abonnement Unibet Coolblue
pi_179540822
Goede middag,

Ten eerste geen idee of dit het juiste deel is van het forum, ben volledig nieuw hier.
Maar ik zit met het volgende probleem.
Ik ga vrijdagochtend samen met me vriendin twee weken naar Marokko op vakantie, in Agadir. Nu kwamen wij er net achter dat we een creditcard nodig hebben om een auto te kunnen huren. We zijn nogal onervaren dus dit wisten we niet. En de creditcard is nu natuurlijk nooit meer optijd binnen.
Nu is mijn vraag kennen of weten jullie een bedrijf in Agadir die wel auto s verhuurt zonder creditcard. Het gaat om de borg die ze via een creditcard willen.
Ik hoor graag jullie opties, wij weten het echt niet meer.en hebben wel al hotels geboekt voor de dagen dat we een auto gehuurd zouden hebben.
Alvast bedankt.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:50:52 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179540886
Je kunt toch ook gewoon ter plekke contant afrekenen.
pindazakje
pi_179540900
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kunt toch ook gewoon ter plekke contant afrekenen.
Vragen ze wel borg....
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:51:46 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179540909
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vragen ze wel borg....
Die kan je niet cash betalen daar?
So we just called him Fred
pi_179540992
Het betalen van de auto is het probleem ook niet, het gaat om de borg daarbij willen ze een creditcard hebben en die hebben we dus helaas niet
pi_179541278
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:51 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die kan je niet cash betalen daar?
Jawel. Ze willen doorgaans ook je paspoort.
pi_179541288
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:55 schreef Geertbakker24 het volgende:
Het betalen van de auto is het probleem ook niet, het gaat om de borg daarbij willen ze een creditcard hebben en die hebben we dus helaas niet
Van die kleine autobedrijven kan je binnenlopen. Daar lukt het wel. Wel moet je dan contact een borg betalen en je paspoort inleveren.
pi_179541418
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Van die kleine autobedrijven kan je binnenlopen. Daar lukt het wel. Wel moet je dan contact een borg betalen en je paspoort inleveren.
Okee dankjewel, hebben jullie toevallig ook een naam van zo n bedrijf?
pi_179542303
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:16 schreef Geertbakker24 het volgende:

[..]

Okee dankjewel, hebben jullie toevallig ook een naam van zo n bedrijf?
Nopes, maar je hebt zat van die kleine autoverhuurbedrijven... vooral rondom de grote lage straat van Aagdir, waar je zeg maar aan de linkerkant alle discotheken hebt. Avenue Amal dacht ik. Of Avenue Hassen II.

Al een route uitgestippeld? Mag ik je een tip geven? Als je in Taghazout gaat eet dan bij Sunset!!! Heerlijk eten en Westerse vriendelijkheid, eigenaar en mensen die er werken zijn Frans. World of waves is ook ultieme genot. Sowieso Taghazout! O+

Oh en vergeet niet lekker richting Paradise Valley te rijden. De route is geweldig en onderweg vind je genoeg plekjes waar je lekker alleen kan zwemmen...
pi_179547525
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

je paspoort inleveren.
Handig zo met identiteitsfraude.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179547649
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Van die kleine autobedrijven kan je binnenlopen. Daar lukt het wel. Wel moet je dan contact een borg betalen en je paspoort inleveren.
Nooit doen!!! Paspoort inleveren!!!!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179547828
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:18 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nooit doen!!! Paspoort inleveren!!!!
Zal moeten als je niet je borg via creditcard laat betalen.

TS, wel auto goed controleren voor je deze krijgt. Marokkanen aldaar willen vooral geld verdienen en zijn niet vies van toeristen oplichten.
pi_179547987
Oh houd er verder rekening mee dat winkels en restaurants gesloten zijn op Suikerfeest en de twee dagen erna.
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 08:44:53 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179554341
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Van die kleine autobedrijven kan je binnenlopen. Daar lukt het wel. Wel moet je dan contact een borg betalen en je paspoort inleveren.
Dat kan toch helemaal niet? Tijdens je reis heb je je paspoort gewoon nodig.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_179554452
Waarom moet je je paspoort inleveren als je een auto huurt? Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Mag trouwens ook niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179554484
Het wordt in NL al ten zeerste afgeraden om een kopietje van je paspoort/ID kaart te laten maken door bedrijven/instanties (alleen bij overheidsinstanties, banken en de werkgever moet dat).

Laat staan dat je in het buitenland je paspoort voor meerdere uren bij een (klein) bedrijf achter laat.

Gewoon NIET doen, dan maar geen auto huren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_179556217
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 08:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat kan toch helemaal niet? Tijdens je reis heb je je paspoort gewoon nodig.
Nou ja heb 1 keer bij zo plaatselijke autoverhuur een auto gehuurd en dat moest toen. Kreeg het netjes terug. In Marokko gebruik in mijn Nederlandse identiteit nooit. Daar vragen ze nooit om, ze vragen altijd om mijn Marokkaanse bij controle of hard rijden.
pi_179557527
Waarom ga je niet gewoon met de taxi? Wel erom denken alle 6 plekken te huren, anders wordt het knus.
pi_179558078
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou ja heb 1 keer bij zo plaatselijke autoverhuur een auto gehuurd en dat moest toen. Kreeg het netjes terug. In Marokko gebruik in mijn Nederlandse identiteit nooit. Daar vragen ze nooit om, ze vragen altijd om mijn Marokkaanse bij controle of hard rijden.
Niks moet. Sterker nog: het is zelfs verboden om zoiets te doen.

Wat een land....
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179558107
Blijkbaar zijn ze daar gewend dat daar niet zo nauw wordt genomen met mijn en dein?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179578458
Je gaat toch niet je paspoort achterlaten bij een autoverhuurder, en zeker niet bij één of ander lokaal bedrijfje..
pi_179578507
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou ja heb 1 keer bij zo plaatselijke autoverhuur een auto gehuurd en dat moest toen. Kreeg het netjes terug. In Marokko gebruik in mijn Nederlandse identiteit nooit. Daar vragen ze nooit om, ze vragen altijd om mijn Marokkaanse bij controle of hard rijden.
Het zal je wellicht verbazen, maar de meeste mensen hebben maar 1 nationaliteit hé.

En dan is het advies om je paspoort achter te laten nog dommer, je wil toch wel dat je jezelf kunt legitimeren als je in buitenland rond rijdt.
pi_179579525
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:48 schreef heite het volgende:

[..]

Het zal je wellicht verbazen, maar de meeste mensen hebben maar 1 nationaliteit hé.

En dan is het advies om je paspoort achter te laten nog dommer, je wil toch wel dat je jezelf kunt legitimeren als je in buitenland rond rijdt.
Klopt, dan is het wat lastiger. Maar toch gaat dat gevraagd worden.
pi_179579563
Anyway, TS, met Engels red je je daar ook niet. En met handen en voeten ook niet. Mocht je echt een auto willen verhuren bij een bedrijf dat je hebt gevonden, dm me even je nummer of zo. Dan kan ik met het autoverhuurbedrijf in het Marokkaans communiceren en scheelt jou frustratie, onbegrip en miscommunicatie.
pi_179582159
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, dan is het wat lastiger. Maar toch gaat dat gevraagd worden.
En je bent niet goed wijs als je het ook daadwerkelijk afgeeft. Sowieso moet je geen auto willen huren bij het soort bedrijfjes die daarom vragen, daar moet je ver vandaan blijven.

Wat TS vrijdag had moeten doen in plaats van een topic op Fok openen, was zijn bank bellen en een creditcard aanvragen. Goede kans dat dat nog gelukt was voor vertrek, dat hoeft echt geen weken te duren hoor.
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 16:56:38 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179582496
Ik vind het ook geen goed advies Maghrebijnse, je paspoort moet je gewoon nooit afgeven. Stel dat hij later aangehouden wordt en geen paspoort kan overleggen? Dan heb je een heel groot probleem.

En dat je met Engels niet uit te voeten kunt lijkt me onzin. Als je bij een autoverhuurbedrijf werkt kun je heus wel Engels. Ik ben meerdere keren in Marokko geweest en heb me er altijd goed kunnen redden met een combi van meerdere talen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 3 juni 2018 @ 16:59:23 #27
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_179582524
Volgens mij kan je nog gewoon op tijd een creditcard aanvragen. Kost maar paar werkdagen.
pi_179604848
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 16:56 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het ook geen goed advies Maghrebijnse, je paspoort moet je gewoon nooit afgeven. Stel dat hij later aangehouden wordt en geen paspoort kan overleggen? Dan heb je een heel groot probleem.

En dat je met Engels niet uit te voeten kunt lijkt me onzin. Als je bij een autoverhuurbedrijf werkt kun je heus wel Engels. Ik ben meerdere keren in Marokko geweest en heb me er altijd goed kunnen redden met een combi van meerdere talen.
Ja, in zijn geval niet handig, maar dan gaat er wellicht om een kopie gevraagd worden.

Marokkanen spreken nauwelijks tot niet Engels. Echt niet voldoende om uit de voeten te kunnen, vind ik. Misschien dat je geluk had en mensen in hotels het wat beter spreken, maar een plaatselijk autohuurbedrijf. Maar goed, als ts oprecht wil huren dan kunnen we wellicht nummers wisselen en kan ik het voor hem regelen. Kleine moeite. :)
pi_179605064
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, in zijn geval niet handig, maar dan gaat er wellicht om een kopie gevraagd worden.

Marokkanen spreken nauwelijks tot niet Engels. Echt niet voldoende om uit de voeten te kunnen, vind ik. Misschien dat je geluk had en mensen in hotels het wat beter spreken, maar een plaatselijk autohuurbedrijf. Maar goed, als ts oprecht wil huren dan kunnen we wellicht nummers wisselen en kan ik het voor hem regelen. Kleine moeite. :)
Jij hebt het beste met de mensheid voor. 🤜🏼
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 22:46:56 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179629355
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, in zijn geval niet handig, maar dan gaat er wellicht om een kopie gevraagd worden.

Marokkanen spreken nauwelijks tot niet Engels. Echt niet voldoende om uit de voeten te kunnen, vind ik. Misschien dat je geluk had en mensen in hotels het wat beter spreken, maar een plaatselijk autohuurbedrijf. Maar goed, als ts oprecht wil huren dan kunnen we wellicht nummers wisselen en kan ik het voor hem regelen. Kleine moeite. :)
Je hebt zelf nooit in andere talen hoeven communiceren dus daar heb je niet echt ervaring mee. Ik heb altijd prima kunnen communiceren, in meerdere talen of met handen en voeten. En dan hebben we het over 10 tot 20 jaar geleden dus dat zal alleen maar beter zijn geworden lijkt me :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 6 juni 2018 @ 01:07:32 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179631190
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:18 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nooit doen!!! Paspoort inleveren!!!!
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:45 schreef heite het volgende:
Je gaat toch niet je paspoort achterlaten bij een autoverhuurder, en zeker niet bij één of ander lokaal bedrijfje..
Is ook gewoon wettelijk verboden. Dan maar geen auto huren, of zorgen dat je op tijd een credit card hebt ^O^ There is no other alternative.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179632845
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, in zijn geval niet handig, maar dan gaat er wellicht om een kopie gevraagd worden.

Marokkanen spreken nauwelijks tot niet Engels. Echt niet voldoende om uit de voeten te kunnen, vind ik. Misschien dat je geluk had en mensen in hotels het wat beter spreken, maar een plaatselijk autohuurbedrijf. Maar goed, als ts oprecht wil huren dan kunnen we wellicht nummers wisselen en kan ik het voor hem regelen. Kleine moeite. :)
Mensen reizen voortdurend naar landen waar weinig tot geen Engels wordt gesproken en redden zich desondanks prima, het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat het in Marokko dan ineens niet zou lukken. Gezien er nog best wat toeristen naar Marokko gaan, zal het wel meevallen. ;)
pi_179634196
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je hebt zelf nooit in andere talen hoeven communiceren dus daar heb je niet echt ervaring mee. Ik heb altijd prima kunnen communiceren, in meerdere talen of met handen en voeten. En dan hebben we het over 10 tot 20 jaar geleden dus dat zal alleen maar beter zijn geworden lijkt me :)
Ik niet, wel vrienden. Maar misschien dat ze in het zuiden beste Engels spreken. In jet noorden van Marokko ( Tanger, Tetouan, Chaouen) absoluut niet
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 16:53:45 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179639550
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 10:53 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik niet, wel vrienden. Maar misschien dat ze in het zuiden beste Engels spreken. In jet noorden van Marokko ( Tanger, Tetouan, Chaouen) absoluut niet
Ik weet niet precies wat je wil bereiken met je posts maar het klopt gewoon niet. Geef liever tips over wat TS kan gaan zien dan hier over door te blijven gaan.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_186138049
Hoewel dit onderwerp al een tijdje inactief is, laat ik mijn ervaring na op een vergelijkbare reis.
In mijn geval vond ik de autoverhuur in Malaga (vanaf het vliegveld), en vandaar reed ik naar het stadje Algeciras. Daar namen we een boot naar Marokko en maakten een route met de huurauto voor verschillende steden.

Op het vliegveld heeft u meer verschillende autoverhuurbedrijven met alle mogelijke opties.

Ik hoop dat ik je had kunnen helpen!
  Moderator woensdag 10 april 2019 @ 15:13:24 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_186138477
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 14:47 schreef sgarci19 het volgende:
Hoewel dit onderwerp al een tijdje inactief is, laat ik mijn ervaring na op een vergelijkbare reis.
In mijn geval vond ik de autoverhuur in Malaga (vanaf het vliegveld), en vandaar reed ik naar het stadje Algeciras. Daar namen we een boot naar Marokko en maakten een route met de huurauto voor verschillende steden.

Op het vliegveld heeft u meer verschillende autoverhuurbedrijven met alle mogelijke opties.

Ik hoop dat ik je had kunnen helpen!
Goeie tip om het vanuit Spanje te doen! Misschien leuk om ook een reisverslag hiervan te maken?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')