oplossing richting de Ierse kwestie blokkeert)
- keer op keer "compromissen" voorstellen (zoals nu ook in de Ierse kwestie) waarvan ze weet dat die niet uitvoerbaar c.q. onacceptabel voor de EU zijn
- keer op keer op haar bek gaan in het hogerhuis waar haar Brexit-wetgeving met (inmiddels dacht ik 15) amendementen sterk is ingeperkt
- de rechterflank van de conservatieven ruimte geven
- aanblijven
Je vergeet nog oa:
- Gove aannemen als minister :') !!!!
- Meedoen aan illegale bombardementen op Syrië
- Trump uitnodigen in het VK
- Het Grenfel-fiasco en haar respons erop
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_179677108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eerste wereldoorlog maar nee, het eiland is geen een land, er is de Republiek Ierland en Noord-Ierland :P
Er zit een verschil tussen één land en een land. ;)
Tot vlak voor WO II was Ierland nog de Ierse Vrijstaat, niet Ierland.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179677136
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is een shift van 30 punten tussen polls gehouden voor het referendum en nu over aansluiting met Ierland, nu is een kleine meerderheid in Noord Ierland voor aansluiting met de Republiek.
Mijn britse vrouw zei toen de uitslag van het referendum bekend werd dat Ierland binnen 5 jaar een land zou zijn, ik verklaarde haar voor gek...ik heb haar vandaag mijn verontschuldigingen aangeboden.
Tsja, als het eenmaal een feit is die douane tussen Noord-ierland en Ierland dan zullen met name de noord-ieren daarvan last hebben en zich ingeperkt voelen. Naar mijn idee zal er dan al snel een ruime meerderheid aansluiting willen zoeken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_179677843
Blijkbaar overdenkt de britse regering de optie Noord-ierland buiten de Brexit te laten en dus binnen de EU-markt. Of dat mogelijk is vraag ik me af en bovendien zouden de schotten ook wel graag zo´n regeling willen lijkt me. Het blijkt een optie te zijn die is aangeboden vanuit de EU.

U.K. Mulls Keeping N. Ireland in Single Market Rules

[ Bericht 6% gewijzigd door Digi2 op 08-06-2018 18:23:23 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_179678486
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 18:15 schreef Digi2 het volgende:
Blijkbaar overdenkt de britse regering de optie Noord-ierland buiten de Brexit te laten en dus binnen de EU-markt. Of dat mogelijk is vraag ik me af en bovendien zouden de schotten ook wel graag zo´n regeling willen lijkt me. Het blijkt een optie te zijn die is aangeboden vanuit de EU.

U.K. Mulls Keeping N. Ireland in Single Market Rules
Zou het dat ze de Schotten dat ook aanbieden? Ik denk dat het voor de Britten (terecht trouwens) wel net een stap te ver gaat om echt een harde grens op het land te hebben.
pi_179678690
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 18:15 schreef Digi2 het volgende:
Blijkbaar overdenkt de britse regering de optie Noord-ierland buiten de Brexit te laten en dus binnen de EU-markt. Of dat mogelijk is vraag ik me af en bovendien zouden de schotten ook wel graag zo´n regeling willen lijkt me. Het blijkt een optie te zijn die is aangeboden vanuit de EU.

U.K. Mulls Keeping N. Ireland in Single Market Rules
Hoe is dat te rijmen met de steun van de DUP? May's gefaalde snap elections vorig jaar hebben zoveel dingen nodeloos gecompliceerd.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 19:22:32 #92
56724 Wombcat
rent wiel
pi_179678870
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 19:07 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Hoe is dat te rijmen met de steun van de DUP?
Niet. Volgens mij hebben die al een paar keer aangegeven dit niet te accepteren.
in a crowd you lose humanity
pi_179678934
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 18:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zou het dat ze de Schotten dat ook aanbieden? Ik denk dat het voor de Britten (terecht trouwens) wel net een stap te ver gaat om echt een harde grens op het land te hebben.
Ze bieden het de schotten niet aan en hebben laten weten dat dit specifiek voor Noord-ierland zal gelden omdat iedereen een grens met douane dwars door Ierland niet wenselijk acht. Vanuit de EU zal men het verder opbreken van de UK voorlopig niet op de agenda willen hebben want het is zo al lastig genoeg en dat geldt ook voor de UK zelf. Hoe met Schotland om te gaan zal na de Brexit aan de orde komen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_179679115
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 19:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet. Volgens mij hebben die al een paar keer aangegeven dit niet te accepteren.
Als ze hiermee akkoord gaan, dan komen er dus nieuwe verkiezingen?
pi_179679848
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:21 schreef beantherio het volgende:
Wat maakt May er toch een onnoemelijke puinzooi van. Haar lijst met blunders wordt langer en langer:
- de baan aannemen en iets gaan uitvoeren waar je zelf van heb gezegd dat je er niet in geloofd
- Boris Johnson als minister aannemen
- toestaan dat Johnson zijn bek open trekt
- David Davis als minister aannemen
- toestaan dat Davis analyses beloofd en vervolgens niet levert (en ook constant flauwekul uitslaat)
- veel te vroeg artikel 50 aanroepen zodat men totaal onvoorbereid het traject van vertrek in gaat
- onnodig verkiezingen uitschrijven en die vervolgens verliezen
- de DUP als partner aannemen (die vervolgens iedere oplossing richting de Ierse kwestie blokkeert)
- keer op keer "compromissen" voorstellen (zoals nu ook in de Ierse kwestie) waarvan ze weet dat die niet uitvoerbaar c.q. onacceptabel voor de EU zijn
- keer op keer op haar bek gaan in het hogerhuis waar haar Brexit-wetgeving met (inmiddels dacht ik 15) amendementen sterk is ingeperkt
- de rechterflank van de conservatieven ruimte geven
- aanblijven
Enige reden dat ze die baan heeft aangenomen lijkt vaderlandsliefde te zijn in combinatie met de (niet irreële) vrees dat de andere kandidaten het land echt compleet naar de verdommenis zouden helpen. Alles beter dan Johnson, Gove of Reese-Mogg, dat is de enige reden die ik kan bedenken om aan die baan te beginnen. Het logische gevolg is wel dat ze met een politieke kamikazeactie bezig lijkt te zijn :P Al bij al zie ik niet in hoe iemand anders hier wat beters van had weten te produceren, met zoveel verdeeldheid kan je eigenlijk geen kant op.
pi_179725123
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:10 schreef J.B. het volgende:

[..]

Enige reden dat ze die baan heeft aangenomen lijkt vaderlandsliefde te zijn in combinatie met de (niet irreële) vrees dat de andere kandidaten het land echt compleet naar de verdommenis zouden helpen. Alles beter dan Johnson, Gove of Reese-Mogg, dat is de enige reden die ik kan bedenken om aan die baan te beginnen. Het logische gevolg is wel dat ze met een politieke kamikazeactie bezig lijkt te zijn :P Al bij al zie ik niet in hoe iemand anders hier wat beters van had weten te produceren, met zoveel verdeeldheid kan je eigenlijk geen kant op.
Ja voor je plezier wil je hier niet aan beginnen. Dat dit een cluster
fuck zou worden stond van te voren al wel vast.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 11 juni 2018 @ 12:31:06 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_179725428
MPs call for police to investigate Arron Banks' links to Russia

Goh, de Russen lijken ook vuistdiep in de Brexit te zitten.
pi_179725633
quote:
11s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:31 schreef remlof het volgende:
MPs call for police to investigate Arron Banks' links to Russia

Goh, de Russen lijken ook vuistdiep in de Brexit te zitten.
Ik ben niet verbaasd.
pi_179726258
quote:
11s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:31 schreef remlof het volgende:
MPs call for police to investigate Arron Banks' links to Russia

Goh, de Russen lijken ook vuistdiep in de Brexit te zitten.
Voor dit soort dingen heb je toch een geheime dienst?
pi_179726922
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:10 schreef J.B. het volgende:

[..]

Enige reden dat ze die baan heeft aangenomen lijkt vaderlandsliefde te zijn in combinatie met de (niet irreële) vrees dat de andere kandidaten het land echt compleet naar de verdommenis zouden helpen. Alles beter dan Johnson, Gove of Reese-Mogg, dat is de enige reden die ik kan bedenken om aan die baan te beginnen. Het logische gevolg is wel dat ze met een politieke kamikazeactie bezig lijkt te zijn :P Al bij al zie ik niet in hoe iemand anders hier wat beters van had weten te produceren, met zoveel verdeeldheid kan je eigenlijk geen kant op.
Als je het zo uitlegt kan je alleen maar respect voor haar hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')